BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Mei 15, 2009
Cerpen : Abang Sayang
Nama Pena : Suci Kasih

" Abang sayang Ina tak?".
" Tak".
" Abang!!". Ina menarik muka masam dan berlalu. Zafril hanya menggeleng. Teruk benar perangai isterinya yang satu ini.
" Ina…sayanglah..sayang sangat..". Zafril terus berlalu. Itulah Zafril, dia tidak betah memujuk atau bermanja-manja. Ina hanya menjerut rasa.
" Ina, abang nak keluar ni..jaga diri". Ina hanya memandang lesu. Bukan nak di ajak atau apa. Selalu sangat macam ni. Kata sayang, tapi di tinggalnya selalu. Memang lah ada orang kata sayangkan isteri tinggal-tingalkan. Tapi…huhu.
--------------------------------------

" Abang, hari ni kita makan kat luar nak?"
" Taknak lah..abang nak makan kat rumah".
" Ala abang ni, kedekut sangat..Ina belanjalah."
" Tak nak abang kata, titik". Huh bosan betul dapat suami macam ni. Nak tak nak terpaksa juga dia masak hari ni. Sugguh terkilan dengan sikap suaminya. Memang Zafril tidak pernah berkasar atau menderanya, namun hatinya selalu sakit, dia mahukan suami yang penyayang dan mengambil berat tentangnya. Tapi..Zafril…huh..
--------------------------------------------

" Apesal isteri kau tu? Muncung semacam je aku tengok.". Hairil memandang Ina dan Zafril selang seli.
" Kenapa pulak? Dia ok je..memang dia macam tu. Malas aku nak layan sangat.".
" Eh2 kau ni, biar betul".
" Apa pulak tak betulnya". Hairil menggaru kepalanya yang tidak gatal. Zafril hanya tersenyum. Tidak lama kemudian dia ketawa.
" Yang kau gelak ni kenapa pulak..ahh sudah".
" Tak de apa.saje. Aku suka tengok dia macam tu. Biarlah. Sekali sekala".
" Suka hati kau lah". Hairil hanya tersenyum.
--------------------------------------------

" Abang..hari ni Ina tak nak pergi kerjalah, penat".
" Kenapa pulak, jangan nak mengada-ngada".
" Abang tak nampak ke? Ina tak sihat ni, abang ni kenapa? Tak suka cakap jela".
" Jangan nak merepek".
" Abang tak payah nak berdalih lagi, kalau abang nak kahwin dengan perempuan tu, abang kahwinlah..Ina tak kisah".
" Betul??".Ina memandang tajam wajah suaminya. Apakah suaminya betul-betul nekad. Zafril merenung dengan pandangan tajam juga.
" Betul ke Ina sanggup?".
" Sanggup.".Tidak sedar Ina telah menjawabnya. Ahh sudah..Dia terlepas kata. Kehendaknya tadi hanya ingin menduga dan mahu suaminya memujuk. Sekarang lain pulak jadinya.
" Nanti jangan kata abang curang pada Ina pulak, abang itulah, abang inilah". Zafril memandang wajah isterinya. Ada sendu di wajah itu. Dia tersenyum kecil. ‘Tulah nak sangat main-main dengan aku’.
---------------------------------------------

" Kenapa kau menangis ni?".
" Aril..dia nak kahwin lagi".
" Dia minta izin kau ke?".
" Aku yang suruh".
" Kau ni gila ke apa? Tak percaya aku si Aril tu nak wat kau gitu".
" Kalau kau nak menangkan dia, pergilah kat dia". Ina berlalu pergi meninggalkan Nora. Apasal kawan aku ni. Sensitif semacam. Tapi logik lah ekk, suami dia nak kahwin lain. Kalau Hairil buat macam tu, tentu dia pun akan bengang. Tapi kan, aku tak percaya lah.
--------------------------------------

