BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Julai 10, 2009
Cerpen : Abadi Selamanya
Nama Pena : Ieka89

Lisa adalah gadis yang berumur 22 tahun. Lisa mempunyai rupa paras yang amat cantik dan digilai oleh ramai lelaki. Tetapi Lisa masih belum mempunyai kekasih hati kerana hatinya masih belum mahu menerima insan yang bernama lelaki dalam hidupnya. Ini gara-gara dia hampir menjadi mangsa kerakusan nafsu abangnya sendiri. Nasib baik bapanya sempat menyelamatkan keadaan. Jika tidak, sudah pasti Lisa akan kehilangan permata yang berharga. Lisa termenung di depan komputernya. Walaupun bos nya lalu, dia tidak perasan. Entah apa yang bermain dalam fikiran gadis itu.

"Woi Lisa..menung nampak..Pikir buah hati ke? Tak cakap pun kat aku yang ko dah ade boyfriend. Ni yang aku nak majuk ni..hehe",Nia adalah kawan sepejabat Lisa yang paling rapat dengannya selalu mengusik Lisa.
"Erm..ko ni. Sebelum sergah, boleh tak bagi salam dulu. Pela…aku mane ade boyfriend la..Saje je menung-menung kosong.. Ne de pikir pape pun.Lain la ko tu..dah ade tunang. Lagi 5 bulan dah nak kahwin. Ko bukan nak cari sorang untuk aku. Ape punye member la ko ni Nia",Lisa menggeleng kepala melihat Nia.
"Eh..aku dah bagi macam-macam calon kat ko tau tapi ko yang taknak. Memilih sesangat. Ha..Kimi yang minat kat ko tu, ko taknak jugak. Padahal, dia keje satu tempat dengan kite. Berpangkat pulak tu",Nia bermain-main dengan pen Lisa.
"Kimi??Ko ni..agak-agak la..dia tu kan baru je kahwin. Takkan aku rela jadi bini no.2 dia kot..Please la…not my taste…",Lisa merampas pen dari tangan Nia.
"Hahaha..aku gurau jelah..Takpe..nanti aku carikan untuk ko k? Tapi jangan memilih sangat pulak.Janji???",Nia merenung muka Lisa yang tak bersemangat.
"Ye.. aku janji. Tapi carila yang senonoh sikit. Taknak la macam hari tu. Merokok 24 jam. Bau badan pun dah melekat ngan asap rokok tu..Eee..geli aku. Kalau dah kahwin, nak cium pun aku tak sanggup tau",Lisa membuat muka geli.
"Hahahahaha…ade-ade jelah ko ni Lisa. Oklah..aku nak sambung buat keje. Ko pun buat keje tu. Jangan dok melangot je sorang-sorang. Nanti ape pun tak jalan. Balik keje ni aku tumpang ko ek? Tunang aku outstation la..Ok..cau",Nia berlalu dari meja Lisa.

***

Beberapa minggu kemudian…

"Lisa, aku ade khabar gembira untuk ko ni. Mesti ko suke punye la",Nia tersengih macam kerang busuk kat depan Lisa.
"Hm..berita gembira ape lagi yang ko nak sampaikan kat aku ni? Mesti berita bukan-bukan kan??", Lisa tidak merenung muka Nia. Dia sudah lali dengan perangai Nia.
"Sepupu aku yang Faris tu baru je balik dari luar Negara. Dia cakap dekat aku, dia nak jumpe ko",Nia menarik kerusi Lisa.
"Woi..janganlah tarik kerusi aku macam tu je..Nasib baik aku tak tersungkur. Sepupu ko? Faris? Aku tak kenal la..macam mana dia kenal aku?".
"La..ko tak ingat ke mase kenduri aku bertunang dulu, dia ade. Ko ade terserempak dengan dia. Ko yang jatuhkan air kat baju dia..Takkan dah lupe kot..Mamat hensem tu",Nia merenung wajah Lisa yang ‘blur’.
"Oh..mamat tu ke? Alamak..dia ingat lagi kat aku?Malu gila aku time tu beb!! Nape pulak dia nak jumpe aku?".
"Itu aku tak tahu. Mungkin dia nak balas dendam kot..hehe..Anyway, ni dia suruh aku bagi no.telefon dia kat ko. Dia nak ko meseg or telefon dia malam ni jugak tau. Dia kate penting",Nia menghulurkan sehelai kertas kepada Lisa.
"Em..thanks..nanti aku meseg la dia malam ni",Lisa mengambil kertas tersebut.
"Good luck for your new love..hehe..aku nak sambung buat keje..bye",Nia meninggalkan Lisa yang masih lagi memikirkan motif Faris mahu berjumpanya.

