BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Jun 05, 2009
Novel : Bini aku tomboy ke? 13
Nama Pena : Angelica Risza

" Arin! Sini kejap. Tolong rasa sikit apa rasa bubur aku masak ni?" Zack memanggil Arin yang sedang sibuk mencuci kolam di luar. Kalau kecik takpe jugak, ini besar sebesar-besar kolam dengan air terjunnya lagi, mahu patah pinggang nak mencuci!

" Mak ai, bos! Kenapa rasa semacam telur masin je ni??" Arin mengerutkan dahinya tanda kemasinan yang amat.

" Hah? Masin? Bebetul punya masin ni? Tak tipu?" Ai, betul lah rasa lidah and anak tekak aku tadi, memang masin pun bubur yang aku masak ni huhu yela, first time in my life memasak bubur! Tapi punya lah teruknya, sampai garam dengan gula pun tak boleh beza! Anak siapa la tuh?

" Betul, bos!" Arin tergangguk-angguk laju.

" Arin ku sayang. Please jangan panggil "abang" hensem ni bos and yang seangkatan dengannya lagi boleh tak, em?" Zack merenung dalam muka Arin dengan suara sehabis romantik dah, tak semena-mena muka Arin merah lagi. Aduh, apa kes asyik blush-blush pulak pipi ni? Jangan la dekat-dekat, Zack. Ya tuhan! Wangi pulak tu badan dia. Perfume apa dia pakai ni? Kuat kan lah iman aku, ya Allah!

" Arin? Dengar tidak aku cakap ni?" Zack hairan melihat si Arin yang tetiba je tersenyum-senyum and tertunduk-tunduk. Sama kes dengan budak tadika bercakap dengan secret admire dia, dengan tangan meramas-ramas tangan sebelahnya lagi. Pening jugak aku tengok dia ni huhu tersampuk agaknya?

" Dengar. Baik, Zack. Saya.. erm.. Pergi terjun kolam dulu ye." Arin tersipu-sipu malu dan terus keluar menuju ke kolam.

" Eh, kejap. Buat apa kau nak terjun kolam?"

" Siapa nak terjun kolam?" Arin bertanya kembali, lembut. Matanya nampak malu-malu merenung ke arah Zack.

" Aduh, Men in Black punya kes ni! Yang kau sebut nak terjun kolam tadi tu kenapa?"

" Ada ke saya sebut?" Arin berfikir sejenak.

" Arin, kau tak sihat beritahu aku. Kau ada masa tertentu sawan kau datang ye?" Zack bertanya selamba sambil menghadap Arin.

" Takde apa-apa. Saya sihat je, Zack." Jawab Arin dan terus berlalu dengan tenang. Macam takde apa-apa pun yang terjadi. Eh?

Zack masuk dan berfikir, apa patut aku buat dengan bubur MASIN tahap air laut ni? Buang? Oh tidak sekali-kali! Aku tak suka membazir, tambahan lagi kalau makanan. Sebabnya, kita patut bersyukur dapat makan, orang lain sampai meninggal-ninggal tak dapat makan. Bukan sikit-sikit yang mati sebab tak makan, tiap hari 25 ribu orang mati sebab lapar! Aku tak reka, ni kenyataan! So conclusionnya = jangan buang-buang.

Yep! Idea!

" Arin! Tak habis-habis lagi ke kau proses kolam tu? Sini, masuk makan dulu. Aku buat special punya meal huhu." Karang mati pulak anak orang ni, suruh buat kerja tak bagi makan hehe.

" Arin, kau makan dulu. Aku nak naik tukar baju kejap, nak keluar kejap lagi." Zack meninggalkan Arin dengan sandwich dan jagung yang dah dibasuh dan dicampur dengan marjerin, mayonis, gula dan garam sikit.

" Awak nak tinggalkan saya sorang-sorang ke?" A"ah kan. Mana boleh aku tinggalkan dia sorang-sorang. Jadi apa-apa payah pulak.

" Em, kolam dah cuci? Lepas makan, siap. Ikut aku keluar, okay?"

" Ya, Zack!" Arin menyuapkan makanan cepat-cepat. Tak boleh makan lama-lama sebab dia bersiap lamanya kalah orang sembelit melabur!

