BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, September 13, 2008
Cerpen : Apa itu cinta
nobynad88


Hi kepada semua pembaca cerpen2 and novel kat laman ni.Nama aku Dania Fatiha Hudson. Hudson tu nama bapak aku.Bapak aku ni mat saleh dari Indonesia that’s why la name die sir Widodo Hudson Ismail..Pelik tul name bapak aku…Erm balik pada citer asal aku,aku ni macam korang sume gak suke sgt baca novel and cerpen kat laman ni.Korang jgn slh paham tau,tujuan aku ni bukan nak tulis novel or cerpen tau.Aku juz nak kongsi pengalaman kisah pasal aku ngan korang semua.Mana tau citer aku ni boleh dijadikan point untuk korang semua tulis novel or cerpen.hehe..Yela memandangkan korang sume suke sgt citer pasal kahwin kontrak la,kawin paksa la…macam2 jnis kawin lagi la yg korang suke. Citer ni citer benar tau.



Citer aku ni lebih kurang citer dalam novel la jgk kot.Citer ni berlaku thn lps.Pada 18.10.07. Citer sedih aku ni bermula bila parents aku pksa aku kawin ngan anak kawan diorang yang aku sendiri xknl.Mula2 aku membantah ngan alasan aku dah ade pkwe.Yela aku memang dah ade pkwe ape.Ingat aku ni xlaku ape main nak redah jer nak suruh aku kawin ngan anak kawan diorang.Lgpun aku xpenah terpikir pun kat aku punyer kepala nak kawin dalam masa terdekat ni.Tak ready siot.Yela umo aku baru sthn jagung..23 thn pon xckup g. Banyak gak ar alasan yang aku kasi tapi diorang still xtrima. Last2 terpaksa la aku accept je ngan rancangan pa (papa) aku.Yela nak tolak?mati la aku kalu xdgr ckp pa aku.Apa yang aku tau pasal mamat tu,mamat tu keje dkt bapak die punyer company.Yang lain2 aku x amik tau pasal mamat tu.


Bermulalah hari yang menyedihkan dalam hidup aku……

Sedih yang teramat sangat, bila mama aku paksa aku berpisah ngan pakwe aku kamal Adly.Si kamal ni pakwe aku sejak zaman aku skolah lg.Thn ni dah nak masuk thn ke-6 kitorang kapel.Cuba korang bayangkan camner prasaan aku bila terpksa berpisah ngan orang yg kita syg semata2 nak kene kawin ngan orang kite xpnh knl..Sedih beb.


K la balik pada citer asal aku..
Seminggu sblm aku nak dikahwin kan,parents aku ngan parents si mamat yg bakal jd suami aku tu mempertemukan kitorang.Bak kata diorang cinta slps kawin lagi seronok..Erm xde makna nyer.
First time kitorang jumpe,aku ngan si mamat yg bakal jd suami aku tu diam jer maklum lah xpnh jumpe pun sblm ni tuk tuk kene kawin apa kes..Hensem tu memang la ensem mamat tu.Tapi hati aku bkn untuk dia.Ashraf Daniel Yatiban namanya..Sesuai la kot ngan orangnyer yg hensem.Hari tu parents kitorang je yg nampak seronok mengalahkan kitorang yg nak kawin.Sedangkan aku ngan si Dani (Ashraf Daniel)masing2 ngan hal sendiri.

Tibalah pada hari perkahwinan…
Sedih siot bila aku dah sah jd isteri si Dani dengan dengan sekali lafaz je.Air mata aku menitis lagi bila aku nampak si kamal pakwe aku dari jauh.
Malam pertama kitorang berlalu macam tu je xde pape2 yg berlaku.Ape yg berlaku hanyalah pergaduhan antara aku ngan si Dani.Kiotorang berebut tempat tdo.Masing2 xnak mengalah.Dani memang keras kepala orang nyer.So terpaksa la aku yg mengalah.Katanya dia xkan mengalah ngan bdk manja cam aku..Dia pgl aku bdk manja siot..Mase tu memang aku menyampah thp gaban ngan dia.


3 bulan kemudian…….
Kehidupan rumah tangga kitorang cam biasa je.Tiap2 ari asyik gaduh je keje kitorang.Almaklumlah kitorg tgal di rumah sendiri.Senang la ckit keje kitorang.Kitorang xpenah pun baik.Masing2 xnak mengalah.Tapi bila time pagi je kitorang leh plak jd kawan baik.Yela masing2 memerlukan antara satu sama lain.Dalam erti kata lain,Dani memerlukan aku untuk mengosok baju2 dia untuk ke ofis and aku pulak memerlukan dia untuk menghantar aku ke kolej .Yela terpaksa la sbb skunk aku still xpndai lg bawak kereta..Takut siot….2 kali dah aku ambik lessen still xlulus g.hehe.

