BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Julai 31, 2009
Cerpen : Aku cinta padamu
Nama Pena : fisha humaira

"Maira…ada orang kim salam kat kau….budak sama tingkat ngan aku…".Tegur Aina ketika kami keluar makan tengahari di foodcourt.

"Urmmm....saper...kiter kenal ke...kiter penah nampak ke?" balas ku malas. Ntahlah..aku rasa aku ni masih normal. Seleraku masih kepada lelaki tetapi aku rasa susah betul untuk aku terima lelaki dalam hidup aku.

"Ko tak perasan kot..Ala budak ni baru masuk...Dia bukan masuk sekali ngan kita semua...Dia masuk lambat sikit....hitam manis...macam hindustan....hehehe...."Delin tiba-tiba menyampuk.

Memang kami bertiga baru melapor diri bekerja di salah sebuah syarikat terkemuka itu. Nasib Aina dan Delin baik kerana mereka ditempatkan di tingkat yang sama. Aku je sorang boleh tercampak di tingkat 4 ni. Tapi buat masa ini ia hanyalah kerja sementara kerana kami masing-masing sedang menunggu peluang untuk melanjutkan pelajaran ke pusat pengajian tinggi.

"Yer ke...nak kene balas salam dia balik ke...kiter tak kenal pun..muka pun tak penah nampak...malaslah" kataku sambil tergesa-gesa menghabiskan makanan. Kene cepat sebab nak berkejar solat Zohor di surau pula. Aina dan Delin tak tergesa sangat sebab di tingkat 11 ada satu ruang yang dikhaskan untuk bersolat. Taklah mereka kelam kabut sangat nak berebut di surau yang kecil itu.

"Sukahati engkaulah cik Maira...aku sampaikan je... nantilah aku tunjukkan yang mana satu mamat tu yer...takpun ko naik jer la tingkat kitaorang...dia duk sebelah meja Delin ni ha"..kata Aina sambil menghirup ABC.

"Eeeiii...seganlah tiba2 nak terjengul pulak...nampak sangat nak jual muka...nantilah korang tunjukkan...kalau ada,adalah...k la...naik dulu yek...jumpa balik nanti..."tingkahku apabila melihat jarum jam semakin menghampiri jam 2.

*****

"Ish...dorang ni mesti lambat tau time balik...tau la duk tingkat 11...tapi bukan kene turun tangga pun...guna lif pun lambat..."rungutku apabila batang hidung Aina dan Delin masih tidak kelihatan selepas 10 minit aku menunggu.

"Woit Maira!"panggil Aina dari jauh.."Wei...wei...ko nak tengok mamat yang kim salam kat ko tu tak...nanti kau tengok dia keluar dari pintu yek...dia lambat sikit jer dari aku tadi....kau tengok yek...pakai spek...pakai baju warna biru"beritahu Aina dengan nada yang excited...

"Haa....tu dia Maira..."tunjuk Delin pada sesusuk tubuh yang ku kira sedang mencari seseorang. Tapi apabila mata kami saling bertentang, kelihatan dia tertunduk malu..Dan dia terus tidak memandangku hingga ke sudah..

Ehe..Pemalu rupanya mamat ni..jarang jumpa lelaki pemalu ni... kataku dalam hati.. Tiba-tiba teringat salam lelaki itu yang belum ku jawab.."Waalaikumsalam". Sebut ku tiba-tiba sekaligus mengundang ingin tahu Aina dan Delin. "Ehe..takde apa-apalah..sibuk jer". Balasku sambil tersenyum penuh makna..

******

-Wei...dia nak no telefon kau...Kau ok tak kalu aku bagi jer-
Mesej dari Aina membuatkan aku rasa berbelah bahagi. Aku takkan sesenang itu nak bagi nombor telefon aku...Bukan nak kata aku ni bagus sangat tapi aku taknak nanti ia menjurus kearah hubungan yang lebih serius. Aku tak bersedia lagi dan memang aku taknak pun...

-Takyah la Aina..Lain kali jer la k...Kiter tak rasa nak bagi lagi lah-
Balasku pula...

-Ok-
Huhu...ringkasnya Aina balas...Marah ke...biar la...hehehe...

Sedang aku tekun membuat kerja(hehehe...nak kejar target saper siap fail paling banyak sebenarnya), ada satu lagi mesej masuk..

