BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Januari 31, 2009
Cerpen : Cinta yang tercipta
Nama Pena : Iris

"betul ke apa yang kita buat ni abang?"Tanya Datin Maziah kepada suaminya Datuk Shahril.
"apa pulak tak betulnya, abang rasa ini je jalan yang kita ada untuk alihkan perhatian Daniel pada Natasya tu. Saya tak tahu la apa yang Daniel tu minat sangat pada Natasya. Dahla seksi, mengada pulak tu. Tak nak abang, dia jadi menantu kat rumah ni"
"Nak ke Daniel tu kat Insyirah"
"Nak tak nat Daniel kena terima. Itu syarat untuk dia mengambil alih syarikat saya. Lagipun Insyirah tu cantik, berbudi bahasa."

*********************
"Mama, Papa….apa ni. Daniel tak nak kahwin lagi la. Daniel muda lagi la" kata Daniel apabila Datin Maziah dan Datuk Shahril menyuarakan hasrat mereka agar Daniel berkahwin dengan Insyirah anak kawan lama mereka.
"Kalau tak nak kahwin, mengapa Daniel asyik berkepit je dengan Natasya tu. Papa tak kira, kalau Daniel nak jadi CEO syarikat, Daniel kena kahwin dengan Insyirah"
"Ala…budak tu tak cantik la, bukan taste Daniel, masa kecil dulu berhingus je" Daniel masih memberi alasan agar tidak dipaksa mengahwini Insyirah.
"Sekarang ini Insyirah dan cantik sayang" Datin Maziah cuba memujuk anaknya.
"Mama, Daniel…….."
"Dah, keputusan muktamad dari Papa. Bulan depan Daniel kahwin dengan Insyirah. Semua papa dan mama uruskan. Tegas kata-kata dari Datuk Shahril. Daniel terus terdiam, takut untuk melawan ketegasan papanya.

*********************
"Sayang…kenapa ni..bad mood je" manja Natasya bersuara.
"Mama dan papa nak I kahwin" lemah je suara Daniel.
"You kan tahu I belum bersedia nak berkahwin lagi" kata Natasya.
"Bukan dengan you, dengan orang lain"
"What???? Siapa perempuan tu?" Merah padam muka Natasya menahan marah, apabila teman lelakinya disuruh berkahwin dengan perempuan lain.
"Anak kawan lama papa. Budak kampung"
"Tolak je la"
"Tak boleh. Kalau tak I tak boleh jadi CEO kat syarikat. You kan tahu I dah lama nak jadi CEO kat salah satu syarikat papa, I kena terima perkahwinan ini"
"Habis I?........
"Hubungan kita macam biasa jugak. Walaupun I dah berkahwin, you tetap di hati I."
"Tapi nanti U kahwin tentu tak ada masa dengan I lagi…." Kata Natasya manja
"I janji, biarpun dah kahwin nanti, I akan tetap jumpa you selalu….jom kita pergi shopping, you nak handbag baru kan?
"I nak handbag dan baju la sayang"
"Ok, apa saja untuk you, my darling" kata Daniel sambil mencubit hidung Natasya.

*********************
"Tak sangka kau kahwin dulu dari aku Syira" kata Mariani kepada sahabatnya Insyirah ketika dia meninjau persiapan perkahwinan Insyirah.
"Aku pun tak sangka, jodoh ni dating cepat sangat" jawab Insyirah.
"siapa lelaki tu Syira?"
"anak kawan lama ayah aku. Anak Datuk Shahril kat KL"
"Wow, bertuahnya kau..anak Datuk.
"Ntahlah, aku pun tak pasti dengan keputusan aku ni. Papa dia yang beria nak aku kahwin dengan anak dia"
"Mak ayah kau??"
"mereka ikut je keputusan aku, tapi aku tengok ayah aku tak sampai hati pulak tolak pinangan kawan lama dia tu. Sekarang aku berserah je pada takdir. Harap aku bahagia selepas ini dan Daniel dapat terima aku dalam hidup dia"

