BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Mei 25, 2009
Cerpen : Cinta Si Gemuk dan Si Kurus
Nama Pena : ButTerFly_GurL87

"Kat mana tempat ni? Puas aku cari, habis satu pekan ni aku tawaf, tak juga jumpa. Takde ke mamat-mamat hensem yang lalu. Boleh juga aku soal siasat kat mana tempat ni." Hawa menngomel seorang diri. Badannya sudah disimbahi peluh yang berlari pecut menuruni ke muka dan badan.

"Bang, tumpang tanya...." belum sempat dia habis menyoal seorang mamat hensem yang lalu tadi dah dibolayan oleh mamat tu. Hampeh tul...

"Ingat aku mintak sedekah ke? Aku nak tanya je." Sedih berlagu dihatinya. Tangannya ligat memegang sehelai kertas yang hampir lunyai dan merupakan peta untuk ke tempat yang mahu ditujunya.

"Takpe, apa-apa pun makan dulu." Hawa berjalan sekitar Pasar Seni mencari tempat untuk mengisi perutnya yang berlagu zapin.

"Nasib baik ada KFC, singgah jap lah." Hawa mengomel sendirian lagi dan membuatkan manusia disekelilingnya menyangka dia sedikit fius terbakar.




"Yeh...dah kenyang. Mari kita mulakan ekspedisi mencari tempat ni balik." Hawa begitu bersemangat meneruskan niatnya. Hawa berjalan sambil memandang sekeliling tempat yang dilaluinya. Beg yang berisi pakaian digalas ke tepi bahunya.

"Lenguhnya, rest dululah." Hawa menapak ke arah bus stop berdekatan tanpa disedarinya didepannya terletak sebuah longkang yang sedikit besar dan dia pun menapak lebih dekat dan...yea...itu dia. Hawa telah gol.

Mata bertentang mata, Hawa terkaku dibawah manakala diatasnya seorang pemuda telah menindihnya. Apa sudah jadi?????????

Begini, waktu Hawa nak melangkah ke depan tadi, longkang kat depan tu dah tersergam indah menanti untuk ngap Hawa. Nasib baik lalu mamat berbadan leper kat situ yang telah menjadi hero dan menyelamatkan Hawa dari terjatuh ke dalam longkang.

Keadaan jadi lebih kalut sebab lelaki tu hilang pertimbangan dan tersungkur bersama Hawa. Nasib baik dia terjatuh atas Hawa kalau tak boleh semput nafas dia nak menahan berat badan Hawa yang berlebihan.

"Boleh tak awak bangun dari badan kita sekarang ni?" Hawa menyoal mamat yang telah menyelamatkan dia. Leper je badan dia atau dalam istilahnya sendiri lelaki tu sesuai memegang title cekeding. Haha. Perlahan-lahan mamat tu bangun dari atas badan Hawa. Orang disekeliling mengelakkan mereka dan ada yang buat tak peduli. Namun takde siapa pun yang sudi membantu mereka.

"Awak ok tak?" soal mamat tu.

"Kita ok, cuma kaki kita je tak oklah. Macam dah tersalah urat je..." Hawa memegang kakinya yang comel.

"Ye ke. Alamak, nak buat macam mana ni?" mamat tu mula menggelabah macam bini nak terberanak.

"Awak kena tolong saya ni. Kaki saya tak boleh bergerak. Dukung saya kat bus stop tu." Hawa memerintah mamat yang kalut tu.

"Hah????" tercengang mamat tu mendengar permintaan Hawa.

"Awak, betul-betullah. Kang tergolek pulak saya ni. Lagi susah." Hawa menepuk belakang badan mamat tu.

‘Kalau badan kau tu kecik dari aku takpe jugak. Ni badan macam tong gas, tapi kau lagi besar dari tong gas tu. Naik semput nafas aku nak pikul kau tau.’ Mamat tu membebel dalam hatinya.

"Awak, cepatlah. Lenguh pinggang saya ni tau. Dari tadi jalan, tak gerak pun. Gerak sikit je."