1 bulan kemudian….
Kiotrang masing2 still buat hal sendiri.Tanpa pengetahuan parents aku,aku ngan kamal still contact.Kitorang xpnh putus.Cuma aku kene jaga batas2 aku sbg seorang isteri.And si Dani pulak yag aku tau still ngan makwe kesayangannya nyer si Mentari minah indon yg sama blaja ngan dia mase kat luarnegara dlu.

Mesti korang xpercaya kan?kalau aku bg tau yang aku ngan si Mentari leh jd bez fwen..Erm si Dani yang perkenalkan aku ngan si Mentari. Si Mentari memang baik orang nyer.Sesuai la kot ngan si Dani.huhu….Kitorang diperkenal kan pun secara kebetulan je bila si Mentari merajuk ngan si Dani bila dia dpt tau aku ngan Dani dah berkawin.so si Dani mintak pertolongan aku untuk explain semua benda psl kiotrang kat si Mentari.So dari situ lah kitorang lah jd bez fwen secara xrasmi..




1 hari nak dijdkan citer,aku bergaduh ngan kamal bila aku dpt tau kamal selingkuh ngan aku.Ari tu jgak aku mtk putus ngan si kamal.Hati aku hancur luluh mase tu.Aku benci sgt2 ngan si kamal.Aku btul2 xsangka si kamal tu sanggup buat mcm ni kat aku sdgkan dah 6 thn kitorng kapel.Aku menangis sepanjang hari.Erm mcm biase la bila aku badmood je,brg2 aku yang akan jd mangsa.Ari tu aku sepah2kan bilik aku and aku koyak sume gambar2 si Kamal utk puaskan ati aku yang ngah menggila. Malam tu si Dani datang bilik aku and then taye aku why aku jd camtu.Mula2 aku rasa malu nak citer kat si Dani.Yela musuh aku tu siot..Last2 aku citer sume benda kat Dani .Dari A –Z sambil nangis cam bdk kecik.Juz luahkan prasaan..Si Dani rupanyer seorang pendengar yg baik.Dia byk bg aku nasihat.Firt time aku rase senang bangat ngan suami aku tu..hehhe.Biasanya keje si Dani sakit kn ati aku je.Tp malam tu Dani orang yg berbeza aku tgk.Si Dani suruh aku bersabar.Katanya lagi aku gadis baik,manja and lawa plak tu ada lagi laki lain yg lbih layak ngan aku.Eh lawa ke aku??Erm ntah ler..Allahuallam..Susah tau nak dgr Dani puji aku sepanjang nak masuk 4 bulan aku kawin ngan dia..huhu
Malam tu Dani siap bagi aku pinjam bahu kanan die lagi.Katanya bagi chance aku nangis puas2.Katanya lagi dengan menangis aku leh kurangkan ckit rasa sakit hati and marah.

Keesokan harinya…………….

Bila aku sedar je pagi tu,aku rasa cam smcam je.Rase cam ade benda xkene je.Ya Allah terkejut tahap gaban aku bila aku sedar yang si Dani tu ngah peluk aku dari belakang.Aku menjerit panggil mama aku.Dani pun dah tersedar masa tu, mayb sbb dgr suara aku menjerit kot.Muka die mase tu blur.xnampak cam muka bersalah pun.Aku nangis lagi ari tu.Aku nangis ari tu bkn pasal si kamal curang lagi dah.Ari ni pasal benda lain lak.Benda yg paling berharga yg aku ada dh hilang cam 2 je kat orang yg aku xcintai…siapa xsedih?….Ari tu si Dani x putus2 mtk maaf ngan aku.Katanya xsengaja.Benda tu di luar kawalan nya and di luar sedar.Senang nyer die ckp.Alasan……….


Lepas kejadian tu aku ngan si Dani dah jd macam org asing..Dah xmcm dulu.Kalu dulu kitorang asik gaduh je,tp kali ni kitorang xbercakap kalau xmemerlukan. Cakap pun sepatah dua patah je…hal ini berlarutan selama 2 minggu lbih gak and then sampai lah satu hari tu si Dani ajak aku lunch dekat satu gerai ni.Katanya nak berbincang pasal masalah kitorang.Bincang punyer bincang kitorang gaduh lagi..Masing2 xnak mengalah.Last2 aku bg tau kat si Dani yg aku dh lupakan psl benda tu.walupun sbnrnyer hanya Tuhan je tau xkan sesenang tu aku nak lupakan je.Yela xkan aku nak suruh si Dani bertanggungjawab kot..bertanggunjawab cmner lagi dah dia memang suami aku yang sah.xkan nak kene kawin lagi skali kot.


