BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Jun 22, 2009
Cerpen : Perangkap Lebuhraya
Nama Pena : ilhambometh

Jam di atas meja kerjanya menunjukkan angka lima petang. Setengah jam lagi cukuplah lapan jam dia bekerja untuk hari ini. Seperti kebanyakan pekerja kolar putih sepertinya, di waktu-waktu sebegini memang sedang bersedia untuk balik. Selepas memadamkan komputer di atas meja, tiba-tiba telefon yang terletak di sudut mejanya berdering

Kring! Kring! Farid mengarahkan pandangannya ke situ. Dengan malas dia mencapai gagang telefon berwarna merah jambu itu.

"Hello! Farid di sini."

"Farid, saya ni. Awak masuk bilik saya sekejap."

"Baiklah Encik Harun." Selepas selesai perbualan, Farid lantas meletakkan semula gagang telefon ke tempatnya. Langkahnya dihayun perlahan menuju ke bilik Encik Harun yang terletak berhadapan dengan biliknya.

Tok! Tok! Pintu bilik Encik Harun diketuknya perlahan.

"Masuk!" Terdengar jawapan dari dalam bilik. Farid memulas tombol pintu lalu masuk ke dalam bilik lelaki berumur separuh abad dan berkepala hampir botak itu. Lelaki yang dipanggil Encik Harun itu menjawat jawatan sebagai Pengurus Kewangan di syarikat tempat Farid mencari rezeki.

"Ya, ada apa Encik Harun nak jumpa saya?" Soal Farid sopan. Walaupun Encik Harun berwajah garang dan seorang yang sangat tegas namun beliau merupakan seorang ketua yang baik dan bertimbang rasa. Farid sangat mengagumi dan menghormati ketuanya itu.

"Ha! Farid. Saya sebenarnya nak mintak tolong awak sikit ni." Jawab Encik Harun. Farid menunggu kata-kata yang bakal disampaikan oleh Encik Harun sambil memandang tepat ke wajah ketuanya itu.
Setelah agak lama menanti, Farid yang merasa kurang sabar terus bersuara. "Apa yang boleh saya tolong, Encik Harun?" Soalnya. Encik Harun memandang ke arahnya sambil mengukir senyuman.

"Begini Farid. Awak tahukan yang esok saya kena ke Perlis untuk buat pembentangan di cawangan kita di sana. Semua slide yang hendak saya bentangkan esok telah saya sediakan. Tapi petang tadi saya terima panggilan dari adik saya mengatakan yang ibu saya sakit kuat di kampung. Saya terpaksa balik ke kampung menjenguk ibu saya tu. Jadi saya harap awak dapat menggantikan saya ke Perlis esok." Wajahnya kelihatan sangat mengharap. Farid berasa serba salah. Hendak ditolak tidak sampai hati kerana ketuanya itu bukan sengaja berbuat begitu. Hendak diterima masanya telah suntuk. Setelah berfikir seketika, akhirnya Farid bersetuju.

"Baiklah Encik Harun. Nampaknya malam ni jugaklah saya terpaksa bertolak ke sana." Ujarnya.

"Farid, kalau awak nak guna kereta syarikat tu, awak gunalah. Kalau awak nak guna kereta sendiri pun tak apa. Nanti segala perbelanjaan minyak, tol, makan dan penginapan, awak claim balik." Encik Harun memberi cadangan.

"Saya rasa eloklah saya guna kereta saya sendiri je Encik Harun. Kereta saya tu pun tak pernah jalan jauh, setakat dalam KL ni aje sejak dibeli." Balas Farid sambil tersengih. Encik Harun turut tersenyum melihat anak buahnya itu yang tidak pernah mengatakan tidak setiap kali dia meminta pertolongan.

"Baguslah kalau macam tu. Farid, saya rasa eloklah awak balik sekarang. Boleh juga awak siapkan barangan peribadi yang awak hendak bawa sekali. Dan jangan lupa bawa sekali beg ni. Dalam ni ada semua slide yang awak nak gunakan esok." Encik Harun mengingatkan Farid yang baru hendak melangkah menuju ke pintu sambil memuncungkan mulutnya ke arah kerusi di depannya. Farid menoleh lalu tersenyum kerana kealpaannya. Tangannya pantas mencapai beg yang terletak di atas kerusi dan meminta diri untuk balik ke biliknya. Selesai mengambil barangannya di bilik, Farid lalu pulang ke rumah.

Suasana jalanraya di Kuala Lumpur pada waktu petang terutama waktu puncak memang sangat meletihkan. Farid juga tak lepas dari menghadapi perkara yang sama. Kereta yang dipandu seperti tidak bergerak di atas jalan raya. Kelihatan di persimpangan, terpacak berdiri di tengah-tengah jalan polis trafik berbaju putih menjaga lalu lintas agar teratur dan lancar. Sebagai seorang manusia yang telah dididik supaya bersabar dalam apa jua tindakan, Farid sentiasa bertenang sepanjang berada di dalam kereta yang dipandunya. Setelah lebih sejam berada di dalam kereta, akhirnya Farid selamat sampai ke rumah.

