BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Jun 22, 2009
Cerpen : Sebenarnya cinta
Nama Pena : sukatulis

"Lissa, ini Aeril. Dia pekerja baru galeri ni. Aeril, ni la Lissa.." Imran memperkenalkan lelaki yang berdiri disebelahnya. Erm…boleh tahan mamat ni. Hati kecilku berbisik nakal.
"Saya Melissa tapi panggil je Lissa. Kawan Imran kan?" soalku tanpa menyambut salam yang dihulurkan Aeril. Hai, tak nampak ke aku yang sopan bertudung ni? takkan nak bersalam dengan bukan muhrim pulak. Ngomelku dalam hati. Aeril menarik tangannya kembali dengan wajah sedikit merah.Malu agaknya. Aku kembali ke tempat dudukku menyambung kerja yang tertangguh sebentar tadi.

Jam menunjukkan pukul 1 tengahari. Perutku mula menyanyikan irama keroncong hujan.
"Mana si Imran ni. Janji nak lunch sama-sama," Aku memandang sekeliling galeri. Tak nampak pun Imran. Aku mengeluh. Ingatan ku terbang kepada kenangan 5 tahun lepas sewaktu aku dan imran mula-mula menubuhkan galeri ini. Imran, teman rapatku di universiti. Minat kami sama walaupun kami berbeza jurusan. Aku mengambil jurusan hiasan dalaman manakala Imran mengambil jurusan fotografi. Sebaik saja tamat pelajaran, kami sama-sama nekad untuk berkongsi perniagaan. Kerja Imran lebih tertumpu kepada tempahan foto perkahwinan manakala aku pula banyak menguruskan hiasan rumah para pelanggan. Aku tersenyum sendiri mengingatkan suka duka yang terpaksa kami lalui untuk memajukan galeri ini.
"Lissa." panggilan Aeril mematikan terus lamunan aku.
"Eh, Aeril, dah lama ke awak kat sini?" Aku cuba berlagak tenang. Mintak-mintaklah dia tak nampak aku senyum sorang-sorang tadi. Nanti dia ingat aku ni gila ke apa senyum sengsorang tengahari buta ni.
"Ni Imran ada bekalkan awak lunch. Makanlah," Aeril menghulurkan beg plastik yang berisi polisterin.
"Awak lunch dengan Imran tadi?. Dia kat mana sekarang?"
"Dia pergi jumpa klien."
"Ok, thanks ya!" ujarku. "halabau punya Imran! Kalau ye pun tak jadi lunch sama-sama, takkan tak boleh mesej, wat penat je aku tunggu!", aku berbisik kecil memarahi Imran.
"Ape dia Lissa?" soal Aeril melihatkan aku membebel sendirian.
"Tak de apa-apa. Thanks for this lunch!"
"No problem." Aeril mula berlalu. Baru beberapa langkah, Aeril berhenti dan memusingkan badannya ke arahku.
"Lissa, awak memang selalu senyum sorang-sorang ke?"
"Hah?" aku terpinga-pinga dengan soalannya.
"Erm, jangan selalu amalkan. Takut nanti ada yang jatuh cinta." ujarnya dan berlalu meninggalkan aku dengan dahi yang berkerut seribu.

