BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Februari 20, 2009
Novel : 0pss!! tangkap basah 18
Nama Pena : Zachwan

Pistol yang sudah tidak berisi peluru diletakkan di atas meja. Topi keledar dibuka, menampakkan wajah seorang pesalah.
" Niles, macam mana nie?" soal seorang lelaki. Gelisah.
" Macam mana apa? Ko dah tembak. Dia dah mati. End of the story!"ujar lelaki yang bernama Niles. Hujung rokok dinyalakan.
" Aku nak tembak polis tue bukan partner dia!" terang lelaki itu kembali. Dari posisi duduk, dia sudah berdiri.
" Alah, ko nie macam tak biasa tembak orang pulak. Chill out, man!", asap rokok dihembus ke udara. Niles tersengih. Bangga.
" Kalau Khai tahu mampus aku! Dia suruh kita slow down biar reda kes kita hari tue dulu baru on-going balik", putung rokok dimulut Niles ditarik. Kasar.
" Dah yang ko stim sangat nak balas dendam siapa suruh? Sekarang baru nak terkucil? Blah lah lu! Hahhaha…."gelak Niles.
" Aku bengang gila dengan polis tue. Sesedap rasa mak bapak dia jer tembak tangan aku. Lahabau siot! Mana aku tahu time kita nak keluar mencekik tue jumpa dia. Apa lagi, terus aku rasa recoil arh! Aku dah aim cukup-cukup dekat dia. Tup-tup friends forever dia plak potong stim. Tue yang terkandas tue. Masa aku tembak…." belum sempat Jeff menyambung cerita, Niles menekup mulutnya.
" Apa kecoh-kecoh nie?" soal Khai.
" Tak ada apa-apa Khai" jawab Niles. Dia menjeling tajam ke arah Jeff. Khai tersenyum. Pistol di atas meja dicapai. Tempat simpanan peluru dibuka. Kosong.
" Korang pergi mana tadi?" tanya Khai.
" Ma..Makan" ujar Jeff. Takut.
" Makan? Kenapa tak ajak aku?" ujar Khai. Pistol diacu ke kepala Jeff.
" Aku paling tak suka orang kencing aku!", picu pistol ditarik.
Pow…..satu tembakan dilepaskan. Jeff jatuh, terlentang. Matanya terbeliak. Sekelip mata dia menghembuskan nafas terakhir. Niles memandang mayat Jeff dengan rasa maha takut+risau=kecut perut.
" Niles, aku harap ko tak akan tipu aku macam kawan ko nie. Ko pergi tembak siapa tadi?", mayat Jeff dilangkah Khai.
" Je…Jeff tembak polis hari tue. Polis yang tembak tangan dia masa operasi dengan Geng 17x" terang Niles.
" Oooo…polis tak guna yang ambil beg bimbit hari tue? Bagus. Aku pun rasa benci bila rasa dia masih hidup", pistol tadi disisip kembali di pinggang.
" Masalahnya Khai, Jeff salah tembak. Dia tertembak kawan polis tue" ucap Niles. Berhati-hati agar tidak menaikkan kemarahan Khai.
" Bodoh! Bagus juga aku bagi ko masuk neraka. Hidup pun susahkan aku. Kalau macam tue aku nak ko bawa polis tue datang sini. Bawalah berapa orang ko nak tapi make sure ko bawa dia hidup-hidup. Aku nak akhiri nyawa dia tue dengan tangan aku sendiri" arah Khai. Dia tersenyum puas.

**************

Stereng kereta dipegang. Kejap. Sesekali Min yang enak tidur di kerusi pemandu dikerling. Letih menangis. Pelik+hairan=tak tercapai dek akalku, macam mana Min boleh ada dekat rumah Afi? Malam-malam pulak tue? Kenapa Min menangis? Afi dah buat apa dekat dia? Apa hubungan diorang? Masa dekat hospital tadi, Afi terus blah. Tak cakap apa-apa dekat aku pasal dia nak pergi mana. Mati-mati aku ingat dia akan buat benda bodoh tapi kenapa Min pulak yang aku jumpa dekat rumah dia? Aku nak tanya banyak-banyak Min dah tidur. Baik aku bawa Min balik rumah mama.