Aina -Maira..mamat tu tanya dia boleh tumpangkan kita tiga balik rumah esok...Kau ok ke?-

Maira -Naper pulak nak tumpang dia?dia ada kete ker?-

Aina -Lar...habis tu takkan dia nak bawak kite naik motor dia..Mestilah dia ada kete..-

Maira -Kan kite naik ngan Atoi..Lagipun rumah dia katner nak hantar kiter pulak.. sama jalan ke?takyah la susahkan dia...Tapi kalu korang nak naik, kiter follow je lar...dia kan kawan korang...-

Aina -Ish...liat betullah ko ni...takper la kalu camtu...takyah la tumpang dia...dia nak jumpa ko...bukan kiteorang...-

******

Adoyai....naper ngan aku ni...takkan aku dah tersuka kat dia kot...selama ni boleh jer jadi kuat...Dia tak ada beza pun ngan kawan-kawan lelaki aku yang lain....Eh...jap...jap...ada beza...ada beza....urm...dia ni pemalu sangat la...teringat masa aku terserempak ngan dia depan lif. Dia nak keluar lif, aku pulak nak masuk lif...ngah gelak-gelak ngan kawan dia boleh terus senyap sepi bila nampak aku....hehehe..adui..naper aku dok terbayang muka dia nih!!!.....

-Maira...Iskandar nak minta nombor tel kau. Dia kata dia ikhlas nak kawan ngan kau-
Mesej dari Aina membuatkan aku seperti nak melompat...Hehehe...Bukan apa....dah lama aku tunggu Aina bertanyakan lagi sekali tentang keizinan aku memberikan nombor telefonku kepada mamat tu....Hahaha...gatal pulak aku rasa aku ni...

-Ish...tak habis-habis lagi ke..Bila jumpa malu-malu kucing...Naper tak dia yang minta sendiri?-
Haha...tersenyum aku baca mesej sendiri...Jual mahal la kunun...

-Dia segan la kot..Ni dia tak habis2 suh aku pujuk ko ni...aku nak buat keje pun takleh...Aku bagi je la yek...nanti kau settle la sendiri...-

-Yelah...bagi je la!...-
Aku membalas dengan nada yang kunun2 marah tapi sebenarnye happy giler...huhuhu.. Maira...rileks...rileks...jangan over sangat...hehehe...

******

Sedang aku menolong adikku membuat kerja rumah, satu mesej masuk...

-Assalamualaikum..ni Aisha Humaira bin Abdul Hafiz ke-
Uik...Lengkap dengan nama ayah sekali...hehehehe...

-Ye saya..siapa ni-
Huhu..macamla aku tak tahu siapa gerangan empunya badan...hehehe...

-Saya Iskandar...kawan Aina dan Delin.Awak ngah buat apa? saya ganggu ke?-

-Ouh..Iskandar..saya ada kerja sikit...ngah ajar adik wat kerja sekolah...

-Ouh...maaf ganggu awak...Anyway thanks sebab sudi berkawan ngan saya-

-Ok-
Jawabku ringkas...Erk...naper la ngan aku ni...orang tu ikhlas nak kawan aku wat nak tak nak jer...tapi tadi dari ofis lagi duk sibuk doa nak dapat mesej dari dia...dah dapat buat tak layan jer...grrr...bengong!!!

******

-Kata-kata adalah tamsilan rasa..
Melalui kata, rasa dijiwa dapat dizahirkan..
Hatta sedahsyat mana jiwa menanggung rasa,
Hanya Allah yang lebih mengetahui-

Grr...syahdunya mesej dia di pagi2 hari ni...Buka mata je terus dapat semangat...Makin tak sabar nak sampai ofis.. Aku berharap sangat dapat terserempak ngan Iskandar..Kini sudah lebih sebulan kami bermesej tetapi kami tidak pernah lagi bercakap secara berdepan..tapi aku rasa dekat sangat dengannya...sejujurnya...inilah kali pertama aku mendapat semangat yang luar biasa untuk meneruskan apa yang aku lakukan dalam hidupku...Dengan Iskandar, aku boleh bertanyakan apa sahaja...bab agama terutamanya...Dia bukanlah lelaki yang bercakap tidak tentu hala...Setiap percakapan pasti disulami dengan nasihat yang ku kira bukan semua orang yang seusianya mempunyai pengetahuan sedalam itu...