Zack memakai seluar jeans hitam dan baju t shirt putih, kemudian jaket kulit berwarna hitam disarung di luar. Hai, mama ni memang memahami aku. Tau je baju yang aku suka hehe mujur dia tak bawak baju kurung aku datang sini! Sekali lagi dia men"spray" perfume Boss for Men pada badannya.

Kemudian dia pun turun, sambil menunggu Arin, dia melawat-lawat kolam ikan yang dicuci Arin tadi.

" Ikan, kau sihat tak? Tak rasa pening-pening ke makan Whiskas tadi huhu. Kalau pening, aku bawak kau pergi klinik."

" Zack, jom. Arin dah siap."

" Mak datuk! Kau nak pergi kenduri ke, Rin??" Arin sengih-sengih. Baju kebaya pendek + ketat berwarna putih berkain batik hitam tersarung cantik di tubuhnya. Zack menelan air liur. Mati lah kalau lelaki mengorat dia nanti! Dengan bersanggulnya. Memang cun habis! Mujur iman aku(ehem) still kuat dan tak tergugat hehe.

" Baju ni Datin Gold hadiahkan. Cantik tak, Zack?" Arin pusing-pusing depan Zack dengan senyuman manis, gerenti cair kalau pun Shah Rukh Khan tengok hehe.

" Cantik memang lah cantik, Arin. Tapi tak sesuai dengan occasion kita ni. Arin pergi tukar, boleh kan?" Zack memujuk lembut. Mesti dia kata tak nak ni, menyusahkan orang! Gerenti punya.

" Okay, takpe. Zack nak Arin pakai macam mana?"

Mak ai! Biar lah benar ini budak? Nak kata tertelan racun tikus, tak. Termakan Whiskas pun tak. Tersambar kilat lagi, tu no comment huhu. Pelik semacam. Semalam lain, hari ni lain pulak. Ish, risau pulak aku jadinya!

" Baju kurung and tudung. Is it okay? Fine with you?"

" Okay, Zack!" Arin tersenyum lebar. Kemudian lompat-lompat masuk ke dalam menukar baju dengan senang hatinya. Giler happy. Apesal agaknya?

Zack merenung Porshe berwarna hitam di depannya. Ni kalau buat modal mengorat perempuan + kehenseman aku, aku boleh berkata dengan yakin yang 387 orang gadis + makcik tua = tak berkelip memandang aku huhu. Gadis = of course nak aku jadi kekasih, makcik tua = menantu la beb. Orang sekarang, harta + rupa yang penting, bukan agama. Aku kalau nak ukur agama aku ni, 20 persen pun takde lagi hehe insaf sekejap. Uhh, tapi takde maknanya aku nak mengorat perempuan. Mana aku nak letak si abang Din tu huhu.

10 minit menunggu, Arin keluar dengan bertudungnya. Ayu jugak walaupun tak bersolek.

" Okay tak, Zack?"

" Kan comel kalau pakai tudung. Jom." Arin senyum dan menuju ke pintu kereta Porshe selepas pintu rumah dikunci.

" Kenapa tak bukak pintu kereta, Zack?" Arin hairan.

" Kita jalan kaki!"

" Jalan??"

" Yep! Excersice! Aku tengok badan kau macam banyak lemak je, so kita jalan-jalan biar kemontelan kau tu berkurang sikit."

" Bila Arin montel pulak? Ini montok tau?" Zack gelak sambil membuka jaket kulitnya tadi. Panas.

" Zack, naik la kereta. Arin rasa tak larat nak jalan jejauh."

" Meow ku, aku takde lesen. Lesen aku dah kena curi. Kalau ada polis, macam mana? Dah, jom. Bawak payung. Kau kan puteri lilin?" Tengok kulit putih si Arin ni, aku tau dia mesti takut matahari hehe. Lagipun, matahari dunia ni dah semakin bahaya. Boleh kena kanser kulit kalau dedah lama-lama dekat cahaya matahari tu! Tambah lagi orang kulit putih berisiko tinggi daripada orang kulit gelap-gelap. Hai, bersaintifik pulak aku huhu.

