BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, November 05, 2008
Cerpen : Why me, sweety..??
Nama Pena : sweetlavender a.k.a rathemanith15

Kazaf Darius..
I’m sorry for what I’ve done. Tak patut saya buat awak macam tu selepas apa yang sanggup awak korbankan untuk saya. Maafkan saya awak, semuanya diluar kemahuan saya. Saya berharap masih ada ruang kemaafan untuk saya dalam hati kecil awak..

Awak, kenapa semua yang bercinta tak dapat bersama. Kenapa orang yang kita sayang tak bersama kita hingga ke akhirnya. Kenapa Ashraf tinggalkan saya. kenapa dia tinggalkan saya sebaik sahaja akad nikah dilafazkan. Namun, apalah daya saya. Saya menerima kenyataan yang Ashraf tak lagi bersama saya. Ashraf dah menghadap ya-khaliq tika ini.

Awak,
Tanggal 13 oktober merubah segala-galanya. Sebaik sahaja Ashraf menghembuskan nafasnya yang terakhir, saya pitam. Pemergian Ashraf adalah secara tiba-tiba. Saya lemah untuk menerima ketentuan ini. Apabila saya sedar, wajah awak yang saya nampak. Awak, kembar Ashraf Darius. Saya terbangun secara total. Keadaan bising sangat. Mama awak mengarahkan agar pernikahan saya diteruskan. Apa, diteruskan?? Saya nak kawen dengan siapa. Ashraf dah tak ada lagi.
"Aku terima nikahnya Alea Athirah bt Suhaimi dengan mas kahwinnya Rm 100 tunai.."

Saya nyaris pitam tatkala suara awak yang menyempurnakan akad nikah sebentar tadi. Saya dah jadi isteri awak. Jasad Ashraf dikebumikan 2 jam selepas pernikahan kita selesai. Kenduri di siang hari tahlil pada malamnya. Saya rasa semuanya bagai mimpi, awak. Saya bercinta dengan orang lain dan menikahi orang lain. Tatkala malam menjelma, saya menangis. Gaun tidur merah tanpa lengan dan jarang yang dihadiahi Ashraf dahulu saya sorokkan. Saya kerap berangan bagaimana rupa saya ketika memakai baju ini pada malam pertama saya dengan Ashraf nanti. Tapi, angan-angan saya selama ini musnah. Sedang asyik saya menangis dan berteleku dibirai katil, tiba-tiba pintu diketuk. Tiba-tiba wajah awak muncul membawa sedulang makanan. Makanan itu awak letak kat meja bulat di tepi tingkap. Awak papah saya. Awak suapkan makanan kat saya. Saya menerimanya dengan rela mungkin kerana saya terlalu lapar saat ini. Saya pandang awak. Awak, kenapa awak kembar Ashraf. Kenapa wajah awak terlalu seiras. Awak, sakit hati saya pandang wajah awak!! Saya menepis tangan awak yang ingin menyuapkan makanan ke mulut saya. Awak kelihatan kaget. Saya tahu awak mesti melenting, kan. Tapi, tanggapan saya salah. Awak hanya senyum sambil mengutip makanan yang tumpah tadi. Saya mendengus dan berbaring di katil. Apabila awak menghampiri saya, saya sengaja memejamkan mata.
"Abang tahu sukar bagi Lea untuk terima perkahwinan ni. Abang pon macam tu juga. Abang tak akan paksa Lea untuk menerima perkahwinan ni. Terpulanglah pada Lea sendiri. Abang sanggup menunggu walau berapa lama pon asalkan Lea dapat menerima pernikahan ini dan diri abang seadanya. Selamat malam Lea."

Saya terkejut. Abang?? Saya menjeling awak yang mengaturkan tilam dan bantal di atas lantai. Tiba-tiba hati kecil saya berbisik perlahan. Suhu bilik semakin menyejuk, sanggupkah saya membiarkan awak kesejukan dibawah?? Saya ingin mengajak awak tidur dikatil saya..tetapi ego saya mengatasi segala-galanya..

Genap 2 minggu perkahwinan kita, mama awak suruh kita pindah. Mama awak amat sayangkan saya sejak saya kapel dengan Ashraf lagi. Saya rasa terharu kerana masih ada yang menyayangi anak yatim piatu macam saya ni. Kita menurut sahaja perintah mama awak. Kita pindah ke seksyen 11 Shah Alam iaitu rumah awak yang sebelum ni. Saya tak dapat agak macam manalah rumah bujang awak. Mesti tunggang langgang. Saya terkejut. Rumah awak macam hotel. Teramat kemas dengan susun atur perabut yang sesuai dengan warna dan persekitaran. Opps, saya lupa, awakkan arkitek. So, saya tak payah kemaskan rumah ni.