*********************
Hey, nape ni bro…orang lain nak kahwin bahagia la, bukannya monyok macam kau ni" tegur Fazwan pada Daniel ketika mereka keluar minum bersama-sama.
"Bahagia tengkorak kau. Kalau aku kahwin dengan Natasya lainla. Ni dengan budak kampung. Eiii tak dapat aku bayangkan macaman rupanya nanti. Tentu buruk kan.."rungut Daniel.
"eh…mana kau tahu. Tak semua budak kampung tu tak cantik. Malah kalau ada yang cantik, kecantikannya asli tak payah make up. Kau pernah tengok Natasya tak make up ke?" gurau Fazwan.
"Kau…"Daniel menunjukkan penumbuknya.
"Sorry bro. aku gurau je.."kata Fazwan dalam ketawanya. "so, macamana rancangan kau lepas ni"
"aku dan plan dah. Aku kahwin dengan budak tu, tapi aku dan minta izin dengan parents aku nak tinggal berasingan. Kononnya nak berdikari la. Mereka dah izinkan. Aku dah dapat pun sebuah kondo dari papa aku. Tengoklah budak tu nanti. Ada hati nak kahwin dengan aku…."

*********************
Seperti yang telah dirancangkan, perkahwinan Daniel dengan Insyirah berlangsung dengan meriahnya. Pertama kali manatap wajah isterinya Insyirah, Daniel mengakui bahawa wanita itu cantik namun kerana kemarahannya dipaksa berkahwin dan hubungannya dengan Natasya menjadi bermasalah dia bertekad akan membuatkan gadis itu menyesal berkahwin dengannya.

Seminggu selepas berkahwin, Daniel dan Insyirah berpindah ke kondo baru mereka. Daniel memberi alasan sibuk kepada papanya agar dia tidak perlu membawa Insyirah berbulan madu dan berjanji akan membawanya secepat mungkin apabila tidak sibuk.
"ni bilik kau" Daniel menunjukkan sebuah bilik kepada Insyirah di kondonya.
"abang tidur di mana?" Tanya Insyirah lembut.
"Hei, ini rumah aku, suka hati aku la nak tidur kat mana pun…." Tengking Daniel.
Insyirah terkejut dengan jawapan Daniel….selepas malam perkahwinannya dia hanya melihat kegelapan dalam rumahtangganya. Daniel selalu menengkingnya apabila mereka tinggal berdua tetapi akan berkelakuan baik apabila di hadapan ibu bapanya. Pandai Daniel berlakon. Insyirah juga mendapat tahu bahawa Daniel telah mempunyai kekasih dan masih lagi berhubungan dengannya. Walaupun kecewa, Insyirah terpaksa menerima kenyataan ini.
"Hoi perempuam aku nak kuar ni, kau nak makan, kau pandai-pandailah cari apa yang ada kat dapur. Jangan nak mengadu kat mak bapak aku pulak nanti" laung Daniel sambil menghempas pintu.
Insyirah hanya menitiskan air mata. Apalah nasib dia. Berkahwin untuk harapkan suami menjaganya tetapi suami yang menyiksa jiwanya. Bukannya dia yang terhegeh-hegeh mahu berkahwin dengan Daniel tetapi Datuk Shahril yang merayu. Walau apapun, Insyirah berjanji pada dirinya untuk taat kepada suaminya walaupun akhirnya nanti dia yang akan makan hati dan terima apa jua kemungkinan yang akan berlaku.

*********************
"Hish..lambat pulak aku bangun hari ni" rungut Daniel yang terlewat bangun untuk ke pejabat. Daniel melangkah keluar dari biliknya dengan tergesa-gesa..
"Abang,,sarapan dulu…"ajak Insyirah lembut.
"tak sempat. Kau makanlah sorang-sorang….."jawan Daniel sambil berlalu ke pintu dan memakai kasut.
"abang…."
"apa dia lagi. Aku dan lambatni…."
Insyirah menghulurkan tangan untuk bersalam dengan Daniel.
Daniel menghulurkan tangan dan menariknya kembali sebelum sempat Insyirah mencium tangannya dan terus berlalu. Insyirah menitiskan air mata menghadapi situasi itu. Namun dia berfikir bahawa dia perlu tabah menghadapi situasi ini. Masih dia ingat peristiwa pada malam perkahwinan ketika dia berada di dalam bilik bersama Daniel…
"Kau dengar ni…aku sebenarnya tak hingin nak kahwin dengan kau tapi aku terpaksa. Aku dah ada girlfriend yang lebih cantik, lebih seksi dari kau….jadi kalau apa-apa layanan aku pada kau nanti, kau faham-faham la….dan jangan terkejut kalau kita bercerai nanti…."kata Daniel angkuh.
Insyirah terkejut mendengar kata-kata Daniel….baru je berkahwin dah sebut perkataan cerai. Namun Insyirah ingat kata-kata ibunya agar sentiasa menghormati suami. Insyirah berjanji selagi Daniel menjadi suaminya, Insyirah akan menghormati Daniel. Malam itu, Daniel tidur di atas katil dan Insyirah di atas lantai.

