BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Khamis, Mei 21, 2009
Novel : Tidak Seindah Mimpi 8
Nama Pena : Org Ganu

Aku membuka mata perlahan-lahan .Kepalaku terasa pening . Mataku berpinar . Aku cuba bangkit dari perbaringan tetapi kudratku tidak cukup untuk menggerakkan badanku walaupun sedikit . Namun dalam kesamaran aku masih dapat melihat suasana di sekelilingku. Kat mana aku ni? Nak kata bilik aku, nampak macam lain macam je. Aku masih cuba menggagahkan diri untuk bangkit namun masih seperti tadi , gagal . Arghh kenapa ni? Kenapa aku rasa badanku seperti lumpuh .Langsung tidak dapat bergerak . Ya Allah kenapa ni?

" Lina, awak dah bangun ye?" Aku tersentak apabila aku mendengar suara lelaki di sebelahku . Aku terus menoleh ke arah suara itu .

" Syam ?! Awak buat apa kat sini?" Terkejut bukan kepalang aku apabila melihat ada lelaki dalam bilik ini, dan lelaki itu adalah Syam . Ya Allah, apa dah Syam cuba buat pada aku. Aku cuba mengingati apa yang berlaku semalam tetapi aku gagal mengingatinya

" Ini rumah kakak saya .Jangan risau…buat masa ni awak berehat la dulu kat sini..," katanya lembut . Aku mulai curiga . Jangan-jangan dia buat sesuatu yang tidak senonoh pada aku.

" Kenapa awak bawak saya ke sini? Apa awak dah buat pada saya? Kenapa saya tak boleh bergerak ? Awak yang bagi ubat tidur kat saya kan?!" Soalku
bertalu-talu.

" Astaghfirullahalazim..Lina, betul sumpah..saya tak ada buat apa-apa kat awak..sebenarnya..,"

"Sebenarnya apa? Sebenarnya awak memang dah rogol saya kan?"
Belum sempat Syam bersuara aku mula memintas kata-katanya. Aku berasa sungguh sebak apabila meluahkan kata-kata itu . Secara tidak langsung ingatan peristiwa semalam menerjah ke ruang benakku. Ya, aku dah dapat ingat dah.. semalam aku kat pejabat dan tidak lama selepas itu Syam datang.Dia mempelawa aku masuk ke sebuah bilik dan kemudian dia memperkosaku..Ya Allah Syam..sampai hati kau buat aku macam ni . Syam memang kejam! Dia telah menodai kesucianku sebagai seorang gadis.

" Lina! Saya tak pernah terfikir nak melakukan hal terkutuk tu pada awak.Saya betul-betul tak faham kenapa awak cakap saya macam tu..saya.."

" Sudahla Syam..sampai hati awak buat saya macam ni. Apa salah saya hah?!"
Syam terdiam mendengar tengkinganku.Aku meratap kesedihan . Ingatan itu semakin lama semakin jelas . Aku tidak sangka Syam sekejam itu. Adakah kerana aku menamparnya semalam membuatkan dia melakukan hal terkutuk itu kepadaku . Namun, tiada gunanya aku menangis walau mengalir air mata darah sekalipun kerana segala mahkota aku telah hilang di tangan lelaki yang berhati busuk ini.
Aku cuba menggerakkan badanku sekali lagi, dan kali ini aku berjaya bangkit dan kemudian perlahan-lahan aku berdiri .Walaupun kepalaku masih pening, namun aku tetap gagahkan diri untuk melangkah .

" Awak nak ke mana tu? Awak berehat la kat sini dulu.."
Syam cuba menghalang langkahku.Aku menepis tangannya yang melintang merintangi laluanku. Aku memandang tajam kepadanya .Namun wajahnya begitu tenang membuatkan rasa kecewa dan sedihku semakin menggila.

" Syam, awak nak apa lagi dari saya hah? Tak cukup lagi ke dengan apa yang awak dah buat kat saya?"
Air mataku kian deras mengalir . Aku tidak tahu apa yang perlu aku lakukan sekarang . Ternyata segala-galanya telah hancur. Semuanya telah musnah . Aku bukan lagi seorang gadis yang dihormati sebaliknya aku kini seorang
perempuan jijik yang sudah hilang maruah diri.