Di rumah ni, kita tidur di dalam bilik yang berasingan. Kehidupan kita berjalan lancar walaupun kita berkomunikasi sekali-sekala sahaja. Kita lebih banyak bersms walaupun bilik kita hanya sebelah menyebelah sahaja. Awak kata, supaya hubungan kita bertambah rapat melalui sms. Seperti kapel zaman sekarang. Ada-ada je awak nih. Hari-hari yang mendatang meneyebabkan kehidupan kita bahagia. Saya mula memanggil awak abang. Saya ingat lagi sewaktu mula-mula saya memanggil awak abang. Habis wajah saya disembur air milo yang awak minum. Sepanjang hari tu 7 kali awak call saya just nak dengar saya panggil awak abang. Bila awak balik kerja, awak tak nak masuk rumah. Awak berdiri je depan pintu tu.
"Kazaf, masuklah. Kenapa kat luar tu. Kan dah sampai rumah ni."
"Pergilah masuk dulu. Nak rehat dulu kat luar ni" ujar awak. Awak merajuk ke. Seronok saya tengok muka awak yang mencuka tuh. Awak nak saya panggil awak abangkan??
"Kazaf, masuklah..kalau tak nak masuk saya kunci pintu ni"
"Tak nak masuk. Nak tidur kat luar"
Saya menggeleng. Saya kuncikan pintu tuh. 1 jam kemudian, saya keluar dan tengok awak tidur kat birai kolam renang. Saya sentuh rambut awak. Saya perhatikan awak. Saya renung wajah awak. Memang..awak dan Ashraf langsung tiada perbezaan. Kulit, kening, mata, hidung dan bibir semuanya sama. Saya sentuh wajah awak. 1st time saya berani buat macam nih. Tiba-tiba, awak terjaga. Terkejut baboon saya awak. Saya hampir jatuh ke kolam renang tetapi sempat ditarik awak. Last-last, kita sama-sama terhumban ke dalam kolam tu. Awak ni memang gila. Awak buang semuanya sampai tinggal boxer je. Saya menjeling nakal.
"boxer tu tak buang ke??" soalku nakal. Aku lihat dia memegang boxernya.
"Jangan buang tu..jom naik.."
"Jomlah mandi. Seharian abang tak mandi tau. Bestnye dahlah mandi dengan Lea.." katanya nakal. Aku ketawa.
Awak simbah saya dengan air. Habis saya tertelan air kolam tu. Yekk!!tak best tau. Kita berenang dan bersuka ria dalam kolam tu. Tepat jam 12 tengah malam. Tiba-tiba awak menarik saya kedalam dakapan awak. Saya terpaku. Mata saya terbelalak.
"Abang sayangkan Lea. Lea masih tak dapat menerima abang ke??" soalnya. Aku bingung. Namun, hati ini kuat mengatakan yang aku masih mengingati Ashraf. "takpelah Lea, abang faham.." katanya sayu. Selepas itu kita naik dan masuk ke rumah. Sebelum masuk ke bilik, saya memanggil awak..
"Kazaf…abang, terima kasih kerana faham diri Lea. Lea dah cuba tapi tak boleh. Gud nite abang..mimpi yang indah-indah.." kataku. Aku lihat dia senyum.
"mimpi indah abang ialah Lea"katanya perlahan. Terlalu perlahan sampai aku tidak bisa mendengarnya..
Awak menghampiri saya. ubun-ubun saya awak kucup. Lembut dan hangat. Keesokannya, kita sama-sama demam..demam sehingga mama terpaksa datang menjaga kitakan awak..

Sudah 3 hari berturut-turut awak balik lewat. Selalunya tak pernah pulang selepas pukul 8 malam. Tapi, masuk hari, setiap jam 12 tengah malam, barulah awak pulang. Tatkala awak masuk ke rumah, saya yang sedang menunggu awak di ruang tamu seolah-olah tak wujud. Awak, kenapa nih?? Saya buat awak terasa hati ke?? Apa salah saya?? Hari ni tergerak hati saya nak ke Giant. Banyak barang dapur kita yang dah habis. Semalam ahad, sepatutnya, kita sama-sama keluar membali barang dapur. Tapi, awak tak balik rumah pun semalam. Awak dah bosan ke tunggu saya?? Awak dah jumpa orang lain ke?? Takpelah awak, saya redha. Lagipun memang semua ni salah saya. Selesai membeli, saya ke mc’d.