*******
"Hai, takkan merajuk ngan aku lagi kot?. Sorila…" pujuk Imran apabila melihat aku buat dek dengan kehadirannya ke bilikku. Aku buat-buat sibuk tanpa memandang sekilas pun kearahnya. Biasanya kalau Imran datang ke bilikku, mesti ada saja perkara yang kami bualkan. Sampai tak siap kerja pejabat dibuatnya. Tapi kali ini aku tak mahu mengalah. ‘Ermm, menggelabah jugak Imran ni kalau aku tak layan dia. Padan muka!’ hatiku tersenyum puas.
"Kau betul tak nak maafkan aku?. Janganla macam ni. Aku lupa nak bagi mesej kat kau. Lagipun aku nak cepat tadi." pujuk Imran lagi.
Imran tak senang duduk dibuatku. Biarlah. Ingat aku ni ape? Tunggul? Siapa suruh tak mesej aku? Sia-sia je pakai handset mahal kalau tak guna. Aku memanjangkan muncung.
"Okey, nak buat macammana kalau orang tak nak maafkan kita kan. Aku keluar dulu," Imran bangun mahu beredar. Entah macam mana dia terlanggar fail yang bertimbun di penjuru mejaku. Huh, apalagi? Habislah berselerak.
"Kau ni kalau tak ganggu aku sehari boleh tak?" suaraku kepada Imran berbaur kemarahan. Serentak dengan itu tanganku pantas mengemas fail yang jatuh tadi. Aku mengeluh tidak puas hati.
"Satu hal pulak aku kena kemas fail ni." marahku lagi.
"Tak reti-reti nak tolong ke?" tempelakku kerana melihat Imran sekadar memerhati.
Tiba-tiba tanganku terhenti apabila terlihat satu kotak panjang kecil berbalut cantik disebalik timbunan fail yang jatuh tadi. Aku memandang Imran. Dia tersengih. Hati-hati aku membuka kotak itu.
‘happy 27th bes-Day, Melissa Nurailis.
May Allah bless U.
ikhlas abadi, Imran Hakimi’.
Aku tergamam. Ya, aku tahu hari ni hari jadiku, tapi aku tak pernah terfikir yang Imran mengingati ulangtahun aku apatah lagi memberiku hadiah. Aku tersenyum memandang Imran.
"Selamat hari lahir." ujar Imran dengan senyuman.
"Thanks, kau buat aku terharu," air mata mula bertakung di kelopak mataku.
"Hisyh.. no tears ok? Today is your day right!" Imran mula menggelabah. Kelam kabut juga dia ni tengok perempuan menangis. Aku tergelak melihat dia kelam kabut ingin mencapai sapu tangan di poket seluarnya.
"Laa..ketawa pulak?" soal Imran pelik. "Sori ya pasal tadi." sambungnya. Aku tersenyum mengangguk. Mahu saja aku beritahu Imran yang aku merajuk tadi adalah kerana planku untuk celebrate birthday dengannya masa lunch tadi tak menjadi. Tapi entahlah, tak terkeluar pula suaraku.

**********
Aku merenung pen dan kad pemberian Imran. Buat kali ke-100 agaknya aku membaca lagi kad berwarna pink ini. Zapp! Aku tersentak apabila Linda merampas kad itu dariku.
"Wei, apa ni? Bak la balik kad tu.." aku mngejar Linda.
"Oh, kad dari Imran Hakimi rupanya. Kau dah bagitahu dia?" soal Linda sambil memberikan kad itu kepadaku. Aku mendengus. Sempat lagi aku menampar teman serumahku itu. Geram dengan perangainya.
"Bagitahu ape?" aku berpura-pura tidak memahami maksud Linda.
"Buat-buat tak faham pulak. Sampai bila kau nak macam ni? Kau suka Imran, Imran pun suka kat kau. Terus terang jela."
"Takkan la aku nak bagitahu dia dulu. Seganla, aku ni kan perempuan’,
"Pompuan ke lelaki ke yang start dulu bukan soalnya la Lissa, sekurang-kurangnya dia tahu perasaan kau terhadap dia. Aku yakinla yang Imran tu ada hati kat kau." panjang lebar Linda memberikan pendapatnya.
"Tengoklah." ringkas aku menjawab. Tapi aku terfikir untuk berterus terang tentang perasaanku terhadap Imran sejak kami belajar universiti lagi.

