BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Khamis, November 27, 2008
Cerpen : Kisah Cikgu N Doktor
Nama Pena : Mak Cik Sempoi

"Awak ni naper?Nk cari psl sgt ke? Saya cakap leklok, awak cari psl lak!!!"si cikgu mula naik angin.
"Yelah, awak dh langgar keta baru saya nih....bayar balik ganti rugi!!!Saya x kira, awak bayar skrang!!"si doctor masih x puas ati....
"Hek elleh...stakat keta proton je watper? Mcm xder kelas jer....ingatkan keta Mercedes ke, BMW ke....pi blah ar....keta murah cam proton Pesona ni watpa?"si cikgu mengetuk keta si doctor...
"Murah ko cakap?! Wei, stakat keta Kelisa cabuk ngko tu ader kelas ke ha?!"si doctor dh naik berang...
"Lantak kat ko ar... aku ada banyak lagi keje aku...bye2.."si cikgu masuk dlm keta dia n trus pecut tinggalkan si doctor tu...
Tiba2...tayar keta si cikgu tu pancit....
"Arghh!!!Apsal aku pon dpt masalah cam ko???!!!"si cikgu x dapat tahan sabar..
"Sbb...aku dh doa kat ko...padan muka ko!!!Ngeh3..." sengih si doctor..
"Arghh!!!" si cikgu menendang tayar ketanya...
"Mula2 aku Nampak minah ni sopan je...rupa2nya ganas jugak eh...isk2.."detik ati si doctor.
Si cikgu trus membuka bonet ketanya dan mengeluarkan tayar...lepas tu, dia menggantikan tayar tersebut.
"Yeah...berjaya!" bisik si cikgu pada dirinya sendiri...
Si doctor pandang si cikgu lagi...apa lagi kerja minah ni lepas ni...dh berupe cam org laki je dia ni....detik ati si doctor...si cikgu menghidupkan enjin...enjin pulak rosak!!!
"Arghhh!!!!"si cikgu menghentak ketanya....kemudian, dia melihat-lihat enjin...ok, apa yg x ok? Hah, minyak dh sampai level E dh!!!!Dia segera menenangkan dirinya lalu dikluarkan botol minyak petrol ngan satu alat yg dpt mengelakkan minyak dari tumpah....isk2...bagus sungguh cikgu sorang ni!!
"Opps...lupa ko ader kat cni lagi...ok, aku nk chow dulu,bye2..."si cikgu melambaikan tangannya sambil memecut laju selaju 100km/j...isk2...kalo dh ganas tu mmg ganas sungguh!!!
"Eh, apsal aku dok diam je? Apsal aku x serang dia tadi???Arghhh!!!!Geram btol ar aku ngan minah sorang ni!!!"
Tp, tika ini...tiada siapa yg tahu, si cikgu sedang bersedih atinya...
-----------------------------
Pukul 12.30 tengah malam...ER masih lengang...ntah naper...xder org pon yg ada kat ER tu...dan, hanya sorang je insan yg dok kat ctu, sapa lagi kalo bukan si doctor...Dr. Fahri. Matanya yg sememangnya mengantuk terlelap seketika. Menjaga ER ni mmg membosankan!!!
Tiba2...
"Doc, emergency case ni!!! Pendarahan d kepala...teruk jugak!! Satu lagi, keretakkan d bahagian tulang rusuk..."
"Astaghfirullah...teruknya..."dgn segera dia bergegas ke dlm wad selepas menyarungkan sarung tangan getah....
-----------------------------
"Hello...Zahra...I am so sorry...tabahkan ati ye..."kata Kak Zahlia...kakak si cikgu...
"Napa akak?Apa dh jadi?Akak...please, tell me!"
"Azlan accident...langgar lari...ada org rempuh moto dia n...what I want to say...dia sgt kritikal skrang ni...sabar ye..." talian terputus...dia x sanggup lagi mendengarnya...
"Ya Allah, tabahkan atiku..."bisik atinya dlm esak tangis...
