BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Jun 24, 2009
Novel : Cinta Gila 3
Nama Pena : Tikus comey

BAB 3:KAWIN TIME…

Seperti selalu aku datang melawatnya coz rasa bersalah..Aku rasa sedikit gembira apabila melihatnya sedar dari koma.Ku lihat Izzaty dan Izwan tekun menjaganya dengan penuh kasih sayang..Kurang asam jawa punya kakak..Dulu aku sakit takde ko nak jaga aku macam tu sekali..paksa2 aku makan ubat adalah..huh..tak adil ni!Alangkah untungnya kau Bob..

"Kak,ada orang datang tu,"kata Bob kepada Izzaty.

"Mira masuklah,"pelawa Izzaty apabila melihatku yg hanya berdiri di luar pintu bilik.

"Maafkan saya sebab langgar awak Bob,"kataku dgn nada yg sayu..Hampir air mata ku menitis kerana x dapat menahan sebak..

"Eh..Takpe2..Kalau awak takde saya dah lama mati"

"Dan jgn la panggil Bob..Tak manis la..Panggil la Eric atau panggil je abg atau kanda..kan senang…u and I and I and u..together n together.."balasnya lagi lalu mengukir senyuman..

"Hahahahaha..Benggong punya monyet..aku belakon je..semua kat dalam ni semua belakon atas kehendak aku..Hohoho..,"bisik hati Bob..

"Emm.."jwbku pendek.Tak sanggup aku melihat mata lelaki itu.Dia kehilangan ingatannya di sebabkan aku..

"Kak,nama si cantik manis ni sape??Eric nak ajak dia jadi darling Eric la,"Tanya Bob kepada Izzaty.

"Oh,Nama dia Nur Amirah.Dia tu adik saudara akak tau,"jawab Izzaty

"Nama macam penah dengar…" "ARGHHHH!!!Sakit kepala ku!!"jeritnya kesakitan

"Doktor!!Doktor!!Doktor!!"jerit Izwan kuat.Doktor Leha mengarahkan semua keluar dari bilik..

"Thanks Doc..Nanti I pay u for this acting,"ujar Bob pelahan.

"Ok"

********


Perasaan ku resah gelisah..macam orng nak beranak..macam orng kehilangan buah hati..ye ke?ada buah hati gak ke?Hehehe..

"Ni semua salah aku,"bisik hatiku..

"Macam mana ni?"keluh Izwan.Air mata jantannya hampir gugur apabila mengenang nasib adiknnya..Sebenarnya dalam proses acting..huhu

"Sabarlah bang,kita berdoa sajalah,"kata Izzaty lalu memeluk suaminya dari belakang.

"Ti,aku dah fikir dah Ti.Aku nak tolong dia kembalikan ingatan dia semula.Biar aku jaga dia tu..Aku akan jadi isteri dia..Aku sanggup,"kata ku dgn penuh mengharap..

"Ko tak payah buat kalau ko tak nak"jwb Zaty

"Jgn paksa diri ko,"sambungnya lagi.

"Tak Ti,aku ikhlas,"balasku lalu memegang tangan Izwan dan Izzaty..Biarlah apa yg terjadi..aku harus menanggung rasiko.Aku harus melakukan!!

"Mira…terima kasih atas bantuan mu,"ujar Izwan dgn riang…Plan A dah berjaya…


************


"Bob,kita kawin ya,"kataku lalu memegang tangannya.Bob melihatku dgn seribu tanda persoalan..Adakah soalan di muka ku ni susah sangat ke dia nak jawab..Haiya..

"Saya akan jaga awak sampai awak sembuh…"kataku lagi.

"Bengong la ko ni nyet..huhuhu..takpe2..aku nak main2 ngan ko dulu.."bisik hati Bob..Jelas sekali kemenangan di pihaknya..

"Hmm..oklah..awak sanggup nak jaga saya?sanggup nak jaga makan pakai saya?sanggup jadi isteri yg sempurna buat saya?"soalnya padaku..

