BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Khamis, Januari 01, 2009
Cerpen : Chatting Love
Nama Pena : BabyWIng

Mr Smart : Assalamualaikum..tga wtpe tu?
Wawa : Wa’alaikumsalam..xde wat ape, bru blk dr dinner.. Awk wtpe?
Mr Smart : Tga tggu nk chat ngn awk la ni.. Td kuliah abes kol bape?
Wawa : Ptg td pkul 5 ptg..

Begitulah keadaan Nazree setiap malam. Tertunggu-tunggu untuk berchatting dengan gadis yang bernama Wawa di alam maya itu. Pada pandangan Nazree, Wawa begitu istimewa dan berbeza dengan gadis yang pernah ditemui dan dikenali olehnya sebelum ini. Walaupun dia sendiri belum pernah bertemu empat mata dengan Wawa, namun hatinya seringkali yakin yang Wawa adalah seorang gadis yang baik. Sebenarnya dia sendiri tidak mengetahui nama sebenar Wawa dan Wawa juga masih belum mengetahui namanya. Perkenalan selama 2 bulan itu telah membibitkan rasa sayang dalam hati lelaki Nazree. Dia ingin mengajak gadis itu keluar makan agar mereka boleh berkenalan dengan lebih rapat lagi. Perbualan mereka berdua masih berterusan sehingga hampir jam 2 pagi.

Wawa : Awk, sy nk masuk tido dlu ni.. Esok pg sy ad kuliah akaun, tkut x trbangun plak nti..
Mr Smart : Ok.. Nite, tata Wawa.. =)

Selepas menamatkan perbualan dengan Mr Smart pujaan hatinya, Wawa terus ke bilik air untuk mengosok gigi dan membasuh kaki. Kemudian dia terus ke kamarnya dan membaringkan badannya di atas katil. Sementara itu, fikirannya masih menerawang memikirkan Mr Smart yang dikenalinya di alam maya. "Macam manalah agaknya rupa Mr Smart tu ye.. Ada tak macam rupa Nazree, penyanyi kesayangan aku tu.. Hai, Kalaulah muka Mr Smart tu macam muka Nazree idaman aku tu, memang aku tak kasik can orang lain ngoratlah.."kata Wawa dalam hatinya sambil tersengih-sengih membayangkan kekacakan wajah penyanyi pujaan ramai itu. Namun anganannya itu tidak lama kerana dia terus terlelap akibat kepenatan menjalankan tanggungjawab sebagai pelajar tahun akhir jurusan Akauntansi di Universiti Teknologi Mara kampus Sri Iskandar itu.

Keesokannya, Wawa terpaksa dikejutkan oleh rakan serumahnya kerana dia tidak terjaga apabila jam locengnya berbunyi. Penat telinganya mendengar bebelan teman serumahnya yang kebetulan sama jurusan dengannya. "Kau ni Wawa, tulah, siapa suruh tidur lambat.. Orang suruh tidur dia pergi chatting sampai pukul berapa pagi entah. Lepas tu pagi-pagi susah nak bangun tidur. Masuk ni dah dekat 4 kali aku kejut kau tahu tak.."kedengaran suara lunak milik Athira itu. Sememangnya Athira layak menjadi pemenang Pertandingan Bakat Baru UiTM yang baru berakhir beberapa hari lepas. "Kejap lagi aku bangun la, baru pukul berapa je ni.."Wawa menjawab sambil menarik selimutnya kembali. Sambil menarik selimut Wawa, Athira membalas geram, "Wawa! Dah pukul 7 pagi ni! Kau tak nak solat, breakfast and pergi kuliah ke?" "Ha? Dah pukul 7? La kenapa tak bagitau aku awal-awal tadi? Ala, dah lambat ni.. Kau jangan tinggal aku Thira.."jawab Wawa sambil terkocoh-kocoh bangkit dari katilnya dan terus menyambar tuala di penyidai lalu meluru ke bilik air. Athira hanya menggeleng kepalanya dan terus membantu mengemas katil teman serumahnya yang merangkap kawan baiknya itu.