*********************

"ting…tong….."
"tok…tok…tok…"ketukan dan bunyi loceng bertalu-talu.
Insyirah berlari-lari membuka pintu.
"apa kau buat hah????nak buka pintu pun lambat ke?"tengking Daniel. Insyirah rasa dalam sehari jika Daniel tidak menengkingnya tidak sah.
"Syira dalam bilik air tadi abang" jawab Insyirah perlahan.
"menjawab..menjawab…kau dah pandai menjawab ye sekarang ni"
Insyirah menundukkan kepala.
Daniel mahu masuk ke bilikknya tetapi dipanggil oleh Insyirah.
"abang…."
"apa dia" Daniel memberhentikan langkahnya. Suaranya kasar.
"Makanan dan Syira sediakan. Abang nak makan?"
Daniel melirik matanya kearah hidangan di atas meja makan. Rugi rasanya kalau tidak menjamah masakan Insyirah. Dia mengakui Insyirah pandai memasak.
"Kejap lagi la….aku nak mandi dulu…"

"abang…Syira nak minta izin nak balik ke kampung" kata Insyirah ketika mereka sedang makan.
"buat apa?"
"Syira nak jumpa mak dan ayah. Syira rindu kat mereka"
"berapa hari nak balik kampung"
"kalau abang izinkan, Syira nak balik seminggu" jawab Insyirah takut-takut.
"em…..tapi ingat, jangan ceritakan apa-apa pada ibu bapa kau. Kalau diaorang tanya cakap aku sibuk tak dapat balik sama…" Daniel memberikan keizinan dan amaran.