Dahiku berkerut macam nak jadi mak nenek..Apa punya soalan la mamat ni bagi..tak paham2 ke…aiyoyo..aku memang minat kat ko lah!Sejak dari time perkenalan pertama lagi.Aku juga benci ko sebagai musuh aku coz ko tu sombong berlagak...Tapi,aku just malu nak cakap kat kakak aku yg aku suka ko..nanti dia gelak..apatah lagi aku nak cakap kat ko..I Love u so MUCH baby!!

"Ya,saya sanggup!!Walau apapun terjadi,"kataku..

Dia terseyum padaku..Wah tampannya..Sememangnya hatiku cair melihat seyumanya itu.Seyumannya yg menjadi teman tidur ku..



*************




Aku terima nikahnya Nur Amirah Binti Noor Azman dgn mas kahwinya sebanyak RM999.99 tunai.Dengan 19 kali lafaz barulah sah aku jadi isteri kepada Eric khushairy.Majlis perkahwinan hanya sekadar akad nikah..ni semua kehendak Bob.Aku hanya akur..Cukup 26 tahun aku melangkah ke jinjang pelamin tapi takde pelamin hanya sekadar akad nikah…Hati aku sayu..Yelah,sedang mak nenek kahwin pun ada naik pelamin..ni aku yang awet muda lagi cun sangat2 mestilah nak macam tu gak..huhu..perasan betul aku ni..Ni lah coz suke makan santan yela kalau bukan ayam masak lomak cili api…huhuhu..


********


Pada malamnya,aku segera membersihkan diri dan segera menunaikan kewajipan sebagai seorng muslimah.Lepas solat,aku duduk di bingkai katil.Ku lihat Bob masuk ke dalam bilik yg hanya berkemeja putih lalu membuka bajunya..kemudian pintu bilik dikuncinya..aku kaget..Jantungku berdegup kencang..Apa dia nak..Tak kan aku nak bagi dara aku kot!!Owhhhhh….TTTTTTIIIIIIDDDDDAAAAKKKK!!!

"Oi nyet,hentikan la lakonan ni.Aku x hilanag ingatan just berpura-pura je..Aku nak kenakan ko je.Tak sangka ko lak yg kena perangkap aku..So aku ada kuasa besar di atas diri ko dan yg paling penting lagi syurga ko di bawah tapak kaki aku…Hahahaha…,"katanya lalu diiringi gelak ketawa macam syaitan..

"Tak guna!!Menyesal aku kahwin ngan ko!!"herdik ku lalu mencampakkan bantal kepadanya.

"Sabarlah nyet…Kite wat cara kite je..Kite hidup berkasih sayang depan parents n family je..tu pun hanya dalam kepura puraan..Kite just take haluan masing2 je bila kat rumah,"ujarnya spontan lalu mencampakkan kembali bantal kepadaku.

"HAH!!Ceraikan aku!!"jeritku padanya..Perasaan meluat,menyampah,membenci dirinya memenuhi ruang di sudut hatiku kerana perasaan ku di main-mainkan..

"YaAllah..Mengucap cik adik oi!!bergegar tiang arashy bila isteri minta cerai tau.Ko nak ke jadi janda muda?Lagipun mana ada orng yg nak ngan ko sebab ko tu bukannya laku sangat pun.Then,kalau aku ceraikan ko,apa orng akan anggap??Mesti orng akan anggap ko takde dara sebab tulah aku ceraikan ko dalam masa yg singkat..Apa perasaan kakak kesayangan ko tu bila dia tau ko sudah di tebuk sebelum kahwin??Tapi kebenaran ko belum di tebuk..Aku leh buat fitnah yg ko dah kena tebuk..Ramai orng yg akan berpihak kat aku nanti dan menyalahkan ko,"ujarnya sinis lalu megenyitkan mata kepadaku..

"Menyampah betul aku dgn ko!!"marahku.

Bob menguap lalu mendekatkan diri kepadaku dan terus baring di atas katil.

"Oi!!Ko pi tidur tempat lain!!"kataku kasar..

"Tak nak,"jwbnya pendek..

"Ish!!Huh,tak guna!!"marahku lalu mengambil sebiji bantal dan selimut lalu ku letakkan di bawah lantai.Bob kaget.Segera aku naik ke atas katil lalu memberi tendangan kepadanya.Bob jatuh lalu segera bangun.Aku tenlentangkan diri agar dia tak dapat baring di katil.Bob mengalah.

