BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Jun 19, 2009
Novel : Bila Hati Berbicara 15
Nama Pena : Arynna

Hujung minggu itu selepas lama nama Iskandar hilang dari hidupku..tiba-tiba dia muncul kembali..Apa lagi yang dia kehendaki kali ini? Mengugutku untuk merampas Ain atau memaksaku lagi untuk mengahwininya…Padahal sebelum ini aku sudah habis mengatakannya bahawa aku tidak boleh..malah tak ingin sekalipun.Susah betul cakap dengan orang yang tak faham bahasa melayu ni..
"Encik Iskandar..kan saya dah cakap terus terang yang saya tak boleh kahwin dengan awak..Saya ni hak orang..isteri orang"
"You tak payah lagi nak buat cerita dongeng dengan I…I tahu you sengaja buat cerita semata-mata untuk menipu I kan.."
"Kalau awak tak mahu percaya..itu bukan urusan saya..tapi saya tetap masih isteri orang"
"You ni kan pandai betul buat cerita sampai I hampir percaya..Dulu saya percaya tapi sekarang tak…Lagipun tak pernah saya lihat suami awak..Lagipun budak-budak tempat kerja awak pun nafikan yang awak ada suami.."
'Lelaki ini sengaja mahu cari pasal denganku..Susah betul nak fahamkan dia ni.."
"Buat pengetahuan Encik Iskandar..suami saya orang bisnes..selalu outstation…nak cari duit untuk keluarga dia makan.."
"Oh iya…sampai sanggup tinggalkan isterinya yang cantik sorang-sorang.."

Kalau diikutkan hatiku yang panas ini dah lama agaknya Iskandar ni makan penampar aku ni..Cakap ikut sedap mulut aje…tak ada insuran langsung mulut tu..
"Kat sini rupanya Aya..kenapa tinggalkan anak-anak kat sana sayang.." tiba-tiba satu kucupan melekat di pipiku dan tangannya pula kejap di pinggangku menyebabkan terasa darah panas mengalir ke badanku dan mukaku..
"Hai..I suami Aya..and you?" tanya Nial sambil menghulurkan tangan pada Iskandar…
Sementara Awish dan Ain tersenyum manis di belakang Nial apabila melihat perilaku Nial padaku.
'Kurang asam betul Nial ni…tak malu betul buat macam tu depan anak-anak sekecil Ain dan Awish ni..’
Yang nyata dan jelas di pandangan mataku kini..Iskandar sudah kelu melihat perilaku Nial pada waktu itu..Untung nasib aku, lenyap terus Iskandar dari diari hidupku..tetapi macam mana dengan Nial pula?? Dahlah tiba-tiba aje muncul depan aku..lagaknya macamlah nak selamatkan heroin macam dalam cerita Hindustan..Ia ke macam tu??
"Iskandar.."tangan yang dihulur Nial akhirnya disambut oleh Iskandar walaupun agak lambat tindakannya itu..
"Em..Iskandar..kalau you tak kisah..boleh I ambil isteri I sekarang..maklumlah I ni orang bisnes..time free aje I dapat keluar dengan isteri dan anak-anak..
'Ceh..Nial ni macam dengar aje apa yang aku cakapkan tadi..Nyesal aku cakap macam tu..nanti tak pasal-pasal dia ingat aku dah terima dia balik..cabul betul mulut aku ni!!’
Entah apa mimpi Iskandar waktu tu..dia pergi tanpa kata..Faham bahasalah pula mamat ni dengan Nial…Agaknya itulah kepentingan wujudnya seorang lelaki dalam hidup seorang perempuan.. Penyelamat dan pelindung apabila berada dalam keadaan yang menyulitkan..Tapi, adakah Nial adalah penyelamat dan pelindung dalam hidupku?? Perit untuk aku mengiyakannya…

Nial mendukung Awish dan memimpin Ain..sementara aku memimpin Ain di sebelah tangan satu lagi..Ibarat macam keluarga bahagia…
Hairan aku pada waktu itu…tiap saat yang berlalu Nial senyap..sementara aku..sudah malas mahu membuka mulut..takut ia akan membuatkan anak-anakku terkejut sekiranya aku tidak dapat mengawal perasaan..Keadaan waktu itu hanya diriuhkan dengan gurau senda Awish dan Ain..

