BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Jun 24, 2009
Novel : Virus Vs. Shuji 2
Nama Pena : Inua Itis

SHUJI, Virus dan Ikmal baru balik dari makan malam mereka. Dengan bergelak ketawa sambil bergurau senda, mereka sampai di rumah sewa Shuji dan Ikmal.
"Weh, oklah..aku balik dulu.." getus Virus meminta diri untuk balik ke rumah setelah Shuji dan Ikmal turun dari kereta Caldina GT4nya.
"Ala, awal lagi nak balik. Singgah la dulu, Virus!" ajak Ikmal sambil memeluk tubuh. Shuji disebelah mengangguk laju.
"A’ah..singgah la dulu, weh! Aku ada game playstation baru..semalam beli dengan Ikmal.." pujuk Shuji pula. Dia memang tahu, Virus memang gemar bermain permainan video ‘playstation’ dan juga permainan online.
"Betul? Best jugak ni.." wajah Virus berubah ceria. Dia menjadi girang secara tiba-tiba. Terus dia mematikan enjin kereta. Namun, dia tiba-tiba pula terfikirkan sesuatu.
Eh?! Aku ni perempuan. Takkan nak masuk rumah dia orang ni? Macam mana kalau apa-apa jadi nanti? Virus berfikir sendirian dalam hatinya.
"Oi! Cepatlah..sejuk tau kat luar ni?" Shuji bersuara sambil menggosok-gosok kedua tapak tangannya lalu dia memeluk tubuh. Memang dia tidak tahan kesejukan malam begini.
"Aku rasa, lainkali aje la.." Virus menolak. Dia tersengih-sengih pada Shuji dan Ikmal.
"Ala, bila lagi kau nak lepak? Bukannya kau pernah lepak kat rumah kitaorang ni..kalau ajak je, mesti ada alasan kau bagi!" gerutu Ikmal.
"Ish, nanti mama aku marah! Dah pukul 10 malam la!" Virus tetap memberi alasan.
"Suka hati kau la..aku masuk dulu!" ujar Ikmal separuh merajuk lalu melangkah masuk.
"Eleh! Macam perempuan! Nak merajuk-merajuk pulak..geli aku, dowh!" jerit Virus sambil menguak anak rambutnya yang jatuh menutupi mata.
"Kau tu yang macam perempuan! Nak balik awal macam la kau tu kena kawal dengan mama kau..apa halnya kalau kau lepak dengan kitaorang? Kita semua kan lelaki? Apa yang kau takut?" gumam Shuji. Dia menumbuk bahu Virus lembut sambil tersengih macam kerang busuk. Suka hati dia memulangkan paku buah keras pada Virus.
"Huh?! Okay! Let’s go..aku nak lepak kejap aje..pukul 11 malam aku blah! Okay, dude?" Virus terus keluar dari keretanya sambil berjalan laju memasuki rumah sewa Ikmal dan Shuji. Betul juga apa yang dikatakan oleh Shuji itu. Mereka kan menganggapnya sebagai lelaki, manalah akan berlaku apa-apa. Virus menyedapkan hatinya dengan berfikiran begitu. Satu lagi, pantang dia dipanggil perempuan oleh kawan-kawannya.
"Mana? Game apa yang ada?" getus Virus sambil membelek-belek ke dalam buku koleksi playstation Ikmal. Dia sudahpun duduk bersila dihadapan TV ketika itu.
"Besar jugak rumah kau orang ni, ek?!" kata Virus lagi sambil melihat sekeliling ruang tamu itu. Selepas itu, pandangannya dihalakan semula ke buku koleksi yang sedang dipegangnya.
"Ala, kecik aje..mana boleh banding dengan rumah kau!" getus Shuji selamba. Wajah Virus yang berkerut-kerut dihadapannya dipandang. Lama. Bagai ada tarikan pada wajah itu.
"Oi! Aku tanya ni..mana game baru tu? Apasal asyik tengok aku aje dari tadi? Mengelamun?" teriak Virus sambil melemparkan sekeping CD pada ribaan Shuji yang sedang duduk bersila dihadapannya.
Kata-kata Shuji tadi dibiarkan berlalu. Dia tidak mahu riak dengan harta kekayaan ibubapanya. Biarlah mereka mahu berkata apa pun tentang kekayaan itu. Yang pasti, semua itu bukan miliknya.
"Tu..CD colour pink!" jawab Shuji sambil mengawal malunya. Dia yakin, wajahnya agak merah padam ketika ini. Kenapa agaknya dia boleh merenung wajah Virus sebegitu rupa? Adakah aku seorang gay? Ah! Tidak, tak mungkinlah! Dalih Shuji didalam hatinya.
"Pink? Apa laa..colour macam gay!" ketawa Virus sambil menekan perutnya. Macamlah lucu sangat padahal langsung tidak lucu.
Shuji terpegun sebentar melihat Virus yang sedang ketawa. Comel sungguh wajah Virus. Tidak kiralah sewaktu ketawa, sedih atau dalam keadaan apapun. Tetap comel baginya. Sejak peristiwa ditolak oleh Ikmal sehingga menyebabkan dia tercium Virus tempoh hari, dia merasakan sesuatu yang pelik dalam hatinya setiap kali memandang Virus. Adakah aku gay? Tidak! Shuji berdalih lagi dalam hatinya.
"Woi! Berangan lagi?" jerit Virus lagi sambil menampar kuat bahu Shuji menyebabkan Shuji terjerit kecil. Lamunannya terus lesap.
"Hah?! Jom, jom..main game!" sengih Shuji sambil memegang remote control playstation.
"Berangan macam mama aku aje kau ni!" Virus teringatkan mamanya yang juga kuat berangan. Pantang ada masa, terus mengelamun.
"Lai, lai! Jom lawan! Aku tau aku mesti menang lagi!" Virus terus menekan-nekan remote control yang baru dicapainya.
"Ala, main kat rumah kau..mesti la kau menang! Ni rumah aku la, ngok! Tuan rumah mesti menang.." Shuji sudah ketawa jahat.
Virus mencebik sahaja sambil menjeling tajam Shuji. Kau tengoklah, aku mesti menang lagi! Virus berkata-kata dalam hatinya. Memang pun selama ini dia selalu menang ketika mereka bermain playstation di rumahnya. Kali ini, walaupun ditempat berlainan, dia akan memastikan dia tetap menjadi pemenang.
"Weh, aku keluar kejap..awek aku nak jumpa!" jerit Ikmal sambil bergegas membuka pintu. Dengan tergesa-gesa, dia memakai kasut berjenama Nike nya.
Virus dan Shuji berpandangan lalu menjungkit bahu. Mereka meneruskan permainan video tanpa mempedulikan Ikmal yang sudah menapak keluar meninggalkan hanya mereka berdua sahaja didalam rumah itu.