Fisz menekan minyak selaju mungkin. Tidak mempedulikan bonggol di hadapan. Min yang nyenyak tidur terjaga akibat tindakan Fisz. Dia menenyeh matanya berulang kali.
" Angah, kita nak pergi mana nie? Kenapa ko bawa laju gila nie?" soal Min.
" Min, aku rasa ada orang ikut kita", matanya memandang tepat ke cermin belakang.
" What?"bagai tersentak Min terus memusingkan badan. Mencari kesahihan cerita Fisz. Matanya menangkap sebuah van hitam.
" Aku tak tahu betul ker tak tapi aku rasa baik kita pergi balai polis mana-mana dulu sebab aku tak bawa apa-apa nie. Pistol aku pun aku tinggal dekat rumah" ujar Fisz.
" Okay. Cepat Angah!" arah Min. Suasana jalan raya yang lenggang+sunyi=tak ada orang betul-betul menakutkan Min andai sesuatu berlaku. Saat Fisz cuba memasuki satu selekoh, van hitam berkenaan memintas. Memaksa Fisz untuk berhenti. Saat dia cuba mengundurkan keretanya, sebuah lagi kereta merempuh dari belakang menyebabkan kereta Fisz berlanggar dengan van hitam tadi.
" Angah….Angah…." panggil Min cuba menyedarkan Fisz yang terhantuk di stereng. Tidak sedarkan diri. Kepalanya sudah mengalirkan cecair merah. Dia cuba mencapai tangan Fisz. Saat ini beberapa orang lelaki menarik Fisz keluar dari kereta. Dia tidak berupaya menahan mereka. Dirinya juga tercedera akibat rempuhan tadi. Sayup-sayup dia terdengar lelaki-lelaki tadi bercakap.
" Awek nie macam mana? Nak kutip ker tak?" soal seorang lelaki. Garau.
" Bawa dia sekali. Bonus dekat bos! Hahhaha…." gelak seorang lagi. Dirinya ditarik keluar dari kereta. Dia cuba berpegang pada pintu kereta menghalang niat lelaki-lelaki itu yang mahu membawanya pergi. Namun tenaganya semakin lama semakin lemah.
" Korang nak bawa aku pergi mana? Aku tak nak!" tempik Min. Sekali lagi dia cuba berpaut pada cermin sisi kereta Fisz. Walaupun dia tahu dia akan gagal namun memikirkan nasibnya di tangan lelaki-lelaki ini, dia sanggup mencuba seribu cara. Walaupun pada sehelai rumput tetap dia akan berpaut. Pantang menyerah.
" Kiteorang nak bawa ko pergi syurga" jawab seorang lelaki sambil menarik tangan Min agar melepaskan cermin sisi.
" Aku tak nak! Lepaskan aku! Aku rayu dekat korang. Kalau ko nak duit aku boleh bagi. Jangan apa-apakan aku dengan Fisz. Lepaskan kami. Aku minta tolong dengan korang" rayu Min separuh hati.
" Liat betul minah nie! Nie yang lagi bos suka. Makin liat, makin high! Hahha…"gelak seorang lagi lelaki yang menarik Fisz keluar.
" Meh, aku bagi senang kerja ko" ujar seorang lelaki yang diam dari tadi. Serentak itu, kepala Min dihantuk ke cermin depan kereta. Hanya sekali hentukan, Min terus pengsan tidak sedarkan diri.

*****************

Afi meraup mukanya. Cuba menenangkan kembali fikirannya yang berkecamuk. Perlahan-lahan bibirnya mula berselawat. Beristighfar. Kenapa aku salahkan Min? Semua ini takdir. Qada’ dan qadar Allah. Kenapa aku boleh salahkan Min? Dia tak tahu apa-apa pun. Ya Allah, apa yang aku dah buat nie? Aku dah buat dia sedih. Min maafkan aku!


Pintu rumah tamu dibuka. Kosong. Afi mencari di sekitar rumah. Tiada. Dia kembali ke dalam rumah. Anak kunci kereta dicapai. Dirinya yang tidak terurus sudah tidak dihiraukan. Fikirannya sekarang hanya tertumpu tentang keadaan Min. Ke mana Min menghilang? Selamatkah dia dalam suasana malam nie? Sungguh dia takkan maafkan dirinya jika sesuatu menimpa Min.

