BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Jun 15, 2009
Cerpen : Seri Cahaya Senyumanmu
Nama Pena : Labyrinth

"siapa nama kamu"

Dia tersentak... terkejut di soal secara tiba-tiba..

"akak tanya saya ke?" dia menyoal kembali inginkan kepastian.

"yela... awak ingat ada siapa-siapa lagi ke selain awak di sini?" sinikal jawapan yang keluar..

err...wajahnya memerah, malu disindir begitu..

"saya Seri, Seri Nur Ibtisam..." dia memberi tahu nama penuhnya...

"ok nama aku, Eva, yang tu Suria, Harith, Jefry, Lenny dan Lukman... ingat nama yang aku sebut ni... sebab kitorang yang akan jadi fasilitator korang sepanjang minggu orientasi ni.." panjang lebar Eva menerangkan sambil jari jemarinya menunjuk kearah pemilik nama-nama yang di sebutnya..


Seri hanya mengangguk...

"kamu tahu kenapa kami panggil kamu? Suria pula bertanya sambil memeluk tubuh.. wajahnya sedikit pun tiada secarik senyuman.

Seri menggeleng... tanda tidak tahu untuk tujuan apa dia dipanggil..

"kami panggil kamu sebab kamu lewat masuk dewan tadi, bukan ke kitorang dah kata pukul 2 pm semua orang mesti ada kat dalam dewan.. sekarang kau tengok jam kau pukul berapa?" Lukman bertanya..

Seri kalut memandang jam tangannya... Oh God... jam tangan aku mati.. aku ingat betul pukul 2 tepat...kenapalah time ni kau nak habis bateri... hatinya merengus..

"err abang sorry saya tak perasan, jam saya habis bateri..." terketar dia menjawab. Habislah aku kena denda.


"owh sekarang baru nak perasan ye? mata kau taruk mana hah? lagi satu jangan panggil aku abang, aku fasilitator kau bukan abang kau.. Panggil aku Encik...tapi kalau nak panggil aku tuan pun boleh juga" penuh sombong kata-kata lelaki itu pada kiraannya.

Ceh tuan konon... macamlah kau tu pangkat tinggi sangat.. baru jadi senior sikit dah bongkak..dalam tak sedar hatinya mengutuk lelaki itu.

"sebab kamu dah lambat hampir 20 minit kami terpaksa denda kamu... kami denda bukan suka-suka tau tapi nak bagi pengajaran supaya kamu lebih hargai masa dan menjadi teliti" Lenny yang sedari tadi hanya diam memerhati mengeluarkan kata... Nampaknya wajah gadis itu lebih lembut dan sedikit murah dengan senyuman..Lain daripada yang lain..



"tapi kak... saya tak sengaja..saya tak sedar jam saya habis bateri..akak dendalah jam saya je.. dia yang penyebab saya lewat" Seri pantas mempertahankan diri dengan alasan yang dikira tak masuk dek akal...

Ada ke patut suruh denda jam yang tak bernyawa tu... hisy tak patut tak patut budak ni...Lenny bergumam dalam hati..


*********


"hoi... mengelamun apa tu ?"

Seri tersentak terasa bahunya di tepuk kuat....

"aduuuhhhh....." dia mengaduh sakit...


"Cik Sally oitt.... awak ni tak nampak ke kawan awak ni kurus kerempeng orangnya, kot ia pun nak tepuk, tepuklah dengan penuh kasih sayang... sakitlah lah ngok..." Seri mengerut muka sambil tangannya mengurut-ngurut bekas tepukan tadi.. Wajahnya masam memandang Salmah Syuhaida roomate yang baru dikenali semenjak 3 hari yang lalu.

"sorylah.... hehehe aku rasa aku pukul guna kekuatan minimum dah tu... kau tu yang kurus sangat tu yang terasa aku pukul kuat sangat tu.... hehehe..."

"Eh kau menungkan apa ni? dari tadi kau termenung, taknak tido ke? esok kan kena bangun awal lagi.. induksi tak habis lagi..." sambungnya lagi.

"Takda menung apa-apa, just teringatkan si mamat kerek fesi kita tu... sakit hati aku... encik konon.. rasa nak tumbuk jea mulut dia tu..laser ngalahkan orang perempuan" sungguh sakit hatinya mengenang tingkah laku Lukman siang tadi.