"Fuhh! Nasib baik kita sempat masuk dewan ni dulu before lecturer singa tu masuk. Selamat."kata Wawa kepada sahabat di sebelahnya sambil menarik nafas lega. "Yela tu, nasib baik sempat tau. Kalau tak kita dah kena kurung kat luar tu tau. Kau punya pasal la ni Wawa, aku kejut suruh bangun, kau bukan nak bangun. Nasib baik kita sempat naik bas tu tau,"Athira membalas kembali pada Wawa dan mencebikkan wajahnya. "Okla, sorry tau. Esok aku tak buat lagi,"kata Wawa pada Athira. "Jangan esok aje tau, sampai bila-bila pun,"kata Athira lagi. "Ok, janji!"jawab Wawa sambil mengangkat tangannya menandakan dia benar-benar memaksudkannya. Selepas itu, mereka berdua kembali menumpukan perhatian kepada subjek akaun yang diterangkan oleh pensyarah mereka yang garang itu.

Tepat jam 12 tengah hari, kuliah mereka pun berakhir. Tiba-tiba Puan Aina merangkap pensyarah mereka itu memanggil Athira. "Athira, awak tunggu dulu sekejap, saya ada hal sedikit nak beritahu pada awak. Selepas ni awak ada kuliah subjek elektif tak?"soal pensyarah mereka kepada Athira. "Erm, lepas ni saya takde apa-apa kuliah Puan,"jawab Athira. Wawa segera berbisik ke telinga Athira, "Thira, aku kena pergi dulu ni. Aku ada perjumpaan Persatuan Pengguna pukul 12 setengah ni. Sorry tau tak dapat teman kau. And, semoga kau selamat bila berdepan dengan lecturer singa tu. Hehehe…" Sebelum Wawa sempat berlalu dengan senyuman, Athira sempat mencubit pinggang sahabatnya yang sedang mengusiknya itu.

Jam sudah menunjukkan pukul 6 petang, namun bayang Athira masih belum kelihatan di rumah sewa mereka berdua itu. Wawa semakin resah kerana panggilannya juga tidak dijawab oleh Athira. Seingatnya tidak pernah teman rapatnya berperangai sebegitu rupa. Apalah agaknya masalah yang sedang menimpa Athira. Fikirannya berputar-putar memikirkan sebab mengapa Athira masih belum pulang. Sekali lagi didail nombor telefon sahabatnya itu. Masih tidak bersambut.

Hampir jam 6 setengah petang, tiba-tiba ketukan dan ucapan salam kedengaran dari luar pintu rumah sewa Wawa. Wawa segera bergegas ke arah pintu rumah untuk membuka pintu. Dia tahu yang memberi salam itu adalah teman serumahnya. "Huh! Sampai jugak kau ke rumah, kau pergi mana ni cik kak oi?"Wawa terus bertanya kerana terlalu risaukan keadaan sahabat karibnya itu. "La, kalau ya pun, bagilah aku masuk rumah dulu. Penat tau,"jawab Athira sambil tersengih-sengih. "Budak ni, orang kat rumah ni punyalah risau, dia boleh sengih lagi,"Wawa membalas. Athira hanya ketawa. "Aku tak apa-apa la,"jawab Athira ringkas dan segera mahu bergerak masuk ke biliknya. "La, kata nak cerita kenapa balik lambat,"Wawa merungut apabila melihat rakannya itu sudah berjalan menuju ke biliknya. "Malam karang lepas makan aku bagi tahu pada kau. Nanti mesti kau excited jugak..hehehe…"Athira sempat menjawab sebelum menutup pintu biliknya untuk membersihkan tubuhnya. Wawa hanya menjeling memandang Athira.

