BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Mei 31, 2009
Cerpen : Makna cinta pada mereka
Nama Pena : gadis lurus

kinggg!!!!!..haaa??tegak faqran bangun dari tidurnya..memandang keliling..matanya yg layu di tenyeh tenyeh..adoiiii!!, bosan,,school time..and my sleep time is over..shit!..

jam di kiri tempat tidurnya dicapai..6.00 a.m

mukanya diraup..mencari mood dipagi pagi buta.."heh!xde nye mood aku nak datang pagi2 nie..bikin angin lagi ade laa.."rengus raqran sendiri..

dia bangkit lalu mencapai tuala yg tersidai disebelah bilik air..dengan mata tertutup..faqran menekan shower yg menunjukkan suhu paling sejuk.."haaaa!!!ais berg jatuh hoi!!!"melalak faqran..tergesa2 dia menukar suhu..menggigil gigi..hilang mengantuk..

selesai mandi,dia menunaikan solat subuh dan bersiap ke sekolah..tetapi lebih kepada mencari buku2 utk jadual hari tue beserta homework yg berlambak2 x siap lagi.."sejarah..esei x siap..herm,lantak kau laa..bio..pergh!muntah darah la aku dgn cikgu riben tue arinie..astaga!..kau buat silap besar x siapkan kerja nie ran..silap besar..."latihan addmath dicapai..."mati aku"...

"faqran shah bin raqrizan..!!!"..faqran bangun perlahan lahan dari duduk yg dibelakang kelas..diikuti dgn nama geng2 sekutunya..

"amir iskandar bin muhamad.."

"hakim syukor bin shafie"

"syakir aminudin bin azhar taib.."

"faqrullah zain bin bustaman.."

"arif hafiz bin muhamad azman.."


mereka berenam sama2 menuju ke depan dengan perasaan bercampur baur..cuak..gerun..sakit perut..nak terkencing..menjadi satu.

berdiri tegak dihadapan cingu fadhil yg terkenal dgn misai tebal melentik beserta kegarang terlampau..

pandangn tajam cikgu lelaki itu menyentap hati lima pelajar itu..mereka memandang sesama sendiri..

"kamu semua nie bukan nya x pandai tapi malas memang tahap mawas dah!!"tengking cikgu fadhil..

pergh!boleh bergegar blok nie macamnie gayanya..

tergelak seisi kelas..keenam2 pelajar lelaki itu merenung tajam pelajar yg duduk..pandangan amaran!..terus senyap kelas..geng2 faqran terkenal dgn gelaran famous six!..mempunyai raut wajah yg menarik..meungguli carta teratas pelajar camerlang..setiap mereka mempunyai kelebihan tersendiri yg membuatkan mereka ditakuti pelajar lain termasuk guard sekiranya lambat ke sekolah..!!

FAQRAN SHAH BIN RAQRIZAN @ RAN

-pelajar terbaek mata pelajaran fizik dan kimia..
-wakil kebangsaan dalam permainan bola keranjang dan merupakan valueble player..
-hampir dijantung sekolah kerana memukul pelajar kelas sebelah yg mempunyai muka yg hampir2 dgn musuh ketat nya di sekolah lamanya dan sekarang dah insaf..sikit!
-menjadi kegilaan pelajar perempuan dan guru wanita jugak!
-motto hidupnya:bubur dgn nasi lebih kurang jer..aku tibai semua..

AMIR ISKANDAR BIN MUHAMAD @ KANDAR
-kasanova terbaik..
-favorite player dlm permainan bola sepak..
-menjadi pegadil dlm acara tomoi gadis2 yg berebut mendapatkan nya..katanya,syok weh!
-pandai dlm mengondam permainan komputer ketika sedang belajar information technology di makmal komputer..
-pelajar terbaik mata pelajaran bahasa arab..tasawwur islam dan pendidikan islam..ramai yg x percaye jugak dia johan taqfiz peringkat negeri kerana ditutupi dgn sikapnya yg nakal dan suka ponteng ceramah jumaat dan lepak ramai2 belakang stor sukan!
motto:girl??sape tue..

