BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Mac 13, 2009
Cerpen : Kahwin paksa tapi bahagia
Nama Pena : Nur

"mama x kira!!!mama nak Sya kahwin jugak dgn Ikmal 2!!jerkah mama padaku..
"tp mama Sya masih belajar lgi..Syasya xnak kahwin!"balasku..aku xfhm btul la dgn mama nie tetiba
je suh aku kahwin..dia x ingat pe yang aku nie baru nk ambik SPM tahun nie xkan aku nk kahwin dalam masa
yg terlalu muda nie kowt…arrrrggghhh!!!!xmungkin! x muuuunnngkkkinn…!!!!

Aku btul2 tertekan dgn kata2 mama semalam..apa yg harus aku lakukan tuk elakkan semua nie terjadi.
Xkan aku nk berkahwin dgn org yg aku sendiri x kenal..nk mintak tolong papa..huh!hampeh..sama saja dgn
perangai mama 2..huh!

"Hoi!Sya?ko tngh fakir psl pe 2?jauh tol mengelamun aku tengok,aku dok panggil dari tadi g..ko buat bodo
je"kata Husna iaitu Kawan baik aku la…dia nie la sorg2 kawan aku yg paling rapat..mana tidaknya ramai org
xsuka dgn sikap Aku nie yg kasar mengalahkan lelaki..hehehe.. hnya Husna saja yg mahu berkawan dgn
aku..aku bersyukur sgt2.
"o..pocot mak engkau..eh ko nie Hus.x reti2 nk bg salam ke?tergejut aku tau.."kataku pda Husna.
"hehehe..sorry.."jawab Husna sambil menampakkan giginye yang x tersusun 2..hahahahahaha..
"hm ko nie nape ek dri tdi aku tengok mengelamun jauh je…?"Tanya Husna.
"Hus?aku rasa tertekan sgt2 skrng nie.mama aku paksa aku kahwin dgn anak kawan dia..aku pening sgt2 skrng
ni..nape la mama nk sgt aku kahwin..aku still belajar g…"jawabku.
"ha???apa??mama ko suh ko kahwin biar betul…"tergangga mulut Husna akibat terkejut dgn berita yg aku
sampaikan itu..
"btul la..xkan aku nk main2 kowt dlm hal macam nie.."
"habis ko terima la..?"Tanya Husna.
"nak buat macam mana g mama dah paksa aku..ko tahu2 je la perangai mama aku 2..kalau 2 yg dia nak dia
pasti akan dapatkan jugak..

"pe2 pown ko bersabar ya Sya..aku akn sentiasa bersama ko"kata Husna.
Aku hanya mengangguk..

---------------

"aku terima nikahnya Nur Syasya Amira Bt Muhd Faizal dgn mas kahwinya 80 ringgit tunai"
dengan sekali lafaz sahaja aku sah menjadi isteri kepada Muhammad Ikmal Arif Bin Mohd Rizal.aku x dpt nk
menahan air mata ini lagi.aku betol2 sedih mengapalah mama buat nie semua kt aku?apalah salah aku?...

Selepas selesainya majlis persandingan, aku masuk ke kamarku yg telah dihias cantik dgn warna bilik yg
serba pink..ini semua merupakan pilihan mama..nk aku yg pilihkan jangan harap la…!!!bukan aku yg teringin
sgt nk kahwin..

"Hey pompuan!!!ko jgn ingat aku dapat terima ko..!!ko ingat eh..aku sikit pown xteringin dgn ko, aku kahwin
dgn ko pown kerana terpaksa saja.. so, kalau ko rasa ko xsuka dgn aku 2 lantak ko la!!!"kata Ikmal..
"ko pown jgn ingat aku nie teringin sgt dgn ko 2..setakat muka macam ko nie..bersepah kat luar 2 tau x!!!"
balasku. ‘ceh!dia ingat dia sorg ke kena paksa kahwin..aku pown kena paksa gak la wei!kalau x aku pown
x teringin nk kahwin dgn ko la!!!’bisik hatiku.
"bagos la kalau macam 2 x payah la aku dok susah2 nk bagitaw ko..!!"kata Ikmal sambil berlalu pergi keluar
dari bilik..dengan senyuman yg sinis.

