BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Khamis, Disember 18, 2008
Cerpen : Kasihnya Ilham
Nama Pena : lolipop

"opocot mak ko tong gas" Binawe lah,ni takde keje lain si Ilham la ni,klu sehari xtak kacau hidup aku leh jd biol kot dia ni.eiii, ,geramnya aku, ,hush..Mawar mendengus tanda geram..

"hahahaha, kau ni Mawar asyik terperanjat jer bila aku tegur,rileks ar sket.."Mawar, gadis idaman aku sejak kali pertama aku berjumpa dengan dia 12 tahun dulu ketika berumur 15 tahun..dah jadi cam kes love at the first sight plak..

Mawar, kenapa la kau ni terlampau manis pada pandangan aku, ,sehari tak bertemu wajahmu ku terasa seperti berenang di lautan api..bila dah jumpa terasa seperti salju di danau rindu, erk, ,itu tajuk lagu exist tu, ahh, hantam saja la labu, ,

"macamana aku tak terperanjat Ilham, kau tu dah x reti ke nak ucap assalamualaikum???

Ke dah lame sangat duduk overseas sampaikn lidah ko tergeliat nak mengucapkan ayat suci tu????"mawar memerli Ilham, huh, pegi overseas taknak ajak aku, aku nak gak ikut, ingat dia sorang je ke yang nak main salji, wat orang salji, makan salji sampai lebam, aku nak gak, ,

Pergi lame plak tu, ,ko tau tak Ilham aku rndu sangat2 dekat ko, tp kate2 tu hanya terbuku di dasar hati Mawar, takkan lar perigi nak cari timba walaupon zaman sekarang dah moden,

Ilham tersengih bila mendengar bebelan dari mulut gadis kesayangannya, kau masih tak berubah Mawar, masih seperti dulu, ,

"alor, sorry, sorry, assalamualaikum Mawar, "Ilham tersengih lagi..bahagianya hati ni..

"waalaikumsalam, hmm, sejuk sikit hati aku, ,eh, ko buat ape kat sini Ilham??mane kau tahu aku ada dekat sini???"Mawar berasa pelik, setahu aku, tiada siapa yang tahu aku kesini..

Memang dari dulu lagi Mawar kalau hendak berjalan-jalan di pantai jarang memberitahu pada sesiapa, ibu dan ayah nya pon Mawar tidak bagitahu..Mawar bukan ape, takut kalau di beritahu nati, ketenangannya akan terganggu kalau ada sesiapa yang datang berjumpa denganya untuk menyampaikan berita dari office nya,
kerja Mawar sebagai pelukis pelan di salah sebuah syarikat yang agak terkemuka membuatkan diri Mawar sentiasa sibuk dan kesempatan bercuti inilah Mawar ingin tebus kembali masa-masa berhibur nya yang tergendala akibat menguruskan projek besar, ,mawar sudah letih dan kalau boleh dia ingin menenangkan fikirannya dr kesibukan kota raya kuala Lumpur itu,

Mawar mengeluh panjang, ,
Ilham memandang mawar dengan begitu lama sekali, ,mawar tidak selesa dengan keadaan itu...

Jantungnya berdegup laju seperti kereta Subaru di atas trek,

Ish, kenape plak Ilham ni, karang ader jugak yang aku mengaku jatuh cinta ni, ish, sabar hati, sabar, ,
Tap, tap..Mawar memetik jari di depan mata Ilham,

"holla Ilham, ader kat mana sekarang??kat planet Pluto or planet marikh????tenung aku plak macam nak telan je, aku ni bukan lollipop yang selalu kau kulum dulu lah.deb dada tu karang"
Mawar tertunduk malu.. alahai jantung, ,kenapa kencang sangat kau berdegup ni, kalau Ilham dengar macamana??cool mawar, cool..


Hmm, ehem, ,adoilahai, ,macamana lar aku boleh tenung dia lame sangat ni, ,wat malu ajer..tp sweetnye muke dia time ni, ,mak!!!abang nak kawin sekarang jugak mak, ,abang dah tak leh tahan tengok mawar ni..lgpon sepanjang dia ada di pantai ini bersama Mawar banyak mata-mata keranjang yang menjeling ke arah Mawar..ini tak boleh jadi, ,
Aku kene segera suruh mak pinang Mawar ni, kalau tak melopeh den, ,
Hati Ilham berkata-kata..

"sebenarnya aku nak pegi rumah kau, nak jumpa kau la..tp aku ternampak kau keluar, tu yang aku follow je kau dari belakang..hahaha, jangan marah ya, nati aku jual, ,"

Jual kat diri aku sendiri ar, kat orang lain over my dead body first, ,hehehehe..

"hmm, Mawar,nah, ambil lah tu, ole-ole kecil dari tempat jauh, hope ko tak keberatan.."

Sambil menarik tangan Mawar dan meletakkan hadiah tu di tapak tangan mawar..

"eh, ape ni Ilham???" kotak 4 segi kecil tu di renungnya.. "aku buka ya Ilham??"
Ilham hanya mengelip mata dan tersenyum lebar,

"bukak lah, aku bagi kau memang untuk kau buka, bukan untuk di tenung or di simpan dalam stor bersama-sama anak tikus, ,hahahaha"Ilham ketawa perlahan..