" Bang betul ke Aril nak nikah lagi satu?". Hairil hanya tersenyum.
" Eh2 awak ni, kita Tanya dia senyum-senyum pulak".
" Awak dengar dari mana".
" Ina yang cakap". Hairil terus tergelak.
" Apa awak ni? Dah tak betul ke? Ina tu kawan saya tau bang.".
" Habis Zafril tu bukan kawan abang ke?".
" Eh2 main-main pulak dia, abang cakap lah betul2. Jangan cakap si Aril tu dah kemaruk nak cari lain pulak.".
" Sape yang kata.".
" Abang ni, makin kita cakap wat sakit hati je". Nora menarik muka masam dan mahu berlalu. Dengan pantas Hairil menarik lengan isterinya.
" Janganlah macam ni sayang…abang bergurau je tadi".
" Abang guraulah sorang2". Nora membuang pandang.
" Ok lah, abang tak gurau dah, ish2 isteri abang ni kuat merajuk jugak ekk". Nora hanya menjeling. Hairil pun menceritakan hal sebenar.
---------------------------------------

" Ina…".
" Mmm…".
" Abang dah nak pergi ni..".
" Pergi jela.".Ina terus masuk ke dalam bilik dan menutup pintu dengan kuat.
" Apesal pulak dia ni? Asyik bad mood manjang.". Belum sempat Zafril keluar rumah, Ina memanggil suaminya. Zafril memandang isterinya.
" Abang..Ina minta ampun, Ina…". Ina terus menangis tersedu-sedu.
" Eh, Ina ni kenapa pulak menangis?abang bukan nak pergi mati".
" Lepas ni Ina janji Ina dengar cakap abang, lepas abang kahwin dengan perempuan tu lepas ni, abang janji jalankan tanggungjawab abang dengan adil ye bang". Zafril tersenyum. Ahh sudah.
" Ina..". Tidak sempat Zafril menghabiskan kata-katanya, Ina memeluknya sambil menangis.
" Aduhai…Ina sayang basahlah baju melayu abang ni". Ina terus bangkit.
" Maaf, Ina..ok, abang pergilah..Ina izinkan..mana borang tu?".
" Borang apa?". Zafril mengangkat keningnya.
" Borang minta persetujuan isteri pertamalah".
" Nak buat apa?".
" Ina tau abang risau Ina marah abang kan, sebab tu abang tak bagi dari hari tu".
" Ina ni kenapa?".
" Kenapa pulak? Tak pelah bang, Ina rela..Ina sanggup, cepatlah nanti abang terlambat pulak".
" Memanglah abang dah terlambat pun, Ina ni lah". Ina terasa dengan kata-kata itu. Namun di pendamkan saja.
" Eh2 jap..tadi Ina kata borang persetujuan isteri pertama?".
" Yelah, mehla sini Ina tandatangan".
" Nak buat apa".
" Apa abang ni..".
" Apa pulak".
" Tadi kata dah lambat, mehla sini borang tu cepat".
" Nak buat apa borang tu, abang nak pergi majlis kahwin kawan abang je, takkan itu pun kena minta izin dari isteri?isteri pertama pulak tu..".
" Hah?". Ina terlopong.
" Kenapa? Ina ingat abang nak pergi mana?".
" Ooo..baru abang faham, Ina ingat abang nak pergi nikah ekk".
" Bukan abang nak pergi nikah ke?".
" Sape cakap".
" Hari tu kan abang cakap..".
" Siapa cakap? Abang Cuma Tanya Ina sanggup ke tak je".
" Habis tu kenapa abang pakai macam ni? Selalu abang pergi kenduri kahwin pakai baju batik je".
" Ina sayang, hari ni abang jadi pengapit si Iskandar tu, kenala pakai baju melayu sedondon dengan yang jadi pengapit si pengantin perempuan tu.".
" Sape pengapit perempuan tu?".
" Yang Ina kata abang nak kahwin dengan dia tu".
"Jadi?".
" Jadi apa?".
" Abang tak jadi kahwinlah ni?".
" Abang kan dah kahwin dengan Ina". Ina hanya tersenyum malu.
" Ina ni suka fikir bukan-bukan. Tu lah tak percaya pada suami sendiri". Tiba-tiba telefon Zafril berbunyi.
" We, kau kat mana? Cepatlah."
" Ok2..ni ada drama sebabak jap kat umah ni.". Ujar Zafril sambil tersenyum kepada isterinya. Ina hanya tertunduk malu.
" Abang pergi dulu ye, dah lambat ni, nanti kita sambung balik drama sebabak kita ni, ke Ina nak ikut?".
" Tak naklah bang, dah lambat ni..mata pun merah ni.huhu".
" Tulah abang dah cakap semalam, tapi Ina buat tak tahu je.Belum apa-apa Ina dah masuk tidur. Abang nak cakap hari ni nak pergi majlis kahwin, nak ajak Ina".
" Nape tak cakap awal-awal?".
" Macam mana nak cakap, Ina tu asyik bad mood je". Zafril hanya tersenyum. Ina juga tersenyum.
" Oklah sayang, abang pergi dulu ye.". Sebelum pergi sempat Zafril mencium pipi dan mengucup dahi isterinya dan ‘ I Love u Honey..before, now n forever’. Ina tersenyum dan hatinya berbunga riang.
--------------------------------------------

