BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Jun 22, 2009
Cerpen : Cinta dalam hati
Nama Pena : ria abadi

“Berambos! Aku benci kau! Keputusan aku muktamad! Kita takkan ada apa-apa lagi! Kau mengkhianati aku!” jerit Haikal pada Aisyah. Aisyah terkedu dan kaku membisu. Dia berulang kali mengucap kata maaf jauh di sudut hatinya, bukan dia sengaja. Dia cuma mahu sahabatnya itu lebih berhati-hati dalam menyintai, dia tak mahu sahabatnya itu bersedih lagi. Namun, dia tersilap. Maklumat itu merosakkan hubungan Haikal dan teman rapatnya, Aril. Mungkin itu padahnya buat Aisyah dan kini Haikal bersumpah membencinya.

Hari-hari di laluinya dengan payah. Setiap langkahannya terasa berat. Aisyah masih tidak dapat menerima hakikat cintanya itu telah pergi. Memang dia cinta,namun adakah Haikal merasai apa yang dirasainya? Adakah benar cinta yang terucap di bibir Haikal selama ini ikhlas atau hanya mainan kata-kata. Hanya Tuhan saja yang tahu bisiknya dalam hati. Aisyah sedih mengenangkan apa yang telah berlalu, sedih kerana Haikal menggunakan Tuhan sewenang-wenangnya sebagai alas an menjarakkan hubungan mereka perlahan-lahan agar Aisyah tidak menyedarinya. Namun Haikal silap, Aisyah menyedarinya, Aisyah tahu bukannya Haikal takut pada Allah, tapi dia lebih takut kepada bekas kekasihnya.

Apa yang bermain di benaknya kini terjawab sudah. Haikal kembali bersama bekas kekasihnya yang dulu di maki dan di kutuk. Kini Rina dan Haikal kembali menjilat ludah masing-masing. Pedihnya Aisyah melihat kelibat mereka berdua di hadapan matanya. "Astagfirullahaladzim, Ya Allah Kau lindungilah hati hamba Mu ini, Kau lindungilah mereka dari maksiat dan kejahatan syaitan agar mereka tidak mati di pentas kemaksiatan." Aisyah tertunduk dan menjauhkan penglihatannya dari adegan yang pasti melukakan, hanya komunikasi pada Pencipta mampu menenangkan hatinya. Aisyah menguatkan hati dengan penuh penyerahan pada yang Maha Mengetahui, mengangkat kepalanya dan mengukir senyuman seperti tiada apa yang melukakan berlaku di hadapannya. Segalanya berjalan lancar, dia tidak mahu teman-temannya mengesan luka yang terukir jauh di sudut hatinya.

Aisyah melalui harinya dengan tabah dan kuat. Harapannya masih tinggi, bukan harapan untuk bersama atau kembali menagih kasih Haikal. Ianya Cuma satu harapan yang berkaitan dengan Haikal yang menyebabkan Aisyah masih bernyawa hari ini. Satu harapan yang kuat. Tidak pernah seharipun dalam hari-hari yang berlalu dia melupakan Haikal. Pasti ada bayangan Haikal berlalu di benaknya. Ianya menyakitkan. Betapa dia berdoa meminta Allah menjauhkan hatinya dari Haikal namun terasa makin dekat. Betapa dia berdoa agar dia dapat melupakan Haikal namun ingatan itu semakin utuh. Tuhan, singkirkan dia dari hidupku jika dia benar bukan milikku. Namun, sedikit pun rasa itu tidak berganjak dari jiwanya. Pedih.

"Aziey, macamana ni dah 6 bulan berlalu dia masih bertakhta di hatiku. Bukan juga aku selalu nampak dia, kadang-kadang nampak dia dengan adegan yang menyakitkan pula tu hati tapi rasa ni, rasa ni masih dalam ni. Aku cuba untuk membenci tapi, tak dapat." Luah Aisyah pada Aziey. Tekanan perasaan di alaminya tidak mampu diselindungi lagi. "Sabarlah Sha, nanti pasti kau dapat lupakan dia juga, he"s not worth to be loved by you. Ramai lagi yang syok kat kau, layan je lah." Aziey cuba menenangkan Aisyah. "Tapi aku tak dapat. Aku dah cuba, aku takut, perasaan aku ni masih kuat untuk Haikal, aku taknak orang lain rasa apa yang aku rasa, selagi aku tak dapat lupakan Haikal dan jauhkan dia dari hati aku, I"m not going be with someone new." Aisyah tidak ingin orang lain merasa sakit seperti apa yang dia rasai, lantas hidup sendiri adalah jawapan terbaik.