HAKIM SYUKOR BIN SHAFIE @ SYUK
-pelajar terbaik mata pelajaran biologi dan addmath
-capten permainan kriket di sekolahnya..
-mempunyai senyuman yg boleh membunuh dan mematah riukkan perasaan wanita2..
-pandai mengambil hati cikgu2 wanita dlm usaha utk terlepas dari denda2 gara2 x menyiapkan tugasan sekolah.
-motto hidupnya:aku buat..korang tanggung laa!

SYAKIR AMINUDIN BIN AZHAR TAIB @ SHARK
-pelajar terbaik mata pelajaran bahasa inggeris dan est
-ketua pengawas dan pandai menggunakan kuasa utk mengurangkan demerit rakan2nya..bad liar!
-pernah pecah masuk bilik displin utk mengeluarkan brg2 rampasan utk dibuat koleksi sendiri dan menyelamatkan handpnone2 rakan2nya..
-mempunyai tali pinggang hitam dalam tew kuan do
motto hidupnya:could do u thing i care?


FAQRULLAH ZAIN BIN BUSTAMAM @ ZEN
-pelajar terbaek mata pelajaran matematik dan science
-anti perempuan kerana pernah dipermainkan dan sekarang tugasnya mempermainkan semula!
-kapten permainan taqraw
-pernah bermasam muka dgn penolong pengawas,ziela..gara2 perempuan itu melaporkan dia merokok dikawasan sekolah dan 'menculik'ziela dan dikurung di dlm bilik air yg x digunakan dari mula waktu kelas sampai habis waktu sehingga menyebabkan perempuan itu demam 3 hari!
-motto hidupnya:kau pehal!

ARIF HAFIZ BIN MUHAMAD AZMAN @ RIDT
-pelajar tebaik akaun dan perdagangan walaupun kedua2nya mata pelajaran tambahan ..
-raja pecut dalam acara lari dan merupakan presiden kelab catur sekolah..
-olahragawan selama 3 tahun berturut turut..
-pandai bermain gitar dan mampu mencairkan hati wanita dgn suara garaunya yg memikat tetapi sebenarnya menyimpan perasaan terhadap adik perempuan zen yg pekak dan bisu dlm diam..
-motto hidupnya:take it or leave it..

"ran,dgr cite ade budak baru bru masuk dowh kat kelas sebelah.."senyuman nakal terlukis di muka kandar..

"ahh..x payah ar..dgr citer lagi..budak tue perasan hot stuff kot"bidas zen..

ridt tersengih melihat zen muka x senang.."relax ar bro,kau nie..asal sebut perempuan..berangin jer..cool la dude..tgk aku steady jer.."

zen membaling kertas periksa ridt yg telah direnguk ke muka ridt.."byk ar kau punyer steady..aku tgk kau tue adik aku pon kau nak tackle.."

ridt bulat mata.."adik kau cantik..baik..budi pekerti..hei,kau xnak ker ambik aku jadi adik ipar dowh..terbaek nie!"

zen tersenyum kelat.."sudah laa ridt oii!kau mcm x tau masalah adik aku..x payah lebeh2..aku syg dia tue.."

masing2 terdiam seketika sebelum tiba2 shark menjerit.."shit!!!x gne punyer perempuan..dia dah lame hidup agaknye.."

"kaw pehal tibe2 meroyan nie weh?"tanya ran dgn muka ingin tahu..

shark terus duduk di atas meja rosak dibelakang kelas..mukanya nampak tegang..tie dileher sudah selamat mendarat dalam poket seluar.."tak ade ar..tadi aku terpijak si aina punya lukisan untuk kelas pendidikan seni die..aku da say sorry..die boleh tolak aku kat tepi longkang tadi..nasib aku boleh stabil lagi..kalau x..breeze mak aku pon blom tentu boleh ilangkan kotor tanah sekolah kalau terkene baru aku.."

tergelak besar geng diorang.."hak ala..aku igt mende ar kecoh sgt.."syuk menepuk kasar bahu shark..

