BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Julai 12, 2009
Cerpen : Amira Zulkifli
Nama Pena : Jejaka Kejora

'Biar betul', aku langsung tak percaya bila nampak gadis bertudung litup yang melintas depan bilik guru tadi. Cantik gila perempuan Melayu terakhir tu. Aku cuba untuk mengejar dan memanggil tetapi gadis itu menghilang dalam bilik pengetua. 'Cis, tak guna punya anak arnab, laju kau hilang' desis hati kecilku. Penat aku berlari dari makmal bahasa di tingkat empat. Baru saja sampai di depan perpustakaan, dah hilang minah tu. Aku rasa macam nak tumbuk Muhammad Ali waktu macam ni. Aku bergegas ke bilik pengetua macam Watson Nyambek dan menjengah ke dalam tetapi zero.
Tiada kasut di luar bererti tiada orang di dalam. Aku yakin aku nampak dia tadi. Ini pelik bin luar biasa. Aku musykil binti terkejut. Satu bunyi menarik perhatianku. Aku sedang mencabut kasut ketika satu suara memanggilku. 'Potong stim la binatang tu' aku bermonolog. Siapalah kacau aku? Aku berpaling dan melihat. Budak tu lagi. Kasut kupakai semula dan berlari menemui Cikgu Ikram di depan perpustakaan. Dia boleh buat muka slumber biawak. Cikgu ni garang macam singa, sempat lagi senyum? Kuasa Tuhan ni ajaib kan.
"Cikgu nak apa?" Aku bertanya penuh kesantunan. Selalunya aku kasar.
"Tahniah, Najib. Kamu terpilih mewakili negeri ke peringkat kebangsaan dalam pertandingan robotik." Senyumannya makin memikat. Aku lakilah, pak cik oi!
"Terima kasih." Reaksiku nyata hambar dan memintas keseronokan 'mi segera'nya.
"Oh ya, Najib! Kamu lari macam pelesit tadi. Kena kejar hantu ke?" Soalan budak tadika pulak dia bagi. Aku geram la macam ni.
Aku sendiri masih kabur dan kelabu. Aku yakin gadis itulah yang menawan hati romeoku sejak pertama kali bertentang mata, hidung dan mulut. At last, peluang untuk aku menegurnya tiba hari ini memandangkan waktu persekolahan dah habis. Aku balik lewat ni nak siapkan projek robotik. Aku keliru ribut apa yang membadai jiwa romantisku, aku rasa terpujuk untuk keluar dan terlihat minah bertudung litup. Aku yakin itu bukan silap mata David Blaine. Dialah orangnya, Amira Zulkifli!
"Dah sampai London, Najib?" Cis, cikgu botak ni perli aku! Aku santau beliau baru tahu.
"Paris pun dah singgah tadi. Saya pergi dulu." Sempat lagi aku mengenakan dia sebelum berambus.
Aku kembali ke bilik pengetua. Hati yang meronta-ronta untuk menjadi James Bond memujukku masuk ke dalam. Aku berlegar-legar mencari gadis itu tetapi tak ada benda menarik dijumpai. Sikapku yang seperti cacing kepanasan rupanya menjadi mangsa perhatian CCTV bergerak. Aku tidak sangka pengetua telah lama memerhatikan gelagat superheroku. Aku hanya sedar apabila beliau menegur dengan hormatnya.
"Sepatutnya kamu tak ada di sini, Najib." Macam nak luruh jantung aku dengar jerkahan macam itu. Lain kali bagilah salam, datuk!!!
"Saya hantar pen, cikgu." Aku berlakon meletakkan pen.
"Pen? Siapa punya pen?" Soalan dihulur lagi.
"Pen sayalah." Ops! Game over. Tomorrow never die...
"Pen kamu dihantar ke sini?" Tuan Hafiz tersenyum geli hati.
Ah, malu tahap dewa! Aku nak berdalih tetapi terjerat. Perangkap makan tuanlah kali ini. Aku membalas senyumannya sebelum berlalu pergi untuk ke bengkel kejuruteraan. Lain yang aku nak, lain pula yang muncul. Aku nak jumpa Amira, yang jumpa bala bencana. Dapat malu dengan free lagi percuma. Di manakah cik gadis itu? Aku akan memburu kau. Aku menghela nafas penuh keazaman.

