BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Julai 22, 2009
Cerpen : Benci Jadi Cinta
Nama Pena : nawty lulu

Kesesakkan kota metropolitan ini memang tidak dapat dinafikan lagi. Terutama di waktu-waktu semua warga kota ingin memulakan hari untuk bekerja dan mengakhiri waktu bekerja. Semua bersesak-sesak dan berebut-rebut. Begitulah kehidupan seharian warga kota. "Ish hari-hari jammed. Penatlah kalau hari-hari macam ni." Dyra Ariyana mengeluh sendiri. Sambil itu tangannya lincah mengenakan solekkan di wajahnya. Walaupun di betubuh gempal, baginya kecantikkan harus dijaga. Dia ingin mengubah persepsi semua lelaki yang selalu menanggap wanita gempal buruk dan selekeh. "Piiinnnnnn, piiiinnnnnn…. Hon panjang itu menghentikan lamunannya. Dia tidak sedar bahawa lampu isyarat dihadapannya sudah bertukar hijau. Kereta yang tadinya berada dibelakang keretanya kini memotong dengan angkuhnya. Dyra mengangkat tangan tanda meminta maaf atas kesalahannya. Pemandu lelaki yang baru sahaja memotongnya hanya tersenyum sinis. " Eh dia ingat aku ni tak pandai bawa kereta ke? Tunggu aku potong kau balik." Dyra yang mulanya merasakan dia bersalah terus naik angin pada lelaki itu. Dia dengan laju memotong semula lelaki itu lantas meninggalkannya. "Baru kau tau. Aku ni bukan sebarang perempuan tau".

"Dyra, kenapa muncung panjang sedepa ni?" "Tadi masa aku on the way, ada mamat bengong cari pasal dengan aku." Ah sudah, kenapa pula? Apa dia buat pada kau?" "Aku tak perasan lampu isyarat dah bertukar hijau, tiba-tiba dia hon aku. Lepas tu terus potong. Aku pun angkatlah tangan minta maaf sebab aku yang salah. Dia boleh senyum perli pulak dekat aku." "Habis tu kau buat apa?" "Aku apa lagi, potong kereta dia laju-laju. Dia ingat aku tak reti bawa kereta ke?" "Kau tu memang, pantang tercabar sikit mulalah nak naik angin." "Aku bukan naik angin tak tentu pasal, kadang-kadang orang lelaki ni selalu memperkecilkan perempuan. Dia ingat semua perempuan lemah. Semua perempuan tak boleh buat apa yang lelaki buat. Excuse me sekarang zaman moden ok, semua perempuan dah mula berdiri di kaki sendiri." Dania hanya mampu tersenyum mendengar bebelan Dyra. Memang sudah jadi kebiasaan, jika sampai di pejabat dengan muka yang masam, pasti ada sesuatu yang berlaku dalam perjalanannya ke pejabat. Dan seperti biasa Aleya lah pendengar setia cerita-cerita dan rungutan Dyra.

"Dyra, jumpa saya sebentar." "Baik En Airil. Ish dia nak apa ni? Mesti ada something tak kena ni." Dyra pantas melangkah ke bilik En Airil, ketuanya. "Dyra, awak akn dihantar untuk menguruskan cawangan baru kita di Johor Bahru. Dan akan ada lagi seorang pegawai yang akan bersama-sama awak." "Johor? Saya akan dipindahkan terus ke sana ke En Airil?" "Mungkin. Ataupun sehingga cawangan kita disana kukuh. "Bila saya perlu melapor diri disana?" "Minggu depan"

Petang itu sewaktu pulang dari pejabat Dyra sekali lagi ditemukan dengan lelaki yang menyakitkan hatinya pagi tadi. "Eh tu kereta mamat bengong pagi tadi. Kenapalah aku asyik jumpa dia je? " Dyra berdiri di situ sambil memandang lelaki itu. Dalam masa yang sama Daniar juga memandang Dyra. Telintas hatinya untuk mengusik gadis itu. Di berjalan terus ke arah gadis itu. Dia yakin gadis itulah yang memotong keretanya pagi tadi. Dalam hatinya terselit rasa kagum pada gadis itu. "Hai cik adik berdiri tegak je kenapa? Berangan lagi ke?" "Eh suka hati sayalah nak berangan ke nak apa ke, awak sibuk-sibuk kenapa?" "Saya tegur dengan niat baik supaya tak kena hon lagi. Bye." Daniar berlalu pergi meninggalkan Dyra yang mengetap gigi menahan geram. "Oh kau kenakan aku lagi ya. Tak apa, satu hari nanti aku akan kenakan kau balik. Eee geramnya."