****************
Seperti biasa Imran datang ke pejabatku. Hatiku berdebar-debar. Aku menggelabah.
"Kenapa dengan kau ni Lissa? Tak sihat ke?’,
Alamak, dia perasan ke aku berdebar ni.
"Imran, aku ada benda nak bagitahu kau." ujarku mencari kekuatan.
"Apa dia? Kau ni buat aku berdebar pulak," Imran cuba bergurau.
"Aku…aku…"
"Aku……aku?aku ape?"
"Aku sayangkan kau lebih dari kawan." ujarku sambil menutup mata. Tidakkk! Apa aku buat ni?. Malunya. Aku berlari keluar dari bilikku. Arghhh, macam mana boleh terkeluar ni. Tak sayang mulut la aku ni. kakiku melangkah laju ke tandas.
Setengah jam juga aku berkurung di tandas. Malu yang teramat aku rasa,macam mana aku nak berhadapan dengan Imran lagi. Akhirnya aku keluar juga dari tandas. Sampai ke pejabatku, aku terus mencapai begku.
"Aeril, hari ni saya cuti setegah hari. Esok pun saya cuti tau." beritahuku kepada Aeril. Sempat aku mejeling ke arah Aeril yang terpinga-pinga melihat aku bergegas keluar.

******************
Dua hari selepas kejadian ‘ngeri’ itu, aku kembali ke galeri. Aeril memberitahu bahawa Imran tak datang galeri hari ni. Pelik tapi biarlah, bolehlah aku buat kerja dengan tenang hari ni.
Aku keluar Lunch dengan Aeril. Aku pun pelik dengan sikap Aeril yang selalu mengajakku keluar makan semenjak dua menjak ni. Tapi aku tak kisah, bukan aku yang bayar pun. Aeril selalu bayarkan lunch aku. Pada mulanya aku menolak, tapi dah tak kuasa dah. Akhirnya, aku ikutkan je.
Aku memandu pulang sendiri sementelahan Aeril ada urusan dengan klien. Teringin pula makan donut. Aku menuju ke kedai donut bersebelahan kafe kegemaranku dengan Imran. Kakiku terhenti tatkala terpandang Imran dengan seorang gadis cantik sedang berbual mesra di kafe itu. Air mataku mula menitis melihat Imran meghulurkan sebuah kotak kecil bebaldu merah kepada gadis tadi, Ya, seperti yang kuagak. Cincin. Kulihat Imran dan gadis itu tersenyum bahagia. Aku kembali ke keretaku. Pandanganku terasa kabur dan aku menangis semahunya dalam kereta. Hati, tabahlah!

****************
Keesokkan harinya, aku ke galeri dengan mata yang bengkak.
"Masuk." laungku apabila terdengar pintu bilikku diketuk. Aeril melangkah masuk.
"Kenapa Aeril? Ada masalah ke?" soalku.
"Takde. Cuma saya ada sesuatu nak beritahu kat awak."
Aku memandang Aeril. Dia menarik nafas.
"Melissa, saya cintakan awak. Saya jatuh cinta pada awak sejak hari pertama kita jumpa lagi,"
Aku tergamam. Pen ditanganku terjatuh
"Sudi tak awak jadi isteri saya, Melissa Nurailis Mohamad?" serentak dengan itu Aeril menghulurkan sebentuk cincin. Aku mencari kejujuran di mata Aeril. Ya, aku nampak kejujuran itu.
"Saya nak ke tandas kejap." aku mahu melepaskan diri sebenarnya.
Aku terkejut apabila terlihat Imran di depan pintu bilikku.
"Dah lama ke kau kat sini?" soalku melihatkan Imran yang nampak macam menyembunyikan sesuatu.
"Tak…tak."
"Ok, tak kisahlah. Aku cuma nak tanya pendapat kau. Erm, Aeril lamar aku. Macam mana ni?" tanyaku. Aku ingin menduga Imran sebenarnya. Jika dia merasakan perasaan yang sama denganku, sudah tentu dia menyuruhku menolak lamaran Aeril.
"Ye ke?. Baguslah. Aeril baik orangnya. Aku yakin dia boleh buat kau bahagia." Aku tersentak mendengar jawapan Imran. Dan aku mula sedar siapa aku di hati Imran Hakimi.