Aku biarkan keadaan begitu..biarlah…aku lebih senang begini kerana aku sudah puas bergaduh dengannya dan lebih tidak sanggup aku hadapi bila kisah hidupku dibuka kembali..yang hanya akan mengundang air mata ini dan membuatkan ia tak berhenti dari mengalir…
"Aya tak ada apa-apa mahu cakap dengan abang?"
Berbunyi juga suaranya akhirnya..Bukan aku menanti-nantikan dia memecahkan suasana pada waktu itu…tapi biasanya kalau dia senyap, ada aje silapku di matanya..Itulah perangainya yang sedari dulu yang tak pernah berubah..
Aku diamkan diri lagi..’dia nak marah!!Marahlah..biar rasa benci aku padanya kian bertambah dan akan membuatkan hidupku dan hidupnya tak akan ada sinar untuk bersama..biarkan!!
Aku sudah tidak mahu mengejar bahagia yang hanya akan menjanjikan keperitan hidup seperti masa lalu..
"Kenapa jadi sampai dia ajak kahwin..Aya masih isteri abang tau!!" nada marahnya sudah ketara sedikit…
'Isteri?? Adakah aku masih isteri di hatinya setelah apa yang dia lakukan padaku dulu?’
"Saya tahu..saya tak pernah nafikan hakikat bahawa saya masih isteri orang..tapi tak macam orang lain..saya ni kan isteri yang tak reti nak jaga hati orang di sekeliling saya..seorang isteri yang curang!! Jadi apa lagi yang awak mahukan dengan isteri yang sebegini..Saya dah lepaskan awak dari dulu lagi..Cuma awak yang tak mahu lepaskan saya!"
Biar semua apa yang aku rasa aku lepaskan…Biarlah hatinya terasa sekalipun..Perasaan dalam hati ni sudah tak bisa dipendamkan lagi bila ia ditekan di sana sini..
"Aya please.." mungkin dia terkejut bila aku minta dilepaskan..
"Awak nak apa lagi sebenarnya..Jika awak datang ke sini semata-mata nak tunjukkan bahawa saya ni pesalah dalam hidup awak baik tak payah!! Kerana saya telah dapat hukuman atas kesalahan yang saya lakukan.."
"Abang tahu..Aya tak salah sayang.."
Aku mengeluh…’tak salah’ ..’sayang..’. Aku lemparkan pandangan dan melihat anak-anakku berkejaran di tepi pantai..Indahnya menjadi kanak-kanak..tak ada masalah..
"Abang nak betulkan silap abang yang pernah abang lakukan dulu"

Memang niat awal kedatangannya tadi ingin membetulkan keadaan yang kian rumit ini. Namun bila dilihat Aya dan Iskandar bercakap perihal kahwin tadi, dia terasa ingin marah kerana terlalu cemburu dan mangsanya..Aya..walaupun wanita itu tidak bersalah..Malah dia perasan tadi..dia terlalu cemburu buta..
"Silap awak?? Awak pernah buat silap ke? Kan selama ini saya yang silap..saya menantu yang jahat sampai sanggup tolak mama awak jatuh tangga..sampai kakinya patah dan tak sedarkan diri…kakak ipar yang suka menuduh adik kesayangan awak…dan..isteri yang curang! Jadi tak payahlah awak pujuk orang yang selalu melakukan kejahatan dan buruk perangainya ni,,"
"Aya.."
"Tak betulkah?"
"Abang minta maaf..abang tahu abang tak rasional waktu tu..abang mengaku"
"Saya siapa untuk maafkan awak..seandainya saya maafkan awak pun..keadaan tak akan berubah apa-apapun..saya tak mahu berdendam…Cuma perasaan dan hati ni tak akan tenang..malah sejak kembalinya awak dalam hidup saya..perasaan bersalah saya makin menebal..kerana awak dan keluarga awak..saya dan keluarga saya jadi mangsa..awak masih ada keluarga awak..tapi saya…papa, mama…along..dah tak ada di sisi saya..Jadi awak cakap kat saya..bagaimana saya boleh terima awak semula dalam hidup saya sedangkan di sini sakit.." kutujukan tangan ke dadaku..

