BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Julai 10, 2009
Cerpen : Ada Untukku
Nama Pena : Arynna

Di mana ingin ku melarikan diri sekiranya dia sejak kebelakangan ini sering wujud di depanku..Suratan hidup menemukan aku dengan Adie sebagai kekasih..dan sekarang dia bakal menjadi tunangan saudara terdekatku…darah dagingku sendiri..kakakku..Safiyyah Ainsyah.

Memang kalau hendak dibandingkan antaraku…bagaikan langit dengan bumi bezanya..perwatakannya penuh dengan kesopanan dan tatasusila seorang perempuan..namun tidak aku..Kakakku terdidik dengan perilaku lembut..sopan, berbudi bahasa dan lengkap pakejnya sebagai seorang perempuan manakala aku sebaliknya..Kerana kelemahanku inilah aku ditolak mentah-mentah oleh keluarga Adie…..Kukira dengan perpisahan antara aku dengan Adie akan melenyapkan dia dari diari hidupku sekaligus menjarakkan hubungan yang tiada makna ini tetapi betapa terkejutnya aku bila aku tahu tunang kakakku adalah Adie..Salahku juga kerana aku tidak mengambil tahu siapa bakal iparku..yang nyata sekarang sudah terlambat untuk aku terangkan segalanya..Lantas kudiamkan diri ini..dan kerana itu jugalah aku selalu mengelakkan diri sekiranya ada acara keluarga yang melibatkan keluarga Adie dengan keluargaku…

Aku mengasingkan diri dan perlahan-lahan aku merubah diriku untuk lebih baik..dan sekarang penampilanku juga berubah..tiada lagi baju dan seluar yang tidak cukup kain..dan auratku terjaga kini..
Aku berubah kepada kebaikan atas dorongan teman rapatku..
Sudah lama berlalu dan nyata aku tidak selamanya dapat mengelak dari bertemu Adie…
"Sofi.."
"Adie..apa khabar?" Kuajar diriku menjadi insan yang berhemah, berkat nasihat daripada rakan baikku sendiri yang selalu mendorongku malah ahli keluargaku sendiri terkejut dengan perubahanku yang sedrastik ini..
"Macam mana hidup you sekarang Sofi?"
"saya baik..alhamdulillah..Adie apa khabar?" mungkin kata-kataku membuatkan dirinya terkejut..kalau dulu sudah jenuh dia menasihatiku supaya berlemah lembut..nyata tak berhasil..
"You look different"
"Semua berubah..saya berubah..awak pun berubah..Asalkan untuk kebaikan..tak salah kan??"
"You tak sedih..kita berpisah begitu sahaja dulu?"
"Sedih…memang sedih. Mungkin itu dugaan untuk kita..jodoh, pertemuan..hidup, mati..semua di tangan yang maha Esa..Sofi harap Adie bahagia dengan hidup Adie sekarang..Adie bertuah mendapat tunang sebaik Kak Safi.."
"You kenal..Safi??"
"Lebih dari kenal..Sofi doakan Adie bahagia..Sofi ikhlas…kisah dulu, biarlah kita kuburkan sahaja..baik untuk kita semua"
"You nampak semakin tabah sekarang.."
"Ya…seharusnya Sofi ucapkan terima kasih pada Adie kerana memutuskan hubungan kita dahulu..Bukan niat Sofi untuk memerli Adie..jauh sama sekali..Ya, tipulah kalau Sofi cakap Sofi tidak terasa apa-apa..tapi sekarang Sofi redha…malah terasa tenang kini"
"I..I sebenarnya masih sayangkan you Sofi"
"Sayang tak semestinya bersatu…Sofi sedar itu selepas kita berpisah..Sofi pinta, hilangkanlah rasa sayang itu dan berikanlah kepada insan yang layak menerimanya daripada Adie.."
"apa kata kita kahwin Sofi" lantas saje pandangan mataku tepat ke mukanya..dengan kata lain..terlalu terkejut..
"Adie..cukuplah Adie mainkan perasaan Sofi..cukup!! Sofi sekarang sudah lain..Masa yang berlalu tak boleh diputarkan balik..Terimalah kenyataan bahawa antara kita sudah lama berakhir.."
"Tapi I tak sayangkan dia..I sayangkan you!!"pedihnya hatiku mendengarkan kata-kata daripada Adie..Sekarang aku lebih sedih kerana ‘dia’ yang dimaksudkan itu adalah kakakku sendiri..
"Adie..kenapa pendirian awak selalu berubah..banyak perasaan yang akan terluka nanti!! Dulu awak boleh putuskan hubungan kita dalam sekelip mata..saya terima..tapi sekarang kalau awak kata menyesal..saya rasa awak memang tak patut…awak tu tunangan orang..dan kalau awak nak tahu lagi, tunang awak tu adalah kakak saya!! My own blood..Awak boleh sakiti saya, tapi bukan Kak Safi!!"
Aku menangis!!kenapa harus jadi begini!!