*****************
3 bulan berlalu dan kini aku mula belajar menerima Aeril dalam hidup aku. Aku cuba menguburkan perasaan cintaku terhadap Imran. Tinggal lagi 2 bulan untuk aku dan Aeril disatukan. Hubungan aku dengan Imran juga tidak serapat dulu. Dia jarang berada di galeri. Ada kerja luar katanya. Aeril pula sentiasa cuba menyenangkan hati aku. Aku cukup bertuah sebenarnya dicintai lelaki seperti Aeril. Kacak, baik hati dan hormat oarng tua. Itulah yang selalu diberitahu oleh keluargaku.

Dan tibalah masanya aku disatukan dengan Aeril. Aku mencuba sebaik mungkin untuk gembira di hari bahagiaku. Mataku tak lepas memandang Imran yang merupakan fotographer rasmi di majlis pernikahanku.
"Tahniah Lissa. Kahwin juga kau akhirnya. And you Aeril, jaga kawan aku ni baik-baik. Siap kau kalau kau buat setitis air mata Lissa tumpah," gurau Imran disambut gelak ketawa Aeril. Hatiku sayu demi mendengarkan kata-kata Imran.
"I will. And I promise that you can kill me if I do that!" Aeril memandangku penuh makna.
"Dan kenalkan ni Fara, kawan lama aku’, sambung Imran memperkenalkan gadis cantik disebelahnya. Aku rasa aku pernah lihat gadis tadi. Ya, gadis yang bersama Imran di kafe hari itu. Kawan lama konon!
"Hai, you look beautiful!" Fara menghulurkan tangan. Aku menyambut dengan senyuman.

*******************

"Takkan satu ni je Imran?" aku tak puas hati apabila Imran hanya menghulurkan hanya satu album foto perkahwinanku.
"Betol, ni je yang ok. Yang lain semua tak elok."
"3 bulan kau ambik masa, ni je yang kau boleh bagi?" aku mengeluh lagi. Aku semakin tak faham dengan perangai Imran yang jarang ada kat galeri, kalau datang pun mesti datang lewat.
"Lissa, aku mintak maaf."
"Imran, kenapa dengan kau ni? Aku tengok sejak akhir-akhir ni perangai kau dah berubah. Kau ada masalah ke?Cuba kau bagitahu aku," aku cuba merungkaikan persoalan yang bermain di benakku. Imran memandangku.
"Tak adalah, mana ada. Dah la, aku kena pergi ni. Nak jumpa klien. Bye!" Imran meninggalkan aku dengan seribu persoalan.
Seminggu kemudian Imran tak datang galeri. Mesejku langsung tak dibalas. Aku telefon pun tak diangkat. Aku dan Aeril mengambil keputusan untuk pergi ke rumah Imran.
"Lissa masuk dulu, setengah jam lagi abang datang balik. Abang ada hal." ujar Aeril sebaik saja menerima satu panggilan telefon. Aku mengangguk
"Assalamualaikum." aku memberi salam.Harap-harap ada la si Imran ni.
"Waalaikumsalam. Eh lissa, apa kau buat kat sini?" Imran tidak menyembunyikan rasa terkejut melihat aku di depan pintu rumahnya.
"Yang kau tu kenapa seminggu tak pergi galeri?"
"Aku…aku.."
"Kau tak nak ajak aku masuk ke?. Aku datang dengan Aeril. Dia ada hal sekejap. Lepas ni dia sampailah." terangku melihat Imran serba salah dengan kehadiranku.
"Ok la, kau masuk dulu. Aku naik atas jap. Tukar baju,"
"Okey." aku melangkah masuk.
Aku memandang sekeliling rumah Imran
‘Hmm, boleh tahan jugak rumah kawan aku ni. Cantik. Rumah photographer la katakan’, pujiku dalam hati melihat hiasan di sekeliling rumah Imran.
Pandanganku terhenti pada rak video bersebelahan tv plasma kepunyaan Imran. Dua video tape tertulis ‘Lissa’s weeding ’ menarik perhatianku. Pelik, Imran cakap tak ada apa-apa rakaman pada hari pernikahanku. Tanpa membuang masa, aku memainkan video tersebut. Aku tersenyum melihat rakaman Imran. Bermula dengan akad nikah sampailah kepada majlis resepsi, semuanya nampak sempurna dirakam Imran.
Tapi…...ada sesuatu yang tak kena. Aku menuju ke bilik Imran untuk minta penjelasan darinya. Langkahku terhenti melihat sebuah bilik kecil bersebelahan ruang dapur rumah Imran. Tubuhku menggeletar tatkala melihat seluruh bilik itu dipenuhi dengan gambarku. Ya, gambar aku. Tapi kenapa?.
"Lissa!!" aku mendengar laungan Imran mencariku. Dia terkejut melihat aku berada di bilik itu.
"Lissa…let me explain first," pinta Imran melihat aku mula menangis.
"No, you listen to me! Apa semua ni Imran? Kenapa kau buat aku macam ni? Ni, tape ni, kenapa hanya ada gambar aku je?" soalku dalam kemarahan dan esak tangis.
"Lissa, aku mintak maaf."
"Maaf? Senang je kau mintak maaf kan?Kau musnahkan hidup aku, kau suruh aku kahwin dengan orang yang aku tak cinta sedangkan kau tahu aku cintakan kau!. Sakit hati aku ni Imran. Selama ni aku ingat aku sorang je sayangkan kau, cintakan kau separuh mati. Rupanya...." aku tak mampu meneruskan ayatku.
"Ya, aku cintakan kau Lissa, dari dulu lagi. Cuma aku tak mampu nak luahkan kat kau. Aku…aku…"
"Enough! aku dah tak nak dengar apa-apa. Mulai hari ni kau jangan jumpa aku lagi. Aku nak letak jawatan. And don’t you ever to call me again!" aku belari keluar dengan tangis yang bagaikan tak mahu berhenti.
"Lissa tunggu!" imran mengejarku.
Tanpa aku sedari Aeril melihat kejadian tadi. Aku mencium tangan Aeril memohon maaf darinya. Aeril mengangguk tanda faham. Aku terus berlari keluar. Aku tak kuat nak berhadapan dengan semua ni. Dan Imran terus mengejarku.
Dummmm…
Aku terhenti demi mendengarkan bunyi dentuman tersebut. Hatiku berdebar-debar. Aku berpaling dan melangkah kearah sekumpulan manusia yang mengerumuni sesuatu. Kakiku tak mampu berdiri lagi melihat badan Imran yang dipenuhi darah. Dan pandanganku mulai gelap.