************

" Bangang! Aku suruh korang bawa datang polis bangsat tue bukan minah nie!" marah Khai. Sebij penumbuk melayang dimuka anak buahnya. Wajah Min yang tidak bermaya dipegang.
" Huh….kesian dekat ko, Min. Diorang nie silap kidnap! Ko pulak yang jadi mangsa. Suami ko pun tumpang sial ko tue" ejek Khai.
" Khai, lelaki nie memang polis hari tue. Aku comfirm aku tak salah tengok!" tegas Niles. Jarinya menunding ke arah Fisz.
" Bodoh! Kalau ko nak kenal, perempuan nie sepupu aku. Lelaki nie pulak suami dia. Doktor. Tak ada kena-mengena pun dengan polis. Faham?!" tengking Khai.
" Khai, nie memang polis hari tue. Aku tengok dengan duabiji mata aku" jawab Niles. Tidak berpuas hati dengan Khai.
" Habis tue, aku yang buta? Salah tengok?" tanya Khai. Sinikal. Niles yang tadinya lagak menentang terus senyap.

" Habis tue, macam mana sekarang? Dah kita salah orang nak buat apa dengan diorang nie?" tanya Anson.
" Minah nie korang kurung dekat bilik belakang dulu. Lepas tue baru aku arah korang boleh buat apa dengan dia. Mamat nie korang kasi senyap dari muka bumi nie!" arah Khai. Bibirnya menguntum senyuman.
" Khai, aku rayu dekat ko. Lepaskan kitaorang! Aku akan buat apa pun yang ko suruh. Ko nak syarikat aku? Aku boleh telefon peguam suruh buat perjanjian tukar hak milik sekarang juga tapi lepaskan kitaorang" rayu Min. Tangannya yang diikat menyukarkan dia untuk bergerak.
" Min sayang, aku dah tak nak semua tue. Esok aku dah nak keluar dari Negara nie. Bodohlah aku kalau aku lepaskan korang. Ataupun ko ada tawaran yang lagi bagus? Tubuh ko ke?" soal Khai. Wajah Min dicumbui secara paksa. Min meraung sekuat hati.
" Jahanam, ko jangan apa-apakan dia!" laung Fisz. Kakinya menendang tubuh Khai. Kasar. Tubuh Khai terdorong ke dinidng akibat sepakan Fisz. Niles dan Anson cepat-cepat memegang kaki Fisz untuk diikat. Tubuh Fisz dibelasah.
" Boleh tahan. Aku dah ikat tangan pun ko ada niat lagi nak belasah aku?", kepala Fisz disepak Khai. Perutnya ditumbuk Niles.
" Khai, cukup! Dia dah tak berdaya. Jangan pukul dia!" pinta Min.
" Hrm….baru puas hati aku! Baru ko kenal mana tinggi langit, mana rendah bumi" ujar Khai.
" Ko tahu tak kenapa anak buah ko boleh tersilap bawa orang?"soal Fisz. Matanya memandang tepat ke arah Khai. Khai yang mulanya berjalan pergi, kembali menoleh.
" Polis yang ko nak tue kembar aku! Sebab tue diorang tersilap. Tertukar aku dengan dia" terang Fisz.
" Maksud ko?", Khai berjalan mendekati Fisz. Tertarik.
" Kalau ko tak apa-apakan Min, aku sanggup jadi tebusan ko" runding Fisz. Bibirnya tersenyum.
" Niles, kurung diorang dekat bilik belakang!" arah Khai.

************

Min menyapu dahi Fisz. Perlahan. Lengan bajunya yang putih sudah bertukar warna merah pekat. Darah. Sayu hatinya melihat luka-luka Fisz.
" Min, walaupun aku kurang jelas lagi dengan semua nie tapi aku rasa diorang akan terima tawaran aku tadi" ujar Fisz. Tubuhnya menyandar lemah di tiang. Min yang melihat hanya mampu mengetap bibir. Rasa bersalah menyelubungi diri kerana menipu tentang status dirinya dengan Afi. Mungkin ini saatnya untuk berterus-terang.
" Angah, aku dengan Afi…"
" Shh…." Potong Fisz. Dia tersenyum.
" Tak payah terangkan apa-apa. Aku faham. Kalau ko terangkan sesuatu, tunggu sampai kita keluar dari sini dulu. Okay?" cadang Fisz seolah-olah berjanji yang mereka akan keluar dengan selamat. Perlahan-lahan Min mengangguk.