"tapi aina tue cun kan.."sampuk kandar..

tergelak lagi.."woi !!kaw x abih2 lagi dgn perangai buaya thailand kaw ek..haha"ran menggeleng2 kepala nya sebelum menyambung ayatnya.."agak2 ar kandar..aina tue shark punyer dowh..kau beranie ke nak kacau ikan duyung die..hahaha"..

shark menunjuk penumpuk kearah ran.."kau kalau nak rase buku lima aku no hal!"

"haha..huh!takot dowh dgn budak ade black belt nie..mintak ampon!"sampuk kandar lagi..

ketawa pecah lagi..bingit jadi kelas..


***************

loceng rehat berdering..mata yg layu pon jadi segar..famous six sedar yg mereka memang betul2 ade chemistry dgn loceng rehat..

zen bangun dlu.."weh,aku nak pergi berasap jap.."

"heh kaw..tak insaf2 lagi lepas kene dgn ziela..kantoi nanti woi.."ridt cuba menakutkan zen..

"herm,lantak ar die..igt aku kesah..die report,aku jamin minggu depan demam lagi budak tue"
tergelak mereka lagi mengingat kan peristiwa sindiket penculikan tanpa wang tebusan..haha..naya jer ziela carik pasal dgn zen!

"dah ar wey..gerak jom..perut aku nie dah start dah pancaragam nie.."syuk mencelah..

yg lain mengangguk..

separuh jalan,ridt meminta diri.."korang pergi dulu..aku nak tgk zen jap.."

"okeyh!"jawab mereka serentak.

langkah diatur kebelakang sekolah..ditepi longkang dilihat zen sedang menghembus asap sambil bersandar di didinding yg penuh grafiti yg mereka buat sendiri..

"woi!"sergah ridt..

tersentak zen..muka dah pucat.."ahh..kaw!..buat cuak je ar!"

ridt gelak perlahan..lalu duduk disebelah zen..zen menghulurkan puntung rokoknya..ridt menggeleng..
"aku tak smoke ar dowh!"

zen buat muka.."kau buat ape kat sini..karang dgn kau2 sekali kantoi dgn aku.."

ridt sengih jer.."ape salahnya..nak tgk jugak kau berperang dgn ziela tue.."

"shit!"balas zen pendek..

senyap lagi...

"kau asal?ade problem..cerite laa..kate member.."tanya ridt sambil matanya menala ke langit..

hembusan terakhir..kemudian puntung ditenyeh ke simen..tangannya dimasuk kedalam poket utk mencari gula2 getah..kasi cover ar!

"nothing.."balasnya pendek..

"heh!kau nie..dgn aku pon nak sorok ker..c'mon laa"bidas ridt bosan..

"aira.."satu nama itu mampu menyentak perasaan ridt juga..

"ke..ken..a..pe dgn die..??"tergagap ridt..

zen menjeling sekilas pada sahabatnya.."yg kaw trgagap nie kenape?"

"mane ade.."ridt menaikkan sedikit nada suaranya..buat malu jer..

zen mengurut belakang lehernya..dia mengeluh perlahan..

"hermm...aku pon tak tahu laa nak cakap mcmmne..adik aku tue pandai tapi sebab kekurangan die..hampir semua orang nak diskriminasikan dia..pelik aku..bengang lagi nye lah..nasib baik aku nie dah byk kali kene aim sebab gertak budak2 buli die..kalau x,mmg x selamat dah budak2 tue..sial jer"

ridt turut merasa penangannya..sape berani kacau aira..over my dead body!

"asal kau tak beritau aku?"tanya ridt..muka dah merah tahan marah..

"ntah ar..x cukup2 lagi dgn si ziela..problem aira lagi..tension arr.."

ridt mengangguk2.."relax ar bro..pasal aira..aku setel kan.."

"ape kau nak buat..?"zen mengangkat kening..

"same mcm ziela tapi lebih ekstrem..just wait and see"..ridt gelak perlahan..

loceng habis rehat berbunyi.."blah!"...

ridt dan zen terus bgn dan kembali ke class..

