BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Ogos 15, 2008
Cerpen : Derita itu, bahagianya
mia zafrie
maya_sweet1787@yahoo.com

Saat matahari terbenam, sekujur tubuh setia pada saat nya. Ombak yang memecah pantai menjadi lagu hatinya yang sering murung. Para nelayan dan peraih malah pengunjung sudah lali dengan keadaan wanita yang saban pagi dan petang setia menanti saat matahari terbit dan terbenam. Satu persoalan yang pasti ada pada hati mereka, siapakah wanita itu, dia membawa hati lukanya kah, mahu dilontar ke laut yang bergelora.
....................

" liya dah makan nak?" soal opah sambil mata tuanya masih setia dengan anyaman tikarnya. "sudah opah, liya mandi dan naik dulu ye" mengapa kau membiarkan aku sendiri tika ini, tahukah kau betapa hati ku sakit merinduimu. Berita yang di terima sebulan yang lalu begitu menghiris jiwanya, tak cukup setia agaknya diri ini.
" bonda tak peduli, kamu suka atau tak kamu mesti menikahi Rania, hanya dia yang layak untuk kamu!".
" bonda, tolong lah, mana Ayie nak letak hati liya, kalau bonda mahukan cucu kami sedang mencuba, bonda bersabarlah"
"kalau kamu tak sanggup cakap dengan betina tu, biar bonda yang sedarkan diri dia"
Saat kata - kata itu terlafaz, aku sudah menduganya, pahitnya rasa yang perlu aku telan. Ya tuhan, tabahkan hatiku..

Ayie sayang,
Saat awk membaca warkah ini, harapnye ade keizinan di hati awk, saya telah mendengar semuanya dari bonda, saya telah sedar kini, walau betapa saya mencintai awk, saya tak sanggup kasih bonda pada awk berkurangan. Mungkin sampai sini sahaja jodoh kita. Awk uruskanlah prosuder perceraian kita, serahkan pada peguam saya.

Ayie,
Izinkan saya menjaga bukti cinta ini untuk selamanya, walau saya tau dia takkan sempurna tanpa kasih dan belaian seorang papa, biarlah dia tak merasa di sisih kelak jika dia terus berada dalam keluarga awk.
Jagalah diri awk, maafkan saya kerana saya tak sempat selesaikan tanggungjawab saya sebagai seorang isteri.
Jgn dicari di manaku pergi, hanya sentiasa rasai kenangan yang ku tinggal...

Salam sayang,
Liya.
..............................

" opah, boleh masakkan bubur udang untuk liya tak? Teringin sangat nak makan, nanti liya tolong" entah kenapa tekakku mengidam makan bubur kegemaran ayie.ahh.. Rindunya.
" kan semalam kamu dah suarakan, opah dah sediakan atas meja dapur, kalau dah rindu kat makanan nya, rindu kat tuannya entah macam mane hebatnya kan liya.."
"biarlah opah, mesti mereka satu keluarga dah bahagia, kalau opah dah rasa keberatan tanggung liya, jaga liya, esok liya balik k.l ok"
"kamu ni, ke situ pulak, walau opah ni tak ada pertalian darah dengan kamu, opah dah anggap kamu macam cucu opah sendiri, sama taraf macam abang adi kamu"
"terima kasih opah, hanya pada opah liya sandarkan kasih sayang ini"
..............................

Lama aku tak aktifkan henset ni. Butang merah ku tekan lama, bertubi mesej - mesej masuk dan telefon ku berdering dan tertera \'private call\'. Siapakah gerangan pemanggilnya? Hatiku tertanya-tanya,. Segera butang hijau ku tekan.
" hello"
"sayang, ayie ni.. Liya sihat?"
Berguguran air mata ini mendengar suara orang yang aku rindu.
"sihat, ayie?"
"ayie kat hospital, tapi liya tak yah la risau, liya jaga kesihatan liya dan baby kita baik-baik ok, tiap saat doa dari ayie tak pernah putus"
"ayie sakit ke?, nape masuk hospital? Liya datang melawat ayie boleh?"
"liya jauh kan sayang, ayie tau liya kat mana, ayie tau liya selamat, maafkan ayie sebab tak mampu bahagiakan liya,kalau liya lebih bahagia kat sana, ayie rasa lebih baik liya di sana sahaja"
"kenapa ayie cakap macam tu? Ayie memang dah tak sayang liya ke?"
"sayang, sesaat pun ayie tak pernah lupa liya, apatah lagi kasih sayang dan cinta pada liya"
" ayie, kalau liya tak panjang umur masa bertarung melahirkan nanti, maafkan liya ye, halalkan makan minum liya, kasih sayang ayie, izinkan liya untuk terus mencintai ayie, walau liya tahu mustahil kita akan berjumpa lagi"
"liya akan selamat, liya kan kuat"
"satu je permintaan liya, azankan anak kita nanti boleh?"
"liya tahu bonda mesti tak suke, tapi tu permintaan terakhir dari liya, liya janji tak kan ganggu lagi family bonda"
"ayie... Liya doakan ayie bahagia dengan rania, dan yang paling liya harap, tiada lagi sedih dalam hati bonda"
"liya... Ayie tak jadi..."
Panggilan terputus...
.....................................