Tak pasal-pasal dia kena denda akibat kelewatannya. Bukan salah dia, dah jam tangannya habis bateri. Huh itupun nak denda tak bagi peluang langsung.. Padahal aku baru 1st time lewat. Hatinya masih sakit dengan peristiwa siang tadi. Nasib baik orientasi hanya seminggu lepas ni jangan harap aku nak panggil kau encik tengok muka kau pun aku tak ingin. huhhhh... benciii...

"oitt mengelamun lagi.... malas lah aku layan kau macam ni... aku tidur dulu lah.." seperti merajuk suara temannya itu. Bukan dia sengaja mengelamun tapi dah termengelamun... layan jela kan.. bukannya selalu pun.. hehe

"Ok good night Sally, mimpikan aku..."

"Good night too, tak kuasa aku nak mimpikan kau baik aku mimpikan cik abang aku, lagi best"

"jangan lupa makan ubat sebelum tidur nanti Seri, kalau tak jenuh aku nak bagi cpr kat engkau nanti...." sempat lagi Sally mengingatkan rutin hariannya walaupun mereka baru kenal tak sampai beberapa hari.

"swicth off the lamp sekali, nanti makcik warden membebel lak" Selimut ditarik menyelubungi tubuh sehingga ke pangkal leher..

"Yes Ma\'am saya tahu..." Seri menjawab ringkas dengan nada mengusik.



***********



Hari keempat orientasi memang begitu menyiksakan baginya. Paling benci dengan kerenah fesi-fesi yang kerek. Seri pun tak tahu kenapa Lukman seolah-olah tak puas hati dengan dirinya. Tadi pun dia telah ditengking oleh Lukman dengan alasan yang tak masuk dek akal...Pakcik tu memang sengaja cari pasal dengan aku. Hampeh...

"penatnya.... dia mengeluh sambil menyeka peluh yang menitik di dahinya. Dada terasa sesak semacam. Memang begitu keadaan dirinya jika terlalu penat.

"Sally aku pegi toilet jap eh..." beritahunya pada Sally. Pantas kakinya diatur dia memang tak suka kalau orang melihat keadaan dirinya begitu.

Tetapi hanya beberapa langkah dia rasa tangannya di raih, dia menoleh.

"Aku temankan kau ek, muka kau nampak pucat lah..."

Dia hanya mengangguk..

Inhaler dilalukan perlahan kedalam mulutnya... Tarik nafas hembus...tarik nafas hembus....


Sally disisi masih memandang seperti tadi. Ada riak risau timbul diwajah itu. Pantas sebuah senyum diukir, dia tak mahu temannya fikir bukan-bukan.

"Aku ok dah Sally, tak yah le buat muka gitu, aku pulak yang rasa lain macam" memang kebiasaan selepas menggunakan inhaler, beberapa minit kemudian dia akan kembali ok..

"jomlah kita pegi student centre balik... kang tak pasal-pasal aku kena denda nanti tengan "tuan Lukman" tu...." sengaja dia kuatkan sebutan nama lelaki yang paling dibencinya.

Ketika melangkah masuk ke dalam student centre, Seri perasan yang mata Lukman merenung tajam ke arahnya... Ah peduli apa aku...hatinya berdesis



************


Lukman bersandar perlahan pada kerusi yang terdapat di situ.. Malam ni malam terakhir minggu orientasi. Esok adalah penutup untuk orientasi. Fikirannya asyik terlayang pada wajah seseorang gadis yang telah mencuit perasaannya. Belum pernah ada seorang gadis yang seberani gadis itu. Gadis itu begitu berani berbalas pandang dengannya tika dia sedang dihambat marah. Berani betul gadis itu. Betul-betul menguji egonya. Dan gadis itu tak lain tak bukan Seri Nur Ibtisam lah... seri cahaya senyuman.. hatinya berbisik tentang makna nama gadis itu. Tapi kenapa senyumannya mahal? kalau dengan aku senyumannya tak berseri pun... kelat jea.. urghhh macam mana tak kelat senyuman dia kalau aku asyik buli dia jea.... hehhehe...

"Luke... jauhnya kau menung, ingat apa ni? Harith temannya yang hanya memerhati tingkahnya menegur.

"Hurmm... takda ingat apalah... aku penat sikit ni.. so macam mana esok? masing-masing ada tugas sendiri kan? so aku mahu semua beri fokus pada tugas masing-masing, tak mahu kelam kabut" dia memberi arahan selaku ketua untuk minggu orientasi pada kali ni. Wajah kepenatan yang lain dipandang satu persatu.