********************

" Mama, Min ada pergi rumah mama tak?"
" Acap, Kak Min ada telefon handset Acap tak?"
" Hairil, ko ada nampak Miss Rusty tak?"
Afi mengeluh. Sudah merata tempat dia mencari Min. Namun, Min masih tidak ditemui. Sudah mati akal dia memikirkan cara untuk mencari Min. Saat itu, telefonnya berbunyi. Sepantas kilat, telefon diangkat.
" Mi…."
" Kalau ko nak kembar ko dengan bini dia selamat, aku nak ko datang ke alamat nie esok. 1245, Lorong Belakang, Gudang Lama. Bawa duit RM100 ribu" arah satu suara di balik telefon.
" What?? A..aku nak dengar suara diorang" pinta Afi. Walaupun masih bingung dengan apa yang dikatakan, dia cuba bermain mengikut rentak pemanggil.
" Fisz, ikut apa diorang cakap. Jangan panggil polis. Kalau tak, Min…" belum sempat suara tadi menghabiskan ayatnya, talian diputuskan.
" Kenapa Angah panggil aku Fisz? Kenapa dengan Min? Jangan-jangan….."

***************

Afi berjalan perlahan-lahan ke arah Khai. Setiap langkah diambil penuh berhati-hati. Beg bimbit dipegang. Rapat ke tubuh.
" Khai, aku nak ko lepaskan kembar aku dengan Min!" laung Afi.
" Ko bawa tak duit yang aku suruh?", mata Khai mencerlung memandang Afi.
Dua beg bimbit berwarna hitam diletakkan di atas meja di hadapan mereka. Selepas memasukkan kombinasi nombor pin, beg itu terbuka. Khai tersengih melihat isinya.
" Bagus! Niles, bawa sampah-sampah tue ke sini!" arah Khai. Niles yang menjadi Pak Turut berlalu ke belakang. Beberapa minit kemudian, Niles muncul kembali dengan Min dan Fisz. Pucat. Tak bermaya.
" Khai, bebaskan diorang! Kalau tak, jangan harap duit nie akan jadi milik ko" ugut Afi. Beg bimbit tadi sudah tertutup kembali.
" Apa? Lepaskan? Ko ingat aku bengap ke? Tikus bangang masuk sangkar kucing nak minta keju?" tanya Khai. Sinikal.
" Bangsat! Ko dah…"
" Tangkap dia!",belum sempat Afi menghabiskan ayatnya, dirinya terlebih dahulu siap diganyang pengikut Khai.

*************

" Bodoh betullah korang nie. Yang seorang tolong bawa sepupu tercinta aku nie. Yang seorang lagi dah bawa tiket bebas aku. Hahahha…." gelak Khai. Min yang diikat kemas dengan tali dihampiri.
" Aku patut berterima kasih dengan ko. Sebab ko, aku dapat jadi jutawan segera nie. Ops! Satu lagi, terima kasih juga sebab kahwin dengan jantan bodoh nie! Tanpa kebodohan dia tue, mesti aku dah lama duduk dalam penjara sekarang nie! Hahahha…" sindir Khai.
" Ko ke aku yang bodoh?" soal Afi tiba-tiba. Khai yang galak ketawa terus terdiam. Aktiviti Ventromedial prefrontal cortex yang mengeluarkan endorphins terus terhenti. Terkejut dengan penyataan Afi.
" Apa maksud ko?" tanya Khai. Senyap. Afi hanya tersenyum dengan hujung matanya yang menjeling tajam ke arah Khai. Tidak mendapat sebarang respond dari Afi menyebabkan Khai bertindak lebih drastik. Badan Afi disepak. Perutnya ditumbuk kuat. Bertalu-talu. Namun, Afi hanya tersenyum tepi. Senyuman sinis Afi terus menaikkan kemarahan Khai.
" Ko cakap apa? Bodoh!" marah Khai. Kepala Afi dihantuk ke lantai. Fisz yang cuba menghalang tindakan mengila sawan Khai turut dibelasah. Min yang tidak mampu berbuat apa-apa hanya berdaya berdoa dan mengalirkan air mata melihat Afi disiksa.


