BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Khamis, Mac 05, 2009
Novel : Kahwin Paksa 2
Nama Pena : Sachi

Keesokkan paginya, aku membuka mataku lalu aku terlihat sekujur tubuh terbaring disisiku lantas fikiranku melayang kepada apa yang berlaku semalam....semuanya berlalu dengan begitu pantas sekali....kesucianku telahpun diragut secara paksa oleh lelaki yang bernama Qushairi. Hilang sudah harga diri yang selama ini aku mempertahankan. Tiba-tiba air mataku mengalir di pipiku,aku segera mengesat air mataku dan mengagahkan badanku untuk bangkit dari katil, ku kutip pakaianku yang bersepah di atas lantai lalu aku memakai baju tidurku dan menuju ke bilik air.

Setelah membersihkan diri dan sembahyang subuh aku menghampiri Qushairi. aku meneliti wajahnya. "handsome jugak mamat ni aku tengok sekali pandang macam Amir Khan pun ada, badan pun kelihatan sasa,agaknya mamat ni pergi gym hari2 tak,"hatiku bermonolog sendiri....aku mengerling ke arah jam di diding "alamak subuh dah nak habis ni, nak kejutkan ke tak ehk?" hatiku bermonolog lagi. "ah biarkan jelah dier tidur malas aku nak ganggu," lalu mengorak langkah menuju ke dapur untuk membuat sarapan pagi.

Kedengaran bunyi ayam berkokok membingitkan sepasang telinga milik Qushairi. "Arghh...apa bising-bising ni , ayam mana lah pulak yang berkokok pagi2 buta nih," bentak Qushairi. Setelah melihat keadaan sekelilingnya baru dia sedari bahawa dia berada di rumah isteri yang baru dinikahinya semalam tanpa kerelaannya...Api kemarahannya semakin membuak-buak apabila mengingati peristiwa semalam. Lantas dia bangkit dari katilnya dan memakai seluar yang dilipat kemas di tepi katil..."Ini semua perempuan sial nih punya pasal, jaga kau Qistina aku akan pastikan kau tak akan bahagia hidup dengan aku dan aku berjanji akan membuat hati kau terseksa seumur hidup kau......."kata Qushairi dengan penuh dendam di hati...

Selepas membersihkan diri Qushairi mendekati Qistina."Mana ayah kau?" tanya Qushairi dengan nada yang kasar."Dia belum balik lagi dari surau," jawab Qistina. Apabila terhidu aroma nasi goreng dan nescafe yang terhidang di atas meja dengan segera Qushairi mengambil tempat duduk."Qistina ambilkan aku nasi goreng dan nescafe tu sekali," selamba sahaja Qushairi berkata-kata....tanpa membantah Qistina segera mengambil pinggan dan menyedok nasi goreng yang baru sahaja digorengnya tadi ke pinggan Qushairi lalu diletakkan cawan yang berisi air nescafe di sebelah pinggan tersebut. Qushairi memakan dengan begitu selera lagi tetapi apabila dia melihat Qistina ingin meningalkannya dengan pantas dia menangkap pergelangan tangan Qistina."Kau nak pergi mana? temankan aku makan,". Lalu Qistina mengambil pinggan dan menyedok nasi goreng ke pinggannya..."Eh kau nak buat ape tu??" tanya Qushairi."Nak makanlah takkan nak menjahit pulak," jawab Qistina selamba."oh, kau dah pandai menjawab ya siapa kata kau boleh makan, kau tunggu dulu aku habis makan baru kau boleh makan faham tak mak cik..."Hampir tersembur gelak tawa Qushairi apabila melihat wajah isterinya yang kelihatan lapar sambil menelan air liurnya beberapa kali setelah melihat aku menambah nasi goreng sebanyak dua kali..."hahaha baru kau tahu siapa aku...nak loyar buruk pulak dengan aku...hah sekarang terima padahnya..." kata Qushairi di dalam hati...