SHUJI membuka matanya apabila terdengar ketukan yang bertalu-talu di pintu rumahnya. Dengan malas, Shuji bangun lalu menuju ke arah pintu rumahnya. Bagai mahu runtuh pintu itu diketuk dari luar.
"Kejap!" laung Shuji sambil menguap. Kepalanya digaru-garu sambil matanya menyorot Virus yang sedang terbungkang tidur diatas sofa. Seingatnya, Virus dan dia sudah tertidur selepas letih bermain playstation tadi. Tiba-tiba Shuji tersengih apabila melihat Virus yang sedang tersenyum-senyum dalam tidur. Bagai bermimpi indah-indah pula sahabatnya itu.
"Assalamualaikum!" terdengar lagi suara lelaki yang memberi salam dari luar rumah.
"Waalaikumussalam! Kejap, kejap!" laung Shuji lagi lalu mempercepatkan langkahnya ke pintu rumah. Dengan pantas, pintu rumah dibukanya.
Dihadapannya berdiri tiga orang lelaki yang bersongkok dan berserban sambil ditangan salah seorang daripada lelaki-lelaki itu terdapat sebuah fail. Apasal ni? Nak pergi masjid? Atau salah rumah? Ada kenduri tahlil atau apa ni? Berbagai-bagai persoalan timbul dibenak Shuji ketika itu.
"Ya, boleh saya bantu?" ujar Shuji dalam mimik muka kehairanan.
"Kami dari Jabatan Agama Islam Selangor..kami ada buat rondaan sekitar kawasan ini yang selalu dilaporkan berlaku perkara-perkara maksiat..dan target kami hanyalah rumah-rumah sewa yang didiami oleh remaja-remaja yang belum berkahwin macam encik ni..minta maaf mengganggu sekejap.." jelas seorang pegawai itu dengan wajah yang serius. Ditangannya terdapat pengenalan diri bahawa mereka benar-benar dari pejabat agama.
"Oh, tak apa..silakan masuk..tak ada perempuan dalam ni..kalau encik-encik nak pastikan, ok aje.." senyum Shuji sambil mempelawa pegawai-pegawai pejabat agama itu masuk. Sungguh yakin wajahnya ketika itu.
Mereka memasuki rumah Shuji lalu memeriksa setiap sudut rumah itu dengan teliti. Tiba-tiba pandangan mereka tertumpu pada tubuh Virus yang sedang tertiarap diatas sofa. Sungguh lena tidur dia tanpa langsung menyedari kedatangan pegawai-pegawai tersebut.
"Masya-Allah.." ujar seorang pegawai apabila ternampak baju Virus yang sedikit terangkat menampakkan pinggang Virus dan bengkung yang dipakainya. Tidur buas lah katakan, habis nampak segala apa yang tidak patut dilihat oleh orang selama ini.
"Itu kawan saya, encik. Nama dia Virus! Kenapa, encik?" terang Shuji lalu matanya turut memandang ke arah Virus.
"Dia tu perempuan! Dan ada bukti menunjukkan awak dengan dia tidak berbuat apa-apa?"
"Apa yang encik merepek ni? Dia lelaki la..saya dah lama kawan dengan dia..saya tau la, encik!" bidas Shuji dengan wajah bersungguh-sungguh.
"Astaghfirullah..dia tu perempuan!" mata pegawai itu tertumpu pada tubuh Virus lalu dia menggeleng-geleng lemah.
Mata Shuji digosok-gosok tidak percaya. Dia terus menghampiri Virus lalu mengamati apa yang dilihat olehnya dari jauh tadi untuk memastikan kesahihan tentang apa yang dia nampak.
