BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Julai 12, 2009
Cerpen : Cinta pandang pertama?
Nama Pena : lazy girl

Cinta,cinta..dan cinta..
perkataan itu sering kali didegarnya..bagi dirinya,cinta tidak membawa apa-apa makna dalam hidup,dia tidak percaya pada cinta pandang pertama yang selalu kakaknya kata..mungkin kerana melihat kakaknya yang menderita kerana cinta pandang pertama,membuatkan dia tidak percaya pada cinta.
nur asymira adliana,nama yang cukup cantik,secantik wajahnya..bila melihatnya pasti akan tertoleh untuk kedua kalinya..orang secantik dia sudah pasti ramai jejaka yang ingin memiliki.Pelbagai gaya dan cara sudah di cuba,namun tak seorang pun berjaya memiliknya.SHAHRUL.. dia antara jejaka yang tewas dalam usaha untuk mendapatkannya.
shahrul..seorang playboy yang sangat glamour.rupa dan harta membuatkan dirinya sering didampingi gadis-gadis cantik yang tergilakannya..prinsip hidupnya,apa yang aku nak pasti aku akan dapatkanya..dia sememangnya sangat berpegang pada prinsip itu,sehinggakan akhirnya kerana prinsip itu,dia mengalami kekecewaan yang amat sangat..kerana nur asymira adliana,dia kini dihumban kedalam penjara..
--------------------------------------------------

suasana kedai makan yang sedikit bising itu tidak menjejaskan langsung selera makan adliana,begitu leka dia menghirup sup tulang rusuk itu tanpa menyedari dirinya telah menarik perhatian sekumpulan student lelaki yang satu kolej dengannya.
"rol..tengok budak tu,cantik siot muka dia.."tegur aril apabila melihat shahrul leka menjamu mata,melihat gelagat sekumpulan kaum hawa yang berada di perhentian bas bertentangan dengan kedai makan tempat dia dan rakannya selalu melepak.
"mana,budak yang ko kata lawa tu?"soal shahrul,sambil melihat sekeliling mencari mangsa terbarunya..
"oi rol..budak tu depan kita ni je"sampuk adam,geli hatinya melihat gelagat rakannya itu yang pantang bila ada gadis cantik..semuanya dia nak sapu!
"budak yang pelahap macam tu ko kata cantik"marah shahrul,dialih pandangannya ketempat lain apabila melihat gelagat gadis yang kononnya disangka cantik itu menghirup sup tulang dengan mengangkat mangkuk sup kemulut..akibatnya,shahrul tidak dapat melihat wajah gadis didepannya itu.
"alah rol..ko tengok lah muka dia dulu,cantik tahap gila babun ni"nasihat aril,cuba memujuk shahrul..
shahrul menoleh kearah gadis itu,pada masa itu juga..mangkuk sup itu diturunkan..
"cantiknya.."bisik shahrul didalam hati.belum pernah dia melihat gadis pelahap yang sencantik ini..
"macam mana,cantikkan?"soal adam,mahukan kepastian..
"boleh la.."balas shahrul bersahaja..tidak mahu rakannya menyedari yang dia sudah tertarik pada gadis pelahap itu.
"apa lagi rol,pegi lah mengayat.."pinta adam
"kalau ko dapat budak ni,ko memang hebat la.."kata aril cuba menarik minat shahrul
"aleh,setakat budak macam ni..petik jari je dia dah datang"ucap shahrul
"budak ni bukan calang-calang orang rol.."
"apa yang lainnya?"soal shahrul kehairanan..
"aku dengar,si asri tu pun dah cuba ngorat budak ni.."
"asri..yang ko nak sama kan aku ngan dia tu pe hal..dia mana sama taraf ngan aku"tengking shahrul,panas dia bila di bandingkan dirinya yang glamour itu dengan mamat yang berlagak macho tu..
"yea lah,aku tahu lah ko hebat..aku cuma nak ingatkan je.."nasihat aril
"tengok lah esok,dia akan berada dalam dakapan aku.."kata shahrul,mereka ketawa bersama-sama..
"ok lah,jom kita bla dulu..esok baru mula projek"ucap shahrul,dia berlalu pergi setelah mengeluarkan sekeping lot 50ringgit.
5minit kemudian.."akak,kira ni"pinta adliana pada seorang pelayan wanita yang berhampiran dengannya itu..
"semuanya 15ringgit dik"
adliana berlalu pergi setelah membayar bil makanan kepada akak pelayan itu..
"mahal betul.."rungut adliana didalam hati
-----------------------------------------
"rol..budak pelahap tu"
"mana aril?"balas shahrul
"tu ha..dia tengah makan"ucap adam sambil menunding jari kearah adliana yang sedang menjamu sepinggan nasi lemak..
"kuat makan betul minah ni.."sampuk aril..
mereka menghampirinya..
"hai..boleh kenal tak?saya shahrul.."ucap shahrul dan menghulurkan tangan
tangan yang dihulur tidak bersambut..ucapan yang dikata tidak berbalas..

