BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Khamis, Januari 08, 2009
Cerpen : Che'an
Nama Pena : bee

"Dah malam ni, tutup tingkap tu Che’an, karang masuk nyamuk pulak.."
"Nak tutup lah ni bu.."
Ibu ni kacau daun betul. Aku baru nak mengendap rumah Ojang..Bukan senang aku nak mengendap rumah tu, time aku balik cuti semester lama ni lah baru boleh..
"Yang dok termengendap lagi tu ape ke namanye, Che’an" Hasnah menjeling ke arah anak daranya.
"Ish ibu ni mana ade Che’an mengendap..saje je nak ambik angin malam-malam cam gini..Balik kampung udara nyaman, segar je rase.."hehehe..hentam aje lah...ibu aku ni macam tahu-tahu aje aku nak mengendap rumah Ojang....
"Pada hal angah mengendap rumah cikgu Harun"
"Ish budak ni, nyibuk pulak..pandai-pandai aje buat fitnah"..biar betul pun tapi nak cover malu..malu juga aku kantoi dengan adik aku si Akil ni.
"Ibu dah tahu dah..kalau balik je asyik dok melekat kat tingkap tu aje sampai orang nak dok kat tingkap tu pun tak nak bagi.."
"Mana ade bu, pandai-pandai aje ibu ni kate kat Che’an"..malunye aku...nampaknye tabiat aku ni ibu dah tahu tapi baru hari ni aje ibu baru bukak mulut.
"Nak cakap nak angah, Akil boleh tolong sampaikan kat abang Ojang tu"
"Jangan tungu lama-lama Che’an...."Hasnah tergelak melihat reaksi malu-malu kucing anak daranya..
"Susah-susah sangat ibu pergi pinang aje si Ojang tu terus, habis cerita. Tak adelah orang tu dok kat tingkap selalu.."Hasnah cuba mengusik lagi.
"Mengarut betul lah ibu ni..."

*****************************************************************
"Fuyooo...berkebuk asap..ganas betul lah angah ni start moto, macam orang nak pergi berperang aje"
"Dah jangan dok nak mengata orang. Cepatlah naik,karang angah tinggal baru tahu"
"Garangnye angah ni...abang Ojang tak suka orang garang-garang tau"
"Budak ni karang aku bagi penampar sulung mahu bisu sebulan"
"Apa lagi Che’an..dengan adik pun nak gaduh..cepat pergi kedai"
"Ye lah bah, nak pergi lah ni, Akil ni lah menyibuk betul dia nak ikut" Si Akil ni bukan di buat peneman, buat perhabis duit aku memang nombor satu"
Ha...berasap juga moto buruk abah ni sekali aku pulas minyak...aku kalau balik kampung kalau tak bawak motosikal buruk abah aku ni memang tak sah..sahabat baik aku lah dikatakan..hehehe..
"Angah, tu macam kereta abang Ojang"Akil sudah menunding jari ke arah kereta yang diparkir Ojang di hadapan kedai runcit Pak Saleh..
Dup dap dup dap jantung aku ni..nak masuk kedai ni terasa malu pulak...
"Cepatlah angah kita masuk, abang Ojang ade kat dalam tu...karang lambat, abang Ojang balik dulu melepas lah pulak"
Si Akil ni memang tak ade insurans mulut betul lah budak ni..dengar dek orang nanti buat malu aje..heboh sekampung aku ade hati kat Ojang..Kalau dengar dek Ojang pulak, mana aku nak letak muka aku yang cun ni..
"Cepatlah angah, masuk"
"Iyelah-iyelah"
"Eh Che’an.beli ape?"ramah Ojang menegur Che’an...pujaan hati ni...kena beramah mesra sikit..tak lupa juga senyuman untuk adik ipar aku si Akil ni.
"Nak beli telur"malu pulak nak menjawab..relax la Che’an..tak kan mengelabah kot...
"Abang Ojang beli ape"
Ramah la pulak si adik ipar aku ni
"Air ni ha, haus lah tengah panas terik camni"
"Akil pun haus, abang Ojang belanje ek"
"Ish ape Akil ni"Marah Che’an memandang adik bongsunya..budak ni buat jatuh saham aku depan Ojang aje..
"Akil nak ape, pergilah ambik. Abang Ojang belanje"
"Aiskrim"pantas Akil menjawab sambil berjalan ke arah peti ais mengambil aiskrim.
"Lama lagi ke Che’an nak habis study?" manis pulak mulut aku ni bertanya..bukan ape, peluang di depan mata..bukan senang nak berjumpa dengan Che’an.
"bukak semester ni last la..."
"Bila nak balik sana"
"Hujung bulan ni"
"Kejap je ye Che’an...dulu mase mula-mula masuk rase lambat lagi nak habis study kan" Ape aku cakap ni...tapi tak apelah sekurang-kurangye boleh juga aku bercakap dengan Che’an...Bukannye ape, Che’an ni nampak sombong sikit...dingin semacam aje..
"Ha ah.."ape pasal aku ni cakap macam orang tua semput aje...nak cover pun agak-agak la..
Sombong betul la Che’an ni..nak cakap macam tak nak cakap aje..Che’an..Che’an..keluh Ojang di dalam hati.