Hmm, ,ape Ilham bagi ni?? Jangan cicak sudah, ,mati hidup semula aku x akan lupa mase zaman sekolah dulu bersama Ilham, lelaki itu sering memberi hadiah-hadiah binatang yang menggelikan bila tiba ulang tahun kelahirannya, ,paling tak boleh lupa bila Ilham memberi hadiah cicak y masih hidup..apa lagi, hiruk pikuk kelas dengan jeritan Mawar dan suara gelak kasar Ilham, ,

Cicak, binatang paling aku geli, eiiii, , ,
Dengan lafaz bismillah mawar koyakkan pembalut kotak yang berwarna purple tu, warna kesukaan aku plak tu,
,
"uiks, neves plak rasenye Ilham..macam kene lamar plak, hahahaha..."Mawar cuba berlawak untuk menutup kegusaran hatinya, dengan perlahan Mawar membuka kotak itu dan,

"oh my god, , Ilham, cantiknya, , " berkilau rantai berlian itu apabila terkena sinaran matahari petang di pantai itu, ,Mawar menarik perlahan rantai itu dari bekasnya lalu di acu-acukan ke leher nya, ,hmmm, cantik nya,pandai mamat ni pilih..

"Ilham betul ke ko bagi aku ni?? Or ko just nak tunjuk kat aku rantai yang akan ko bagi kat awek ko??? Duga Mawar dan cuba untuk melihat reaksi Ilham,

"serius Mawar aku nak bagi kat ko dannnn, hmmm, "mata Ilham terpaku pada seorang mamat yang tengah memetik gitar,

"jap ek Mawar..kejap jer..ko tunggu sini tau, jangan p mana2, aku ada surprise sikit untuk ko "Ilham senyum manis kepada Mawar

"ko nak p mana????"

Ilham hanya tersenyum nipis dan berlari-lari anak menuju ke arah mamat yang memetik gitar tu..
Mawar melihat Ilham bercakap sesuatu sambil mengerling ke arahnya..mamat tu pulak hanya mengangguk dan tersengih, ,

"ape lah surprise yang Ilham nak wat ni, adoi, saspen jer ni, ,"Mawar resah di tepi pantai itu apabila melihat Ilham datang kepdanya bersama mamat tu,

"uiks, macho gak mamat tu, tp sayang bila senyum, ader lubang udara plak kat gigi dia, adulahai, ,"

Omong Mawar di dalam hati sambil menahan ketawa yang hampir meletus tu,

"Ilham sapa ni??" aju Mawar kepada Ilham sambil berbisik,
"ni mamat ni bapak ayam, aku nak jual ko kat dia, hehehehe.."Ilham senyum jahat kepada Mawar dan beralih pula ke mamat tersebut..

Mamat itu hanya menjongketkan kening saja..

Mawar dah cuak, ,ingin lari tetap Ilham terlebih dulu pegang pergelangan tangan nya.. Mawar nangis dan meronta-ronta, tetapi apalah kudrat wanita berbanding dengan lelaki..

Mawar tetiba terkedu apabila mamat tersebut memetik gitar memainkan irama lagu kesukaannya,lagu paint my love dr kumpulan Michael learns to rock,mulutnya ternganga kecil bila melihat Ilham melutut dan menyanyikan lagu itu sambil mengeluarkan kotak yang lagi kecil dr kotak rantai td,

From my youngest years
Till this moment here
I,ve never seen
Such a lovely queen
From the skies above
To the deepest love
I,ve never felt
Crazy like this before

Chorus:Paint my love
You should paint my love
It,s the picture of a thousand sunsets
It,s the freedom of a thousand doves
Baby you should paint my love
Been around the world
Then I met you girl
It,s like comming home
To a place I,ve known


Chorus: Paint my love
You should paint my love
It,s the picture of a thousand sunsets
It,s the freedom of a thousand doves
Baby you should paint my love
Since you came into my life
The days before all fade to black and white
Since you came into my life
Everything has changed

Mawar sudah menangis terharu dan tidak mempedulikan mata-mata yang melihat aksi Ilham ketika ini..walaupun dia malu tetapi perasaan terharunya lebih menguasai segala-galanya,

Selesai Ilham nyanyi..dia pun membuka kotak itu dan mengeluarkan sebentuk cincin yang simple tetapi cantik lalu memegang erat jari Mawar

"Mawar sudi tak kalau aku ingin menjadikan kau sebagai Hawa aku, ,?? Hawa yang sentiasa ada di sisi aku susah dan senang, duka dan gembira??" Ilham menunjukkn muka pengharapannya..

Mawar terkedu dan lantas air mata nya hangat mengalir di pipi, lantas Mawar melutut seperti Ilham dan menghulurkan jari manisnya,

Ilham senyum lebar dengan huluran jari itu dan mengerti yang cintanya kini berbalas,

Tanpa lengah lagi Ilham menyarungkan cincin itu dan terus memeluk erat Mawar, Kedengaran tepukan dari sekeliling mereka, Mawar dan Ilham tersedar lalu pantas berdiri,

Tidak sangka mereka jadi bahan tontonan sebentar tadi,

"Ya Allah, malunye, weee, , mane nak sorok muka ni, , "Mawar tertunduk malu sambil meramas hujung bajunya..