Sambil menunggu Athira selesai mengemas dapur, Wawa mencapai majalah hiburan Artis Kita yang baru dibelinya petang tadi sebelum menaiki bas pulang ke rumah. Dia bukanlah pembaca setia majalah hiburan tersebut namun memandangkan artis yang menghiasi muka depan majalah tersebut adalah penyanyi pujaannya; Nazree, dia tidak teragak-agak untuk membeli majalah itu. Dia terus membaca isi kandungan majalah itu satu persatu dan terhenti agak lama di helaian yang terpampang wajah artis kesayangannya itu. "Kalaulah aku dapat jumpa dengan Nazree ni, seronoknya rasa hati,"Wawa meluahkan perasaannya apabila melihat Athira menghampirinya. "Kalau aku kata kau memang akan jumpa dengan dia tak lama lagi, kau percaya tak?"tiba-tiba Athira membalas. Terbeliak mata Wawa. "Kau jangan nak merepek la Thira, macam mana pulak aku nak jumpa dia?"Wawa menjawab acuh tak acuh. "Eh, kau kata nak bagitahu aku kenapa kau balik lewat hari ni. Cepatlah Thira.."sambung Wawa lagi. "Ni aku tengah bagitahu la ni,"jawab Athira sambil tersenyum nakal kepada Wawa. "Apa kau merepek malam-malam ni Thira, cepatla cakap,"kata Wawa seolah-olah tidak berpuas hati dengan jawapan Athira. "Macam ni cik adik sayang, tengah hari tadi kan Puan Aina ada panggil aku. Tapi kitorang tak sempat nak bercakap, ada orang call dia and dia terpaksa pergi dulu sebab ada urusan lagi penting katanya. Dia suruh aku jumpa dia dekat kafe pukul 5 petang lepas aku habis kuliah subjek elektif,"kata Thira dengan panjang lebarnya. "Kiranya kau pergi jumpa Puan Aina la ye,"balas Wawa. "Ye la. Erm, kau tak nak tahu ke kenapa dia nak jumpa aku sangat tadi?"soal Thira masih lagi tersenyum. "Mestilah aku nak tahu, kenapa?"soal Wawa kembali. "Dia kata aku dapat peluang pergi ke persembahan solo Nazree! Lepas tu kan…"Athira tidak menghabiskan ayatnya. Namun wajahnya amat gembira. "Lepas tu apa? Ish, jealous nya aku, tak adil.. Kenapa kau dapat peluang tu?"Wawa bersuara merajuk. "Aku dapat peluang tu sebab aku menang pertandingan menyanyi hari tu. Erm, lepas tu kan, Puan Aina kata aku dapat makan semeja dengan Nazree lepas habis konsert tu! And…"sambung Athira lagi. Wawa kelihatan kecewa. Dia hanya menunjuk isyarat menyuruh Athira menghabiskan ayatnya. "And…. Dia kata aku boleh bawa seorang kawan! Dan kawan yang aku nak bawa tu adalah kau!!"Athira menjerit gembira kepada Wawa. Wawa hampir terjerit dan terus meluru memeluk Athira. "Thanks Thira! Wah, seronoknya aku rasa.."kata Wawa dan senyumannya masih bersisa.

Malam itu, Wawa tidak dapat melelapkan matanya kerana terlalu gembira memikirkan yang dia akan bertemu dengan penyanyi kesayangannya bulan hadapan. Selepas beberapa kali gagal melelapkan matanya, Wawa mengambil keputusan untuk membuka laptopnya. Pasti Mr Smart sedang menantinya. Jam sudah berbunyi 12 kali menandakan sudah tepat 12 tengah malam. Sebaik sahaja laptopnya terpasang, kelihatan beberapa mesej daripada Mr Smart di skrin laptop tersebut.
Mr Smart : Assalamualaikum orang di sana..
Mr Smart : Wawa tak nak online ke hari ni?
Mr Smart : Wawa kusayang, jawabla..
Wawa hanya tersenyum membaca mesej-mesej tersebut. Dan jarinya terus menekan kekunci laptopnya untuk membalas mesej tersebut.
Wawa : Hai orang di sana! Maafla, hari ni kita online lambat sikit..
Mr Smart : Fuhh!! Nasib baik orang di sana balas, kalau tak orang kat sini dah mati kerinduan tau.
Wawa : Eleh, yeke rindu.. Malas nak layan awak ni tau.
Mr Smart : Sampai hati dia malas nak layan kita.. =( Dah ada orang lain ye…
Wawa : hehe… Sebenarnya saya tengah happy sebab bulan depan saya akan dapat jumpa artis pujaan saya.. Jangan jealous ye..
Mr Smart : Yeke.. Siapa artis pujaan awak tu Wawa?
Wawa : Ala, Nazree yang popular tu. Saya suka sangat dekat dia. Dah la handsome, perangai pun baik je..
Kemudian perbualan itu terus bersambung dengan pelbagai topik lain lagi. Perbualan itu hanya tamat apabila Wawa sudah mula menguap beberapa kali.

Hari ini merupakan hari yang ditunggu-tunggu oleh Wawa sejak Athira memberitahunya mengenai jemputan eksklusif yang diterima olehnya itu. Hari itu dia memakai baju yang baru dibelinya beberapa hari yang lalu khas untuk menghadiri jemputan itu. Dia menyembur badannya dengan haruman alluring daripada Enchanter yang amat digemarinya. Kemudian dia segera mencapai tas tangannya dan terus menuju ke bilik Athira. "Wah, dah siap dah Wawa. Cepatnya! Sekejap ye Cik Wawa seorang.."ujar Athira yang sedang mendandan rambutnya pantas sambil tersenyum. "Perli aku la tu.."kata Wawa sambil mencuit pinggang sahabatnya itu.