"Luke ada apa-apa lagi ke? aku dah ngantuk sesangat ni..badan penat tak ingat dah" Eva bertanya, kepenatan tergambar di wajahnya.

"ok...that all kot.. apa-apa hal bagi tau aku k..korang boleh balik and rest, aku pun penat sangat da, badan pun dah melekit semacam, nak mandi" Lukman bangun petanda perbincangan mereka berakhir di situ.



*********



Kepenatan dengan aktiviti siang tadi memang betul-betul membantu lena tidurnya. Seri begitu lena, sehinggalah tiba-tiba dia rasa anda benda kecil merayap di kakinya, kemudian naik ke betis pula. Pada mulanya dia tidak menghiraukannya. Dalam fikirannya mungkin hanya khayalannya. Tapi bila rayapan itu semakin ligat, pantas dia membuka mata, dalam samar-samar cahaya dia melihat benda hitam itu, masih bergerak bukan satu tapi dua, lagak sedang main kejar-kejar atas dirinya. Dalam keadaan masih mamai bendaiitu diamatinya...lama......

"makkkkkkkkkk......!!!" dia menjerit kuat cukup untuk mengejutkan Sally dari lena.

Gadis itu bingkas bangun, suis lampu dinyalakan. Pantas diterpanya kearah tubuh seri yang sedang menggeletar itu,

"kenapa Seri?" gopoh dia bertanya. Risau melihat wajah temannya yang mula pucat. Budak ni bukannya betul sangat.

"li...lipas...ada lipas kat baju aku.." terketar-ketar Seri memberitahu. Memang sedari kecil dia sangat takutkan lipas, tak tahu apa sebabnya.

Sally memandang pada pakaian Seri, memerhati jika masih ada lagi serangga tu. Tapi memang dia tak nampak kelibat serangga itu, mungkin telah melarikan diri. Dia melabuhkan duduknya pada birai katil Seri. Tubuh gadis itu yang masih menggeletar di tarik kedalam pelukannya. Diusap perlahan belakang tubuh temannya itu. Cuba menenangkannya. Dapat dirasakan betapa lajunya degupan jantung rakannya itu. Tiba-tiba hatinya dipaut cemas. Tubuhnya direnggangkan dari tubuh Seri, di pandang wajah sahabatnya itu. Pucat....!!

"Seri.... kau ok tak ni...." gadis itu hanya menggeleng lemah. Ya ALLAH apa aku nak buat ni. "Seri inhaler kau mana? dia menyoal. Dan gadis itu hanya menunjukkan jarinya kearah lockernya dan Sally pantas menerpa kearah yang ditunjuk, menyelongkar untuk beberapa ketika sehingga benda yang dicarinya di temui.

Inhaler dihulurkannya pantas pada Seri yang telah pucat membiru wajahnya. Terketar-ketar gadis itu mencapainya. Untuk beberapa ketika keadaan masih seperti tadi. Sally bertambah bimbang. Namun kebimbangan sedikit demi sedikit mula pudar bila melihat wajah Seri semakin pulih ke asal.

"hurmmm... tidurlah Seri" Perlahan tubuh Seri direbahkan kembali, selimut dihujung kaki di tarik menyelubungi tubuh temannya itu sehingga paras dada. Diusap perlahan rambut Seri. Setelah diyakininya sahabat itu betul-betul ok. Dia bangun

"Apa-apa panggil aku.." sempat dia berpesan sebelum kembali ke katilnya sendiri.



****************

Seri begitu riang, sebentar tadi majlis penutup minggu orientasi, bermakna tempoh-tempoh yang paling dibencinya telah tamat. Hatinya terasa lapang, lepas ni mereka ada 2 hari sebelum memulakan sesi kuliah.. yeayyyhh happy... tak perlu nak tengok muka fesi-fesi yang kerek-kerek tu lagi..sempat lagi tu hatinya.

"weii Seri, awat lah aku tengok hang ni dok tersengih-sengih ja la ni? hang ni ok ka ko?" tiba-tiba lamunannya pecah. di tolehnya ke arah suara yang menegur, tak lain tak bukan suara Zaleha Aimal, gadis yang lebih popular dengan panggilan Leha Kepoh kerana kekecohan mulutnya melontar persoalan tanpa mengira masa waktu dan mood orang.. Memang budak yang jenis terus terang... Hisyy aku ni sempat lagi mengelamun...pantas dia menggeleng-gelengkan kepalanya.