**************************
"Lissa dah bangun," lembut suara Aeril ditelingaku. Aku membuka mata.
"Lissa kat hospital ni sayang, Lissa pengsan. You know what? I’m going to be father!thanks my dear." serentak dengan itu Aeril mencium dahiku.
"Abang, Imran mana?" tiba-tiba aku teringat kejadian semalam.
"Lissa, abang harap Lissa tabah. Imran dah tinggalkan kita. Dia tak dapat diselamatkan." hati-hati Aeril menyusun bicara.
Ya Allah, dugaankah ini?. Aku menutup mata membiarkan air mata turun dan turun lagi. Berikanlah aku kekuatan Ya Allah. Aku menangis tanpa esakan. Hanya air mata yang tak henti-henti mengalir.
Sudah seminggu aku ditahan di hospital. Aku merenung ke luar tingkap, mencari kekuatan diri setelah apa yang berlaku dalam hidupku. Lamunanku terhenti tatkala pintu bilikku dikuak.
"Lissa, awak macam mana?" Fara memulakan bicara. Aku tersenyum.
"Okey, sehari dua lagi saya boleh keluarla kot."
"Erm, saya ada sesuatu nak bagi kat awak. Saya nak cepat ni. Saya pergi dulu." fara berlalu pergi tanpa sempat aku bersuara.Surat. Dan aku cukup kenal dengan tulisan pengirimnya.