" Khai, po…polis! Polis!" jerit salah seorang dari pengikut Khai.
" Apa? Polis?" soal Khai. Tidak percaya. Rambut Afi yang sudah dibasahi darah dilepaskan. Wajah Afi ditenung.
" Sekarang ko dah faham maksud aku kan?", Afi senyum tepi.
" Bangsat!" laung Khai. Dia terus menghadiahkan satu lagi sepakan ke tubuh Afi sebelum terus mendapatkan beg bimbit di atas meja. Pengikut-pengikut Khai sudah bertempiaran lari menyelamatkan diri saat siren polis semakin hampir di cochlea. Tika ini, Min yang makin menghilang kudratnya cuba mengengsot perlahan-lahan merapati Afi yang terbaring lemah.
" A…Afi" panggil Min. Tersedu-sedu. Tangannya yang diikat menyukarkannya untuk menyentuh Afi.
" Shush….I’m here" ujar Afi. Lemah. Ikatan tangannya yang longgar akibat pukulan bertubi-tubi dari Khai, dileraikan. Perlahan-lahan dia mengerakkan badan agar dapat duduk berhadapan dengan Min. Melihat Afi yang berusaha untuk membetulkan duduknya, Min cuba menolong. Serta-merta tubuh Min dipeluk Afi. Kejap. Tidak meninggalkan seinci pun ruang di antara mereka.
Khai yang cuba melarikan diri melalui pintu belakang berpatah balik ke dalam gudang. Seluruh kawasan ini sudah dikepung. Mustahil untuk dia melarikan diri.
" Tak guna! Semua nie takkan berlaku kalau tak pasal ko" detik hati Khai. Saat itu, pistol di pinggang terus dicapai. Picu Glock 17 ditarik.
Pow!

Would you dance, if you I asked you to dance?
Would you run and never look back?
Would you cry, if you saw me crying?
And would you save my soul, tonight?
Would you tremble, if I touch your lips?
Would you laugh? Oh…please tell me this
Now would you die, for the one you loved?
Hold me in your arms, tonight.



p/s: one more to go to final! hehhehe...nanti check citer brue sy dkt cnie tjuk' Aish!! laki ke perempuan nie? huhuhu.comment is needed at the m0st atm0sphere=here! wakkakambing>_<
posted by Penulisan2u @ 4:36 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
75 Comments:
  • At 20/2/09 5:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waa...suspen betoi..sape yg ditembak oleh khai tu? jgn la afi@min@fisz..taknak sorang pn mati..hrp2 polis bjaya tembak khai dlu b4 dier tembak sape2...x sabo tggu smbungannya~

    ~AYHTK~

     

  • At 20/2/09 7:21 PG, Blogger LeaQistina said…

    huhu.. betul2.. harap2 POW tu bkn utk diorang bertiga.. :(

     

  • At 20/2/09 7:59 PG, Blogger atashinci said…

    sye rse msti khai kne tmbk dulu dgn polis....
    hehehehehehe.....

     

  • At 20/2/09 8:07 PG, Blogger N.A said…

    waa...best2...khai yg kena tembak kan...

     

  • At 20/2/09 8:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    writer, jgn bt cite ni sad ending tau (satu ugutan ni=P)..klu slh sorang kena tembak pn, make sure dier bjaya dislamatkan oleh doc.tp lg best, kalo khai tu je yg kena tembak..biar mampus trus..geram jek ngn dier tu..emo2..huhu..

     

  • At 20/2/09 9:03 PG, Blogger bulan bintang capricorn said…

    wuarghh...
    suspend gle nie..
    nth2 fisz yg kne tmbak x..
    hahaha..
    watever..
    asl jgn hero ngan heroin yg jd mgsa da arr..
    ;p

     

  • At 20/2/09 9:12 PG, Blogger Unknown said…

    tak pun min yang kena tembak..
    tapi janganla..
    huhuhuhu
    tak sanggup nak bersedih..
    em02..

    (^_^)

     

  • At 20/2/09 10:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hee..suspen btul!rse2, fizs yg kene tembak.mesti die nk brkorban utk kembar die..kan2?

     

  • At 20/2/09 10:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg suspen,
    harap2 bkn diaorg bertiga yg kena tembak.....

     

  • At 20/2/09 11:12 PG, Blogger jat said…

    waaaa!!!!!

    HERO!!!!!

    suspen. very da suspen.
    tamo la hero mati cam dlm vc hero..
    sy mahu lagi new n3~~~

     

  • At 20/2/09 12:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    arggghhhhh bila nak abis nih???
    please kasitau the date

     

  • At 20/2/09 12:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mesti khai nak tembak afi, tapi fisz yg kena..waaa...suprise ni.tak sbar nye nak tau last episode.penulis cepat2 la upload ek..

