BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Jun 03, 2009
Novel : Sepupuku suamiku? 6
Nama Pena : fantaghiro

"Nana, kau ni apehal? Dari tadi aku tengok tak habis senyum. Dah macam orang yang kat tanjung rambutan aku tengok." Tegur Farah. Hairan melihat kawannya yang begitu ceria hari ini. Suria di sebelah juga hairan. 'Kena sampuk hantu bukit senyum ke apa budak ni?'

"Korang ni. Aku senyum salah, aku bad mood salah. Habis tu aku nak buat macam mana? Jadi macam patung je. Takde perasaan."

"Takde lah. Pelik je aku tengok cara kau senyum hari ni. Kena marah ngan apek bookstore tu pun kau senyum je. Seram aku. Kau sihat ke tak ni Nana?" Risau pulak Farah. Kang tak pasal-pasal dia jadi pelawat tetap kat tanjung rambutan.
Terbayang kejadian di bookstore tengahari tadi. Secara tak sengaja dia tersepak A4 paper yang tersusun rapi di tepi rak. Apa lagi, habis berselerak bungkusan kertas itu. Ada juga yang terkoyak. Macam mana tak terlanggar kalau dah asyik sangat berangan. Sebesar-besar kertas A4 tu pun dia boleh langgar. Apa lagi, membebel panjang tauke bookstore. Makin panjang bebelan apek tu bila nampak Nana bawa beg masuk ke dalam kedai padahal sudah terpampang kat depan kedai 'Sila Tinggalkan Beg Anda di atas Rak'. Tahan je la telinga.

"Korang. Weekend ni aku tak ada tau." Tersipu-sipu Nana memberitahu.

"Kau nak pergi mana? Nak balik kampung ke?"

"Tak." 'Ish, malunya nak bagitau. Nanti budak-budak tak matang dua orang ni mesti perli.'

"Habis tu kau nak pergi mana?" 'Nak pergi mana pulak minah ni? Semacam je. ke nak pergi honeymoon? Tapi takkan 2hari je kot?' Suria berteka-teka di dalam hati.

"Aku nak balik rumah abang aku."

"Abang? Bila masa pulak kau ada abang?" Setahu Farah Nana hanya ada seorang kakak.

"Laki aku lah. Lampi betullah korang ni. Tu pun tak boleh nak fikir." Geram betul Nana.

"Oooo…cakap la terus-terang. Aku ingatkan abang manalah tadi. Hmmm…patutlah happy dua tiga macam je. Nak balik rumah laki. Maklumlah, orang dah kahwin." Suria dan Farah senyum mengejek.

"Ye lah. Nanti kalau masam-masam cik abang lari. Meh sini aku buat check-up sikit. Manalah tau, ada daki-daki degil ke kat badan kau ni. Kang, abang kau tu tak selera pulak." Suria dan Farah dah mula mengusik. Bab mengarut memang pakar.

"Kurang asam korang. Banyak la korang punya daki. Korang ingat aku ni budak 4tahun yang main lumpur kat lombong ke?" 'Lombong ada lumpur ke? Ah, bantai je lah.'

"Eh, bukan ke? Aku ingat kau budak tu. Baru semalam aku tengok budak tu ada kat situ. Ingatkan nak panggil suruh balik. Tapi kesian la pulak sebab aku tengok dia syok sangat main. Sebijik macam kau. Hahahaha…." Farah dan Suria gelak besar sampai merah muka. Macam joker menang judi dah lagaknya.

"Sengal!!! Siap korang aku kerjakan." 'Ni yang malas nak bagitau ni. dah agak dah. Mesti kena sakat dengan minah dua orang ni. Siap korang, aku bagitau abang Syam. Nanti abang Syam bawak lumpur lumur kat muka korang. Buat masker.'


Nana senyum lega bila melihat kereta abang Hisyam berhenti di depannya. Hisyam keluar dan membukakan pintu untuk Nana.

'Adus…romantiknya. Tolong bukak pintu, tolong tutup sekali pulak tu. Macam princess rasanya.'
Hisyam hulur tangan dan disambut mesra oleh Nana. Dahi isterinya dikucup lembut. Merah muka Nana menahan malu. 'Sukanya….' Jerit Nana gatal.

"Nana dah makan ke? Kita pergi makan dulu ya?" Nana angguk. Kereta meluncur meninggalkan perkarangan kolej kediaman. 'Pergi lah mana-mana saja bang. Ke bulan pun Nana sanggup ikut abang.'

"Nana nak makan apa? Western, Malay, Chinese?" Hisyam bertanya sekadar ingin menarik perhatian Nana yang masih diam.

"Tak kisah. Nana makan je apa-apa" 'Tolak batu dengan kayu je bang.'