***********

Aku memandang dewan dan terlihat minah itu lagi. Aku memecut sepantas kuda belang dikejar pontianak untuk menegurnya. Aku memanggilnya tetapi tiada respons. Langkahnya semakin meribut, sukar untuk aku tandingi. Aku tahu dia menyedari panggilan pulauku. Namun, mana mungkin minah pemalu itu akan melayan lelaki asing sepertiku. Beliau bukan cewek murahan. Itulah yang menawanku, I guess.
Aku mengejarnya kali ini. Selepas berkali-kali diseru, barulah dia sudi berpaling. Ya, masanya telah tiba. Aku menghentikan langkah tetapi alamak... terlebih brek daa..... Aku pun jatuh tersungkur. Malu sungguh kejadian aneh begini. Belum pernah berlaku lagi. Ini kali pertama. Dia menutup mulutnya dan ketawa. Aku pula sekadar tersengih seperti kerang busuk. Macam mana nak cover malu ni? Ah, control macho sajalah! Aku tersenyum manis kepadanya dan dia membalas. Aku cair saat ini. Aduhai...
"Kenapa abang panggil saya?" Terkedu aku mendengar panggilan itu. Dia panggil aku 'abang' la beb.
"Abang... abang... abang… nak..." Aku tak mampu menghabiskan ayat romeo yang klise tu.
"Nak apa?" Dia mengangkat keningnya. Sah, aku jatuh cinta lagi!!!
"Abang rasa abang nampak Mira dekat bilik pengetua tadi." Aku menukar topik perbualan sepantas kilat.
"Ye, kenapa?? Mira hantar dokumen Cikgu Aima je." Senyuman masih tidak lekang di bibirnya. Aduh, mencairkan hati romantisku!
"Tapi abang tak nampak kasut Mira. Di dalam pun takde sesiapa." Aku curiga. Dia ni jin rasanya. Tak pun ada bau-bau bacang dengan pontianak.
"Don't tell anyone. Mira masuk pakai kasut." Dia tersenyum nakal. Betullah perangai sebijik macam jin. Muka lawa, perangai hampeh.
"Tapi mana ada orang kat dalam." Aku tetap pelik dengan dia ni. Ada yang tak kena dengan minah ni.
"Poyo la abang. Mira kat bawah meja tadi. Kertas jatuh." Sekali dia cakap aku poyo. Brutal jugak minah ni. Ingat perangai dia putih suci.
"Oh, macam tu! Mati-mati abang ingat hantu." Dia ketawa geli hati.
"Hantu mana keluar siang. Abang poyo!" Dia menjelirkan lidah.
Malu sungguh!!! Baru aku tersedar hantu tak la rajin keluar siang-siang. Tapi aku dimomokkan dengan cerita hantu baru-baru ini. Pengawal keselamatan dikacau hantulah, pelajar perempuan histerialah, nenek kebayanlah, macam-macam versi cerita mistik. Rekaan betul. Buat aku malu saja sekarang ni. Mana nak letak muka hah??? Wanita pujaan pulak tu yang 'pangkah' aku.
"Abang jangan nak melencong. Tadi tergagap-gagap nak cakap apa?" Aik! Ingat lagi dia ni. Aku pun dah lupa.
"Abang nak berkenalan dengan Mira." Aku buat gaya malu-malu kucing.
Aku dah nekad. Apa nak jadi, jadilah! Aku tak rela kecewa lagi kerana memendam perasaan sampai aku yang parah terluka. Harapanku setinggi Gunung Kilimanjaro. Harap-harap dia tak menolak permintaan hati nyanyian Letto yang aku dendangkan semula. Geli usus aku kalau dengar aku menyanyi. Isy, macam mana ni? Dia masih senyap sejuta bahasa, memikirkan yang terbaik. Ngeri sungguh kalau dia tolak.. Hahaha, aku tertawa dalam hati.
"Mira sudi?" Aku tak sabar menanti kucing bertanduk lapan.
"Sudi." Dia mengangguk sambil menundukkan wajah.
Pandangan kami bertaut. Aku menghadiahkan senyuman termanis untuknya. Pipi dia dah blushing. Mesti layan blues ni. Bikin aku nak muntah hijau saja. Aku bagi signal pada dia supaya ikut aku. Aku nak berjalan di sisinya sampai akhir hayat. Aku tak nak balik. Emak, tolong kahwinkan aku!!! Hatiku ketawa lagi. Aku cuba memegang tangannya tapi dia menarik. Wah, ini muslimah ori!
"Bukan muhrim... haram pegang-pegang." Dia mengingatkan tanpa memandang aku. Sempat lagi 'pangkah' aku.
Aku termalu sendirian. Kami terus berbual-bual mesra. Impian kayanganku sejak empat bulan lepas menjadi nyata dalam masa sehari yang aneh bin pelik. Mimpiku jadi realiti. Aku bahagia saat ini. Terima kasih, minah blushing! Mataku menghantar dia ke kereta ayahnya. Tanganku pula melambai mesra. Romantik pulak aku hari ini. Selalu hati keras macam batu. Hari ini selembut sutera. Itulah penangan kasih sayang!!!!!