"Sabarlah awak ni pun. Saya tengah usaha ni." Balas mamat tu dengan sedaya upaya mempercepatkan lagi langkahnya.

"Boleh tak awak duduk diam. Jangan goyang-goyang, kang kita jatuh sekali lagi baru tahu." Mamat tu mendengus geram.

"Awak, hati-hati. Ada kul...." jatuh lagi. Sakit punggung mereka terhempas bersama sebelum sembat landing betul-betul.

"Adoi." Mereka mengaduh serentak.

"Awak ni, tak nampak ke depan tu ada kulit pisang?"

"Kenapa awak tak cakap. Sakit bontot aku." Mamat tu membebel sambil mengerutkan dahinya menahan sakit.

"Kita dah cakap tadi. Awak tu je laju jalannya." Pantas Hawa membela diri.

"Mana ada. Bila masa awak cakap. Tengok apa dah jadi sekarang. Kaki saya pulak dah terpeleot sekarang ni tau."

"Hah...awak biar betul. Habis siapa nak tolong kita sekarang ni?" Hawa membeliakkan biji matanya.

"Hah...kalau awak pandai sangat. Awak pikirlah nak buat apa sekarang ni?" balas mamat tu.

"Tolong.......tolong.....!!!!!!!" Hawa menjerit meminta pertolongan sekuat hatinya.

"Kenapa...kenapa...?" datang mamat bangla ke arah mereka berdua. Mana manusia Malaysia ni? Takde sorang pun ke datang nak tolong?

"Kaki saya...sakit..." Hawa menitiskan air matanya selaju mungkin.

"Kaki awak ada sakit ka? Marilah, abang hensem ni tolong adik manis." Lelaki bangla tu menawarkan diri untuk membantu Hawa. 1...2....3....umphhhh....tak boleh. 1...2....3....tak jalan jugak.

"Kejap a’aa adik manis. Abang mau mintak tolong sama kawan-kawan abang." Bangla tu menuju ke arah sekelompak kaumnya jugak. Kemudian dia kembali bersama gengnya seramai lima orang.

"Sudah sedia ka adik?" soalnya. Hawa menganggukkan kepalanya.

"Kejap...kawan saya. Tolong bawak kami kat tempat orang boleh mengurut."

"Apa itu...mengurut? Itu, joget-joget ka?" soalnya.

"Bukanlah. Picit-picit kaki ini macam." Hawa membuat demo pada kakinya.

"Itu macam ka? Ada paham. Marilah, kami hantar adik manis dengan kawan adik manis ke sana." Mereka berempat cuba mengangkat Hawa manakala seorang darinya membawa mamat leper tadi.



"Terima kasih ye bai." Ucap mereka serentak.

"Takda apa. Kita kena saling bantu membantu. Kami pergi dulu ya..." balas mamat-mamat bangla tu semua.

"Baik betul hati dorang tadikan?" Hawa tersenyum mengingatkan peristiwa tadi.

"Betul tu, orang-orang kita sendiri pun sekarang ni susah nak tolong padahal kita sama-sama rakyat Malaysia." Balas mamat tadi.

"Lupa pulak, kita Hawa Zulaikha." Hawa memperkenalkan dirinya sendiri.

"Aku, Adam Syafik." Balas Adam.

"Terima kasih ek tolong aku memula tadi. Sorry, menyusahkan kau jugak tadi." Hawa tersengih-sengih sambil memandang ke arah Adam yang terkebil-kebil menahan sakit diurut kakinya.

"Takpe, perkara kecik je tu." Balas Adam sambil menyeringai kesakitan.

"Bang, perlahan sikit. Kang tercabut lak urat saya tu." Pinta Adam pada abang yang mengurut kakinya.



"Amacam sekarang? Kaki aku dah elok sikit ni." Soal Adam sambil memandang ke arah Hawa.