"Huh..ko tau kan apa akan terjadi kalau tak mengutamakan suami?"katanya berbaur ugutan.Aku diam..

"Nanti ko tanggunglah sendiri ye segala dosa ko tu.."sambungnya lagi.

Dalam perasaan cemas,geram dan takut aku tidur sehingga pagi…


*************



Malam ni aku dan Bob kena tidur kat rumah mak aku.Yelah,hari tu di rumah mak mertua aku,sekarang di rumah mak aku lah.Alasan kedua mak aku berikan,dia suruh temankan dia sebab takde orng yg nak temankan dia.Bila sampai rumah mak,aku tengok semua adik beradik aku ada termasuk kakak n adik ipar aku sekali.Izzaty dan Izwan juga datang..Huh,takde teman la konon..Ni yg aku hairan ni.Aku dapat rasakan sesuatu iaitu taufan kentut akan datang malam ini.Waktu makan malam dah pun tiba.Aku dan Bob duduk bersebelahan.Yang lain pun mengambil tempat duduk masing-masing.

"Mira,mak nak kamu bekerja kuat ya malam ni,"kata mak dgn riang.

Aku terkejut lalu makanan dalam mulut aku tersembur keluar.Yang jadi mangsa semburan makanan aku itu adalah abg aku.Ku lihat wajah Bob merona merah.Macam pakai blusher…Mungkin malu kot.Yelah,keluarga aku ni gila-gila sikit.

"Apalah mak ni!Ni time makan la mak,"marahku.Sememangnya wajahku membahang sebab rasa malu sangat gitu..

"Apa salahnya..tapi mak nak juga korang kerja kuat malam ni,"jwbnya lalu mengukirkan senyuman..

Semua ahli keluargaku ketawa.Aku lihat Bob hanya tersenyum kambing.Ekk??Tak malu ke dia ni?

"Hahaha..Padan muka ko,dulu kutuk aku buat projek.Sekarang ko pula yg akan kena,"sindir Izzaty kepadaku.

"Alah,ko lagi buas dari aku,"kataku mempertahankan diri.

"Mana ada..Tol tak bang?"soalnya pada Izwan.Izwan hanya diam kerana malu untuk menceritakan hal dalam selimut.

"Ajak along tengok wayang free juga ya?"usik abg ku.

"Ceh!!Pi belah lah,"marahku lalu memuncungkan bibir comel milikku..Hehehe..
Kedengaran suara ketawa dari adik beradikkU..Yelah mana ada orng dapat buat mulut muncung macam aku punya..hahaha..

"Nasib-nasib..laku juga adik aku ni,"kata abg ku yg kedua sambil mengeleng-geleng kepalanya..

"Tengok kaki lah!!Mestilah laku!!Terhebat di pasaran plak tu,"seloroh ku tanpa perasaan malu

"Tak sangka kan,aku dapat abg.Ko pulak dapat adiknya..Dari musuh jadi cinta,"kata Izzaty riang.Izwan hanya sekadar senyum dan menghadiahkan satu cubitan manja di lengan Izzaty.

"Betuah bona ekau berduo nih.Den piker ekau berduo ni tak kahwin.Akhirnyo kahwin jugo la ekau berduo ni. Satu garang(Izzaty),yg kocik plak kaso macam jantan(aku)apo la nak jadi..Dapat yg ensem macam eden lagi tu..Kayo pun macam eden gak..Anak berketurunan orng bangsawan yg korang berduo dapek..Mengalahkan orng yg lebih cun dari korang berduo ni ha,"ujar ayahku dgn dielek N.9 nya.

Kata ayah ku memang ada benarnya.Tapi pasal dia ensem dan kaya macam laki aku tu tak betul.Dahulu,aku dan Izzaty di panggil anak orng india Ulu Kancong.Aku pun tak tau nape mereka panggil kitorng macam tu.Tapi gelaran aku lebih hebat dari Izzaty coz aku cina + India jadi cindia.Ni sebab aku ada sikit berwajah cina.Nama Izzaty Kamala and nama aku pulak Kumari tapi abg aku ni pandai je tokok tambah so jadilah nama aku kumara kidding-kiding.Mungkin sebab mak ngah aku suka tgk cite india tu sebab aku n Izzaty di panggil gitu.Yelah aku n Izzaty merupakan cucu perempuan yg sulung.Izzaty sulung n aku yg kedua la.Aku dan Izzaty hanya senyum simpul saja coz malu.