"apa yang geleng-geleng ni? ok ka tak ok?" hisy pening aku nak faham budak Seri ni.

"ala Leha, si Seri tu tengah happy sebab lepas ni dia tak perlu jumpa dengan "abang Lukman" dia.. mesti lepas ni dia rindu nak kena pekik, dan denda dari "abang Lukman" dia tu.." hehehe... sengaja Sally tekankan perkataan abang pada nama Lukman, tak lain tak bukan bertujuan mengusik temannya itu.

"korang ni ada-ada jelah... boring la asyik-asyik nama pakcik tu jea aku dengar macam takda nama lain nak sebut" Seri memasamkan wajah, tak senang dengan usikan rakan-rakannya. Sally dan Leha hanya berpandangan sesama sendiri sambil mengangkat kening.

"eley marah kunun... dalam hati ada sikit suka juga.. nak menafikan lah pula" usik mereka berdua serentak

"bencilah korang ni... aku balik bilik dululah.." pantas dia mengangkat punggungnya mahu berlalu. Tak tahan berlama di situ, asyik-asyik aku je yang jadi bahan , hisyy... dia berdengus.

Dalam pejalanan pulang ke biliknya, fikiran asyik melayang, menerawang entah ke mana-mana, Eh kenapa aku rasa macam lupa sesuatu jea ek... langkahnya terhenti dia meletakkan jari telunjuknya pada dagunya berfikir... hari ni berapa haribulan... pantas handsetnya di capai.. Ghosh...! 2 julai, today is my birthday...adeyy camna aku boleh lupa... tapi... memang patut pun aku lupa.. takda sapa pun call aku and wish..Dia bergumam perlahan... ah.. biarlah aku bukan siapa-siapa pun yang perlu di rai..

Sesampai di pintu biliknya dia perasan ada sekeping kertas terselit di bawah pintu, dia tunduk mencapai kertas itu, dibacanya perlahan

Seri, Jumpa malam ni di b17, 8pm hari ni, wajib + penting~

Seri mengerutkan dahinya, siapa pula yang nak jumpa aku ni, dah la tak tulis nama, nak pergi ke tidak, tapi dalam kertas tu kata penting.. ah.. pergi je la, dia akhirnya membuat keputusan.



************



"jadi ke planning you tu Luke" Lenny bertanya kepada Lukman tentang apa yang telah dirancangkan.

"hurmm aku tak bagitahu apa-apa mean jadilah cik Lenny oit.."

"are u sure ke Luke? tak mahu ubah fikiran dah?" Suria pula menyampuk

"yup terlebih sure, dah la korang, just buat jea la seperti yang I rancang..."

"ok Luke, engkau ni ada-ada saja lah...tapi yang ni last, lepas ni kitorang tak mahu masuk campur dah dengan rancangan kau tu..." Jefry bersuara

"ok...ok aku promise yang ni last, lepas ni tak ada lagi dah..."




**********




Seri bersiap-siap perlahan, jeans lusuh dan t-shirt lengan panjang di sarungkan ketubuhnya... ringkas. Sally yang dari tadi hanya memerhati mula kehairanan. Isyy mana pulak minah ni nak pergi bersiap-siap malam-malam gini.

"Sally aku keluar kejap, ada hal sikit....." beritahunya

Belum sempat Sally bertanya apa-apa dia sudah berlalu. Hisy macam ribut, tak sempat tanya apa dah cabut.

Langkah kakinya di atur perlahan, matanya meliar memerhati tulisan yang tertera pada setiap pintu-pintu yang di lewatinya. Hisy mana ni...dia mula merungut... hah...b17 tu pun biliknya.. pantas kakinya di atur ke b17. Pintu bilik itu ditolak dengan perlahan. Seri menjengah... hurm tiada siapa-siapa pun ke aku salah tempat, sekali lagi dia mengamati tulisan yang tertera pada pintu itu...isk betul la ni...hurmm mungkin orang tu lambat kot... takpalah aku masuk dulu tunggu kat dalam...tanpa berfikir panjang kakinya diatur memasuki b17, baru beberapa langkah, tiba-tiba pintu di tutup dari luar, dia berpaling berlari mendapatkan pintu...tapi dia bertambah terkejut pabila mendapati pintu telah dikunci dari luar.. dia berusaha membuka pintu itu tetapi tak berjaya, dan dia akhirnya dia kehabisan ikhtiar