Untuk pesanan: Hati…Melissa Nuralis Mohamad

Ku persembahkan satu cintaku
Setulus hati hanyalah untukmu
Dan kulakukan semampu aku untuk menyayangimu
Hingga kau merasa jadi pujaanku
Meski bercinta kadang tak indah
Tapi untuk buktikan kau yang terindah
Dan kupastikan I’m the lucky one
Nikmati cinta lebih dari segalanya
Jiwaku dulu yang tak tersentuh
Kini terasa sejak bersamamu
Berikan rasa hingga ku tak mampu untuk jauh darimu
Kerna kau yang bisa buatku bahagia…

Lissa,
Kau tahu bukan? Cinta tak semestinya bersatu. Aku cintakan kau dan aku tau kau juga mencintaiku. Mungkin sudah tertulis jodoh bukan milik kita. Semua yang berlaku ada hikmah, lissa. Dan hikmahnya aku dapat tau yang aku tak mungkin hidup lama. Aku menghidap kanser otak, dan aku hanya mampu bertahan selama 3 bulan. Mana mungkin aku pergi dengan aman sekiranya aku biarkan kau menderita atas pemergianku? cukuplah aku mengetahui yang kau juga mencintaiku. Akhir kata, terimalah cincin ini tanda kenangan yang aku pernah ingin merisikmu. Semoga doamu sentiasa mengiringiku. Ingatlah, doa restuku sentiasa disampingmu.
Yang mencintaimu,
Imran Hakimi.

Kupandang kotak baldu merah ditanganku. Tangisanku mulai berhenti. Benar Imran, setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Dan kau tetap di berada tempat yang paling dalam dihatiku kerana kaulah cinta pertamaku. Semoga kau ditempatkan bersama dengan hamba yang dikasihi-Nya. Aku memandang ke langit. Kulihat senyuman Imran merestui hidupku. Doakan kebahagiaanku Imran!!!
posted by Penulisan2u @ 3:13 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
33 Comments:
  • At 22/6/09 10:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bodoh.. sedih gila siot.. buat melelah air mata gan air ingoos..

     

  • At 22/6/09 1:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sdh le cite nie...tp air mata ngn ingoss x mleleh yek... hi2....

     

  • At 22/6/09 3:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedey siot,tp air mate xdela gugur...air ingoos apetah lagi laa...hahaha
    nice job, penulis!

     

  • At 22/6/09 5:01 PTG, Anonymous ..tinis.. said…

    adoiyai..
    sedey giler cite..
    tp air mate ngan ingoos xnak kluar..dah suwuh tp dye xnak jgk..ape bleh buat..huhu
    apepun sy tabik penulis cite nie sbb cite nie mmg best si0t!!

     

  • At 22/6/09 9:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2!!...
    tp sedih ar...

     

  • At 23/6/09 12:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm...aku da gak bestfren yg cmni..huhu..dhlaa bestfren aku ni xgtaw pn dia dh ske kt ak..rpenye dlm diam2 dia taruh hati...tp dia gtaw kt owg len dia da suka aku n suka tgk aku...tp mgkin bkn jdoh kot...aku dh tsuka kt owg laen...huhu

     

  • At 23/6/09 10:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurm..thats right...
    sedih...aku pon nangis gak..tapi c0ver r..ingus tak kuar2 pon...hurm but so touching r...
    wa....

     

  • At 24/6/09 12:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sejibik cam situasi ak...
    tp..
    CINTA...
    kita xley pksa..
    n..
    akmal..
    u r always in my heart although we're not meant together..
    B.F.F aka bestfriend forever..

     

  • At 24/6/09 2:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sdey err cte nie..
    aku kagum dgn pgorbanan cinta IMRAN HAKIMI..
    snggup pjuangkn cinta dye..
    utk lihat org yg dye cintau bhagia..
    sblm dye tinggalkn..

    sape yg sudi jd IMRAN HAKIMI aku..?

    ;(

     

  • At 24/6/09 2:40 PTG, Blogger my_za2l said…

    wa~
    best sgt.
    :D
    ~myza2l~

     

  • At 24/6/09 10:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sdh gle r....
    cnte xksmpaian y wt touching nie...
    ;(

     

  • At 25/6/09 1:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    such a superb story..
    wuuwwuuww.. dh nk nangis ni..kalau wat novel, mesti sampai sebaldi air mate..
    btw, congratz writer!!