-----------------------------
"So, mcm mana keadaan mangsa tu? Kritikal lagi ke?"Dr. Zahlia betanya.
"Dh stabil ckit, doc...masih dlm keadaan koma..."Dr.Fahri menyatakan.
"Mintak2 la dia cepat sedar...dia tu tunang kembar saya..."
"Oh, begitu...hmm..."
-----------------------------
"Cikgu, ‘o cikgu...cikgu ni napa?"soal Mira, anak muridnya.
"Eh, xder apa2...napa? Ada yg x paham?"lamunannya terhenti...
"Saya x paham psl ni...apa bezanya evaporation ngan boiling ni? Cikgu lukis peta minda tu je...x terangkan langsung pon...saya x paham ar...apsal cikgu letak tanda "/" kat perkataan boiling ngan evaporation tu? Dua2 tu sama ke?"
"Eh, cikgu x terang lagi ke?"
"Yelah cikgu...satu kelas x paham apa yg cikgu lukis tu...napa cikgu lukis balang air, bentuk kuboid ngan angin? Kami x paham la, cikgu..."adu Iman...
"Eheh...sori2...ok...ni kita nk blajar psl Matter. The Change of State of Matter...contohnya cam melting process...mula2...dari solid betukar ke liquid...puncanya sbb haba yg panas..."ntah paham ke tidak budak2 tu...cikgu ni cakap straight je...isk2...ni la masalahnya bila ati tengah gundah-gulana....
"X paham!!!"satu kelas menjerit...biasa la, budak2 kecik...ckit2 nk jerit...
"Cikgu...kami budak darjah 3 la...yg cikgu ajar SN darjah 5 tu watper???Rasanya abg saya pon x blajar lagi topic ni..."Akmal bersuara.
"Eh, korang ni darjah 3 ke???Eh, bukan cikgu masuk kelas darjah 5 ke??"
"Cikgu...cikgu watper kat kelas saya ni? Kan skrang ni waktu BM...Sains bukan lepas rehat ke?"tegur Cikgu Ramlah di depan pintu kelas...
"Maaf la..saya silap kelas...hehehe,"malunyer la jadi cikgu cam cikgu sorang ni...
"Cikgu, kelas darjah 5 kat tingkat atas...jgn silap lagi tau?Nanti cikgu gi kelas sebelah lak..."kata Cikgu Ramlah...
"Ok,"sengihnya...dia tau, rakan sekerjanya itu memperlinya...
-----------------------------
31 Jun 2005,bersamaan ari ni, tarikh yg pasti akan diingatinya sampai bila2...pada tarikh ni la...pertama kalinya,dia gagal menyelamatkan pesakitnya...tp, itu adalh ketentuanNya...
Dia kluar dari bilik pembedahan itu...mmg sudah ajalnya si pesakit itu pada tarikh ni...Pada awal pagi tadi...pesakit mmg seperti bertarung dgn nyawanya...dan dgn segera itulah dia bertindak...tp, apakan dayanya sbg sorang manusia?
Ah, doctor x bleh emosional sgt...
"Doc, mcm mana keadaannya?"soal Dr.Zahlia.
"I am so sorry....I failed..."
"Akak...Abg Lan mcm mana?" Si cikgu menggoncang bahu kakak kembarnya....
"Adik...sabar ya..."Dr.Zahlia memeluk adiknya...
Ya, mmg perit rasanya...
"Cik, maapkan saya...I failed...saya gagal selamatkan dia..."Dr.Fahri melutut mohon ampun...dia tau...kalo dia bertindak awal, mesti dpt menyelamatkan nyawa yg terbang itu...
"Ko lagi!!! Kenapa ko x abis2 menyusahkan idup aku??? Aritu kat tengah jalan pon ko nk cari psl ngan aku!!!Ko tau x? Aritu aku emergency sgt???Mak aku sakit kat kampong tau x?Bila aku sampai kat sana...semua dh xder...ni semua sbb ko!!! kali ni, ko nk seksa jiwa aku lak??Wei, aku xkan maapkan ko!!!"kata Cikgu Zahra ngan nada yg amat tinggi.
"Adik, sudahlah adik...dia pon manusia...yg menentukannya hanya Allah,dik...istighfar dik..."