adliana cuma menoleh sekilas,kemudian dia kembali menjamu selera semula.panas shahrul bila dirinya diperlakukan sebengitu oleh gadis pelahap..
"awak ni tak reti beradap ke?"marah shahrul
"adap..siapa yang takde adap sebenarnya ni"jeling adliana,lantang sungguh suaranya membalas
"awak lah yang takde adap,saya hulurkan tangan bukannya nak bersalam..saya cakap,awak buat bodoh je.awak ingat saya ni tunggul kayu ke ha?"tengking shahrul..semua pelajar yang berada di kantin kolej itu memerhatikan mereka..
"hai..mamat ni nak cari gaduh nampaknya ni.."bisik adliana didalam hati..

"encik shahrul..awak dengar sini baik-baik yea..yang takde adap sekarang ni bukan saya,tapi awak.tiba-tiba je datang sini nak marah saya,bersalam dengan awak?awak siapa..awak tahu ke tak sebenarnya ni,apa maksud adap tu..kalau tak tahu jangan main cakap je..dan satu lagi..saya tak teringin langsung nak kenal orang yang takda adap bila bercakap"balas adliana..bulat matanya memandang shahrul
"hilang selera makan aku"ucap adliana,dia berlalu pergi..
---------------------------------------------------------
marah betul shahrul pada adliana..bila pergaduhan dia dan gadis pelahap itu menjadi gosip terhangat di kolejnya..malu shHRUL bila diperli asri yang mengata dia tewas pada adliana..gadis pelahap..
shahrul berteakat untuk memalukan adliana..dendam sungguh dia pada gadis itu.
"walau macam mana pun caranya,adliana pasti akan aku dapat"ucap shahrul..gerun aril dan adam melihat wajahnya yang penuh dengan kemarahan itu..
"ko nak buat apa rol?"soal adam
"aku nak jerat dia.."
"korang tengok lah esok,dia pasti akan dapat malu.."
"aku nak bla dulu.."shahrul mencapai begnya dan berlalu meninggalkan dua orang rakannya yang ke binggungan..


"adam..ko tahu tak rol kena tangkap semalam"ucap aril sambil tercungap-cungap menarik nafas..dia yang baru sahaja mendapat berita kejadian itu dari prof kamal terus berlari mendapatkan adam.
"macam mana boleh kena tangkap ni..?"soal adam terkejut.
"aku dengar,dia nak langgar adliana..tapi lain pulak yang jadi.dia kena tangkap sebab langgar sorang pakcik tua sampai mati"cerita aril
"sekarang ni dia kat mana?"
"aku dengar dia kat penjara sungai buloh sekarang ni"balas aril
"ayah dia dah cuba nak jamin dia tapi tak boleh,sebab dia dah bunuh orang"
"so,sekarang ni kita nak buat apa..?"
"kita pergi jengok rol..aku nak tahu macam mana dia boleh langgar pakcik tu"

"rol..macam mana boleh jadi macam ni?"soal aril..
"aku terlalu pandang rendah pada dia aRIL..sebab prinsip yang aku pegang selama ni,aku jadi macam ni"
"betul cakap ko aril..dia bukan calang-calang perempuan..aku termasuk dalam perangkap yang dia dah lama rancang.."
"apa maksud ko ni rol..aku tak faham lah,apa yang dia rancang?"
"ko ingat tak lagi,dua tahun yang lepas..amira,amira yang aku hancurkan tu..amira tu kakak adliana,dia dah tahu aku yang bunuh kakak dia,dia nak balas dendam.."
"macam mana boleh jadi macam tu,apa kaitan pulak dengan pakcik yang kau langgar tu?"
"sebenarnya aku nak langgar adliana,dia rakam pengakuan yang aku buat..tapi aku tak bernasib baik,pakcik tu melintas depan aku.."
"aku tak dapat pikat dia seperti mana aku buat kat kakak dia..mereka memang sangat berbeza,amira seorang yang penuh dengan kelembutan,dia percaya pada cinta..adliana dia lain,hatinya keras untuk terima cinta..aku tewas..aku menyesal bunuh amira dulu..aku menyesal...aku rindu dekat amira ril.."