-Taman Firdausi..
Disitulah destinasi cinta abadi...
Pimpinlah cinta itu kerana cinta itu buta..
Tidak mengenal destinasinya..
Taman syurga...tempat musafir cinta yang Esa..-

Satu lagi mesej darinya mengejutkanku dari lamunan...Aduhai...mesej kedua inipun benar-benar membuatku syahdu....wake up Maira....wake up...nak mandi dan nak gi ofis.....nak jumpa Iskandar....nak jumpa Iskandar...huhuhu...dah giler aku nih...

******

"Maira...besday Aina 3 hari lagi,kan...nak beli hadiah apa ha"...kata Delin seperti berbisik...

"Urmm...kita tong2 duit la nak...dapat hadiah besar sikit...ajak la kawan2 lain join...kalu sorang rm5 pun dah banyak kita dapat...nanti kiter minta kat lain2..Esok kita cari hadiahnyer k..."aku memberi idea..

Keesokkan harinya di Selayang Parade...

"Kita beli teddybear pun ok kan...kita ada Rm80 ni...dapat teddybear yang besar ni..."aku memberi cadangan...

"Ok gak tu...Maira...ko tolong pilihkan untuk aku satu teddybear...aku pun nak beli satu la..."kata Delin

"Amboi...banyak duit...tengah2 bulan ni pun nak bershopping yer..baper budget?"soalku...

"Alaa...biar lar...budget dalam rm50. Tolong la...aku tak retila nak pilih barang2 gurlie ni.."rayu Delin...

"Oklah...kiter pilihkan untuk kamu bear yang cute ni...kecil jer tapi comel...urm...rm 30 jer...ok la tu...duit lebih tu simpan k...jangan boros sangat..."sempat lagi aku menasihati Delin...tapi dalam banyak2 bear, memang bear tu yang amat menarik perhatianku...

"Baik mak encik" balas Delin ngan muka kesian...hehehe...

Dalam perjalanan pulang ke rumah, tiba-tiba Delin mengunjukkan bear yang dia beli tadi padaku...

"Naper lak ni?’soalku dengan kelakuannya itu...

"Actly ni hadiah dari Iskandar lah..dia suh aku pilihkan bear untuk kau"kata Delin sambil tersengih...

"Grrr....yer ke...naper tak cakap awal2?leh kita pilih yang besar sikit!!!" jeritku sekaligus mengundang mimik muka menyampah Delin..Hahaha...Tapi yang sebenarnya aku sangat terharu dengan kejutan ini...Iskandar..Iskandar...hati ku sudah mula jatuh sayang padamu.....

******

Sudah hampir dua bulan aku menyulam kasih secara tak rasmi dengan Iskandar...kami jarang memperkatakan perasaan kami secara terbuka namun bahasa kiasannya mampu ku baca..Aku seperti biasa...still jual mahal...hehehe....

-Awak..apa pendapat awak mengenai saya?-
Mesej Iskandar malam itu membuatkan aku terfikir sejenak...ingin menyusun ayat sebaik mungkin...

-Erm...awak adalah seorang yang pemalu,berilmu dan sangat baik hati...saya suka berkawan dengan awak..-

-Itu saja?ehe...-

-Awak tak tinggal solat..susah tau nak cari lelaki yang tak tinggal solat sekarang ni..dah lama saya cari..-

-Jadi awak dah jumpa apa yang awak cari?-

-Sejujurnya saya dah jumpa tapi saya masih tak pasti samada saya perlu ikut kata hati saya atau prinsip yang saya pegang selama ini-

-Boleh saya tau apa prinsip awak?Itupun kalau awak tak keberatan nak berkongsi-

-Saya kurang mempercayai cinta...Bagi saya cinta ini menyusahkan...-

-Awak pernah mempunyai pengalaman bercinta yer...Gaya awak bercakap seperti awak pernah kecewa..-

-Ermmm...cinta monyet...awak tau tak, kami break hanyalah disebabkan saya tidak memandang matanya ketika bercakap..sangat kurang cerdik,kan...ntah lah...lelaki ni sangat pandai berpura-pura...bila dah bosan, dia akan mencipta alasan yang jelas-jelas memperlihatkan kebodohan dorang...