"Akak...adik rasa x mampu tanggung semua ni,kak...adik lemah akak...aritu, mak tinggalkan kita tp, arini lak...adik x dpt tahan akak...adik pompuan, bukan lelaki, adik x setabah n sekuat org lelaki kak..."air matanya mengalir begitu laju...sgt laju...
"Doc, I am so sorry...saya penyebab segalanya...saya berdosa, doc...doc, ampunkan saya...saya berdosa,doc..."rintih Dr.Fahri...dia tlah menghancurkan jiwa sorang wanita...dia rasa amat bersalah...
"Jgn risau, Dr.Fahri...adik saya tengah sedih sgt tu...dia x dpt kawal perasaan...nanti, redalah..."tiada siapa yg tahu...di sebalik ketenangan Dr.Zahlia itu...dia sedang menangis sekuat-kuatnya dlm ati...tp,dia x mau menunjukkannya...dia juga turut rasa pedih kembarnya itu...
-----------------------------
Pusara yg masih merah itu ditatapnya Zahra dgn sayu...
"Dik, jom balik...sudahla...kita dgn dia sudah terpisah d alam lain...kita hanya mampu berdoa saja,dik...jom, kita balik..."lembut pujukkan Zahlia.
"Mmm..."Zahra hanya mengangguk...
"Cikgu...Cikgu Zahra...maafkan saya...saya berdosa..."Dr.Fahri menghampirinya...
"Nk apa lagi??Sudahla tu...aku mls nk cakap apa2 ngan ko...baik ko blah dari cni jer...aku meyampah tau x?"walaupon dlm nada yg rendah, tp, cukup jelas dan cukup untuk membuatkan telinga si doctor berdesing...
"Ermm..."si cikgu berlalu meninggalkan si doctor d ctu...
"Doc, I am so sorry 4 my sis..."ucap Dr.Zahlia... dia pon trus berlalu pergi...
-----------------------------...
Tiga bulan kemudian...
"Cikgu...saya rasa boring la...jom ar kita gi makmal...jeles la tengok akak2 ngan abang2 tahap dua wat mcm2 eksperimen...cikgu, jom ar..."pujuk Mira.
"A’ah la...cikgu...kita kan dh abis sukatan pelajaran...ape salahnyer,kan?Jom la...jom la..."pujuk Zarif pula...
"X bleh la...nanti guru besar marah...tunggu la tahun depan ek? X lama...lagi tiga bulan je..."Zahra tersenyum tengok gelagat anak2 muridnya yg comel itu...
"Cikgu...jom la..."rengek dua tiga org budak lagi...
"Ok2...nk masuk makmal kan?"
"Nak!!!" satu kelas jawab...
"Suh Puan Muniandy bawa, nk?"Zahra menggertak mereka.
"X mau la...cikgu...Puan Muniandy tu garang cam lion je...eh, silap bukan lion...cam dragon je...Kami nk gi ngan cikgu.."adu Akmal. Isk2...kecik2 dh pandai mengutuk org...bebudak zaman skrang ni la...
"X bleh!"jawab Zahra.
"Alaa...cikgu ni... x best la camni..."
Tok...Tok...Tok...
Dr. Fahri mengetuk pintu. Cikgu Zahra tercengang d dlm kelas...
"Cikgu...bleh saya jumpa cikgu?"
"Fiwwit...uncle...uncle ni kekasih cikgu ke? Uncle2...uncle ni encem la..."rasa cam nk ketuk2 je budak2 ni...kalo anak aku la...dh lama aku tampo...nasib la korang anak org lain...detik ati Cikgu Zahra...
"Eh, maner ader..."Dr.Fahri mencuit pipi Akmal yg bersuara tadi...
"Uncle ni, kawan cikgu la...dok diam2 tau dlm kelas..."pesan Cikgu Zahra.
-----------------------------
"Apa lagi ko nk? Nk kaco kelas aku lak??Wei, ko ni x sudah2 menyusahkan idup aku!!! Blah ar...mengacau aku nk mengajar je..."marah Zahra.
"Aku bukan nk kaco ko...Cuma, aku nk mintak maap lagi...aku tau ko dh pulih..."