"dah terlambat shahrul..kakak aku tak akan hidup lagi..aku nak kau tahu,ini mohd imran..anak amira!"
"anak amira.."dilihatnya imran yang berada dalam dukungan adliana itu..
"yea..anak amira,anak kau shahrul.."
"anak aku.."
"boleh aku pegang dia?"pinta shahrul penuh harapan
"kau tak layak shahrul..aku cuma nak kAU tahu,di sebabkan kau..dia lahir tanpa berbin."
"aku pergi dulu shahrul..harapan aku moga kau sudah insaf..assalammualaikum"adliana meninggalkan shahrul dan aril disitu..


3bulan kemudian..
adliana terbaca artikel tentang kematian shahrul,anak seorang jutawan kilang arak mati di tali gantung.

adliana..panggil seorang jururawat..
"yea,saya.."
"mari ikut saya.."arah jururawat muda itu
"cik adliana..cantik nama tu,secantik orangnya"puji doktor haikal..
adliana tersenyum hambar mendengar pujian doktor muda didepannya itu..dia tak nafikan,doktor itu cukup kacak..wajahnya bersih berseri.adakah ini namanya cinta pandang prtama?soal adliana didalam hati..
posted by Penulisan2u @ 9:42 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
45 Comments:
  • At 13/7/09 9:20 PG, Anonymous far_east said…

    citer tergantung la...

     

  • At 13/7/09 10:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    betol tu
    tergantung
    x pahem lar...

     

  • At 13/7/09 10:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam tak de kene mengena dgn tajuk cinta pandang pertama pun...tajuk dendam sepatutnyer nihhh

     

  • At 13/7/09 11:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xde kaitan pon ngan tajuk...
    xpham..
    arap bley perbaiki ag...
    never give up

     

  • At 13/7/09 2:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm penah dngr jew ctew niew....

     

  • At 13/7/09 3:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak phm aku..
    adoi penin btol..

     

  • At 13/7/09 6:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ntah apa2 la cite nie...

     

  • At 13/7/09 9:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    first ag oklah pah2...........
    nampak cam cut n paste je nh

     

  • At 14/7/09 11:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lain tajuk, lain cerita

     

  • At 14/7/09 11:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Tajk dia 'cinta pndng ptma' tp x de citer pndng ptma pon...
    citer dia tgntng n x phm lngsng....

     

  • At 14/7/09 7:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a'a la xphm la cter ni..hrp dpt wt story lbh up ckt..

     

  • At 15/7/09 12:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..mne ade tergantung..ok la tu...

    spongebob_farah@yahoo.com
    fleena

     

  • At 15/7/09 5:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best pe, de pengajaran ckit wt laki yg berlagak macho..padan lah muka dgn shahrul 2...

     

  • At 15/7/09 8:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btol3...cter xda kaitan ngan tajuk
    byk kesalahan ejaan..
    nma org kna huruf bsr la...nti kna mrh plak kt ckgu BM
    pragph x susn ngn btl..
    cm mls je wt cerpen
    lau wt btl2 mst jd nice story..
    apepun, try lg next time...gud luck =)

     

  • At 16/7/09 1:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wehhh!!
    per nih..??
    x best ar,,
    story 2 bgus..
    cma cra pnyampaian..
    agak `kureng` ar..
    btol gak..
    citer ni tgantng..

     

  • At 16/7/09 4:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam x bes je..
    terlau ikot sangat citer dlam novel..
    dah tu tak paham laa...
    tkde pnghujung..ade smbungn ke??


    peminatnovel

     

  • At 16/7/09 5:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite mcm x msok akal je.. xpe, perbaiki lg untuk cerpen akan dtg..

     

  • At 16/7/09 11:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    penin'2,...

     

  • At 17/7/09 3:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lansung x fham citer ne,,,
    btul2 tgantung

     

  • At 17/7/09 4:31 PTG, Anonymous Cik Wa said…

    la.. ingt kan rol jatuh cinta pndg pertama kt adliana.hehe. tulih la tjuk dendam terlerai ke..

     

  • At 17/7/09 7:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tah pahape la punye cite...kate cite
    pandang petame..tp x de kene ngene langsung
    asah lagi bakat penulis..ade bakat sebenrnye...
    cume kureng je..

     

  • At 18/7/09 12:39 PTG, Blogger shakirah said…

    pening la saya baca...