" Lina, dengar dulu penjelasan saya..semalam saya jumpa awak pengsan kat tepi jalan tengah malam semalam . Then, saya bawak la awak balik ke rumah kakak saya . Apa yang terjadi sebenarnya pada awak? Kenapa awak tuduh saya macam tu?"
Keterangan dan soalan Syam membuatkan aku tercengang . Aku mengerutkan dahi memikirkan kembali apa yang berlaku semalam namun hanya ingatan yang Syam memperkosaku bermain di tubir mata .Perasaanku makin terguris. Aku langsung tidak mempercayai kata-kata Syam .Aku tahu Syam hanya mereka cerita untuk menyelamatkan dirinya.

" Sudah la Syam..awak tak payah nak mereka cerita . Saya masih ingat apa yang berlaku semalam . Awak dah..awak dah..,"

" Saya dah apa Lina? Tell me please..,"
Syam mula mempamerkan rasa gelisah di wajahnya . Matanya sudah merah mungkin menahan marah padaku. Dia terus memegang kedua-dua belah bahuku kuat.Aku cuba melepaskan diri namun kudratku begitu lemah untuk melawannya.

" Syam!! Lepaskan saya! Tak cukup lagi ke apa yang awak buat kat saya semalam?! Lepaskan saya!" Aku menjerit sekuat hati .Air mataku semakin deras mengalir .

" Syam, kenapa ni?"
Aku tersentak apabila kelihatan seorang wanita dalam lingkungan 30-an tiba-tiba masuk ke bilik itu . Syam pantas melepaskan aku . Terdapat riak kecewa di wajah Syam .Arghh..peduli apa aku.Yang pasti aku sangat benci padanya. Syam setan!! Jeritku di dalam hati.

" Tak ada apa-apa kak…salah faham je tu..," kata Syam selamba.
Aku menjeling tajam kepadanya .Huh salah faham? Nonsense!

" Hai kamu ni..janganla berkasar sangat dengan perempuan. Tengok sampai menangis dah ha.. Nanti tak pasal-pasal awek kamu ni lari..," awek? Erk? Tolong sikit..perogol sepertinya tidak layak menghuni hatiku ini. Aku mengesat air mataku cepat-cepat. Malu rasanya apabila wanita itu merenungku.

" Lina dah ok ke?" Aku terkejut apabila wanita itu mengetahui namaku. Dari mana dia tahu. Apa hubungan Syam dengan wanita ini?

" Ni Kak Za, kakak saya..," Kata Syam. Eh, dia ni seperti tahu-tahu je persoalan yang bermain di fikiranku.

" Saya dah ok kak..saya mintak diri dulu ye..," kataku lembut namun jelas tidak dapat menutup kesayuan hatiku.

" Lah, kamu nak pergi mana pulak ni..rehat la dulu kat sini..," kata Kak Za. Aku menggelengkan kepala perlahan tanda tidak setuju dengan permintaannya.

" Tak apa la Kak Za, saya dah ok.Saya nak balik rumah..nanti kena pergi kerja..," jawabku lagi sambil menahan sebak di dada.Aku mesti pergi sekarang. Mana mungkin aku tinggal bersama lelaki yang telah merosakkan mahkotaku . Aku perlahan-lahan mengatur langkah untuk meninggalkan bilik itu namun belum sampai beberapa langkah aku kepalaku pening dan tanpa disangka aku hampir pitam dan dengan sepantas kilat aku sudah berada dalam rangkulan Syam .Syam kemudian terus mendukungku ke katil . Mataku bulat memandang Syam. Bahang panas mula menyerbu ke mukaku. Malunya diperlakukan sebegitu di hadapan kakaknya. Tak puas lagi ke mengambil kesempatan terhadap diriku?!

"Ha..kan akak dah cakap..rehat la dulu.Lina tak ok lagi tu..jangan paksa diri ye..," Kak Za terus mendapatkan aku dan mencapai tuala lembab di sebelah katil.Kemudian , dia mengelap wajahku dengan tuala tersebut dan meletakkannya di dahiku .