***

Selesai solat isyak, Lisa baring di atas katil bujangnya. Kertas yang mempunyai no.telefon Faris berada di tangan Lisa. Lisa mengumpul kekuatan untuk terus menelefon Faris daripada memberi meseg. Tangan halus Lisa mendail no.telefon itu. Hatinya berdebar-debar apabila menunggu Faris menjawab panggilan telefon. Panggilannya dijawab.

+ "Hello.. assalammualaikum..Ni Faris ke?",Lisa cuba menyusun ayat untuk bercakap. Hatinya masih lagi resah.
+ "Waalaikummusalam..ye..saya Faris. Ni mesti Lisa kan??".
+ "Macam mana awak tahu saya Lisa? Awak memang dah ade no.telefon saya ke?",Lisa terkejut apabila Faris tahu dia yang menelefon Faris.
+ "Tadi Nia ade bagitahu saya yang awak nak meseg saya malam ni. Tapi, tibe-tibe je awak telefon. Saye agak je awak yang telefon. Tup..tup betul la pulak..",Faris ketawa di hujung talian.
+ "Hm..boleh saye tahu kenape awak nak jumpe saye and kenape suruh saye call awak?? Ade benda nak bincang ke? Atau awak nak balas dendam atas kejadian dulu?",Lisa memeluk bantal peluknya.
+ "Saje je..nak kenal-kenal dengan awak. Takde niat pun nak balas dendam tau..Boleh tak saye nak jumpe awak esok? Esok kan awak cuti. Nia keluar dengan tunang dia. Kite keluar la berdua pulak. Jeles la tengok diorang tu",Faris cuba menghiburkan hati Lisa.
+ "Eleh..makwe awak tahu, mati awak dia kerjakan tau? Tak takut ke?".
+ "Mane ade makwe lagila..Bukan awak ke makwe saye?Hehe..",Faris ketawa lagi.
+ "Hahaha…ni first time kita bersembang tau. Tibe-tibe pulak jadikan saye status makwe awak.. Tak malu ke?Hehehe",Lisa ketawa dengan telatah Faris. Dia sudah dapat biasekan diri bersembang dengan Faris.
+ "Nak malu buat ape..eh..oklah Lisa.Saye ade keje sikit nak buat ni. Esok kita jumpe k? Jangan tak jadi pulak. Kite jumpe dekat Restoran Damai Sutera pukul 5.00 petang esok ye? Bye Lisa…Good night..Assalammualaikum".
+ "Waalaikummusalam Faris",Lisa meletakkan telefon. "Apelah si Faris ni..aku tak cakap pun nak jumpe dia ke tak. Sesuka hati dia je aturkan pertemuan ni. Ah..lantak kau la Faris", Lisa bermonolog sendirian.

***

Faris menunggu Lisa dihadapan restoran yang dijanjikan semalam. Jam menunjukkan pukul 5.30 petang. Lisa lewat setengah jam. Faris masih lagi setia menunggu kerana dia yakin yang Lisa akan datang menemuinya hari itu. Lisa menepuk bahu Faris. Faris menoleh ke belakang. Lisa berdiri di belakang Faris. Faris tersenyum melihat Lisa. Wajah yang Faris tidak akan lupakan sepanjang hayatnya. Pertama kali melihat Lisa pada hari pertunangan Nia telah membuatkan hatinya terpaut pada gadis di hadapannya itu.