Ilham ni boleh plak dia pegi bersalaman ngan diorang,uiks, mamat tu pon dok gembira sakan plak, bukan aku terima lamaran dia, adoi, malu nyer..
Mane nak letak muka ni,

Ilham yang melihat aksi malu2 mawar lantas mendekatinya dan memegang tangan yang tersarung cincin itu,

"Mawar, terima kasih kerana menerima aku..aku sungguh gembira harini..x sangka penantian aku selama 12 tahun berakhir dengan kegembiraan, Mawar kau lah segala2 nya untuk aku, sejak pertama kali aku melihat kau, hati aku ni terus terusik, Sejak tu aku yakin kau lah yang layak untuk ada disisi aku sehingga akhir hayat seperti Nabi Adam dan Hawa, aku gembira sayang"

luah Ilham, dia lega kerana harapan untuk sehidup semati dengan Mawar akan menjadi kenyataan apabila diijabkabulkan nanti,

"ko buat aku menangis lagi Ilham, aku pon sebenarnya dah lama jatuh cinta dengan kau, Tp kau seperti tidak mengerti perasaan aku, ,tak kan lah aku yang nak memulakan dulu, Aku ni perempuan, xkan perigi mencari timba, ,"

"shhhh, jangan nangis sayang, aku paham perasaan kau, tapi aku saje wat tak tahu kerana aku xnak pelajaran kita nati terganggu, skang jangan nangis ya,
Aku sekarang dah jadi milik kau, hanya kau seorang sahaja, tiada lain..aku janji, Hanya maut yang akan memisah kan kita, "pujuk Ilham sambil menyapu air mata Mawar..

"hujung minggu ni parents aku akan datang, so kau get ready ye..jangan comot2 tau, , Nati jatuh saham tu.."usik Ilham sambil mencuit hidung Mawar..

Mawar tersipu malu.. "eiii, ,apa ni, kalau jatuh saham kau tolong lar naikkan..promot2 sikit name aku, cakap lar benda2 yang bagus2, hahahaha"balas Mawar sambil gelak besar,

"cop..cop..hujung minggu ini??? Arini dah ari khamis, makna nya, ....Ilham kau tau tak yang aku ader mase 2 hari jer untuk get ready and nak bagitau parents aku lagi, kau ni, , Kejam lar..ish"

Mawar dah cuak, kepalanya di picit untuk melegakan sedikit tekanan,
Ish Ilham Ingat benda ni benda remeh temeh ker..adoi, ,

"rileks lar sayang, jom p duduk kat batu tu, penat dah wat aksi kat sisir pantai ni,
Orang2 tadi pon masih tengok2 kita lagi tau, dah jom, jom, ,"

lantas Ilham menarik lembut tangan Mawar,

Mawar hanya mengekor sahaja kerana otak nya tiba2 menjadi blur dengan berita yang disampaikan oleh Ilham tadi.

"ok..kita duduk sini aja lah, pemandangan pon cantik, dekat ngan laut, x panas sangat, "

Saran Ilham ke arah Mawar sambil punggungnya melabuhkan di atas batu di bawah pohon ketapang.

Mawar hanya menurut sahaja, tapi mukanya masih berkerut2..
Ilham ketawa, lucu melihat aksi Mawar yang seperti aorang sakit mental..

"sayang, kau jangan risau la, semuanya aku dah aturkan, hujung minggu ni tinggal sarung cincin jer untuk mengesahkan yang kau akan jadi tunangan aku, selebihnya aku dah aturkan dengan parent kau and parent aku, sayang jangan risau yek, hahahha"

Ilham ketawa lagi,harap penjelasannya tadi Mawar akan rasa lega sedikit..

"what???? Oooo..kau komplot ngan mak ayah aku yer, ,ooo..sampai hati dorang ek..

Patutla 2 3 hari ni dorang selalu hilang..asik takde kat umah jer..rupa2 nya ada agenda tersembunyi ngan kau rupa2nya..ish..ish..sabo jelar..

"Mawar menugurut dada..ada secalit senyuman di bibirnya..dia kini bahagia,
X sabar rasa nya ingin menjadi hak kepada Ilham Hakimi b Hakim.

"Sayang nati panggil aku dengan panggilan darling ek, sejuk sikit telinga capang darling ni mendengar nya.."

Erk.."panggil ape???dddaa..rlinggg??? Adoi Ilham please...segan lar aku..
Dah lama kita ber aku ber kau jer, tup,tup,kene panggil darling plak..
Eiii, malu jer tau.cam gedik paria jer tau.."

Mawar tersipu malu, muka nya merona merah macam udang kene panggang..

"sampai hati sayang kan..xpe lar, kalau x sudi, "Ilham memuncungkan mulutnya..
Niat nya hanya ingin mengusik sahaja..dia tahu, x ke pelik biler tetibe panggil darling, Macam org buang tebiat aja lagak nya..