---------------

"hai!pengantin baru macam mana malam tadi?hehehe"Tanya Farah..adikku yg sorg 2..
"hm biasa2 je"jawabku acuh x acuh …
"eh xkan xdak pe2 kowt"
"betul la xdak pe2 pown yg berlaku..dah la jom cepat pergi sarapan..perut akak dah bernyanyi dah
nie..hehe"kataku sambil berjalan beriringan dgn Farah….
Di meja makan aku tengok Ikmal buat muka selamba beruk je..aku pown malas la nk layan baik aku isi perut
aku yg tengah dok lapar nie tengok muka dia lama2 kang hilang lak selera aku..
"ha..Ikmal tambah la nasi goreng 2 penat je mama masak tapi Ikmal makan sikit je.."kata mama.. ‘huh!nk
tunjuk bagos la 2’bisik hatiku yg ditujukan kepada Ikmal..
"x pa la mama Ikmal dah kenyang la.."kata Ikmal sambil melihat aku dengan pandangan mata yg tajam..
Aku buat muka bodo je… ‘eleh !ko ingat aku takut ke..piigggiiiraaahhh!!’bisik hati kecilku..
----------------------------


Sebulan kemudian

"mama?x boleh ke Sya tinggal dgn mama je..?"kataku seakan-akan merayu..
"kamu x payah nk mengada-gada Sya..skrng nie kamu dah berkahwin jadi kamu kena tinggal dgn suami kamu
faham..!! sampai bila kamu nk dok dgn mama lagi…"kata mama..
Dengan berat hati aku meninggalkan rumah dan pergi ke kondo Ikmal..

Di kondo Ikmal aku lihat rumahnya kemas sekali dan ini menunujukkan bahawa rumah itu selalu dikemas..
Aku dan Ikmal tido bilik berasingan..jgn harap la aku nk tido sekatil dgn dia..

-----------------

Hari ini aku kembali kesekolah setelah lama aku tidak hadir ke sekolah..di sekolah hanya Husna yg
mengetahui ttg perkahwinan aku.

"Sya,ko ape cite?"Tanya Husna pdku
"huh!x dak pe yg menarik pown.."jawabku acuh x acuh je..
"xkn x dak pe kowt..?macam mana dgn suami ko?"Tanya Husna lagi..
"Husna?ko tau x suami aku 2 pown kena paksa kahwin jugak tau.."
"ha??kesian ko..mungkin nie takdir ko..aku harap ko tabah menerimanya ye.."kata Husna.
"terima kasih Husna..coz ko sanggup bg semangat kat aku.."kataku sambil tersenyum..

Ketika sedang berjalan pulang bersama Husna..Adam datang menghampiriku..
"Sya!leh x kita bercakap sebentar..?"Pinta Adam..
"kat sini saja x bolah ke?"balasku.
"tapi perkara nie sgt penting..aku nk kita cakap berdua je..please..!"pinta Adam.
"ok la..hm ..Husna ko balik dulu la ek..jap g aku balik.."kataku kpd Husna.
"ok..hati2 tau..k bye!"kata Husna.

"hm apa hal yg penting sgt yg ko nk cakap gan aku..?"tanyaku pada Adam.
"sya?sebenarnya aaa…aa..aku suka kat ko.."
"hah?ko gila pe?selama nie aku anggap ko sebagai kawan je tau..!"
"sya?aku suka kat ko sebenarnya sejak dari tahun lepas lagi..aku nk luahkan kat ko tapi aku takut..aku takut
cinta aku ditolak.."balas Adam..
"aku mintak maaf banyak2..aku x dapat nk terima ko..tapi kalau terima ko sebagai kawan aku pasti akan terima
aku mintak maaf sgt2 ya.."kataku sambil berlalu pergi..

-----------------------

Dirumah..

aku x dapat nak lelapkan mata kerana memikirkan kata2 Adam petang tadi..Adam merupakan kwn sekelas
aku tapi kami nie jarang bercakap kerana ramai yg x ska kawan gan aku so,nie semua untuk mengelakkan
gosip la katakan..hehehe..

Pagi ini aku menyediakan sarapan sebelum ke sekolah..maklumla..rumah Ikmal nie x dak org gaji..
setelah sarapan siap dihidangkan Ikmal pown turun..
"ha!hari nie aku balik lambat so,ko xpayah la masak tuk aku malam nie!faham!"kata Ikmal.
"hm.."balasku..malas la hari nie aku nak bertengkar dgn si Ikmal nie bukannye dapat pe pown..
dia balik lambat malam nie pown aku xkisah..aku tahu sgt yg dia 2 nk keluar dinner dengan siapa lagi..kalau
bukan dgn si Nadia la..girlfriend dia..geli hati aku bila tengok gelagat si Nadia 2..tergedik-gedik n mengada-gada mengalahkan ulat beluncas..eee…!!geli aku!!