"Ya Allah lindungi cintaku pada Mu, kasihku pada Rasulullah dan sayangku pada ibu bapa dan kaum muslimin dan muslimat. Ya Allah, jika dia bukan milikku aku mohon padaMu ya Allah singkirkan dia dari hatiku. Kau tenangkanlah jiwa ku ya Allah, Kau kukuhkan lah aku dan pegangan ku pada agama Mu ya Allah. Aku mohon pada Mu ya Allah, jangan kau pesongkan aku lagi dalam hidup di dunia Mu yang penuh cabaran ini. Telah aku rasai semuanya ya Allah, dan kehidupan bersama Mu adalah yang terbaik pernah aku rasakan. Kau perbaikilah akhlak ku ya Allah, tenangkan jiwa ku, kuatkan pegangan ku, teguhkan tiang iman dan Kau tingkatkan kesabaranku ya Allah. Aku mohon padaMu agar Kau tenangkan Haikal dan Kau lindungi dia dari maksiat ya Allah." Setiap hari yang berlalu, Aisya memohon dan meminta sebagai hamba yang sangat memerlukan Tuhannya.

"Aisyah! Aku dengar Haikal kemalangan semalam! Dia koma sampai hari ni!" Beritahu Aziey pada Aisyah sebaik sahaja dia sampai di bilik.

"Kau biar betul Ziey? Dia kat Hospital mana? Kau tau tak dia masuk wad mana?." Aisyah dipenuhi kerisauan.

"Ermm…kejap aku Tanya Zaid," Balas Aziey sambil tangannya menekan-nekan punat telefon lalu menghantar mesej yang ditaipnya pada Zaid.

"Kau rasa dia teruk tak ziey? Sampai koma tu. Hmm." Luah Aisyah pada Aziey.

"Mungkin. Eh kejap, Zaid dah balas. Zaid cakap dia kat Hospital Besar, kat wad lelaki tingkat 4. Kau nak pergi sekarang ke Sya? Dah pukul 8 malam ni, mana diorang buka untuk pelawat lagi." Kata Aziey pada Aisyah.

"Aku pergi malam ni juga. Takpelah dapat tak dapat tu lain cerita. Allah akan tolong. Kau jangan risau, kalau aku tak sempat datang kelas esok kau tolong cakap kat lecturer aku kat Hospital ye. Thanks ziey, aku pergi dulu." Aisyah tetap dengan sifat keras hatinya, dia ingin berjumpa dengan cintanya.

"Aisyah! Goodluck! Hati-hati! Jaga diri!" Nasihat Aziey pada Aisyah penuh kerisauan. Aisyah hanya membalas dengan senyuman.


"Aku datang bukan nak cari pasal. Aku datang bukan pasal aku nak kau balik. Aku datang bukan pasal aku terhegeh-hegeh kat kau balik. Tapi aku datang pasal hati aku bawa aku, pasal aku nak kau hidup dan pasal cinta aku ikhlas untuk kau kerana Allah. Ya Allah bantulah aku ya Allah." Bisik Aisyah jauh di dasar hati sepanjang perjalanannya ke Hospital. Jiwanya berdebar kencang, tangannya sejuk menggigil, kakinya menggeletar.

"Maaf cik, waktu melawat dah habis. Sila datang lagi esok." Lembut jururawat yang bertugas tersebut memberitahu Aisyah.

Namun aisyah tidak berputus asa, dia cuba untuk memujuk lagi. "Tolonglah saya, kawan saya di dalam tu sedang koma, saya perlu bertemu dia."

"Maafkan saya cik, Polisi kami tidak membenarkan pelawat masuk selepas jam 8 malam" Jururawat tersebut cuba menerangkan pada Aisyah sebaiknya.

"Eh, Aisyah! Kenapa kamu ada kat sini? Kamu dah sihat?" tiba-tiba seorang lelaki menyapanya. Doktor Aqif, Doktor yang merawat ketumbuhan di perutnya dahulu.

"Doktor, Alhamdulillallah saya dah beransur pulih. Doktor, saya perlu melawat kawan saya. Dia sedang koma sekarang, saya teringin sangat untuk menjenguk dia." Luah Aisyah pada Doktor Aqif.

"Erm, baiklah. Saya tolong kamu, tapi kali ni saja tau." Doktor Aqif melemparkan senyuman nakal pada Aisyah.

"Terima kasih Doktor, jasa baik Doktor tak mampu saya nak balas sekarang." Aisyah amat bersyukur atas bantuan yang diberikan oleh Doktor Aqif. Lalu, perlahan dia mengikut langkahan Doktor menuju ke wad kelas pertama di mana Haikal di tempatkan.

"Ini dia bilik Haikal, take your time." Kata Doktor pada Aisyah.