"Kan ke aku dh cakap? Aku x kan maapkan ko!!!"kata Zahra.
"Akmal2...cikgu tu tengah gaduh ke? Ke diorang nk clash?"bisik Zarif sambil menjengok ke luar tingkap...
"A’ah kot...rasenyer cikgu nk putus ngan uncle tu kot...ish, x best la camni..uncle tu encem pe? Sesuai la ngan cikgu..."pandai btol budak2 ni bersangka...isk2...skali bleh match kan org lak tu...isk2...
"Zarif...saya rase kan...cikgu ngan boyfriend dia tu ada problem besar la..."bisik Mira lak...
"Dh la...mls nk layan kisah chenta cikgu ni...jom, kita main roket!!Nk x?"Kata Zarif.
"Nk2.."Mira n Akmal angguk.
"Baik ko blah skrang!!" usir Cikgu Zahra dlm nada yg rendah...
Cikgu Zahra masuk ke dlm kelas...alaaa...x sempat nk main roket2...bisik ati Zarif..sian la korang budak2...
-----------------------------
"Aku rasa bersalah sgt...Ya Allah...apa yg aku dh wat???Aku dh menghancurkan jiwa sorang wanita...Ya Allah, Engkaulah yg Maha Pengampun...Ampunkan daku Ya Allah...Aku mohon padaMu Ya Allah...engkau lembutkanlah atinya..."Fahri berteleku d atas sejadah...atinya x tenang, dia sgt bersalah!!!
H/p berdering...ah, On-Call lagi...dia segera ke hospital. Mangsa sedang menunggunya d sana. Dgn kelajuan lebih dari biasa...dia memecut ke hospital. Dia x mau gagal lagi. Cukuplah dgn satu kegagalan yg menyeksa jiwanya.
"Doc, mangsa tu...Dr.Zahlia...doc, saya pon x percaya sgt...dia accident masa dia balik ke rumah tadi..."sorang jururawat melaporkan pada Dr.Fahri.
"Ya Allah, teruk ke?"
"Syukur Alhamdulillah...x parah sgt..."
Slepas beberapa jam...
Syukur...pembedahan berjaya!!! Dia x tahu apa yg nk diucapkan...mmg dia amat terharu...teramat terharu...Di luar sana Cikgu Zahra setia menunggu dengan esak tangisnya...
"Cikgu...jgn nangis lagi...sebenarnya, pembedahan tadi dh Berjaya! Syukur Alhamdulillah..."ucap Dr. Fahri menghentikan esak tangis Cikgu Zahra.
"Syukur Alhamdulillah...terima kasih, doc...saya x tau nk cakap apa...akak dh sedar ke blom?"
"Dia perlu rehat lagi...nanti, awak bleh la lawat dia esok...ermm...awak...dh maapkan saya ke?"soal Dr.Fahri.
"Saya...saya maapkan awak...saya x tau naper...saya kecewa sgt...sbb tu, saya x dpt kawal diri saya...n, saya pon nk mintak maap kat awak..."
"Its ok...saya x kisah sgt..."
-----------------------------
"Akak...akak...maapkan Zahra kak...Zahra banyak wat dosa ngan akak..."
"Its ok la syg...akak dh maapkan..."
"Aih...ngan bakal abg ipar ko ni x mintak ampun ke?"Zafri menegur mereka berdua...
"Watper???Ader ke adik saya wat dosa ngan awak?"kata Zahlia...
"A’ah la akak...tetiba je bakal ‘Cik Abg Syg’ akak ni nk menyebuk..."
"Oit...x sah lagi jgn arap la nk abg2 ke...syg2 ke...tampo kang..."seloroh Zahlia.
"Hehehe..."dh berkerut dh muka Zafri...
"Rilek ar bro...tunggu lagi sebulan je...hehehe..."ketawa mereka bertiga pecah...
-----------------------------
Tempoh sebulan dh abis...walaupon lengan si akak tu berbalut, tp, itu x menghalang niat sucinya mendirikan umah tangga bersama lelaki pilihan hatinya, Zafri. Tiada majlis persandingan tp sekadar walimah saja...dan org yg kena uruskan majlis tu x lain x bukan mestilah si cikgu...sian la dia ni, ke hulu ke hilir...melayan tetamu.