Dulang yang saya tatang jatuh. Air dan makanan jatuh ke lantai. Saya terduduk. Benarkah apa yang saya lihat. Saya lihat awak sedang berbual mesra dengan seorang perempuan. Cantik perempuan tu. Tanpa membuang lebih banyak masa kat situ, saya berlari dan terus pulang. Barang-barang yang saya beli tadi semuanya tertinggal di mc’d. saya menangis sambil memandu. Kenapa saya nak menangis sedangkan saya tak mencintai awak. Kenapa saya nak menangis sedangkan saya tak pernah sayangkan awak..Tapi, hati saya dah terluka dengan tindakan awak. Sampai hati awak buat saya macam ni. Tapi, ini memang balasan untuk saya. Jam 8 malam, saya pulang ke rumah. Suasana gelap gelita. Saya menolak pintu perlahan-lahan..Tiba-tiba..
"Surprise…"
Saya ternganga. Saya lihat awak, mama, perempuan yang saya jumpa kat mc’d tadi dan jiran-jiran kita semua menjerit dan nyanyikan lagu hepy burfday kat saya. Awak menghampiri saya..
"Lain kali kalau jealous pon jangan tinggal barang yang dibeli ni merata-rata tau. Barang mahal sekarang ni" katanya selamba menghulurkan plastic bag yang saya tinggalkan tadi. Saya tersipu malu. Saya menampar dada awak lembut. Selepas itu, kita berpelukan.
"Abang, Lea sayangkan abang.."kataku
"Alhamdulillah..lagi..sayang je ke"
"Lea rindukan abang.."
"Lea pon dah pandai jealous ye..thanks coz sudi terima abang..dah lama abang nantikan saat nih. Can I…"katanya."Err..takpelah".

Saya mencebik. Dengan beraninya, saya tarik dan kiss bibir awak. Tetamu kita semuanya ternganga. Beranikan saya..Awak minta izin ke tandas. Dari ruang tamu, saya boleh dengar suara awak yang menjerit ‘yahoooo’ dari dalam tandas tingkat 2. Awak ni, memang tak tahu malu..

Setahun kita kawen, saya minta izin untuk bekerja. Tanpa banyak soal, awak membenarkannya. Awak, saya cintakan awak!! Saya bekerja sebagai pegawai di Concorde hotel. Di tempat kerja saya, ada seorang lelaki yang selalu usha saya. Pernah sekali saya mengadu kat awak. Awak suruh saya sabar dan teruskan bekerja. Kalau tak tahan baru berhenti.

Yang anehnya, semakin lama saya kerja, semakin tinggi sayang saya kat lelaki yang bernama Haikal. Saya sayangkan dia, awak. Saya tak tahu kenapa. Semakin saya sayangkan dia, semakin menebal benci saya kat awak. Saya tak tahu kenapa. Saya kerap membohongi awak dan pulang lewat dengan alasan ‘jumpa client’, ‘jalan jam’, ‘banyak kerja’..banyak alasan yang saya bagi kat awak. Sebenarnya saya pergi date ngan Haikal. Hari tu, sewaktu saya dan Haikal lunch kat Seol Garden, awak tiba-tiba datang. Saya kaget. Awak tumbuk Haikal dan saya menampar awak. Saya menjerit memberitahu bahawa saya mencintai Haikal. Entah syaitan apa yang merasuk saya, saya pon tak tahu. Saya bingung dengan keadaan saya sendiri. Entahlah, sejak awak disahkan mandul, saya menjadi tawar hati dan bosan hidup bersama awak. Yelah, saya takkan ada zuriat saya sendiri kalau terus bersama awak. Dengan kemarahan yang tinggi, saya menghina awak.
"Kalau I terus hidup dengan you, sampai tualah I tak ada anak.."jeritku
"Lea, kenapa ni. Kenapa Lea ungkit benda ni. Dulu Lea cakap takpe. Kenapa sekarang Lea berubah"
"Lea berubah sebab Lea nak lelaki yang kuat..kau faham tak Kazaf..dia nak lelaki yang kuat macam aku. Yang boleh berikan zuriat untuk dia" sampuk Haikal tiba-tiba.