"Terima kasih Doktor." Kini Aisyah terpacak di hadapan pintu bilik Haikal. Tangannya menggenggam tombol pintu, ditarik nafasnya dalam dalam. Lalu dihembuskan dan dengan segala kudrat yang ada dia memulas tombol untuk membuka pintu. Kepala yang tertunduk diangkatnya perlahan.

"Aik, kenapa orang lain pula ni." Bisiknya dalam hati. Rupanya bilik itu dikongsi dua orang pesakit, lalu dia meneruskan langkahan ke belakang lagi untuk ke katil Haikal.

Airmatanya tidak dapat di bendung lagi di saat melihat keadaan Haikal. Kaki dan tangan kirinya patah, mata sebelah kirinya ditutup dengan kapas putih yang memperlihatkan sedikit bekas darah berwarna merah cair. "Mungkinkah Haikal akan buta?" detik hatinya. Aisyah menyentuh lembut kulit pipi Haikal yang terdapat banyak bekas parut. Mungkin hasil kemalangan tersebut. Sayu hatinya melihat keadaan Haikal kini. Perlahan dia duduk di kerusi dan menggenggam tangan kanan Haikal. Lemah longlai tangan lelaki gagah itu. Alat bantu pernafasaan juga mengeluarkan bunyi yang kurang enak di dengar. Debaran jantung Haikal juga agak lemah.

"Abang." Lembut suara Aisyah bergema. Setitik airmatanya jatuh ke atas tangan Haikal yang digenggamnya erat. Hasil rindu yang tak terluah, dan betapa kasihnya pada Haikal terlepas hari ini. Perlahan di kucupnya tangan Haikal lalu di angkatnya tangan itu dan diletakkan di pipinya. Haba tangan Haikal mengubat segala luka yang pernah ada. "Ya Allah, maafkan aku atas kelemahanku, aku terlalu merindui hamba Mu ini." Bisik Aisyah dalam hatinya, menyesali perbuatannya dan memeohon maaf pada Pencipta.

Perlahan suaranya berbisik, meluah segala rasa pada Hamba Allah yang dicintainya. "Aisyah sayang abang. Maafkan Sha buat abang rasa terkhianati. Maafkan Sha andai pernah melukai. Maafkan Sha atas setiap sikap buruk Sha pada abang. Maafkan Sha membiarkan abang terlepas dan pergi. Maafkan Sha tak menjaga abang sepenuh hati. Maafkan Sha bang. Abang, ingat tak lagu kita dulu?" Aisyah mengajak Haikal untuk berbicara walau dia tahu dia seakan orang gila yang bercakap sendiri.

Sambil teresak-esak Aisyah mendendangkan lagu yang pernah menjadi lagu tema mereka berdua dulu. Sudah tentu Haikal tergelak jika mendengar suara Aisyah yang tersedu sedan saat itu tapi tetap juga hendak menyanyi. "Walau berputar utara selatan, Ku tak putus harapan, sedia setia" lemah, tak mampu Aisyah meneruskan. Dalam tangisan yang cuba untuk tertawa mendengar nyanyian sendiri. "Abang, Sha masih setia. Sha masih setia pada janji kita pada Allah. Abang satu-satunya manusia yang Aisyah sayangi sampai bila-bila. Dan hari ni Sha di sini, di sebelah abang kerana hati Sha membawa Sha kemari. Demi Allah bang, tak pernah sehari pun hari-hari yang Sha lalui Sha melupakan abang. Sha bukan kembali untuk menagih kasih atau merayu menjadi isteri abang. Cuma hati yang ikhlas membawa sha kemari, kasih Sha memang untuk abang tak kiralah abang dengan siapa. Abang keluar berdua dengan perempuan lain, it hurts but what else I can do selain mendoakan kebahagiaan abang? Memohon abang dilindungi dari maksiat dan semoga abang menjadi hamba Allah yang baik. Abang ingat tak dulu abang pernah cakap kat sha? Abang cakap kat sha, walau apa pun yang terjadi Sha jangan lupa yang abang sayangkan Sha. Jangan pernah lupa. Hari ini Sha masih tak lupa, Sha tahu abang sayangkan Sha walau abang cakap abang bencikan Sha. Sha yakin semuanya belum berakhir. Abang bangunlah, kesian kat Azim, siapa nak main kereta control dengan Azim lagi kalau abang tak bangun? Siapa nak pasang khemah untuk Azim lagi kalau abang tidur kat sini? Siapa nak puji masakan mak kalau abang tak dapat makan? Siapa nak pandu kereta untuk mak kalau abang tak bangun? Siapa nak bincang pasal politik dengan bapak? Hp yang bapak taknak bapak nak bagi kat siapa? Bangunlah bang, semua orang perlukan abang. Siapa nak tolong cik Zah tengok printer dia kalau abang tiada? Abang bangunlah demi keluarga abang." Rasa yang sekian lama di simpan, habis di luah. Tiada apa lagi yang tersisa yang menjadi rahsia jiwa. Erat tangan Haikal digenggam dan dikucup penuh cinta.