Setelah sampai ke sekolah aku berlagak seperti biasa saja..aku tengok hari nie Adam x hadir ke kelas
‘kenapa Adam x hadir ya..?adakah disebabkan aku?’bisik hatiku..aku menjadi serba salah dengan tindakkan
Aku yg terlalu cepat membuat keputusan tanpa memikirkan perasaannya..huhuhu

-----------------------------

"hye!honey!"jerit Nadia di hadapan pintu pejabat Ikmal..
"kenapa u dtng sini?nanti papa I nampak mampos I tahu.."kata Ikmal..
"ala u nie I dating sini pown bukannye pe I rindukan u la.."kata Nadia sambil buat2 merajuk..
"la kan nanti malam kita akan dinner bersama.."balas Ikmal..
"ala 2 malam kang la.."
"hm k la..apa kata u teman I luch nak?"Tanya Ikmal..
"la..u nie mesti la I nak..xkan nk tolak kowt ajakan boyfriend I nie.."balas Nadia tengan penuh kemanjaan..

-----------------------------

Ketika Ikmal sedang berjalan-jalan di sebuah pusat beli-belah untuk membeli hadiah sempena hari lahir
Nadia..tiba2 dia ternamapak Nadia sedang berdua-duaan bersama seorg lelaki..mereka begitu mesra sekali
lalu tanpa dapat menahan perasaan marahnya lagi..Ikmal menuju kea rah pasangan itu..

"hey!jantan!!berani ko kacau girlfriend aku..!!!nah rasa ko!!!"kata Ikmal sambil menunbuk muka lelaki yg
bersama Nadia itu..
"hye!Ikmal u nie nape ha???x malu ke???!!"kata Nadia..
"apa???kenapa ko bela sgt jantan nie ha???!!"balas Ikmal..
"punya suka I la nie boyfriend I!!u nie nak menyibuk nape??!!"kata Nadia..
"oo..!!jadi aku nie sapa pada ko ha???!!"
"ok..sekarang nie aku bg tau ko yg sebenarnye ko nie hanya diperbodohkan je..aku dekat dgn ko pown
bukan sebab aku cintakan ko tapi sebab duit ko je!!hahahahahaha!!kata Nadia sambil berlalu pergi bersama
lelaki tadi..
Aaaaaaaaaarrrrrrgggggggghhhhhhhhh!!!x guna punya pompuan!!!jerit Ikmal..

Ikmal mencampakkan hadiah yg baru dibelinya..lalu memecut laju keretanya..tiba2 kereta yg dipandu
Ikmal hilang kawalan lalu melanggar pembahagi jalan..

-----------------------------

Syasya bersama mama Ikmal bergegas ke hospital apabila mendapat berita kemalangan tersebut..walau pown
hati Syasya begitu sakit apabila mengingatkan tentang layanan Ikmal padanya..tetapi ntah mengapa rasa
sakit hati itu hilang dengan tiba2….mama Ikmal masih x henti2 menangis..

"doktor!macam mana keadaan anak saya ?tanya Pn. Marina iaitu mama Ikmal…
"keadaan anak puan dah stabil sekarang.."balas doctor lelaki itu dgn seyuman..
"terima kasih..dok"kata Puan Marina..dan "sama2 puan" kata doktor muda itu sambil berlalu pergi..

Setelah beberapa jam menunggu Ikmal masih belum sedarkan diri.."mama?pe kata mama pulang dulu
Ikmal biar Syasya saja yg teman kan ya..mama balik berehat ya..syasya risau la tengok mama macam nie"
Kataku..
"tapi Sya..mama nak tunggu sehingga Ikmal sedar.."balas Puan Marina..
"x pe ma..nanti Ikmal dah sedar Sya bagi tahu mama k.."kataku lagi..
Dengan berat hati mama meninggalkan aku dan Ikmal..

Selepas beberapa jam menunggu akhirnya Ikmal sedar juga..
"Sya?mama mana?"Tanya Ikmal..
"mama kat rumah jap g Sya call mama ..smalam mama nak tunggu Ikmal sehingga sedar tapi Sya suh
mama balik dulu sebab kesian tgok mama tunggu lama2.."balasku..
"o..hm Sya tolong ambilkan Ikmal air..Ikmal dahaga la.."pinta Ikmal..Dengan segera aku mengambil air
dan memberikan kepada Ikmal..

Petang itu mama datang dgn raut wajah yg ceria..mana xnye anak kesayangan dah sedar dan semakin sihat..

