BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Julai 12, 2009
Cerpen : Beruang kutub
Nama Pena : nurul_ada

aku hanya manusia biasa yang ingin dikasihi dan mengasihi..
chewahh jiwang karat la pulak aku ni...
dah2 nnt kerja tak abis pulak.. bgn2 dari mimipi...
........
bila aku buka mata aja...
" ko mimpi apa minah" Syu menerjah
"aku mimpi ko mak buyung" mata aku terarah ke perutnya yang semakin membesar.
"ya ka? satu rahmat la klu ko mimpi aku"
" betul, aku mimpi anak ko sebijik mcm aku. comei mcm aku" aku mengayakan gaya ala model XXL depan syu.
almaklumlah aku ni berbadan besar, tapi comei ttp ada ar..
........
semakin ari aku menjalani hidup ini, aku rasa kesunyian.
tak ada teman yang teristimewa menemani ku,ya la org bdn besar sapa nak pandang kan?
tapi aku gagahi juga, buat2 muka happy depan semua org.
wlupun aku tak berteman, aku ada mak, abah, family dan kawan2 yang mengasihi aku tanpa mengira sapa aku sebenarnya. hehehehehe
aku bukan tak nak kurus, nak tapi nafsu makan aku ni tak terkawal. hahahahha... ketawakan diri sendiri dulu..
........
disatu petang yang indah, aku membawa diri ku menghirup udara yang segar di taman yang ramai pengunjungnya datang untuk beristirehat bersama keluarga.
tapi kali ni aku bersendirian, aku berjalan sekeliling taman yang boleh tahan besarnya.
mana lah tahu kot2 lemak dalam badan aku ni boleh berkurangan.
syok jugak kan?.
tiba - tiba, jeng -jeng...
...........
"woi, mata letak mana?" marah budak laki yang saiznya tak bezanya dengan aku.
"mata ada kat mata la, ada kat mana lagi" aku menjawab tanpa tengok wajah pemuda itu.
pandai menjawab budak ni, kata affifi dalam hati.
" lain kali jalan tu tengok depan, jangan pandang lain. ingat jalan ni buat untuk ko sorang ka?" dah la badan besar mcm gajah. kata affifi perlahan.
tanpa diduga kata itu didengar oleh adda.
..........
sedapnya dia mengata aku, dia tak perasan ka badan dia tu pun sama jugak. sakitnya ati.
" woi beruang kutub, sebelum cakap tu tengok la dulu diri sendiri. ini la org cakap, cakap tak tengok diri dulu." mata aku tajam merenung. biar dia rasa sikit. ingat aku takut.
"ikut suka ati aku la, ko kisah apa? yang penting badan aku kecik sikit dari ko" balas affifi.
marah aku dah tahap teratas dah ni.
"ko dah buat aku marah, mmg malang nasib aku ari ni jumpa ko".aku terus berlalu malas aku nak layan mamat ni. buat aku lagi sakit ati aja. tak guna aku layan mamat tak betul ni.
..........
ari yang ditunggu telah tiba, akhirnya syu selamat melahirkan bayi perempuan yang comei.
"kan betul aku cakap kat ko, anak ko comei mcm aku"aku mencium bayi yang suci lagi murni itu.
" comei macam ko tapi lawanya mcam aku, anak aku mestilah muka mcam aku kan" syu tersengih.
tiba-tiba sayu menerpa dihati aku, kebanyakkan kawan2 aku telah berumah tangga. tinggal aku yang masih solo meharangungi ari-ari yang mencabar ini keseorangan. chewah cite sedih pulak.
...........
"boleh saya tolong saudara" tanya ku dengan penuh sopan, tanpa melihat siapakah yang berada didepan ku ini.
" saya ingin berjumpa dengan Amira suhada, dia ada?"
aku mengangkat muka aku yang comei ini, Ya ALLAH. beruang kutub.
"ya saya" aku cuba buat muka selamba..
"saya ingin mengambil pesanan yang telah di oder ari tu, order yang dibuat oleh en.hafizi" dia pun buat muka selamba..
" sebentar yer." Aku menilik buku pesanan.
"cepat sikit boleh tak, tu la lain kali kurangkan sikit makan tu, baru la buat kerja cepat." Affifi berkata tanpa memandang adda.
Sedapnya dia mengata aku, apa pulak kaitkan kurangkan makan ngan kerja pulak, budak ni dah melampau ni. "maafkan saya saudara, kalau tak silap saya pesanan en.hafizi tu bukan perlu diambil ari ni. Tapi esk, saya rasa saya tak buta lagi."
Lantas aku menunjukkan buku pesanan.
Macam mana aku boleh tersalah ini, affifi malu sendiri. Tanpa berlenggah affifi terus berlalu.
……….
"adda, bila kau nak kahwin ni" Tanya syu.
Aku hanya berdiam kan diri, soalan yang aku sendiri tak pasti.
"woi, kawan aku ni dah pekak ka?"
"aku tak pekak lagi la, dah seru aku nak kahwin tak sampai lagi." Aku dukung eriana anak comel yang selalu ceria.
"nanti aku kenalkan kawan aku kat kau nak" kata syu.