" Pagi-pagi takpe kena matahari. Sampai pukul 10, cahaya tu kira vitamin D untuk kulit. Kalau up then 10 a.m, kau kena pakai sunblock. Kau ada sunblock tak? Nanti aku belikan kalau kau takde." Zack membebel sambil berjalan. Hati Arin berbunga tulip. Wah, caringnya dia! How cute!

Mereka berjalan sehingga ke jalan besar, kemudian Zack menahan teksi.

" Bro, bro stop dekat A.T.M. kejap." Zack berkata selepas duduk di dalam perut teksi iswara itu.

" Arin, kau kena sabar and tahan, okay? Hari ni, selagi aku tak putuskan urat kaki kau, kau anggap aku bukan Zack huhu."

" Putus.. urat?" Arin telan air liur.

" Lepas ni gerak pergi JPN ( Jabatan Pendaftaran Negara), bro."

Habis di JPN, mereka ke JPJ ( Jabatan Pengangkutan Jalan) pulak bagi menguruskan lesen Zack yang hilang. Kemudian, mereka berhenti di sebuah shopping complex berdekatan.

" Kau larat lagi tak? Tu dia la aku habaq awai-awai dah tadi, hang jangan pakai kasut tinggi, hang tak mau dengaq, ketegaq sangat, kan dah tak larat jalan?"

" Duduk kejap, Zack." Arin berhenti dan duduk di sebuah kerusi panjang di situ.

" Kau duduk sini, jangan pergi memana, okay? Berapa saiz kaki kau?"

" 6 "

" Bapak kecik huhu. Tunggu sini." 8 minit berlalu..

" Nah, tukar kasut. Minum air. Hai, baru sikit kau ni, dah macam mak nenek tua, pucat, berpeluh-peluh. Tu la. Kau kena rajin bersenam macam aku ni. Tengok, badan pun maintain taf je. Padan tak sandal tu? Pandai tak aku pilih untuk kau? Comel kan." Zack senyum.

" Terima kasih, Zack." Arin terharu la pulak.

" Ala, poyo poyo pulak kau ni. Sikit air, dahaga tetiba. Tadi tak rasa." Zack dengan selamba menghirup air jus oren menggunakan straw yang diguna Arin tadi.

" Orang kata, kalau minum guna satu straw sekali, nanti cepat serasi." Arin bersuara ceria.

" Jom! Kau tak nak ke serasi dengan aku? Baru happy!" Zack meletak tangannya pada bahu Arin dan mereka berjalan beriringan. Lahir rasa bahagia dan bunga-bunga wangi di hati Arin.

Mereka berdua menjadi perhatian sepanjang mereka berjalan, bukan sebab 2 2 cun and comel, tapi sebabnya kecoh nak mati! Sekejap je Arin sudah serasi dengan Zack, bukan sebab share straw, tapi sebab Zack memang caring and attractive! Wah! Kenapa ni? Bukan ke semalam aku sibok dok mengata dia perasan bagus, alih-alih hari ni aku kata dia caring pulak? Something wrong somewhere..? Wayar mana pulak putus kali ni huhu.

" Kau rasa baju mana cun? Yang ni okay tak?" Zack cuba memadankan sehelai baju t-shirt ke tubuhnya.

" Aku nak hadiahkan baju ni kat sorang pakcik tu."

" Pakcik? Kalau macam tu, baju ni tak sesuai, Zack. Dah tua-tua ni, kena pakai yang gelap-gelap je, baru la padan dengan dia yang dah tua tu." Balas Arin.

" Takpe, dia muda lagi Arin. Dalam 30-an. Tapi, tak nampak pun macam muda hehe." Zack senyum lebar, moodnya sangat baik hari ni, entah kenapa dia pun tak tau jugak.

" Eh? Dah pukul 2. Jom Arin. Aku nak jumpa pakcik tu pulak. Karang dia pergi kerja, payah dah nak kacau."

" Okay." Arin senyum lagi.

" Assalamualaikum, bang Din, ohh bang Din." Zack mengetuk pintu dan memberi salam sebijik macam dalam kartun Upin Ipin.

" Waalaikumussalam. Zack! Masuk masuk! Amboi banyaknya barang, shopping sakan, dik?" Oh, hensemnya dia walaupun pakai baju pagoda je! Eh, aku hensem lagi la hehe.