Mereka tiba di konsert solo Nazree pada pukul 8 pagi dan terus dibenarkan masuk memandangkan mereka memiliki pas VIP. Mereka berdua duduk di bahagian hadapan sekali. Tepat jam 8 setengah malam, konsert pun bermula. "Wawa amat gembira kerana dapat melihat wajah artis kesayangannya itu dari jarak dekat. Perkara yang lebih membuatkan hatinya girang adalah makan malam bersama Nazree selepas konsert itu nanti. Tidak sabar rasa hatinya. Manakala Athira hanya kelihatan tenang sepanjang konsert itu berlangsung.

Selepas tamatnya persembahan daripada Nazree, mereka dijemput untuk ke ruang makan Hotel Pesona di sebelah kawasan berlangsungnya persembahan tersebut. Mereka diminta bersabar sebentar kerana penyanyi Nazree perlu bermesra dengan para peminatnya terlebih dahulu. Kelihatan di situ bersama-sama dengan Athira dan Wawa adalah beberapa orang artis lain dan VIP-VIP yang turut dijemput menghadiri konsert itu. Athira dan Wawa hanya sabar menanti kerana mereka faham dengan tugas Nazree sebagai penghibur terkenal tanah air. Selepas hampir sejam menunggu dan hanya menjamu beberapa keping buah-buahan, akhirnya wajah Nazree muncul jua. Dia menjemput semua tetamu untuk makan, dan segera bergerak menuju ke meja Wawa dan Athira. Wawa kelihatan begitu teruja apabila melihat Nazree menghampiri meja makan mereka. Apabila Nazree tiba di meja tersebut, Athira segera memperkenalkan dirinya dan berjabat tangan dengan artis itu. Kemudian dia segera memperkenalkan Wawa kepada artis popular itu. Sewaktu Wawa menghulurkan tangannya kepada Nazree, Nazree hanya memandang tajam dan langsung tidak menyambut huluran salam tersebut. Wawa kelihatan tersentak sedikit, namun dia masih dapat mengawal perasaannya dan menarik kembali tangannya. Mereka duduk dan makanan mula dihidang. Sepanjang dinner itu berlangsung, Nazree hanya berbual dengan Athira seorang dan langsung tidak menegur atau memandang Wawa. Wawa hanya tunduk dan diam membisu sambil hatinya menyumpah-nyumpah ‘bekas’ artis pujaannya itu.

"Hish! Sampai bila-bila pun aku takkan suka dekat mamat sombong tu lagi!"Wawa memberitahu Athira dalam nada marah. Athira berasa lega sedikit kerana akhirnya Wawa bersuara juga kerana sejak perjalanan pulang dari konsert Nazree dia hanya diam membisu. "Sorry la Wawa, aku tak tahu perangai dia macam tu.. Kalau aku tahu dia punya perangai macam tu, memang aku takkan bawa kau pergi konsert tu.. Sorry ye Wawa.."Athira membalas. "Takpe, aku tak marahkan kau pun. Bukan salah kau.. Anyway, thanks sebab bawa aku jumpa mamat sombong tu. Kalau kau tak bawa aku pergi, sure sampai sekarang ni pun aku takkan tahu perangai dia tu.."jawab Wawa dengan suara yang sudah kendur sedikit. "Hm, kau pergilah tidur dulu ye.. Rest your mind! Goodnight sis!"kata Athira pula. "Ok, goodnight!"kata Wawa sambil berlalu ke biliknya.

Di dalam biliknya, Wawa membuka laptopnya untuk berchatting dengan Mr Smart. "Daripada aku layan rasa sakit hati aku dekat artis sombong tu, baik aku chatting dengan Mr Smart kesayangan aku,"Wawa berkata-kata dalam hatinya. Dia terus menekan papan kekunci laptop tersebut.
Wawa : Assalamualaikum cik abang…
Wawa menanti beberapa minit, namun masih tiada balasan daripada Mr Smart di sebelah sana. Akhirnya kerana kepenatan, Wawa terus menutup laptopnya dan beranggapan Mr Smart ada urusannya sendiri yang lebih penting. Kemudian dia terus menutup lampu dan berbaring di atas katil empuknya. Beberapa minit selepas itu, akhirnya Wawa tertidur.

