BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Jun 26, 2009
Novel : Sepupuku Suamiku? 10
Nama Pena : fantaghiro

Pemandangan pantai di hadapannya begitu mendamaikan. Indah. Seindah dan sedamai hatinya saat itu. Buat pertama kali dia bercuti tanpa bebanan di kepala. Tak perlu fikirkan soal pelajaran lagi. Segala penat lelahnya sejak tadika hingga menamatkan empat tahun pengajian sudah tamat. Jauh dari kesibukan, jauh dari makhluk Tuhan paling sengal, Johan yang tak henti-henti mengganggunya walaupun tahu dia sudah bersuami. Entah apa yang dimahukan lelaki itu dia sendiri pun tak tahu.
Dan sekarang dia di sini menyaksikan panorama ciptaan ALLAH yang amat mengagumkan. Paling penting, dia bersama orang yang amat dicintainya sepenuh hati. Itu lebih membuatkan percutiannya sangat bermakna. Hisyam mengotakan janjinya membawa Nana berbulan madu. Lokasinya dirahsiakan hinggalah saat dia menaiki pesawat membawanya ke pulau peranginan ini. Kalau sebelum ini Nana hanya mendengar atau membaca mengenai keindahan pulau cinta ini, sekarang dia sendiri dapat menyaksikan segalanya. Memang dia tidak dapat menyangkal segala kata-kata itu. Pulau Bali memang indah. Romantik.

"Sayang buat apa ni?" Hisyam memeluk mesra pinggang isterinya. Ciuman hinggap ke pipi Nana. Pagi yang amat romantik. 2 keajaiban Tuhan berada di depan matanya. Keindahan alam dan wanita dalam dakapannya sekarang.

"Tengok keindahan alam ciptaan Tuhan. Cantik sangat." Nana melentokkan kepalanya ke dada Hisyam.

"Memang cantik. Orang kat depan abang ni lagi cantik." Puji Hisyam. Nana tersipu malu.

"Jom kita ke sana…" ajak Hisyam. Teruja dia apabila ramai orang sedang mandi-manda di pantai. Ada juga yang sekadar berjalan menyusuri pantai.

"Taknak lah. Nana tak mandi lagi ni." Baju tidur masih tersarung di badannya. Semalam, sampai sahaja ke hotel, dia terus tertidur. Penat.

"Ala…Kat sana lagi banyak air. Free je. Jimat sikit air kat hotel ni…" Hisyam berlawak.

"Ish…takkan nak mandi kat sana. Segan je orang nampak." 'Ish, malu lah aku. Ada ke nak suruh aku mandi kat pantai tu…'

"La…orang lain pun mandi jugak. Tengok mat saleh tu. Pakai seluar superman je mandi." Hisyam tunjuk ke arah sekumpulan mat dan minah saleh yang sedang mandi di pantai.

"Dia orang tu takpe lah. Takde rasa malu."

"Ok. Kalau sayang taknak mandi, temankan abang mandi je. Dah lama tak mandi pantai ni. Please…" Pujuk Hisyam. Nana terpaksa bersetuju. Kesian pulak tengok muka suaminya yang terlalu mengharap. Macam budak tadika nampak pantai je lagaknya.


Percutian selama empat hari di pulau peranginan itu memang menyeronokkan. Terasa terlalu cepat masa berlalu. Kalau bersama orang tersayang mesti rasa macam tu kan? Tak puas. Kalau boleh rasa macam nak bercuti setahun je.
Menyusuri pantai Jimbaran, melihat keindahan matahari terbenam, dan melawat beberapa tempat menarik di pulau Bali memang suatu pengalaman yang indah dan menyeronokkan. Sempat juga Nana membeli beberapa barangan untuk dijadikan cenderahati kepada keluarganya nanti.

"Hmm…rasa macam tak nak balik je esok." Luah Nana semasa mereka sedang berehat selepas penat seharian meronda-ronda sekitar pulau itu.

"Kenapa? Dah terpaut kat mat indon kat sini ke?" Usik Hisyam. Nana muncung.

"Ish ada ke macam tu. Orang suka tengok pemandangan kat sinilah. Mat Indon buat apa?" Ngomel Nana. Deruan ombak di pantai yang terdampar indah di depan mata begitu mengasyikkan. Angin yang bertiup begitu dingin. Tapi dirinya hangat dalam pelukan suami tercinta.

"Sayang, nanti abang nak 10 orang anak boleh? 5 lelaki 5 perempuan." Kata Hisyam tiba-tiba. Nana membulatkan matanya.

"Hah?10? Ramainya. Tak laratlah macam tu…" Keluh Nana. '10? Kering aku macam tu.'

"Ala…sikit je tu. Abang tak pernah rasa macam mana ada family besar. Nana pun kan? Apa salahnya kalau kita ada anak ramai macam tu. Meriah sikit." Cadang Hisyam. Dia hanya 2 beradik. Nana pun 2 beradik.

