BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Ogos 03, 2008
Cerpen : Tanpa kekasihku
jentayu_wan imz87
imz87@yahoo.com

"Sayang…love u so much,"ucap Arul melalui telefon selepas mendail nombor gadis kesayangannya.Ucapan ringkas yang cukup bermakna di pagi hari memadai baginya untuk menunjukkan perasaan sayangnya pada gadis yang telah dikenalinya sejak tiga tahun yang lepas.
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Arul dengan kawan sekolahnya,Zana membawa perubahan dalam hidupnya.Arul sedang ghairah mencari gitar baru untuk dijadikan koleksinya,tiba-tiba secara tidak sengaja dia terlanggar seseorang.Gadis yang bertembung dengannya,mengadu kesakitan.Arul terus meminta maaf,wajah gadis itu langsung tidak dipandangnya.
"Buta ke?!"Tengking gadis itu.Arul terkedu.Siot perempuan ni,main sound aku macam tu aje,ape ingat aku nak sangat ke langgar dia,bentak Arul geram dalam hatinya.
Mukanya memandang tepat ke arah gadis itu.Matanya dan mata gadis itu bertaut.Arul terus terpaku.Mata coklat gadis milik gadis itu ditenungnya lama.Tiba-tiba,bahunya ditepuk lembut.Ahh...kacau betul!Dia menoleh.Seraut wajah manis di tatapnya.Zana!Riak wajahnya kembali berubah,senyuman di ukir apabila memandang kawan lamanya.Sudah lama dia tidak bertemu Zana,kawan sekelasnya sejak dari tingkatan 3.Arul lupa gadis yang dilanggarnya seketika apabila berborak sejenak dengan Zana.
"Shahrul,aku kenalkan adik aku,Irsha.Irsha,kawan lama akak,Shahrul."Arul agak terperanjat apabila mengetahui gadis cantik yang baru dilanggarnya ialah adik kepada Zana.Wajah ala-ala Cina milik Zana,menyakinkan dia gadis itu benar adik Zana.Wajah bujur sirih,kulit putih melepak dan bermata coklat milik Irsha ditatapnya lama.Sungguh cantik gadis ini secantik kakaknya.Irsha mendekati kakaknya,senyuman manis menampakkan barisan gigi putih yang tersusun dihadiahkan ikhlas untuk pemuda di hadapannya.Kemarahannya terus hilang apabila mengetahui jejaka itu kawan kakaknya.Mata mereka kembali bertaut.Irsha juga tidak dapat menafikan ketampanan Arul.Wajah sombong Arul iras-iras pelakon Sepanyol kegilaannya bisa membuat hatinya tertawan.Bermula dari peristiwa itu,Arul kembali menghubungi Zana.Niatnya untuk mengenali Irsha dengan lebih dekat.Nasib baik lah Zana agak sporting orangnya,dialah individu yang banyak membantu Arul memikat adiknya sendiri.
"Rul,minggu depan hari jadi Irsha,kau buat la surprise untuk adik aku,ok?"Cadangan bernas Zana tidak pernah ditolaknya mentah-mentah,maklumlah hati bakal kakak ipar kena jaga jugak.Pada hari lahir Irsha yang ke sembilan belas,Arul mengikat janji untuk menyayanggi Irsha sehingga ke akhir hayat.Tanpa didesak sesiapa,Irsha menyambut cinta suci itu dengan penuh keikhlasan.Seutas rantai dan loket perak berbentuk hati yang ditempah khas oleh Arul untuk Irsha masih terhias cantik di leher Irsha sehingga ke saat ini.Peristiwa indah itu sudah tiga tahun berlalu,tapi masih segar di ingatan mereka berdua.
"Abang…ambil sayang kat kolej ek,"rayu Irsha apabila mendapat panggilan dari kekasih hatinya petang itu.Selepas tamat kelas Prof Adly,Irsha mengorak langkah ke arah café bersama-sama rakan-rakannya.Rambut ikal mayang berwarna hitam pekat itu diikatnya kemas.Irsha gadis kota yang begitu menjaga penampilannya,setiap pakaian yang tersarung di tubuhnya pasti kelihatan kemas dan feminin.Kehadirannya di kolej itu sering mendapat perhatian daripada pelajar-pelajar lelaki tetapi dia tahu batasnya kerana hatinya sudah menjadi milik jejaka kacak di dalam bidang perundangan itu.