Kitorang teruskan idup macam biase.Malas nak pikir pasal benda2 lain lagi.Mase tu aku dah xpikirkan pasal benda lain lagi.Aku hanya pikir nak siapkan Psm aku je.Maklumlah mase tu aku ditahun akhir blaja kat situ.Si Dani pulak sibuk dengan hal dia.Hal ape ntah aku sndiri pun xtau.Walupun macam2 dah berlaku aku still tumpang si Dani lagi time nak g kolej.Yela xkan aku nak kene naik tksi kot.Xsanggup aku….


Hinggalah satu hari ni,ari last final,aku rasa lain macam je ngan badan aku.Aku asyik muntah2 and perut aku pulak aku rasa cam membesar.Mase tu memang rase takut sgt.Aku tkt aku terkena penyakit berbahaya ke ape.takut siot..aku pun cepat2 pergi ke klinik,kononnya nak tau sakit ape.Aku terkejut bukan kepalang lagi bila doktor Anisah,yang juga doktor family aku,bagi tau aku mengandung 2 bulan.Mase tu aku rasa blur sgt xtau nak buat ape..Terkezut tahap dewa wei,aku xready pun nak jd ibu.


Aku ambik kputusan xnak bagi tau kat sape2 pasal aku termengandung ni.Mase tu aku pikir Dani xperlu tau kot.Aku xnak dia rase kesian kat aku and rasa terpaksa bertanggungjawab kat aku.kalau macam tu la terjadi,abis cmne ngan si Mentari..?Tapi sayang mama aku dapat tau bila doktor Anisah yang secara xsengaja terbagi tau kat mama aku.Mase tu kandungan aku dah nak masuk 4 bulan.Si Dani pulak terkejut sampai x terkata.


Sejak ari tu Dani yang jaga aku.Katanya aku mengandung anak dia.Walupun kitorang xcinta-mencintai,dia akan jaga aku sepanjang aku mengandung..Sampai la ke ari ni kandungan aku dah nak masuk 6 bulan.Aku ngan si Dani pulak masih macam dlu xde cinta antara kitorang….xtau la lps baby aku lahir nanti macam mane kesudahannya citer kitorang.Aku ngan si Dani ade gak berbincang tentang kesudahan kisah kitorang ni.Kitorang sependapat nak berpisah kot slps baby kitorang lahir nanti.Yela xkan kitorang nak terus idup macam ni sampai ke tua.Dani pun dah ade plan die sndiri dan aku pun sama..Skang ni aku dah abis blaja..so skang tgh tgu kelahiran anak aku yg sulong and t’akhir kot ngan Dani…


Erm….kesimpulannyer kisah aku ni,bukan senang tau nak idup dgn orang yang kita xcintai..Biasenyer novel2 yg korang baca semua dia punyer ending bersama..Tapi realitinya xsama ngan yang fantasi….
posted by BLOGGER @ 4:40 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
22 Comments:
  • At 13/9/08 8:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hi..
    sy dah baca cerpen awk..
    memg itu kenyataan hidp..
    x suma yg berlaku ats kehendk kita..
    hope awk sabar..

     

  • At 13/9/08 8:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg susah nk hidup ngan org yg kita cinta...td kdg2 cinta akan hadir tnp di pinta..fikirkan nasib baby 2 nnti yg lahir dgn kurangnyer kasih sayang...kadg2 kita kene berkorban tok kebahagiaan org lain.kebahagiaan akan menti kita d-SANA kelak----amie

     

  • At 14/9/08 12:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    weyh..
    x kan dani tu kejam sgt..
    x kan dani tu x syg kat ko lgsg..
    kejam nye dani tu..
    =((((

     

  • At 14/9/08 1:34 PG, Blogger EYZA said…

    hi..
    nape awk x cbe tuk trme si Dani 2..
    die kn suami awk..
    lg pn korang akn dapat baby..
    pk la sal baby 2...
    cian die.. lhr2 dah xda ayah...
    cm ner kalo awk kat tmpat baby awk 2 nnt...