********

Setahun berlalu begitu saja. Pejam celik, pejam celik, celik pejam, celik pejam, dah habis tarikh dalam kalendar aku pangkah. Cukup 12 bulan. Aku dan Amira semakin rapat. Tapi tangan masih tak pegang. Haram tau, berdosa!! Intimnya kami menjadi durian mulut pihak pentadbiran. Berapi-api diorang kutuk aku. Ketua pengawas berpacaran dengan gadis mentah? Ramai yang muntah kuning, hitam dan coklat sebab tak percaya. Aku pun rasa macam mimpi.
Setiap kali nampak bilik guru, aku layan jiwang. Peristiwa misteri yang tak seram tahun lepas bermain bola sepak di padang ingatan. 'Indah sungguh' fikirku. Pertemuan tak terancang yang disengajakan olehku itu membina surau kami. Surau saja, baru bercinta beb. Aku cadang nak bina masjid cepat-cepat, tapi dia belum sedia. Nak ada kerjalah, nak rumahlah, nak tolong keluargalah, lantak kaulah. Sayang punya pasal, no problem punyo........
"Abang poyo!" Aku kenal suara tu. Minah blushing kesayangan aku.
Aku berjoging perlahan ke arahnya. Kami beriringan lagi. Sama seperti tahun lepas. Semua masih sama. Aku tetap aku, beliau tetap beliau. Tak banyak berubah kecuali pohon kasih yang aku semai dah bercambah. Baja semulajadi, romantis dan caring (perasan betul). Hasilnya bunga kasih makin mekar di taman hati. Hatiku berlagu riang lagi seperti selalu.
Aku dan dia melintas jalan untuk ke kedai makan. Aku tak perasan hadiah Amira yang diberi sebentar tadi terjatuh. Kami sudah sampai di seberang ketika aku terperasan hadiah yang belum kubuka itu tiada di tangan. Aku kembali ke tengah jalan. Semasa aku mengutip, terdengar jeritan nyaring Amira. Aku berpaling dan tubuhku ditolak. Aku jatuh terduduk. Aku tidak percaya apa yang aku lihat. Ini silap mata David Copperfield!!!
Mata aku menjadi saksi pembunuhan. Eh, silap! Menjadi saksi Amira dilanggar sebuah kereta. Aku tak sempat mengesan jenis kereta itu. Aku terkaku dan fikiranku ditiup angin. Aku tak dapat menelan kepahitan ini. Tragedi berdarah ini akan mengebom kebahagiaan kami. Tembok maut akan memisahkan kami. Aku mengambil masa untuk kembali berpijak di bumi nyata.
"Amira!!!!" Aku meraung sepenuh tenaga zahir dan batin.