Kini sudah hampir lima bulan Wawa berkawan dengan Mr Smart di alam maya. Walaupun dia tidak pernah bersua muka dengan insan di sebalik nama Mr Smart itu, namun dia begitu bahagia bersahabat dengan jejaka itu. Malam itu, tiba-tiba sahaja Mr Smart mengajaknya berjumpa dan dia terus bersetuju tanpa apa-apa alasan memandangkan dia sendiri teringin untuk bersua muka dengan lelaki itu. Mereka berjanji untuk berjumpa di hadapan KL City Centre pada hujung minggu ini memandangkan cuti pertengahan semester Wawa akan bermula Jumaat ini dan Wawa akan pulang ke kampung halamannya di Kuala Lumpur. Mereka berjanji untuk memakai baju berwarna putih dan berseluar berwarna hitam.

Akhirnya waktu yang dinanti tiba jua. Mr Smart telah menukar tempat pertemuan kerana mahukan tempat yang lebih private. Wawa hanya menurut kemahuan Mr Smart itu kerana pada pandangannya, tempat private akan memudahkannya untuk mengenali Mr Smart. Jadi mereka akan bertemu di kafe Hotel Golden Globe yang bertaraf lima bintang di sudut VIP. Walaupun Wawa begitu hairan dengan tempat permintaan Mr Smart itu, namun dia hanya akur sahaja kerana Mr Smart yang akan ‘belanja’ dia makan malam itu.

Setibanya di kafe tersebut, seorang pelayan telah menghampirinya dan bertanyakan namanya. Dia segera menyebut namanya dan pelayan itu menghantarnya ke satu sudut yang sedikit terlindung dari pandangan pelanggan yang lain. Di situ kelihatan satu susuk tubuh lelaki, namun di tidak dapat melihat wajah lelaki itu kerana dia membelakangkan dirinya. Dia yakin Mr Smart seorang yang berada kerana mampu mengajaknya untuk makan di tempat VIP seperti itu. Dengan hati yang berdebar-debar, dia melangkahkan kakinya ke arah lelaki itu. "Assalamualaikum.."Wawa menyapa jejaka itu. Jejaka itu sedikit tersentak lalu mengangkat wajahnya. Wawa kelihatan terkejut dan terus ingin mengangkat kaki dari situ. Namun berjaya dihalang jejaka itu. "Wawa, tunggu dulu.. Biar saya terangkan dulu." "Awak nak apa dari saya? Nak malukan saya lagi?"Wawa membalas kembali. "Wawa, duduk dulu please…"jejaka itu masih memujuk. Akhirnya Wawa segera duduk di hadapan lelaki yang pernah menyakitkan hatinya dahulu. Dia tidak pernah menyangka bahawa lelaki yang berbual dengannya di alam maya itu adalah lelaki sombong yang pernah ditemuinya dahulu; Nazree! "Wawa.. Sebenarnya saya dah lama tahu yang awak merupakan gadis yang saya jumpa dahulu. Untuk pengetahuan awak, saya dapat tahu yang awak akan jumpa saya di konsert saya dulu kerana awak yang beritahu. Dan saya sememangnya sengaja buat awak macam tu dulu.. Saya minta maaf sangat-sangat Wawa…"terang artis itu panjang lebar. "Itu je ke yang awak nak beritahu, ha?? Sengaja?!! Saya pergi dulu!"jawab Wawa sambil menjegilkan matanya tanda protes. "Wawa.."kata Nazree sambil memaut tangan Wawa. "Saya tak habis cakap lagi awak… Please listen to me first…" Wawa menyentap tangannya dan bersuara keras, "Awak nak apa lagi?!! Nak buat saya malu lagi ke?? Tak puas hati lagi??" "Awak..Saya buat macam tu sebab saya tak nak awak sukakan saya kerana saya ni seorang artis. Saya cuma nak awak terima saya sebagai orang biasa sahaja.. Saya tahu kalau awak sukakan saya kerana status saya sebagai artis, hubungan kita takkan kekal lama.. saya taknak itu berlaku.. saya… Saya sayangkan awak, Wawa.."Nazree menyambung kata-katanya kembali apabila melihat Wawa hanya diam membisu. "Saya minta maaf sangat-sangat Wawa… So sorry honey… Please forgive me, Wawa.." Akhirnya setelah diam begitu lama, Wawa mula bersuara. "Hm.. Saya maafkan Mr Smart yang bernama Nazree, tapi saya tetap takkan maafkan Nazree penyanyi sombong tu.."kata Wawa sambil tersenyum.