-Tak semua lelaki macamtu...
Awak..............-

-Ye saya..-

-Saya sayangkan awak-

-Erkk...-

-Saya tau awak tidak mempercayai cinta...tapi izinkan saya untuk buktikan pada awak yang saya benar-benar ikhlas terhadap awak..Sudi tak awak menjadi puteri hati saya?-

-Kenapa saya?-

-Kerana awak sangat istimewa dan saya sangat yakin dengan kata hati saya......-

Mesej itu ku biar tergantung begitu...Ada airmata di tubir mataku...kenapa aku menangis...sesungguhnya aku tidak pernah merasakan perasaan seistimewa ini...huh...berat rasanya memikirkan perkara ini...memang ini yang ku tunggu-tunggu tetapi kenapa aku seperti tidak pasti?Arrrghhh....

Sudah seminggu aku tidak melayan mesej dari Iskandar...dan apa yang aku sedar. mesej dari Iskandar semakin hari semakin menunjukkan yang dia hampir putus asa...kasihan pun ada tapi aku perlukan masa untuk semua ini...

******

-Awak..saya dah ada jawapannya...kita jumpa esok jam 10 pagi di foodcourt-
Akhirnya aku sudah ada keputusan yang muktamad sekaligus menamatkan ketidakpastiaan di hati Iskandar..

-Thanks wak...moga-moga ia adalah berita gembira...-
Balas Iskandar...

Mesej Iskandar ku biar sepi....

Di foodcourt...

“Terlebih dahulu saya nak ucapkan terima kasih pada awak kerana memberi peluang kepada saya untuk dikasihi dan disayangi...sememangnya selama lebih kurang 2 bulan mengenali awak, saya betul2 rasa bahagia...bahagia yang tidak pernah saya rasa sebelum ini..."kataku perlahan. Ermmm...seriusnya muka Iskandar menantikan ayatku seterusnya.

“Tapi saya tak nampak matlamat perhubungan kita selepas ini...Lepas ini masing-masing akan melanjutkan pelajaran, InsyaAllah...saya tak percaya kepada hubungan jarak jauh...bagi saya hanya 1 dalam 1000 hubungan yang berjaya...terlalu banyak halangan. Bagi saya ia memerlukan kepercayaan yang amat tinggi dan saya tak rasa lelaki boleh bertahan apabila kekasihnya jauh dari mata...Saya banyak mendengar dari teman-teman...Rata-ratanya tidak berjaya, wak..."jelasku tentang apa yang bersarang dalam hatiku...Ku lihat Iskandar sudah mula tertunduk...mungkin sudah mengagak keputusan yang bakal ku katakan....

"Kalau boleh saya tak nak bercinta dengan banyak lelaki, wak...apa guna bercinta banyak2 kali sedangkan hanya seorang yang bakal menjadi pasangan kita...Saya tau awak akan mengatakan yang saya ni pesimis orangnya tapi setakat ini, saya yakin dengan pegangan saya...Saya nak berikan hati saya pada yang saya lihat boleh menjaga saya sepanjang hayat saya..."jelasku lagi....Huh....bukan senang nak buat keputusan ini...

“Awak...apa keputusan awak sebenarnya...berterus-teranglah...saya janji saya takkan ganggu hidup awak lagi...cakaplah apa jua keputusannya...saya terima...mungkin bukan rezeki saya bertemankan awak..."sayunya suara Iskandar...

“Awak...saya tak tahu macamana nak bagitau keputusan saya..."semamangnya aku tak tahu bagaimana caranya untuk aku berterus terang...

“Macamnilah wak...kita akan gunakan cara ini.."Iskandar mengeluarkan kad touch n go nya...

“Buat apa kad ni wak? tanyaku hairan...

"Bahagian depan ini menandakan awak setuju dan dibahagian belakang ini menandakan awak menolak saya...Maira...saya pasrah dengan jawapan awak...fikirlah sebaiknya dan jika awak terima saya, jangan terima disebabkan simpati... jelas Iskandar dengan tindakannya itu...