" Lina ni memang degil sikit kak..kepala batu.Dari dulu dia macam ni..," kata Syam sambil tergelak . Syam!! Jeritku di dalam hati . Boleh pula dia menggelakkan aku di saat aku begini . Hatiku semakin pedih melihat gelak-tawanya yang seolah-olah menghinaku. Yang aku mampu sekarang hanyalah berdiam diri. Ya Allah..tabahkan hati hambaMu ini Ya Allah..

" Lina demam ni..Hah..Syam tolong pergi beli ubat pening dan panadol kat farmasi sekejap .Ubat kat rumah akak dah habis ," pesan Kak Za.

"Alrite..akak jaga Lina elok-elok tau..jangan kasi dia lari lagi..," Syam sempat pula nak berseloroh sambil mengeyit mata padaku. Aku mencebik . Huh! Pura-pura baik konon .Ye la sebab depan kakak boleh la cover. Kalau depan aku tak ubah seperti syaitan bertanduk. Aku tidak sangka Syam begitu.Jauh di sudut hatiku aku cuba menafikan apa yang telah dia lakukan dan mengharapkan semua itu hanyalah mimpi namun apakah dayaku…semua itu telah terjadi.

-------------------------------------------

"Lina..,tengah fikir apa tu?" Aku tersentak apabila Kak Za tiba-tiba menyapaku. Jauh pula aku mengelamun.

" Fikir bila akak nak kasi saya balik rumah?" Aku tersengeh sambil menuturkan kata-kata itu. Sudah 3 hari aku di rumahnya . Aku sekarang semakin pulih berkat pertolongan Kak Za. Rupa-rupanya Syam mempunyai kakak yang sungguh baik dan prihatin.Dia menganggap aku tidak ubah seperti adiknya sendiri . Jauh di sudut hatiku, aku begitu terharu. Namun pada masa yang sama aku turut kecewa kerana alangkah ruginya dia mempunyai adik seperti Syam yang sanggup menghancurkan maruah orang lain . Aku tahu yang Kak Za tidak mengetahu hal ini kerana aku juga tidak sanggup untuk menceritakan perkara sebenar kepada Kak Za kerana khuatir dia akan kecewa.

" Lah budak ni berangan lagi..ingat kat Syam ke?" Aku tersentak sekali lagi..Ya Allah tak perasan pula aku kembali mengelamun di hadapan Kak Za. Ternyata sikapku yang satu tu masih bersemadi dalam diriku.

" Hehe..tak adalah kak.." jawabku menahan malu.

" Hai tak kan baru sehari tak jumpa Syam dah rindu kot…," kata Kak Za separuh berseloroh .Aku hanya tersenyum hambar. Rindu? Mustahil aku akan merindui lelaki ‘pemusnah’ itu.

" Mana ada Kak Za..Kak Za tak pergi mana-mana ke hari ni ?" Aku cuba mengubah topik perbualan.

" Hai..asal akak cakap pasal Syam je Lina terus tukar topik ek?" Aku tersenyum kelat mendengar telahan Kak Za yang begitu tepat sekali.

" Akak tengok Lina macam tak suka Syam je..kenapa? Dia dah buat apa kat Lina?" Soal Kak Za lembut . Aku mula berasa resah dan serba-salah .Aku berfikir sejenak.Patut kah aku menceritakan apa yang berlaku kepada Kak Za. Tidak! Aku tidak akan beritahu Kak Za kerana aku malu untuk menceritakan perbuatan Syam terhadapku dan juga aku tidak mahu wanita berbudi bahasa seperti Kak Za kecewa .

" Tak ada apa-apa kak. Mungkin sebab saya tak berapa sihat kot. Itu yang saya kurang bercakap dengan dia," aku berbohong. Aku tahu Syam sering melawatku dan bertanya khabarku namun setiap kali dia datang aku pasti berdiam diri atau menyambut kehadirannya sedingin-dinginnya kerana aku tahu dia berbuat baik denganku hanya semata-mata ingin mengaburkan mata kakaknya tentang perbuatan terkutuknya itu.Aku tidak tahu strategi apa lagi dia ingin lakukan selepas ini.Yang pasti hanya aku dan Allah sahaja yang tahu apa yang dia cuba lakukan.