"Kita nak pergi cari tempat ni. Sampai sekarang tak jumpa lagi. Awak boleh bantu kita tak carikan tempat ni tak? Please....." Hawa menghulurkan sehelai kertas yang hampir lunyai tadi pada Adam.

"Apa ni? Sampah ke?" selamba Adam membaling kertas lunyai tadi ke atas jalan.
"Suka hati je campak. Ni peta impian kita tau." Hawa mengutip kertas tadi.

"Sorry, ingat kau bagi sampah kat aku tadi."

"Dahlah, kalau kau tak nak tolong takpelah." Hawa sedikit terasa dengan perangai adam.

"Aku tolong kau. Tapi dengan syarat...."

"Apa syaratnya?" bersinar-sinar mata Hawa memandang mata Adam.

"Kita pergi cari tempat ni esok jelah. Aku dah penat nak pengsan ni. Kaki aku tak kuat lagi nak jalan lama-lama ni."

"Esok ke? Kita takde tempat nak tujulah. Lagipun kita takde tempat nak bermalam." Muka Hawa berubah menjadi muram.

"Takpe, aku boleh tolong kau. Jom..." Adam mengajak Hawa mengikutnya beredar dari situ.



"Assalammmualaikum, Laila...oooo...Laila..." jerit Adam dari luar rumah berwarna oren lembut.

"Wa’alaikumsalam...Adam...masuklah dulu." Pelawa Laila yang sudah membuka pintu.

"Kat luar jelah. Aku lelaki, bahaya masuk rumah orang perempuan ni. Bujang pulak tu. Kang kena tangkap basah pulak." Selamba Adam membalas sahutan Laila.

"Banyak cekadak lak kau. Kau bawak siapa ni? Masuklah..." jemput Laila sopan.

"Ni, aku perkenalkan kau dengan Hawa Zulaikha. Housemate baru kau. Kau kata hari tu nak cari housemate kan. Nilah dia. Dia sekarang ni datang dari jauh kat Kampung Belalang, Kedah, mai sini nak cari kerjalah." Dengan lajunya Adam memperkenalkan Hawa pada Laila.

"Hah..." Laila baru nak bukak mulut tapi dipotong oleh Adam.

"Ni Laila, sepupu rapat aku. Nilah, housemate awak nanti. Masuklah. Ikut dia. Saya nak balik dulu. Laila dah halau aku ni." Adam terus berpusing dan balik kerumahnya yang terletak selang 4 buah rumah dari rumah Laila.

"Jomlah masuk. Tak payah layan sangat kepala otak Adam tu." Pelawa Laila sekali lagi. Hawa mengalas begnya masuk ke dalam rumah teres 2 tingkat.

"Laila, kita takde duit nak bayar sewalah. Kita datang sini pun nak cari kerja baru." Dengan jujur Hawa berkata pada Laila.

"Takpe, awak ambik masa dulu cari kerja. Bila dah mula kerja nanti, baru awak start bayar." Balas Laila sambil tersenyum.

"Baiknya hati awak. Kita pulak segan dengan awak."

"Takde apa pun nak disegankan. Dah...pergilah mandi dulu. Rehat-rehatkan badan. Nanti kita siapkan bilik awak."

"Terima kasih Laila." Ucap Hawa.




"Mana tempat kau bawak kita ni Adam?" soal Hawa yang sudah kemengahan membawa badannya yang montel.

"Kata nak cari tempat ni. Jomlah cepat." Balas Adam.

"Tak laratlah, wak. Berhentilah dulu..." pujuk Hawa.

"Sikit je lagi ni." Dengan sedikit malas Hawa menuruti langkah kaki Adam yang telah jauh sedikit ke depan.

"Betul ke tempat ni?" Adam memeriksa sekali lagi kertas yang berada ditangannya.

"Awak biar betul Adam? Kita dah penat ni." Balas Hawa yang sibuk menyeka peluhnya yang bercucuran.

"Betullah kot. Apa kata, kalau awak sendiri pergi masuk ke dalam tempat ni. Aku pula tunggu kau kat luar je."