Ouh...bijak Iskandar ni...dia tak pernah memaksaku jika aku tidak mampu menzahirkan dengan kata-kata...Ermmm...ku balik-balikkan kad yang diberikan kepadaku itu...tiba-tiba hati ku berbisik nakal untuk bermain dengan perasaan Iskandar...hehehe...Aku main-mainkan kad itu...Aku bawa kad itu mengelilingi air minuman aku dan Iskandar...Aku buat-buat muka serius..hehehe...selepas 5 minit tanpa kata, ku tarik nafas dalam2 dan ku minta Iskandar menutup mata...Ku tilik muka Iskandar sambil tersenyum...Comel bila dia cuak macam sekarang ni...hehe..dan perlahan-lahan ku unjukkan kad pada bahagian hadapan ke arah Iskandar...

"Awak boleh buka mata sekarang ni"mintaku...

Dan apabila Iskandar melihat sahaja keputusan positifku, dengan cepat dia menutup mukanya dengan saputangannya....hahaha...kelakar pulak aku tengok reaksi spontannya itu....perlahan-lahan dia menarik saputangannya kebawah dan kini hanya matanya sahaja kelihatan....grrrr.....comelnya dia wat camtu!!!hehehe...kulihat matanya sungguh bercahaya...atau mungkin sedang bergenang air mata??

"Awak...terima kasih banyak-banyak sebab sudi terima saya...Awak tau tak...awak hampir buat saya sakit jantung dalam masa nak dengar keputusan awak tadi...Dah la mula2 tu macam dah tolak saya...nakal jugak awak ni yer!!!...."Iskandar meluahkan perasaannya...hehehe...kesian pulak bila membayangkan muka cuak Iskandar tadi..Sorry sayang!!!hahaha....

Tarikh 22 Mac 2005 menjadi tarikh keramat bagi aku dan Iskandar....Apa yang pasti, aku cukup yakin dengan pilihanku ini...Aku cukup pasti yang Iskandar akan menjagaku dengan sebaiknya...menyayangiku setulusnya...Moga2 hubungan kami akan terus bahagia hingga ke akhirnya...Iskandar...I love u so much!!!!!so so so so much!!!
******
posted by Penulisan2u @ 5:04 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
40 Comments:
  • At 31/7/09 9:54 PG, Blogger nuRul saLoma said…

    besh sgt citer neh

     

  • At 31/7/09 10:47 PG, Anonymous love89 said…

    best glew...
    jual mahal,tp trima lak...ske3

     

  • At 31/7/09 12:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suke.... tahniah wat penulis..

     

  • At 31/7/09 1:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seronok..........
    wat pembace tertanye-tanye...........
    LOGik!!!!!!!!!!!

     

  • At 31/7/09 1:28 PTG, Anonymous yanna nabil said…

    boley la..tak mo puji..hehe...
    citer ni wat ak senyum2..mksdnyer..best la..

     

  • At 31/7/09 3:00 PTG, Blogger sepatu biru said…

    ahaha.. jual mahal la sangat..
    malu2 tapi mahu.. :d
    cite ni biase je tp boleh diperbaiki lagi..
    tahniah penulis..

     

  • At 31/7/09 6:03 PTG, Anonymous nabilahhuda said…

    ok! nice story.

     

  • At 31/7/09 6:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha. tersenyum aku bce cite nier. ehehe. so sweet meyh..

     

  • At 31/7/09 8:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagus cite ni...x over sgt...cara bercinta yg bagus..hihi..ada unsur2 suspens di situ...keep up writing penulis..
    ~nadz~
    wnmfarah_farisha@yahoo.com

     

  • At 1/8/09 12:30 PG, Blogger myra_miracle said…

    hehe.. cam pengalaman jek.. kisah cinta anda ke?? =p

     

  • At 1/8/09 12:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alar.. aku bace cerpen niy.. ase terpukul lak..
    hahahahah..
    malu pun malu..
    same nan lisah aku..
    haaaaa..tutup muka..
    gud job..usaha lagi.. ngeh3..

    -FARA-

     

  • At 1/8/09 12:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kisah*

     

  • At 1/8/09 9:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble nk kawen.. klo kawen ag sweet.. hehe

     

  • At 2/8/09 12:32 PTG, Blogger nur adilin said…

    ahahaa!
    pengalaman sendri eh?
    sweet sgt!
    congratz!
    =)

     

  • At 2/8/09 7:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i like this story....heheh!!!
    teringat kisah lame..
    cter die xover n klakarla...hahaha.
    skela..keep it up!