-----------------------------

Hari ini Ikmal pulang dari hospital..tapi hari ini juga aku perlu menduduki SPM..takut gilerrr..pada sebelah
Malam aku study n sebelah petang lak kena jaga Ikmal..huh!penat betol..

"Sya?abang nk minta maaf ya kerana selama nie abang selalu sakitkan hati Sya..abg tahu abg salah..maafkan
abg ya Sya.."kata Ikmal .. ‘eh!sejak bila pulak si Ikmal nie pandai berabg2 nie?pelik2!’bisik hati kecilku..
"x la sebenarnye Sya dah lama maafkan Ikmal dan Sya jugak nak mintak maaf sebab ada jugak sakitkan
hati Ikmal..
"terima kasih Sya coz sudi maafkan abg….hm Sya abg nk mintak sesuatu boleh x?tanya Ikmal..padaku
"boleh..hm.. pe dia?tanyaku..
"boleh x mulai sekarang Sya panggil abg dgn panggilan ‘abang’?pinta Ikmal..
"ha??hm..baaaa..baik la aa…abg…"kataku..Ikmal terseyum mendengar perkataan yg keluar dari mulutku
aku makin dapat merasai kebahagiaan dalam rumah tangganku..

-----------------------------

Hari ini aku mendapat keputusan SPM tp x la bagos sangat..hehehehehe..

Tengah harivitu aku menyediakan makan tengah hari untuk Ikmal..apabila makanan siap dihidangkan aku
merasakan tekakku terasa loya n cepat2 aku ke tandas..segala2 yg aku makan waktu sarapan tadi keluar balik..huh!sakit gilerrr..dgn pening kepala lagi..aku merasakan badanku begitu lamah..beberapa minit kemudian Ikmal pulang untuk makan tengah hari tetapi keadaan di dalam rumah kelihatan sunyi..Ikmal mencari Syasya..
"Sya!Syasya!"panggil Ikmal..namun panggilannya x di sahut..
Tiba2 hati Ikmal terasa ingin mecari Syasya di dalam bilik..Ikmal begitu terkejut melihat keadaan Syasya
seperti tidak bermaya padahal pagi tadi elok2 saja..

"Sya kenapa nie?"Tanya Ikmal
"ntah la bang kepala nie rasa pening2 la.."balasku
"kalo macam 2 jom abang bawa ke klinik..ya"kata Ikmal..aku mengganguk je..tanda setuju..

--------------------

"taniah puan,puan akan menjadi ibu x lama lagi kandungan puan sudah masuk 2 bulan.."kata doktok muda
Itu..
"betol ke dok?"Tanya Ikmal seakan-akan tidak percaya..
"ya la..betol xkan saya nak main2 pulak..pe2 pun taniah ye.."balas dokter muda tersebut dgn seyuman..
"terima kasih sayang!"kata Ikmal kepadaku ketika dalam perjalanan pulang ke rumah..aku dapat melihat
kebahagiaan Ikmal dengan perkhabaran itu..

----------------

Beberapa bulan kemudian..

Kini aku telah selamat melahirkan cahaya mata pertama aku dan Ikmal..aku memberi nama Mohd Akmal
Syahril Bin Mohd Ikmal Arif buat cahaya mataku..
"Sya?terima kasih ya kerana sudi lahirkan zuriat untuk abang"kata Ikmal..
"la abang..Syahril pown anak Sya jugak so xperlu la nak berterima kasih..asal abang sentiasa ada disamping
Sya 2 Sya dah cukup bersyukur.."balasku..kini aku dapat merasai kebahagiaan yg teramat sgt..n sgt2 berterima
kasih pada mama kerana telah memperkenalkan aku dengan Ikmal..

~ TAMAT~
posted by Penulisan2u @ 1:19 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
97 Comments:
  • At 13/3/09 1:48 PG, Blogger ceritaku MEMORIKU said…

    good job.
    -na'dz

     

  • At 13/3/09 8:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best story..
    but,blh ke studentsek men nikah?
    hihihi....
    ~nnin87@gmail.com~

     

  • At 13/3/09 10:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boley tahan la cita nie....

     

  • At 13/3/09 11:30 PG, Anonymous :) said…

    boleh lah tapi tak logik pulak rasanya...
    tak boleh ke tak pakai short form..
    buat malu je jadi orang Melayu tapi tak tahu guna dengan betul...
    sorry

     

  • At 13/3/09 1:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermm... cerita yG biasE ak bCe..