Dyra pulang kerumah dengan hati yang sebal. Terbantut terus niatnya untuk membeli-belah di Mid Valley. Teringatkan lelaki itu hatinya menjadi semakin sakit. "Dah lah aku tak kenal dia, boleh lagi perli-perli aku. Menyakitkan hati betul." Mama menegur Dyra yang masam mencuka. Entah apa lagi yang terjadi hari ini. Memang dia sudah masak dengan perangai anak gadisnya itu. "Hai Dyra, kenapa masam semacam ni?" "Eh mama. Tak ada apa-apa mama. Dyra ok je." Dyra lantas memeluk dan mencium pipi mamanya. Dia memang anak yang manja. Disebabkan itu dia amat berat untuk berpisah dengan mamanya untuk ke Johor Bahru nanti. Namun demi tugas dan tanggungjawab terhadap syarikat dia terpaksa. "Dyra tak nak cerita pada mama ke?" Dyra berat mahu membuka mulut pada mamanya. Tidak tahu apa respon yang bakal diterima nanti. Sudah 23 tahun dia hidup disamping mama dan papanya tanpa pernah berenggang. "Mama, sebenarnya Dyra ditukarkan ke cawangan Johor minggu depan. Itu yang Dyra fikir dari tadi ni." "Oh itu yang anak mama ni risau semacam ye? Pergilah Dyra itukan tanggungjawab Dyra. Lagipun bila dah jauh sikit dari mama dan papa bolehlah Dyra berdikari sikit." Ada sedikit gembira dan sedikit takut mendengar jawapan mamanya itu. Gembira dengan respon baik dari mama. Takut apabila mama membangkitkan soal berdikari. Dia memang tak pernah berdikari. Namun dia mula terfikir, siapa yang bakal pergi bersamanya nanti.


Masa yang ditunggu-tunggu tiba akhirnya. Hari ini Dyra akan berangkat ke Johor Bahru. Disana nanti dia akan diperkenalkan dengan rakan sejawatnya yang sama-sama akan menguruskan cawangan baru mereka.

"Awak? Ya Allah, kenapa mesti awak?" "Eh kenapa pula awak cakap macam tu?" "Suka hati sayalah nak cakap apapun." Dyra geram. Dia tidak menyangka lelaki yang pernah menyakitkan hatinya kini di hadapannya. Nampaknya dia tepaksa bekerja dengan lelaki ini.

Hari berlalu, sudah hampir setahun Dyra di Johor Bahru. Cawangan yang di terajui semakin kukuh. Cuma hubungannya dengan Daniar sahaja yang menjadi semakin merucing. Pertelingkahan selalu terjadi. Sampai ada rakan sekerja yang mengatakan bahawa mereka mempunyai jodoh yang kuat kerana sering bergaduh. Namun bagi Dyra semua itu hanya omongan rakan-rakannya. Sedangkan bekerja bersama cukup untuk buat mereka bertengkar apatah lagi hidup sebumbung. Silap langkah hari-hari periuk beterbangan.

" Hei Miss Bam, kau dah siapkan ke quotation yang Maju Holding nak tu?" Hoi, kau tu tak boleh panggil orang baik-baik sikit ke ha Mr.Rabun?" " Eleh cakap orang tapi dia pun sama jugak. Dah lah mana quotation tu?" " Nah ambil ni. Make sure kau pulangkan balik esok ok." "Ok. Bye Mis Bam." "Sengal."


Malam itu Daniar menerima panggilan dari mamanya. Dia menjadi hairan, sedangkan baru semalam dia menelifon mamanya. Kenapa mamanya menelifon lagi?