"Memang lah meriah. Tapi nak beranakkan 10 orang tu rasanya…ee…" Nana cuba membayangkan kalau dia melahirkan 10 orang anak. Sorang pun dah seram, inikan 10.

"Hmmm…kita cubalah dulu. Banyak pahala tau kalau beranak ramai-ramai." Hisyam masih tak mahu mengalah. Dia sengaja mahu mengusik. Tapi kalau ada rezeki apa salahnya. Nana hanya senyum sumbing.

"Kalau macam tu, jom!" Ajak Hisyam. Tubuh Nana dicempung masuk ke bilik dan diletakkan di atas katil.

"Nak ke mana?" Nana masih tak mengerti. Dahinya berkerut. 'Nak pergi mana malam-malam macam ni?'

"Usahalah. Kata nak dapat 10 orang anak." Hisyam senyum nakal. Pelukannya semakin erat. Kedinginan pulau menyelimuti pasangan itu yang sedang hangat dibuai asmara.


Pulau Bali ditinggalkan dengan seribu satu kenangan manis yang akan sentiasa terpahat kukuh di hatinya. Azamnya, sekembali ke Kuala Lumpur nanti dia akan berusaha untuk menjadi seorang isteri yang terbaik buat suaminya. Semoga ALLAH mengabulkan doanya.

Hisyam menolak troli yang berisi bagasinya. Nana ke tandas sebentar. Dia mengambil peluang untuk duduk berehat di kerusi yang disediakan. Penat setelah lama dalam penerbangan. Matanya melihat ragam manusia di sekeliling. Tiba-tiba matanya tertancap pada sesusuk tubuh wanita yang seakan dikenalinya. Rambut panjang melepasi bahu dengan kaca mata hitam. Dia memandang wanita itu tepat. Wanita itu juga menoleh ke arahnya. Kedua-duanya terpaku. Sebaris senyuman terukir di bibir wanita itu yang semakin hampir mengatur langkah ke arahnya. Entah kenapa dadanya berdegup kencang. Duduknya gelisah.

"Hisyam?" Sapa wanita itu. Kaca mata hitam dibuka. Raut wajah yang masih cantik seperti dulu. Senyuman manis yang menampakkan lesung pipit di kedua-dua belah pipinya yang suatu ketika dulu pernah mencuri hati Hisyam.

"Hani?" Dia meneka walaupun sudah tahu.

"Hmm….Takkan dah lupa kot. You buat apa kat sini?" Penampilannya memang agak berbeza sedikit dari dulu. Lebih matang dan menunjukkan ciri-ciri seorang wanita berkerjaya.

"I baru balik dari Bali. Holiday." Jawabnya agak berselindung walaupun Hani pasti dapat meneka.

"Holiday ke honeymoon? Anyway…Mungkin belum terlambat untuk I ucapkan selamat pengantin baru kan? Semoga you and your wife bahagia sampai bila-bila."

"Thanks." Jawab Hisyam dengan senyuman terukir di bibir. Entah apa perasaannya saat itu. Dia sendiri tak pasti. Hatinya masih berdebar. Tapi perasaan geram dan marah juga masih ada.

"I pergi dulu. My friend dah tunggu. Kita jumpa lain kali ok?" Hani meninggalkan Hisyam sendirian. Debaran dadanya makin hilang. Nasib baik isterinya belum keluar dari tandas. Dia tak mahu Nana salah sangka. Walaupun dia sudah berjanji pada dirinya akan melupakan Hani, tapi pertemuan itu membuatkan dia merasa sesuatu yang lain.

"Abang. Kenapa ni? Macam nampak hantu je muka." Tegur Nana setelah melihat muka suaminya yang kelihatan lain macam.

"Hah? Takde lah. Abang penat je kot. Jom lah. Agaknya Yaya dah tunggu kat luar kot." Ajak Hisyam. Dia cuba berlagak seperti biasa. Jangan sampai Nana tahu apa-apa pasal perkara tadi.


"Hai…Wah…cerianya muka orang baru balik honeymoon. Makin berseri-seri." Usik Zahlia sebaik saja bertemu dengan abang dan kakak iparnya.

"Mestilah…Kak Yaya pun kena pergi honeymoon cepat-cepat tau. Best…" giliran Nana pula mengusik. Zahlia sudahpun sebulan menjadi isteri kepada seorang jurutera muda yang dikenalinya semasa sama-sama belajar dulu.

"Macam mana nak pergi. Asyik busy memanjang." Ngomelnya. Suaminya di sebelah hanya tersenyum.

"Kalau macam ni, nampaknya cepatlah kita orang dapat berita gembira ye…" Zahlia tak habis-habis menyakat.

"Berita apa?" Nana buat-buat tak faham. Senyuman masih terukir di bibir. Tangannya menggenggam erat tangan suami di sebelah.

"Hmm…Saja je buat-buat tak faham. Akak nak anak saudara cepat-cepat." Zahlia berterus-terang. Senang.