*****************

"mama...papa...tolong3!"teriakan 3 pelajar perempuan bergema di blok lama belakang sekolah..

erika..shafrina..ayuni..pelajar yg sering membuli adik zen,aira dan memerangkap pujaan hati ridt dlm diam.

mereka bertiga dikurung di blok lama itu sewaktu aktiviti kokurikulum sedang berlangsung..mereka digantung terbalik di atas kipas..oleh kerana didlm kelas itu terdapat 3 kipas..cukup2 utk mengantungkan ketiga2 sekali gus..nasib baik diorang pakai seluar..haha

ran..shark..kandar..syuk dan ridt dah tergelak2 melihat mereka meraung2 minta diturunkan..

"woi shark..cicak yg aku suruh bawak tue mane weh?"tanye syuk.

"ade nie haa..aku bawak extra lagi..lipas sepuluh ekor..bibik aku baru lepas tangkap..fresh nie...hahaha"

makin kuat minah2 tue jerit...

"woi diam laah!!'tengking ridt.

lipas dan cicak di lekatkan pade baju budak2 perempuan itu..

"mane zen dowh..lambat giler.."tiba2 syuk mencelah..

tiba2 pintu dibuka..zen muncul..tergamam die melihat erika,shafrina dan ayuni tergantung terbalik..
"what...the..hell??!!"...ketawanya terus pecah...

"see the leg ar wey.."ridt menepuk dada nya megah.."amacam..ekstrem x?haha"

"hushooo..ridt aku taw kaw mmg bley pakai bab setel menyetel masalah nie..haha..puas hati aku.."dia memandang ketiga2 makhluk dihadapan nya.."woi korang dgr sini..jgn berani nak kacau aira lagi..kalau rase nak kene gantung lagi..try la buat.."

kandar menyampuk.."korang jgn igt bagus sgt laa woi..perasan lebeyh..muka mcm cenkodok ade hati nak mengorat aku"

mereka semua berpaling.."haa..dorang ngorat kaw kandar?haha..adoi prasan nya laa"

"dah ar wey..aku bau bangkai ar dorang nie..tgk lipas dgn cicak pon dah mati dah bile letak kat dorang..busuk sgt..busuk hati!"syuk menyampuk.

perempuan itu diturunkan..mata dah merah2 dah menangis..trauma abeh la tue.."jgn berani kacau aira lagi faham?"tengking ridt..

ter angguk2 kepala mereka..

"sekarang blah!!"lintang pukang dorang lari.haha

ran pandang shark..shark selaku ketua pengawas paham kuasa yg ada pada nya..case closed and no ragging..

**************

faqran memandang gadis yg dikatekan hot stuff oleh kandar..

tinggi ala2 model..muka boleh tahan..putih..gigi cantik..ish!pehal aku nie..dah cair ker..ran menggaru2 kepalanya yg tidak gatal..

"ran..kalau for fun ape salah nya dowh..tackle ar..."hasut kandar..

zen dah buat muka.."tolong ar!!"

ran hanya tergelak melihat kontra perangai 2 sahabatnya..

"btw..aku suka cabaran..she's in my pocket.."

***************

"suraya..if u dont mine..i nak ajak u keluar?"..taya ran ketika suraya dan rakan2 nya sedang lepak di luar kelas..

"i won't go out with u.."balas suraya sinis..

haaa!berlagak minah nie..

"hey,c'mon laa..why?"ran rasa tercabar..

"saje..btw..u kalau nak i..kene test dlu..mcmmne?"

heh!for fun why not ran.."okey..tell me then"

***********
"what..die suruh kau couple dulu dgn farahanim..budak nerd tue..biar betul dowh"bulat mata ridt..

"yup.."bls ran ringkas..

"berat..berat..layan ker si farahanim tue..nie dah kes maen kan perasaan nie?"tanye syuk..

shark turut angkat kening.."alah..mcm x biasa..tapi yg luar biasa nya farahanim nie tak layan laki dowh..couple apetah lagi..difficult task bro!"

"ntah.."

"ah kaw..si suraya pon nak layan..buat semak otak jer.."zen melontar kata..

yg lain angkat bahu..



*****************

"farahanim lalu wey.."

masing2 memaling muka..ergh!

pakai tudung..speky..bkn spek biase..dah macam spek opah aku..!

"apelagi ran..mulakan misi..gambate!"usik syuk..