"Alo..nape sengih tiba-tiba ni?Ade yang tak kena ke kat muka Lisa ni?",Lisa meraba-raba mukanya. Dia bimbang jikalau ade yang tak kena pada mekapnya.
"Eh..taklah..cume terpaku melihat kecantikan Lisa..Itu je",Faris masih lagi tersenyum.
"Merepek jelah awak ni Faris. Eh..Faris belanja Lisa makan kan hari ni?".
"Yelah..Faris lah belanja sebab Faris yang ajak Lisa keluar. Lisa,Lisa boleh ingat lagi muka ni yang Lisa dah tumpahkan air kat bajunya dulu ye?Faris ingatkan Lisa tak boleh cam Faris tadi",Faris mempelawa Lisa masuk ke dalam restoran tersebut.
"Mane ade Lisa ingat muka Faris tu. Cuma malam tadi Lisa mintak Nia send gambar Faris dekat Lisa. Tu yang Lisa cam Faris tadi..hehe",Lisa sibuk memilih makanan untuk mengisi perutnya yang sedang berkeroncong.
"Oh..Lisa dah ade gambar Faris ek?Tak aci la macam ni. Tengok sini. Faris nak tangkap gambar Lisa satu", Faris mengeluarkan henset dari poketnya.
"Taknak la Faris", Lisa menutup mukanya dengan buku menu makanan restoran tersebut.
"Em..takpelah kalau Lisa taknak. Order la apa yang Lisa nak makan. Jangan malu-malu k? Faris tak suka perempuan yang cover kalau makan. Makan je..Jangan malu-malu dengan Faris. Faris sporting k?",Faris memanggil waiter.

***

Sudah setahun Lisa dan Faris kenal. Sekarang ni mereka sudah pun bergelar sepasang kekasih apabila Lisa menerima lamaran Faris untuk menjadi kekasih hati Faris 8 bulan yang lalu. Nia pula sudah pun menjadi isteri orang 7 bulan yang lalu. Faris dan Lisa selalu menghabiskan masa bersama-sama. Lisa selalu menemani Faris bermain futsal pada waktu malam. Faris pula setiap hari menghantar dan mengambil Lisa dari tempat kerja. Percintaan mereka memang indah. Mereka tidak pernah sekali pun bergaduh. Ini membuatkan hubungan mereka makin erat. Faris bersyukur kerana dipertemukan dengan gadis yang amat memahami dirinya. Tidak sedikit pun Lisa memarahi Faris walaupun Faris pernah melukakan hati Lisa. Faris sudah nekad di dalam hatinya yang dia mahu memperisterikan Lisa. Faris bergegas keluar dari rumah apabila Lisa menyatakan mahu berjumpa dengan Faris. Ada perkara penting yang Lisa ingin beritahu kepada Faris. Sampai di tasik yang indah itu, Faris dapat melihat Lisa duduk sambil merenung tasik yang damai itu. Faris datang dan duduk di sebelah Lisa. Tangannya menggenggam erat tangan Lisa.