"Ok, done. Aku masuk dulu ek."dengan lafas bismillah, Hawa melangkah masuk ke dalam.




"Ni, kenapa muka monyok lak ni?" soal Adam sebaik saja terpacul muka Hawa.

"Dorang kata salah tempatlah." Hawa menarik nafas kecewa.

"Biar betul. Biar aku pulak pergi tanya." Adam berniat merempuh masuk ke dalam dan bertanya sendiri dengan pekerja didalam.

"Dahlah tu...teman kita cari tempat lain je." Balas Hawa dan diheret lengan Adam mengikuti langkahnya.

"Apa sebenarnya ni? Aku rasa betul tempat yang kau nak pergi ni."luah Adam dengan rasa tak puas hatinya.

"Memang betul pun. Cuma, kita je tak betul."

"Asal lak kau cakap macam tu?" soal Adam.

"Fizikal kita ni tak betul. Kita terlupa yang kita ni tak kurus macam dulu." Balas Hawa dengan rasa sedih beraja dihati.

"Tempat apa sebenarnya yang kau nak pergi sangat ni?"

"Agensi modellah. Mana lagi?" balas Hawa.

"Lor....patutlah pun.." Adam tergelak kecik.

"Asal awak gelak ni?"

"Takde apa. Dah, cheer up. Jom pergi cari kerja kat tempat lain pulak." Ajak Adam dan ianya berjaya membuatkan Hawa tersenyum kembali.

"Kenapa awak boleh sampai ke sini? Maksud aku, camner awak boleh mintak kerja kat situ sedangkan awak tahu yang awak tak layak kerja kat situ." Soalnya selamba tanpa memikirkan perasaan Hawa.

"Dah dorang panggil kita datang, kita datanglah. Dulu kita kurus, tapi lepas demam panas kita punya badan naik mendadak sampai macamni. Apa nak buat. Nasib...."

"Takpelah. Macam aku ni pun. Mula-mula susah jugak orang nak ambik kerja sebab aku kurus sangat. Nasib baik rezeki aku ada. Jadi mekanik je pun." Tutur Adam sambil mengunyah gula-gula getah.



Akhirnya setelah puas meronda satu kawasan Keramat, Hawa pun diterima kerja kat sebuah kedai buku. Bolehlah tu, jadi seorang pembantu kedai buku. Gah gak kerjanya walaupun gaji tak seberapa. Janji halal beb...

"Laila, ada orang offer kita jadi model doranglah. Kita tak tahu nak terima ke tak." Hawa menyuarakan persoalan yang menyenakkan otaknya yang sedia senak.

"Model apa tu?" soal Laila yang tengah sibuk memotong kuku kakinya.

"Model untuk pakej pelansingan badan. Kira nak buat kita jadi demo doranglah ni."

"Awak biar betul? Boleh percaya ke benda tu semua?"

"Entahlah wak. Kita pun susah nak percaya, tapi dorang punya produk tu macam krim-krim jelah."

"Awak nak terima ke?"

"Entahlah. Awak rasa?"

"Ikut awaklah. Diri awak. Ikut kata hati awak. Tapi tak salah kalau awak cuba, mana tahu menjadi ke nanti." Laila cuba menyucuk Hawa yang dalam dilema.

"Betul jugak tu. Tapi kita kenalah amik cuti atau berhenti sebab kita akan bekerja dengan dorang selama 3 bulan. Pastu, dorang akan sediakan penginapan semua. Terpaksalah kita tinggalkan awak dulu."

"Takpe, rezeki jangan ditolak. Lagipun, awakkan dah laama impi nak jadi model.
Inilah masanya. Siap ada sponser lagi tu."

"Thanks, bagi sokongan." Ucap Hawa.




3 bulan lepas tu...

"Assalammualaikum.....Laila...Laila..." seorang gadis manis dan ramping memberi salam.

"Wa’alaikumsalam...sekejap ye." Terjengul muka Laila dimuka pintu.

"Laila, kenapa pandang kita macam tu? Tak percaya ke?" soal gadis manis.