"hangguk kau..arggh!".

ran membetul2kan spike nye.muka diraup..carik bala!

terus berlari kejar farahanim yg kian jauh..

romeo dah masuk syif!

************

amacam dude..dpt x?"tanye kandar..

"susah dowh..kerek giler..muka mcm lawa jer..die macam taw je aku maen2 jer.."bls ran

"alaa..kaw buat laa lebeh dari biasa cara kau tackle..kate champion..malu ar aku nak mengaku member mcmnie.."ayat kandar membangkitkan aura..

"cilakak kau"

****************

"farahanim..tunggu laa..penat ar nak kejar awak nie"ran dah naik semput mengejar..

"ape awak nak..ckup laa..saje jer kan nak malu kan saya.."bidas farahanim..

"tapi saya betul2 suka awak..mane ade saya main2"bls ran geram..

farahanim merengus.."ahh..lantak awak laa.."

**************

farahanim termenung dibilik nya..selesai melakukan latihan topikal addmath..rambutnya yg panjang paras pinggang disisir dgn jari..dia tersenyum sendiri..

"saya betul2 suke awak..mne ade saya maen2"..terngiang2 kata faqran di telinga nya..

ahh!kenapa dengan aku nie..takkan aku dah percaya kat dia..farahanim..die tue ada rupa..x mungkin dia nak kan kau..hatinya memberontak..

*******************

syuk yg sedang membawa kereta ayahnya sengaja mengacah2 basikal farahanim sehingga perempuan itu terjatuh dan permainan pun bermula..

faqran yg entah muncul dari mane membantunya.."awak tak apa2..?"

farahanim tergamam.."eh..tak..saya okey"

faqran menyembunyikan senyumannya..dia mempamerkan kerisauan..jerat mengena..

ran membantu mengangkat buku2 farahanim..

farahanim terkelu.."thank.."

"no hal"..yg penting kau couple dgn aku supaya aku boleh dpt suraya..hee~

*******************

"saya sayang awak farahanim.."ran dah berbuih mulut berckp..pekehal laa perempuan nie liat sgt..adoi!

farahanim merengus.."awak takkan kecewakan saya?"

ran menggeleng laju..

"saya pon sayang kan awak faqran..sa..saya te..rima awak.."ujarnya lambat2..

"thank sayang"...yabedabedu...aku dah menang!!

*********************

"giler..kau dah declare dgn farahanim..ceh..caya lah..erm,cair gak minah tue ek!"syuk tergelak..

"erm..sian pulak aku dgn farahanim..teruk nie weh"sampuk shark..

"tue ar..aku igt aku declare dgn suraya pon senyap2 jer.."bls ran pendek..

"tue ar kaw..saje cari pasal.."zen membetulkan duduknya..

"alaa bro..mcmnie namenye adventure."kandar muncul plak dari arah belakang..

*****************

nie dah masuk 2 bulan ran buat endah tak endah dgn farahanim..jauh disudut hatinya.dia amat merindui faqran..

alunan lagu di telinga membuai2 perasaannya..lagu itu seolah2 kene pada dirinya kiri

lagu melly goeslow-gantung..

ku harus menemui cintaku
mencari tahu hubungan kita
apa masih atau tlah berakhir

kau menggantungkan hubungan ini
kau diamkan aku tanpa sebab
maunya apa? ku harus bagaimana?
kasih…

faqran saya menyintai awak!

sampai kapan kau gantung cerita cintaku
memberi harapan
hingga mungkin ku tak sanggup lagi
dan meninggalkan dirimu


perasaan saya pada awak bukan main main..


detik-detik waktu pun terbuang
teganya kau menggantung cintaku
bicaralah biar semua pasti

kau menggantungkan hubungan ini
kau diamkan aku tanpa sebab
maunya apa? ku harus bagaimana?
kasih…

saya sayang awak,ran..


gantungnya hubungan cintaku
membuatku sakit
hingga mungkin ku tak sanggup lagi
dan meninggalkan dirimu

..air matanya menitis dipipi..