" Macam mana? Dah jumpa mak?"

" Dah. Dah okay dah semua, bang. InsyaAllah, beres je semua masalah nanti. Eh, lupa pulak. Ni kawan saya, Arin. Arin, ni bang Din." Arin angguk dan senyum je kat abang Din. Matanya masih terkelip-kelip memandang atas bawah, kiri kanan rumah abang Din, sebijik macam aku dulu haha. Terkejut la tu.

" Zack, jom balik." Arin tiba-tiba bersuara lepas lama diam men"ta"jub"kan diri sendiri dengan keadaan rumah abang Din.

" Kenapa?" Aduh, aku baru nak melepas rindu(ehem) kat abang Din ni! Huh, tahun bila aku pandai melayan rindu-rinduan pulak dah? Hish, kes berat gajah ni beb!

" Arin pening-pening, rasa loya nak muntah." Muka Arin nampak betul-betul menderita nak muntah. Tadi okay sihat wal afiat, alih-alih datang sini terus nak muntah!

" Betul-betul ke ni, Arin?" Zack bertanya lagi. Muka abang Din dah seram. 1, 2..

" Be.. Uwekk." Arin muntah atas baju hensem Zack, tepat dekat dada si Zack! Aduh, muntah keluar habis bermacam-macam warna! Aku nampak jagung, burger kecik-kecik, salad pun ada! Ai, ni mesti makan main telan je ni, tu yang tak hadam tu!

" Zack, tengok apa nya? Bangun, tukar baju baru. Lepas ni bawak Arin balik, okay?" Boleh pulak budak ni berkhayal, bisik abang Din.

" Arin, kau okay tak? Aku bawak kau pergi klinik ye kejap lagi." Zack mendekati Arin lalu mengurut-urut dada dan belakang Arin. Abang Din hanya melihat, dalam hati rasa cemburu mula mendidih. Kenapa aku kena cemburu pulak? Padan la dia dengan perempuan, takkan nak berpasang dengan aku yang lelaki ni? Abang Din cuba menenangkan hatinya.

" Arin baring dulu, kejap je lagi kita balik." Zack membaringkan Arin di atas tilam. Mukanya yang tadi ceria nak mati dah berubah terkerut-kerut. Apa dah jadi dengan dia?? Zack mula risau.

" Bang Din, sorry menyusahkan abang lagi."

" Takpe. Jaga dia elok-elok." Abang Din patah hati and frustrated, namun mukanya cuba diceriakan macam selalu. Diorang nampak memang serasi. Mungkin aku kena lupakan Zack. Aku yakin dia normal. Takkan nak terima aku yang gay ni??

Zack memapah Arin sambil abang Din membawakan barang-barang yang dibeli tadi dan menahan teksi.

" Thank you, bang! Lupa, ni hadiah untuk Bang Din, babai bang, jumpa lagi nanti." Zack memberikan bungkusan plastik pada abang Din. Kenapa kau suka buat aku rasa bahagia, Zack?

" Arin, kita pergi klinik, okay?" Muka Arin pucat, dia mengangguk dengan matanya tertutup.

" Baring atas aku." Arin dibaringkan atas paha Zack. Sesampainya di klinik, Arin pun dikejutkan, namun dia hanya diam membatu.

" Rin! Kau dah mati ke, Rin?? Kejap, jangan mati dulu, aku tak sempat nak mintak maaf kat kau lagi!" Cepat-cepat Zack membayar tambang dan mendukung Arin ke dalam klinik. Sejam lebih Zack menunggu, akhirnya doktor pun keluar.

" Macammana dia, doktor? Hidup lagi tak??" Zack membuat kecoh di klinik itu.

" Tenang, encik. Dia selamat dan okay. Tahniah, encik bakal menjadi papa. Babynya dah 2 bulan." Kata doktor wanita itu sambil tersenyum.

" PAPA??!" Bergegar satu klinik dengan suara Zack. But, am i suppose to be mama, not papa??