*********************

"Sayang, sejak you kahwin ni, you dah tak ada masa dengan I lagi la" kata Natasya manja.
"Sekarang I jumpa you la ni"jawab Daniel. Ketiadaan Insyirah memberi kebebsan kepadanya untuk bertemu dengan Natasya dan membawanya pulang ke rumah.
"Sekarang masa I dengan you la…"
"Ni ke gambar isteri you, eii buruknya, macam orang kampung" Natasya melihat gambar perkahwinan Daniel dengan Insyirah. Timbul perasaan cemburu dihatinya. Mendengar komen dari Natasya membuatkan Daniel tiba-tiba merasa marah.
"Apa hak you nak mengata kat dia…….."
"hei. Kenapa you nak marah ni" Natasya terkejut dengan tindakan Daniel
"iyelah, you tu tak ada hak nak komplen pasal dia" Daniel masih lagi bersuara dengan kasar.
"yang you nak menyebelahi dia tu kenapa? Bukannya you suka, sayang kat dia"
Daniel baru tersedar…. "sorry, dahlah, jom kita keluar" ajak Daniel.
"macam tu pun nak marah. Jangan cakap you dah mula sayangkan dia…"kata Natasya.
*********************
"Hei, bro, kenapa ni? Masa metting tadi pun kau senyap. Ada masalah ke?"tegur Fazwan ketika masuk ke pejabat Daniel. Daniel melepaskan satu keluhan.
"Natasya mengandung ke?" Teka Fazwan.
"mulut tu jaga sikit" Daniel menunjukkan penumbukknya kepada Daniel. " aku masih waras lagi la. Tak pernah aku sentuh dia pun"
"sorrylah bro. manalah aku tahu. Iyelah, ada bini pun kau tak sentuh, kotla jumpa Natasya yang seksi tu kau tak tahan pulak"
"Ni la masalahnya. Aku bergaduh dengan Natasya la." Jawab Daniel.
"Kenapa pulak???"
"Semalam aku bawa Natasya balik rumah. Iyelah, kan bini aku tak ada. Kat rumah, dia kata bini aku buruk pulak. Marahlah aku kat dia, teruslah ajak dia keluar. Bila dah kena marah ngan aku, dia tak ada mood pulak. Semalam aku rasa malas sangat nak layan perangai dia terus hantar dia balik. Apalagi, marah la dia."
"kau tak pujuk?" tanya Fazwan.
"belum lagi……..tunggulah nanti, sekarang aku rasa macam ada sesuatu tak kena dengan diri aku la…..sunyi, kosong je .aku rasa mals nak layan dia lagi"
"eh…eh…nanti dulu…kenapa kau marah bila Natasya kutuk Insyirah. Bukannya kau sayang kat dia pun. Selamani kau layan dia dengan buruk sekali…."
"Aku……." Daniel terdiam. Tidak tahu apa yang harus dijawabnya.
"ntah..ntah..kau dah mula sayang kat Insyirah tak….."
"Eh, tak lah. Aku takkan sayang kat perempuan tu. Sayang dan cinta aku hanya pada Natasya saja"
"Daniel…jangan menafikannya. Aku tengok Insyirah tu tak ada cacat celanya..sekarang kau rasa kosong sebab Insyirah tak ada kat sini. Kau rindu kat dia. Kau marah bila Natasya kata yang buruk kat orang yang kau sayang. Daniel…kau dah mula sayangkan Insyirah..akuilah Daniel……"kata-kata
Daniel terdiam mendengar kata-kata Fazwan….
"eh dah lah…..keluar..aku nak buat kerja…."arah Daniel.
"Iyelah, aku keluar…kau fikirlah apa yang aku kata…."kata Fazwan sambil berdiri mahu keluar…belum sempat Fazwan keluar, pintu bilik Daniel dibuka. Muncul Natasya..
"Sayang…."panggil Natasya dengan nada suara yang manja. Sebelum keluar, Fazwan sempat memberi isyarat menyuruh Daniel berfikir. Daniel tersenyum.
"Kenapa you datang sini…kan I dan tegah you jangan datang. Kalau papa I tahu, teruklah I nanti…"
"I datang ni nak minta maaf dari you…sorry ye…." Natasya memujuk. Dia tidak mahu perhubungannya dengan Daniel bermasalah. Kalau tidak kehidupannya akan jadi kacau. Iyelah, selama ni Daniel yang banyak menanggung kehiduapan dan segala keperluannya.
"Ok…you balik dulu…malam ni I jumpa you. I ada kerja ni…."pinta Daniel.
"Ok sayang. Malam ni jumpa tahu…bye sayang…" Natasya menghadiahkan ciuman di pipi Daniel sebelum keluar.
Daniel melurut mukanya….tidak mengerti apa yang dialaminya kini.

*********************
Daniel memasuki lif untuk naik ke rumahnya. Penat dan sibuk betul dia hari. Sejak tengah hari dia belum sempat menjamah makanan. Natasya pula tidak dapat menemankan dia makan kerana ada hal dengan kawannya. Fazwan pula selalu balik ke rumah awal…maklumlah orang dah berkeluarga. Daniel tidak suka makan di kedai seorang diri, lantas dia mengambil keputusan untuk makan apa yang ada di rumah saja.
Daniel membuka pintu rumahnya. "Abang dah balik" sapa Insyirah lalu menghulurkan tangan untuk bersalam.
"Daniel lega melihat Insyirah…"tentu ada makanan" fikirnya. "bila balik?" tanya Daniel.
"Tangah hari tadi samapai. Mak dan ayah kirim salam kat abang."
"Waalaikummussala. Mereka sihat ke?" tanya Daniel berbasa-basi.
Mak ayah sihat….abang nak makan?" tanya Insyirah.
"Nak..dah siap ke?"
"Abang tak nak mandi dulu?" Insyirah menyoal.
"tak….aku dah lapar ni…" Daniel melangkahkan kaki ke meja makan. Dia melihat lauk yang dimasak oleh Insyirah begitu menyelerakan..