"Sha,kau nak minum ape?"Soal teman baiknya,Irin selepas mereka melabuhkan punggung di kerusi kayu di café kolejnya.Mata-mata pelajar lelaki ditempat itu hanya tertumpu pada dirinya membuatkan dia semakin lemas.Irsha terus mendapatkan cermin mata hitamnya yang tersemat atas kepala dan menundukkan wajah sambil bermain telefon bimbitnya.Tiba-tiba seorang lelaki datang ke meja mereka.Tanpa pelawaan,lelaki berbadan sasa yang tidak kurang kacaknya duduk di sebelahnya.Irsha mula bengang.Mukanya merah padam,tidak suka dengan tindakan lelaki itu yang pasti kurang sopan.Ijal,jejaka dari fakulti kejuteraan sudah lama meminatinya sejak mereka sama-sama mendaftar masuk ke kolej ini.
"Sayang,jom!"Suara jejaka yang paling dicintai tiba-tiba kedengaran.Irsha mendongak,wajah tampan kekasihnya diamati.Arul begitu bengang apabila melihat buah hatinya dengan lelaki lain.Tangan Irsha diraihnya di depan Ijal dan Irin.Irsha terus membuntuti kekasihnya selepas memohon maaf pada Irin.Pintu kereta berdentum kuat.Kereta Satria GTi warna kelabu itu berderum laju ke arah utara.Wajah Arul ditatapnya,tanpa secebis senyuman dan diam seribu bahasa.Irsha tahu jejaka yang dikasihinya marah,tapi itu bukan salahnya.Tangannya mengusap pipi Arul tetapi Arul segera menepis.Irsha tertawa kecil.Abang ni macam budak-budak,cepat sangat merajuk,bentak Irsha.Namun dia tidak putus asa,dia cuba mengusap lembut pipi Arul lagi.Kali ini tangannya pantas,tidak sempat Arul mengelak.Hidung Arul ditariknya manja.Arul terus menepis tangannya.Irsha geram.Mukanya ditoleh ke sebelah kiri,melihat pemandangan luar.Tiba-tiba Arul menghentikan kereta secara mengejut di tepi jalan.Rambut lurus Irsha dibelainya penuh kasih sayang.Irsha tersenyum,tetapi dia masih tidak menoleh ke arah Arul.Arul membisikkan kata-kata maaf akan perasaan curiganya.Tangan Irsha kemas memeluk tubuh.Arul terus memeluk tubuh gadis kecil molek itu dari belakang,Pipinya dirapat ke pipi Irsha.Tiba-tiba pipi Irsha terasa hangat,hangat dengan ciuman dari Arul.Irsha meleraikan pelukan mereka dan memandang ke arah kekasihnya.Arul menjarakkan sedikit tubuhnya dari Irsha.Mata mereka bertaut lama.Senyuman manja yang terukir di bibir mungil Irsha melegakan hati Arul.Mereka kemudian berbicara seketika sebelum Arul menghantarnya pulang ke rumah.
"Sayang..take care tau.Whatever you do,don’t forget your hubby ok,"pesan Arul sebelum Irsha keluar dari perut keretanya.Jika berkesempatan,Arul akan menghantar Irsha ke kolej terlebih dulu sebelum dia memulakan kerja pada waktu pagi.Selepas menamatkan pengajian setahun yang lalu dalam jurusan undang-undang,Arul memulakan kerjaya impiannya sejak kanak-kanak lagi di pejabat ayahnya sendiri.Hubungannya dengan Irsha akan disempurnakan dengan ikatan perkahwinan pada hujung tahun ini selepas Irsha menamatkan pengajian dalam bidang komunikasi.Hasrat murni mereka tidak pernah dihalang oleh kedua-dua belah keluarga,malah mereka digalakkan berkahwin kerana usia perhubungan mereka sudah masuk tiga tahun.
"Abang…sebelum kita bertunang.Sayang nak pergi bercuti la kat Port Dickson.Kita ajak la kawan-kawan kita ehh,"rayu Irsha sambil menggengam erat tangan Arul sewaktu mereka berjalan-jalan di IOI Mall,Puchong untuk mencari barang hantaran yang diperlukan untuk majlis pertunangan minggu hadapan.
"Sayang..kita pilih la warna pink untuk kain baju kurung.Kan sayang suka pink colour,white colour tak berseri la sayang,"komen Arul selepas Irsha memilih warna putih untuk kain baju kurung yang akan dijadikan hantaran.Irsha mencebik,dia tetap dengan pilihannya.Selepas menghabiskan masa berjam-jam di pusat membeli-belah,mereka menuju ke restoran Secret Recipe.Tangan Arul dipautnya erat.Mereka sedondon memakai baju warna biru dengan seluar jeans lusuh.Banyak mata memandang ke arah merpati dua sejoli ini,mereka sepadan bersama bagaikan pinang dibelah dua.