******************

semasa farahanim ingin menuju ke library..matanya terpandang faqran tengah bergelak ketawa dgn suraya..hatinya dpagut rasa cemburu..

faqran yg perasan kehadirannya hanya menoleh ke arah lain..seolah2 tak mengenalinya..

perasaan farahanim begitu tercalar..sebak didada ditahan..dia tak mahu air mata nya mengalir dihadapan lelaki itu..sungguh pon perasaan nya telah di permainkan..langkahnya dipaling..tenang..perlahan..

saya patut sedar dari dulu yg awak bukan untuk saya faqran..

************

"kenapa kau muram jer ran?"tegur zen..

"tak ada apa2 laa...penat kot..4 round jugakla aku tibai practice basket tadi.."ran cuba mengelakkan diri daripada membicarakan soal perasaannya kala ini..

"suraya..?"teka zen..

ran tergelak.."c'mon laa..she's just for fun..laa"

"but farahanim are not for fun right?"teka zen sakarstik..

ran terdiam..dia menghela nafasnya perlahan..

"aku pon tak tahu laa.."bls ran pendek..

"jadi beritahu aku ape yg kau tahu.."

"yg aku tahu aku dah mempermainkan perasaan dia.."

"sedangkan dia jujur pade kau tak macam suraya yg main tarik tali.."sampuk zen.

"haih..aku pun tak sangka aku boleh rase mcm nie..bknnya aku x pernah hrmless flirt sebelom nie.."

"ye laa..perempuan sebelum nie pon kau buat for fun..n diorang nk kan kau pon ade sebab..sebab kau nie jejaka idaman malaya..hahaha"zen terus bersandar ditepi tiang astaka..

"jadi farahanim nak kan aku sebab dia sygkan aku?"

"ye laaa..kau nie pon..tgk ade dia marah2 bile die nampak kau tipu die..takde kan..sebab die syg kau sebab dia nak kau bahagia..lambat pick up laa kau nie"jelas zen panjang lebar.

"ape aku nak buat sekarang..?"tye ran..

"apeke bengap sgt kau nie...pujuk ar wey!!"

"kau rase die boleh maafkan aku?"

"isyaallah..kalau ade jodoh tak ke mane...hahaha..lawak pulak aku cakap macam nie.."

ran hanya sengih kelat..

******************

"zen..aku ade something nak ckp kat kau.."ujar ridt

"ape?"

"aku sayang aira..."kata ridt pendek..

"aku tahu"

"kau tahu??"ridt terpempan..

"yela..kalo kau tak sayang adek aku takdenye kau nak tolong aku kenekan budak yg buli adik aku tue.."

"tapi sayang aku..bkn setakat sayang.."

"abeh tue..?"zen pandang pelik..

"aku cintakan die.."ridt kelihatan tenang..

zen hanya diam..

"kitorang blah dulu lah..korang setel ar ek!"ujar ran sementara shark,syuk dan kandar mengangguk..


hilang kelibat budak berempat tue,zen terus bersuara.."kau tau kan adik aku tue..i mean she's special..dia pekak..die bisu..kau sanggup?"

"aku sayang dia zen..aku tak kesah.."jelas ridt..

"aku pelik ar..punyer la belambak2 perempuan sempurna kat sekolah kiter..adik aku yg budak kelas pendidikan khas tue jugak yg kau pandang..kenape ek"

"kau tau..mase persembahan hari guru tahun lepas aku menyanyi siap dgn gitar lagi..aku nampak adik kau..dia senyum..manis sgt..waktu tue aku pelik..kenape die duduk kat antara budak2 kelas khas.. tapi aku tak kesah..dalam hati aku..aku kate..aku tuju lagu nie kat dia..die tepuk tgn pada aku..padahal dia tak dgr pon aku nyanyi..aku frust sgt biler die tak boleh dgr aku menyanyi..main gitar..mmg aku x nafikan ramai perempuan kat sekolah nie..tapi takde seorang pon aku rase mampu sempurnakan diri aku selain adik kau walaupon die tak sempurna.."

zen terharu..tubuh ridt dipeluk erat.."thank ridt sbb kau nampak semua tue.."

tiba2 ridt menunjukkan bahasa isyarat..zen cuba meneka..

'kau kan bakal abang ipar aku zen..'

zen tergelak.."aku tau kau boleh jaga adek aku.."