"Hawa ke...?" soalnya meminta kepastian.

"Yup...kitalah, Hawa. Ingat pun kat kita."

"Mestilah ingat...wahhh....sudah cantik sekarang cik Hawa kita ni." Laila bersalama dengan Hawa dan mereka berpelukan.

"Rindu dekat awak tau Laila. 3 bulan terseksa dan hasilnya..." Hawa memperagakan bentuk badannya.

"Sukalah tu. Dah cantik balik macam dulu. So apa awak buat sekarang?" soal Laila sambil mereka berdua menuju masuk ke dalam rumah.

"Impian kita dah tercapai. Sekarang kita jadi Duta untuk produk pelansingan badan dan model pakaianlah." Balas Hawa.

"Ooooo..."

"Adam sihat?" terpacul soalan keluar dari mulut Hawa yang comel.

"Adam rindukan awak. Dia kecewa tak dapat jumpa awak sebelum awak pergi dulu."

"Ye ke? Kesian Adam..takpe, esok kita pergi jenguk dia. Dia kerja kat bengkel yang sama lagi ke?" Laila menggelengkan kepala.

"Sekarang ni, Adam dah tak kerja kat bengkel tu lagi. Dia dapat tawaran kerja kat Wisma Nilam sebagai Kerani."

"Oklah tu. Takdelah teruk sangat kerja dia sekarang. Boleh tak awak bagi alamat tempat Adam kerja?"

"Awak nak buat apa?"

"Kita nak buat big suprise untuk dia. Awak jangan bagitahu dia pulak."

"Ok." Balas Laila.



"Assalammualaikum, boleh saya jumpa encik Adam Shafik?" soal Hawa pada seorang mamat yang berbadan gempal, kebetulan dia lalu. Belasah jelah tanya.

"Ya, saya Adam. Ada apa nak jumpa saya?" Hawa yang tidak berpuas hati dengan mamat didepannya memandang mamat tu dari atas ke bawah, bawah ke atas.

"Kenapa awak pandang saya macam tu? Ada yang tak kena ke?"

"Takdelah. Ok jer. Tapi, boleh tak awak jangan main-main? Kita nak jumpa Adam ni."

"Betullah, takkan saya nak main-main pulak. Sayalah orang bernama Adam yang awak cari." Balas mamat tu lagi.

"Ok. Kalau macam tu. Cuba awak teka siapa saya?"

"Sorrylah, saya tak daftar nak masuk peraduan teka-teki ni."

"Adam, nantilah dulu...awak tak ingat kat kita lagi ke? Kitalah ni, Hawa.." ujar Hawa dengan nada gembira.

"Awak, Hawa?" soalnya seakan tak percaya melihat penampilan gadis didepannya sekarang ni.



"Adam..kenapa badan awak boleh naik macam ni?" soal Hawa selamba.

"Semuanya disebabkan kaulah, sampai aku boleh jadi macamni." Balasnya balik.

"Awak rindu kat kita ek?" balas Hawa.

"Lebih kuranglah." Tapi memang betul dia rindukan Hawa walaupun perkenalan mereka singkat namun cukup membuai perasaan cinta pada Hawa. Cuma dia malu untuk mengaku perasaannya itu.

Kebetulannya pulak hari yang Hawa pergi, Adam tiada kerana dia perlu ke Johor mengikut bosnya. Sudahnya dia tergadah mendengar Laila menyampaikan salam maaf kerana tidak sempat berjumpa dengannya. Adam terlalu kecewa dan tak dapat kontrol nafsu makannya bagi mengubati hati yang lara. Lalu dia jadi bulat seperti belon.

"Adam, kita kahwin." Hawa dengan muka takde perasaan dia mengajak Adam berkahwin dengannya. Adam tersentak.

"Hawa...kau jangan nak buat lawak April Fool pulak sekarang ni."

"Mana ada. Saya bersungguh ni nak ajak awak kahwin."