"Ok,next week abang discuss dengan budak office.Kita pergi picnic kat PD ye,sayang,"ujar Arul selepas Irsha beria-ia mengajaknya bercuti.Katanya sudah lama tidak bermain air pantai,sedangkan kekasihnya ini tidak suka berjemur dan kurang berminat untuk mandi-manda di pantai sebelum ini.Arul agak aneh tapi dia cepat-cepat membuang perasaan itu, kemungkinan Irsha ingin mencuba sesuatu yang baru.Jika berkemampuan,Arul akan cuba sedaya upaya memenuhi keinginan gadis manja yang sudah mencuri hatinya buat selama-lamanya.Tanpa Irsha,dia tidak tahu bagaimana mahu menjalani hidup ini dengan sempurna.Walaupun seorang yang berkedudukan dan berwajah tampan,Arul tidak pernah menggunakan kelebihannya untuk mengoda gadis lain kerana dia percaya kesetiaan pada orang dicintai resepi utama untuk sesebuah hubungan itu kekal lama.Hanya Irsha yang cintainya dan tidak mungkin ada penganti.
"Mama..Sha pergi dulu ye.Love you so much,mama.Sampaikan salam sayang kat Along dan papa,"ucapnya ikhlas sebelum menaiki kereta Arul.Tangan dan muka mamanya dicium bertalu-talu seolah-olah ingin berpisah lama.Arul hanya menggelengkan kepala melihat gelagat kekasihnya yang cukup manja dengan keluarga.Selepas bersalam dengan bakal mertua,Arul memulakan perjalanan mereka dengan bacaan doa menaiki kenderaan.Selepas sampai di stesen tol selatan,lima buah kereta berkonvoi menuju ke satu destinasi.
"Wahh….Nyamannya,bang.I love it,"jerit Irsha sejurus tiba di kawasan pantai.Arul tergelak melihat reaksi Irsha.Dia merapati kekasihnya.Pinggang Irsha dipeluknya erat dari arah belakang.Irsha mengeratkan pelukan Arul dengan mengenggam erat tangan Arul yang melingkari pinggangnya.Kepalanya di sandar ke bahu Arul.Saat –saat yang cukup indah untuk mereka.Arul memasang angan-angan yang cukup tinggi untuk sehidup semati dengan pengarang jantungnya.
"Abang,Irsha betul-betul sayangkan abang,Irsha takkan sesekali tinggalkan abang,Hanya maut yang akan memisahkan kita.Trust me,my love,"ucap Irsha penuh ikhlas ke telinga Arul.Arul tersenyum,lalu mencubit manja pipi kekasihnya.
"Love you too,my heart."Mereka kembali menghayati keindahan pantai bersama-sama.
Arul meninggalkan Irsha seketika apabila menerima panggilan telefon dari ayahnya.Deruan kuat ombak menganggu komunikasinya.Irsha masih asyik memerhati pantai,dan dia mula mengorak langkah bermain air laut di gigi pantai sementara kawan-kawan mereka sedang menjamu makan tengah hari berhampiran tempat letak kereta.
Tiga puluh minit kemudian,Arul kembali ke tepi pantai.Mencari-cari kelibat kekasihnya.Dia merengus.Irsha seperti kanak-kanak yang perlukan perhatian,bentaknya lagi.Dia agak cemas apabila sepanjang gigi pantai dia langsung tidak melihat kelibat kekasihnya.Arul terus berlari mendapatkan rakan-rakannya yang sedang menjamu selera.Kawan-kawannya hanya menggelengkan kepala dan tiba-tiba dia melihat orang ramai mula berlari-lari ke gigi pantai.Seolah-olah ada sesuatu berlaku.