Ape pasal aku ni, kelu aje lidah nak bercakap dengan Ojang...malu lah Che’an oiii...dah lah melepas peluang aku nak borak panjang dengan Ojang tadi, sekarang balik termenung pulak..perlahan-lahan kakiku melangkah ke arah tingkap yang menghala ke arah rumah Ojang...
"Jauhnye termenung Che’an......nampak ke tuannye Che’an kalau dok kat situ"
Ish, ibu aku ni..kacau daun betul..aku baru nak menjengah kepala ke arah rumah Ojang dah diganggu..ibu aku ni memang sporting gile kalau bab-bab mengorat ni...janji aku pandai jaga diri..
"Zaman ibu muda-muda dulu, ibu yang pergi mengorat abah Che’an..abah Che’an dulu pemalu sangat...ibu saje je usha-usha tapi tak sangka pulak abah Che’an dulu ada hati kat ibu..."Hasnah tersenyum megingati zaman muda-mudanya dulu..
"Tak kan Che’an nak start dulu bu, malu lah.."
"Dah daripada Che’an dok terpendam, mengendap rumahnye cam gitu baik diluahkan..kalau untung nasib dapat lah si Ojang tu"
"Kalau dia tolak Che’an bu"
"Jatuh lah..."Hasnah sudah tergelak kerana dapat mengenakan anak daranye yang tengah dok susah hati mengenang anak jirannye..
"Ibu ni kan saje je nak kenakan Che’an tau...malu lah Che’an bu kalau dia tolak Che’an..Tak balik kampung dah lepas ni"
"Tak cuba tak tahu Che’an"..Hasnah memberi kata-kata perasang..Budak Che’an ni pemalu sangat macam abah dia...lain dengan kak longnye Julia...Perangai Julia lebih mirip dengan perangainye yang jenis berani....
"Ibu pun berkenang dengan si Ojang tu..bukan ibu aje yang berkenan, orang-orang kampung ni pun suka kat Ojang tu...tambah-tambah anak Cik Melah tu, si Melati..Dua, tiga kali sehari lalu depan rumah Cikgu Harun tu..."
Aik si Melati dah potong line aku nampaknye....Aku dah la dok KL..melati dok kat kampung sekali dengan Ojang....nipis peluang aku ni....Hujung bulan ni dah nak masuk semester, nak kena balik UM dah...
Nampaknye melepas la Ojang ni...
"Bagus si budak Ojang ni. Ringan tulang tolong orang, tak sombong...kerja pun bagus..ade jaminan masa depan tu Che’an kalau Che’an dapat dia...masjid tak pernah tinggal...pernah juga jadi imam..."
Melambung nampak ibu puji si Ojang ni...berkenan sangat la tu....Anak ibu ni pun berkenan juga tapi dah Ojang tu macam nak tak nak aje kat Che’an ni bu....Dah sebulan aku balik kampung, baru tadi aje aku dapat bertegur sapa dengan Ojang..itu pun kebetulan jumpa kat kedai Pak mail....