     

  • At 14/9/08 7:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sory to say..sy bkn ustzh or sape2 yg nk bg nsht tp juz nk ckp berdosa bsar jika si isteri menduakn suami n berdosa gak kalo x lyn suami lelok walau steruk mana suami kte..ble pompuan dh bersuami,syurga tu di bwh tapak kaki suami lak tau...

     

  • At 15/9/08 2:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wes bez u nyer jln citer...tp ak arap sgt jng la u all bcerai...pk ar psl baby yg bkl lhir tuh...cian die...cinta leh di pupuk...pe2 pon aku sokong kau ler...tp asl xcegah awl ek??sampai t'mengandung...tp ape2pon...pk la psl ank...hope u sbr..

     

  • At 15/9/08 11:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hi..
    ak hrp ko sbr la ek...
    plez...jgn bcerai...demi baby yg bkl lhir tu...
    wt dani,,,ak arap ko try r blaja trima si dania..
    plez zr pk psl ank yg bkl lhir..cian die...
    aku arap de sambungan ksh ko ni..ak nk tau ksudahan...

     

  • At 16/9/08 12:13 PTG, Blogger eina_260700 said…

    best tau de baby..
    tapi ia akn jd x best lau baby y dilahirkan bakal kehilangan papanya atas kesilapan mama n papanya..xkan la nak baby u nanti membesar tanpa kasih sayang keluarga y sempurna..melainkan papanya ditakdirkan pendek umor.so skrg ni,better u all fikir betul2..

     

  • At 16/9/08 2:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tul..aku sokong sume yg kt ats tu..
    dania aku arap ko pk r dlu...be beter korg xyh pk psl cerai2 ni..pk psl ank ko je la...ko nk ke jd jnda??umo u kn muda g..plez la....bincang leklok ngan ur husband..cme leh tbabbas dpt ank ek..??msti de nyer prasaan tu ckit2..korag2 2 2 ego ni kot...

     

  • At 16/9/08 2:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez r citer ni...ske aku baca...ko b'untung da nk dpt ank...org laen yg kawin 10 taun lum tntu dpt ank...anyways..pk dlu ek..cian kt ank...i think mmg da jdh u all la...huhuhuh

     

  • At 17/9/08 12:58 PTG, Blogger lea_lieza said…

    aper kater u all go on jer ngan life yg sdia ader.....
    klo prkhwinan ni bole tahan berbulan,x mustahil akan kekal 4ever...
    cinter tu 2nd thing,tapi yg pnting stiap orang kne tau tanggungjwab msing...x smestinyer berpisah dpt settlekn problms or dpt truskan rncangan masing2 la...
    Allah jdikan stiap perkara tu bersebab.....

     

  • At 22/9/08 3:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam...
    kasih sayang boleh dipupuk...
    insyaallah cinta akan hadir apabila lahirkan ank dari kandungan awk...jgn terlalu ikutkan hati..Allah lebih tau ape yang terbaik utk setiap hambanya...

     

  • At 22/9/08 10:50 PTG, Blogger pelangi chenta said…

    ..memang susah berkahwin dgn org yg kita xcinta..
    tapi demi anak yg bkal lahir,cubalah terapkan perasaan cinta antara kamu berdua..
    ingatlah bhwa anak yg bkal lahir mmerlukan kasih sayang drpd ibu dan ayah..
    perasaan cinta boleh dipupuk..
    fikir-fikirkanlah

     

  • At 24/9/08 3:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku x tau nk kata crita ko ni sdih or unik.tp,hope korg x bcerai.ko x try ke utk syg laki ko?pnah x ko tnya laki ko syg x kat ko?ntah2 jauh sudut ati dia,cinta sgt m'gunung utk ko.pk2 gak la psl baby yg nk lahir.xkn nk lahir xde ayah kot.cian baby tu...

     

  • At 27/9/08 12:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    woit aku aser kn aku knl ar ngan watak2 dlm ksh ni...ekeke
    wes aku doakn ko jgn decide nk cerai ngan dani..
    dani dh break off la ngan awek die..
    nia try la discuss btol2 la ngan husband ko tu..
    be better korang go on je..
    tp kn 4 me kn ko ngan dani xserasi tau..
    2 2 kpala batu..
    ape2 pon g.luck..
    tp kn ape2 pn ako sokong jek ko..
    lau ko still xnk truskn ngan dani,mayb jdh ko ngan org laen kot..
    jnda muda laku gak tau skunk..
    lgpon u hav a good looking u know...