Setelah berasa kenyang Qushairi menyuruh Qistina membasuh pinggannya. Berberapa minit kemudian kedengaran suara orang memberi salam...Qistina pasti itu adalah suara ayahnya lantas dia menghampiri ayahnya dan menyalami tangan ayahnya dan menjemput ayahnya bersarapan pagi. Selepas semuanya habis makan Qushairi memulakan perbualan dengan bapa mertuanya."Ayah kami ingin pulang tengah hari ini jugak, ayah saya harap ayah tidak keberatan," katak Qushairi."Oh tidak, ayah tidak keberatan pergilah kamu bersama isterimu, ayah harap kau dapat mnjaga Qistina dengan baik kerana dia adalah satu-satunya anak ayah,walaupun ayah tahu perkahwinan kamu berdua adalah atas dasar keterpaksaan dan bukan atas dasar cinta tetapi ayah pasti cinta boleh dipupuk....ayah berharap kamu berdua dapat memaafkan ayah dengan keputusan yang telah ayah buat dan ayah harap kamu dapat menerima hakikat ini dengan hati yang rela dan satu lagi sebelum kamu berdua membuat sesutu keputusan ayah ingin kamu berdua brfikir dahulu dan jangan terlalu ikutkan perasaan,"kata ayah dengan panjang lebar."Baiklah ayah," jawab Qushairi dan Qistina serentak.

Setelah selesai mengemas pakaian dan beberapa barang kaperluannya, Qistina menyapu bedak ke mukanya dan mencalit gincu ke bibirnya. Walaupun Qistina hanya memekai sepasang baju kurung sahaja tetapi kejelitaannya tetap teserlah kerana dia mempunyai rupa paras yang cantik yang diwarisi oleh arwah ibunya. Setibanya Qistina di pintu rumahnya dia berasa pelik apabila terlihat sebuah kereta elit yang berjenama BMW tersadai di halaman rumahnya..."eh kereta siapa pulak ni parking kat depan rmh aku,"Qistina bermonolog sendiri...Tiba-tiba terlihat kelibat seseorang yang keluar dari pintu kereta tersebut alangkah terperanjatnya Qistina apabila melihat Qushairi yang keluar dari pintu kereta itu.."Fuhyoh...kaya jugak mamat nih entah2 dier ni anak datok atau tan sri tak....alah tapi setakat kaya jek buat ape kalau budi bahasa kosong..."Qistina bermonolog lagi di dalam hatinya. Kelihatan Qushairi menghampirinya mungkin dia sedar bahawa aku telah memerhatikannya begitu lama......"apa yang kau tenung aku lama-lama,aku tahulah aku nih handsome,kacak tapi tak payahlah nak tengok aku macam nak telen aku je," kata Qushairi dengan selamba. Qistina terasa ingin muntah apabila mendengar kata-kata Qushairi memuji dirinya sendiri. "Ah satu lagi masukkan sendiri beg kau kat dalam kereta tak kuasa aku nak angkatkan beg kau,"kata Qushairi lagi.....lalu Qistina segera berpaling dan mengangkat begnya dan memasukkan ke dalam kereta.Beberapa minit kemudian, Qistina melihat ayahnya di muka pintu bersalaman dengan Qushairi. Aku menghampiri mereka lalu aku menghulurkan tangan untuk bersalam dengan ayah..."Qistina ayah harap kamu jaga diri kamu baik-baik, jangan menyusahkan suami kamu dan ingat sekarang kamu sudah menjadi isteri orang jaga tingkah laku kamu dan jaga nama baik suami kamu tu," nasihat ayah kepadaku. "Baik ayah," jawabku pendek. Hatiku berasa sedih meninggalkan ayah seorang diri.Setelah bersalaman dengan ayah kami pun beredar dari perkampunganku....sejak dari tadi kami hanya mendiamkan diri sahaja sampaikan aku terlena dibuai mimpi.....

Tiba-tiba aku terdengar alunan lagu yang berkumandang di radio lalu aku membuka mataku perlalahan. "kita kat maner sekarang ni hah?" soalku kepada Qushairi."Dekat Seremban, kau ni kan sedap2 aje tido hah, siapa yang suruh kau tido ni, lame pulak tu aku adalah penat2 bawak kereta nih kau lak buat tahi mata jek," kata Qushairi."Maaf aku tak sengaja, aku tertidur tadi," kata Qistina."Ah tu semua alasan kau sahaja kan," bentak Qushairi kerana tidak puas dengan alasan yang diberikan oleh Qistina."Boleh aku tanya sesuatu?"...."Apa dia,"......"Kau tinggal dengan siapa, parents kau ke atau sendiri?"tanya Qistina. "Parents aku asal kau tanya,"......"takde pape saje je nak tanya..."
Selama lebih kurang 2 jam barulah kami tiba dikawasan perumahan Qushairi.Qushairi memakir keretanya masuk ke dalam sebuah rumah banglo...aku dah agak dah mamat nih mesti kaya punye tengok jer rumah dier kalahkan gudang kilang dekat dengan rumah aku ....ish2 patutlah sombong sangat...nasib akulah dapat suami yang kaya, sombong, bongkak dan bangga diri dan perasan bagus etc....Qushairi memandang tepat ke wajahku setelah dia memberhentikan keretanya."Ingat ape yang aku pesan semalam pada kau....dan jagan cakap apa2 kalau aku tak suruh kau cakap faham,"...."Faham Qushairi,....opps salah faham TUAN QUSHAIRI," jawab Qistina.