" Abang..".
" Mmm…".
" Abang sayang Ina tak?.
" Dia dah mula dah…".
" Cepatlah cakap?sayang ke tak?".
" Sayang---------..".
" Macam tak ikhlas je.".
" Ina..Ina..".
" Abang?".
" Mmm..".
" Ina sayang sangat kat abang". Lantas Ina terus memeluk suamimya. Zafril membalas erat.
" Abang.".
" Ya, cakap je lah..".
" Kenapa dulu abang layan Ina macam tu?".
" Layan macam mana?".
" Yelah..macam tak peduli kat Ina je…Ina ada perasaan tau..Ina pun nak manja-manja dengan abang".
" Dulu abang saje je, tak nak manjakan sangat Ina, nanti Ina jadi lain".
" Maksud abang?".
" Yelah, kalau abang layan lebih-lebih nanti Ina terlebih manja pulak".
" Abang ni…".
" Sebenarnya abang nak Ina tahu dalam perkahwinan ni bukan sahaja hanya kasih sayang, malah tanggungjawab, komitmen, rasa percaya, jujur dan saling menghormati.".
" Ina…".
" Ina…abang sayangkan Ina sepenuh hati abang, sejak abang lafaz akad nikah..abang hanya biarkan dan simpan hanya Ina dalam hati abang, abang tak nak Ina terus-terus menjadi anak manja". Ina mengeratkan dakapannya.
" Sebab tu abang kena ajar ina sikit..abang bukan sengaja biarkan Ina, abang tahu Ina menangis tiap-tiap malam, hati abang tersentuh..tapi abang kena tegas…abang nak Ina sedar".
" Ina minta maaf…Ina tahu Ina melampau..Ina..".
" dahla Ina, abang tahu Ina dah sedar sekarang..".
" Abang nak Ina tahu..sayang abang, cinta, rindu, kasih hanya untuk Ina".
" Ina lebih daripada tu bang..".
" Abang minta maaf sebab layan Ina macam tu, abang tahu abang pun tak sempurna..kita kena saling melengkapi..".
" Ina janji bang…".
" Dah, jomlah kita tidur.".
" Abang…". Langkah Zafril terhenti.
" Ina janji akan bahagiakan abang". Zafril mengucup dahi isterinya sambil tersenyum.
" Jangan janji sayang..kita sama-sama usaha".
" Ina tak nak kehilangan abang". Ina terus memeluk suaminya dan menangis.
" Sshh…jangan nangis sayang..abang pun tak nak kehilangan Ina". Zafril memujuk isterinya. Malam itu dia benar-benar menajdi suami yang sangat romantis dan penyayang. Ina benar-benar bahagia. Ya Allah..terima kasih kau anugerahkan dia padaku…



p/s :terima kasih sudi baca cerpen saya yg ke 3 ni ekk..tb2 ade idea mlm ni..trs menulis..release tension wat tesis..hehe..so sy menghrapkan komen2 dari pembaca..thnks...
posted by Penulisan2u @ 12:17 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
24 Comments:
  • At 15/5/09 4:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ek?
    tp still x best la laki camtu
    ehehehe