**********

Jarum jam terus berjoget dan menari. Aku rasa macam terlalu pantas, mungkin mengikut irama samba. Sudah sebulan aku setia menemani jasad minah blushing ni. Sekeras-keras hati batu aku pun hancur luluh melihat penderitaan beliau. Sampai gugur air mata aku. Kawan baik aku, si Johan selalu pesan, tak jantan la budak lelaki menangis. Aku pun halau beliau, aku cakap, pergilah kau mamat kerek, kau tak rasa apa yang aku rasa. Badan Amira berbalut sana dan sini, sikit lagi macam mumia. Sedih tau............
Aku menggenggam erat jari-jemarinya yang mulus. Ini pun menyedihkan aku. Aku mengingkari janji agar tidak memegang tangan bukan muhrim. Tapi aku tak rela biar dia bersendirian. Maafkan aku, Amira. Tiba-tiba, tangan dia bergerak. Aku mengesat air mata dan tidak percaya. Aku memanggil doktor yang terus membuat pemeriksaan. Aku kurang senang melihat tindakan beliau (doktor) kerana menghalau aku. Aku pula mati-mati berkeras ingin di samping Amira. Jururawat yang paling kerek pun buat muka gangster lalu aku pun fahamlah aku akan dipancung kalau berdegil.
"Masuklah." Doktor menjemput ketika dia keluar bersama awek-awek beliau (jururawatlah maksudnya).
"Abang poyo....." Air mataku menitis lagi.
"Ye, minah blushingku sayang.." Aku duduk di sisinya.
"Mira rindu abang." Dia kelihatan sangat lemah. Sebaklah aku macam ni....
"Abang pun. Thanks to rescue me." Amira terus menangis.
"Maafkan Mira sebab tinggal abang lama-lama." Aku betul-betul nak keluar daripada situasi ni. Boleh tergugat ketabahan aku macam ni.
"Mira janji tak akan tinggalkan abang lagi?" Aku mengesat air matanya.
"Mira janji." Dia mengesat air mataku dan mengukir senyuman menawan itu lagi.
Melodi cinta yang bertukar pilu dah ceria semula. Aku bersyukur kerana masih diberi peluang untuk bersama insan tersayang. Kami berbual-bual mesra seketika sebelum dia meminta izin untuk berehat. Aku menemani tidurnya dengan pandangan redup penuh kasih. Takkan aku sia-siakan pengorbanan sucinya. Air mata aku pun tidak mampu membeli budi itu. Aku akan jaga kau, minah blushing. Aku janji!