"uiks, bila plak pandai majok ni??? Hahaha..tu muncung tu dah macam itik pulang petang tau, hahahaha..kelakar lar darling ni, ," Mawar menggelakkan Ilham, tapi perkataan darling tu sengaja dier perlahan kan, kalau dia tak dengar lagi bagus,

Eiii, malu nya..

Ilham tersenyum menang "apa?? Darling x dengar lar..ckap lah kuat sikit..sayang sebut ape??ling?? maling?? Eh, ape ek??? Ilham masih ingin menyakat mawar..

Dia suka melihat muka Mawar biler gadis itu kelihatan malu-malu,

"ah, malas layan lah kalau gini..jom lah kita balik, hari pon makin gelap ni,
Sayang xnak kena tangkap basah kuyup dengan darling.."
lantas Mawar berdiri dan menarik tangan Ilham untuk mengajak nya pulang..Ilham sekadar mengeluh sahaja..

"Kenapa kejap sangat masa berlalu ni, ," bebel Ilham dalam hati,

"ok lah..jom, cepat lar masa berlalu..x sabar tunggu hari ahad ni, hehehehe...."

Mawar dan Ilham pon berjalan untuk menuju ke rumah masing2 sambil berpimpin tangan...dalam hati masing2 hanya allah yang tahu perasaan bahagia yang berbunga di hati, ,

...............................................
SETAHUN KEMUDIAN

"assalamualaikum sayang, dah siap belum??? Darling dah nak gerak ni nak jemput sayang..kang kalau lambat jam plak.."

"waalaikumsalam darling, ,dah, dah, tinggal pki tudung aje lagi ni..ok, darling gerak ar sekarang..sayang dah nak siap ni, ,sayang tunggu darling kat depan rumah ek?? Ok sayang take care ya, pandu berhati2.."

Mawar senyum manis, ,arini dia dan Ilham akan pergi ke butik untuk mencuba baju2 nikah dan persandingan yang telah siap di tempah, ,
Lagi 10 hari dia akan menjadi isteri kepada Ilham hakimi..

"Ilham hakimi dan Mawar Haryati.hmmm, sedap nama tu, kombinasi yang tepat dan padat"puji Mawar sendiri,

Tin, tin.. "ops, my darling dah sampai..kejap..kejap.."laung Mawar dari tingkap bilik nya, dengan terkocoh2 dia turun tangga dan hampir berlanggar dengan kawan serumah nya yang bernama shalhah itu,

"ops sori shalhah, aku nak cepat ni, sori yek, ,mmmmmmmuuuahhh, , daaaaaa.."

Sempat lagi mawar memberi ciuman kat pipi shalhah sebelom mencapai sandal and berlari anak ke arah Ilham yang menunggunya di luar pagar rumah..
Shalhah hanya menggeleng kepala melihat aksi lintang pukang Mawar tu..

"nak jadi bini orang,tapi perangai, masya,allah..Mawar, Mawar.."
Shalhah menghantar Mawar dengan pandangan mata nya..

"Berbahagia lar kau wahai teman" ucap shalhah di dalam hati,

----------------------------

Setelah memarkir kenderaan,mawar dan Ilham berpegangan tangan menuju ke arah butik seri melayu, butik yang hanya memberikan perkhidmatan untuk pelanggan yang ingin kan pakaian tradisional ketika upacara akad nikah dan persandingan..

"cop..cop..jap darling, ,jap la.."Mawar menarik tangan Ilham yang sudah menonong jalan ke hadapan,

" yes sayang, nak apa lagi ni?? Dah nak sampai dah ni..10 tapak lagi sampai lar.."

" kejap..darling masuk dulu ye, sayang nak ke kedai depan tu, nak beli something..boleh tak???
Mawar membuat muka seposennya di hadapan Ilham,

"adoi, ni yang darling kalah tau tak, gemar sangat wat muka camtu, ish, darling harap sangat jangan nati bakal anak2 kita jadi cam ibu dia ni..
Kalau semua mengikut, naya darling, kalau xdpat, wat muka seposen..sikit2 muka seposen, lelama dalam poket darling ni hanya ada seposen jer tau, ,"

"hahahaha..alah kali ni je k, ok darling masuk dulu jap lagi sayang sampai.."

"ok, tapi jangan lama-lama tau, nati rindu lar, hahaha"

"eiii..gedik paria betul lar darling ni, ,wek, "selamba badak Mawar buat aksi ingin muntah,

Ilham melihat jam ditangan, ish, dah 20 minit ni, ,mane mawar ni, ,kata kejap aja..

Ilham kerisauan, ,jam ditangan hampir setiapo saat di belek nyer..
Baju2 pernikahan dan sanding nyer jugak telah ada di depan mata..tinggal nak try aja, ,

Sambil itu Ilham menilik baju2 itu, ,tangannya terhenti apabila terdengar bunyi dentuman yang kuat di depan butik itu, ,Ilham bangkit dan meninjau2 keadaan kemalangan itu,

"hmmm, kereta Toyota vios, mesti banyak nak kene repair ni.."luah ilham di dalam hati nya..