"Hmm…kalau macam tu kita makan dekat depan tu je lah."

"Hah?" 'Mana ada kedai kat situ. Pokok banyak lah. Biar betul laki aku ni. Ke aku yang rabun?'

"Mana ada kedai kat situ bang?" Mata Nana masih melilau-lilau ke arah yang ditunjukkan Hisyam mencari jika ada kedai-kedai yang terselit di celah pokok-pokok.

"Kata nak makan apa-apa je. Makan kayu dengan batu pun bolehlah." Hisyam ketawa geli hati kerana dapat mengenakan Nana. Muka gadis tu bukan main serius mencari kedai makan di hadapan.

"Ee…Jahatlah abang ni. Ingatkan betul-betul tadi. Semangat orang cari. Tak suka tau." Nana buat-buat merajuk. Lengan suaminya dipukul manja. Mukanya yang sememangnya merah bertambah merah diusik begitu. 'Alahai abang. Macam manalah aku tak jatuh cinta dengan dia ni. Dahlah romantik, kelakar pulak tu. I love you abang.'

"Oh…main pukul-pukul orang ye. Nanti sampai rumah, siap Nana." Hisyam masih lagi mengusik. Nana telan liur. 'Gulp, balik rumah? Alamak mamat ni nak buat apa kat aku? Ni yang seram ni.'
Kereta Hisyam berhenti di hadapan sebuah restoren mewah. Nana tergamam. 'Nak makan kat sini ke?'

"Ok. Kita dah sampai. Jom." Nana melangkah keluar sebaik pintu kereta dibuka oleh Hisyam. 'Ish… Malunya nak makan kat sini. Dah lah aku pakai sempoi je ni. Jeans dengan blaus tahun lepas. Warna pun dah nak luntur ni.'
"Kenapa ni? Tak suka makan kat sini ke?" Hisyam hairan bila melihat riak wajah Nana yang semacam kurang senang.

"Bukan macam tu. Nana tak biasa makan kat tempat macam ni. Malu… Baju pun tak cantik." Hisyam ketawa lucu. 'Nana…Nana. Kesian betul isteri aku ni.'

"Takpe. Ok apa baju ni. Cantik je abang tengok. Kat dalam tu, yang pakai baju tak cukup kain pun ada. Dia orang tak malu pun. Dah lah. Kita nak makan je. Bukan nak tunjuk fesyen." Hisyam cuba memujuk Nana.

'Ha'ah betul jugak. Sepatutnya, yang pakai baju tak cukup inci tu yang patut malu. Ah, bantai je lah. Bukan ada orang kenal aku pun. Asalkan ada abang, aku tak kisah.' Nana senyum. Huluran tangan Hisyam disambut. Mereka beriringan masuk ke dalam restoren.

'Mak oi…Romantiknya. Lampu suram, slow music, dan kebanyakannya kat dalam ni couple. Candle light dinner tu.'

"Nana nak makan apa? Order je apa yang Nana nak makan ok." 'Order apa je. Nak order apa. Satu benda pun tak tahu ni. Kalau setakat black papper beef steak ke, tandoori ke aku tau lah. Ni, nak sebut pun terbelit lidah, mana aku tau.'

"Ermm…abang order je lah. Nana tak tahu apa yang sedap kat sini." 'Tak tahu yang sedap tu satu hal, ni yang paling kronik tak tahu nak sebut.'

"Hmm… Kalau macam tu abang order apa-apa je lah ye." Nana angguk. Ternganga dia saat Hisyam memesan makanan.

'Abang order apa tu? Apalah rasa makanan tu nanti. Tu lah tadi. Masa tanya tak nak cakap. Kalau makan kat kedai mamak kan senang. Order je mee goreng mamak. Senang. Sedap pun sedap. Tapi tak kisahlah. Merasa jugak aku makan kat restoren mewah macam ni. Candle light dinner lagi. Jangan jeles…'
Seketika kemudian, hidangan yang dipesan sampai. Nana pandang tak berkelip. Udang galah, ayam, sayur, sup, dan ada dua tiga jenis lauk lagi yang dia sendiri pun tak tahu apa. 'Ish, banyaknya lauk. Siapa nak habiskan ni. Aku ni dah lah bukan jenis makan banyak.'

"Hmm…makanan dah sampai. Makanlah."

'Macam mana nak makan ni? Udang galah ni nampak macam sedap. Tapi, nak korek macam mana ni? Pakai tangan aci?'

"Ambiklah udang ni. Sedap tau. Favorite abang ni."

'Macam mana nak ambik. Tak tahu.' Nana kecur. Hisyam senyum. Dia tahu Nana tak tahu nak ambik udang tu macam mana.