"Awak...nk tolong bleh?"Fahri bertanya...
"Eh, awakkan tetamu...watper nk wat keje2 ni? Dh, gi dok kat sana...nanti saya suh budak2 tu antar lauk kat meja awak..."
"Alaa...xkan x bleh tolong? Please la...saya tolong ek..."dia segera mencapai pinggan d dlm besen tuk membasuhnya...
"Ehem...mak tunggu nk makan ngan kamu...kamu dok dating upernyer..."sorang wanita lingkungan usia 50-an.
"Eh, mana ada mak cik...dia yg nk tolong..."nafi Zahra.
"Yeke?"soal Kak Zahlia.
"Btol ni...saya yg nk tolong...bukannyer kitorang dok dating pon...basuh pinggan je..."kata Fahri.
"Mak nengok korang berdua ni padan sgt..."
"Isk mak cik ni...saya ni Cuma cikgu saja...mana nk padan ngan doctor...dia belajar tinggi2...sampai luar Negara...saya ni, takat belajar kat university kat Malaysia ni je..."
"Apa lak camtu...kan padan korang ni...sama cantik, sama tinggi, sama padan..."Zafri lak menyampuk.
Kedua-dua org ni dh mcm kena simbah ngan minyak cap kapak botol besar lak...muka penuh ngan warna pink...alahai...
-----------------------------
"Hello adikku sayang..."kedengaran suara Zahlia d telepon...
"Hello akak...naper telepon malam2 ni?Org ngantuk la...uwaa..."Zahra menguap.
"Akak nk gitau ni..."
"Gitau la cepat...esok adik nk kerja..."
"Dtg hospital mlm ni...ada emergency ni...psl Fahri..."
"Haa! Fahri accident ke???"terkejutnyer si cikgu ni...
-----------------------------
Si cikgu bergegas ke ER...dia mmg cemas sgt skrang ni...
"Akak...Fahri mana?"soal Zahra pada kakaknya.
"Dia..."
"Saya kat cni...x sangka awak risaukan saya..."kata Fahri...
N dlm keadaan yg tengah geram giler ni...Zahra tampo je pipi Fahri tu...ader ke patut tengah2 mlm dok kacau org nk tido...ingatkan dia accident tadi...arghh geram tol la!!!
"Adik...naper wat camtu???"terkejut si akaknya tu...
"Pandai korang nk tipu tengah2 mlm ni eh...org nk tido laa...esok keje!!!"segera Zahra meninggalkan mereka berdua d ctu...Dr.Fahri yg mmg tengah blur tu terpacak je kat depan Dr.Zahlia.
"gi la kejar dia!!!"arah Dr.Zahlia.
Segera Dr.Fahri mengejar si cikgu...naper la dia wat drama time tu???Mmg btol la silap timing...Nasib baik sempat jumpa si cikgu pujaan atinya tu...
"Awak!!!Tunggu!!!"
"Awak nk ape? Nk wat drama kat cni lak?Ingat ni filem Hindustan ke???Saya nk balik!!!Ngantuk!!!"
"Saya tau awak ngantuk...tp, saya kena cakap time ni...esok saya bz...please...dengar apa yg saya nk cakap ni..."
"Cakap ar cepat!!!"
"Aaa..."
"Apa? Cakap la cepat!!!"
"Sudi x awak jadi permaisuri hidup saya?"
"Saya mimpi ke ni???"si cikgu menampar pipinya sekali...Aduss...mmg btol la dia d alam reality...
"X...awak x mimpi...saya ikhlas nk propose awak ni...awak sudi x?"
"Cakap je laa, adik...kata ngantok...nk balik tido..."isk2, kaco btol la si akaknya tu...
"Saya sudi..."blushing dh si cikgu ni...
-----------------------------
"Aku terima nikahnya, Zahra bt Zainuddin dengan mas kahwinnya RM 80 tunai,"sekali lafaz...sah!
Moga perkahwinan mereka diredhaiNya...Amin!
-----------------------------