***********************************************************************
Macam mana nak mengorat Che’an ni...payah betul si minah esah ni...dia ni jenis jenama ape ntah..orang tanye sepatah jawab sepatah...memang la dulu aku tak lah rapat sangat dengan Che’an ni..kawan dulu pun masa aku dapat balik kampung aje..Tu pun time cuti sekolah kalau nak jumpa Umi and Ayah...dulu aku dok Alor Gajah dengan Opah and Atok..sekolah pun kat sana..bila dah masuk sekolah menengah aku dok asrama kat sekolah Alam Shah..nak balik Terengganu terhad lah sikit sebab aku kena bahagikan cuti aku dengan balik Alor Gajah atau kampung Chendering kat Kuala Terengganu tu......Biasenye umi and ayah la balik Alor Gajah kalau nak jenguk aku selain kat sekolah aku.
Dah besar aku pergi belajar kat Holland buat engineering...sekarang dapat kerja kat TNB kat Terengganu pulak..Dapatlah aku dok dengan Umi and ayah...Opah and Atok kat Alor Gajah pun dah lama meninggal mase aku nak pergi buat degree kat Holland...Nak balik Alor Gajah dah malas sebab dah tak ramai sedara sebelah umi aku dok sana..ramai dah berhijrah...Ayah pulak memang orang Kuala Terengganu..Ayah ni pencinta setia tanah tumpah darah tercintanye....jiwang betul ayah aku ni...ape-ape hal mesti didahulukan kampung dia dulu...
Dan sekarang aku berkenan kat orang kampung ayah juga, si Che’an...nama Che’an sedap, Raihan Husna...tapi orang dok panggil dia Che’an aje....macam mana nak start misi centa aku ni..Si Akil adik Che’an ade kalau nak tolong aku tapi dibanyak soal pulak...hish...cam mane aku nak buat ni...Dah la hujung bulan ni Che’an nak balik UM...haru betul jiwa aku ni...tak pe Che’an ade mase lagi...
Che’an ni dah ade pakwe ke belum ye...nanti suka-suka hati aje aku pi ngorat awek orang...tapi tak pe Che’an tak kahwin lagi, masih sempat nak buat pemilihan calon-calon perlimen kumbang macho cam aku ni...