     

  • At 20/2/09 12:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk happy ending!!,,x nk laa sedih2!!
    plzzz!!!

     

  • At 20/2/09 12:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaa...sy rsa fizs yg kna tmbk...khai nk tmbk afi tp fizs p hlg dgn tbh dia....
    xmo slh sorg mati..biarlah epy ending...

    xsabo nk tau ending cmne....cptlah ckit ek...

     

  • At 20/2/09 12:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    knp aku dpt merasakn afi yg kene tmbk????
    jgnlh...waaa...waaa...
    hepi ending ok nnti aku nangis.....

     

  • At 20/2/09 12:52 PTG, Blogger nadiah_abdllah said…

    argh....
    sape yang kena tembak ni....
    huhu...
    suspen2...

     

  • At 20/2/09 1:18 PTG, Blogger ceritaku MEMORIKU said…

    warghhhhhhhhhhhh.spe yg kne tembak nie.
    suspens2.
    nak abis dh ke?
    alorrr.
    smbung2
    -na'dz

     

  • At 20/2/09 1:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt ar.. suspen giler..

     

  • At 20/2/09 1:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Zachwan! kalo awk buat sad ending mmg sye xmo bc next novel awk...
    Waahh!!...kes ugut lh plk...wakakakambing...huhu.... >_<

    -manja.lara87-

     

  • At 20/2/09 2:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah..lama aku tunggu..nie x sabar2 nak baca final nie!!

     

  • At 20/2/09 2:15 PTG, Blogger Hayisa Neerza said…

    best nya.....sapalah kena tembak tu kan.....happy ending ek...

     

  • At 20/2/09 2:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apapun endingnyer.....tlg ler sambung cepat sket.....kalo bole x nk la yg sedih.....nk min ngan afi gakssssssss....

     

  • At 20/2/09 2:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pls dont let any of them dieeeeee
    biarlah khai je yg mati!
    haha xDD

    heeee *x sabar tunggu final*
    ;]]

     

  • At 20/2/09 2:26 PTG, Blogger keSENGALan teserlah.. said…

    weyyhhhhhhh...
    gile suspen wwwooo..naik bulu rome akuh nieh.ngeeee..
    xm0 arh afi,min mahupun angah mati..even si afi ngn min,,
    still nk angah idop n bia dye dapt pasangan dye..huhu...
    kasi je si khai gile uh mati..hehe...ngeeee...
    n aku salute arh kat ko zach...wat novel gune istilah science wooo..cortex n endorphins sume kuar..hehehe..
    make sure cite nieh epy ending taw..if not,,aku sekeh ko zach..hehe..xsaba mau tuggu ending dye..huhu..cpat2 sket post taw..
    n of kos xsaba gak nk bce novel bru uh..tjok cam best jerp..hehehe..
    thumb up to u bro..!!

     

  • At 20/2/09 3:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    plisss zach...
    xmo sad ending...
    nk min & afi...min & afi...
    xmo gak min & afi yg kena tmbak...
    xmoooooooooo....plisssssssss...

     

  • At 20/2/09 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    no sad ending k!! ... x sanggup

     

  • At 20/2/09 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    no sad ending k!! ... x sanggup

     

  • At 20/2/09 4:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Hairil bkan da mati kew???
    tpi cite neh best sgat!!
    haha..
    cpat2 upload yg last..
    hu~
    x sabar neh..

     

  • At 20/2/09 4:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suspen ni.. harap2 khai n kuncu2nya yg mati

     

  • At 20/2/09 5:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaa suspen seyh hjg ct nih..
    nga syok2 bc ttbe lk abis..ailooo
    br nk feel...
    jgn la antre mreka ber3 yg mati...
    xmooooo...
    bia je khai yg mti g bek..ahaha
    nih msty polis yg smpt tmbk khai lu
    b4 khai smpt tembk spe2..hooo
    jgn wt sad endg..
    kalo wt gk..mmg ak ngis...
    n ak xnk dh bc ko nye nxt nvl..hahaha
    epy endg k...
    n pat2 sket smbg..gpn dh nk bis kn..
    so cpt eyh..heee..
    let min n afi b 2gthr 4eva okai?..hooo
    p sian la plak kt fisz..sob3..
    argh xksh r..asl kn ak nk min n afi...haha

     

  • At 20/2/09 6:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaaaaa....
    jgn la slh sorg dri diorg ber3 mzti...
    x nk sad ending...
    emo ni....