This is my fifth cerpen...komen2 la ,k...
posted by Penulisan2u @ 4:52 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
36 Comments:
  • At 27/11/08 5:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la cte nih.. tp kan, ade ke 31 jun dlm kalendar masihi?
    btw, good job.
    =)

     

  • At 27/11/08 7:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    err.. ada ke doktor yg akan melutut pada family pesakit kalau gagal selamatkan dia nyer pesakit? siap kejar smpi ke tpt keje just utk dapatkan maaf?

    hmm.. pape jelah ek.. namanya pun citer.. apa pun tahniah..

     

  • At 28/11/08 1:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bijik mata aku berpinar2 bca cte nh,.......aku bc ayt ats ngn bawah je,skerat je sbb pning bangat....btw,jln cte bgus tp prob,kt ayt la...kelam kabut seyh....pd writer cba lg la n ayt bg ok cket eh...

     

  • At 28/11/08 5:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    thn bila yg ad 31 jun ni..hehehe.. pape pon bestla...

     

  • At 28/11/08 9:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best pun...doc nama bole tunjuk emosi kt org....kena study dulu ..

     

  • At 28/11/08 10:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    agree..
    u should know the ethics first,
    then u can write..
    but dats okay.. nice try..

    =)

     

  • At 28/11/08 11:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kata mak dia dah meninggal....
    dalam kenduri bleh muncul pulak...

     

  • At 28/11/08 3:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    keliru r..
    b'pinar2 mte nk bce..
    nme watak hmpr2 sme..
    zahra..zahlia, fahri..zafri.
    ishk!!

     

  • At 28/11/08 4:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x logik la...
    pas2 popuan die cam over sgt...
    ntah pape jea...
    ok...
    berusaha lg ek pnulis...
    guluck...
    =)

     

  • At 28/11/08 5:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tol tuh..nama hmpir same,konfius r..pening cite nih..
    lg 1,cite nih cam rushing glew..
    nk g mn syg oi...but,nice try..
    keep it up..chayok!

     

  • At 28/11/08 6:12 PTG, Blogger atashinci said…

    setuju dng komen2 diatas....
    sye pon pening lalat bce ni...
    penulis lain kali boleh x guna ayat yg penoh ....
    jgn mcm ayat sms lak....
    pening2

     

  • At 28/11/08 10:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Cam romantik. Tapi bukan ke mak dier dah meninggal..Kenapa muncul balik? Pening la. Apa-apa pun cerita ni best!! Tahniah

     

  • At 29/11/08 6:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm mana mak dia boleh hidup balik?

    dlm apa bidang sekali pun, kena profesional. pengamal perubatan perlu empati bukan simpati sampai melutut dan merintih. kegagalan biasanya tidak ditunjukkan dengan begitu terbuka seperti yang digambarkan...

    lastly, dari ER masuk wad? biasanya doctor di ER tak akan naik ke wad. tugas dia jika di ER maka sepenuhnya di ER bersama paramedik yang lain. tetapi doctor di ER boleh memanggil doctor yang incharge wad tertentu yang berkaitan untuk turun melihat keadaan pesakit dan discuss how to manage their patient..

    apa pun karya ini menarik. cuma perlu banyak kajian untuk mantapkan lagi. all da best!