"Nantilah saya fikirkan. Rasanya terlalu cepat dan singkat perkenalan kita untuk sampai ke tahap perkahwinan." Mereka berdua terdiam sepi.




"Hawa...Selamat pengantin baru. Selamat jugak awak kahwin akhirnya. Tak sangka pulak tu, dalam masa 5 bulan je dah kahwin." Ucap Laila pada Hawa yang kelihatan jelita mengenakan persalinan warna gold.

"Terima kasih...awak bila lagi?" soal Hawa pada Laili.

"Tak lama je lagi kot kalau ada yang sudi."

"Rancaknya sembang. Sampai tak sedar abang masuk ni." Kelihatan sesusuk tubuh sasa seorang lelaki melangkah masuk ke dalam bilik pengantin.

"Eh..kau buat apa dalam ni? Tang mana kau boleh termuncul bahagian ni?" soal Laila terpinga-pinga.

"Belum lagi ek. Alamak, nampak sangat tak sabar." Lalu pengantin lelaki terjun keluar dari tingkap bilik.

"Bahaya betullah mamat senget ni. Dahlah jap lagi nak bersanding." Laila separuh terkejut mengeluh melihatkan aksi pengantin lelaki yang selamba melompat keluar dari tingkap. Nasib baik rumah Hawa ni tak tinggi mana. Dari mana datangnya dia entah. Rasanya rombongan pengantin lelaki tak sampai lagi.

"Eh..korang buat apa lagi tu? Pengantin lelaki dah sampai tu." Mak andam masuk ke dalam dan memberi peringatan pada pihak pengantin yang masih terkejut dengan kejadian tadi.

"Bila masa dorang sampai? Tak dengar bunyi kompang pun."

"Dah...dah..siap sedia pengantin perempuan. Senyum ok." Hawa berdiri dan membetulkan kedudukan veil serta bajunya. Laila turut membantu membetulkan mana yang patut.

"Tu...kenapa pulak kecoh-kecoh tu. Pengantinnya tak sampai lagi nak jalan sama-sama." Mak andam kalut dok teropong rombongan pengantin lelaki yang kelihatan kecoh di sana. Keadaan jadi normal sekejap, tapi dikejutkan semula dengan letusan tawa para tetamu dan rombongan melihatkan pengantin lelakinya yang berjalan dengan muka masam. Mana taknya, pengantin lelaki terpaksa berselipar jepun sebabnya terpijak taik kucing sebaik saja melangkah setapak ke depan.

"Senyumlah bang....kitakan raja sehari hari ni. Nanti apa pulak kata orang. Biarkan je dorang tu."Hawa menenangkan suaminya yang sudah berubah air mukanya, muka macam siput sedut nak menangis campur senyum pada tetamu yang hadir.

Tak pernah-pernah dalam sejarah. Pengantin lelaki terpaksa memakai selipar jepun ketika bersanding. Sedihnya muka pengantin lelaki waktu bersanding.



"Laila, mana anak awak?"

"Ni hah...malu nak jumpa koranglah. Mengada-ngada pulak dia." Laila menarik anak lelakinya yang berumur 3 tahun dibelakangnya.

"Murni, meh sini kawan dengan Aidin ni." Terkedek-kedek Murni berlari ke arah Aidin dan mengheretnya untuk bermain bersamanya.

"Adam, sihatnya kau sekarang. Sama naik je korang ni. Bahagia betullah aku tengok korang ni." Ujar Laila pada mereka berdua, Adam dan Hawa.

"Tengoklah, bini pandai jaga perut dan hati aku. Jangankan engkau tu. Tengok laki kau tu, leper cam papan lapis." Tercetus gelak Adam yang kuat menyakat suami Laila.

"Kau tu macam tu juga dulu. Tak sedar diri je. Nasib baik ada Hawa, bagi tempoh kau kurus balik. Tu pun kejap je. Hawa ni takpelah naik badan, dia mengandung lagi. Tapi perut kau lagi besar dari perut si Hawa yang mengandung 5 bulan ni." Laila membalas semula usikan Adam. Adam termalu dan terdiam terus. Rasa macam nak menyorok dalam baju pun ada. Kalaulah aku kura-kura, bergema suara hati Adam.
posted by Penulisan2u @ 2:03 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
49 Comments:
  • At 25/5/09 5:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet la cite nie....