"tak pa la syu, nanti2 la aku fikirkan. Nanti kawan ko tu pengsan pulak tengok aku comei sangat" aku mecium eriana yang leka bermain anak patung.
" ya la tu" syu mencebik.
……….
Ari ni tanggal 10 Julai 2008, ari baru untuk aku. Hari untuk menguruskan badan. Hehehehehe. Petua yang baru aku dapat dari syu, mulakan aktiviti berenang. Mana la tahu air dalam kolam renang tu boleh mengambil lemak2 aku ka.
" bismillah, harap2 la aku selamat." Doa aku dalam hati. Dabushhh.. bunyi air menunjukkan badan yang besar telah menjunam.
Syok jugak berenang ni. Boleh buat hobi baru ni.. tanpa aku duga, aku rasa badan ku terlanggar dengan kayu balak. Iskh ada kayu balak ka dalam kolam ni.
"woit, mata letak mana?" satu suara macam pernah aku dengar.
"mata letak kat mata la, kat mana lagi." Aku membalas.
Bila mata bertentang mata, ada rasa yang tak dapat digambarkan dengan kata –kata. Cepat2 aku alihkan pandangan dan berlalu terus dari situ. Selamatkan keadaan.
…………….
"tolong!!!!!"
macam ku pernah dengar suara itu.. aku berpaling, beruang kutub. Kenapa pulak dengan mamat tu.
Aku menggunakan kemahiran yang telah dipelajari dulu. Rugi kalau belajar kita tak guna. Kan2.
Aku melihat dia hampir lemas, tanpa berfikir panjang aku menyelamatakannya. Berat juga beruang kutub ni. Kata ku dalam hati.
Aku menariknya ketepi, sesudah sampai ditepi aku ditolong oleh orang ramai untuk menarik beruang kutub tu naik keatas.
"tolong, panggil ambulance" kata ku..
aku menepuk mukanya, tiba – tiba idea nakal aku menjerma, dengan sekuat ati aku menampar muka nya. "bangun, bangun, dengar tak suara saya"
beruang kutub membuka mata dengan muka menahan sakit.
"woit, nak tolong pun, jangan la macam tu. Sakit bodoh." Kata affifi dengan keras. Tanpa mengucapkan terima kasih.
Air mata aku tanpa sedar mengalir, tak pernah orang meningking aku macam tu. Dengan tenaga yang tak berapa ada, ditambah berat aku yang boleh tahan ini, aku berlari. Tolol betul mamat ni, tak pandai nak berterima kasih langsung.
……………
pada masa itu juga, affifi rasa bersalah, dia tahu dia tak patut buat macam tu. Bodoh betul aku ni. Kutuk affifi dalam ati.
Selang seminggu lepas kejadian yang tragik itu, kali pertama orang menghantar bunga kepada ku.
Bunga ros merah, yang segar dan cantik. Aku membaca kad yang tertera.
"terima kasih kerana selamatkan saya hari itu. Dan maaf kerana tidak membuat awak menangis."
Dari BK
Terpana aku seketika, indahnya perasaan ini. Tak pernah orang antar aku bunga, tapi kenapa perlu beruang kutub ini yang bagi. Rosak saat2 bahagia aku. Kan bagus kalau orang aku kasihi yang berikan.
…………….
Semenjak ari itu, aku dan beruang kutub menjadi kawan. Perasaan pun mula membunga, tapi aku takut untuk berterus terang. Ya la aku ni sapa la bagi dia.
Pada suatu hari..
" woit, adda jom kuar dinner malam ni."
"aku ok ja, bab makan memang aku suka." Kata ku.
"kita jumpa kat restoren biasa, k."
"ok" aku meletakkan telefon.
……………
direstoren
" adda, aku dah suka kat seseorang." Kata affifi.
Remuk ati aku, " ko suka sapa? Malang la nasib dia dapat beruang kutub macam ko."
"tolong sikit, beruang kutub ni la, yang boleh buat pelampung masa berenang nanti." Kata affifi.
Aku hanya tersenggih. " pelampung ni pun aku yang selamatkan."
"tu tersalah teknik" affifi mencebik.
"ko nak tahu tak aku suka sapa,"
"mana la aku tahu, aku tak dalami lagi ilmu ahli nujum." Kata ku.
" ni org yang kat depan aku ni." Kata affifi serius
"SAPA" kata aku tak percaya.
"aku minat ko la, kau sudi tak?" affifi merenungku.
Aku terdiam dan terpana. Hanya isyarat mata aku berikan kepada affifi. Nak tapi malu.
Heehehehhehe..
Affifi mengambil tangan ku, dan menyarungkan cincin sebagai tanda. Aku terpana.
"aku dah lama suka kau, aku harap kau sudi, aku ikhlas dengan ko."
"nnt kita boleh jadi geng, dua2 besar. Tak la susah,dua2 boleh jadi pelampung." Affifi memandang ku.
Aku hanya tersenyum tanda setuju.
……….
Tanpa ku duga, akhirnya masa aku juga telah tiba..
Syoknya..
Terima kasih sayang ku AFFIFI a.k.a beruang kutub
posted by Penulisan2u @ 9:55 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
32 Comments:
  • At 12/7/09 12:48 PTG, Blogger miz ruha said…