     

  • At 25/6/09 11:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    no komen geng...boring s`sangat..tp okla..ble diperbaiki pd masa akan datang..cian buat mereka yang memendam perasaan kat orang yang dorang sayang..he..he..sape2 yang tergolong dalam kategori mereka2 tu kan,harap2la bersabar k..pa2 pn caiyok2 wat penulis..=)

     

  • At 27/6/09 9:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waa..
    best best..
    cedeynyer..

     

  • At 27/6/09 4:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku nak nangis wei!!
    nape semua cerpen klu sakit mesti kanser, aku pun kanser gak..
    kanser x semestinya membawa maut..
    ada jugak kanser yg blh sembuh.. dgn izin Allah

     

  • At 28/6/09 5:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    itula pasal...
    klu nk matikan watak dlm cerpen 2 novel ...nk bt dia sakit...
    mesti kata cancer...
    cancer otak la slalunya kan...

     

  • At 29/6/09 10:59 PTG, Anonymous Auzzy said…

    wahh kan best kalo ada CINTA yg macam nie. =D tulus n ikhlas , bukan palsu cam yg bersepah2 skrg

     

  • At 30/6/09 2:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good story la penulis!
    mmg best..cinta sahabat yg sejati..

     

  • At 2/7/09 4:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kenapa alasan kematian yang sering digunakan dalam cerita seperti ini. nak kata sedih tak juga kerana kesedihan itu tidak sempat terasa dan cerita pun dah habis. tapi apapun, cerita ini mampu membuatkan saya tersenyum sendiri.

     

  • At 5/7/09 4:23 PTG, Blogger ustazah dyLLa said…

    sedih ma...

     

  • At 5/7/09 7:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nape mst KANSER?? ca cite mlayu kt tV jep..laz2, mst de KANSER..cite da oke, tp sayangnye KANSER..

     

  • At 7/7/09 11:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    thanx a lot coz sudi komen my story...
    i'm not really like hepi ending act...hehe
    but i'll try to do that!!
    lol!!

     

  • At 10/7/09 5:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    terharu la cite ni..all the best..
    bagus penulis,,

     

  • At 15/7/09 4:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kesian kat aeril sbb nmpk mcm dia je yg suka kat lissa & lissa mcm x terima dia sepenuhnya lg
    haila

     

  • At 18/7/09 12:54 PTG, Anonymous ara said…

    sedih tapi x kesmpaian..
    ti wt r panjang gi smp meleleh air mata sume pmbaca..
    wtever its..
    wish u luck sukatulis..

     

  • At 21/7/09 9:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg sdih pn tpi air mte x kuar pn..npe la die x ckp awl2 lau x msti dh bhgia...ajl maut kn dtgn tuhan..ape2 pon best r..chaiyok!!!

     

  • At 6/8/09 8:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bile bc teringat characters dalam love actually (2003)..
    part kantoi video perkahwinan semua..
    mungkin hanya kebetulan..

     

  • At 3/11/09 11:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sad....i like this story

     

  • At 1/4/11 5:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    story yg dpt myentuh jiwe..ermm touching gile ciott..
    best best best...i like jln citer u..heshh apsal tibe2 air mate aq tk ley stop ni..da plese stop la air mate..warghhhhhhhhhhhhhhhh..so sad..
    [Mrs.Sleep93]

     

  • At 28/6/11 12:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Sdih nya..meleleh airmata..huhu..kisah cnta yg x smpai..huhu..

     

  • At 12/4/12 2:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best. Tapi kenape macam aeril je yg sukekan lissa..kesian die. Ape ape pon memang best cite nie!!!

     

  • At 12/4/12 2:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best. Tapi kenape macam aeril je yg sukekan lissa..kesian die. Ape ape pon memang best cite nie!!!

     

  • At 28/8/12 12:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kenapa begitu sedih akhirnya cerita niii papun best teruskan berkarya keyyy

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group