     

  • At 13/3/09 2:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak mencabar minda lansung

     

  • At 13/3/09 3:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    betol betol betol
    x menarik sungguhzz,,!!!
    ape punyer citer daa...!!

     

  • At 13/3/09 4:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape-ape pon..
    cer. ni dah biase dibce lorh.
    btol..
    x mencabar minda lgsung..
    klu nak hntar cerpen rujuk pd cikgu bm dulu.
    ngehehe.
    :D

    ~myza2l~

     

  • At 13/3/09 6:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emmmmmmmmmmmmmm......................xtau la

     

  • At 13/3/09 6:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ade ke mak bapak yg sporting gile babas cam2..anak xlepas spm lg da suh kawin.. nk wat cite biar la logik sket..
    -Uyunn-

     

  • At 13/3/09 6:53 PTG, Anonymous puteriey said…

    x baik la korg ni ckp mcm tu...patahkan semangat org je..ok la..dia nak mencuba!ape la..org komen la dr segi jln penceritaan ke,gaya bahsa ke...hurm..kepada penulis anda ada bakat..cuma cerita terlalu ringkas...wat la cite lain lg ye!!!!

     

  • At 13/3/09 8:55 PTG, Blogger pius said…

    hem.. bese je..flat je ase..

     

  • At 14/3/09 12:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x logik x masuk akal penat je aku bace buang masa !!!

     

  • At 14/3/09 1:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok je bagi aku.
    macam sterotaip je,
    dh biasa baca :)

    *sorry.

     

  • At 14/3/09 10:41 PG, Blogger __yoy0__ said…

    jln cerita terlalu biasa la...kawen paksa ending happy, try something different, baru best nak baca

     

  • At 14/3/09 1:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer yg dah biase dibaca, ending buleh diteka..pastu, mana der budak sekolah leh kawin? nak kawin, berenti sekolah la

     

  • At 14/3/09 4:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    MCM LA KORG PNY CERPEN BEST SNGT

     

  • At 14/3/09 4:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    semacam jer citer nih..buat serabut kepala hotak jer..x logik..

     

  • At 14/3/09 5:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok tp mcm simple sgt..truskan lg..chayok!!

     

  • At 14/3/09 10:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    fuhh..xbernafas den.detailkan lg + wat laen ckit dr yg dh ade..gud luck!

     

  • At 14/3/09 11:20 PTG, Anonymous bird_7842 said…

    erm...
    sweet....

     

  • At 15/3/09 3:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bosan..

     

  • At 15/3/09 4:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermmm...
    ok lah..
    hehehe...
    tak tau nak komen cam mana...
    tu jelah komen saya..

     

  • At 15/3/09 4:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni mmg best tapi bahasa malaysia dia tak ok lah...
    tpi mmg best...
    Aza Aza Fighting...
    :)oRAng

     

  • At 15/3/09 5:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la...
    tp cter ni cm dh bnyk...........

     

  • At 15/3/09 5:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam, cte nie dah biasa ar...

     

  • At 15/3/09 5:46 PTG, Anonymous fanatic cerpen said…

    heran la..
    naper xabis sek dh kwen???
    mane bleh kn???

     

  • At 15/3/09 6:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best pon.cerpen cam nie dh biase bace

     

  • At 15/3/09 7:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waa...gler speed cter ni..mcm bce sinopsis novel lak..kalo setiap plot dpnjangkan baru ar bess..
    ader feel cket nk bce..ni baru nk hayati da abes..
    len kali cter2 cmni bwt novel la ek???
    sa2 g,gnelah perkataan kau bkn ko..
    ni cerpen bukn sms..
    sowy...eh papepon..cter ni besh..penulis byk idea..

     

  • At 15/3/09 10:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam...saya ni tak penah la menulis tapi banyak membaca..
    apa yang saya nk komen ialah cerita awak kurang logik la.. jalan cerita ok.. tp tu la kurang logik... keep it up okey!!!!
    chaiyok2x..

     

  • At 16/3/09 2:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Emm ok laa...nie karya budak sekolah kot..

     

  • At 16/3/09 5:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    0key wut?
    koman2 p0n dia de gak usehe..
    chaiy0k...!

     

  • At 16/3/09 11:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    woww bestnyer ending die
    good job.....

     

  • At 16/3/09 3:07 PTG, Anonymous ANGGUN said…

    perbaiki bahasa dulu, jangan la guna singkatan, macam berSMS pulak, pastu jangan la ubah ejaan perkataan, contohnye - PUN, jgn tulis POWN, bagus ke kalau tulis macam ni?