Setibanya kami di muka pintu kelihatan seorang wanita berumur dalam lingkungan 50an menghampiri Qushairi."Ha Hairi baru balik,"...."ya ibu,"jawab Qushairi pendek."Nih anak dara mana pulak yang kau bawak balik nih??"tanya ibunya."oh ya lupa nak cakap dengan ibu nih pembantu rumah kita yang baru, hairi kutip dier masa on the way nak balik tadi, kesian pulak Hairi tengok dier nih bile dier cakap dier belum makan dari pagi tadi pastu dier kata dier nak cari keje tapi x dapat so Hairi ingat why not dier jadi maid kitakan lagipun tu harikan ibu kata nak cari maid baru nak gantikan mak Piah,"jawab Qushairi panjang lebar lalu dia beredar ke biliknya....tersentuh hati Qistina mendengar perkataan kutip dari Qushairi...hina sangat ke aku nih sampai dier nak kene cakap yang dier kutip aku....
"Siapa nama anak?"...."Qistina"jawabku.
"Kak Mila oh kak Mila," panggil ibu Qushairi.
"Ya puan, ada apa puan?"tanya seorang wanita yang berusia lebih tua sedikit dari ibu Qushairi.
"Ni kenalkan Qistina pembantu baru di rumah ini,"....Qistina ini mak Mila pembantu rumah saya yang paling lama tinggal bersama kami sekeluarga," terang ibu Qushairi.
"kak Mila tolong tunjukkan bilik Qistina ya,"....."baik puan," jawab mak Mila.
Aku mengatur langkah mengikuti mak Mila....Setibanya aku di bilkku aku mengucapkan terima kasih kepada mak Mila lalu mak Mila pun meniggalkan aku bersendirian di bilikku...
boleh tahan besar jugak bilik aku nih lebih besar dari bilik tidurku di kampung....tiba-tiba aku teringatkan ayah sudah makankah dia,apa agaknya ayahku sedang buat sekarang....hatiku bermonolog sendiri....
Aku segera menukar pakaianku dan menuju ke tandas yang terletak berdekatan dengan bilikku.
Setelah selesai bersembahyang aku keluar mencari mak Mila....
"mak Mila," panggilku
"Ya Qistina mak Mila ada kat belakang rumah nih," jawab mak Mila
kelihatan mak Mila sedang menyidai pakaian yang mungkin baru sahaja dibasuhnya tadi.
"Biar saya tolong mak Mila ya,"kataku.
"Baiklah terima kasih Qistina,"....."Sama2,"jawabku pendek
"MAK Mila bpoleh saya tanya sesuatu?"......"Apa dia Qistina tanyalah kalau mak Mila boleh jawab mak Mila makMila jawab....
"Ada berapa banyak orang yang tinggal dekat rumah nih??"tanya Qistina.
"Oh,ingatkan Qistina nak tanya apa tadi, rumah ni cuma didiami oleh Tuan Hameed isterinya,Puan Kamarliah dan anak tunggal mereka iaitu Qushairi," jawab mak Mila.
"Maksud mak Mila Qushairi sahaja anak mereka, tk ada adik beradik lain??"
"Ia kenapa Qistina tanya?"...."takde apa2 pelik je rumah besar macam ni cuma didiami oleh tiga orng sahaja,"jawab Qistina.
Selesai menyidai kain aku dan mak Mila masuk ke dalam rumah.
Mak Mila menyuruh aku masuk tidur dahulu memandangkan semua kerja telah selesai.
Aku hanya akur dengan arahannya lalu aku masuk dan menutup pintu bilikku....