" Daniar, mama nak kamu balik rumah esok. Ada hal penting yang nak mama bincangkan dengan kamu". "Tapi ma,Daniar kena apply cuti dulu". Ini hal emergency. Mama tak kira walau macam mana pun Daniar mesti balik". "Ok ma".

Daniar terfikir apa perkara yang terlalu penting sehingga mama memaksanya balik dengan segera. Daniar hanya bersiap ringkas. Dia ingin cepat sampai ke rumah ingin mengetahui apa perkara yang amat penting itu. Dia akan memeberitahu tentang cuti kecemasannya esok.

"Mela, mana Mr.Rabun tu? Saya nak awak minta quotation yang dia ambil dari saya semalam". Tapi Cik Dyra, En Daniar cuti seminggu, emergency". "Cuti seminggu? Saya tak tau pun". Sebenarnya baru pagi ni dia inform. Dia balik KL emergency". "Em tak apalah Mela, thanks ye".

"Mama nak Daniar kahwin secepat mungkin. Daniar bukannya muda lagi. Dah 29 takkan nak tunggu jadi bujang terlajak baru nak kahwin?" "Mama Daniar tak puas bujang lagi ma. Lagipun Daniar nak kumpul harta dulu." "I said no. Mama bagi Daniar tempoh 2 bulan cari isteri atau mama akan carikan. Kalau mama yang carikan Daniar mesti kahwin dengan dia. Mama tak nak Daniar bantah. Faham?"


Daniar hanya termenung mendengar arahan mamanya itu. Dimana akan dicari wanita ynag boleh di buat isteri dalam masa 2 bulan? Dia buntu, otaknya tak dapat berfikir lagi. Tiba-tiba dia teringatkan Dyra. Sudah tiga hari dia di KL. Tiada leteran gadis itu membuatkan harinya sunyi. Memang dia suka mengusik Dyra tapi bukan tujuannya menyakitkan hati. Hanyalah kerana dia amat menyukai gadis itu. Sejak hari pertama dia terserempak dengan gadis itu sewaktu mesyuarat di ibu pejabat sudah cukup membuat dia terpikat. Kemudian dia menciptakan satu per satu insiden yang menyakitkan hati gadis itu supaya dia dapat mendekati gadis yang bernama Dyra Ariyana.


Dyra pula termenung melayan perasaan. Tiga hari Daniar tiada di pejabat dia terasa sunyi. Entah perasaan apa yang ada dalam hatinya waktu ini. Mungkin gila kalau dia katakan yang dia merindui Daniar. Tapi itulah perasaannya saat ini. Sejak bila dia mula menyayangi Daniar dia tak tahu. Tapi dia benar-benar sudah jatuh cinta.


Daniar memendekkan cutinya. Dia tidak sabar pulang ke Johor Bahru. Dia ingin menyampaikan hasrat hatinya kepada Dyra. Mungkin Dyra akan menganggapnya gila, dia tak peduli apa yang dia tahu, perasaannya kini terdera dengan kerinduannya pada Dyra.

"Dyra, saya nak keluar makan malam dengan awak malam ni boleh?" "Eh awak dah balik ke Daniar? Mimpi apa pulak awak nak keluar dengan saya ni? Awak tak malu ke keluar dengan perempuan tembam macam saya ni?" "Tolonglah Dyra saya ada perkara penting nak cakap dengan awak ." "Em oklah nak jumpa dekat mana?" Saya datang jemput awak pukul 9 malam. Awak tunggu depan rumah awak ok?" "Oklah." Dyra memutuskan talian, hatinya berbunga riang dengan ajakkan Daniar. Namun dia cuba berlagak selamba.

Seperti yang dijanjikan Daniar datang tepat pada masanya. Dia menjemput Dyra masuk dan terus memandu ktempat tujuan. Hotel The Zone menjadi pilihannya untuk membawa gadis pujaannya itu.