     

  • At 16/3/09 8:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm, apesal slalu sgt bt cte psal bdk sek yg nk kwin? x manis la.. ape plk perception bdk2 sek yg bce cerpen ni nt.. pas2 ade ke parents yang sanggup pkse ank die kwin while die still sdy?huhu.. ape pn, cte ni mmg best, but kalo blh x la gne watak bdk sek ek..
    just my opinoin...

     

  • At 17/3/09 1:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm penah bc la citer ni..erm..citer ni klise sgt la...dh byk org buat citer camni..
    apa2pun good try la...
    cuba lagi ya...

     

  • At 18/3/09 3:27 PTG, Anonymous Shakirah said…

    kan best kalau ade sambungannyae... pe2 pun nice try and good luck...

     

  • At 18/3/09 3:27 PTG, Blogger syareena said…

    hurm, citer ni macam ley teka apa akan jadi
    btw, goodjob :)
    andand, psal tak ley kawen cuz still skul tuh, agaknya ta daftar kot!
    haha !
    kidding ! :D
    boleh tahan laa :)
    andand, agak setuju dgn ANGGUN :)
    (saya pernah kene sound sbb tulis mcam tuh. haha)

     

  • At 18/3/09 3:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Good Cerpen... :)

     

  • At 18/3/09 4:24 PTG, Anonymous azza said…

    Entah apa-apa punya cerita, memalukan. Penggunaan Bahasa Melayu separuh belut separuh ular. Banyakkan belajar dan buat 'research' bagi memantapkan jalan cerita. Sekian.

     

  • At 21/3/09 8:00 PTG, Anonymous bj said…

    bosannnn

     

  • At 22/3/09 1:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer yang x menarik langsung...
    citer pun cam x logik je....
    leh ke budak sekolah kawin...
    agak2 ar...

     

  • At 22/3/09 10:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice try.. tp rasanya citer2 mcm ni dah byak r..

     

  • At 22/3/09 4:22 PTG, Anonymous Bidadaritz said…

    jalan cerita yang agak menarik tetapi tajuk dia x berapa sesuai tolong ubah yerk!!!!

    teruskan usaha jangan peduli apa org nak kata sbb orng x rasa apa yng kita rasa.......

    sucses buat kamo ya!!!!!!!!!!

     

  • At 23/3/09 10:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer yg bagus ... klu diolah ngan gaya bahase yg sesuai lagi cantekk!!

     

  • At 23/3/09 5:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    teruskan usaha tp perbaiki dari segi penggunaan bahasa..memperjuangkan bahasa melalui cerpen dan novel lebih berkesan dari memansuhkan ppsmi..;)...teruskan usaha..tahniah..

     

  • At 24/3/09 10:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    he..cam cte so what aa plak..
    kene kawen tem nk spm..
    pape pown..
    keep up the good work..

     

  • At 25/3/09 11:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    spe ckp dk sk xleh kwen???
    pmpn nak kwen umo 16thn
    laki plak nak kwen umo 18

     

  • At 25/3/09 8:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha...cerita ni terlalu banyak menggunakan tanda baca. ejaan pun banyak salah. sebelum hantar sesuatu karya pastikan karya anda diedit terlebih dahulu. wish u gudluck in your career.
    aain_88@yahoo.com

     

  • At 26/3/09 2:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad keep ur work

     

  • At 26/3/09 5:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ni....
    hurm....klimaks dia x sampai la...
    org x rasa effect dia...
    papepun....usaha lg....

     

  • At 26/3/09 11:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    DH SLALU ORG WAT CITE CM NI...
    CUBA PK CITE YG LEN PULAK...

     

  • At 29/3/09 2:40 PG, Anonymous Nama Tanpa said…

    mane konfliknye??
    ak xnmpk SATU pn konflik yg ekstrem dlm cite nih..
    kalo nk kate eksiden tu xtrem,heh besor plankton pn xtersentuh teman lah!!
    boring+bosan=boran!!
    sorry..
    ok la..komen membina lak..
    kne huraikan setiap satu scene tu dgn lbey terperinci
    xyah byk2 sbb ni cerpen tp yg u tulih tu sket sgt
    cntohnye waktu adam tu meluahkn perasaan dy tuh,simple sgt jalan penceritaannye..
    n waktu si hero tu tenampak awek dy maen kayu 3,
    laju benor menumbok nye..huhu.taw la hero tu gagah+perkasa..
    xyah ckp pn ak taw,mostly hero novel/cerpen bertubuh sasa!
    asal ha??cam la xde org keding lam donia nih..
    tu yg ak salute yusry kru wat cicakman tuh!!hehehe

     

  • At 31/3/09 4:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boring tol aku bace story nihh..