Saya benci awak!!Benci!! Saya mengajak Haikal ke tempat yang menghiburkan. Dia membawa saya ke disco, awak. Dia belikan saya air. Belum habis segelas saya minum, saya rasa dunia berputar selepas tu, saya rasakan dunia saya kelam. Tolong saya, awak!!Tolong saya!!

Matahari semakin meninggi. Saya terjaga. Tiada seurat benang pon pada badan saya. Saya lihat Haikal yang bertuala. Air mata saya tumpah. Mengertilah saya kenapa Haikal baik dengan saya selama ni. Awak, saya menyesal!! Sumpah!! Saya menyesal..menangis sehingga keluar air mata darah sekalipun tiada gunanya. Dengan juraian air mata yang tidak putus, saya pulang ke rumah. Sesampainya saya dirumah, awak memeluk saya. saya lihat ada seorang ustaz bersama beberapa uncang merah yang berbau busuk.
Ustaz itu menjelaskan keadaan saya yang membenci awak. Rupa-rupanya Haikal menggunakan makhluk halus dalam mendapatkan saya. Sebab itu, saya tiba-tiba sayang padanya. Saya menangis teresak-esak. Semuanya terlambat awak, dia dah rape saya, awak. Saya tak sanggup beritahu awak!! Saya takut awak tak dapat menerima saya..

Dua bulan kemudian, saya disahkan hamil. Saya melihat wajah awak yang merah menyala. Telinga awak merah sangat. Awak memang marahkan saya.
"Kenapa tak cakap awal-awal..Alea, kenapa tipu I salama ni."
"Lea, takut abang. Lea takut sebab Lea dah kotor. Dia dah rape Lea, abang."
"Kalau Lea beritahu awal-awal maybe I boleh terima. Lea, hati I dah sakit sangat. I tak mungkin dapat maafkan Lea. Sorry, tapi memang I tak boleh maafkan Lea. Semuanya terlalu melukakan dan mencabar I."
"Tapi..tapi..ni bukan kehendak Lea, abang. Binatang tu yang buat Lea macam ni. Lea tak sedar masa tu."
"I knew that Alea Athirah. Tapi, Lea sepatutnya milik mutlak I..tapi Lea dah jadi bekas orang lain. Lea ingat senang I nak terima Lea balik. Luka yang Lea tinggalkan terlalu dalam. I pergi dulu. Jaga baby baik-baik. Maybe I akan balik..maybe juga tak. Jangan tunggu I..I akan cuba maafkan Lea..Assalamualaikum.."

Itu kali terakhir saya jumpa awak.

Masuk hari ni dah 6 bulan awak pergi. Mama menjaga saya dengan baik. Setiap pagi saya bangun dan mengemaskan kamar awak. Selepas itu saya menunggu awak di muka pintu dengan air mata yang berlinangan di pipi saya. awak, bila awak nak balik?? Saya rindukan awak?? Tiba-tiba saya tertidur. Dalam mimpi saya, saya melihat awak yang senyum kepada saya. awak tak bercakap dengan saya pon. Saya kucup tangan awak. Selepas itu awak pergi..puas saya jeritkan nama awak, tapi…awak menghilang ditelan angin…

Minggu kedua bulan 6, awak akhirnya pulang. Saya tak dapat mengecam awak yang berjambang. Rambut awak panjang melepasi telinga. Keadaan awak tak terurus. Badan awak kurus. Wajah awak pucat dan mata awak..kuyu sahaja. Jelas awak menderita sepanjang 6 bulan ni. Awak berlari ke rumah dan memeluk saya. Lama kita berpeluk. Awak teresak-esak dalam dakapan saya sedangkan saya tak mampu menangis. Mama turut memeluk kita, awak. Awak sentuh perut saya..

"anak kita sihat, lea"

Saya tersentak. Anak kita?? Awak membahasakan anak yang saya kandung sekarang ini sebagai anak kita?? Saya senyum dan menangis. Saya memberitahu awak tentang Haikal yang ditangkap polis kerana perbuatannya terhadap saya. Selama ketiadaan awak, saya juga berusaha keras menuntut keadilan atas apa yang dilakukan Haikal terhadap saya. Akhirnya, Haikal dihukum penjara seumur hidup disamping menerima 4 sebatan..