Selepas makan,aku segera menonton Tv.Cerita hagimaru kegemaranku.Huhuhuhu..macam budak-budak betul aku ni.Hui,lamanya mak aku berbincang dgn others pasal ape entah..Katanya Top secret manakala ayahku pula sedang membaca surat khabar.Aku memandang Bob yg duduk diam macam batu belah batu tetangkup.Lantas dia terus memandangku apabila menyedari aku yg menghayati setiap sudut wajahnya.Aku lantas mengalihkan pandangan.

"Waduh..waduh..waduh..encemnya…milik siapa kalau bukan milik aku..Hah!!Aku memang dah lama jatuh cinta padanya tapi aku malu nak mengaku.Ohh Tiiidaaakkk!!Aku tak boleh tahan cinta yg sedang mekar dalam diri aku ini..Haiya sungguh gatal aku ni..,"Bisikku dalam hati.


********


Pukul 12 malam pun sudah tiba.Masanya untuk masuk tidur.Sakit kepala otak aku memikirkan bagaimana caranya menjalankan tipu muslihat supaya mak aku sangka aku buat projek.

"Nyet,macam mana ni??"soalnya

"Sekarang tutup lampu pastu pergi kat aku,"balasku.Dia mengangguk lalu memetik suis lampu pastu pergi ke arah ku.

"Kite nak buat projek ke?Kalau ye,habis seluruh badan aku kena samak,"katanya spontan.

"Bengong!Jijik aku nak main projek ngan ko!"balasku dgn geram

Aku sedari bahawa mak,ayah,along,angah,alang,adikku serta Izzaty and Izwan sudah melekatkan telinga pada pintu bilikku.Kurang asam jawa punya Izzaty..Join sekaki ya?Hampeh punya kakak..

"Cepatlah mulakan,"bisik hati angah.

"Padan muka ko mira..Siaplah ko dgn singa kelaparan tu nanti.. "bisik hati busuk Izzaty.Sememangnya dia ingin membalas dendam kerana malam pertamanya telah di musnahkan olehku..hehehe..dah berbadan dua pun masih nak pikir jahat2..nanti jahat pulak anak buah aku..

Aku mengarahkan Bob mengoncangkan katil.Kedengaran bunyi katil itu menjadi muslihat aku supaya mereka meyangkakan aku buat projek.

"Wah,kuatnya dorng bekerja,harap-harap cepat berisi ya..biar dapat cucu lagi,"ujar mak aku.

"Dasyat sungguh adik aku di kerjakan adik ipar aku,"sindir Izwan lalu mengenyitkan matanya kepada Izzaty.

"Kalau dah abg macam tu,adik dia pun mestilah lagi hebat,"usik Izzaty diiringi gelak ketawa.

Oleh disebabkan keadaan kecoh berlaku di depan pintu bilik aku.Akhirnya ayah aku bersuara..

"Ok semua..Kito jgn kacau pongantin baru ni kerjo..Nanti mereko tak tonang.Sekarang copek masuk bilik dan tidur,"arah ayahku bernada tegas.

Mereka semua segera beredar dari situ.Apabila mereka sudah pergi,aku menjerit kecil…Happylah..Tanpa dikehendaki Bob,aku terus mencium pipinya.Aku memang sengaja .Aku buat pun coz aku nak cium dialah..Biasalah aku ni..Perigi cari timba tapi aku perigi cari air.Biar si isteri bertindak dulu dalam menyemai kasih.Sememangnya aku nak kizz dia sepuas-puas hati aku..jgn salahkan aku..Sape suruh dia tu ensem sangat..Bob terkebil-kebil melihatku coz terkejut atas tindakkan aku..

"Opps..sorry,"mintaku dgn wajah yg merah.

"Huh,kena samak la pipi aku ni coz kena najis.Batal air sembayang aku oleh minah ni,"sindirnya..