     

  • At 31/3/09 5:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sgt simple...

     

  • At 31/3/09 9:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    perbaiki lg cite nie..
    pe2 pn nie 1 cubaan yg bek..
    brljar dr keslapan..
    pd yg len 2,jgn tau nk kritik yg bkn2 je..

     

  • At 2/4/09 10:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermm....
    cite oke...
    baguz..
    tapi....
    banyk sgt shortform..
    n ade kekeliruan ckit kat cite nie..
    adam 2keajp2 same kelas..
    pastu masuk pejabat plak...
    xpaham ckit kt c2..
    pape pn gud try!

     

  • At 3/4/09 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bleh than ler..

     

  • At 3/4/09 8:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    em byk sgt kslhn bhs..jdkn ttbhs dewan sbg rjukan ye dik..pape pn..semoga brjya...

     

  • At 5/4/09 12:39 PG, Blogger norain ishak said…

    huhu.
    cternye mcm dah bleh agak..
    storyline dah biase direka..
    hope the writer will write better next time k!
    chaiyok!chaiyok!

     

  • At 5/4/09 11:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ntah pape ntah....

     

  • At 5/4/09 5:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    biasa je..mcm xlogik zaman moden mcm ni ada lg kna paksa kawin spm pn x abis lg..

     

  • At 5/4/09 10:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    perbaiki bahasa anda,

     

  • At 6/4/09 11:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bolehhh lahhh

     

  • At 8/4/09 11:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kalau nk guna bahasa tu guna la betul-betul
    nk eja pun x pandai

     

  • At 8/4/09 7:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adoi!!!
    bosn!!
    sket otk aku bce!!

     

  • At 9/4/09 12:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    if panjang sket critanya lagi besh...huuhhuu

     

  • At 10/4/09 2:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    penggunaan perkataan teruk.banyak short form..tak sesuai untuk cerpen apatah lagi novel. seeloknya penulis gunakan perkataan @ ayat yang betul baru setiap cerpen dan novel tu cantik di baca walaupun kadang2 cerita biasa je.
    pasal jalan cerita bagi saya penulis cuma meniru dari novel2 yg pernah tersiar di sini di olah di jadikan cerpen sebab klise sangat.apa pun cubaan yang agak baik.teruskan cuma lain kali jangan terlalu cepat sangat.

     

  • At 24/4/09 9:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sekolah xabih dh nikah..bleh ker?...pastu cite ni cam klaka je bile bace...heheh

     

  • At 27/4/09 1:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rosak sungguh minda anak2 kita zaman sekarang

     

  • At 18/6/09 10:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CITER NIE IBARAT DI COPY DARI CITER LEN..
    X RASE MCM TU KE????
    DA BYK DA CITER CMNI..SUME SAME JEK JALAN CITER NYE...
    DA XDE IDEA LAIN YG LEBIH BERNAS KEW???

     

  • At 16/7/09 2:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln citer laju sgt, ayat lintang pukang tp pe pun klu + ckit mesti best

     

  • At 16/7/09 2:39 PTG, Anonymous mien said…

    oklah 2...korang mampu ke nak karang cerita mcm die..klau bole korang antarlah dulu..kita tengok sama2 cter sepe yang paling best sekali...JANGAN PAKAI KOMEN JER......

     

  • At 6/8/09 2:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha. doktor pon gune bhse pasar erk? pelik aku. ades.

     

  • At 7/9/09 11:35 PTG, Anonymous yg x puas hati said…

    ala...dah abis ker...cpatnyer....akisahlah janji congulet to u.....[sori terhape-hape]hehehehehehe[gelak hantu]

     

  • At 15/9/09 9:02 PTG, Blogger zaimatul asikin daud said…

    aduh, pening kejap otak sya baca cerpen ni.. laju sgt jln cerita... cm wat maraton jer.. fuh2..penat2...nur, cuba p`baiki lagi gaya penulisan awak ya.. byk keslhn ejaan dan struktur ayat..pape pun tahniah kerana berani mcube

     

  • At 5/10/09 12:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    masih terdapat banyak ruang yang perlu diperbaiki.
    ayat kurang gramatis dan terdapat banyak kesalahan tatabahasa.
    jalan cerita tidak berkembang.
    terlalu banyak 'short form'
    seolah - olah karya budak tingkatan 1.

    kesimpulannya, cerpen yang dihasilkan kurang bermutu.

    maaf diatas kritikan, diharap anda akan berusaha dengan membuat lebih banyak rujukan.

    p/s - jangan cemarkan bahasa malaysia kita yang indah

     

  • At 6/10/09 6:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    merepek jer cterni..blik2 kwen pksa
    memule x nk bnci ending nye suke plak
    ttber..tahpape

     

  • At 6/10/09 6:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sunggoh membosankan

     

  • At 18/10/09 4:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kalo stakat dah kene tipu ngan betina xgune mcm nadia tuh baru nk baik2 ngan sya,baik xpayahhh...kalo aku,aku wat donno jer...