"tolong....siapa tu....tolong bukak pintu....jangan kuncikan saya..." rayunya memohon ... tetapi lain pula jadinya, lampu tiba-tiba di matikan, menambahkan lagi ketakutan yang menyelubungi Seri. Telinganya tiba-tiba menangkap bunyi suara mengilai-ngilai, orang menangis dan menjerit... Seri bertambah takut sangat takut. Tombol pintu dipusing-pusingkan berdoa moga-moga dia mampu membuka pintu tersebut, tetapi tetap tak berdaya.. Badannya mula berpeluh.. Segala macam rasa, takut, kecut bercampur aduk... Ya Allah tolonglah aku... siapalah lah yang buat aku macam ni.. terasa mahu menangis pun ada juga akibat diperlakukan begitu..

Hampir dia putus asa... tangannya mengurut-ngurut dadanya yang terasa sangat ketat, sukar bernafas, dia meraba-raba saku seluarnya dalam kegelapan itu...Hell...!! aku tak bawak inhaler...dia mengeluh lemah...apalah nasib aku ni..dahla kena dajal..agaknya ajal aku dah sampai kot... getus hatinya, dia benar-benar putus asa.

Pintu tiba terbuka, lampu yang terpadam tadi kembali dinyalakan...

Sebiji kek beserta lilin disua kepadanya...lagu selamat hari lahir berkumandang menggantikan suara-suara mengilai ketakutan tadi, Seri terkejut... terpempan...tiba-tiba dirasakan tubuhnya melonglai...nafasnya sesak...

Lenny yang perasaan perubahan wajah Seri itu pantas menerpa... tapi segalanya terlambat... gadis itu telah tersungkur menyembah lantai... Mereka yang lain jua terpempan...

"Seri..........!!" Sally yang ntah dari mana munculnya menerpa. Kebetulan dia terjumpa nota yang ditujukan kepada Seri dan dek kerana rasa tak sedap hati apabila terpandangkan inhaler temannya yang terletak diatas meja belajar, dia mengambil keputusan untuk menuruti Seri.

Pandangannya gelap...dunianya sunyi sepi...ya Allah telah tibakah masa aku....




***********


Lukman mengeluh...dia kesal, dia cuma hendak suprisekan gadis itu tapi tak sangka pula gadis itu berpenyakit. aduyyy...dia memicit-micit dahinya..

"Luke bukan salah kau sorang pun, lagi pun kitorang pun salah gak...alah lagipun semua orang tak jangka pun budak tu sakit...yelah tengoklah sepanjang orientasi hari tu, aktif jea..." Harith menepuk bahunya memujuk..ada logiknya juga kata Harith itu.

Seri Nur Ibtisam membuka matanya perlahan...eh kat mana aku ni... kenapa aku kat sini..dia terpinga-pinga. Topeng oksigen melekap pada wajahnya.

"Seri kau dah sedar...?" ditolehnya pada suara itu dan dia mengangguk sambil mengukir senyum lesu.. Kepalanya terlalu sakit.. Tangan meraba-raba memegang kepalanya... berbalut.. eh kenapa berbalut...dia bertambah hairan.

"kau jatuh...kau tak ingat ke?" dia hanya menggeleng.. otaknya cuba di atur kembali mengingati apa yang berlaku.

"tulah dah berapa kali aku cakap jangan lupa makan ubat, jangan lupa bawak inhaler, tengok apa jadi sekarang? nasib tak jadi apa-apa tadi, kau tahu tak aku dah hampir hilang nyawa tengok kau pengsan tadi...." Sally berleter, ada takungan air mata terdapat di tubir matanya.. Sungguh dia risau..

Seri memegang lembut jari jemari temannya itu, "sorry aku tak niat nak risaukan kau, aku ingat keluar kejap jea, tu yang aku tak bawa tu...." perlahan suaranya dituturkan.

"Seri akak dan yang lain pun mintak maaf juga..kitorang ingat nak suprisekan birthday seri tapi tak sangka begini jadinya...." Suria yang dari tadi diam, akhirnya bersuara diiringi anggukan Eva, Jeffy, Harith dan Lenny.

"takpalah kak... thanks sudi celebrate my birthday..sebelum takda siapa-siapa pun yang ingat nak celebrate..." dia tersenyum pahit..