     

  • At 20/2/09 7:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaa....at last tungu muncul gak. one more to final...ehm.... nk khai je la mati. jgn la bg sad ending. sedih ooo nnt. newey, gud job man!!!!

     

  • At 20/2/09 8:43 PTG, Blogger Miss A said…

    amazing!!!!
    xsmpai s2 ari da lbih 30 komen cite nie..trmsuk den nie...
    best bnget!!!.. hope n3 laki kw pmpuan awk yg bru tw leh mgubat rindu sy dkt cita nie..
    pape pown best!!!...
    afi i dont luv you!!..he3..
    afi den kasi sma min sowg jw...
    angah leh la...

     

  • At 20/2/09 9:05 PTG, Blogger dillamelissa said…

    cpt2 smbung tau..

     

  • At 20/2/09 9:08 PTG, Blogger dillamelissa said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

     

  • At 20/2/09 9:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wakakambing...
    gila thp cipan btul!!!
    aq nak ganti tmpat Min...
    bleh kna plok ngn Afi...
    hehehehehe...
    aca2!!!

     

  • At 20/2/09 10:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Wat hepi ending tau. and cepat2lah upload. hari ahad ni nak balik asrama ^_^

    citer baru tu konfem ana baca (",)

     

  • At 20/2/09 11:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pls...cpt...
    jgn la wat afi mati...
    pls...pls...pls...

     

  • At 21/2/09 8:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    arghhhhh tensennnnnnn.... cepat la sambung!!
    tapi AWAS!! kalo sad ending, aku tak nak baca citer ko lagi.. hahahaha- Cik_Sue

     

  • At 21/2/09 11:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apy ending plezz...
    luv u..
    thx ya...
    hahhahaha

     

  • At 21/2/09 11:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x sbar nak tgok ending die cam ne mtak2
    appy ending......

     

  • At 21/2/09 12:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahhh..
    suspen leee.
    tp ak xphm sgt rrr...
    b4 tis ad cte dy or ni sambgan yg dlu??
    dorg 2 ap kne mngne???
    hmmmm,,,w'ever pon gud jobbb....
    daaaa...
    keep up ur workkk...

     

  • At 21/2/09 3:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat la smbg cite ni....
    sape yg kna tmbak hrap khai
    yg kna tmbk pdan mka dia....

     

  • At 21/2/09 4:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat upload new n3 ek...tak sabar nak taw ending citer nh...tak mo sad ending....nk afi ngan min.....

     

  • At 21/2/09 7:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    zachwan!!!!bg happy ending tau...uwaa..suspen gler..huhu
    hidup afi!! hidup min!!!

    gemini_garlz87
    >_<

     

  • At 21/2/09 7:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaaa.....suspen bangat cte nie....cpt la smbg cte nie...x sbr nk tau ending cte nie....hopefully ending 4 this story os hepy ending....i hope so....:p

     

  • At 21/2/09 8:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best siot cite ni + suspen gilerrr....x sabo nk tnnggu ending....tp aku dpt rasakan afi yg mati...xmo2...zach ada blog x? g tau r blog zach..

     

  • At 22/2/09 4:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huit!! macam mana pulak si afi bole msg si hairil tanye mane miss rusty??? bukan ke hairil dah mati? lol! lol.
    penuh tanda tanye.. jeng.jeng.jeng.
    mungkin 'die' terlupe kot yg kwn die da mati..
    ehehe..

     

  • At 22/2/09 5:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    fuhhhh....mantap...

     

  • At 22/2/09 10:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST....CEPAT LA CONTINUE

     

  • At 22/2/09 8:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya rasakan Khai nak tembak Afi,tapi confuse mana satu Afi mana satu Fisz.
    So,Khai tertembak Fisz cuz ingat Fisz tuh Afi.

    Takpon polis sempat tembak Khai b4 dy tembak sesape.