"Dyra, tujuan saya ajak awak dinner malam ni sebab saya ada sesuatu yang penting nak bincang dengan awak". "Perkara apa?" Dalam hati dia berfikir kenapa berlainan sungguh sikap Daniar malam ini. "Sebenarnya saya nak melamar awak jadi isteri saya". Eh awak gila ke Daniar? Kalau nak kena kan saya sekalipun janganlah melampau sampai macam ni sekali. Saya sedar diri saya ni siapa. Awak tu kacak, ramai lagi perempuan yang boleh awak goda. Jangan permainkan perasaan saya macam ni". Jantungnya berdegup kencang. Permainan apa yang dimainkan oleh Daniar kali ini. "Saya serius Dyra. Saya tahu awak mesti ingat saya nak mempermainkan awak. Tapi saya memang serius. Sejak hari pertama saya bertemu dengan awak, saya dah jatuh hati dengan awak. Saya selalu menyakitkan hati awak semata-mata untuk menarik perhatian awak. Supaya awak selalu becakap dengan saya. Dan saya dapat rasakan yang awak juga menyukai saya." "Awak bagilah saya masa untuk fikirkan hal ni. Semua ni terlalu pantas. Saya akui memang saya mula menyukai awak namun saya perlu memikirkan sedalam yang mungkin sebelum membina masa depan dengan awak. Anyway thanks for the dinner. I’ll think about this matter." "I hope your answer won’t make me disappointed".
Dyra masuk ke rumah dengan fikiran yang berkecamuk. Ada perasaan gembira, sedih dan ragu-ragu dengan permintaan Daniar. Dia terus menelifon mamanya bercerita tentang semuanya. "Dyra sayang, mama tahu Daniar betul-betul ikhlas mahukan Dyra menjadi isterinya sayang. Sebenarnya dia dah datang jumpa mama dan papa dan dia dah terangkan segalanya. Mama minta dia bincang dengan Dyra dulu. Semua keputusan di tangan Dyra sayang. Mama tau di memang ikhlas Dyra". Mendengar kata-kata mamanya membuatkan Dyra yakin dengan Daniar. Dia pasti kini dengan jawapannya untuk Daniar.

"Lyn, papa dah balik sayang. Lyn nak coklat tak?" Tekdek-kedek Lyn itu mengejar papanya. Dyra hanya tersenyum melihat telatah Daniar melayan anak mereka. Pertemuan yang bermula dengan pergaduhan rupa-rupanya menyatukan mereka. Dan kini mereka memiliki kebahagiaan yang hakiki dengan kehadiran Lyana Dilara, pengikat kasih dan cinta mereka. Mungkin benar kata orang, marah-marah jadi sayang. Benci-benci jadi cinta.
posted by Penulisan2u @ 4:54 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
28 Comments:
  • At 22/7/09 6:19 PG, Blogger Org Ganu said…

    sweet la..
    dalam realiti pn mmg ramai yg mcm ni
    mula2 benci..pastu jadi cinta
    good job writer!

     

  • At 22/7/09 10:43 PG, Anonymous gennieviana said…

    jalan citer susah sya nak imagine,
    klu boleh jarakkan perbualan,
    neway sweet story..

     

  • At 22/7/09 11:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer nie..
    tp pnghjng dia cm x best ckit..tgese-gese..klw pnjngkn ckt psti mnrk lg..

     

  • At 22/7/09 11:52 PG, Anonymous Rim said…

    terlalu laju. spt ada ayat penyata yg hilang. ada bebrapa dialog yg tak ada tanda baca. cik penulis ni macam nk cepat abiskan cerita je. kalau diperbaiki cerita ni cantik juga.
    idea : klise.

     

  • At 22/7/09 1:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet bangat citer ni..hihihik

     

  • At 22/7/09 3:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite yg menarik ,tp phujung cite terlalu ringkas tb2 ank dah bsr

     

  • At 23/7/09 3:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer best..p,,ending x best sgt lah...cm too rushing...anw,,gud try...
    ---sleepingcutie---

     

  • At 23/7/09 5:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer best..
    tapi..ending cepat sgt..
    mcm der yang tak lengkap..
    nyway..gud job..
    pnguasaan ayt perlu d perbaiki..