"Ada apa yang sayang nak cakap dengan abang?Hal penting ke?",Faris merenung wajah Lisa yang agak sugul.
"Penting sangat abang. Harap abang jangan terkejut dan terima dengan tabah k?",Lisa membalas pegangan tangan Faris.
"Ape dia sayang? Janganlah buat abang risau. Sayang nak tinggalkan abang ke?",Faris mengangkat dagu Lisa.
"Sayang taknak tinggalkan abang tapi sayang terpaksa tinggalkan abang",airmata Lisa mula mengalir.
"Sayang..ape yang sayang merepek ni? Kenapa pulak sayang terpaksa tinggalkan abang? Ape salah abang pada sayang? Abang tak mampu buat sayang bahagia ke?",Faris mengelap airmata Lisa yang mengalir di pipinya.
"Tak, abang. Abang memang membahagiakan hidup sayang dari mula kita jumpa. Cuma sayang terpaksa kahwin dengan pilihan orang tua sayang. Mak dan ayah sayang sudah menerima lamaran anak kawan mereka. Sayang sudah menolak tetapi mak dan ayah sayang sudah menetapkan tarikh kami berkahwin tanpa berbincang dengan sayang dahulu. Mereka ingatkan sayang masih tidak mempunyai kekasih. Silap sayang tidak memberitahu mereka tentang hubungan kita. Maafkan sayang",Lisa menangis di bahu Faris.
"Takpelah sayang. Abang faham. Mungkin kita ni takde jodoh. Sayang tak salah sikit pun. Jangan risau k? Abang tak marahkan sayang pun.Abang tahu sayang belum bersedia memberitahu keluarga sayang tentang hubungan kita. Janganlah nangis sayang. Kalau benar sayang ni dijadikan dari tulang rusuk abang, kita akan bersatu jugak. Percaya pada takdir dan jodoh yang Allah berikan pada kita. Mungkin dia adalah yang terbaik dari abang,"Faris meredakan tangisan Lisa.
"Abang, sayang akan berkahwin 3 bulan lagi. Sayang akan jadi milik orang lain. Sayang tak boleh jumpa abang dah lepas ni. Mungkin ni pertemuan terakhir kita. Sayang akan sentiasa menyayangi abang dan merindui abang. Abang, walau apapun yang terjadi, sayang sentiasa sayangkan abang. Sayang takkan padamkan kenangan kita bersama. Abang, sayang kena balik. Mak sayang tak bagi sayang keluar lama-lama kerana sekarang sayang sudah jadi tunang orang",Lisa merenung mata Faris. Lisa dapat melihat mata Faris digenangi air. Faris menahan airmata itu tumpah di depan Lisa.
"Ye sayang. Abang pun akan sentiasa sayangkan sayang. Selamat tinggal Nur Melissa Qistina. Terima kasih di atas cinta sayang pada abang. Abang takkan lupakannya",Faris bangun dan berlalu meninggalkan Lisa. Lisa hanya menyaksikan insan kesayangannya pergi. Itulah pertemuan mereka yang terakhir. Lisa tak henti-henti menangis kehilangan Faris.

***

Hari itu merupakan hari pernikahan Lisa dengan jejaka pilihan keluarganya. Mohd Nizam Zaidi akan menjadi pasangan hidup Lisa. Menggantikan Faris yang sememangnya masih Lisa cintai. Sanak saudara, ahli keluarga dan rakan-rakan telah memenuhi rumah Lisa. Akad nikah akan dijalankan di rumahnya sebentar sahaja lagi. Hati Lisa dirundung resah kerana dia akan menjadi isteri kepada lelaki yang dia tidak pernah kenal hati budinya. Faris tahu itu merupakan hari bersejarah dalam hidup Lisa. Dia tidak mahu menyaksikan kekasihnya menjadi milik orang lain. Faris nekad mahu ke luar Negara dan menjauhkan diri dari segala kenangan bersama Lisa. Dia tidak mahu menaruh harapan untuk memperisterikan Lisa kerana Lisa akan menjadi milik orang.

Faris membawa diri ke Negara orang. Dia berjanji tidak akan menjejakkan kaki di Malaysia untuk tempoh beberapa tahun. Sudah puas Nia memujuk Faris tetapi pujukan sepupunya itu tidak diendahkan. Nia tahu hati Faris sudah hancur. Dan dia juga tahu betapa Faris menyayangi Lisa. Faris berlalu meninggalkan Nia dan Faris hilang di balik orang yang ramai di KLIA itu. Faris sudah pergi. Pergi bersama hati yang lara dan kenangan bersama Lisa.