    hehhe...
    sweet...
    beruang kutub...

     

  • At 12/7/09 12:58 PTG, Blogger LiNa said…

    mcm pendek sgt la plak..
    apa2 pun..best..

     

  • At 12/7/09 5:52 PTG, Blogger umiZue said…

    salam...
    saya berpendapat bahawa penulis tersalah dalam mmbina satu ayat, iaitu "dan maaf kerana tidak membuat awk menangis..." mungkin, penulis maksudkan, maaf kerana TELAH membuat awak menangis... walaubagaimanapun, kisah ini amat menarik, dan boleh dikembangkan lagi menggunakan plot dan bahasa yang lebih menarik.. ape pun, TERUSKAN MENULIS & SEMOGA BERJAYA.... yang penting, senyum slalu... hehe

    saya minta izin untuk mempromosikan e-book di blog penulisan ni.. heee.. kpd sesiapa y berminat untuk belajar cara mencetak t-shirt, boleh terus ke link di bawah ye...
    http://www.cetaktshirt.com/index.php?ref=umizue
    sekian, terima kasih

     

  • At 12/7/09 10:39 PTG, Blogger Ikie Omar said…

    hehehe...beruang kutub ek???
    Apapun satu citer yg comel sangat...keep up your good work...teruskan menulis.....

     

  • At 13/7/09 11:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hha
    kelaka but comel hehehe

     

  • At 13/7/09 12:52 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    haha..hero n heroin yg comei..n kiut-miut..