** Thank you100 to all readers! Kalau korang takde, tak bermakna la karya aku ni. Sorry kalau epi kali ni cam kureng tau. Bab mengarut dikurangkan w"pon still banyak jugak aku rasa hehe. Peace!
Dicatat oleh Arisa Eriza di Ahad, Mei 31, 2009
posted by Penulisan2u @ 3:55 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
21 Comments:
  • At 5/6/09 7:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    baby??!! suspen......... x sbr nak lihat smbungan dia..

     

  • At 5/6/09 8:13 PG, Blogger Bie'z said…

    cpt sambng...cpt cpt siku lipat, lagi cpt lg slmt haha

     

  • At 5/6/09 9:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu ... cepat habiskan ...tak sabaq ni ...bravOOOOOOOO

     

  • At 5/6/09 9:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bru ferz time bce..memg bez!!xsbr nk tggu smbgn.cpat2 smbung!!

     

  • At 5/6/09 9:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ntah papa la ang neh... ngarot je..
    tp aku akan trs ikuti "pengarotan ang neh"
    haryisha sophea!

     

  • At 5/6/09 11:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes giler...cepat ar smbung

     

  • At 5/6/09 11:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x der blog ker...wat ler blog...best giler ni...ending nk gempak k

     

  • At 5/6/09 11:34 PG, Blogger ZARINAZAINI said…

    wargh, cpt ah smbg..berdebar2 ak nih

     

  • At 5/6/09 3:25 PTG, Blogger Masz Mukhtar said…

    what??
    arin pregnant??
    suspen..
    xkanla zack nk jd bpk lk..
    huhu..
    cepat2 smbung writer!!

     

  • At 5/6/09 6:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pregnant??????
    cpt smbng nk tau cite seterusnye

     

  • At 6/6/09 6:57 PTG, Blogger nadia said…

    tah la nk kata pa. mcm dah ngarot2 sket kot. apa2 la. hope smbungan`y ok la kot. huhuhu

     

  • At 6/6/09 8:09 PTG, Anonymous neon_dealova said…

    xde la ngarot wei...
    da terang2 zack x mungkin
    jadi papa la..
    ahaks.
    bes sgt..
    aq sntiasa me nanti2 smbungannyer..
    ***plis la smbung cepat2..

     

  • At 6/6/09 9:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    what???!!!!!!!!!!!!!!!
    pregnant??
    suspen gile!!
    kesambungan kecepatan!!!

     

  • At 6/6/09 11:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jap3...
    da ta igt arr cite nie...
    dulu penah bce yg pass episode nye..
    bler bcer yg ni da ta faham..hehe
    zack tu laki ke pompuan?
    abg din tu laki ke pompuan..?
    arin tu siapa??

    huhu..maaflah..sebab da igt2 lpe je cter ney..

     

  • At 8/6/09 8:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kah..kah..kah..tak tahan betul dengan cerita ni...boleh bayangkan trekejut beruknya zack ni..

     

  • At 8/6/09 3:33 PTG, Blogger Unknown said…

    hahaha..
    papa la plak si zack tu..
    best2..
    cpt2 r sambung..
    lmbt r..
    klu x igt, baca la yg sebelum2 nya blk..
    rugi x igt psl cter ni..
    klaka gler2..
    chaiyok kt penulis..

     

  • At 8/6/09 8:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    camne bley si 'kitten' tu ngandung??
    penah ade sejarah itam ke??
    ish! suspen ni..
    dan lg satu abg din tu x gay tau..hahaha kelakau gilee!!

    ~~PapaTul~~

     

  • At 15/6/09 2:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm..
    abg din 2 gay ke??
    die suke pada zack kn??
    ish...

     

  • At 27/8/09 5:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kureng??!!
    mne ade kureng..
    mkin best ade ar..
    gempak tol cite nih..
    lawak abis...
    tahniah ar coz ko da wat aq tgelak
    hahaha

     

  • At 29/8/09 8:45 PG, Anonymous emilhlovate@hotmail.com said…

    huhu.....
    Arin pregnant?????
    Sapa agaknya bapa kpd baby tu yer?
    Lgpun, sapa sbnrnya Arin tu?
    Tetiba jdk maid kat umah Zack....
    Huhh.....makin x sbr nak tau kesinambungan citer nih!

     

  • At 30/10/09 12:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haish...saspen2..
    btmbah best nmpaknya..
    cpat2 la bt smpai abeh yer

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group