     

  • At 29/11/08 11:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bukan ke yg muncul kat kenduri tu, mak fahri? yg meninggal tu bukan ke mak zahra?aish...

     

  • At 29/11/08 3:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Cerita sedap.. tapi aku menyampah sebab guna short form... malas nak menaip ke???

     

  • At 1/12/08 8:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam..kasar benar cikgunye,citenye belit2

     

  • At 2/12/08 4:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita best, tapi malas nak baca sebab banyak guna short form..

     

  • At 6/12/08 1:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best.tpi plik kan,cigu kenalah tunjuk contoh yg baik,ni bahasa mcm bdak remaja....jer.....tpi,tetap best...

     

  • At 9/12/08 10:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ar citer ni..syok..

    students_thikebella@93

     

  • At 10/12/08 10:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kakakaka....
    Ala ciannyer pembaca2 kat cni...
    Sorry about that...saya gelak terguling-guling tengok riaksi korang sume...
    Act,
    Saya cuba nk menilai para pembaca...
    Antara cerpen dakwah n cinta,
    Nyata,
    Anda memilih citer cinta walaupon berpinar-pinar bijik mata....
    N,
    Cerpen dakwah, jauh skali nk layan
    spt cerpen yg pernah saya buat...Ana Ustaz...
    Nak buat camna lagik...dah minat korang pada perkataan Cinta...
    So, jgn baca cerpen yg hapak spt di atas, sebaliknya, bacalah cerpen yg bermutu...~Penulis~

     

  • At 15/12/08 12:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam...taniah kpd penulis...hehehehe rse nak teguling gelak ade ke 31 jun dlm kalender....cite Ana Ustaz mesti best.....anyway gud luck.... kisah cinte dgn Malaysia mungkin tdk dpt dipisah kan.....congratulation kpd penulis........

     

  • At 16/12/08 5:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tolong gunakan bahasa melayu penulisan jangan jadipenulisyg merosak kan bahasa

     

  • At 19/12/08 2:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni x best la..citer ye pening kn kepala n boring..jln citer n bhse yg digune pulak cm x sesuai je..huhu

     

  • At 19/12/08 3:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sapa suh baca?Lenkali, nk baca, bacalah cerpen yg bermutu...saya wat cerpen ni just nk wat penilaian jep...bukan nk menghiburkan korang...

    Sungguhla...cerpen yg bermutu tp berunsurkan dakwah, sume mls nk layan...chenta jep...berduyun-duyun yg baca...walaupon x berkualiti...
    ~Penulis~

     

  • At 20/12/08 4:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam,sy stuju la ngan penulis nyer opinion,yg citer dakwah tak ramai yg suka,tp itu tak boleh nak elak sbb itu mmang lumrah hidup orang suka bc citer yg bertemakan kasih syng..ader gak yg suka citer dkwah cmtoh cam kwn sy...citer dia memang agak pening la..sory tak bermaksud nak komen,tp skadar bg pndangan sbb da bc...

     

  • At 24/12/08 3:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurm,name je makcik sempoi..tp cerpen ni xdela sesempoi mane pon..wat penat je baca..

     

  • At 1/1/09 3:30 PG, Blogger ~maharani~ said…

    SALAM... PANDANGAN SAYA CERITA INI TIADA UNSUR SUSPEN YANG MEMBUATKAN PEMBACA TERINGIN UNTUK MENGIKUTI CERITA SELANJUTNYA... LAGI SATU PERMULAAN CERITA INI SUDAH BIASA SANGAT DIGUNAKAN DALAM PENULISAN CERPEN DAN NOVEL CUBA PENULIS CARI IDEA LAIN YANG BOLEH BUAT PEMBACA TERUJA MEMBACANYA... PENULISAN YANG BERKESAN ADALAH PENULISAN YANG LOGIK DAN MENGIKUT ETIKA PENULISAN, SEELOKNYA KAJI DULU WATAK SEBELUM MENULIS PERWATAKAN WATAK2 SEPERTI WATAK DR DAN CG DALAM CERITA INI...