*********************
Daniel memandu keretanya untuk pulang ke rumah. Dia ingin balik awal ke rumah untuk membawa Insyirah ke rumah mamanya. Pagi tadi mamanya menelefon bertanya Daniel yang sudah lama tidak pulang ke rumah. Namun apabila tiba di satu jalan, dia terlihat Insyirah sedang berada di kedai makan bersama dengan seorang lelaki. Daniel mengamati wajah wanita itu dan dia yakin bahawa wanita itu adalah isterinya iaitu Insyirah. Tiba-tiba timbul perasaan marah di hati Daniel. Daniel membelok keretanya ke arah jalan yang lain. Dia menukar rancangan untuk tidak pulang ke rumah.

*********************
Daniel membuka pintu ramahnya dengan kasar. Insyirah terkejut dengan tindakan Daniel tapi tetap kea rah Daniel untuk bersalam seperti kebiasaanya. Daniel menghempaskan pintu rumah dengan kuat. Insyirah terkejut. Insyirah menghulurkan tangan untuk bersalam tetapi disambut kasar oleh Daniel lalu mengheret Insyirah ke dalam biliknya dan menghempaskan Insyirah ke katil.
"Apa ni abang" tanya Insyirah terkejut dengan tindakan Daniel…
"aku nak hak aku. Kau kena berikan hak aku sekarang ni" kata Daniel sambil menindih dan mencium Insyirah dengan kasar.
"Syira tak nak…abang tolong jangan buat Syira macam ni"rayu Insyirah.
Daniel tidak memperdulikan rayuan Insyiran dan dengan kasar masih mencumbui Insyirah dan tangannya dengan kasar merentap t shirt yang di pakai Insyirah sehingga mendedahkan sebahagian tubuhnya.
"Abang, tolong jangan buat Syira….."Insyirah masih cuba untuk menyelamatkan dirinya dengan menolak Daniel. Tiba-tiba Daniel tersedar dari apa yang dibuatnya dan melepaskan pelukannya pada Insyirah. Insyirah terus banguna lalu menutup badanya dengan selimut yang ada disitu….lalu menangis…..
"aku…aku minta maaf……"Daniel menyesali apa yag telah dia lakukan..
"abang keluar….keluar Syira kata" jerit Insyirah. Saat itu, rasa hormatnya pada Daniel hilang entah ke mana…Selama ini dia bersabar dengan setiap layanan buruk Daniel terhadapnya tetapi hari ini di tidak sanggup dilakukan sedemikian. Walaupun Daniel sah untuk menyentuhnya namun bukan cara yang sekasar ini…
Daniel keluar dari bilik Insyirah. Dengan pantas Insyirah meluru ke pintu lalu menutupnya dengan kasar dan tidak keluar lagi dari bilik itu sehinggalah Daniel pergi kerja keesokan paginya.

*********************
"Wan..kau sibuk ke?"tanya Daniel ketika memasuki pejabat Fazwan.
"adalah juga…..kenapa ni…ada masalah ke?" Fazwan berhenti dari meneruskan tugasannya.
"Aku dah empat hari tak bertemu dengan Insyirah" beritahu Daniel perlahan. Kali pertama dia menyebut nama Insyirah apabila bercakap dengan Fazwan.
"Kenapa?Insyirah pergi mana?balik kampung lagi ke" tanya Fazwan.
Daniel menceritakan apa yang sebenarnya berlaku sehingga membewa kepada Insyirah melakukan tindakan untuk tidak bersua dengan Daniel.
"Jadi, dia mogoklah dengan kau ni.....dia tak masaklah untuk kau nanti. Padan muka kau. Yang kau bertindak macam tu kat dia tu kenapa.....sekarang tanggunglah sendiri"
"dia masak dan akan hidangkan kat meja makan tapi bila aku balik dia tak akan keluar dari bilik" beritahu Daniel.
"cakap kat aku...kenapa kau buat Insyirah macam tu? Kalau aku pun, tentu aku marah bila jadi macamtu? Fazwan memberikan pendapatnya.
"entahlah, bila aku tengok dia dengan lelaki tu, aku rasa marah sangat. Aku rasa kenapa dia mesra sangat lelaki tu, kenapa dia tak mesra bila bersama aku......"luah Daniel.
"Daniel...kau jangan marah bila aku cakap...macamana Insyirah tu nak mesra dengan kau. Cuba kau fikir balik macamana kau layan dia. Selalu tengking dia. Kau lepaskan kemarahan kau pada dia. Nanti jap......kau ni cemburu ye bila tengok dia dengan lelaki lain....kau dah cintakan dia kan???"teka Fazwan.
"Taklah. Aku cuma tak suka tengok isteri aku dengan lelaki lain. Dia tu isteri aku la...mana boleh keluar dengan lelaki lain. Mesra pula tu..."
"Kenapa tak boleh. Yang kau selalu keluar dengan Natasya tu takpe..Insyirah lagi teruk sebab dia tahu bila kau keluar dengan Natasya. Sekarang kau faham macamana perasaan Insyirah kan....Daniel, mengakulah yang kau cintakan Insyirah. Cuba kau nilai balik apa yang kau rasa bila Insyirah tak ada. Kau rasa sunyi kan?. Bila kau tengok Insyirah dengan lelaki lain, kau cemburukan?. Dah lima bulan kau kahwin. Takkan tak ada sikit pun perasaan sayang kau pada dia...Daniel, dia isteri kau yang sah. Kau dah lama abaikan tanggungjawab kau sebagai seorang suami....jangan marah kalau aku kata, sebenarnya Insyirah lebih baik dari Natasya. Kau fikirlah Daniel...."
"Daniel meraup mukanya dan memikirkan kata-kata Fazwan.