Mata Ilham meliar kerana mencari mangsa accident itu, tiba-tiba..

"eh handbag itu, ,sandal tu, ,"Ilham segera menapak keluar dan mencelah2 dikalangan orang2 ramai itu, ,di kutip nya handbag itu, di belek2 lagi,

"nape design ni macam Mawar punya?? Sandal ni jugak, "sandal di kakinye di kuis sahaja..mata Ilham meliar lagi, hatinya sudah tidak tentu arah, handbag di tangan di pegang erat..sambil tu dia masih mencari2 lagi mangsa tersebut dan akhirnya dia terpaku di depan kereta vios itu, air matanya bergenang..hanya kaki sahaja yang yang nampak.,

Ilham dengan segera menolak kete vios itu supaya berundur, pemandunye yang kelihatan terkulat2 itu pon segera menghulurkan bantuan..ditolongnya Ilham menolak kete dia sendiri, kemudia 3 4 orang lelaki pon menolong sekali, supaya cepat sedikit kereta tu berundur ke belakang, ,

Akhirnya setelah wajah mangsa terlihat..Ilham jatuh terduduk..air matanya mengalir dengan deras tetap tiada suara yang keluar.
Hanya tangan sahaja yang menunjuk2 kearah mangsa,

Ilham memangku Mawar..dia mengusap pipi Mawar yang penuh darah itu,
Ilham menjerit kuat.. "Mawar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, Mawar!!!!!!!!.. Ya Allah kenapa???,
Kenapa?? Kenapa mesti kau ambil Mawar.."Ilham meraung dengan tangisan yang kuat..

"Mawar jangan pergi sayang, jangan tinggalkan Ilham sorang2..Mawar bangun, Mawar..

Arggghhhh...waaaaa, , , Mawar, kenapa xnak jadi macam Hawa, kenapa xnak tunggu Ilham Mawar.."

Ilham meraung kepiluan, orang2 di sekeliling ada yang menitiskan air mata melihat aksi Ilham..

"Mawar, ," Ilham rebah kerana pengsan akibat kejutan itu, ,
.....................

"Mawar, ,sayang, hari ini darling akan bertunang dengan gadis pilihan ibu..
Harap sayang x marah yer..darling bukan x sayang sayang lagi,
Cuma darling kesian tengok ibu, ,ibu dah tujuh tahun sabar dengan kerana darling,

Layan darling yang seperti orang gila ni, tapi sayang jangan risau ya,
Selagi nyawa darling ada, selagi itu sayamg akan bertakhta di hati ini.."
Ilham bertutur perlahan sambil mengesat air mata..lalang dan rumput2 yang tumbuh di atas tanah kubur itu di cabut nya..

Kubur Mawar sentiasa bersih kerana Setiap minggu Ilham akan membersihkannya.
Ilham mengusap batu nisan di hadapannya dan kemudian dikucupnya batu nisan itu..

"darling akan kenang saat2 manis kita hingga akhir hayat darling..abadi lar sayang di sana, semoga sayang ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman hendaknya, "

Ilham mengaminkan doa nya, ,di usapnya batu nisan itu dan lantas bangun lalu berpaling untuk bersiap ke majlis pertunangannya, air matanya mengalir lagi,

"Ya Allah,kuatkanlah hati hambamu ni, tabah kan hati ku ini Ya Allah, izinkanlah aku ini membahagiakan shalhah,bakal tunangku itu, dah banyak dia berkorban Ya Allah..

Hati dan perasaanya pon telah lame terguris dengan sikap ku yang seperti keanak-anakkn ini, ," luah Ilham dalam hati dengan semangat baru, ,
posted by Penulisan2u @ 1:47 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
29 Comments:
  • At 18/12/08 8:15 PG, Blogger LeaQistina said…

    go.. go..loli.. ;)

     

  • At 18/12/08 3:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak r

     

  • At 18/12/08 3:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    PADA SEMUA PENULIS & PEMBACA..AKU PALING TAK SUKA BAHASA YG BYK PENULIS KAT SINI PAKAI..KO(KAU) DLL YG AKU RASA TAK SESUAI LANGSUNG. TENGOK BAHASA YG DI GUNAKAN PENULIS HANNI RAMSUL..CANTIK DAN MUDAH DI FAHAMI. APAKAH ORG MUDA SEKARANG MAU GENERASI AKAN DATANG TERUS MENGGUNAKAN BAHASA YG PELIK MACAM TU BILA BERCAKAP DGN IBU BAPA NANTI...IKHLAS CUTE74

     

  • At 18/12/08 5:41 PTG, Blogger Aishah Hamzah said…

    setuju sangat dengan pendapat orang atas ni.....jangan rosakkan bahasa malaysia kita sendiri....harap penulis dapat memberikan lebih perhatian dan peka akan hal ini.....saya kalau ada cerpen yang menggunakan bahasa begini, terus sahaja saya tidak membacanya....so sorry to the writer...maybe cerita awak menarik tetapi dengan penggunaan bahasa yang boleh merosakkan bahasa begini,dapat merosakkan karya-karya kreatif anda.
    sekian yang ikhlas dari saya....