Ojang..Ojang....time kau balik cuti sekolah dulu selalu aku tunggu kau balik kampung...dapat jumpa kau, dapat main dengan kau...masa kita sekolah rendah dulu kita boleh main sama-sama, bersembang dari pagi sampai ke petang...tapi bila kau dah masuk sekolah menengah dan jarang balik kampung kau dah tak nak kawan dengan aku lagi...
Punye lah minat kat Ojang sampai tahap kuasa empat belas, dari sekolah rendah lagi tu....lama oi simpan perasaan..kecik-kecik dah ada hati kat Ojang...gatal betul aku dulu..sekarang lagi gatal...nak kat Ojang tapi malu...sekarang nak bercakap dengan Ojang sampai naik bisu terus..kalau masa kecik-kecik dulu mulut aku macam bertih jagung..pot pet pot pet..
Aku dengan Ojang beza dua tahun aje..Ojang lagi tua dari aku...Si Ojang ni handsome dari mana ntah..mata aku tetap kata Ojang ni handsome...Ojang senyum pun sebulan aku makan nasi tak lalu tapi kenyang juga sepinggan aku makan...hehehe..menipu la tu kalau sampai tak nak makan....hidung mancung, bibir merah cam tak hisap rokok aje..kulit cerah nampak bersih aje..penampilan?...hmmmm...memang kemas..tambah dah jadi engineer...mata pulak nampak sepet sikit sebab dia ada campuran cina dari kaum kerabat datuk nenek moyangnye la..itu pun si Ojang yang bagi tahu la masa zaman main guli-guli dulu...kadang-kadang nampak macam iras Farid Kamil pun ade..tapi Ojang aku lagi handsome dari Farid Kamil....
Banyak sangat aku dok memuji Ojang ni...tak boleh...nanti saham Ojang lagi tinggi dari aku dan sekarang ramai orang kampung ni bermimpi nak jadikan Ojang menantu pilihan terutama Cik Melah cam ibu cakap tu...Melati..Melati..kau pun ade hati kat hero pujaan aku...kau tak tahu aku dah cop and syok kat Ojang dari zaman P. Ramlee lagi tau..mase tu kau pun tak lahir lagi macam aku dengan Ojang juga...hehehe....
*******************************************************************
"Bu, anak Mak Uteh si Aliya tu nak kahwin dengan orang mana?"
"Orang Kedah...sekali dengan tempat dia mengajar la tu...dah sampai jodoh dia"balas Hasnah sambil menyapu daun-daun pokok mempelam dihalaman rumah... "Cepatlah Che’an hidupkan api tu, karang terbang pulak daun kering ni di tiup angin"
"Che’an tengah buat la ni bu, ibu ni tak sabar langsung"
"Nak sabar macam mane kalau dok berangan aje...ade hati kan kahwin juga la tu...belajar dulu Che’an, biar habis...si Ojang tu biar ibu pergi pinang hari ni, habis cerita"
"Ibu ni mengarut betul...." Ibu aku ni kalau dah start nak menyakat aku, ibu aku lah juara..Itu tak masuk lagi bab menyakat dengan abah...dua kali lima tapi abah aku pendiam sikit tapi kalau dah bagi buah bicaranye...kalah PM tau...
"Kereta siapa tu Che’an" Hasnah memandang Honda Civic biru masuk ke dalam halaman rumanya...
Aku hanya memandang sekilas..mana lah aku tahu bu oiii...
Fuh!!!!!mengancam...perempuan..perang juga rambutnya...keturunan mat saleh ke..ke anak pak saleh..hehehe..cun..lawa tapi cun aku lagi...perasan..
"Assalamualaikum..boleh tumpang tanye" Perempuan itu bersalam dngan ibu diikuti aku..
"Waalakummussalam...."balas Hasnah tersenyum..
"Saya Harlissa....Kat mana rumah Hashman Muzzir?"
Oiiiii..rumah si Ojang tu....ibu mana tahu nama penuh Ojang...kalau aku tahu lah...tarikh lahir Ojang pun aku tahu...fail perbadi Ojang semuanye dah save dalam kepala otak aku ni...
"Siapa tu Che’an?"
"Rumah dia kat sana...warna Oren putih tu"balasku seraya menunding jari ke arah rumah Ojang...
Hasnah memandang pelik ke arah anaknye...siapa perempuan ni?musykil ni...sabarlah anakku...Ibu faham perasaan hati mu yang keruh itu...mungkin saudara mara dia kot..tak pun kawan biase Ojang je tu...


Siapa Harlissa tu ye..lawa perempuan tu..sesuai pulak aku nampak dengan Ojang...
Harlissa..Hishman...Hishman..Harlissa....gabungan yang mantap..aku Raihan Husna....Hishman Muzzir..pelik aje bunyinye..tapi orang kata kalau pelik itu yang unik....huh!!!!lantaklah....sedih pulak rasa hati ku ni...ibu, nampaknye Ojang tak dapat jadi menantu ibu la....nampaknye aku kena cari calon lain lah pulak....patut ke aku terima Izham yang dah lama syok kat aku tu...tak pun Faiz yang dok selalu bagi hadiah kat aku....budak ni semua kaki megayat....bimbang aku nak buat suami..
Nak kat Ojang punye pasal sampai orang lain mengorat aku pun aku buat don’t know aje...kuat juga panahan asrama Ojang ni...
Lagu redline bergendang gendut dari telefon bimbitku...mesej masuk la...
‘salam...dah tdo ke?’
Aik siap pulak ni...nombor aku tak kenal ni..salam dah bagi, ok lah tu..tapi siapa ni..budak UM gak ke...
‘salam...blm lg..siapa ek?’
Butang send aku tekan...ke budak class aku yang mengatal nak kacau aku....
‘pujaan ati awk’
Siuman ke tak ni..ni yang malas aku nak layan...
‘awk ni nk bt ayt pujangga pn agak2 la..dah pkl 12.30 pg tau’
‘yup..mmg awk pujangga sy’
‘otak awk mereng ke’
‘jd mereng sbb awk la...siang mlm tbayang2’
Aku ni gatal sgt dok bls mesej sewel ni kenapa...malas aku layan..baik aku tido aje. Redline bunyi lagi...dia ni hantar mesej lagi ke..
‘Tak kn mrh kot..org tua2 kata klu mrh cpt tua tau..hehehe’
Amboi sedap mulut bermesej kata kat aku..kaw-kaw dikutunye aku..hampeh betul..