Alangkah terkejutnya dia apabila mengetahui bahawa selama ini dia berkawan dengan perempuan. Mulutnya terbuka luas sambil wajahnya digeleng-geleng lemah. Masih terkejut dan tidak boleh menerima kenyataan. Dia terasa seperti dirinya tertipu selama ini. Dia telah ditipu hidup-hidup tanpa dia sedari!
"Encik! Selama ini memang saya tak tahu langsung yang dia ni adalah perempuan..saya berani sumpah, encik! Encik tengok la elok-elok dia punya gaya..sebijik macam lelaki, encik!" ujar Shuji dengan jujur. Dia mengharapkan pegawai-pegawai itu akan mempercayainya.
"Siapapun yang buat salah mesti tak akan mengaku salah. Lagipun, awak tak ada bukti kukuh untuk menerangkan keadaan kamu berdua ni.." kata pegawai itu lagi.
"Tak apa, nanti kita bawa budak tu ke pejabat untuk confirm kan jantina dia. Jika betul dia perempuan, kami akan mengambil tindakan yang sewajarnya.." ujar seorang pegawai lagi.
"Adei..kenapa bising sangat ni?? Kacau la orang tengah tidur!" Virus sudah terbangun apabila terdengar bunyi bising orang sedang bercakap-cakap.
Virus menggosok-gosok matanya yang masih mengantuk.
"Hah?! Ada kenduri tahlil ke? Siapa yang mati?" soal Virus dalam keadaan sedikit mamai apabila terlihat pegawai-pegawai pejabat agama itu. Kepalanya digaru-garu walaupun tidak gatal.
"Kita la mati! Siapa lagi!" bentak Shuji dalam nada yang cukup bengang dengan Virus. Sakit hatinya apabila memikirkan bahawa selama ini Virus telah menipu dia dan Ikmal dengan berpura-pura menjadi lelaki.
Kini mata Virus sudah terbeliak apabila memastikan keadaan yang sedang dihadapinya sekarang bukanlah suatu keadaan yang boleh dibuat main-main.
"Awak ni lelaki atau perempuan?" soal pegawai itu. Virus sudah terkedu. Takkan dia mahu menipu sedangkan dia sememangnya adalah seorang perempuan? Tidak pernah dia mengakui kepada sesiapa pun selama ini bahawa dia lelaki walaupun dia berpakaian seperti lelaki. Semua orang yang menganggapnya sebagai lelaki. Selama ini pun, Shuji dan Ikmal tidak pernah bertanya tentang jantinanya. Mereka yang terus menganggapnya sebagai seorang lelaki.
"Err.." Virus tergagap. Shuji memasang telinganya ketika itu.
"Lelaki atau perempuan?!" soal pegawai itu lagi dengan kasar kali ini. Virus tersentak lalu menelan liur. Ini tidak boleh jadi ni! Terpaksa mengaku. Habislah mama aku marah nanti! Tapi mama mesti faham aku..dia tentu percaya yang aku tidak akan buat perkara yang memalukan dia..lagipun, setakat muka macam Shuji yang seakan tenuk itu, aku yakin yang aku takkan cair. .tapi, marah la Shuji dan Ikmal pada aku nanti! Apa aku perlu buat ni? Virus bermonolog dalam hatinya.
"Encik..saya memang perempuan.." sebaik sahaja ayat itu terkeluar dari bibir Virus, Shuji terus pengsan. Mungkin kerana terlalu terkejut dan tidak percaya apabila mendengar sendiri dari bibir Virus bahawa Virus sebenarnya adalah seorang perempuan. Virus sudah tersengih-sengih kepada pegawai-pegawai agama tersebut apabila melihat Shuji yang pengsan. Macam perempuan betul la mamat ni! Macam ni pun boleh pengsan? Monkey surprise pula dia..aku juga yang cool..buat apa nak takut? Mama aku mesti faham!