Jam menunjukkan tepat pada pukul 2 pagi, Qushairi memusingkan badannya ke kanan dan ke kiri dan cuba melelapkan matanya tetapi gagal juga...fikirannya asyik mengingatkan asmara yang dilaluinya semalam bersama Qistina......nafsu batinnya kini semakin tidak dapat dikawal lalu di mencapai tombol pintu biliknya dan keluar menuju ke bilik Qistina....perlahan-lahan dia berjalan mendekati pintu bilik Qistina lalu dia cuba membuka pintu bilik Qistina dengan perlahan-lahan bagai seorang penyamun lagaknya...
Setelah berjaya memasukki bilik Qistina pintu bilik itu dikuncinya dari dalam...
Qushairi berasa lega kerana tiada orang yang bangun dan sedari dia memasukki bilik Qistina...Qushairi melihat tubuh isterinya yang sedang tertidur nyenyak di atas katil....seksi jugak bini aku nih walaupun cuma pakai baju tido butterfly jek...hati Qushairi berkata-kata sendiri lalu dia menghampri Qistina dan membelai rambutnya dan mengusap pipi gebu Qistina....Qistina dapat merasakan ada seseorng menyentuh pipinya lalu dia membuka matanya perlahan-lahan alangkah terperanjatnya Qistina apabila melihat wajah Qushairi yang hanya beberapa inci sahaja dari wajahnya....dengan pantas Qistina bangun dan membetulkan bajunya yang terselak sedikit dilihatnyua Qushairi hanya mengenakan boxernya sahaja...."Tuan Qushairi nak apa datang bilik saya malam-malam ni,"tanya Qistina.
"Aku nak kau lah,"....Qistina terkedu mendengar jawapan yang terkeluar dari mulut Qushairi.
Lalu Qushairi semakin menghampirinya dan menolak tubuh Qistina dengan kasar sehingga dia terbaring semula ke atas katilnya....Qistina cuba menolak Qushairi dengan sekuat tenaganya tetapi dia gagal kerana tubuh sasa milik suaminya itu sememangnya tidak dapat ditandingginya lalu Qistina cuba mengkakukan dirinya tetapi gagal jua akhirnya dia lemas dalam ciuman Qushairi malahan dia bertindak untuk membalas setiap ciuman Qushairi.........
Setelah lebih kurang setengah jam kami berasmara akhirnya Qushari melepaskan aku lalu dia mengambil boxernya dan keluar dari bilik Qistina perlahan-lahan.......
Aku ditinggalkan sendirian bak kata pepetah habis madu sepah dibuang.....tiba2 air mataku mengalir tanpa dipinta aku mengesat air mataku lalu ku ambil pakaianku yang berada di atas lantai dan memakai baju tidurku lalu aku baring semula ke katilku......aku cuba melelapkan mataku dan melupakan apa yang baru sahaja berlaku......



Sachi:okie this is my 2nd time tulis cerpen so pls leave a comment for all the mistake dat i have done.Thanks for ur comment on Kawin Paksa 1 i really appreciate it and 4 those who comment saying dat my story is porno to you <>........btw remember readers this only juz a story xde kene mengena dengan yang hidup ataupun yang mati so dun take this story 2 hard okie....Luv you guys thank you again for ur support and reading KAWIN PAKSA......
posted by Penulisan2u @ 11:46 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
63 Comments:
  • At 6/3/09 12:19 PG, Blogger ~zuLaiFaH~bUdaK CuEk@! said…

    welll.........

    makin menarik nehh..

    cpt sambung ehh..

    apa org nk kata just lt it b..

    as long u know ur right,Allah alwayz wif u...

    fight for ur right~

     

  • At 6/3/09 12:25 PG, Blogger ~zuLaiFaH~bUdaK CuEk@! said…

    no body perfect,we learn from mistake!

    take it as a challenge~

     

  • At 6/3/09 12:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe..ok dah yg kali nih..projek pun x derlah smpai 4 jam lagi..ahaks..

     

  • At 6/3/09 12:43 PG, Blogger bulan bintang capricorn said…

    orite arr 2..
    juz keep it up..
    upload new post cpt2 arr..
    so owg x 2ggu lme sgt..

     

  • At 6/3/09 12:52 PG, Blogger LeaQistina said…

    salam,

    erm, napa perlu dinyatakan tempoh dan perbuatan kutip pakaian tu berkali-kali ek? hurm.. apa pun, teruskan berkarya ye. semoga terus berjaya..