Kukira..ceritaku dan Adie akan tamat begitu saja..tetapi mengapa dia sengaja menoreh kembali luka lama itu..Tanpa aku sedar, ia membawa kepada terputusnya pertunangan Kak Safi…Lelaki senang dalam membuat perhitungan..dan mangsanya..seorang wanita!!
"Sofi..ada orang datang merisik Sofi seminggu yang lepas" Aku yang waktu itu sedang menonton terasa kepalaku dihempap batu besar..
"Merisik..un..untuk Sofi?"
"Em..ibu ingat majlis kahwin yang tak jadi tu kita ganti dengan majlis Sofi ya!! Sebab ibu dan papa dah terima!!"
Adakah ini yang perlu aku tempuhi sebagai penyelesaian untuk mengelak dari Adie..Adie kini selalu mengejarku..tetapi bagiku..antara kami sudah tidak mungkin bersama.
"Ibu..mana mungkin Sofi macam ni..Sofi muda lagi!!Lagipun Sofi mana kenal pun!!"
"Ibu dah minta pun mama Hairi pertemukan kamu berdua..Esok Sofi keluar dengan Hairi ya!!"
Siapa pulak Hairi ni!!
***************

Kacak betul si Hairi ni..mahu cair hati aku yang satu ini, tapi untuk aku mengahwininya terasa jauh panggang dari api.
"Kenapa ya..Sofi sekarang menjadi seorang yang begitu pendiam!!" Aku telan air liur..Mana pula dia tahu aku ni jenis yang pendiam..Lagaknya..macamlah dah kenal aku lama.
"Tak sangka bila dah lama tak bertemu dengan Sofi..Sofi jauh berubah..semakin ayu….cantik..sejuk mata memandang"
Sepatah demi sepatah pujian yang Hairi berikan cuma membuatkan aku semakin sesak nafas..
"Mana Hairi tahu tu semua..Hairi memang dah lama kenal dengan keluarga Sofi?" potongku supaya nafasku yang tadi sesak tidak semakin sesak..
"Dulu..lama dulu..tapi Hairi lebih kenal Sofi daripada keluarga Sofi..Sofi yang dulu selalu berlagak macam budak lelaki dan selalu buli abang!!"
‘Aduh!!Bila masa pulak aku jadi kaki buli ni..tapi….Buli? Abang? Takkanlah dia…
"Tapi sekarang abang akan pastikan Sofi takkan buli abang lagi!!"
"abang Iz.." itulah nama panggilannya dulu..Hairi Izham..
"Ingat Sofi dah tak ingat dah pada abang!!"
‘Mana mungkin aku lupa pada budak lelaki yang selalu temankan aku main bola sepak..masuk hutan!! Ingat-ingat balik, buat malu aje. Ye la..mainnya lasak mengalahkan budak lelaki!!’
"Sekarang main bola sepak lagi ke?atau sering paksa orang masuk hutan??"
"Sekarang dah tak boleh…lama dah tak buat macam tu, ibu marah!!tapi kalau masuk hutan tu..ada jugaklah…tapi ramai-ramai"
"That’s my girl..I miss it so much..nanti-nanti kita masuk hutan sama-sama ya!"
"Tak boleh!!nanti ibu marah" dan dia ketawa senang
"Sofi…abang ikhlas mahu ambil Sofi sebagai isteri..Sofi macam mana?"
"Se..sebenarnya semua ni datang mendadak aje..Terus terang Sofi katakan, Sofi belum bersedia..Malah Sofi yang abang kenal dulu dan Sofi sekarang jauh berbeza"
"Tapi bagi abang..Sofi tetap Sofi.."