"MAMA nak Ida kahwin dengan budak tu!" bentak Datin Rosmah kepada Virus. Sebaik sahaja mendapat panggilan daripada Pejabat Agama Islam Selangor, Datin Rosmah bersama suaminya Dato’ Sharif terus bergegas ke sana. Alangkah terkejutnya dia apabila mendapat tahu bahawa Virus ditangkap khalwat bersama seorang lelaki.
"Ala, ma..Virus tak buat apa-apa pun dengan mamat tu! Takkan mama tak percayakan Virus?" jelas Virus sambil memaut lengan mamanya dengan harapan orang tua itu akan lembut hati dan mendengar kata-katanya.
"Apa-apa pun, mama dah pesan kat Ida sebelum ni lagi..jangan berpakaian macam tu, jangan bergaul sangat dengan kawan-kawan lelaki. Tengok sekarang apa dah jadi?" gumam Datin Rosmah lagi.
"Maknanya mama tak percaya Virus?" soal Virus sayu. Sedih dia apabila mamanya sendiri tidak mahu percayakannya. Airmata sudah bergenang dimatanya.
"Papa harap, Ida fikirkan pasal nama baik keluarga kita jika Ida tak nikah dengan budak tu.." ujar Dato’ Sharif lembut sambil menyentuh lembut bahu Virus. Datin Rosmah hanya mendiamkan diri sambil mengalirkan airmata. Kecewa benar dia dengan anaknya itu.
"Mama bukan tak percayakan Ida.." getus Datin Rosmah.
"Habis tu? Mama nak kahwinkan Virus dalam usia Virus yang muda ni?" Virus mengerutkan dahinya menantikan jawapan dari mamanya. Lama juga Datin Rosmah mendiamkan diri. Bagai sedang memikirkan sesuatu. Lalu..
"Ida kahwin dengan budak tu! Mama tak kira!" kata Datin Rosmah lantas berlalu dari situ. Virus sudah terkedu apabila mendengar kata-kata mamanya. Hatinya bagai dirobek-robek.
Dato’ Sharif yang memerhati aksi anak beranak itu hanya menggeleng-geleng kepalanya lemah. Dia juga menapak mengikuti langkah isterinya selepas itu apabila melihatkan reaksi Virus yang hanya menunduk. Mungkin menangis.
Memang pun Virus sedang menangis mengenangkan nasib dirinya. Kalaulah dia tidak masuk ke rumah Shuji, tentu semua ini tak akan terjadi. Mamanya juga sudah tidak percayakan dirinya. Shuji juga seakan menjauhkan diri daripadanya. Begitu juga Ikmal dan papanya. Kini hanya tinggal dia keseorangan.
posted by Penulisan2u @ 12:02 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
5 Comments:
  • At 24/6/09 3:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best lar..smbung cpt
    nk blog

     

  • At 25/6/09 4:36 PTG, Anonymous syazrini said…

    hurmm..tanpa nama di atas ni..
    awak baca x epi.1 virus vs shuji ni?
    ada writer letak blog da kt situ la..
    check it out, ya? :)
    btw, lawat la blog writer ni sbb penulisan2u ni agak lembab sikit posting..
    aduih!! criter ni besh ler hehehe

     

  • At 27/6/09 8:48 PTG, Blogger Zazzz!~ said…

    err..blog?
    my blog :-
    http://arminua.blogspot.com
    thx~

    -Inua Itis-

     

  • At 3/7/09 1:50 PG, Anonymous sherie said…

    a'ah btlle ckp syazrini 2.tpkn,muhahaha...adake ptut shuji 2 blh pengsan bla thu cvirus 2 ppuan.lwk btlle.apapn,TAHNIAH dr sy krn citer awk ni laen dr yg laen.ksilapan smasa mnaip pn xde.kira semangat gak nk bca

     

  • At 22/9/09 9:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang best

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group