Sejak awak pulang, awak sering menjaga saya. awak kerap menyentuh anak kita. Pada waktu malam sebelum tidur awak mebacakan surah Luqman dan Yusuf untuk anak kita. Awak cakap agar anak kita berwajah bersih dan berfikiran cerdas. Sebelum tidur juga awak akan mengucup saya dan perut saya. Awak bekerja dirumah sekarang ini. Awak menghabiskan masa awak dengan menjaga saya serta memikirkan nama-nama yang sesuai untuk anak kita.

"Kalau boy Samad kalau girl Bedah". Saya mencebik. Awak ni, takkan nak letak nama macam tu kat anak kita. Awak ketawa..
"Nak merajuklah macam ni" kataku. Awak berubah panic. Awak berusaha memujuk saya. Saya buat donno jer. Tiba-tiba..perut saya mencucuk sakit..
"Abang, dah sampai masanya.."kataku.

Saya lihat awak yang naik turun tangga. Satu persatu barang awak masukkan dalam kereta. Awak, saya dah nak bersalin ni. Melihatkan awak yang pucat dan berpeluh-peluh saya sempat ketawa. Akhirnya mama menjerit..
"Kazaf, cepatlah. Kau ke bini kau yang nak bersalin nih.."

Dalam kesakitan, aku ketawa..

Selepas berhempas pulas selama beberapa jam, akhirnya seorang putera lahir ke dunia disusuli seorang puteri. Saya lahirkan kembar untuk awak..awak meluru masuk. Awak azankan anak-anak kita. Selepas tu awak hulurkan anak kita.
"Samad, Bedah..duduk baik-baik tau.."kata awak. Saya menampar lembut bahu awak.
"Abang, takmo nama tu" kataku.

Saya lihat awak senyum. Awak meminta izin untuk memanggil mama yang tertidur di surau. Sebelum keluar awak termenung di muka pintu. Awak pandang saya..lama awak pandang saya sambil tersenyum..
"Jaga anak kita baik-baik. Lea jaga diri Lea baik-baik..pilihlah nama yang mulia maksudnya. Bimbing anak kita jadi anak yang soleh dan solehah.."

Saya keget dengan perangai awak. Selesai awak bersuara, awak tiba-tiba jatuh..

Awak, dah 6 bulan awak tidur. Awak tak nak bangun ke tengok anak kita. Awak, bangunlah. Saya rindukan awak. Anak-anak kita dah pandai merangkak tau. Bangunlah awak, dah lama saya tak bercakap dengan awak. Saya rindu usikan awak. Saya rindukan awak..awak, kenapa tak beritahu awak sakit buah pinggang. Kedua-dua buah pinggang awak rosak teruk. Dah terlambat nak buat transplant, awak.

Awak, walaupun awak akan koma untuk setahun lagi, sepuluh tahun lagi atau selama-lamanya, saya akan menunggu awak. Saya takkan paksa awak untuk bangun. Sedarlah bila awak benar-benar bersedia. Saya akan bimbing anak kita untuk jadi muslim yang sejati..
Setelah 3 tahun kita menikah barulah saya mampu menjawah soalan awak yang dahulu..

Why me sweety??
-sebab abang anugerah tuhan buat Lea..
-sebab abang suami Lea yang terbaik
-sebab abang cinta Lea
-sebab abang, Lea ada semangat semula
-akhir kata, sebab Lea cintakan abang

Kertas pink bercorak hati yang awak berikah dulu, saya lipat dan letakkan dalam genggaman tangan awak yang terkulai layu. Assalamualaikum awak, tidurlah dengan tenang dan bangunlah bila awak dah bersedia…mimpi yang indah-indah awak.. kerana mimpi indah awak ialah saya..

Kau begitu sempurna
Dimataku kau begitu indah
Kau membuat diriku
Akan selalu memujamu
Di setiap langkahku
Ku akan selalu memikirkan dirimu
Tak bisa ku bayangkan hidup ku tanpa cintamu
Janganlah kau tinggalakan diriku
Takkan mampu menghadapi semua
Hanya bersamamu ku akan bisa
Kau adalah darahku
Kau adalah jantungku
Kau adalah hidupku
Lengkapi diriku
Oh sayangku
Kau begitu
Sempurna..
posted by Penulisan2u @ 1:43 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
49 Comments:
  • At 5/11/08 4:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    uwaa...
    cdeynyer! =(
    -mieya_ed0ya-

     

  • At 5/11/08 7:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aduhh..cm nk nanges jeh...
    napa sedey sgt nih???
    huhuhuhuhuhu....