Sedang liya yang berada di utara menangis tersedu - sedu, keadaan di dalam wad kecemasan Hospital Pusrawi juga dalam kesedihan, bonda azmah tersandar di kerusi menunggu berhadapan dengan pintu bilik pembedahan.
.....................................

Muhamad saufy hailmi nyenyak dalam pelukan mama nya, satu lagi umat islam lahir ke dunia. Alhamdulilah segala kesyukuran di panjatkan. Opah orang yang paling sibuk di rumah itu, suaranya sahaja kedengaran untuk kenduri malam nanti. Kalaulah ayie bersama kami, maafkan mama sayang, papa jauh dari kita dan maafkan mama kerana lahirmu dengan persekitaran yang tidak sempurna, tanpa kasih seorang papa. Majlis kesyukuran berjalan dengan meriah, abang adi orang yang paling sibuk di khemah masak. Ya tuhan, walaupun mereka tiada pertalian darah dengan ku, sedikit pun aku tidak pernah rasa tersisih. Terima kasih atas kurniaan Mu. Ayie.. Saufy persis awak, mewarisi lesung pipit awak.
" liya tak nak jumpa bonda, opah. Tolong lah jangan paksa liya, biarlah dia tak tahu kewujudan saufy. Dia tak kan anggap saufy cucu nya. Liya tak nak saufy tahu diri nya di benci. Cukup lah liya yang merasa pahitnya di benci keluarga yang liya harap mampu memberi liya kasih sayang yang liya tak pernah rasa"
"liya, percayalah, mereka pasti menerima liya dan saufy"
"liya tak sanggup tengok ayie dengan rania, biarlah liya tak nampak. Biar lah liya jauh, asal hati liya tak pedih melihat wanita lain di sisi suami liya"
"kasihan kan saufy liya, biar lah walau sekali cuma, jenguklah mereka, tunjukkan saufy"
"biarlah liya fikirkan dulu"
....................................
"hei perempuan, kau ingat anak aku pilih kau, aku terima kau sebagai menantu dalam keluarga aku? Tidak sekali - kali aku nak cemarkan nama baik keluarga aku, jangan ingat kau akan selamat. Selagi aku hidup aku pastikan kau tak kan bahagia!sekali kau mengadu dengan ayie, kau tahu lah nasib kau! Faham!"