     

  • At 25/5/09 9:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweet,cite yang lucu.lain dari yang lain.
    Congrat.

     

  • At 25/5/09 10:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    comeyny.....
    kip it up!!

     

  • At 25/5/09 10:41 PG, Blogger ziela said…

    best2..
    hawa tu mesti cute cam sy..
    hehe..

     

  • At 25/5/09 12:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet la sgt3...
    citer mcm budak...
    x logik..
    mcm cite ultraman je...
    soorryy 2 say...

     

  • At 25/5/09 1:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok je ctenye..
    tak sme pun mcm cte ultraman pown..

     

  • At 25/5/09 1:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg la ok,,tp jln cite die mcm budak2,,
    xlogik langsung,,
    e2 kte bes,,
    ee... untuk bdk sek rendah bleh layan,,

     

  • At 25/5/09 2:16 PTG, Blogger Nina Syafiqah said…

    ek eleyh!!...
    best ape cite nie...
    kalao ta suke..
    jgn bce...
    buat cite snirik..
    wekss!!
    keep it up!!..
    buat cite lagi ek...
    chayok2!!

     

  • At 25/5/09 6:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...cita ni lawak la..walaupun mcm x logik tp ok jer..best and lawak

     

  • At 25/5/09 11:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waa...
    bez2..
    wlaupun xlgik
    tp stil bez
    len dr len

     

  • At 26/5/09 12:31 PG, Anonymous fafa said…

    waaaa..lwak la cita nin..
    haha..bsanding pkai slipa jpun..
    best2..
    truskan berkarya!

     

  • At 26/5/09 1:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kelaka la.

    ades!
    ta msk akal ade gax
    tapehapentah:D

    hahaha

     

  • At 26/5/09 2:37 PG, Blogger ain_dira said…

    x bes jugak citer ni..btl2.. mcm bebdk skola je yg sesuai bace..

     

  • At 26/5/09 2:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak..
    tersentuh 2..
    mcm cite cina dlm tv jer..

     

  • At 26/5/09 9:43 PG, Blogger kura-kura c0mey said…

    sweet~

     

  • At 26/5/09 11:27 PG, Blogger chenta itu indah said…

    ala ok la tu...
    sape yg pandai komen lebih2 tu try la wat cite jugak....
    nak tengok pandai ke tak amik hati org lain...
    nama pon cite..rekaan...

     

  • At 26/5/09 3:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klu x best karang la sndri bg ktewang lak bce..

     

  • At 26/5/09 7:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    betul3...
    klu terer buatlah cite..
    kitaorg lak bce n komen korgnyer cite..
    hahahaha...

     

  • At 26/5/09 11:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad..
    tp nape hawa ckp kjp kte kjp ak...
    konpius2..^_^

     

  • At 27/5/09 2:24 PG, Blogger akuBUTAseni said…

    mcm cite korea ke cine..lupe lak..
    uh oh..
    ok la gak..

     

  • At 27/5/09 11:00 PTG, Blogger my_za2l said…

    er.mcm bdk²la cite ni sbb penggunaan kate "awk"
    mcm ape jer x matang la~
    nway,okeyla lain drpd yg lain.
    ngee~

     

  • At 28/5/09 1:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    2 thumbs up!

     

  • At 28/5/09 10:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seronok citer ni....
    comel...bkn cng nk jumpe org lelaki yg suke kt perempuan gemok..
    butl x?

     

  • At 28/5/09 5:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xlogik skali pun...
    crita nie milik penulis neyh..
    ske aty dy la..

    anyway thumbs up@!
    Best crite neyh!