"Best juga kena cium ni,"bisik hati Bob..terlihat senyuman terukir di wajahnya..

"Apesal senyum2 ni?dah gila ke?"soalku padanya..

"Takde..just tak caye ape yg aku dapat tadi.."jwbnya pendek

"Dan,kalau nak kizz aku pun,ko sebenarnya tak layak nak kizz aku coz taraf aku lebih tinggi dari ko.Oklah nyet,aku ngantok ni..Aku nak tidur atas katil.Kalau ko tak nak tidur ngan aku ko boleh blah pi tidur bawah.."sambungnya lagi..

Aku kaget..Mana aku nak tidur ni??Aku nak tidur same-same ngan dia tapi aku malu..Tak boleh,nanti dia perasan aku suka kat dia..owwwhhhh TTTTIIIIIDDDAAAKK!!!Nampaknya aku kena tidur bawah..
Aku segera mengambil bantal dan selimut dan letakkannya di lantai..sewaktu aku hendak baring aku terkejut kerana Bob mengangkatku ke atas katil.

"Tidur atas..Nanti ko sejuk..Ko tu bukan tahan sejuk pun..Biar aku tidur bawah,"katanya.

Aku diam sambil melihat syiling bilikku yg hodoh..Apa kena ya ngan mamat ni?Soalan itu bermain di mindaku sehingga aku tertidur dalam keadaan yg nyenyak..

"Nyet,aku cintakan kau tapi aku benci mencintai kau,"keluh Bob dalam hati..sememangnya hatinya ingin sekali membelai isterinya dgn penuh kasih sayang tetapi di sebabkan ego yg menguasai diri dia tewas..



h/p:Sorry kalau cite saya tak best..Sila komen ya..Moga dapat saya buat jadi pedoman..doakan saya dalam pmr ye!!
posted by Penulisan2u @ 1:37 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
42 Comments:
  • At 24/6/09 2:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku x tau nak kata apa... aku terkelu.. terkedu.. terlalu open.. dan terlalu mwlawakkan...

     

  • At 24/6/09 3:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu... best jgk..
    lawak pon ada...

     

  • At 25/6/09 8:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best!cepat sambung!

     

  • At 25/6/09 8:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Sooo best!!lawak2..

     

  • At 25/6/09 9:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Cite yg best!!

     

  • At 25/6/09 11:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok best lawak..akak sengeh sampai tinger hahahahha..enjoy

     

  • At 25/6/09 5:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dok pahe kawe

     

  • At 25/6/09 6:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawak tol citer ni..tp benda mmg leh jd dlm family lo..suka sngat..nak lg...god job!!!!
    ada blog x?

     

  • At 25/6/09 9:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best sangat..sampai wat saya tersengih2 seorng diri..

     

  • At 25/6/09 10:40 PTG, Anonymous ody said…

    lawak gler cter neyh...
    bak kater org pnang loQlaQ pnyer cter...
    haha..
    smbung lah lagi..

     

  • At 25/6/09 11:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh2..lawak la citer mcam ni...wahai cik penulis,cepat sambung cite ye...

     

  • At 26/6/09 6:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nak tanya ni..
    tikus comey...sape nama sebenar kamu???

     

  • At 26/6/09 10:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huwaa...
    romanticnye ..

     

  • At 27/6/09 9:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Woi!!Asal nama aku ada kat sini??Ko ni sape??Yusri ke?

     

  • At 27/6/09 10:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Besh la...
    cepat la sambung..

     

  • At 27/6/09 1:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh sangat...
    lawak2...cepat sambung ye cik penulis

     

  • At 27/6/09 4:10 PTG, Anonymous p0p0rINg said…

    wah...bestnyer...nape la dorng ni tak terus terang..
    sambung cepat ye cik penulis...CHAYOOOOOKKK!!

     

  • At 29/6/09 5:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apasal guna nama aku plak bdk ney...ish3..
    xde nama org laen ke?????

     

  • At 29/6/09 5:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kisah benar ke ney???

     

  • At 29/6/09 5:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i hate u!

     

  • At 1/7/09 6:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Kalau korang yg benci ngan cite ni..jgnlah baca!
    kepada penulis..karya kamu sangat bagus..pedulikan mereka yg marah kamu mereka takde otak untuk menilai karya...