    ~LeaQistina

     

  • At 6/3/09 12:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    baguslah dh improve .. lepas ni buat 8 jam lak..

     

  • At 6/3/09 1:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bley ark pkai bhase kias2 sket tuk part2 y something tu??
    huhuhu..'setelah lebih kurang setengah jam kami berasamra...' huh! wat ak lg rse tkot nk kwin...

    smph klo ad laki cam 2 dpn mte ak! ak gli lbg, taruk die dlm tu pas2 ttp lbg 2..
    tak senonoh nye laki...dah amik madu org, blah cam 2 jew!

    nyway sachi..try ag key..x ksah la pew pun y org kte..stiap ksilapan y kite wat mmtg an kite..gud luck!

     

  • At 6/3/09 1:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    well...cerite u mmg dh menarik..
    honestly mmg menarik!
    but i geram ngan girl tu!
    ade ke die g bls kiss laki tu?
    duh if me la kn dh lame i sepak laki tu..
    ade hati suh pnggil die maid?
    wut the.....hihi...
    x patut la girl tu ikut je laki tu ckp..
    haish...ade ke girl mcm tu zmn skrng ni?
    baik sgt lorh..duh..wtv la kn...

     

  • At 6/3/09 4:13 PG, Anonymous peminat novel said…

    citer ni okey, menarik..
    tp kdg2 agak pening nk bc sbb kdg2 ayat xde noktah, xde koma..
    penggunaan kata ganti diri pun campur2..
    tp still leh phm la..
    hope u leh perbaiki lg utk next n3 k..
    gud luck..

     

  • At 6/3/09 4:20 PG, Anonymous mint said…

    rakusnye laki tuh..
    ppuan tuh pun same..
    ikut jer pe laki tuh nak..
    cakap x rela tp act mcm penuh kerelaan..

     

  • At 6/3/09 7:54 PG, Blogger nadiah_abdllah said…

    hrm...
    biarlah apa org nak ckp.
    take it as a chlnge ya.
    Sambunglah lagi...

     

  • At 6/3/09 9:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sambung...sambung...

     

  • At 6/3/09 9:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku kalau dpt laki nie..aku cencang 20.. tk gune punye laki..dh ambik boleh blah cmtue..mcm touch n go...aperk die ingt pompuan tue brg ke perk??

    but keep it up...nice story ..semakin org tk suke semkin menunjukkn hsl kite berjaya

    laki tue akan nyesal nnti..mntk22 tk ending ngn laki nie

     

  • At 6/3/09 9:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni memang x sesuai untuk budak bawah 18 tahun. tp sy yg dah lebih 18 taun pun rasa cam tak sanggup nak bce adegan2 panas tu. apepun, cite ni best. sambunglah lagi ya.

     

  • At 6/3/09 9:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    chayok chayok
    Senang2 buatlah blog, senang cikit nak baca!
    sambung lagi.....sambung lagi

     

  • At 6/3/09 9:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tau x pe...
    tapis la dulu
    novel skg klu x de part tu x sah..

    (:~D)
    HEHEHE
    ske komen

     

  • At 6/3/09 2:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klu sambung lagi mesti part 3 pon ade agenda "panas" tu jgk.
    dah tau dah..huhu
    :D

    ~myza2l~

     

  • At 6/3/09 4:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm..semakin menarik.....buat scene romantik lg....

     

  • At 6/3/09 6:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    buat blog sendirilah senang sikit nak baca.....

     

  • At 6/3/09 6:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hope smbung cpat2 k...
    x sbar dah nie nk baca..
    hehe

     

  • At 7/3/09 9:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kalau ada blog sendiri, susah skit orang nak kutuk2 ni boleh tapis komen. ni cadangan je. kalau tak nek, post jelah kat sini. ramai yg bce kat blog ni. ^_-

     

  • At 7/3/09 10:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dah improve sikit.sambung cepat2 tau.

     

  • At 7/3/09 12:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citerrrr...nie best g lerrr...i like...huhuhu

     

  • At 7/3/09 1:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Hi semue this is Sachi thanks 4 reading kawin paksa 2 and thanks 4 the comment......and thk u for your support...and sorry i dun hav any blog yet hope u guys could wait 4 my next story 2 be post out...tunggu okie...