     

  • At 27/9/08 12:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lg satu nia..
    jaga dri baek2 tau...
    xlupe baby ko tu...
    ko g klntan jgn lupe bwk blik souvenir kt ak..

     

  • At 27/9/08 10:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hi...sonok plk aku bca story ni
    ape2 pon aku hope ko trima jek la ur hsbnd tu..
    try ar go on jek dlu..demi utk ank korang..jgn pk kn sgt psl prasaan korg
    yg pnting u all de bnda yg nk dikongsi iaitu ank u all yg bkl lhir tu.
    trust me....
    Allah maha adil..
    aku rse mmg jdh u all r...

     

  • At 28/9/08 2:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku xtau nk ckp cmne...
    tp ak arap ko pk psl mse dpn baby ko tu..
    sronok tau da dpt ank tp akn jd xsronok bla baby tu bsr tnpa ksh syg seorg papa..
    cuba ko pk ape prasaan ank ko nnti bla sume member2 die ade papa,sdgkn die xde...
    renung2knlahhhhhhhhhhhh

     

  • At 15/10/08 11:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cbe lh bina hdp awk dgn dani tu...
    doa lh smoga Allah buka pntu hti die utk tme awk dan baby awk tu...

     

  • At 18/10/08 2:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala..xkn nk divorce kot.
    jgn la..
    ak rse dani 2 ad prasan kt ko. kalo x byk pon sket..
    dats y la ko t'prgnt. die ckp x sgaje tp myb die bru sdr yg die mula syg ko ble ko nangs kt bahu die 2..
    cube pk pjg..psl anak, psl mse dpn ko.
    ssh tau jd janda mude ni. ak tau la sbb fmly ak ad yg jd cm2.
    pape pon pk tol2.. jgn diikut sgt drh mude kite ni..

     

  • At 19/10/08 12:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    weh ko kawin 18/10/07 ek???
    ape yg kt ats tu ar....kbetulan ari ni 18/10/08...
    so da sthn ar korg kawin...cmne la ksh ko skunk ek...baby ko lagi....sambg la...
    aku nk tau sgt ni ksudahan cite ni..
    msti ko da bsalin nyer...

     

  • At 1/7/09 2:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kawen ni bukan setakat ikutkan feeling aje. Kawen ni ibadah tau, Allah yang suruh kita kawen. Kawen dapat pahala. Kita malas solat, kita kena solat jugek kan. Bila dah kawen tu, tu dah jodoh kita. Cuba la bawak adjust sikit perasaan tu. Actually dari cerita awak ni, saya rasa Dani tu OK aje, cuma lelaki biasa la ada ego. Tak nak mengalah bila yang pompuan tak suke dia. Tak nak nampa terhegeh2. Cam la dia tak laku... So, dia dah tunjukkan sedikit sayang dia kat awak, awak kena la berubah. Kalau awak memberi, pasti awak akan dapat balik. Apa nak marah suami buat hubungan ngan awak. Tu kan memang hak korang. Kawen tu kan menghalalkan hubungan. Allah tak kata pun cinta aje yang boleh menghalalkan, kawen tu bagi kunci untuk jadi halal. Jangan ikutkan sangat perasaan, Syaitan duk cucuk juga. Kalau awak tolak suami awak, awak berdosa tau. Akhirnya awak juga yang merana. Jadilah seorang yang matang. ... kalau awak tak ubah diri awak, susahlah orang lain nak berubah. Tapi bila awak dah tunjukkan sedikit perubahan aritu masa nangis2 break ngan Kamal. Dani pun dah berubah dan makin baik dengan awak kan... so, awak kena tersukan perubahan tu la, jadi isteri yang baik, insha ALlah. Kita duk kat dunia ni bukan lama pun, kejpa aje, nanti kita mati yang tinggal nak bantu kita amalaln kita, anak kita yang doakan kita. Awak beruntung dapat kawen, sume amalan awak buat dapat pahala berganda, Agama awak dah separuh sempurna. Orang lain yang duk bercintan cintun merewang sana sini tapi tak kawen, seronok buat dosa ajelah, mati esok2 nak bawak apa? So, kira peluang business akhirat tu dah ada, tinggal awak nak usahakan ke tak aje. Awak masak kat Dani pun dapat pahala. Awak goso baju dia dapat pahala, beruntung awak. Kalau awak masak untuk Kamal dulu bukan dapat apa pun. silap2 dapat doa ada la...
    So, teruskan lah dengan rumah tangga awak, jangan doivorce... Insha Allah awak akan bahagia....
    Saya percaya Dani sayangkan awak. ..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group