********************************************************************
‘bt pe’
Rajin betul la orang ni hantar mesej..hari-hari hantar mesej kat aku..dah nak masuk dua minggu dah dia dok hantar mesej...kadang-kadang aku balas juga..tapi sejak akhir-akhir ni rajin pulak jari aku ni membalas mesej...tak apelah, bukannya aku kenal pun..buat-buat layan aje lah...nak harapkan Ojang tak nak layan aku.
‘bt pe lg, masak la’
‘rjnnye dia..msk utk sy sekai ye’
‘eh..eh..mngade-ngade btl awk ni’
‘xnak jmpt cln suami mkn masakan cln isteri ke’
Amboi-amboi mamat ni...suka-suka dia aje nak jadi calon husband aku..kenal pun tidak..ntah mana dia dapat nombor telefon aku..bila aku tanya rahsia pulak dijawabnya..bila aku call tak nak jawab..bengang juga aku..aku rasa lelaki tapi mana tahu perempuan ke mengayat aku, nauzubillah...tapi orang sekarang bukan boleh percaya sangat..
‘elleh..awk tahu ke rmh kite’
‘tahu..’
‘Dulu ckp xtahu’
‘tu dulu...nk jmpt x ni’
Mengada betul dia ni....tak pe, kau nak mainkan aku ye..tak pe-tak pe..kita tengok aje...siapa mainkan siapa..
‘dtglah klu knl rmh kte..itu pn klu xmalu...’
‘mmg sy xmalu...’
Kau ni kalau bab mengayat, boleh jadi juara tanpa bertanding..sejak dok main mesej dengan dia ni tak adelah jiwang karat pun...tak sempat nak jiwang. Perli menyakat adelah..pelik juga dia ni...ntah-ntah memang dia kenal aku..kalau tak, tak kan senang-senang aje dia hantar mesej kat aku..