"Lambat abang sampai hari ni bang?" Sapa Linda, isteri Farid yang menemankan anak mereka membuat kerja sekolah di ruang tamu sebaik Farid membuka pintu.

"Hurm… Hari ni jalan jem teruk sikit la. Tak macam selalu." Jawab Farid sambil berlalu naik ke bilik. "Yang, tolong siapkan baju abang sepasang dua. Abang kena ke Perlis malam ni." Pesannya sambil melangkah mendaki ke bilik.

"Ada apa ke sana bang? Tergesa-gesa je. Ada apa-apa ke ni?" Linda bertanya seperti seorang polis pencen.

"Encik Harun yang minta abang gantikan dia buat pembentangan kat cawangan sana. Petang sebelum balik tadi baru dia bagitau abang." Jawab Farid.

"Kenapa dia minta abang ganti?" Linda yang mengikuti di belakangnya terus bertanya.

"Dia nak balik kampung sebab mak dia sakit kuat." Balas Farid sambil masuk ke bilik mandi. Seketika terdengar bunyi jirusan air di bilik mandi. Lebih kurang sepuluh minit kemudian, Farid keluar dari bilik mandi dan bersiap.

"Makan dululah bang. Nanti takut lapar pula di tengah perjalanan."

"Ye lah. Abang pun lapar ni. Abang rasa lepas solat Isyak baru abang bertolak." Ujarnya. Mereka lantas turun ke bawah semula. Linda menyediakan makan malam sementara Farid menggantikan Linda melayani anak mereka menyelesaikan kerja rumah yang diberi oleh guru.

Selesai makan dan bersolat, Farid memulakan perjalanannya bersendirian. Ketika baru memasuki lebuhraya menuju ke utara tanahair, masih kelihatan banyak kenderaan di kedua-dua arah. Suasana malam di lebuhraya masih seperti suasana di Kuala Lumpur di waktu tengah malam. Masih banyak kenderaan melaluinya.

Farid menghidupkan radio keretanya sebagai peneman. Memandu bersendirian di waktu malam tentu mengantuk jika tiada sebarang penyegar. Hendak berbual, tiada kawan di sebelah untuk dilayan bercerita. Hendak menghisap rokok, Farid bukanlah seorang perokok, oleh sebab itulah dia memilih siaran Hot.fm yang lebih hangat dari biasa menemani sepanjang perjalanannya.

Ketika melepasi satu susur keluar ke tol, suasana di kiri kanan lebuhraya terasa seperti suram dan sunyi walaupun terdapat tiang-tiang lampu berderetan di tepi lebuhraya. Tiada sebarang kenderaan yang melalui lebuhraya ketika itu.

"Hai! Nampaknya aku sorang je yang berada di atas lebuhraya ni. Takde satupun kereta mengikuti mahupun berselisih dengan aku ni." Getus Farid sendirian. Cermin pandang belakang diintainya. Sah! Takde satu keretapun yang mengikutinya.

Jam di dashboard kereta dijelingnya. "Dah pukul satu pagi. Patutlah sunyi." Bisiknya. Siaran radio kereta ditukar. "Layan Sinar.fm la sekejap." Seketika berkumandang lagu-lagu cinta berentak perlahan memenuhi ruang dalam kereta. Tiba-tiba dia terasa panas walaupun pendingin udara memang telah sedia terpasang sejak dia memulakan perjalanan.

"Ish! Apsal panas sangat ni? Aircond dah maximum aku pasang ni." Farid mengomel sendirian. Cermin kereta lantas diturunkannya. "Lega dapat angin segar. Nyaman." Tetiba pandangannya terarah ke tepi jalan. Dia lalu memperlahankan sedikit keretanya. Matanya tertancap pada sesusuk tubuh wanita yang berdiri di tepi lebuhraya.

"Apa pulak perempuan ni buat kat tepi highway ni? Ada rumah ke dekat-dekat sini agaknya?" Farid merasa sedikit curiga. Keretanya dipandu agak perlahan, namun tiada tanda-tanda dia hendak berhenti bertanyakan arah wanita itu. Ketika melintasi wanita itu, hidungnya tercium bau yang sangat wangi. Dipandangnya wajah wanita yang berdiri itu sejenak. Dia tersenyum memandang ke arah Farid. "Manis." Hatinya berkata. Bibirnya mengukir senyuman nakal namun senyuman itu mati begitu saja.

"Ish! Tak sanggup aku nak berhenti. Entahkan manusia entahkan syaitan. Buatnya perompak ke, nahas aku. Takpun hantu penunggu highway ni, entah apa-apa jadi kat aku pulak nanti." Persoalan itu bermain-main di dalam kotak fikirannya.

Apabila kenderaannya telah melepasi wanita itu, dia mengintai cermin pandang belakang sekali lagi. Dadanya berdebar apabila wanita itu tidak kelihatan di dalam cermin. Dia menoleh ke belakang untuk memastikan apa yang dilihatnya di cermin dan sah wanita itu tiada di tempat ia berdiri tadi. "Ish! Mana pergi perempuan cantik tu agaknya ye? Cepat sangat hilangnya." Bisiknya lagi.