Sedari mula itu, hidup aku tak pernah lekang dari air mata,akan aku habiskan sisa air mata aku sebelum ayie balik dari pejabat. Sebolehnya aku akan sembunyikan kesakitan yang bonda lakukan pada aku setiap hari. Jika ayie out-station, itulah hari - hari malang bagi aku, bukan sebagai orang gaji aku di per lakukan, tapi tak kurang seperti hamba tebusan, sememangnya aku bisa melakukan kerja-kerja susah dan berat, tapi jiwa aku juga turut di seksa. Balasan pada aku kah kerana telah mengotori susur galur keluarga bonda azmah?. Aku sangka aku akan bertahan, tapi saat ayie menitiskan air mata ketika bertekak dengan bonda kerana mempertahankan aku,aku tak bisa lihat kesedihan ayie, sungguh aku lemah. Aku tahu betapa sucinya cinta hati ayie, tapi, mesti hatinya berbelah antara keluarga dan isteri. Dan ketika itulah aku mengambil keputusan untuk mengundur diri dari keluarga bonda azmah. Biarlah mereka bahagia kembali seperti sebelum kehadiran ku.
......................................
Bonda Azmah termenung duduk di birai katil Ayie. Melihat gambar – gambar yang tergantung di bilik tersebut. Maafkan bonda Ayie, bonda bersalah pada ayie. Di manakah liya? Betulkah aku dah punya cucu? Lelaki atau perempuan? Wajarkah aku mencari nya? Sejak kehilangan ayie yang abadi, bonda azmah telah sedar akan kesalahannya, tapi semua itu sudah terlambat. Rania lah yang telah membuka matanya, dia hanya melihat harta bonda azmah bukan ikhlas menyintai ayie. Semua itu sudah terlambat, ayie tinggal kenangan, dia betul – betul rasa berdosa kerana telah membunuh anak kesayangan secara perlahan – lahan. Dia terbaring lesu sambil memeluk potret ayie bersama liya.
....................................
saufy demam, panik aku. Mujur lah abang adi masih di kampung, kak linda pun banyak membantu memberi tunjuk ajar menjaga anak kecil. Sara dan Aiman pun tak berenggang langsung dengan saufy. Malam ini kedinginan terasa hingga ke hati ini. Apa kah khabar ayie? Sihat kah dia?
" liya belum tidur?" soal abang adi bila dia melihat aku masih di jendela menghadap laut.
" belum, saja bawa ayie tengok keindahan malam"
"abang nak cakap sikit, mari kita ke depan"
semua ralit melihat drama di televisyen, aku mengambil tempat di sebelah opah, pipi saufy di elus lembut.
"kami minta maaf sebab merahsiakan perkara ini, tapi masa itu keadaan kesihatan liya tak mengizinkan kami untuk berterus terang"
berdebar hatiku, apakah yang mereka rahsiakan?
"ni surat dari ayie, liya baca lah,biar opah riba saufy"

Liya sayang,

Saat ini ayie telah jauh pergi dari dunia ini, tp, hanya jasad ayie yang pergi, hati ayie tetap ada dalam diri liya kan.. terima kasih liya kerana melahirkan zuriat ayie, Muhamad saufy hailmi. Bagus liya pilih nama bukti cinta kita. Maafkan ayie kerana tiada di samping liya ketika liya memerlukan kekuatan. Tapi ayie tak de kudrat ketika itu. Maafkan ayie kerana merahsiakan ini dari liya. Ayie tak nak liya susah hati dan pulang untuk disakiti oleh bonda. Tapi maafkan lah bonda kerana dia telah pun insaf.

Liya...
Sebenarnya sengaja ayie membiarkan liya sendiri untuk membiasakan liya berdikari tanpa ayie di sisi kelak. Ayie betul – betul mintak maaf atas segala yang berlaku. Ape pun penyakit ayie, biarlah ia menjadi rahsia. Jika liya punya masa, di dalam email liya, ayie telah sediakan warkah untuk anak kita di setiap hari ulang tahun kelahirannya, liya cetak dan simpann, serahkan amanat ayie padanya sehingga dia dewasa. Sesungguhnya ayie tidak mengjangkakan semua ini akan berlaku. Ayie tahu ini semua pasti menyakitkan liya, tapi ini kehendak Nya sayang. Kalau ayie tahu semua ini bakal terjadi, ayie takkan biar liya merasa derita dan sakit hidup bersama ayie. Maafkan ayie sebab tak dapat membahagiakan liya seperti yang ayie janji.

Liya sayang,
Ayie dah kehabisan tenaga untuk menulis lagi, selebihnya tercatat di diary ayie dan email liya, semua persoalan liya pasti terjawab kecuali penyakit ayie.

Jaga diri liya dan saufy,
Jika jasad ku telah pergi, pasti hatiku akan ku tinggal untuk kau pelihara.

Salam rindu,
Ayie.

"tidak! Mane ayie! Abang bohong kan? Beritahu liya mane ayie?"
"liya sabar nak, bawa mengucap, liya kan kuat"
Ya Tuhan, bersalahnya aku, maafkan liya, ayie!! Ku rangkul saufy, ku peluk erat, papa dah tinggalkan kita sayang. Air mata ku terus berlinangan.
................................