     

  • At 2/7/09 6:00 PTG, Blogger redfieryflame said…

    haha best giler citer nih......laen gile dri yg laen.....

    plish3 cpt2 la update lg citer nih eh!

     

  • At 3/7/09 7:35 PG, Anonymous yuyu said…

    cite ni best la!!

     

  • At 3/7/09 7:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni besh la!!sambung la lagi..tak sabar nak tunggu..(-3

     

  • At 3/7/09 7:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    beshnya...
    buat saya ketawa..
    buat saya sedih..
    wat saya marah n geram..
    buat saya tersengih....

     

  • At 4/7/09 6:02 PTG, Anonymous sham said…

    citer yg menarik...
    besh sangat2..
    sukanya saya...
    sambung lagi ya...

    ~peace~

     

  • At 5/7/09 12:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh sangat!!

     

  • At 5/7/09 5:27 PTG, Anonymous Muzz said…

    best la cite ni..
    lain dari lain..
    lawak2..
    tapi bile Bob tu nak terus terang??

     

  • At 6/7/09 9:54 PG, Anonymous yuzz said…

    kepada yg tak suka cite ni boleh blah..jgn baca pun takpe..
    bukan nama ko je yg ada kat sini..
    mengacau jer..
    sajer nak hancurkan harapan penulis..
    kalau benci jgn baca..
    ingat pandai sangat la buat cerita??
    kepada penulis..karya awak best..
    pedulikan anasir bodoh tu..

     

  • At 6/7/09 5:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best.........t;gelak sorong ni tau........rasa nak pecah dah perut ni asyk ketawa tau......cepat lah smbung

     

  • At 8/7/09 9:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmmm nice story.... tapi aku confuse kaitan part 1, part2, n part 3... but terlampau open la.. ni malaysia bukan amerika.. kena jaga sensitiviti juga la.. maaf ala2 novel tutttttt jak.. sory writer..

     

  • At 8/7/09 6:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ya sangat best..........tapi kadang2 x fhm dgn jln citer ape yg nk disampai kn.

     

  • At 8/7/09 8:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nama cinta gila..dah nak wat macam mana..
    besh la citer ni..

     

  • At 19/7/09 11:45 PTG, Blogger ~imia nuriz~ said…

    hahaha..
    x leh than da ni..
    besh2..
    keep it up!

     

  • At 1/8/09 11:50 PTG, Anonymous rissell rehn said…

    weh,biar btul citer ko ni...lawak thp cipan...sah2 blum matang lg ni...masih hijau lg ni..

     

  • At 1/8/09 11:53 PTG, Anonymous rissell rehn said…

    masih jauh lg pjlnan ko ni...hehehe...

     

  • At 6/8/09 12:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aduh lahh da berkecai-kecai jantung aku nih
    kamala? kumari? kiding? wt??
    ('0') buat2 terlopong besa kpl selam
    wah da mcm kene classified umur nih

     

  • At 6/8/09 11:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    okeyler gak citer nie walau ada sedikit kebosanan

     

  • At 7/8/09 5:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak suka la guna perkataan taik & najis..............
    dah abis ke perkataan yang baik2 dlm dunia nie.........
    apapun jln cerita ni best

     

  • At 20/1/10 4:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter nie boleh la wak aku tergelak sorg diri, tapi gak byk yg boleh diperbaiki...so teruskan ya writer, tulis ikut hati huhuhu ingat menulis bkn hanya menulis semata-mata ttp kena bagi maklumat kpd pembaca, pengetahuan n sekurang-kurangnya pembaca leh sedikit pengajaran/pedoman/insaf.....walaupun sukar teruskan menulis cuz xde sapa leh tahan kalu ilham dah dtang.....don't stop to writing ..

     

  • At 8/5/10 12:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    utk tanpa name kt atas ni..
    xyah la kecoh2..pkataan je pn..
    pkataan gila 2h xde plak ko nk komen..
    kpd penulis..truskn usaha...best gk cte ni..^^

     

  • At 25/9/10 3:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BESH2.....BUAT LAGI LA...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group