*********************
Daniel tersenyum. Dia memandu keretanya untuk pulang ke rumah dengan berhati-hati. Dia sudah yakin dengan pilihan hatinya dan mengaku bahawa dia menyintai Insyirah tanpa menyedarinya. Dia mahu Insyirah memutuskan perhubungannya dengan lelaki itu. Dia yakin, pada waktu ini Insyirah tentu sedang mamasak dan tidak menyangka dia akan pulang awal. Dia tidak mahu hubungan dia dan Insyirah yang tegang ini berlarutan lagi.
Daniel membuka pintu rumahnya dengan perlahan agar Insyirah tidak menyedari kepulangannya. Dia melihat Insyirah sedang mengupas bawang di dapur.
Daniel menuju ke dapur....Insyirah yang terkejut melihat kepulangan Daniel terus meninggalkan kerjanya dan meluru kebiliknya tetapi tanganya sempat dipegang oleh Daniel. Insyirah takut lalu memdudukkan dirinya dan terus menangis dan meminta agar Danial tidak mengapakannya.
"Abang...tolonglah...jangan apa-apakan Syira....Syira minta maaf kalau Syira salah" rayu Insyirah sambil menangis teresak-esak.
Daniel terkejut dengan tindakan Insyirah. Begitu takutkan Insyirah kepadanya kerana tindakannya tempoh hari..Insyirah masih merayu-rayu meminta agar tangannya dilepaskan.
"Syira, dengar ni, jangan menangis" pujuk Daniel tetapi tidak dipedulikan oleh Insyirah.
Apabila pujukannya tidak berjaya, Daniel memeluk Insyirah untuk menenangkannya. Insyirah menolak tubuh Daniel dengan tenaganya tetapi tidak berjaya. Menyedari tindakannya membuatkan Insyirah lebih takut, dia melepaskan pelukannya.
"Syira...dengarni, abang tak akan apakan Syira"kata Daniel sambil menunjukkan tangan berjanji kepada Insyirah..
Melihat perlakuan Daniel, Insyirah bersuara "Abang janji tak akan apakan Syira. Syira tak nak abang buat Syira macam dulu..Syira takut" kata Insyirah teresak-esak.
"tak...abang tak akan buat macam dulu lagi..abang janji" kata Daniel sambil melepaskan pegangannya pada Insyirah.
Daniel tidak tahu macamana mahu memberitahu Insyirah tentang perasaannya.
"Abang ada sesuatu nak cakap dengan Syira" Daniel mula membahasakan dirinya abang dan Syira. Insyirah tersenyum. Dia sudah dapat mengagak apa yang akan diberitahu oleh Daniel dan doa sudah bersedia untuk diceraikan walaupun hatinya berasa pedih tapi dia berasa pelik juga apabila Daniel membahasakan didinya abang dan Syira bukan lagi kau dan aku. " ah, lelaki, tunjukkan baik supaya aku berseyuju untuk diceraikan" fikir Insyirah.
"tak payahlah cakap abang. Syira faham. Syira sudah bersedia. Abang uruskanlah segalanya." Kaya Insyirah.
"apa maksud Syira?"tanya Daniel.
"Abang kan dah beritahu Syira akan ceraikan Syira nanti."
"jadi Syira nak abang ceraikan Syira untuk kahwin dengan lelaki tu?"duga Daniel mula marah.
"lelaki tu?lelaki mana? Abang, Syira tak ada niat nak kahwin lain, sejak Syira kahwin dengan abang, Syira hanya korbankan diri Syira hanya untuk perkahwinan ni je. Lelaki mana yang abang maksudkan?" tanya Insyirah.
"Lelaki yang Syira jumpa kat kedai makan tempoh hari....siapa dia tu?" tanya Daniel pula.
"itu Syam...sepupu Syira yang baru pulang dari Jepun bercuti. Dia nak jumpa Syira, jadi Syira keluarlah. Bukannya abang pedulikan Syira pun apa yang Syira buat selamani...."
Daniel meraup mukanya lagi....dia bersalah pada Insyirah kerana memikirkan yang bukan-bukan.
"Syira....."Daniel cuba memegang tangan Insyirah tetapi Insyirah melarikan tangannya tetapi dapat dipegang oleh Daniel. Jelas dia masih lagi takut pada Daniel melihat kepada kelakuannya.
"Syira, abang minta maaf atas apa yang abang lakukan pada Syira selamani....abang tahu abang bersalah..." Insyirah terpaku mendengar kata-kata dari Daniel. Daniel meminta maaf darinya?
"Abang......abang.....sayangkan Syira" beritahu Daniel. Ayat yang keluar dari mulut Daniel membuatkan Insyirah bertambah terkejut namun Insyirah mersakan ada sinar kebahagiaan akan menjelma dalam hidupnya. Daniel menyambung kata-katanya...
"abang sayangkan Syira....abang tak tahu sejak bila...abang marah bila tengok Syira dengan lelaki lain....abang minta maaf sayang....abang janji abang tak buat lagi..abang akan layan Syira baik-baik.....Syira hukumlah abang atas segala kekasaran dan tindakan abang selama ni....."
"abang.....semasa mula-mula Syira kahwin dengan abang, Syira menerima abang seikhlas hati. Syira berjanji pada diri Syira untuk jadi isteri yang baik....syukurlah kalau abang dah berubah...."
"Syira...maafkan abang sayang.........."Daniel memeluk Insyirah dan kali ini Insyirah membalas pelukan Daniel....Semoga kebahagiaan ini akan berkekalan selamanya, doa Insyirah. Akhirnya cinta yang tercipta di hatinya buat suami terbalas juga.
posted by Penulisan2u @ 12:55 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
25 Comments:
  • At 31/1/09 2:14 PG, Blogger bulan bintang capricorn said…