"InsyaALLAH." Jawab Hisyam sepatah. Wajah Nana direnung penuh makna.

"Akak lah dulu. Nana muda lagi. Banyak masa lagi."

"Kita orang baru kahwin. Awak tu dah lama. Awak lah dulu." Zahlia tak mahu mengalah. Ketawanya berderai. Seronok. Masing-masing sudah punya kehidupan sendiri. Sudah ada rumahtangga sendiri. Terasa cepat masa berlalu. Masih terbayang ketika mereka masih kecil dulu. Budak hingusan yang hanya tahu bermain.
posted by Penulisan2u @ 5:58 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
25 Comments:
  • At 26/6/09 8:12 PG, Anonymous Alyaarissa said…

    Best sgt2....sambung cpt k...

     

  • At 26/6/09 10:00 PG, Blogger niSah said…

    aiyak~
    br nk bahgia...
    mai pulak 'malapetaka'...
    satgi mesti johan plak mai kaco line...
    isy3...

     

  • At 26/6/09 3:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la....
    nk smbngan...
    nk tau apa yang berlaku seterusnya.

     

  • At 26/6/09 7:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnyer..smbg cpt ek...

     

  • At 26/6/09 10:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    smbung la cpt2 penulis...penat la nk tnggu...hehehehe

     

  • At 1/7/09 9:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kalau dah habis semua citer, jgn lupa terbitkan dlm btk novel. kamek nak beli buat koleksi

     

  • At 2/7/09 4:08 PTG, Anonymous sayebace said…

    ha,cite nie bg aku best..salu gk g blog penulis kot2 dah ade episod baru..papepon pnulis,sy sokong if nk wat novel..wat sweet2 n hepi ending ok..

    gud luck to writer!!!

     

  • At 2/7/09 6:45 PTG, Blogger ~faNtaGhir0~ said…

    thnx korang...
    chaiyok!!

     

  • At 3/7/09 12:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nakal nye hisyam!...

    ala hani ni nyibuk je..

     

  • At 3/7/09 1:16 PG, Anonymous sherie said…

    jeng..jeng..jeng.. watak parasit dah mai dah.

     

  • At 5/7/09 12:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kat maner nak cr sambg cerita nie?
    penulis ada blog sendiri ?

     

  • At 5/7/09 4:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    asl cam sket jerk cter nyer..
    cam meleret jerk..
    xsab0 lak..

     

  • At 6/7/09 2:36 PTG, Blogger nur myra edora said…

    cerita neyh terlalu mnyentuh prasaan myra,...
    i like it!very like it,...gOod jOb,...teruskan usaha anda,..!smbung lg taU!

     

  • At 7/7/09 3:23 PG, Blogger ~~fiZrIN+punYer+BloG~~ said…

    best la cite nie.. ska wat suspen.. penulis cpt la continue story nie.. i ska sgt!! gud luck!! chaiyok!!

     

  • At 7/8/09 7:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST SANGAT NOVEL YANG AWAK TULIS!!

     

  • At 18/8/09 9:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alaaahaii...
    takutla plak nk bce ep sterusnya...
    jgnla jad pape kt rumah tangga dorg,,

     

  • At 23/8/09 2:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnye citer nie...x sabar nk baca episod seterusnye..cepat2 sambang tau...
    jalan crite yg menarik dan penuh dgn kasih sayang..

     

  • At 21/2/10 5:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    er penulis ade blok ke...?????

     

  • At 8/4/10 2:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    luka lame berdarh kembali..huhuhu..

     

  • At 17/5/10 9:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes gler...cter cmnie lar yg ak tgu2 slame nie...lwk,rmntik n yg plg pntg sweet gler cnta nana n hisyam!
    nana 2 gtalkan???hak3!
    tp 2 yg bes...jgn lpe trbitkan nvel taw!
    sy pon pnh ske kat spupu sdri jgk...hehehe
    dr: lily maya

     

  • At 31/8/10 12:41 PTG, Anonymous sofiasofi said…

    merata2 cri novel sepupuku suamiku tpi dah habis.msti ending nyer mnrik...

     

  • At 31/8/10 12:45 PTG, Anonymous sofiasofi said…

    sbuk jew hani nie.tiba2 muncul blk.mtk2 hisyam dah lupakn dier.but hisyam is very romantic and lovely.bertuah nana dpt kawen gan hisyam...

     

  • At 21/9/10 7:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gk citer nie...cpt2 la smbung...nk tau ape jdi dengan prkhwinan diarang nie slps hisyam jmpa blik nga hani... mntk2 hati hisyam x brubah sdah.....klu x ksian kt nana...hehehe

     

  • At 29/8/11 12:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adede..sangka da ending..aishh..x suka la hani ne..kaco line tul..yg c hisyam ne pown mula la sua naik daun tgk x pujaan ati..hish..cpt smbung..

     

  • At 4/6/12 5:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln cite yg sgt mnrik...plizzz smbgannya...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group