    SEKADAR PENDAPAT PERIBADI...
    WSLM

     

  • At 4/1/09 7:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cita ni cam ok...tp masalahnya ayt yg digunakan tu cam xsesuai ja...
    i think penulis kn wat research dulu sblm tulis sesuatu cita
    cam cita ni seorg ckgu xmgkn guna ayt mcm yg zahra guna utk ckp dgn student dia even mcm mana baiknya pn seorg ckgu dgn student dia...
    apapn u are creative just need some improvment dr segi ayt...
    GOOD LUCK..

     

  • At 7/2/09 2:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la tu. nice to read. ada gak yg longgar, tp penulis dh mention cerpen ni skadar penilaian kn...

     

  • At 29/6/09 8:10 PTG, Blogger Izzah Haneefa said…

    urmm..walaupun skadar penilaian,
    ok..kelakor pun,bolehlah...
    beshhh333...
    tp pning ckit sbb gne short from.

    ~Penulis cerpen bilik mayat~

     

  • At 15/8/09 8:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    byk gune shortform r...pening kepale bace

     

  • At 15/6/10 1:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tolong la jangan guna short form!! Kalau hantar untuk publish tak sempat baca habis terus kena reject!

     

  • At 21/10/10 2:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita dah best tp byk sgt shortform. kata CIKGU and DOCTOR?
    Takkan byk pakai shortform and yes tkda sambungan lg ke ?

     

  • At 29/11/10 12:42 PG, Anonymous Aisyah said…

    Salam penulis.
    Jujur, saya hanya sekadar membaca komen-komen pembaca di sini.
    Ternampak komen anda, saya jadi terfikir, ya, memang dari satu sisi niat anda itu betul. Ingin membuat penilaian tema cerita bagaimanakah yang sering menjadi pilihan kebanyakan pembaca. Dan ternyata, jawapannya jelas lagi nyata, iaitu tema cinta yang sering dipilih.

    Tapi dari satu sisi yang lain, saya kurang setuju bila anda seolah-olah menggunakan bahasa yang pada saya kurang sopan dalam menerangkan tujuan anda menulis cerita ini. Jangan diusir hati yang ingin kita dakwahi. =)

    Ya, cerita ana ustaz itu sudah saya baca, dan tak dinafikan isinya 100% berkisar mengenai dakwah. Pada saya, tak kira apa pun tujuan kita menulis, niat yang utama.

    Cuba renungkan, bila cerpen cinta pun pembaca jadi kurang berminat untuk membaca lantaran penggunaan 'short form' anda itu, apatah lagi dalam cerpen yang berunsurkan Islamiyyah. Bukan mudah untuk amar makruf nahi munkar ini.

    Dalam berdakwah, kita perlu berlembut agar yang diajak pun turut lembut hatinya. Tak kira cerita cinta atau dakwah, kalau landasannya betul, insyaAllah, ada yang pembaca dapat jadikan iktibar. Dan boleh saja anda menulis cerita yang berkonsepkan cinta sebenar dalam Islam. Tidak salah bukan?

    Apa-apa pun, maaf andai terkasar bahasa.
    Semoga pahala pena penulis dalam mengajak hati-hati pembaca ke jalan Allah berterusan mengalir hingga ke syurga. Itu doa saya.=)
    Yang baik itu datangnya dari Allah.
    Wallahua'lam.

     

  • At 19/5/11 2:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so nice..i like it.good job

     

  • At 21/9/11 1:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x brapa nk pham cite nie
    sory to say......
    ~eja~

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group