    juz nice..
    best arr..
    :)

     

  • At 31/1/09 10:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni ok..tp rse mcm mniru stu nvel 2'kau yang satu' cuma di olah cikit je la..pape pun nice try

     

  • At 31/1/09 11:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni best la...tapi jalan cite nyer tak lebih kurang macam novel kau yang satu.....emmm pe pun moga berjaya

     

  • At 31/1/09 12:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ye la,macam kau yg satu karya nea azalea kot..pe2 je la,...tp penulis buat la smbungan dia pulak xkn natasya hilang macam tu je,msti dia geram bila dpat tahu kksih dia tu dh berubah...

     

  • At 31/1/09 1:13 PTG, Blogger mira ;) said…

    cite ni best but apa jadi kat natasya tu??wat le sambungan..=))

     

  • At 31/1/09 11:20 PTG, Blogger sallynna said…

    a'ah la..
    ku stuju sgt2..
    cam cut n edit dr nvel kau yg 1 jek..
    tp x per,best jgk cter ney..
    congratulation to the writer..

     

  • At 1/2/09 6:50 PTG, Blogger [syarimoney] said…

    best gak r cite ni. huhuhuhuhu~


    ~sar~

     

  • At 2/2/09 11:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam cam citer yg dulu....boring la..jln citer yg sama jer....