    And maybe Min yg kene tembak cuz nak slamatkan Afi.(Kalau teori yang nie btol tolong la wat dokter dpt slmtkan Min)

    hehe...Maaf ye penulis...saya ade teori tersendiri...hehe:D

     

  • At 22/2/09 8:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat2 kuar kn yg final...
    jgn lama sgt...
    cite yg best...
    gempak giler....

    zanash

     

  • At 23/2/09 10:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat2..
    da xsabar nih..
    hehe

     

  • At 23/2/09 10:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suspen nih.. cepat

     

  • At 23/2/09 3:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    zach...plissssssssssssssssssssssss...
    smbung la cepat...
    plisssssssssssssssssssssssssssss...
    plisssssssssssssssssssssssssssss...
    plisssssssssssssssssssssssssssss...
    plisssssssssssssssssssssssssssss...

     

  • At 24/2/09 7:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best siot..tp lama tggu finalnya..tahniah2

     

  • At 24/2/09 11:38 PTG, Blogger Hafia Hana said…

    next n3 please

     

  • At 25/2/09 12:27 PTG, Blogger HoNey MieZaL said…

    ermmmm...cpt la n3 br...
    xsabar nk tunggu...hu3..
    tahniah coz dpt nukilkn novel cm gini...
    i luv ur idea.. :p

     

  • At 27/2/09 5:23 PTG, Blogger trueguest said…

    ble nk abis cter nih??
    xsggup da nk tggu..
    plzzz..upload la cte last 2...
    hehe..
    desperate da sume org tuh...

     

  • At 27/2/09 9:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alaa~mne n3 19 nye..xsabau nie...huhu

     

  • At 28/2/09 11:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bler nak upload entry last tuh...tak sabar.....

     

  • At 1/3/09 7:33 PG, Blogger Miss A said…

    zackwan!!..ana ke mana??>..
    den da lama tnggu nie..
    cuti2 malaysia kew?. jgn lupa klu hliday bwa lptop skli..
    papepun, sy doa awk sihat sjhtera...
    n nak lagi!!!!!

     

  • At 2/3/09 4:43 PG, Blogger Nurul Amiraa said…

    huhu...saspen! prcaya x aku brsngkng mta x tido smata2 nk bc citer nie smpai abih..
    almklumlh aku bru nk start bc cite nieyh.. from epsd 1 until 18 dlm msa 1 hari.... coz cite nie exciting sngt..
    mla2 sebal gak sbb x phm especially bhasa klntn koz ak bkn owg klntn..
    pecah rekod ak x tido smpai koi 4.40 pg sbb bc novel...
    sharian ak mngadap komptr smpai komptr pown dh muak tngok ak...
    hahahaha......
    anyway, cpt ar smbung...
    x sbr ak nk tunggu...........

     

  • At 2/3/09 12:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala... ble nak sambung ni zach?
    huhu..
    lame dah tgu..
    huhu..
    neway write, cte nie mmg best..
    thumbs up..

     

  • At 3/3/09 12:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    zach...
    cpat r upload da latest n3...
    tak sabar da nh....

     

  • At 4/3/09 12:41 PTG, Blogger atashinci said…

    yelh....mne gi zachwan ni....
    mne last episode....ni....
    harap2 diarg bertiga selamat...
    yg kne tmbk ialah khai....

     

  • At 5/3/09 1:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    zachwan...
    kemana kau menghilang...
    sudah brapa lama ktorang sume menanti new n3 nh da...
    ke ko yang kene tembak sebenarnya..
    huhuhu...

     

  • At 5/3/09 9:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    zachwan... dah lame tak bersmbg nie...
    dah tak sabar nk tggu... cepat2 smbg yek

     

  • At 6/3/09 5:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suke ati dia la..nak buat sape kena tembak..
    kahkahkah...
    bukan cite korang,cite die...

     

  • At 6/3/09 5:44 PTG, Blogger LiSa KhAiRuL said…

    hehe...
    aku gurau je..
    jangan mare...

     

  • At 7/3/09 6:44 PG, Blogger ♥corcraze♥ said…

    hey,u!citer nih buat buku lah!
    jual,sure i beli!

     

  • At 19/4/09 1:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    zachwan..
    mati idop blk watak yg kna tembak tu..
    aku still akan cakap story ko best..
    u get my adrenalin pumpin'..
    cayalah zachwan..

     

  • At 21/1/10 9:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eh2..bukan ke hairil dah mati camne afi bleh kol dye?

     

  • At 4/1/11 10:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la citer,,
    nk nangis rase...

     

  • At 8/7/11 1:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la citer ni smpai sanggup tahan ngantuk nk bace. ai..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group