     

  • At 18/12/08 5:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    poyonye komen KAU cute74... minah ni guna gak perkataan KO awal2 lg... even dia melatah tp masih guna gak... huuhu... bajet bgs je... mmg la sharusnya semua penulis guna ejaan yg penuh tp ayat KAU tulis mmg poyoz...

     

  • At 18/12/08 5:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hanni ramsul... sy rs lah awak nie yg slalu puji dr sndiri dlm komen org lain ek... kalau ye... ishk4... hampeh skali... kalau x, bgs lah... jgn marah yeee.... mnyampah btl... ;-(

     

  • At 18/12/08 8:00 PTG, Blogger LeaQistina said…

    Salam buat semua pembaca,

    Tujuan utama lea menghantar karya buat tatapan kengkawan semua adalah untuk mendengar komen-komen mengenai hasil karya yang telah dihasilkan. Lea pasti, penulis-penulis lain juga mempunyai tujuan yang sama apabila mereka menghantar karya mereka disini.

    Sebagai penulis, lea pasti, kita semua perlu membuka hati untuk menerima sebarang kritikan dan pujian yang diberikan terhadap karya yang dihasilkan.

    Walaubagaimana pun, pada pendapat Lea, adalah menjadi kurang sesuai andai komen-komen yang diberikan itu menggunakan istilah atau kata-kata yang kasar serta mampu mengguris hati dan perasaan orang lain. Memang benar, niat utama komen tersebut diberikan adalah untuk membetulkan apa yang salah tetapi lea bimbang, teguran2 yang agak kasar itu mungkin mampu mematikan minat serta niat penulis-penulis baru untuk menulis. Pada yang 'tahan' tidak mengapa, tetapi bagaimana pula pada mereka yang 'nipis telinga'?

    Tidak salah untuk kita membela martabat bahasa kita, tetapi tegurlah secara yang berhemah supaya teguran serta komen yang diberikan mampu memberikan impak yang positif buat penulis-penulis disini.

    Akhir kata, lea memohon maaf andai ada keterlanjuran kata pada komen lea ini.

    Wallahu'alam.

    Yang ikhlas,
    ~LeaQistina

     

  • At 18/12/08 8:07 PTG, Blogger LeaQistina said…

    tujuan lea memberikan pendapat di atas bukanlah untuk menunjuk baik atau sebagainya. lea cuma berkongsi pendapat dengan semua..

    andai lea salah, dengan rela hati lea menerima segala teguran atau kritikan daripada semua.

    sekian.

    ikhlas,
    ~LeaQistina

     

  • At 19/12/08 12:07 PG, Blogger NURUL AINI BAKAR said…

    fuyoh! caya lah lea

     

  • At 19/12/08 10:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ya allah....
    sabar..sabar korang2 semua...
    huhuhuhu...
    kat sini lolipop admit kslahan bahasa tu...
    sblom publish kat sini leaqistina ada tegur lolipop spy ubah perkataan y x sepatutnya itu,,
    tapi disebabkan kerja opis yang banyak so sy x tukar lar perkataan2 tersebut...
    lagipon sy mmg nak tau apa reaksi pembaca dgan cerpen pertama saya ini..
    klu pambaca baca cerpen ke2 saya
    "kasihnya Suhaili Johanna" kamu semua mesti dapat tgok byak perubahan kat cerpen saya itu...
    saya x terasa hati ngan komen pambaca semua..
    saya anggap itu semua sbg challenging utk terus memperbaiki tulisan.

    terima kasih lolipop ucapkan di atas komen2 semua.
    y buruk datang dari sy,,y baik datang dr y maha esa....

    sy bukan penulis y professional..
    baru nak belajar merangkak..
    hope semua paham...
    terima kasih...
    semoga allah merahmati kalian..
    amin...

    ceria selalu....
    :)

     

  • At 19/12/08 2:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    buat org yg mnyampah org bujet bgs>>> awat hang ni perasannnnnn sgt..apsal nk sebut2 nama hanni ramsul kat sini..ada masalah dalaman ke hang ni..jgn cari publisiti murahan lah kat sini..hanni ramsul tu tkde lah nk komen2 karya org lain ikut emosi cam hang ni dol...

     

  • At 19/12/08 2:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Salam semua,

    Pada saya apa yang dikomenkan tu pasal pengunaan bahasa yang kurang sesuai..(yang ini saya setuju)mungkin akan lebih cantik karya itu jika diselitkan dengan penggunaan bahasa yang betul i.e KO tulis jer kau :)

    Cuma cara teguran tu yg agak kurang sesuai...:)

    dan saya juga akui hasil tulisan Hanni tu...bahasanya mudah difahami dan kena pada pengunaannya...mungkin ini melibatkan pengalaman..