     

  • At 3/2/09 7:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    busan la.. dh byk kali sgt dh bc citer cmnih

     

  • At 5/2/09 3:52 PTG, Blogger pelita said…

    ha'ah tul la tu.ciplak bro dari novel KAU YG SATU..penulis2..

     

  • At 6/2/09 9:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Tah nye...tah ape2...Cubalah berfikiran kretif sikit wahai sang penulis. Ini tak, menulis semua plot-plot cerita orang kemudian hantar untuk publish. Sesunguhnya pembaca dah bosan dengan plot cerita begini. Anak orang kaya, kena paksa kawin, memula x suka, kemudian suka, dah selalu la cerita begini.

     

  • At 6/2/09 1:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    oitt
    ape ni ciplak karya org
    mula2 aq baca aq dah dapat agak jln cite ni
    adusss jgn arr ciplak mana2 karya
    cerpen ni jln cite sejibik gan salah satu novel yg aq baca n kalo ade sape2 igt cerpen ni pon sejibik cm ada satu drama melayu
    adusss penin r

     

  • At 6/2/09 5:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nape ek kalo pom seksi je mesti bw watak gedik n menyampah...

    n laki2 yg jaat n x hargai org akan jatuh cinta pd pom baik pd akhirnya.
    kalo betul la x suke pom tu mula2,x yah la ckp2 kasar..bt bodo suda..

    ape sume laki2 kena dpt pom baik utk brubah ke?kan dorg tu yg jd pemimpin kuarga..dorg la yg kena betul dlu,baru leh bawa keluarga.hehe..emo2...

    ~a.y.h.t.k~

     

  • At 6/2/09 7:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha
    same je cam novel KAU YANG SATU
    ape2 pun, cubaan yang bagus
    nice story
    lepas nie buat cite sendiri yek
    boring dah dengan cite asyik kena kahwin paksa je
    dah tu, last2 bahagia
    bosan~~~~~
    huhu

     

  • At 7/2/09 8:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cite nie...

     

  • At 7/2/09 9:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    luv the story but to short i guess....btw iz it true cite ni mcm same ngan novel kau yg satu???.....

     

  • At 8/2/09 12:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt crpen nieee

     

  • At 8/2/09 1:26 PTG, Blogger Aku adalah aku .. said…

    :: boleh la..
    :: jangan dengar dorang yang komen ni..
    :: pandai ckp org..
    :: diri sendiri belom tentu boleh buat yang terbaik..
    :: mungkin secara kebetulan je same..:)
    :: teruskan usaha !!

     

  • At 8/2/09 1:26 PTG, Blogger Aku adalah aku .. said…

    :: boleh la..
    :: jangan dengar dorang yang komen ni..
    :: pandai ckp org..
    :: diri sendiri belom tentu boleh buat yang terbaik..
    :: mungkin secara kebetulan je same..:)
    :: teruskan usaha !!

     

  • At 13/2/09 7:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best la...da slslu bc cite cmni..bt la klainan 'byk'.cm kau yg satu pun ada..ombak rindu pun ada... alahai!

     

  • At 14/2/09 12:47 PTG, Blogger shay said…

    permulaan yg pertama tu macam dalam novel aape ntah.
    macam novel cinta kita ke ape.

     

  • At 15/2/09 9:56 PG, Blogger Miss A said…

    ermm, tahniah..
    sy harap karya2 anda dmasa hdpan akan lbih bnyk pngisiannya..
    olahkn lgi.. utk nmpakkn karya anda lbih myerlah sbb biasa la kn kita dok baca kisah cinta mmg camnie la..
    gya pnulisan anda bgus, so awk cma prlu tmbahkn "gula&garam" scukup rsa.. klu bleh tnbah"asam jawa" skit..hehe..
    ok, best of luck..
    doakan sy sma..salam

     

  • At 2/3/09 3:44 PTG, Blogger SwEetForEst said…

    layan... ^_^

     

  • At 4/10/11 7:51 PTG, Anonymous mellyana said…

    jahh ..
    sapha sii eang bwd ?
    gaje
    nama'na jg cerpen
    harus'na cerita'na pendek

     

  • At 5/12/11 5:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita nie sangat menarik macam dalam novel pula.. pertingkatkan lagi ye.. good luck..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group