Setelah yakin dengan keputusan yang akan kuambil..akhirnya aku nekad menerima Hairi sebagai teman hidupku. Bagiku, pilihan mama dan papa adalah keputusan yang tepat untukku. Dan Kak Safi nyata gembira dengan keputusanku ini walaupun impiannya baru sahaja hancur. Tidak kusangka selepas itu kunjungan keluarga Adie yang tiba-tiba itu membuatkan hidupku huru-hara malah semua rahsia aku dan Adie terungkai sudah. Nyata ia mengejutkan mama,papa serta Kak Safi..malah tempiasnya sampai juga pada tunanganku… Puas mama dan papa memarahiku kerana berahsia..kuingatkan hidupku akan dilanda gelap segelapnya namun, jauh dari jangkaanku…mama dan papa lebih menerima penjelasanku dari segala-galanya malah Kak Safi pula menyalahkan dirinya kerana merampas Adie padaku..namun..Kak Safi bukan perampas..dia adalah mangsa keadaan..Papa dan mama pula kini meletakkan segalanya kepadaku sama ada aku mahu Adie sebagai teman hidupku atau Hairi…

"Sofi minta maaf sekiranya kisah silam Sofi mengecewakan abang Iz..Sofi tak salahkan abang Iz sekiranya abang Iz marah atau berdendam dengan Sofi"
"Abang tak kisah tentang kisah silam Sofi..Cuma abang ingin tahu, adakah abang ada di hati Sofi…atau abang sekadar penyelamat keadaan??"
"Abang Iz mahu tahu yang benar??"
"Ya..walaupun ia amat menyakitkan…abang akan terima"
"Ya..abang sekadar penyelamat keadaan.."
"Cukup!!"
"Sofi belum habis lagi!!"
"Abang penyelamat, abang pelindung..dan abang jugalah yang ada di hati ini"

Ya..itulah kebenarannya..Semuanya kerana Adie..Jika tidak kerana Adie aku tidak akan menyedari hakikat ini..Ternyata Hairi Izham tercipta untukku…
posted by Penulisan2u @ 6:55 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
16 Comments:
  • At 10/7/09 11:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    simple sgt
    anyway, not bad

     

  • At 10/7/09 12:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak...
    tp kalo dipanjang n dihuraikan lagi..
    lagi mantap kot..


    honey_chubby89@yahoo.com

     

  • At 10/7/09 1:27 PTG, Blogger miz ruha said…

    erm...not bad...
    tp kalu pjg lg, lg best cite nyer...

    anyway..gud job...

     

  • At 10/7/09 5:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    simple la cita ni..tp srnk jgk dpnjngkn lg cita ni..mcm mn dia khwn ke x..adie 2 gngu ke x hdp si sofi 2...

     

  • At 11/7/09 6:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cerita yg bagus..
    tapi agak kabur rasanya..
    kalau dipanjangkan sedikit dan penulis menjelaskan kenapa Sofi memilih Hairi Izham lagi menarik jadinya..
    anyway..congrate..penulis punya idea dan bakat yang mungkin boleh dikembangkan lagi..
    teruskan berkarya
    ~nadz~

     

  • At 11/7/09 11:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bezz..
    mengejutkan..
    papepun gud job to writer..
    chaiyok!!!
    hehehehe..

    -lolypop-

     

  • At 13/7/09 9:04 PG, Blogger Lin said…

    ermm..cerita best. cume part hairi tu mcm pendek. patut dipnjgkan lg part tu coz part dia ngn x-bf dia tade baru cite sonok..

    pape pun cerita ni menarik. chaiyok!!

     

  • At 19/7/09 8:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yg simple tetapi menarik.

     

  • At 20/7/09 5:58 PTG, Blogger A'al said…

    tak best.tak menarik.terlalu pendek cerpen ni.huhuhu.citer ni cam trgantung jer.cam nk habiskan citer ni trgesa2 jer.patutnyer wat arr pastu die kahwin ker,patu ade ank dan bla bla bla.tak kreatif arr.

     

  • At 21/7/09 3:49 PTG, Anonymous ara said…

    btol kte A'al..
    anywhre kay r bez gak..
    de potensi..
    dn giveup ekk..
    wt lg bez akan dtg..

     

  • At 21/7/09 5:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak, tp ade yg tergantung ckit ar jalan cte die, jd x brape nk sempurna sgt dlm cte ni...

     

  • At 21/7/09 6:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a'al pesal ko biadap sgt..org tu dah nk cube kire ok la..

    kpd penulis ok idea anda..teruskan usaha

     

  • At 29/7/09 2:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...
    lain cket r drpd yang salu bace...
    conrats...

     

  • At 3/12/09 5:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln crita bgus..tp watak hairi simple sgt...klau bleh smbung la lg...anyway,good luck!

     

  • At 14/12/09 10:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez..

     

  • At 19/10/10 10:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yes.. it wasnt so bad..
    cute pun ada..
    tapi ending mcm cpt sgt lololo..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group