     

  • At 29/5/09 11:06 PG, Blogger aQida said…

    Aku suke btol crite unit mcm nih...
    sweet, simple but nice..
    xpyh la nk ngalir2 air mata..
    xpyh la nk bace sunggoh2 smpai rabun2 mata..

     

  • At 30/5/09 2:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni sweet la...
    lebih kepada harapan untuk org2 yg tak kurus kat luo sane...

     

  • At 31/5/09 7:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bosan gile...dak skolah pun x nak bc kot..

     

  • At 31/5/09 9:26 PG, Blogger ButTerFly_GurL87 said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

     

  • At 31/5/09 9:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha..comey2!!agagagaga
    kite suke..ngeeee~

     

  • At 2/6/09 11:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Cerita simple, relax and ada sense of humor.quite interesting..

     

  • At 2/6/09 11:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la citer ni..kelakar..enjoy jer bace..
    lain dari yg lain...walaupun ade skit part yg tak logik..

    teruskan berkarya...

    ~harith damia~

     

  • At 2/6/09 1:54 PTG, Blogger kampungirl said…

    bestnyer citer ni....suka baca...best.best and better best...

     

  • At 2/6/09 3:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kasut kene taik kucing xbleh basuh ke sampai kne pakai selipar...

     

  • At 2/6/09 11:01 PTG, Anonymous wafa said…

    hahahaha..lawak ler..best sgt.tpi nape name hero dia same ngan name pakwe saya?? apa pun tahniah..buat lagi erk citer cam ni.. saya sokong sgt.biar ler ape org nak ckp jnji kite ikhlas.. beshhhh..

     

  • At 6/6/09 1:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bezz lar cter nie..sape yg ckp x bezz??cte nie sweetzz taw..chomeyll..keep it up!!

     

  • At 6/6/09 1:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ske r citerny!!de lawak.yg bezz 2 khawin pakai slipar jepyn!!bagus..

     

  • At 8/6/09 3:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klakarrr,klakarrr.memang dlm sjarah pon kawen pkai sliper jepon..hek,hek,hek,hek

     

  • At 8/6/09 9:33 PTG, Blogger aina said…

    comey nyer...

     

  • At 14/6/09 1:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BESTX3..

     

  • At 15/6/09 4:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    crite mcm ni la sweet jer..

     

  • At 19/6/09 6:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam xlogik jer...
    kejap kurus, kejap gemuk...
    plik2...

     

  • At 20/6/09 1:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tergelak jerk bce cter nie..
    tp plik gle..,ley plek kurus dlm mse bape bulan jerk..
    pape pOwn congrats tO writer..huhuhu

     

  • At 23/6/09 2:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    biasa je.. x menarik mana.. kena carik suis yg boleh buat cerita ni ada kekuatan sendiri. mereka ni xda mak bapak ka??? kawin gitu ja...

     

  • At 23/6/09 11:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh la..kalau tmbah lg rempah ratusnya lg ok..biar nmpak lojik..apa salanya klau hawa tu terus berbadan comel..bru la kita tau keikhlasan si lelaki yg nak kawan dgn dia tu..apa pun teruskn berkarya..ini adlah permulaan..sekurangnya anda mencuba..

     

  • At 24/6/09 8:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweeeet...

     

  • At 25/6/09 5:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jap ae ak nk bca g abis dlu cta ni..,pas2 ak kmen..ok

     

  • At 25/6/09 5:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hah,,ak da bis bca..n ak pn xthu ap y ptt ak kmen..sjjurny lau ad gred, myb le dpt b+ ja..lau ush byk lg,knfem le dpt 4 flt..

     

  • At 26/9/09 11:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hheheheh sebenarnyer gua x paham la nnnnnnnnnnnnnn
    booooooooooooo!!!!!

     

  • At 10/6/10 6:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha...
    best2...
    adam n hawa...
    mmg psngn yg ideal...
    klau dah jodoh nk wat cam ner kn...
    paras ruper n bntuk fizikl x pnting...
    aslkn hti cntek...iman ader...kire orait la tuh...huhu..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group