***

Sudah 3 tahun Faris meninggalkan Malaysia. Tanah tumpah darahnya. Hari ini dia pulang semula ke Negara asalnya. Faris sudah tidak sabar berjumpa dengan ahli keluarganya dan berjumpa dengan Lisa. Faris tahu Lisa sekarang sudah pasti bergelar seorang ibu. Hati Faris masih lagi kuat mencintai Lisa. Faris berlalu meninggalkan KLIA dan menuju ke rumah keluarganya. Di rumahnya, keluarga Faris terkejut apabila Faris tiba-tiba muncul dimuka pintu. Nia turut berada di rumah tersebut. Nia datang menemui Faris.

"Hai orang jauh.. Balik jugak ko ye? Aku ingatkan, dah tak ingat Malaysia."Nia memerli Faris.
"Mane boleh aku lupa kat tempat aku dilahirkan ni. Suami ko mane?",Faris meletakkan begnya di atas sofa.
"Suami aku outstation la wei. Esok baru dia balik",Nia melabuhkan punggungnya di atas sofa. Faris duduk di sebelah Nia. Mata Faris terpaku melihat seseorang. Seseorang yang sangat dicintainya, Lisa, berdiri di hadapan tangga. Lisa sedang mendukung seorang bayi. Faris dapat mengagak itu adalah anak Lisa. Lisa tersenyum manis pada Faris.
"Ha..Lisa..duduklah sini. Buah hati ko dah balik ni. Thanks tolong jagakan anak aku tadi", Nia mengambil bayi yang didukung oleh Lisa.
"Same-same..hal kecik je tu.. Hai Faris. Dah lame tak jumpe awak. Sihat ke? Macam mane merantau kat Negara orang?",Lisa merenung muka Faris yang keliru.
"Sihat je..takde yang best pun kat sane tu. Lisa, mane suami awak? Nak jugak saye kenal-kenal. Mane tahu boleh jadi member ke,".
"Mase saye nikah hari tu, taknak datang. Sekarang sibuk nak jumpe pulak", Lisa mencium pipi anak Nia.
"Ala..itu dulu. Sekarang lain la Lisa..",Faris memandang wajah yang amat dirinduinya itu.
"Itulah ko..main blah macam tu je. Lisa mane kahwin lagi. Dia setia menunggu ko tau",Nia tiba-tiba mencelah.
"Ha??Betul ke ni Lisa? Ko tipu aku kan, Nia?",Faris terperanjat.
"Betul apa yang Nia cakap tu. Saye tak jadi kahwin hari tu. Nia telefon saye dan memberitahu saye yang awak nak berlepas pergi ke luar Negara. Terus saya keluar dan menaiki kereta pergi ke KLIA. Saye nak menghalang awak dari pergi tapi saye terlambat. Awak dah pun menaiki kapal terbang mase tu. Saye menangis sebab tidak sempat menghalang awak pergi. Lepas tu, saye balik semula ke rumah. Family saye memarahi saye sebab meninggalkan majlis begitu sahaja. Saye pun memberitahu family saye yang saye taknak kahwin dan saye batalkan majlis akad nikah tu. Sebab, saye teramat cintakan awak Faris",Lisa memandang wajah Faris. Faris bangun lalu duduk di sebelah Lisa.
"Saye pun cintakan awak Lisa. Saye takkan biarkan awak terlepas dari genggaman saye lagi. Saye akan kahwin dengan awak secepat yang mungkin. Saye taknak kehilangan awak lagi, sayang", Faris menggenggam tangan Lisa.