"Nah." Isi udang galah diletakkan dalam pinggan Nana. Nana senyum meleret. 'Yes. Dapat makan udang galah. Sedapnya… Macam tahu-tahu je abang ni. Ni makin sayang ni.'
Hisyam melirik ke arah isterinya membuatkan gadis itu tersipu malu. Sopan sekali Nana menyuap makanan ke dalam mulutnya. Seakan tak terbuka mulutnya kerana malu.

'Abang, janganlah pandang macam tu. Malu ni…' Sekali lagi Nana tergamam bila Hisyam menyuakan sudu ke arahnya. Suapan disambut malu-malu. 'Aduh…boleh jatuh pengsan aku macam ni.'

Nana melangkah ke dalam rumah dengan perasaan berdebar. Matanya memandang segenap sudut rumah yang agak luas itu. Susunan perabotnya rapi dan simple. Hanya terdapat set sofa, tv, beberapa almari, dan bantal yang tersusun di lantai berhadapan dengan tv. 'Pandai abang kemas rumah. Kalau bagi kat aku, entah apa jadi kat rumah ni.'

"Abang tinggal sorang je ke kat rumah ni?" Dia tak tahu nak tanya apa. Mestilah Hisyam tinggal sendiri. Kalau tak, takkan dia nak ajak aku datang sini.

"Ha'ah. Sebelum kahwin tinggal berdua dengan kawan abang. Tapi dia dah pindah kat rumah bawah." Hisyam meletakkan beg pakaian Nana ke dalam biliknya.

"Nana duduk dulu ok. Abang nak solat kejap. Kalau nak makan apa-apa, pergi je kat dapur." Hisyam senyum sebelum berlalu pergi. Nana mengangguk. Remote tv dicapai. Matanya masih melilau-lilau memerhatikan sekeliling.

'Bilik ada tiga. Malam ni aku nak tidur mana? Dengan abang ke? Tapi abang nak ke? Daripada abang tidur kat atas lantai, baik aku terus tidur kat bilik lain je. Tapi beg aku mana ek?' Matanya mencari-cari beg pakaiannya. Seingatnya, abang Hisyam yang mengangkat begnya tadi. Mana pulak abang letak?

"Nana cari apa ni? Nana solat tak? Kalau nak solat, pergilah. Abang dah siapkan kat dalam bilik." Nana bangun dan menuju ke bilik. Begnya ada di situ.
Selesai solat, Nana kembali ke ruang tamu. Hisyam sedang leka menonton siaran National Geographic. Hisyam senyum apabila melihat Nana.

"Kenapa duduk jauh sangat. Duduk lah kat sebelah abang. Ke tak sudi?" Saja Hisyam menduga.

"Hah? Ermm…" Nana bangun dan melabuhkan duduknya di sebelah Hisyam. Haruman yang dipakai Hisyam menusuk hidungnya. Jantungnya berdegup kencang. Dirinya kaku. Melihatkan Hisyam yang hanya memakai kain pelikat dan baju pagoda pun sudah membuatkannya tak keruan. Seksi. Inikan pula duduk di sebelah.
Hisyam menukar siaran HBO. Mr and Mrs Smith lakonan Brad Pitt dan Angelina Jolie. 'Alamak, babak yang tak sepatutnya la pulak.' Nana makin resah. Hisyam dapat rasa kegelisahan gadis itu.

"Nana. Abang nak tanya satu perkara boleh?" Dia perlu tahu perkara sebenar dengan segera. Dia tak mahu Nana terus terseksa dengan ikatan ini.

"Ada apa bang. Tanya je lah." 'Suspend je ni.'

"Abang nak Nana jawab dengan ikhlas dan jujur." 'Ish, makin suspend. Apehal la pulak ni?'

"Abang tahu, perkahwinan kita ni bukan atas kerelaan Nana. Abang pun sebenarnya keliru masa mak cadangkan Nana untuk gantikan bekas tunang abang. Tapi, abang tak dapat nak bantah. Abang pun tak tahu kenapa. Tapi sekarang, abang rasa abang dah tahu kenapa. Mungkin Nana memang dijodohkan untuk abang." Terharu Nana mendengarnya. 'Nana rela abang. Memang ini yang Nana inginkan.'

"Tapi abang tak tahu perasaan Nana macam mana. Abang mintak maaf kalau Nana dah ada pilihan sendiri dan kalau Nana rasa terseksa dengan ikatan ni, abang rela le…." Nana menutup mulut suaminya. Tak sanggup mendengar perkataan seterusnya. Air matanya laju saja mengalir. Hisyam hairan.