    Pada lolipop pula syabas kerana berani mencuba, teruskan usaha dan jangan mudah mengalah...ambil teguran secara positif pasti Lolipop akan berjaya nanti... :)

    Selamat berkarya :)

    Rien

     

  • At 19/12/08 5:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam..apa lah kau orang ini
    pasal pengunaan ayat yang salah pun kecoh ke?
    unta kat padang pasir pun x pemalas macam kau orang lah...:))))

     

  • At 19/12/08 6:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk tegur pasal penggunaan ayat tegur lah cara baik..ni babit2 kan org lain pe hal..duk diam2 baca sua lah...ni bukan unta lagi...otak lembu agaknya guna ekeke...

     

  • At 20/12/08 3:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Salam semua...setiap penulis ada cerita dan cara tersendiri menghasilkan karya. Di sini, janganlah penulis dibanding-bandingkan kerana setiap karya bagaikan 'hantaran hati' penulis yang seikhlasnya untuk para pembaca. Jika ada komen yang sedikit negatif, biarlah secara berhemah dengan niat untuk memberi teguran. Diharapkan kita belajar menghargai karya-karya orang lain walau pun orang lain itu bukan sesiapa....

     

  • At 20/12/08 9:51 PG, Blogger Hanni Ramsul said…

    Salam semua...
    Dari semalam saya melihat dan membaca saja komen2 di sini. Seorang teman pembaca beritahu saya, nama saya disebut2 di sini. Bila baca, ADUH SEDIHNYA. KOT TIBA-TIBA AKU YG DITUDUH? HUHUHU...So x tahu, tindakan ini, betul atau tidak...saya cuma nak lontarkan pendapat saya.

    Sejujurnya, saya tidak pernah memberi komen tanpa NAMA saya.ULANGAN..TANPA NAMA SAYA. Dan, hakikatnya saya sangat jarang memberi komen pada karya2. Jadi, tuduhan tu, sedikit membuat saya kesal. Tapi, tak apa. Semua orang berhak bercakap... :)

    Dan, KENYATAAN yang saya nampak di sini, perkara yang mungkin betul, tetapi, dilakukan dengan cara yang kurang bijak.

    Pesan saya...
    JANGAN SESEKALI PERLEKEHKAN KARYA ORANG. APA YANG TERHIDANG UNTUK ANDA, ADALAH USAHA DARI PENULIS. PATUT HARGAI USAHA ITU. SEBAB MEREKA BERUSAHA UNTUK HIDANGKAN KEPADA PEMBACA, APA YANG MEREKA FIKIR TERBAIK UNTUK PEMBACA SEMUA.

    Dan, kalaulah ada yang berasa tidak berpuas hati atau ada sesuatu yang perlu diubah pada karya yang dibaca, memang patut komen dilontarkan, untuk kebaikan penulis itu sendiri. Mungkin dari komen2 itu, dapat memperbaiki kelemahan kita semua. :)

    CUMA...KAN LEBIH MANIS KALAU KOMEN DAN TEGURAN ITU DIBUAT SECARA LEMBUT DAN SOPAN. TOLAK EMOSI UNTUK SEKETIKA... DAN JUGA LEBIH BAIK JUGA TANPA DIBANDING2KAN. MEMANG ITU LEBIH BAIK... (sekurang2nya x adelah yg beranggapan saya syok sendiri, pegi puji diri sendiri kat karya orang lain... oh no! huhuhu- sorry sound selfish but, betul2 tertusuk jiwa bila kena tuduh benda kita tak buat weyyyy...)

    OK, STOP. CAKAP BYK PUN TAK GUNA. JUST, NAK CAKAP PADA PENULIS. TAHNIAH KERANA BERJAYA MENGHASILKAN SESUATU, DAN JANGAN CEPAT MENGALAH DENGAN KOMEN2 YA. JADIKAN ITU SEMUA SEBAGAI SATU PETUNJUK YANG KARYA ANDA MENDAPAT PERHATIAN. USAHA UNTUK TERUS BUAT YANG TERBAIK DENGAN CARA TERBAIK. JANGAN CEPAT MENGALAH.
    Hanni Ramsul

     

  • At 20/12/08 10:13 PTG, Blogger Muhaimin said…

    jln cerita yg baik. permulaan yg gembira berakhir dengan kesedihan. sy sndiri pun hampir nak menangis.

    mmg betul apa yg dikatakan ttg penggunaan bahasa. yang paling sy tak puas hati,tegur la elok2 ckit. ini tegur tak membina langsung.

    sekian. teruskan menulis

     

  • At 21/12/08 12:25 PG, Blogger sweetlavender said…

    sy setuju dgn pndgn lea qistina..kita mmg bley kutuk ape yg org laen bt tp x smstinye kite blt bt ape yg die buat..lolipop kan baru nak belajar..sy suke citer ney dan xde mslh pon dgnnya..pnggunaan 'ko' tu dah byk digunakan lam crpen2 laen tp xpenah plak nk kutuk smapai gini..lagi satu,name nama Hanni Ramsul pon msk gak..sy slh seorang peminat karyanya pon naik hangin taw apa lagi empunya diri..sdrlah diri sblm kite nak perlekeh-lekehkan owg laen..
    png e-class, sweetlavender

     

  • At 21/12/08 2:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    komen yg membina dtg dr perkataan yg berhemah..biarpun utk menyatakan kelemahan penulis..

    x perlu la nk membabitkan pihak lain.bkn sahaja penulis, malah byk hati yg sakit pabila membacanya..

    lihat diri sendiri dahulu sebelum mencari kekurangan org lain.adakah kita mengamalkan penggunaan bahasa yg betul dlm perbualan hari2?

    penulis hanya menyampaikan ideanya dlm bentuk penulisan n dipaparkan disini khas utk pembaca iaitu kita semua.

    so,hargai lah karya2 mereka kerna mereka sendiri tidak jemu2 berkarya utk tatapan kita semua.

    sekian..Yang baik dtgnya dari Allah s.w.t n yang buruk dtg dr diri manusia itu sendiri..