"Aisyah." Tiba-tiba suara lelaki menyapanya dalam sepi. Aisyah menoleh dan melihat seorang lelaki lewat 40an di belakangnya.

"Eh, Pak cik. Maafkan saya menganggu." Lemah Aisyah menyapa ayah Haikal yang masih dalam sendunya.

"Dah lama kamu di sini?" Tanya ayah Haikal pada Aisyah.

"Taklah pakcik, saya dah nak balik. Dah lewat ni, maafkan saya mengganggu. Sampaikan salam saya pada makcik. Saya balik dulu. Assalammualaikum." Aisyah berlalu pergi bersama airmata yang masih tersisa di dalam matanya. Dia tidak menoleh kebelakang lagi saat itu. Perasaannya telah dihamparkan. Apa yang di harapkannya semoga Haikal dapat kembali ke dunia nyata.

************************************************
posted by Penulisan2u @ 3:00 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
25 Comments:
  • At 22/6/09 3:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nape mcm trgantung je cite ni...

     

  • At 22/6/09 11:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alahai jgn buat cerpen tergantung... syok aku bc tetiba tergantung... aku x fhm apa sebenarnya berlaku antra depa dua org???

     

  • At 22/6/09 11:32 PG, Blogger Org Ganu said…

    x nak sambung ke?

     

  • At 22/6/09 12:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    drpd die nyanyikn lg utk org koma...
    better bc quran ke...zikir ke...
    kalo nk wat cite unsur2 Islami...wat btul2...
    jgn ISlam separuh jalan je...

     

  • At 22/6/09 11:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aisyah tu isteri haikal?
    aril tu sapa plak?
    interesting...tp aku blurrrr....
    byk sgt persoalan.......

     

  • At 23/6/09 9:16 PG, Anonymous nisah said…

    ala...
    apa nih??
    pg2 dh buat aku stress~~

     

  • At 23/6/09 9:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Relek r..mesti ade sambungan nie.Kompom lah...

     

  • At 24/6/09 1:55 PG, Blogger Nadhirah said…

    adeyh..
    ptong stim..
    skerar jln jer?

     

  • At 24/6/09 5:15 PTG, Anonymous teamadu said…

    adoyai...ni cite sendirik ke ape...tkde ksudahan lagi ek...tp mmg cite ni blurrr ar...

     

  • At 24/6/09 10:08 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    alahai..citer ni dh habis ke??
    takkan tergantung mcm ni kot..
    tgh syok baca, tup2x dh abis..
    cik writer, sile sambung yer!!
    byk yg x phm ttg citer ni..
    knp haikal n aisyah leh putus?
    ape akhirnye hubungan diorg ni..??

     

  • At 26/6/09 2:48 PTG, Anonymous BaYdLa said…

    ad sanb kut...ad pla g2 je..mna aci...x bes ah..

     

  • At 28/6/09 11:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam..
    pe ni ceter tergntung..hope dpat smbung k..

     

  • At 29/6/09 9:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nthing interested...
    gosh...
    better bace yasin dari nyanyi...

     

  • At 30/6/09 11:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xbesh laa....
    cte trgntng....
    xda smbngan ker?????

     

  • At 3/7/09 12:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape nie nk buat cara islam buat btul2..pas2 citer tergantung lak..aper lar..x best aq bagi1/5

     

  • At 5/7/09 10:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hm..xde smbungan ke??
    nty tlg smbung ye..
    bezz gak citew ni..
    huhuhu

     

  • At 7/7/09 1:40 PTG, Anonymous cokelat_stroberi said…

    sweet..
    tp pendek sgt.
    nk tow selanjutnye..

     

  • At 8/7/09 2:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer da k.tapi tergantung..

     

  • At 9/7/09 5:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tah pe2 la,
    wat la cerita yg btol2...

     

  • At 15/7/09 4:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pahal xde ending.
    nak sruh ktorng buat ending sendiri ker?

     

  • At 19/7/09 3:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    baik xpayah tulis kalu tergantung cmtu..

     

  • At 22/7/09 11:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haah la npe tgntng cte die..dh best dh tu..btul gak jgn islamic sparuh jlan je..k..truskan lagi..smbung r cte ni....

     

  • At 28/4/10 5:58 PTG, Blogger diela_fadyla said…

    naper la tergantung......
    baru nak feeling...
    panjangkan skit ending die mesti best....

     

  • At 19/10/10 8:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aiyoo..
    mcm berangan sorg je watak ni..

     

  • At 12/3/12 6:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala terus kan la cite.. cite punya la best p tergantung plak..=(

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group