Suasana menjadi bisu seketika...sehinggalah pintu bilik rawatan itu di buka dari luar.. Kelihatan kelibat Lukman mengatur langkah kearahnya. Seri pantas memalingkan wajahnya kearah lain. Kenapalah pakcik ni pun mesri ada kat sini.... dia mengeluh..

Semua mata-mata memandang ke arah Lukman, seolah faham dengan isyarat mata yang diberikan, mereka yang lain beredar keluar dari bilik itu. Akhirnya hanya tinggal mereka berdua kini........ Masing-masing hanya selesa membisu

"Seri, abang mintak maaf.."akhirnya Lukman bersuara

Abang....adeyss geli telinga aku dengar.. dulu bukan main marah lagi aku panggil kau abang.. nasib baik aku tengah tak berdaya ni, kalau tak memang siap kau aku sembur, sempat lagi hatinya membebel jengkel..

"takpalah saya dah maafkan, dan thanks sebab sudi sambut my birthday" uikk lain pula yang terkeluar dari bibir ni... lain yang aku nak cakap lain pula yang keluar....pantas betul mulut aku dari hati ni.


**********


Lukman memandang asyik pada wajah Seri yang begitu asyik mengadap buku Macroeconomics sedari tadi..

"ouchhh...."dia mengaduh kesakitan tiba-tiba

"padan muka....siapa suruh mata tu miang sangat renung anak dara orang sampai gitu sekali" Seri hanya menjelir lidah melihat Lukman mengusap lengannya yang menjadi mangsa cubitannya tadi..

"alah... abang bukan pandang siapa-siapa pun... " Lukman menjawab..

Hampir 2 tahun sudah peristiwa itu berlalu, tak sangka peristiwa itu membuahkan bibit-bibit cinta antara mereka. Dan kini mereka telah pun mengikatkan tali pertunangan. Dia pun telah berjaya menamatkan pengajiannya. Dia memang bahagia kini.. Kesihatan Seri pun alhamdulillah semakin baik...Seri cahaya senyumanmu betul-betul membuatkan hidup aku bercahaya bahagia.
posted by Penulisan2u @ 3:22 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
18 Comments:
  • At 15/6/09 12:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good job...!!

     

  • At 15/6/09 4:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story..

     

  • At 16/6/09 4:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sempoi.....

     

  • At 16/6/09 4:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la..dah dapat agak dari awal mmg lokman ade hati ngan seri..
    citer ni dah biasa sgt..apa2 pun mmg best la citer ni..

    ~harith damia~

     

  • At 16/6/09 7:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bersahaja.. best

     

  • At 17/6/09 8:23 PG, Anonymous kenanga_idaman86 said…

    sweet..untunglah seri..ehe..jodoh diorng..bllah nak tibe jodoh sy plak..ehe

     

  • At 17/6/09 11:41 PG, Blogger Bae said…

    Assalamualaikum wbt...
    Masyeh 4 cmmnt olz..
    pape pun jmput lah ke blog sy if ada klpangan...:)

     

  • At 17/6/09 1:53 PTG, Anonymous haiza langkawi said…

    bestnye...terhiburla baca cerita ni..

     

  • At 20/6/09 6:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2...
    cuma...


    hehehe...
    xde pe2...
    cuma cam xpuas...xtau nape..
    lain kali wat leklok lagi erk
    good luck!

     

  • At 20/6/09 3:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sempoi je cite ni. Anyway gud job...

     

  • At 22/6/09 6:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ahahaha....
    aku pun dah jatuh minat kat faci paling grg masa orientation week aku...
    ahaha...
    adeh2...

     

  • At 29/6/09 2:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok gk crte ni,tp da bnyk da jln crta mc ni.....ap2 pn gd luck oky....

     

  • At 1/7/09 12:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak tau laa..rase cam buat karangan "pengalaman yang tak boleh dilupai" je..biase sgt..

     

  • At 2/7/09 4:48 PTG, Blogger Bae said…

    hanya sbuah nukilan biasa mncritakn bait2 pngalaman dmnggu orientasi...
    thanks semua..
    from me writer of cerpen Nasuha, n Bila kasih mula terbit..
    -salam-

     

  • At 12/7/09 10:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    biase aje..da dpat agk ending nye..best gak r..btw, gud job....

     

  • At 15/7/09 4:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rileks jer baca

     

  • At 18/7/09 1:11 PTG, Anonymous ara said…

    Kay r..
    well done..n
    wish u luck..

     

  • At 28/10/10 12:32 PTG, Blogger Adii NakHeran said…

    best2x!!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group