    ~zOey~

     

  • At 22/12/08 9:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih la cite ni..huhu.. hm, pasal debat yg ada kat sini, sy nak komen skit je. janganlah merendahkan kebolehan org lain. mmg penggunaan bahasa tu ada yg salah tetapi seperi yg sweetlavender katakan, penggunaan 'ko' tu tlh banyak digunakan dlm blog ni. ada yg lebih teruk pun ada. x timbul soal ni sebelum ni. kenapa tiba2 je?

     

  • At 22/12/08 10:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Umang aaiii… ponuh dek pgaduhan kok… lek ahh kwn2… kite juz nak mmbaca kan… sobar2… to hanni ramsul… so bkn awak le ye… honestly sy nk mntak maap even bkn sy yg tulih komen tu but mula2 sy pon ade suspect gak yg cam awak komen je.. huhuhu… jgn gusar ye… kpd pgomen lain tu… lek ah… drg dah pueh lecture ko kan.. so take it as lesson la.. jgn wat lg ek… lollipop, twoskan usaha… nice stori gak… ssh bile pompuan2 dah gadoh nie… kahkahkah.. nsb baik aku lelaki… bye everyone….

     

  • At 22/12/08 4:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    assalamualaikum..wah nape buka je bahagian komen-terasa bahang mendadak menghembus ke muka saya- bukan lah saya nak masuk campur- tapi tak patut le jadi cenggini- betul kata leya-kalau nak menegur dengan cara berhemah bukan memulu membuta tuli-hai..hanya org yang bukan berilmu sahaja boleh kutuk cenggitu-takda makna seorag yang belajar tinggi-yang tahu hal agama-penuh ilmu di dada-pastu mengutuk org dengan cara bergini-apa salah si penulis? gunalah akal bukan guna skill- cuba bawak bertendang-eh bertenang sikit-kalau da masalah ngan penulis meh sini-jumpa lawyer yang tak bertauliah ni-kita sama2 selesaikan-sian plak gas tengok kak hanni kena tuduh??? gas tahu kak hanni tak pernah wat cenggini..kowang nikan..hai..fenin3 cheq-kalau aku da tongkat sakti aku sumpah kowang jadi katak salai-GASOLIN

     

  • At 22/12/08 4:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    malunya org kita suka bergaduh ke???-sian lolipop-GASOLIN

     

  • At 22/12/08 5:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    maluuuuuuuuuuuuuuu---tidak!!! takpe lolipop-Caiyo'!!!GO-GO-GO gas sokong penulis muda berbakat cam lolipop-anggap ini satu cabaran. bagi gas penulisan lolipop hebat sebab telah membuatkan org yang membaca terbawa2 dengan emosi-taniah lolipop-u r great-wah hebat2! teruskan usaha-GAOLIN

     

  • At 23/12/08 11:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    terima kasih kepada yang menyokong dan terima kasih juga pada komen2 anda...

    dan saya nak mintak maaf kepada semua yang terlibat..
    niat saya cuma ingin berkarya.

    to kak hanni...lolipop mintak maaf sangat2..

    lolipop tak sangaka perkara ini akan jadi begini...

    semua salah saya...
    saya hanya insan biasa...
    hanya ALLAH yang sempurna...


    terima ksaih semua....
    lolipop hargai komen kamu semua..

    semoga ALLAH merahmati kalian..

    senyum la selalu...

    salam and peace..

     

  • At 24/12/08 10:50 PTG, Blogger LeaQistina said…

    na.. ok loli.. plz don't cry.. apa pun.. lea tetap sayang loli mcm mana loli syg lea.. teruskan usaha ek.. keh2x.. lea sentiasa akan menyokong loli.. ;)

    luv alwayz;
    ~LeaQistina

     

  • At 27/12/08 2:49 PTG, Blogger MUZRI said…

    Komen biarlah mengunakan bahasa yang baik.. walaupun kesilapan penulis menulis dalam bahasa singkatan.. tegurlah dengan baik, mengunakan tuturkata yang baik dan menghormati satu sama lain..

     

  • At 29/12/08 9:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud job kepade penulis....sye doakan anda terus berjaya.....di harap trima komen2 dgn hati yg terbuka....salam....

     

  • At 10/6/12 1:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaahahaha first time bace cerpen ade owng komen pnjang2x hehehehe...btw cerite ney ok lah..best >_< bahasa perlu diperbaiki lagi...


    dakfighting ^_^

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group