Entah dari mana Awish datang ke arah kami..sepantas kilat aku menyapu air mata di mukaku..
"Papa…Awish nak ais krim"
"Kakak jugak.." Awish dan Ain menerpa papanya..
Itulah perkara yang paling anak-anakku suka mengenai Nial..Apa yang diminta oleh mereka berdua selalu ditunaikan oleh Nial..Malah Nial tidak pernah sekalipun berkata 'tidak’ kepada mereka..jauh berbeza dengan diriku..Malah, aura kebapaan memang wujud dalam diri Nial..tidak pernah dibuat-buat..Tegakah aku untuk melawan takdir sedangkan aku tahu anak-anakku memerlukan seorang bernama bapa untuk hidup secara normal..

"Aya…abang tahu salah abang terlalu besar untuk Aya maafkan..tapi..demi Awish dan Ain…abang pinta Aya berikan abang peluang…Aya sanggup ke tengok mereka membesar tak seperti keluarga lain.."

Pandai betul Nial mengumpanku..Tapi kenyataan itu benar..Melihatkan kemesraan Awish dan Ain dengan Nial, aku sedar kenyataan itu..Ain pun mesra dengan Nial walaupun Ain bukan darah daging Nial…
"Anak itu bukan anak-anak awak…Buat apa awak susahkan diri ambil tahu hal mereka…"
'Maafkan mama Awish..Ain’
"Aya! Jangan nak nafikan abang sebagai papanya!!"
"Saya tak nafikan…saya ni kan isteri yang cu.." tak sempat aku habiskan ayat 'curang’ itu..sudah dipotong Nial membuatkan aku terkejut perut…
"Stop it..I said stop it..don’t you ever dare to said that word again!!"
Marah benar lagaknya..satu lagi perangainya yang tak pernah berubah..Seorang yang panas baran..Nasib baik anak-anak pada waktu jauh untuk mendengar suara Nial itu…
"Kenapa? Saya bukan cakap pada awak!! Tapi perkataan itu awak yang berikan pada saya..jadi kenapa awak nak marah" lembut sedikit aku berkata untuk melawan cakapnya yang diserang amarah itu…

Tidak semena-mena..air matanya yang mengalir kini menyebabkan aku yang terkejut..
"Tak bolehkah untuk kali ini Aya maafkan abang..Abang cuma minta satu lagi peluang..satu.." dia sudah melutut di hadapanku kini…


Apa lagi yang harus aku lakukan bila dia setekad ini…Tapi siapa diriku untuk memutuskan segalanya..Aku cuma berserah pada takdir…Bagiku…sekali sahaja kepercayaan yang aku berikan sudah dimusnahkan..tiada lagi makna kepercayaan untuk kali keduanya…
posted by Penulisan2u @ 4:27 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
7 Comments:
  • At 19/6/09 8:42 PG, Blogger mies said…

    lamanya tunggu smbungan. smbung lg ye. degil la aya ni.....

     

  • At 19/6/09 7:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnye cite nie..., smbnglh lagi....
    kesian la nail 2 kn..., tp kesian aya lagi coz die berblh bhgi kn.....

     

  • At 20/6/09 12:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aya 2 da puas mnderita..
    da r mak mrtua siap ugut nk bunuh ank die..
    cpt2 smbung ye..

     

  • At 22/6/09 3:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    penilis xde blog ke?

     

  • At 23/6/09 3:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aya..xpayah la terime si nial tuh...
    jgn termakan ngan pujuk rayu die tuh, once you screwed up you don't get a 2nd chance, ever!(that's the rule kalo ko kecewakn seseorg)

     

  • At 23/6/09 3:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    harap2 aya xkan terima si LD tuh..biar die terseksa...
    mama die yg jahat cm iblis tuh xsedarkan diri eh? kan bagos kalau die terus koma,then mampos terus! eiiii geram giler aku dibuatnyer....si Lira tuh pon satu,kan bes kalo ade musibah menimpa die ker..contohnye kene rogol ker..bagus gak kan?jahat dibalas jahat, baik dibalas baik...

     

  • At 9/4/10 2:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btl3..srabut jer si nial 2..ksian kat aya..hilg fmly..mymph tgok lelaki cam nial 2!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group