***

Lisa memandang keindahan pantai di tepi chalet sewaannya. Lisa tenang menghirup udara segar dan menikmati keindahan alam ciptaan tuhan. Faris menghampiri Lisa. Faris memeluk Lisa dari belakang. Faris merangkul manja tubuh Lisa dalam pelukannya. Lisa hanya tersenyum manja disisi Faris. Mereka sudah pun bergelar suami isteri 3 hari yang lalu. Mereka sedang menikmati keindahan bulan madu bersama.

"Sayang lihat ape kat laut tu? Bukan ade abang pun kat laut tu",Faris mencium pipi Lisa berkali-kali.
"Saje lihat keindahan alam ni, abang. Indahnya alam ciptaan Allah kan?",Lisa menggenggam erat tangan suaminya itu.
"Ye sayang.. memang indah. Seindah manusia yang dicipta Nya..seperti sayang ni. Cantik sangat. Tak jemu abang menatap wajah sayang",Faris menarik tangan Lisa duduk di ribanya.
"Thanks atas pujian tu abang. Sememangnya sayang diciptakan Allah dari tulang rusuk abang. Semoga kita kekal selamanya, abang. Jangan tinggalkan sayang tau",Lisa memeluk leher Faris.
"Abang janji takkan tinggalkan sayang. Sayang, cepat pregnant ye? Abang tak sabar nak menimang cahaya mata ni. Nak tengok rupa anak abang. Mesti comel dan cantik macam sayang kan?",Faris merangkul tubuh Lisa.

Lisa amat bersyukur disatukan dengan Faris. Dia tidak mahu kehilangan Faris lagi. Biarlah cinta dan kasih sayang mereka berdua ‘ABADI SELAMANYA’….

###TAMAT###
posted by Penulisan2u @ 5:18 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
12 Comments:
  • At 10/7/09 9:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la gak..
    not bad

     

  • At 10/7/09 10:31 PG, Blogger MAbO said…

    best....

     

  • At 11/7/09 9:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tapi citer ni mcam agak same plot ngan cite yang selalu kite degnar..tapi boleh kembangkan lagi kan..heheh..ape pun..good job !!

    ainnzin@google.com
    http://ainnzin.blogspot.com

     

  • At 11/7/09 11:16 PTG, Anonymous lizz said…

    tak puas hati la..tapi kalau betul cinta mereka kuat, sepatutnya awal2 lagi faris jumpa family lisa..bukannya senang2 jer dia blah camtu...selalunya cerpen mesti happy ending...kalau boleh selitkan nilai2 moral..anyway bleh diperbaiki lagi..gd luck 2 writer..

     

  • At 12/7/09 3:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sejujur nye.. citer nier agak bodo. sebelum kawen mne leh pegang2. dh tu panggil abg n sayng sebelom kawen. memang xde seri mse kawen. adess. ape2 pon nice job. usaha lagi.

     

  • At 13/7/09 8:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok gakz citer nie..
    tpulang ler pd individu nk pggl abg-syg ker..kanda-dinda ker b4 kawin..bkn sume org skema mcm awk..
    biar ler penulis tue nk bt cerpen gaya die..
    seri mase kawin x tletak pd pggl name tp pd ksh syg + niat krn ALLAH...

     

  • At 14/7/09 8:18 PTG, Blogger A'al said…

    hmmm.nk buat cerpen ni cam trgese2 jer.tak best arr.bise la org couple panggil syg - abg.citer ni bukanlah citer lain darpade yg lain.dah banyak sangat arr cerpen cam ni.cerpen yg ending nye happy sbb kawin ngan pilihan memasing.buat arr lain darpade yg lain.

     

  • At 18/7/09 12:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    macam dah biase bacer................

     

  • At 18/7/09 9:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad laa,,,,
    do the bez after thiz~!!

     

  • At 21/7/09 8:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best................

     

  • At 22/7/09 4:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice

     

  • At 19/10/10 10:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    congrats to the writer.
    takda sambungan? kata diaorg tak pernah gduh.
    buat gduh la pulekk.

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group