     

  • At 31/1/11 12:56 PTG, Anonymous huhuhuhu said…

    alahi..cerite nie dh ade byk kat novel..bosan..xade y menarik ati lansng...:(

     

  • At 17/2/11 12:19 PTG, Anonymous penginapan di jakarta said…

    kawin paksa kog bahagia..........? gak enak kliiiiiiiiiiiiii

     

  • At 25/6/11 11:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm...actually u ada story yg u nk ceritakan cume u kurang imaginasi dan kurang bahan untuk u tonjolkan dalam cerita nie. memang la cerita nie mcm cerita novel biasa yg kita bace tapi i rase kalau u cube buat homework and try find other realistik materials untuk u letak dalam karya u mungkin u boleh jadi good writer...who knows! okay to those yg tak suke i nk bagi advice ckit....kalau karya org tu tak baik pada pandangan korg jgnlah kutuk tapi u komen on what yg u all rase kurang baik tuh at least writer nie x patah semangat untuk menulis lagi. at least dia ade effort and keberanian nak tonjolkan karya dia dan berani terima kutukan korang tuh. so to those yg xde pape tuh jgn la menjatuhkan org lain its not good!!!

     

  • At 18/7/11 3:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x pham la start cter tu..tbe2 kne pkse kwen...kne lak kne pkse ye?

     

  • At 23/7/11 12:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ok, jln cerita half ok, x berapa logik, under age x boleh kahwin lgi,agk klisye dgn kebanyakan cerita, baca banyak novel lain so boleh improve your story but totally still ok. Good trial.

     

  • At 22/10/11 1:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Jalan cerita dah ada, cuma, cuba olahkannya untuk menjadi lebih baik dan lebik logik. Selain tu, alangkah baiknya kalau ejaan Bahasa Melayu tu dibetulkan. Nampak seperti bahasa ibunda kita diperlekehkan. Btw, good attempt and good luck :)

     

  • At 2/2/12 12:53 PTG, Blogger Unknown said…

    Mcm x. Logix n. Lumayan...
    Hehe...ngan mrah Ye...

     

  • At 17/2/12 2:32 PTG, Anonymous nurul puteri ellyana nasuha said…

    best gileeee....

     

  • At 26/2/12 10:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x logik..jln cerita yg boleh diagak..banyak yg perlu diperbaiki lagi..

     

  • At 1/6/12 11:50 PTG, Blogger Suffiah Huda said…

    so sweat....and bagus lah cter ni

     

  • At 6/8/12 11:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Untuk penghasilan novel atau cerpen yang baik
    saya rasa kita mesti gunakan
    bahasa melayu yang penuh
    tak indah guna singkat2 ni...

    pape pun gud JOb!

     

  • At 4/9/12 6:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ceritanya bosan dan ihhh bosan lah yang penting . Saya sarankan awak berhenti jer larh menulis cerpen nie
    mAaf di pinta

     

  • At 13/9/12 3:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita kanak-kanak..

     

  • At 7/12/12 2:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pe bnde a cite ko ni

     

  • At 28/12/12 12:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best . . . tapi ejaan banyak salah . . . perbaiki kesalahan . . . good luck . . jangan terasa ok . .

     

  • At 12/5/13 3:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    asyik2 kawin pakse je. klau tgk drama2 melayu skrg sumer kawin pakse. naik muak tgk. zmn dulu2 gempak la citer camtu. trsgt boleh agk ape jd. benci pastu suke. tp xpe.jgn putus asa ok. cube cari idea2 yg mnarik n len dr yg len. msti gempak.wat la story yg sgt susah kite nk agk ending die.btw,gudluck. never give up ok.

     

  • At 4/8/13 12:16 PG, Blogger Areen Dalina said…

    best but to simple.. law boleh, kmbangkan idea... jgn amek aty ap orang kta, at lease kita usaha keyh

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group