"Mana abah kau ni...pergi panggil abah Che’an...nanti sejuk pulak nasi ni"
Hasnah mengarah Che’an memanggil suaminya...
"Dah datang ni Puan Hasnah oiii.."Johari mengambil tempat duduk disebelah isterinya..
"Abah, nanti abah beli keropok tau, Che’an nak bawak balik"
"Kali ni kali yang ke tiga Che’an pesan kat abah tau"peril Johari tersengih memandang ke arah anak keduanya... "Si Hadi ni kemana pulak, Nah?nanti lewat pulak nak hantar balik asrama"
"Tadi pergi rumah kawanya si Bob tu..."Hasnah menjawab sambil meyeduk nasi ke dalam pinggan suaminya.
"Bunyi salam tu Hasnah, siapa yang datang?"Johari memandang kea rah isterinya.
"Pergi tengok Che’an siapa yang datang"arah Hasnah
"Bunyi macam suara orang lelaki tu Hasnah..pakai tudung tu Che’an"Johari mengarah kepada anak daranya sambil bangun ke muka pintu rumah.
"Waalaikummussalam..Ojang, Pak Jo ingat kan siapa tadi..kenapa?" Tak pernah pulak si Ojang ni datang ke rumahnya..kalau ade bertegur sapa tu kat warung Haji Kamil adelah itu pun bukan selalu...kalau jumpa kat tepi jalan pun senyum aje sambil angkat tangan...
"Che’an yang suruh datang"gugup juga aku nak jawab ni..lelaki macho cam aku kena tunjuk berani sikit, baru Che’an berkenan...
Bila pulak Che’an ni berkawan dengan Ojang..tak pernah nampak pun..kalau zaman budak-budak dulu tu aku tahu juga..
"Masuklah dulu Ojang...kami tengah nak makan tengahari, mari masuk makan sekali.."pelawa Johari.
Ojang..apa hal pulak dia datang rumah aku...Sabar Che’an..jangan gabra.
"Duduk Ojang..Che’an ambik pinggan bagi kat Ojang ni.."Johari memandang muka Che’an kehairanan...Ape hal pulak Che’an ni macam terkejut semacam aje...ada kemusykilan aku tak tahu tentang anak dara aku ni.
"Jangan pelik Cik Nah, Che’an yang jemput saya datang...suruh rasa masakannya...Che’an masak ke ni"Dikerling sekilas ke arah Che’an yang menyeduk nasi ke dalam pinggan dihadapannya.
"Ye ke Che’an"Hasnah tersenyum ke arah Che’an
"Mana ada bu..."hairan juga aku dengan Ojang...bercakap sembang pun tak tiba-tiba muncul rumah aku.
"Awak tak ingat ke mesej awak tadi..saya datang ni sebab dah berjanji"
Ya Allah..kau ke Ojang yang dok kacau mesej aku selalu tu....Eeeee...malunya aku...
"Kenapa?tak percaya?"Ojang merenung Che’an yang mengelabah.
"Oooo...main mesej ye"Hasnah dan Johari tergelak memandang muka kelat anak daranya.
"Awak ke yang dok kacau saya tu.."Marah Che’an memandang muka Ojang yang tersenyum manis...pandai betul kau kenakan aku...siapa la emel kat kau ni..kalau posmen lambat sampai info..memang kau pedajal aku betul...
"Apa Che’an cakap macam tu..tak elok layan tetamu macam ni..ape-ape hal kita makan dulu, abah dah lapar ni...kalau nak cerita, kemudian..panjang lagi kisahnya kot" Johari menegur sikap anak daranya..
"Baca doa Ojang, kita makan sama-sama. Apa lagi Che’an, duduklah"Arah Johari pula.