" Hari itu akak dengar Lina bergaduh dengan Syam pasal sebab dia bawak Lina ke sini ye?" Aku terkejut dengan soalan itu.Alamak! Kak Za dengar ke setiap butir percakapanku dengan Syam temph hari?

" Err..,lebih kurang la..akak dengar ke apa yang kami cakap hari tu?" Soalku ingin tahu.

"Tak adala..sebenarnya Syam yang cakap .Lina ada cakap dia tipu Lina juga kan?" Kak Zam terus menyoalku dengan soalan-soalan cepumas menyebabkan aku menarik nafas dalam-dalam. Rupa-rupanya Syam mengumpat pasal aku ye..Huh! Mungkin ini salah satu strategi dia untuk mengambil perhatian Kak Za. Setelah berfikir sejenak,akhirnya aku mengangguk perlahan dan terus mendiamkan diri.

" Akak tak tahu la apa yang terjadi antara Lina dengan Syam sebelum ni tapi dia selalu juga cerita kat akak pasal Lina . Bagi akak, Syam tu memang lelaki yang sangat baik dan suka menolong orang yang dalam kesusahan. Dia tidak pernah suka mana-mana perempuan sebelum ni selain Lina kerana dia pernah beritahu akak yang perempuan sekarang ramai yang hipokrit dan mata duitan .Tapi, dia cakap Lina lain dari yang lain..memang dah lama dia suka Lina sejaj sekolah lagi..Lina tahu tak?"
Aku menelan air liur mendengar cerita daripada Kak Za tanpa aku pinta. Dia suka aku semenjak sekolah lagi? Aku satu sekolah dengan dia ke? Atau dia hanya mereka cerita? Logik kah seorang lelaki itu menodai kesucian orang yang dia sukai? Sejauh manakah kebenaran kata-kata Kak Za? Persoalan demi persoalan menerjah ruang benakku namun aku gagal merungkai sebarang jawapan yang jelas untuk persoalan tersebut.

" Malam tu, masa Syam jumpa Lina pengsan kat tepi jalan depan pejabat dia, akak ada bersama dia . Memang dia tak ada melakukan apa-apapun pada Lina. Kalau Lina tak percaya, akak boleh jadi saksi..," Kak Za meneruskan kata-katanya apabila melihat aku terus membisu .Kata-kata terakhirnya membuatkan aku tergamam .

" Betul ke apa yang Kak Za cakap ni? Apa jadi lepas tu?" Aku mula bersuara kerana aku tidak mahu persoalan lain lagi menyemak dalam benakku. Aku merenung mata Kak Za yang redup untuk mencari kebenaran di sebalik kata-katanya dan kelihatan dia tersenyum.

" Dia cadangkan Lina tinggal di rumah akak buat sementara waktu dan sepanjang malam dia teman Lina . Dia sangat risaukan Lina sehingga sanggup dia berjaga hingga ke pagi semata-mata ingin menjaga Lina..Demi Allah Lina, akak tak tipu..semua itu benar . Akak kasihan melihat Syam yang murung setiap kali jumpa Lina . Dia kata dia tidak tahu macam mana lagi untuk meyakinkan Lina.."

Sayunya hatiku mendengar cerita sebenar daripada Kak Za. Aku boleh lihat keikhlasannya dan kebenarannya menceritakan perihal sebenar kejadian malam itu. Alangkah bersalahnya aku pada Syam..Syam sudah banyak berkorban untuk aku. Namun, pada masa yang sama aku sungguh keliru kerana memang jelas dalam kotak ingatanku bahawa malam itu Syam telah memperkosaku . Jika benar kata-kata Kak Za tentang Syam, jadi adakah aku tersalah ingatan? Atau itu hanya mimpi atau satu ilusi? Argh..fikiranku sudah buntu .
posted by Penulisan2u @ 1:31 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
2 Comments:
  • At 21/5/09 10:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dah lama tunggu cte ni..nape lmbt sgt? papepn sy hepy sgt coz cte ni dah bersambung. ish teruknya,kesian syam kena tuduh macm tu.padahal hakim yang salah.kenapa boleh jadi macam tu? waaa cpt2 la sambung ek.x sabar nk tahu apa jadi pada Syam n Lina

     

  • At 21/5/09 12:29 PTG, Blogger lisa said…

    x der blog ka wk???!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group