**********

Beberapa bulan kemudian, barulah Amira dibenarkan pulang. Malam itu, kami ke Bukit Asmara. Aku tak pasti apa nama sebenarnya. Itu nama gelaran yang diberikan ayahku. Dulu bukit ini menjadi saksi percintaan ibu bapaku. Tapi mereka tak berasmaradana. Jangan fitnah-fitnah pulak. Aku menerima cadangan bapaku tanpa banyak kerenah. Kebetulan, aku selalu jugak ke sini teropong pasangan belangkas. Pernah aku tengok ada pasangan kantoi dengan jabatan agama. Nasib merekalah yang malang.
"Mira rasa bintang yang mana macam abang." Aku cuba berbual.
Aku bosan kerana hanya unggas dan cengkerik memekak sejak kami datang tadi. Sesekali burung hantu menyanyi lagu Kau dan Aku. Mahu saja aku lastik beliau. Amira yang baring di sebelahku lebih banyak tersenyum melihat bintang. Aku tidak mahu kacau kegilaannya. Kebetulan bulan dan bintang mengisi langit malam yang cerah. Aku menanti jawapannya kala burung hantu tadi masih berbunyi. Kali ini lagu My Heart Will Go On. Tunggulah sampai aku jumpa beliau.
"Yang paling terang itu abang dan Mira di sebelahnya." Dia menunjuk bintang setelah sekian lama menyepi.
"Kenapa bukan Mira yang paling terang?" Aku mencuri pandang seraut wajah minah blushing. Aku cinta dia sepenuh hati.
"Sebab abang menerangi hidup Mira." Jawapan yang ringkas tapi padat lagi mutakhir.
Pandangan kami bersatu. Aku dapat rasa kehangatan aliran asmara. Kami tertawa. Tanpa dipaksa, bibir kami semakin rapat. Macam ada magnet. Bibirnya kutub utara, bibirku kutub selatan. Ketika hampir tercantum, ada sesuatu memisahkan. Potong stim betullah, orang tengah layan asmara ni. Mataku melihat dia menggoyangkan jari telunjuk tanda tidak bersetuju sambil tersenyum nakal. Cis, termalu lagi aku!
"Abang poyo jangan la nakal. Nanti Mira report mak." Dia ketawa manja. Aku pun dah mula blushing.
"Mira ni..." Ayatku dihukum tergantung sampai mati. Ada gangguan bekalan air liur daripada pihak berwajib.
"Hoi!!! Apa korang buat ni?" Tiga orang lelaki membawa lampu suluh. Aku pun naik kaget la.
"Ampun, datuk penunggu kubur. Kitorang tak puja nombor ekor pun." Aku cuba berlakon depan pegawai jabatan agama ni.
"Sudah! Sudah! Korang ni muda lagi. Jangan la berkhalwat." Minah blushing sebelah aku dah pucat dah.
"Ramai orang lagi kat belakang semak tu." Aku menunjuk kiri dan kanan. Rombongan ustaz pun bertindak.
Aku ingat boleh lari daripada ceramah percuma. Rupanya indah fantasi daripada realiti. Tak pasal-pasal dapat ceramah. Dia cerita zinalah, maksiatlah, khalwatlah, kahwin mudalah, anak haramlah, aku pun pening jugak. Habis-habis dia cakap, aku tanya 'dah habis?'. Tercengang beliau dengar soalan cepumas aku. Padan muka dia kena 'silambam mulut' masak cili api. Terbakar telinga dia, terus pulang ke rahmatullah. Eh, silap lagi! Pulang ke rumah maksud aku.
Ingat balik boleh rehat. Ayah aku tahu saja, terus dia bagi tazkirah lagi. Aku pun tadah telinga sampai sejam. Baru la boleh tidur dengan tenang. Tapi sebenarnya layan kenangan. Mata terpejam, tak boleh tidur pun. Insomnia agaknya. Huh, mintak simpang malaikat 44... Seronok kan bila dah tengok orang kesayangan pulih? Itulah kisahnya mamat poyo dan minah blushing. Ops, sorry!! Kisah aku dan Amira Zulkifli....
posted by Penulisan2u @ 8:15 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
6 Comments:
  • At 12/7/09 9:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam,sedih mngenangkan sikap umat Islam akhir zaman,.
    p/s:muslimah sbenar bkn sekadar dinilai dr x boleh sentuh bukan mahram,tp muslim sbnar mnjadikan Islam sbg cara hidup (eg: prgaulan dlm islam.,ada cara2nya)

    kpd penulis, tingkatkn lagi usaha,.gunakan bakat anda dlm usaha mghasilkn karya2 yg mmbina & ada pengajaran..tq

     

  • At 14/7/09 11:03 PG, Blogger zila said…

    empunya pendapat..im agree sgt2

     

  • At 18/7/09 4:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    remaja masa kini.. bila da terbiasa dengan perkara yg merosakkan lupa menilai mana kaca mana permata...

     

  • At 23/7/09 7:08 PTG, Blogger A'al said…

    buat arr perenggan.sakit mate.citer cam trgantung jer,huhuhu.teruk arr pasangan couple cengkitu.tak senonoh arr.tapi time kemalangan tu klau leh panjangkan la lg.cam pendek jer.setiap situasi pun cam ade bape kerat jer ayat.repair la ek.itu pandangan sy jer.x thu arr klau owg lain tak setuju ngan komen sy ni.sowi.

     

  • At 11/12/09 10:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aaa..aku setuju dgn komen yg ats skali..huh cinta remaja,apa ada???buang masa ja..arap2 aku x terpesong dgn kepalsuan cinta monyet..

     

  • At 21/10/10 11:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sambungan ?

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group