"Saya suka kat awak tau...jangan buat-buat jual mahal pulak"
Hentam kromo aje Ojang ni nak luah perasaan..tak romantic langsung....
"Saya musykil lagi ni..."
"kenapa?"
"Mana awak dapat nombor saya...berani betul awak kacau saya"
"Nak buat macam mana kalau dah berkenan dihati...takut melepas, baik saya bertindak sekarang"
"Awak buat saya malu dengan ibu ngan abah tau"
"Dah susah sangat nak dapat, kenalah buat macam ni..kalau buat macam ni mesti ibu dan abah awak lagi suka..nampak sikit saya ni bersunguh-sunguh nak kat anak dia, betul tak?"
"Perasan betul awak ni...Emm..emmm..."
"Apanya Che’an, kalau nak cakap, cakap aje lah..tak kan malu lagi kot"Ojang dah tergelak sakan melihat air muka Che’an terkedu....
Kau ni kan memang saje je tau...Ojang...Ojang....rupa-rupanya kau pun ada hati kat aku..kenapalah tak cakap awal-awal..tak adalah aku dok pendam sorang-sorang..lama tau simpan perasaan ni..
"Perempuan yang datang hari tu siapa?"kena tanya ni sebab hati aku rasa was-was kat Ojang ni..
"Perempuan mana?"
"Yang nama Harlissa tu"Aku ingat lagi nama tu..sebab nama tu buat aku hampir give up dengan Ojang.
"Kawan lama kat Holland dulu"
"Tak kan kawan je kot..kenapa sampai sini cari awak"
"Jealous ye....sayang juga kat Ojang ye...saje je dia datang..dah lama tak jumpa sejak balik study dulu.."
"Lama tak jumpa?"
"Okey...dulu masa kami study, kami banyak habiskan masa bersama..study sama-sama, makan angin bersama, lepak pun sama-sama tapi tak adelah kami berdua aje..sekali degan budak Malaysia yang lain lah"....terdiam sejenak "dia ada hati kat Ojang tapi Ojang tak tau...zero..kosong..titik...tak ade perasaan kat Lissa tu"
"Boleh percaya ke ni.."perli dengan sedikit geram.
"Betul...Ojang ade hati kat Orang depan mata Ojang ni aje..dia datang cakap nak kat Ojang lagi tapi Ojang dah cakap baik-baik kat dia yang Ojang dah nak bertunang"
"Bertunang?"Ojang ni biar betul.
"Tunggu Che’an habis study dulu, kita tunang...Che’an dapat kerja ke tak dapat kerja kita kahwin juga..Ojang tanggung okey"
"Saya tak cakap apa-apa pun lagi..."
"Che’an nak kat Ojang tak ni...jangan reject Ojang tau sebab Ojang dah reject Lissa nanti tak ade siapa yang nak kat Ojang lagi"
"Melati kan ada"
"Yang tu pun satu hal, tapi Ojang tak layan tau...Ojang ada Che’an aje"
"Siapa yang bagi nombor Che’an?" Aku ni sekejap Che’an, sekejap saya..hentam aje lah.
"Rahsia...kalau Che’an tahu perang dunia nanti"
"Tak nak cakap sudah" buat-buat merajuk sikit...
Che’an ni selagi dia tak tahu selagi tu lah dia nak korek cerita....nasib baik ada Hadi adik lelaki Che’an yang dok kat sekolah teknik airpot tu..
"Hadi boleh bagi nombor telefon kak ngah kat abang Ojang, tapi jangan bagitahu kat kak ngah tau..."
"Abang Ojang janji...ni janji kita berdua..Hadi pun jangan pecah rahsia abang Ojang tau selagi abang Ojang tak bertindak"
"Okey..set...semoga abang Ojang boleh jadi abang ipar Hadi.."
"Awak tak nak balik ke...makan dah kenyang tapi tak terima kasih pun"
"Terima kasih lah..macam tak ikhlas aje bunyinya..tapi tak pe Ojang dah kenyang..sedap tau..ni yang nak cepat-cepat kahwin dengan Che’an ni..hari-hari Che’an masak kat Ojang ye"
"Lebih-lebih la pulak awak ni"
"Che’an ni nak kat Ojang tak?dari tadi Ojang tanya tak nak jawab"sergah Ojang
"Nak lah" Malu mak oiii...terlepas cakap..kenapa laju je mulut ni..tak nak cover langsung..hehehe..kantoi..tersengih aje lah...
"Good...habis study, ingat tu...."
"Nampaknya, tak adalah orang dok termenung, mengendap kat tingkap selepas ni..." Perli Hasnah ketika melintasi dihadapan anaknya dengan Ojang..
"Janganlah kacau orang muda tu Hasnah...sesi nak luah perasaan tu.."Johari pula menyampuk dari luar serambi rumahnya.
"Dah tahu tu orang yang selalu dok kat tingkap ni...tak bagitahu pun Ojang dah tahu...Hari-hari Ojang nampak...bila tanye tak nak mengaku..." Memang dia pernah nampak Che’an dok kat tingkap yang menghala ke arah rumahnya tu...mengendap aku rupanya Che’an ni...dah tahu taktik Che’an tu..
"Che’an tu memang macam tu Ojang, nak tapi malu...lepas tu mula la termenung memajang..."
Ibu aku ni, semua rahsia aku dipecahkannya...buat malu kat Ojang je...anak ibu anak dara ibu oiii...tak kan nak pergi kejar kumbang...kumbang lah kena hinggap kat bunganya....ape aku ni mengarut sorang-sorang...
"Pak cik Jo, Cik Nah...kira jadi lah ni..tunggu Che’an habis study kira beres..umi dengan ayah Ojang dah tahu pun cuma tunggu Ojang bagi lampu hijau aje...kira jalan terus lah ni..tak ada lampu merah dah lepas ni..."
Ojang ni kalau nak melamar aku pun janganlah dilaung macam aku dok empat batu..makin kuat lah gelak ibu dengan abah nanti....
"Beres Ojang...Cik Nah confirm....semua settle" Menjadi juga anak dara aku ni dengan pujaan hatinya Ojang tu...tak termenung dah lepas ni..
Sporting betul bakal mak mertua aku ni...memang tak ada traffic jam la...signal hijau terus...Pak cik Jo pun okey je...kiranya menantu pilihan juga aku ni...hehehehe..
"Balik UM nanti jangan Che’an mengorat orang lain pulak..Che’an hak Ojang tau"
"Belum apa-apa dah control orang"
"Bukan control, bimbang...."