     

  • At 19/7/09 6:19 PTG, Anonymous aliz azreen said…

    hah!!!phm2...cinte pndng pertama kt doktor...btol x??heheheh...

     

  • At 20/7/09 8:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter trgnt0ng....
    xbest lar...

     

  • At 20/7/09 9:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita mulanya saya baca tak ade dgan cinta pandang petama tapi pd akhirnya baru ade kaitan dgan cinta pandang pertama cerita ini belum ade penghujung ceritanya lagi,sperti baru saja bermulany cinta pandang pertama adliana dgn doktor haikal hraf ade sambunganya,teruskan usaha,

     

  • At 22/7/09 9:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    de sambungan ke???
    ntah pe pe jer...

     

  • At 24/7/09 10:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha, \kta tak caya cinta pndg prtma,tengok sndri,huhu.....

     

  • At 29/7/09 10:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apa yang penulis cuba buat ni?
    apa kaitan cinte pndg pertama dengan kematian kakak dia?
    apa kena mengena dia nak balas dendam demi akak dia?
    anak???
    anak ape lagi ni????
    awal2 citer punyalah seket citer tentang akak dia, dah tu tiba2 pulak ada anak dengan c rol???
    ape kes??
    tiba2 pulak c adliana ni bwa anak akak dia pi penjara??
    dia ikut kapal terbang ke hape ke, jd halimunan ke pegi penjara!!!
    adoii..kau nantuk ke time wat cerpen neh??
    buang karan laptop je..
    papepun, keep it up!!

     

  • At 30/7/09 12:20 PG, Anonymous mieyra said…

    g0od ideas tp leyh tmbh2 ckt kat tgh2 cter n penghujung dy..biar gempak!!

     

  • At 1/8/09 11:23 PG, Blogger A'al said…

    hahh????sepatah haram pun tak paham.citer ni tergantung larrr.dari satu situasi ke satu situuasi jalan ceritanyer pendek sangat.jalan penceritaan pun pendek sangat.patut nyer gi tahu la ape terjadi kat haikal ngan die.penyusunan cerita pun tak kemas.pening larrr bace cerpen ka ni.len kali buat lagi yang terbaik.sowi.

     

  • At 2/8/09 1:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tergantung ker...
    x syok r cm nih...
    Anyway don't
    give up k...

     

  • At 5/8/09 9:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aduhhhhh......... frust kot baca citer ni..... plot dye cpt sgt...da 2 last2 tergantung...
    better luck next time...:)

     

  • At 12/8/09 10:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam 2 je?
    pape je la

     

  • At 13/8/09 12:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ntah pape.....

     

  • At 13/8/09 5:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xpham ler aku cite ni

     

  • At 18/5/10 11:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sakit otak aku bace cite nie...aku rase ko nie da banyak idea tapi x tahu nak olah...Agaknyalah,,nie pendapat aku je

     

  • At 28/5/10 9:58 PG, Anonymous jizanny said…

    pepe pun sori to say...aper citer ni lari sngat dr tajuk nyer...ni citer pasal balas dendam bkn cnta pandang pertama lahh...dah tu pelik sngat2 pasal bunuh membunuh la pulak...jutawan kilang arak??? ader kerrr logik tu....maaf komen ni yer...

     

  • At 15/8/10 11:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ape ni??? tetibe ending tgk laki kacak.. pas2 trus ckp 2 cnta pertama..
    tlg ulas ckit ye ending 2..mcm tergantung la..

     

  • At 17/11/10 12:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xpaham la citer ni.....

     

  • At 6/3/11 1:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apa pnya cerpen r...buat laa btl2 x pyh laa nk gntng cite..x best!Spa sokong tls btl3x!!!

     

  • At 11/4/11 1:49 PTG, Anonymous zah said…

    awal2 citer best....tp sampai hujung skali..mcm tergantung...ker citer ni mcm imbas kembali zaman kakak adlina...ape2 pown god job..

     

  • At 13/6/11 7:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    SAYA RASA PATUT WAT TAJUK, DENDAM PERTAMA! BUKAN CINTA PANDANG PERTAMA...TU JE KE ENDING DIA?? PE KENE MNGENA ANTARA SHAHRUL AND TAJUK??? SAYA KURANG PAHAM LA...

     

  • At 21/10/11 10:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape ke bende ni???

     

  • At 1/12/11 12:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Xbez ar!!! cite Xde kaitan ngn tajuk p0wn.....

     

  • At 30/4/12 5:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    knape crite trgntung....xbez lh klau cm tu..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group