"assalamualaikum"
"waalaikumussalam, Liya!"
"bonda, maafkan liya"
mereka berpelukan, sama-sama merasa kehilangan insan tersayang.
"cucu bonda?"
" iye bonda, muhamad saufy hailmi"
bahagianya aku melihat saufy dalam dakapan kasih seorang nenda, terasa seperti ayie ada di sisi memelukku mesra melihat sama kebahagian yang kami nantikan. Ayie, rindu nya hati ini. ...............................
pusara ayie aku kunjungi lagi, kali ini bersama saufy. Di rumah keadaan sudah riuh dengan kehadiran sanak saudara untuk majlis potong jambul dan akikah untuk saufy. Ayie, sungguh pun kita merasa derita sebelum ini, tapi sebenarnya ia menuju bahagia.. terima kasih atas segala-galanya.
"liya, mari turun"
"kenapa bonda?"
"kita nak rakam kenangan, sebelum semua dah comot buat kerja, cepat bawa saufy tu"
Ya Tuhan, indahnya derita itu....... kerana aku merasai bahagia ini sekarang. Hubungan bonda azmah dan keluarga opah semakin akrab nampaknya. Aku teramat bersyukur.
.................................
posted by BLOGGER @ 6:02 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
16 Comments:
  • At 15/8/08 9:32 PTG, Anonymous naja said…

    best..cian saufy xd papa..

     

  • At 16/8/08 1:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sdhnyer..huhuhu

     

  • At 16/8/08 9:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Apasal nama orang tak guna huruf besar? Kan tu nama khas.Gunalah bahasa Malaysia dengan betul. Jalan cerita dah ok tapi kerana kesilapan begitu aku meluat jadinya. Nak jadi penulis belajar bahasa Malaysia dengan betul dulu.

     

  • At 16/8/08 10:05 PTG, Blogger prince said…

    waah..tahniah sayang sbb dah hasilkan penulisan petama awak..

    tp awak kena bykkan lagi usaha,latihan n baca cerpen2 or novel2 yg ada ney utk tambahkan pengetahuan..

    double check apa yg awk dah karang..

    good luck..!!

     

  • At 16/8/08 10:55 PTG, Blogger qwienz said…

    SemoGa MaYa jaDi PeNuLis HeBaT saTu HaRi NaNti..
    aCCTuaLy,,TeKeJuT JgK BiLa MaYa daPaT TuLis CeRPeN...TaHniaH HoNeY..!!
    JLN CiTeR MaYa SdaP JgK..
    TiNgKaT KaN LaGi PreStaSi..

     

  • At 18/8/08 3:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Tahniah ler coz dpt gak wt 1 cerpen...
    pandai gak maya ekk..
    it's ok nti dh terror leh wt novel lak...gudluck...

     

  • At 18/8/08 5:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    congratz..citer ni best sgt..
    byk beri pengajaran...
    termenangis kejap td..huhu..

     

  • At 19/8/08 10:51 PG, Anonymous aenn92 said…

    very nice story...

     

  • At 21/8/08 12:27 PTG, Blogger eyerien said…

    wah citer sedih...t'keluar lk air mata td...mmg puas bc cite ni dr awl sampai akhir...menarik sgt2 dah p'lukan hati yg sgt tabah utk menerimanye if reality....

     

  • At 24/8/08 5:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihnye cite nie...trnagis plk td...ape pnyakit ayie 2???

     

  • At 26/8/08 3:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Bole x kalau sambung cerita ni.. nak tahu sgt kesudahannya..

     

  • At 28/8/08 11:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gler cite nie.. kuar air mate sye tdi.. hehehe.. tahniah2.. arap2 awak ley wat cerpen yang len plak...

     

  • At 6/9/08 2:33 PG, Blogger suhada said…

    not to bad...
    ader jalan cerita yang bagus

     

  • At 17/9/08 1:26 PTG, Blogger lea_lieza said…

    sad story tp x sumenyer...
    ending dier ok aper....sedih la.....

     

  • At 6/10/08 5:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg ok sgt maya...
    yerlah...
    xramai yang leh wat cerpen nie..
    kalau ader pun..org yang mcm maya nie..aper2hal... gud luck yer.. - shafie

     

  • At 7/10/08 10:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah..tahniah kepada penulis,best sgt citer ni!sedeynyer hubby dier mati..next time wat epi ending plak ek?

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group