     

  • At 5/11/08 8:08 PG, Blogger zue_amin said…

    good job sis sweet nie...
    2 thumb up for u....
    keep it up k...
    nice story...
    O_~v

     

  • At 5/11/08 8:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huu..cdey sgt...

     

  • At 5/11/08 9:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    isk isk sdeynyer..nway congrates! Cte yg len dr yg len.

     

  • At 5/11/08 9:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menarik n sedih....
    nice stOry...
    ...**gOOd**...

     

  • At 5/11/08 11:57 PG, Blogger misz nana said…

    memang sedih..
    huhuu..

     

  • At 5/11/08 11:58 PG, Blogger Bunga Hati said…

    adoiii..touchingnyer
    tp die kazaf koma je kn
    mtk2 t'tbe ade peluang
    blh kn?

    congrates writer!
    kn bes cite len dr yg len
    kalo x sepesen je..=)

     

  • At 5/11/08 1:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ha'ah la...
    sdey sgt...huhu..

     

  • At 5/11/08 1:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sumtime confius..tp best.. keep it up..

     

  • At 5/11/08 1:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    congratz..best sgt cte ni..keep it up..hmmm..nak tnya..kisah benar ke ni?

     

  • At 5/11/08 1:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    congratz..best sgt cte ni..keep it up..hmmm..nak tnya..kisah benar ke ni?

     

  • At 5/11/08 3:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Sweetlavender..........awk punya story memang best...sy meminati cara awk mengolah...ada kelassssssss....

     

  • At 5/11/08 5:33 PTG, Blogger Unknown said…

    cerita ni buat saya nangis.. so sad

     

  • At 5/11/08 9:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet+romantic+sedey=best giler..
    aww..l luv kazaf so much..b'tuah lea dpt suami cam kazaf..
    oh my kazafx2

     

  • At 5/11/08 9:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih jalan cerita yang baik. Teruskan usaha anda dan nak tunggu cerita yang kelima nanti.

     

  • At 5/11/08 11:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yang sangat menarik...tiada singkatan2,bahasa2 sms etc...memang seronok saya baca cerita ini.tahniah buat pengarang.

     

  • At 6/11/08 3:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Tak tahu nak cakap pe lepas baca cerpen ni.. sumer feel ada dalam hati ni..
    Anyway tahniah sis. Crita sis sgt2 menyentuh emosi dan menarik..
    Nak tanya leh? Citer betul ker????
    hehehehe

     

  • At 6/11/08 6:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gillerr
    cedihh betullah blh bt drama ni best3
    Gud Job

     

  • At 6/11/08 10:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnyer..bez la awk..
    btlkan..klu cinta tu mulia...dtg segunung cabaran pun..cinta ttp satu...good luck..keep it up..congratulation..-emira

     

  • At 7/11/08 7:53 PG, Blogger GirL on ChaiR said…

    Mmg best n romantik

     

  • At 7/11/08 5:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmmm...citer nie sedih sangat hingga menusuk kalbu...

     

  • At 8/11/08 11:20 PG, Blogger sweetlavender said…

    x de r..mane ade citer betul..sy br form 3..kalau boleh bce citer ney smbl dgr lagu sempurna dr andra and the backbone

     

  • At 8/11/08 11:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apsl cite sedih sgt? x best la ending die..sedih sgt..

     

  • At 8/11/08 3:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    arap2 awk dpt tulis cter yg syok cm gnie er...

     

  • At 8/11/08 6:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih..tp bagus..coz x sume cite perlu ada happy ending..coz reality x mcm 2..

     

  • At 8/11/08 8:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice...
    like it s0 damn much..
    hhahahhaha...
    like me 0ne of da' charachter in dis st0ry..

     

  • At 10/11/08 11:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good job.anda mmg berperasaan wlaupn sume cite anda masih lg mempunyai plot yg sama tp diolah dgn menarik pd setiap cerite..syabas

     

  • At 10/11/08 11:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kn bes klo samad n bedah 2 anak betol kazaf n lea

     

  • At 10/11/08 1:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cdeyyyyyyyyy.......