Ketika sampai di sebuah hentian yang disediakan oleh pihak lebuhraya, Farid yang merasa sedikit keletihan dan mengantuk memberhentikan kenderaannya. "Berhenti rehatlah kejap. Ngantuk pulak." Getusnya.

Farid merebahkan kerusi di bahagian pemandu lalu melelapkan matanya seketika. Setelah lebih kurang setengah jam melelapkan mata, Farid lantas bangun dan pergi ke tandas untuk mencuci muka bagi menghilangkan kesan-kesan mengantuk yang dialaminya. Suasana agak sunyi kerana cuma terdapat beberapa orang sahaja pemandu yang berhenti di situ.

Selepas mencuci muka, Farid pergi ke arah deretan kedai yang didirikan oleh pihak lebuhraya. Tujuannya hanya satu, tidak lain untuk mencari segelas teh tarik sebagai penghilang dahaga dan penambah tenaga. Setelah apa yang dicarinya ditemui, dia kembali semula ke arah keretanya yang diparkir di tempat letak kereta yang terletak tidak jauh dari tandas.

Ketika Farid menghayun langkah menuju ke arah keretanya, terasa angin bertiup keras ke mukanya. Bauan wangi menusuk hidung. Lolongan anjing yang entah dari mana datangnya tiba-tiba bersahutan. "Ish! Apa pulak ni?" Bisiknya sambil terus berjalan.

Sebaik sampai di keretanya, Farid terus menghidupkan enjin dan berlalu meninggalkan hentian itu. Ketika menjeling jam di dashboard, kelihatan angka tiga tertera di situ. "Dah pukul tiga pagi. Kejap lagi sampailah ni." Ucapnya perlahan.

Kira-kira lima puluh meter meninggalkan hentian, Farid terasa pergerakan keretanya agak perlahan walaupun pedal minyak telah ditekan sepenuhnya. "Apsal berat sangat ni?" Katanya sendiri. Tiba-tiba bau wangi yang dihidunya di hentian tadi muncul semula. Perasaannya menjadi tidak menentu. Dia terasa seperti ada sesuatu yang sedang memerhatikannya. Dia lantas memandang ke belakang melalui cermin pandang belakang.
Farid terkejut apabila terpandang wanita cantik yang dilihatnya sebelum berhenti di hentian tadi berada di kerusi penumpang belakang sambil memandang ke arahnya. Dengan segera dia melarikan pandangannya ke hadapan namun dia sangat terkejut apabila dilihatnya wanita cantik itu sudah berada di atas bonet hadapan keretanya. Wanita cantik itu berubah menjadi satu lembaga hodoh dan melekap di cermin hadapan keretanya. Dia lantas tidak dapat mengawal kenderaannya lalu terbabas ke tepi lebuhraya. Keretanya mengalami beberapa kerosakan akibat terlanggar pembahagi jalan.

Sejurus ditimpa kemalangan tersebut, Farid segera menelefon pihak polis dan bantuan diberikan kepadanya lebih kurang setengah jam selepas itu. Ambulan yang datang setelah dimaklumkan oleh pihak polis menghantar Farid ke hospital berdekatan akibat kecederaan yang dialaminya. Ketika menerima rawatan di hospital, barulah Farid mendapat tahu yang di kawasan itu memang selalu berlaku kemalangan seperti yang dialaminya.
posted by Penulisan2u @ 2:44 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
8 Comments:
  • At 22/6/09 11:14 PG, Blogger Org Ganu said…

    erm..cte hantu rupanya..
    ayat dah ok dah tapi rasa seram tu x sampai la..
    sikit sgt n macam cpt sgt nk abehkan cerita.
    papepun nice try.al da best for next cerpen!

     

  • At 23/6/09 1:51 PTG, Anonymous aNJe said…

    cepat sgt ending...
    nice try

     

  • At 23/6/09 4:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    baru nak seram...
    dah habis..hehe..
    cerita lebih kurang tujuh perhentian..
    tapi lain la..

     

  • At 24/6/09 3:10 PG, OpenID ilhambometh said…

    hehe... memang nak cepat habis pun.

    citer ni terhasil masa heboh kisah si kebaya merah kat hentian Gurun tu.

    terima kasih atas komen membina. insyaallah akan kembali dengan karya yang lebih bermutu

     

  • At 7/7/09 6:41 PTG, Blogger A'al said…

    bise je.takde arr sampai bulu roma naik...huhhuhuu

     

  • At 7/7/09 11:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    n cerita lapok la..imaginasi yg kurang..just my opinions..sorry 2 say..

     

  • At 27/7/09 1:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite nei agk feminn..biasa ddgr..but,nice try..ape2 pum oklah..._blev_

     

  • At 20/11/10 10:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    iyela, tak berapa menarik sangat.. patutnya, buatla farid tu berhenti kereta dan tumpangkan perempuan tu,baru menarik sikit..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group