     

  • At 2/8/09 8:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    -'sy xnk brcnta dgn byk llki....
    apa gn brcnta byk kali sdgkn hnya seorg yg bkl mnjd psgn kt...'-
    sy sk ayt ni...
    btl apa yg pnulis tulis...
    :)

     

  • At 3/8/09 12:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnyer... crita ringkas sgt tp sgt berkenaan d hati sy..hehe

     

  • At 3/8/09 3:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak..simple..malu konon..blah lah..adam dan hawa xleh dipisahkan..

    bantalbusuk08@yahoo.com

     

  • At 4/8/09 10:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita neh best.....
    tapi kalau boleh kasi panjgkan lagi.........

     

  • At 4/8/09 1:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes??sowi la..cam poyo adalah!
    -hye rim-

     

  • At 4/8/09 4:50 PTG, Anonymous far_east said…

    saspen gak cter nie time nk taw keputusan tue...
    neway best..
    gud job writer

     

  • At 5/8/09 12:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cte bes..cinta y xbpe over ngt..
    ske prinsip n pegangan maira..;)

     

  • At 5/8/09 4:32 PTG, Anonymous mandy said…

    best seyh cter nyh....!
    sweet n comel gler

     

  • At 5/8/09 4:36 PTG, Anonymous ann93 said…

    waaa...best ar..bnyk suspen..sy ska ayt...apa gna brcinta bnyk kali sdgkn hnya sorang yang akan menjadi pasangn kita..
    cntik ayt nih..tahniah pd penulis..

     

  • At 5/8/09 8:29 PTG, Anonymous hanaannais said…

    waaa...bestnyerrrrrrrrr!

     

  • At 6/8/09 4:30 PG, Anonymous mimie miamie said…

    so sweet...
    adt la girl mst la mula2 malu..
    xkn nk trus terkm..kite hrus kekalkn cri2 wanita melayu..
    cayalah writer...

     

  • At 6/8/09 5:29 PTG, Blogger PriNcEsS_DeiYnA said…

    comel..

    ssh nk cri laki cm tu skng

    0.0000001% shje kemungkinan..

     

  • At 7/8/09 1:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bukan jual mahal..cuma mencari sebuah kebahagian yg hakiki...

     

  • At 7/8/09 2:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah3x pndai juak maira b'men kan...sy ska cita nie n x m'bsn kan lbih2 lg t'dpt unsur cra islam iaitu tdk b'kpel n trs b'nkah tuk m'elak kan mksiat t'jdi

     

  • At 7/8/09 6:55 PTG, Blogger HuDaCoMeL said…

    =)...
    good work!!!

     

  • At 8/8/09 2:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok....bagus r jalan cite simple tp jelas plotnye...
    erm...satu ja...nm aisya tu nape BIN??? xkan laki kot?? huhu...keyh tu ja
    good work!! =)

     

  • At 8/8/09 6:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter yg best..mcm ade penglman je..

     

  • At 9/8/09 3:56 PTG, Anonymous Lia Ania said…

    ringkas dan best...good job...
    http://ay-mycollection.blogspot.com/

     

  • At 10/8/09 1:25 PG, Anonymous hana said…

    crite bst..tp jln crite pndek sgt.
    kurg mncbr n x puas nk bc..hehe.
    xsmpat nk main2 ngan prasaan..
    apa2 pun,good job.

     

  • At 12/8/09 2:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yang menarik.

     

  • At 14/8/09 12:39 PTG, Anonymous notty gurlz said…

    nice story..keep it up penulis..:-)

     

  • At 14/8/09 4:59 PTG, Anonymous fieza said…

    best gler r..
    aq asyik t`senyum j..
    sweet sgt2..
    i like..

     

  • At 16/8/09 1:04 PTG, Anonymous mawa said…

    best gilerr citer nie..huhu.

     

  • At 16/8/09 10:07 PTG, Anonymous Ainish Aien said…

    best sgt...
    9 out of ten...
    teruskan menulis...

     

  • At 21/8/09 10:37 PG, Blogger Luvpink said…

    iskandar....
    kiter nak teddy gak...
    hehehe...
    malu tapi mahu...best...
    thumbs up!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group