     

  • At 16/5/09 3:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apa pulak x nak manjakan isteri dia,,,,saje nak seksa palk... but nice cita nie... stuju ngn tanpa nama kat atas.. heheh

    fatin

     

  • At 16/5/09 5:10 PTG, Anonymous Suci Kasih said…

    firstly thnks pd smua yg sudi bg komen..sy hargainye..sy dpt idea bl terigt seseorg n ape yg die ucapkan pd sy..tp sy olah sedikit..ml2 pn sy xdpt trm..tp bl da pk2..sy fhm..pe yg nk di jelaskan isteri die 2 terlalu manja..tp sy x jlskan secara detail..suami die mmg syg sgt kat isteri seprti yg telah di jelaskan ms akhr 2..cm die nk isteri die belajar agr tidak terlalu mnja n mmpu berdikari..just nk bg pengajrn..xla smpe melampau..kalo di iktkan perempaun mst nk lelaki yg caring kan, sy pn kalo leh nk cm2..hu.tp bila die trgkan pd sy tntg i2, ade benarnye..kdg2 lelaki ni nk tgk pasangan die ade nilai ketegasan dlm diri n xslalu minta di manjakan..percaya x lelaki ni bl psgn die slalu nk mnja2 n mengada2..die akn boring lm2..bkn sbb x sayang tp bosan nk layan karenah yg sm n overdose..hehe..walo pd hakikatnye permpuan bkn nk sgt mcm 2 cm nk rs dihargai..tp pe pn lelaki n pmpuan ni fkrn dpe x sm..so..keduanya sukar di mengerti..stiap org de pndpt tersendiri...kan..

     

  • At 16/5/09 10:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    la lki die 2 plik sgt la..
    xkn isteri nk mnja pown xboleh..
    msti boring giler spa yg dpt laki mcm 2..
    hrp2 sya xdapt lki mcm 2 la..nanti..huhu
    pe2 nice story.. :)

     

  • At 17/5/09 9:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btul 2 xkn isteri nak manja ngan suami sendiri x bleh...
    xde perasaan ke suami wat cam 2 kat isteri...
    tapi tgk juga mase nak manja 2...
    nasihat kpd isteri2 jgn manja berlebihan nanti suami jemu
    he...hee

     

  • At 18/5/09 7:37 PTG, Blogger Daniera said…

    em..sy rase penulis sebenarnye mgkin nak menampilkan watak ina sebagai seorg wanita yang terlampau manja kot before this. Mungkin kalau penulis cuba tambahkan sedikit cerita mengenai watak ina(mungkin manja, selalu nak ikut ckp die je ker-->sebelum kahwin) pada permulaan cerita, pembaca akan lebih nampak tujuan Aril buat camtu. Jangan marah yer, just a suggestion.

     

  • At 19/5/09 11:21 PTG, Anonymous Suci Kasih said…

    thnks daniera..coz bg cdgn n fhm..sy hargainye..mm..mgkn pttnye sy cite skt..sy x cite lebih lnjt pd mulenye coz nk wat pembaca dpt nilai sndiri npe aril wat cm2..pas2 saje je nk wat pembaca pk something different kan..pe pn..thnks pd smua..sy akn cube perbaikinye pd ms akn dtg..see u later..i'm coming soon with new story..

     

  • At 21/5/09 5:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story.. ada pengajaran sebenarnya.. kpd isteri2 @ wife-to-be, sptutnya give n take dgn suami.. manja pn ada tempatnya..perkahwinan x seindah yg diimpikan.. so bersedia hadapi dugaan..