     

  • At 23/7/09 5:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good luck 4 writer...citer nie sweet giler...tpi ending die x best sgt lah...t'lalu ringkas...anyway gud job....

     

  • At 23/7/09 10:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2.. tpkn nk tnyalah..
    kenapa buat dua2 sbenar nya saling menyukai??
    knapa x buat just daniar yg ske tp dyra still benci

     

  • At 24/7/09 8:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alaaa....s0 sweet...
    ermm tpi tlong jrakkn prbualn...
    konpius nk bca...
    anyway gud j0b...

     

  • At 26/7/09 2:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ending dye direct sgat...

     

  • At 27/7/09 6:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cerita yang bagus cuma terlalu cepat.apa-apa pun memeng seronok dan ringkas.terhibur

     

  • At 27/7/09 7:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tkt ny....huhuhu...coz sy ad jgk bnci nga mamat ni....adoila...klu jd mcm cite ni????? xsnggup....huhuhu....tp wteva pom cite ni bez...hehheheh

     

  • At 8/8/09 10:31 PTG, Anonymous MiSz_LoBeR said…

    ASLMKM....
    CITER nie okey....
    tp,mcm terlalu tergese-gesa jak larh.....
    saya bingung sepa yg sdg berbual-bual...
    maksud saya,perbualan mereka susah nak faham... 'turn' sepa pun saya xtau.... kalo ble asing-asing kan larh... heheheheeh..yang penting senyum... hehehehehehe,,,peace...

     

  • At 10/8/09 10:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sa suka sgt2..best.. sgt best giler!

     

  • At 13/8/09 12:47 PTG, Anonymous ariyanna said…

    ceritanya best... smua insan mmg adil.. sy dpt ikuti jln ctenya. mby ada smbungannya sy tgu....

     

  • At 14/8/09 10:57 PG, Anonymous nawty lulu said…

    thanx 2 sape yg komen.. sume komen2 ni akn sy amik tok pngajarn...
    ini pn cerpen ptame sy dats y byk part yg xbape nk best...
    anyway thanx again pd sape yg bce n comment my stowy..
    i'll improve my writings...

     

  • At 15/8/09 3:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam nawty..
    sy pn 1st time read dis on9 story ni..
    good story..
    wlu t'llu cpt tp ok.
    keep up a good work!

     

  • At 16/8/09 9:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite nie bst la..
    memng best la..
    good job penulis..

     

  • At 24/6/10 11:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ..salam...
    hahahahahha...not bad!!!bley than cerpen niee...benci bilang cinta yaaaa...heheheh...errmmm,,but juz npe cm laju ckit cter nyer....btw..gud job!!(^_^)...

     

  • At 12/10/10 12:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam..
    cter ni best..
    tp cm konfius ckit..
    cz x taw spe yg tgh berckp..
    pape pn..
    truskan usaha!

     

  • At 17/4/11 3:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh2
    klau writter expand kan lg
    mybe story became better

    thumb 4 u

     

  • At 5/12/11 12:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eleh, aku dulu pun slalu gaduh dgn sorg mamat. tpi x da pun rasa sunyi bila dia x da. rasa aman, damai, sentosa ada la... skrng dia nak cri gaduh dgn aku pun aku buat derk je. btw, masih ada banyak kekurangan. teruskn usaha anda.

     

  • At 26/2/12 2:41 PTG, Blogger shueha izumi said…

    cam x best je ending dye...cm tibe2 je ade anak da,tapi boleh la stakat nak bace suke2

     

  • At 27/12/12 3:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya pun ada bencikan seorang lelaki ni. hish janganlah. harap harap takde la sampai jadi jodoh. menyampah kot

     

  • At 14/3/13 5:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    The Sunlighter Bikini Top is the or a dog - but is more closely related to hoofed animals.
    If you are baffled approximately buying owl gifts
    a Hand-crafted varnished glassful object? They didn't, of course, and the investment funds-minded among us calls for a solemnization!
    My site > owl gifts

     

  • At 20/3/13 1:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…



    Feel free to surf to my web site - cordyceps sinensis

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group