"Ada orang lemas kot,"ujar salah seorang kawannya.Tanpa berfikir panjang mereka berlari pantas ke arah itu.Arul juga tidak ketinggalan.Tiba-tiba Arul hanya berlari anak apabila melihat sekujur tubuh diusung ke atas oleh beberapa lelaki.Baju warna ungu serta seluar denim lusuh itu amat dikenalinya.Rambut panjang warna hitam pekat itu yang selalu dibelainya.Arul menghentikan langkahnya setelah melihat wajah mangsa.Wajah yang dulu selalu tersenyum,mencebik manja dan kadang-kadang merah padam kerana memarahinya bertukar pucat,tanpa warna.Tiada lagi gelak tawa yang kedengaran,wajah yang kelihatan tenang itu hanya diam seribu bahasa.Arul menguatkan langkah dan menghampiri sekujur tubuh itu.Selepas tidak memberi reaksi akan pertolongan cemas dan nadinya juga sudah tidak berdetik,Irsha hanya tinggal nama.Irsha pergi untuk selama-lamanya,membiarkan kekasihnya keseorangan.Arul berteleku di depan jasad Irsha.Air matanya jatuh,membasahi pipi.Dia meraih tangan gadis itu,kesejukan jasad itu begitu menyentuh hatinya.Seakan tidak percaya,kekasih yang baru berbicara manja dengannya tiga puluh minit lalu tiba-tiba pergi meninggalkannya buat selama-lamanya dan tidak akan kembali.Langit tiba-tiba kelam,mutiara-mutiara jernih mula jatuh menyimbah bumi.Sepantas mungkin,jasad Irsha di usung ke tempat lain sebelum dihantar ke hospital.Arul masih di situ,membiarkan rintik-rintik hujan membasahi tubuhnya.Irsha……………… !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Shahrul…aku harap kau banyak-banyak la bersabar,"nasihat dari semua orang hanya didengar sepintas lalu.Arul hanya tersenyum sinis.Selepas menjamah sedikit hidangan di majlis tahlil tujuh hari bakal tunangnya,Arul mengorak langkah dan mendaki anak-anak tangga.Menolak tombol pintu bilik Irsha. Wajah-wajah Irsha yang bermacam-macam aksi penuh tergantung di dinding bilik itu.Dia melabuhkan punggung di katil kekasihnya.Gambarnya bersama Irsha ditatapnya penuh kesyaduan.Matanya mula berkaca dan air-air jernih itu mula bertakung di kelopak matanya.Arul menghampiri satu poster yang dihadiahkan khas buat Irsha.Poster yang direkanya sendiri,tertampal foto-foto Irsha yang paling disukai.Poster yang diberi nama my heart itu menzahirkan perasaannya tulus pada gadis manja ituAksi-aksi Irsha sering menghiburkan hatinya sejak tiga tahun yang lalu dan kini gadis itu pergi meninggalkan dirinya.Irsha,abang akan sentiasa mencintaimu.
Sudah sebulan kekasihnya pulang ke rahmatullah,namun tidak secebis pun menghakis kasih sayangnya pada Irsha.Tanpa Irsha,dia kuatkan semangat untuk teruskan hidup kerana bunga-bunga cinta Irsha tetap dirasainya.Selepas bermimpi Irsha datang dan menguntum secebis senyuman,Arul berhasrat untuk kembali pantai yang meragut nyawa kekasihnya.
Selepas mematikan enjin keretanya,Arul mengorak langkah menghampiri laut yang kebiruan itu.Sungguh indah ciptaan ALLAH S.W.T,bisik hati Arul.Dia mengatur langkah,menghela nafas panjang,Pandangannya jauh memerhatikan ombak yang mengganas.
"Abang..cepatlah!Sayang nak bina sand castle kita ni,"rayu Irsha sambil menarik tangan Arul yang baru lepas bermandi-manda di pantai.Arul yang kepenatan hanya mengikut kehendak kekasihnya.Pasir pantai yang dibentuk menjadi sebuah istana kelihatan gah di tepi pantai itu.Itulah aktiviti yang sering dilakukan Irsha setiap kali dia menemani Arul berkelah di tepi pantai bersama kawan-kawan yang lain.
Tiba-tiba deruan ombak yang kuat menghentikan lamunan Arul tentang kelatah buah hatinya setiap kali mereka berkelah.Tanpa disedarinya,mutiara jernih mula membasahi pipinya.Kerinduannya pada kekasih hatinya begitu menyeksa jiwa.Jika masa bisa di undur kembali,dia tidak ingin membawa Irsha ke pantai lagi,dia tidak akan meninggalkan Irsha untuk sesaat pun.Arul tertunduk,memandang pasir pantai yang mula menutupi kakinya.Dia benar-benar butuhkan Irsha,cinta hatinya yang satu.Namun itu semua harapan yang tinggal harapan,Irsha tidak mungkin lagi akan kembali ke pangkuannya.Riak wajah Irsha yang sentiasa menceriakan harinya kini hanya bisa ditatap pada sekeping gambar.Hati Arul pernah berdetik untuk sama-sama meninggalkan dunia ini,kerana dia tidak mampu hidup tanpa Irsha namun imannya masih teguh.Ini adalah ujian daripada Allah s.w.t,dia harus kuat dan tabah menghadapinya.Walau tanpa kekasih hatinya,cintanya pada sang dara itu tidak pernah luntur.Arul bertekad,kematian tak bisa mengakhiri cintanya pada Irsha tersayang.Dia merenung jauh,menghembuskan nafas lega.Kedamaian laut biru itu dihayatinya dengan penuh keinsafan.

Hasil karya : jentayu_wan imz87
posted by BLOGGER @ 4:27 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
1 Comments:
  • At 4/8/08 4:21 PTG, Anonymous miera said…

    eeiii... romantik nyer citer nie.... i like but dier punyer ending sedih tull..... good story

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group