     

  • At 23/5/09 1:12 PTG, Anonymous Zare-T said…

    Best sgt..!!!!
    Sweet La cite nie..
    Mmg wujud p0wn L'Laki camtu..
    n sy sdg m'ngaLaminya..
    ^.^

     

  • At 24/5/09 3:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya pon..mengalaminya..but every single words yg die cakap kat sy..buat sy tersenyum n ingat sampai bila bila..memang sakit ati tp very sweet

     

  • At 24/5/09 8:22 PTG, Anonymous Suci Kasih said…

    thnks pd smua yg sudi baca n bg komen..sy hargainye..yg ni karya ke 3 sy selepas "hati saya milik awak" n "keluhuran cinta"..insyaallah de ms n peluang sy upload yg br..see u then..smile..

     

  • At 25/5/09 8:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    heheh...nice.

     

  • At 26/5/09 4:44 PTG, Anonymous lynn said…

    actually xde la boring sgt dpt llaki cm2..P 2 leh jd sorg yg lbh independent n kuat smgt.mmg ssh mula2 nk trima tp lama2 ok je...sskli L 2 jd romantik,baru best...kdg2 de psgn yg jd lbh dekat d ht bla cm2..tp x smua la...depend on individu.tp best sgt cite ni...lain dr lain..

     

  • At 26/5/09 8:10 PTG, Blogger Aku.Love.Kamu said…

    ermmm...nanti saya nak hantar cerpen saye boleh...
    tolong eik
    saye ni kaki cerpen..
    saye suka baca dan tulis cerpen..
    thx

    p/s:..nama saye same dengan nama heroin tu "ina"

     

  • At 28/5/09 9:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boring r....cerita kosong!!

     

  • At 29/5/09 7:02 PTG, Anonymous Suci Kasih said…

    salam..thnks..xkisahla pd sape2 yg komen..baik @ buruk.sy menghargainya..buat ina a.k.a Aku.Love.Kamu...boleh sesangat..hntrla..kita sm2 berkarya dan berkongsi minat..gud luck chaiyyok!!

     

  • At 2/6/09 11:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Cerita ni best gak.My opinion lg menarik klu dibuat dlm bentuk cerita, x dlm bntuk dialog. Nmpak lg real.
    Apa pn.. sesapa yg baca still dpt pengajarannya

     

  • At 4/6/09 12:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam...
    cerita quite interesting....best gak...especially ending dier...in my opinion, suami tak patut buat isteri camtuu...isteri penat ajak makan luar apa salah nyer...coz cite nie i tengok tindakan suami tuu tetiba jek kata nak ajar ina jgn manja...kalo tengok ina tuu tak manja pun, manja ngan sayang perlu ditafsirn ngan baik...coz ina bukan manja,tapi seorang yang sayang pada suami dan zafril patut syukur dengan adanya ina...sebab ina tak manja...anyway,saya bersyukur dapat suami yang best n amat memahami...sama2 buat kerja ..all about sharing..alhamdullilah

     

  • At 4/6/09 12:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tahniah pada penulis...cuma ada yang perlu ditambah agar cerita lebih jelas...tq

     

  • At 9/6/09 1:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    llaki tu sm sperti kekash sy..dia kta xbolh dimnjakn sgt..tp btul..llaki mcm ni sbnrnya sgt romantis ttp x tnjuk.

     

  • At 2/12/09 2:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm, nice story.. t'igt kat bf saya.. huhu
    dia pn tak suka cakap yg dia syg.. jarang ckp i love u..
    kadang2 kita rasa kita nk dimanjakn lg tp lelaki tue rasa dh cukup dgn apa yg dia bg..

     

  • At 8/11/10 2:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    even ade yg ckp bosan cter nie tp nie la reality nye lelaki x rmi yg romantik but act they still care n very loveable cume x tnjuk jer..so hargailah sebelom menyesal..anyway cter nie best:))

     

  • At 3/12/10 9:20 PG, Anonymous Faizura Fadzil said…

    yah !
    like my hubby too ;D

     

  • At 10/9/11 3:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha ciangnyer kat ina nk manja n laki sndiri....pn x bleh ~aien aishya`~

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group