"Nana bahagia bang. Bahagia sangat. Nana memang redha dengan perkahwinan kita. Nana hanya sayang abang sorang je. Tak ada orang lain dalam hati Nana." Sendu Nana jelas kedengaran. Pilu hati Hisyam mendengar pengakuan Nana. Hapus semua kesangsian dalam hatinya. Tubuh kecil Nana dipeluk erat. Dahi isterinya dikucup penuh kasih. 'Ya ALLAH, jika ini jodoh yang Kau tentukan untukku, redhailah perhubungan ini.'
Dakapan Hisyam makin erat. Nana bahagia. Rasa selamat dalam pelukan itu. Pertama kali dia merasakan amat selesa dalam dakapan seorang lelaki. Kucupan Hisyam beralih ke pipi, mata, hidung dan bibir mungil Nana. Nana kaku. Tak tahu apa yang harus dilakukan. Dia tak reti. Mukanya panas. Wajahya dialih ke arah lain. Malu…
Tv dipadam. Tubuh gadis itu didukung. Nana kaget. Tak sanggup membayangkan apa yang akan berlaku selepas ini.

"Kenapa ni? Nana takut?" Menggoda sekali suara Hisyam di pendengaran Nana. Terasa terhenti nafasnya. Saat bibir Hisyam sekali lagi ingin singgah ke bibir Nana, gadis itu mengalihkan mukanya.

"Cupp…"Nana mengangkat jari tanda mahu ke tandas. Suaminya tergelak. 'Takut sangat ke bini aku ni? Sampai nak terkucil.'

'Ish, macam mana ni. Bab-bab ni yang aku lemah ni.' Nana mundar-mandir di dalam tandas. Kepala yang tak gatal digaru. Sepuluh minit kemudian, dia keluar.

"Takpe kalau Nana tak sedia lagi. Abang tak paksa. Dah lah tu. Jom tidur." Pujuk Hisyam. Kesian pulak dia melihat Nana yang jelas menggelabah. Nana melangkah perlahan menuju ke katil.

"Tidurlah. Dah lewat ni." Nana angguk. 'Sorry abang. Nana tak tahu kenapa Nana gelabah sangat tadi.' Tapi apa yang penting, malam ini tidurnya lena sekali dalam dakapan suami yang tercinta. Moga malam-malam lain juga seindah malam ini.

sorry kesilapann.. dah update
posted by Penulisan2u @ 3:08 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
20 Comments:
  • At 3/6/09 6:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    samb cepat citernye...best

     

  • At 3/6/09 9:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok gak cite ni

     

  • At 3/6/09 11:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    SAMA JEK CITER DIA MCM EPISOD 5..ERMMMM CONT...

     

  • At 3/6/09 11:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    setuju...
    episod 5 dan 6 sama jln cerita ya...

     

  • At 3/6/09 11:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dh kuar ar cite nie....

     

  • At 3/6/09 1:05 PTG, Blogger my_za2l said…

    eh inikan same mcm 5 punye.
    adess,ape ni?
    penat tau tggu..
    :D
    ~myza2l~

     

  • At 3/6/09 2:49 PTG, Anonymous nisah said…

    a'aa lew...
    penulis tersilap upload kot...
    smbung cpt2 ye:)

     

  • At 3/6/09 7:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tahniah pada penulis. best cite ni...
    x sabar nak tahu kesudahannya..
    harap ending happy..
    bukan tragedi.. :-)

     

  • At 3/6/09 8:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler crita ni...cpt smbung...asyiok snyum je bce crita ni...cpt smbung tau...xsbar2 nk tau kisah slnjutnya

     

  • At 3/6/09 10:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    smbg cpt ye...ade blog x,,,,

     

  • At 4/6/09 2:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ingt tntg first love sy aka my cousin. dia dh kawen tahun lepas. sdih sgt... klu lh kisah sy cam nana... mesti sy syukursgt2...

     

  • At 4/6/09 8:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ai...best la citer nie... x sbar nk tnggu ape jdi sterusnye...cpatla upload lg...hehehheheh

     

  • At 4/6/09 11:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    baru betul...
    capat sambung ye...
    x sabar...

     

  • At 6/6/09 12:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aaaaa.....
    besh2....
    smbg cpt eak....
    aper la enging agknye.....

     

  • At 8/6/09 12:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    smbung cerita ni lagi..

     

  • At 8/6/09 1:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala....cepetler sambung cerite nie best sngt.sambung panjang skit bleh tak....

     

  • At 8/6/09 2:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BiLe Nap smbUNg neh?
    cEpAT L0Rh.!

     

  • At 9/6/09 2:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST LAH CITER NIE BL NAK SMBG?
    X SBR NAK BACA...........

     

  • At 8/6/10 4:39 PTG, Blogger ahlong said…

    bestnye

     

  • At 30/6/10 1:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu best!!!!!!!! (^_^)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group