*******************

"ziela..kau nak ape lagi nie..?"dengus zen..mals nak layan..

"aku nak kau berhenti smoke..can u?"

"ade aku susah kan kau ker??"bengang zen dibuatnya..

"yup..kau susah kan hati aku.."

rokok di mulut terlepas..perlahan2 kepalanya didongak..

"aku tak kesah kene kurung dlm toilet lagi ker..kene demam lagi ker..asalkan kaw ubah tabiat kau.."

"kenapa kau ambil berat sgt pasal aku ziela..?"

"ntah..lagipon..aku kan pengawas..aku tak suka anak buah aku berpenyakit.."bidas ziela bila menyedari die terlepas kata..

"anak buah or buah hati??"usik zen..

"nonsense"..

****************

shark..memandang aina dari kejauhan..mungkin betul kate ran yg aku suka kan aina..sbb setiap kali aku bengang dgn dia..perasaan aku rase lain macam..kenape..sebab aku dah jatuh cinta!

kandar??..dah belajar jadi setia..

ran..dia cuba mengambil hati farahanim semula tpi..wanita itu menjadi keras dgn nya..

masih marah...masih terase..mungkin mengambil masa utk dilembutkan..

****************
7 tahun berlalu...


"zen..aku dapat anak lelaki.."kedengaran riang suara ridt menelefon zen..tgh2 malam pulak tue..terkejut die..

"congrates..erm..aira macam mane..?"tanye zen..

"wife aku okey..baru je bersalin..doktor baru keluar nie..okeylah,aku nak azan baby aku jap..kau datang biler nie?"

zen merenung isterinya disebelah..ziela kelihatan nyenyak tidur.."pagi esok laa.."

"okey..assalamualaikum.."

"waalaikummussalam.."



kandar dah berkahwin dgn pilihan ibubapanya..katanya lebih afdal..haha..

syuk baru sahaja bertunang..

shark dan aina sudah mempunyai 2 orang anak..

zen dan ziela hanya menghitung hari menunggu kelahiran anak pertama mereka..

ran masih lagi menanti..menanti farahanim..

**************

emailnya di buka..saya di malaysia

sebaris ayat dari farahanim mampu melonjakkan perasaan ran..

setelah hampir 4 tahun farahanim meninggalkan malaysia atas tuntutan kerja di beijing..akhirnya kembali ke tanah air..


*************

ran menanti di airport..

kelibat farahanim langsung tak nampak..

tiba2 seseorang menegurnya dari belakang.."faqran.."

ran menoleh..sebuah senyuman terukir di bibir..

farahanim..dia kelihatan berbeda..tiada lagi spek..kelihatan cantik memakai selendang biru muda..

kasih bertaut semula...

****************

"ridt mane ,zen?"tanye syuk..

"herm..ape lagi date ngan adek aku laa kat dapur tue.."

syuk terus mengatur langkah ke dapur..kelihatan ridt mengusik isterinya ..dia erat memeluk aira..tiada suara..hanya bhs isyarat antara mereka..indahnya cinta.

"woi..tak cukup2 dlm bilik ker..?"sergah syuk..

ridt berpaling.."ahh ..potong stem ar kau nie.."

aira tersipu..ridt memaut bahu isterinya..

"eh.ran mane??"tanya ridt.

****************

"ridt aku tak jadi pergi rumah kau laa.."suara ran kelihatan cemas..

"kenapa?"tye ridt

"fara tiba2 sakit perut..dah nak bersalin kot?"

"okey2..relax ar wey.."

"herm"handphone terus ditutup..

farahanim disebelah sudah tak senang duduk..

"lambat lagi ker bang..?"soal farahanim..

"kejap je nie..?"

tiba2.."bang berhenti"

terus faqran berhenti dibahu jalan..

"kenape?"

"baby nak keluar nie.."ujarnya tersekat2..

"haaa??"


ran terus membuka pintu menuju ke arah pintu sebelah isterinya..

ran tergamam..kepala bayi sudah nampak..farahanim dah berpeluh2 menahan sakit..

"abang..sambut baby bang.."

tergetar2 tgn ran ..isterinya meneran..