Alhamdulillah....dapat juga aku si Ojang ni...tak sia-sia aku tunggu Ojang bertahun-tahun...memang sayang la kat Ojang....muah-muah....hehehe...

Syukur Tuhan....Alhamdulillah....Raihan Husna menjadi milikku jua walaupun kami tiada jalinan yang sah lagi sekurang-kurangnya, aku dah dapat sebahagian Raihan Husna atau pun Che’an...dari zaman kanak-kanak lagi aku suka kat Che’an, tak sangka Che’an pun dah lama ada hati kat aku..terima kasih Che’an...



** Che’an ni cerpen sy yg ke 2..kalau tak best, sori la ek...kalau ok harap enjoy la dengan Che’an....wassalam...bee111208thu.....
posted by Penulisan2u @ 2:26 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
12 Comments:
  • At 8/1/09 10:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mak ai..sportingnye mak ayah die ek...he2,nice try...

     

  • At 8/1/09 11:53 PTG, Blogger Nur'Ain Illiyana said…

    emm..mmg sporting laa....kalau la mama sy pom camtu jugak kn best...hehehe....mama sy pom sportim jgk...cuma saya je yang takut nak bagitau pasal hati n perasaan kat dia...segan lah..

     

  • At 9/1/09 12:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe..gelak sorg2 sy bce cte ni..kalakar che an tu dok mengendap ank teruna org.hahaha..best la..sempoi jek..5 star!

     

  • At 9/1/09 11:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cek suka la cita nie..best apa...writer..gud job...nice story...I like..he..he

    Fr Islees

     

  • At 9/1/09 1:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best cite ni..
    nama dia pun cute je..
    che'an..(^O^)

     

  • At 9/1/09 2:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe..best cite nie...senyum sorg2 di wtnye..nice story..ntie wt la cite g yer...

    -sweetheart-

     

  • At 9/1/09 10:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweeeeetttt..i like it!!!

     

  • At 10/1/09 12:59 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sempoi...layan yop..=)

     

  • At 5/2/09 9:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ASSALAMUALAIKUM KEPADA PENULIS,,
    SYOK JUGAK CERPEN AWAK NI YEA....
    HEHE... SEMOGA LEBIH BERJAYA DALAM BIDANG PENULISAN.. KALAU X BACA DARI FIRST,, BACA KAT TENGAH2 PUN,,, ORANG DAH FAHAM CERITA AWAK NI... JALAN CERITA YANG BAIK.. GOOD LUCK,,, MAN JADDA WA JADA..
    (ayshahnatasya87)

     

  • At 15/2/09 10:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah! best gak citer ni...mghibur kn...
    tp sy keliru 'sudut pandangan' yg Bee guna kn.

     

  • At 22/2/09 3:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet...
    simple...
    best...
    funny...
    gud luck 4 Bee...

     

  • At 7/8/09 9:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice storyy...luv it...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group