Tiba-tiba Nazree berlutut di hadapan Wawa dan melamarnya ketika itu juga. Wawa sangat terharu dan terus mengalirkan airmata. Wawa terus memberikan persetujuan. Nazree menyarungkan cincin berlian yang sudah ditempahnya awal-awal lagi. "Ooh, dia dah rancang awal-awal lagi ye.."usik Wawa lagi. Kemudian Nazree bangun dan terus menyanyikan lagu baru dari Nubhan; Ada Untukmu.

Di sana pungguk menanti
Mengharap bulan membalas rindu di hati
Di sini aku berdiri
Menunggu penuh dengan kesabaran
Tanpa manis madah
Janji yang puitis
Tuk persembahan
Hanya ketulusan
Sekeping hati suci

Aku
Berikan kasih
Kalau itu yang kau mahu dariku
Aku
Berikan cinta
Untuk membahagiakan harimu
Aku
Sayang dirimu (menyayangimu)
Biarpun nafas ku sampai terhenti

Akan ku kota janji kita
Mendirikan Taj Mahal cinta
Seteguh kasih
Shah Jehan kepada Mumtaznya

Terasa indah pabila berdua
Semakin tiba saat bahagia
Merai cinta kita

"Terima kasih Nazree…"kata Wawa sambil menepuk tangan. "Kasihmu diterima honey..hehe.."balas Nazree sambil mengekek. "Dah la, malas nak layan awak ni tau.. Jom makan.. Awak pun mesti dah penat menyanyi tadi kan.. lagipun saya dah lapar ni.."ajak Wawa pula. Nazree hanya mengangguk sambil tersenyum.
posted by Penulisan2u @ 4:49 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
17 Comments:
  • At 1/1/09 5:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best jugak la jln cite ni..mcm aku knl somebody dulu jg la..tp that guy bkn artis la mcm hero cite ni

     

  • At 2/1/09 11:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    simple but interesting and sweet.. congratz girl !!! (nisa' & faizah)

     

  • At 3/1/09 12:02 PG, Blogger purple_freesia said…

    sweet story..mcm citer kwan saye chat nagn pelakon.. tp now dorg jd member je cz msg2 jus anggap as a fwen..skrg pelakon tu da jd geng ktrg...nice job!
    give u 3 star..***

     

  • At 4/1/09 11:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahh..
    so cweeh!!..hehe

     

  • At 4/1/09 11:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah..
    so cweet!!..hehe

     

  • At 4/1/09 12:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Tahniah.. cerita yg menark. Teruskan berkarya..

    ~Putri Lily~

     

  • At 5/1/09 12:59 PTG, Blogger Muhaimin said…

    wow...cantik ceritanya..
    mmg susah nk masukkan cerita ni dlm keadaan yang sebenar..apapun, best!

     

  • At 6/1/09 2:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    peleraian cerita ni ringkas dan cepat la... tambah detail lagi..
    cerita bagus..

     

  • At 13/1/09 7:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh tahan lah..kadang2 cinta yang mengharapkan pada status semata-mata takkan kekal lama..teruskan berkarya...

     

  • At 17/1/09 9:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story...xboring nk bcer...jln crte pun mnarik...tahniah...truskn bkarya ya...

     

  • At 21/1/09 7:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    entahla. ending tak bestlah. pendek sngat. tak sempat nk feeling

     

  • At 23/1/09 4:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez sgt!!
    giv u 10 STARS..
    huhu~
    spe la nazreen 2 kn..
    ~MisS nuRul~

     

  • At 30/1/09 2:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni best..=)

     

  • At 30/1/09 2:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm...best gak citer ni,,dlu aku pon prnah jatuh cinta ngan member chatting,,tp x pernah rancang nk jumpe,,10 bln dh kitorang kenal dlm ym je..maybe kitorang bleh jd kwn aje..=)...

     

  • At 16/3/11 7:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sesangat...
    teruskan usaha anda...
    tajuk pun best...
    moga berjaya...

     

  • At 17/3/11 3:34 PTG, Blogger kusyi said…

    besttttttttttttt

     

  • At 3/12/11 9:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nie sangat menarik.. usaha lagi ye.. good luck!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group