    -ziera @ megat hafiz deraman -

     

  • At 12/11/08 10:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nagis bce cite nie :(

     

  • At 17/11/08 5:32 PTG, Blogger charlieangel said…

    best tapi sediiiiihhhhhh sangaaaaaaaat:(citer real ke ni?if x,gud job coz dpat hasilkan krya yg nmpak real..nangis baca citer ni...

     

  • At 18/11/08 7:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    air mataku jatuh tnpa kusedari..sdeyy..hope it dont happen to me

     

  • At 21/11/08 2:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt.. tp soday........ nye..

     

  • At 21/11/08 4:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape ni cik adik... knp tls citer mcm ni... uwaaaaaa.... sedih... tp bes... :) hehehe...

     

  • At 23/11/08 6:58 PTG, Blogger bartdaer said…

    ringkas, padat n sampai ape yg nak d sampai kan..tahniah..

     

  • At 25/11/08 5:11 PTG, Blogger Syareena Rahmat said…

    Assalamualaikum Miss SweetLavender ! :)

    cerita nie sangat padat(mcm org ats kate) and tak mengarut pun ! memang best ! cerita nie tak banyak kata2 jwang yang kadang2 uat saye menyampah ! ape yg jelas , cerita nie best ! and , mampu buat saye menangis ! menangis bukan sebab sedih ! saye sendiri tak tahu kenape saye sedih ! sungguh ! crita ney , memang best ! harap dpt bace lagi karya awk ! and berharap lebih bagus dari yg bagus nie ! keep it up oke ? good job ! well done and teruskan berkarya ! :))


    butbut , nak tanye sagtu soklan agk sengal ney , kazaf tuh , Coma kan ? bkan meniggal , kan ? heeee ! :DD

    cuz ta bape dpt tgkap skit hjung2 uh ! last prnggan uh :)

    nice story ! :)

     

  • At 27/11/08 10:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rase nk ngs jerr...

     

  • At 15/12/08 11:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    macam tak sesuai jea guna awak, saya tuh! panggilan tuh untuk 'orang pertama'. tapi sebagai pencerita penulis kena guna bahasa 'orang ketiga'.

    orang pertama maksud nye = saya, awak, aku, dia.

    orang ketiga maksud nye = mereka, beliau.

     

  • At 22/12/08 2:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best.. rse cm sdey pon ad.. author berjaya wat pembaca rse sdey.. ad sambungan ke?? x sabo rsenye.. hopefully laki 2 dpt bgun dr koma 2.. hopefully it will be a happy ending story.. gudluck..
    raihan_d0lphin94

     

  • At 23/12/08 4:09 PTG, Blogger ~|| iezanief ||~ said…

    best citer nih.. jalan citer bagus..

     

  • At 25/12/08 8:11 PTG, Blogger ~miSh lOwlipOp want tO be haPPy~ said…

    ceDeyh nyerRp...
    ToucHing~i give you 5 staR!!
    Gud StoRy~different!!

    kEEp uP!
    COnGrAtS!!

     

  • At 29/12/08 2:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya perhatikan dalam banyak karya di sini, penulis sangat berkira untuk mencari nama-nama watak yang kedengaran agak 'glamour' dan lain daripada yang lain, tanpa mempedulikan maksudnya. tapi maaf saya perlu tegur, KAZAF itu maksudnya 'menuduh zina' i.e. menuduh perempuan yang baik2 melakukan zina tanpa mengemukakan 4 saksi yang adil...

    other than that, jalan cerita bagus dan tersusun, serta bahasa yang digunakan juga bagus.

     

  • At 3/1/09 10:00 PG, Blogger atiqah's biscuits said…

    wargh...sedey nyer tp best siot...mngalir air mataku T_T...hehe

     

  • At 16/1/09 9:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg best giler.. i agree sgt dgn komen2 yg lain.. tegak bulu roma i masa bacanyer.. nice job sis.. keep your work..:)

     

  • At 23/3/09 9:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tajuk ni seperti penah kudgr?!

     

  • At 11/6/10 9:39 PTG, Anonymous gadis_chubby20 said…

    even sye ter lambat baca 2 tahun cerpen nie.. rasaye x terlambat nak ckp best giler der

     

  • At 19/5/11 2:42 PTG, Anonymous elisha_amira said…

    sedihnye.......sy tahan air mata coz tgh keja,terkantoi nti.

     

  • At 24/6/12 10:24 PTG, Blogger mrsone said…

    sedihnye...buat touching je...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group