"uwek...wekk"

bayi kecil sudah berada di tgn nya..farahanim sudah tersandar di pintu..letih..

*************

"cayalah kaw..sambut anak kat tepi highway..respect2!"usik kandar ketika melawat farahanim di hospital

faqran hanya tersengih.."see the leg laa"

haha..alhamdulillah..kini famous six semua dah bekeluarga..cerita zaman sekolah merupakan kisah terindah utk dikenang dan terus diingati..

tamat..kalau x best..sorry ek~
posted by Penulisan2u @ 12:35 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
23 Comments:
  • At 31/5/09 3:37 PTG, Blogger Hamba Allah said…

    haha..best sgt,
    lain drpd yg lain.
    ngee~
    :D
    ~myza2l~

     

  • At 31/5/09 4:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best arrr...
    bleh tahan..

     

  • At 31/5/09 6:47 PTG, Blogger Arisa Aizawa said…

    ha.ha.ha
    otai2 sekolah jadik bapa mithali 2
    bestnya

     

  • At 31/5/09 9:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha...
    mmg best giler ar citer nie...

     

  • At 31/5/09 10:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaaa................
    chumellny...........
    na gak...........ngeeeeee

    ~nriza

     

  • At 31/5/09 10:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cite nie..
    xsbr la sya nk tnggu prkataan'zmn2 sklh dlu'
    he3...pe2 pown cite nie mmg best..best sgt2... :)

     

  • At 1/6/09 1:14 PG, Anonymous nurul said…

    giiillleeee.....
    coonok ciot...
    dari tadi aku baca sengih memajam je...
    ada blog x.

     

  • At 2/6/09 1:33 PG, Blogger sepatu tinggi said…

    ade tapi dlm blog saye xde cerpen..

    sepatu tinggi@gadis lurus

    www.sepatutinggiku.blogspot.com

     

  • At 2/6/09 10:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe..sweet jer..gud luck writer..chaiyyok!!

     

  • At 5/6/09 12:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    crite ni best.
    tp banyak salah ejaan la.
    pape pon.
    congrats writer.
    =)

     

  • At 5/6/09 11:56 PG, Blogger ZARINAZAINI said…

    tibe2 ak tingat zaman skolah..congrats ah..

     

  • At 6/6/09 4:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST GILER LAAA.............
    YANA

     

  • At 8/6/09 1:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...tp if bt pd novel,bole pnjg kn citer + bahagi2 kn chapter..pnjg kn skit citer2 cinta setiap seorang tue..
    syg if kisah drg tue juz skit2 + pendek2 jer..

     

  • At 12/6/09 11:19 PTG, Blogger M Fizan said…

    bez.. citer yg unik..
    keep it up writer..
    gud job :D

     

  • At 15/6/09 5:44 PTG, Anonymous ili said…

    bestt.
    but cm cter Aa + Bb pon de gakk..

     

  • At 22/6/09 2:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Besttttt..lawak je.Tapi memg bdk2 nakal sume camtu kan.Diorg berubah klu da nmpk matlamat hidup dorg.Mcam kawan2 aku gak! Gud job!

     

  • At 26/6/09 5:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...best jer cite ni...nsb baek la dripde bdk2 nkl brubah jdi matang...good job penulis..keep it up

     

  • At 2/7/09 9:06 PTG, Anonymous mieyn said…

    bestnyerr cite nie...!
    congratsss...!=)

     

  • At 3/7/09 1:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam...
    bez sgt2 cte ni..
    congrate....

     

  • At 6/7/09 8:49 PTG, Anonymous kedahmari said…

    cite nie best..santai je bce...
    tp klu pnjng2kn lg..
    leh wat novel nie...
    idea dah ade..
    cume kne kmbngkn lg jln cite...
    anywy..
    u done a good job writer!!!!

     

  • At 28/8/09 11:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    banyak sangat short form... bosan la.. amne ade cerpen camtu.. mule2 excited nak bace, smpai tgh2.. naik bosan lak...

     

  • At 7/9/10 4:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez giler....
    laen dripade yg laen...
    good job...

     

  • At 13/11/10 3:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suke sngt cite nie.. zen.. huu~

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group