    ~~~Sachi~~~

     

  • At 8/3/09 1:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha....ok r kot...
    tapiii ntah rrrr...
    learn from mistake...
    yuhuuu...
    gud job yupppp.....
    figtg....
    -putri-

     

  • At 8/3/09 9:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya suka baca cite ni..
    cepat la sambung..tak sabar nak
    bace..gud luck untuk penulis..
    jangan ambik hati ngan semua komen diaorang
    tu......hahahaha

     

  • At 8/3/09 11:41 PTG, Anonymous techie said…

    crite dh smakin bgus..tahniah...truskn lg..rmai dh peminat menunggu tue..

     

  • At 9/3/09 5:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bgus2.....
    cpat..ntikan smbgn yg baru..
    plz..

     

  • At 11/3/09 4:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    stgah jam lak? sbntar sgt tuh...xsmpat nk puas pun...hahaha
    paper pun, suker citer nih...
    ganaz n len dri yg len...hehe
    keep it up sachi...
    >>>buat blog ye... lau da x fhm sal blog, tnya jer laa pengunjung kt cni...
    daa...

    lurvy_aby

     

  • At 11/3/09 11:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mkin best cita nie..menarik..cpt ckit upload yek...

     

  • At 11/3/09 2:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpat le x sbar nk tau crte ni....

     

  • At 11/3/09 2:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sye ske le cte ni....best sgt..ala mula2 mmg le cam tu nti die yg syok giler kt bini die...biase le owg bru kawin..kasi le chance...nti die xlrat le..hehe...cpat la byk yg ske nih...rugi le klau x smbung....nti kteorg frust plak.....

     

  • At 11/3/09 2:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eeeiii...aku x sbar le nk tau cte selanjutnye..agaknye kan ape plak laki die nk wt kt die pas nih...td 1/2 jam..pas ni xkuar2 bilik kot....wawa..wlau ape pun cte ni mmg best giler
    gud luk 4 sachi....teruskan usaha anda...cpat le jgn kasi lme sgt.....

     

  • At 12/3/09 7:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sachi...plez make a blog~~~...

     

  • At 13/3/09 4:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sachi..nape x smbung lg cte nie...jgn le wt kte org frust..xbest le cmni, tgh khusyuk baca ni tbe2 xde sambungan plak..law ssah sgt wt blog le...lambat le xsbar nk tau cte die...

     

  • At 13/3/09 5:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Hye semue Sachi's here sorry lambat sambung....i'm busy lately but i have sent kawin paksa 3 so wait for it 2 be post out okie...sorry bangat ya semuanya...

     

  • At 13/3/09 6:12 PTG, Anonymous noor suhaili said…

    best r cte nie...
    sachi awk blh x wat blog sndiri...
    cte nie mcm best jew...
    mmng best pOon...

     

  • At 14/3/09 10:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sangat2 cite ni....
    tlg sambung cpt ckit yer...
    PLEASE

     

  • At 14/3/09 11:53 PTG, Anonymous bird_7842 said…

    erm...,,
    bleh la,...
    terasa nk tau seterusnye...,,,
    cpt smbg....!!!

     

  • At 15/3/09 2:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lucks for u!!!
    aku suke baca kau nyer citer, bile nak sambung
    x sabarlah nak baca sambungan citer nie..

     

  • At 15/3/09 5:26 PTG, Anonymous fanatic cerpen said…

    cpt la smbg...
    xsbr nk tau ending dye cmner...
    well, good job...
    syabas beti....

     

  • At 15/3/09 6:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter menarik tp pd adegan panas 2 jgn diterangkan sangat sb bkn sj atas 18th yang baca tp bwh 18th gak rmai yg baca tau,anyway,g.luck n truskan berkarya......

     

  • At 15/3/09 7:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hem..
    mkn mnrk..
    smbg cpt2 ea..

     

  • At 16/3/09 8:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lmbat lg ke sachi nk sambung..sye dh lme tggu nie, xsbar nk tau ending ni.. PLEASEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.........................................

     

  • At 16/3/09 3:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni menarik.......... tak sabar la nak baca sambungan seterusnya pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.................

     

  • At 16/3/09 5:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...
    ok laa...
    cter mnarik tp bosan ckit laa...
    sori to say la tp sy bcer cter ni mcm bcer karangan laa...
    terlalu details...

    nway, sy stuju awk wt watak qushairi cm2...!!!
    qushairi mmg bodo kn!!!
    hahaha....i hate boy named qushairi!!!