     

  • At 13/7/09 2:52 PTG, Anonymous Tyna_Vir said…

    comey la citer ni....

     

  • At 13/7/09 4:34 PTG, Anonymous kenanga_idaman said…

    emmm..ok..best jugak..ehe

     

  • At 13/7/09 5:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cam cerpen 'Mak ni'

     

  • At 13/7/09 5:19 PTG, Blogger umi kalsom said…

    comel je...b.k...:)

     

  • At 14/7/09 10:04 PTG, Anonymous ??? said…

    emm...at least dpt gak release tension bc cita ni...nice story!! (^^)

     

  • At 14/7/09 10:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story..cute jer...

     

  • At 15/7/09 8:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    b.k. for beruang kutub...
    hee2...comel la....

     

  • At 15/7/09 4:54 PTG, Anonymous dhamirah_dekno@yahoo.com said…

    hahaha..
    telakar la cara dia melamar..
    seselamber die jerk,.

    (^_^) dhamirah (^_^)

     

  • At 15/7/09 5:15 PTG, Blogger warnea said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

     

  • At 15/7/09 5:17 PTG, Blogger warnea said…

    citer nie rgks and best la...chayok writer...de mse..gi la blog aku..http://duniawarnea-warnea.blogspot.com

     

  • At 15/7/09 10:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweettt
    comeeeeeeeel
    meletoppppppppp

     

  • At 16/7/09 10:09 PG, Anonymous hana said…

    sweeetnye...tomei btl la.sya arap sya pn akan jmpa beruang kutub sya gak

     

  • At 16/7/09 1:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Affifi: "Buta ke? Mata letak kat mana?"
    Adda: "mata letak kat mata lah kat mana lg"
    hahahh...tersedak aku bc ayat 2... lawak siot!! KhinG!!

    -manja.lara87-

     

  • At 17/7/09 12:36 PG, Anonymous bea said…

    best la ceta pendek ni....
    boleh tahan..comel gitu.huhu
    good luck nurul.. :)

     

  • At 17/7/09 12:34 PTG, Anonymous adoyai said…

    lawak la..
    hehehe..cute sgt..
    dpt byangkan 2 owg bruang ktub nek plamin..
    hehehe
    comey je..

     

  • At 17/7/09 3:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    assalamualaikum..
    terima kasih kerana memberi komen yang membina..
    hehehehehe..
    cite ni ditulis hanya utk ilangkan tension aja..
    nnt klu ada verita baru jgn lupa baca k..
    klu ada kesilapan atau pekara yang boleh dibaiki lagi, jgn segan2 bagitahu k.
    :) terima kasih dauh keladi, lain kali, kita jumpa lagi..

     

  • At 18/7/09 4:52 PTG, Anonymous freshoren said…

    sweet story

     

  • At 19/7/09 3:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bezz lah..
    i like..
    gud job writer..
    chaiyok2!!

    -lolypop-

     

  • At 19/7/09 4:28 PTG, Blogger kura-kura c0mey said…

    comel~
    fizikal tidak mjadi mslh kan?
    keep up da good work writer!!!
    :)

     

  • At 23/7/09 3:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweet... jln cite yg menarik,
    penggunaan watak lain dr yg lain,
    ape2pun teruskan usaha.....

     

  • At 28/7/09 12:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ..act jln cite mnrik gak r..
    p bhsa wat cite ni buhsan...

     

  • At 10/8/09 11:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    berkesan lah lawak awk ni...
    memang dapat digambarkan...
    truskan cerpen anda..

     

  • At 29/3/10 12:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cite saudari nie.. ilang tension sy... gud job..

     

  • At 15/8/10 10:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sooooo sweet... mcm orgnye gak..hehe

     

  • At 19/10/10 3:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hekk.. iyolah.. it's cute :)

     

  • At 19/12/10 12:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best mmg ;a best,,,,
    tp pndk sgt la....
    pape pn keep on writing
    :)-H33 Yn6mT-

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group