     

  • At 16/3/09 11:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala sachi cpt2lh wat blog...
    sng nk baca x yah tgu lm sgt..
    tp bila wat blog pastikan aktif tau.
    neway cite ni nmpk menarik..
    chayuk2..

     

  • At 17/3/09 10:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bosan le... dah lme nie tgu xsmbung2 lg...aku bca dri bln lpas lg tp xjgak smbung...

     

  • At 19/3/09 7:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape mslh ngn qistina 2?
    kalo aku jd dia
    aku sepak terajang jntn 2,,
    aku backhand by smpai lumpuh..
    tertekan aku..
    baek x bertempat pompuan nih..

     

  • At 22/3/09 3:15 PTG, Blogger Shamsudin said…

    mmak aihh cam nih dah tahap 'dewasa only' nih.

     

  • At 22/3/09 7:42 PTG, Anonymous grea said…

    menakutkan!
    buat suspen jer!
    hebattt!
    hehe..
    agak2 18 tahun ke bawah blh baca x?

    ^_^

     

  • At 27/3/09 2:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    okeh setelah ak berpenat lelah bace komen org,ak lak nk komen..1stly,ni komen membina ni sachi,why don't u just be urself when u write ur story.i mean,ko jgn la terlalu kontrol sgt bahse ko tuh.cntohnye,"oh tidak,ayah tidak keberatan pergilah kamu bersama isterimu" wut the toot.........hehe.bapak dy org zaman bile ha??ade ke org ckp camtu??even ko pun xckp cmtu kn??ak tgk komen2 ko ok je bahase nye..try to be urself..tp mksud ak jgn terlalu kontrol tu part tu je la...yg scene2 panas tu mmg kne jage..okies!ak da abes komen ntok writer.ak nk komen ntok para pengomen lak!hehe.oi asal ade yg komen marah qistina tu balas blk kiss qushairi??confirmla dy pn xley tahan kn sachi??..hehe.bkn nye dy xckup umo g!kalo korang pn msti pnye la.cnfirm korang pn wat cam qistina tu.ak bkn ape,ak pn xske sgt pmpuan yg terlalu baek nih.nyampah pn ade kdg2.baek xbertempat.tp ce pkir logik ok.ha???i'm done here..

     

  • At 1/4/09 3:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sebenarnya aku malas nk taip komen ni....xpi cite ni memang ada aura.aura yg membuatkan aku nak bc citer ni dan x sabar nk tunggu kesudahannya......cayalah

     

  • At 7/4/09 12:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    panas............... buat org lain teransang gak.....

     

  • At 11/7/09 1:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni cam pernah aku bc time duk kolej dulu..citer die lebih kurang samer cam citer cinderella yg tyg kat tv3 dulu ngan novel pergilah sepi..nk wt cite jgn smpi same jer jln cite ngn novel yg pernah diterbitkan..but..nice try...gud luck..

     

  • At 15/7/09 10:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    omg!
    TAK NAK KAWIN!!!
    TAK NAK KAWIN!!

    Menakutkan!!!

     

  • At 12/8/09 9:57 PTG, Blogger apLe dE gadiZ said…

    wahh ngah tunggu nieh..gempak abess hahaha

     

  • At 13/8/09 4:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    teruje ak mmbace nvel ka nh.hahaha...

     

  • At 10/6/10 12:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    asal cite ni nampak gelojoh sangat r? perempuan tu satu asal bodoh sangatlah biarkan diri dipe$%$#@@#$$ oleh jantan tu. Cite ni tak strong mane r.

     

  • At 24/9/10 4:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermmmm...mkin menarik..
    tp klw bleh jgn terlalu trus terang dlm ayt2 yg perlukn kiasan..
    biar crter ni lbh dramatik..
    sya plik la..kte kwin pkse..tp nfsu tggi menggunung..
    upenyer cm benci sgt..tp xkire sp dh, sapu jer..huhu

     

  • At 2/12/10 3:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawak la citer nih...asek nk gelak jer,,haha

     

  • At 18/6/11 6:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la tkt plk dpt laki cmnie hehe

     

  • At 16/12/11 9:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ayat mcm skema jerk? watlh ayt yg lebih santai....

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group