BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Julai 12, 2008
Cerpen : Comel? Aku ni comel ke?
Nursyuhada Azzman


Aku pandang white board yang sedia tertulis macam-macam perkataan. Aku rasa satu habuk pun kata-kata Ranjit tak masuk dalam telinga ni. Aku nak balik!! Weh, cepatlah habis scl ni wehhh!!!

"Pea, wei..tunggulah minah oii..yang ko jalan cepat-cepat macam speed boat ni apehal?." Alahai si mulut seksi ni..ko nak apa?.

"Aku nak cepatlah." Aku tarik muka empat belas.Rasanya muncung aku lagi panjang dari platipus waktu tu. Anak kacukan Belanda, New Zealand dan tah apetah lagi aku tenung..entah-entah Zimbabwe pun ada kot. Sebab aku tengok bibir dia seksi semacam jek.Macam Angelina Jolie. Ko cucuk botox ek??

Terkocoh-kocoh Diana, si mulut seksi mengeluarkan sebuah fail. Pulak tu gelabah semacam. Rileks arr..aku tak larinya.. even muncung dah panjang sedepa. "Ni haa.. Dr. Mahfuz bagi. Senarai budak-budak yang selected untuk health booth next week. Yang satu ni ko kasi dekat Hazrey." Hazrey??? Hazrey yang handsome, tinggi, berkaliber, berkarisma dan sangat-sangat menepati ciri-ciri jejaka idaman kalbu aku tu??

Sebab mamat tu gaklah aku malas nak dengar Ranjit membebel, malas nak menyalin nota-nota ringkas dari Kamal si nerd dan malas nak tadah telinga dengar Caca buat hebahan percuma pasal karnival mega sale!

Tak macam selalu, selalunya akulah insan paling bersemangat dimuka bumi ni untuk pergi kolej dan yang terawal duduk kat pbl untuk scl. Manalah tau ada rezeki bertembung dengan Hazrey tapi… kejadian 35minit dan 25saat yang lalu buat aku rasa toraks aku tiba-tiba membengkak, aku di diagnos dengan cardiac infarction, mata aku mula pedih, lacrimal fluid meleleh dan semangat go-go gadget automatik hilang.

Yang jelas,aku nampak satu makhluk. Berambut panjang, bermata bulat, bulu mata melentik, potongan badan ala-ala gitar. Tak..tak..bukan pontianak.. apa kejadah pontianak nak datang kolej aku siang-siang hari ni?? Dengan waham dan tanpa was-was, medula oblongataku mengesahkan bahawa makhluk tu seorang perempuan..cantik pula tu.

Awek dia ke?? Oh..tidak!!!

Tiba-tiba aku picit perut, muka kerut-kerut. Caca yang dari tadi membebel pasal kasut Carlo Rino berhenti membebel. Minah tu mula memandang kehairanan.

"Ko kenapa? Sakit perut?." Mukanya nampak risau habis. Eh, yang tiba-tiba ko jadi prihatin ni kenapa? Nak tukar profession jadi nurse?

"Emm.." Aku menjawab perlahan. Lakonan cemerlang aku teruskan.

"Aku nak pergi toilet jap.Tolong salinkan note ek." Gluteus maximus..err..haruskah maximus?? Macam melampau sangatlah pulak. Tukar! Tukar! Gluteus minimus milikku aku angkat walaupun malas. Caca masih lagi memerhati dengan muka seposennya. Alahai..cam cicak berak kapur muka..

"Lama ke?." Ehh..taklah tak lama. Kurun ke 30 nanti aku balik!

"Tak..kejap je.Agak-agak bowl tu dah penuh aku baliklah." Serentak dengan itu aku bergerak pantas bersama-sama kaki,tangan, serta organ-organku tanpa menoleh lagi ke arah si becok tu. Malas nak layan. Aku nak pergi toilet pun tanya. Walaupun begitu, lakonanku masih lagi berjalan dengan jayanya. Tangan kananku tak sikit pun berganjak dari perut. Memicit-micit perlahan seolah-olah ada baby alien dalam tu.

Sebaik sahaja sampai didepan tandas, aku melencong. Ya, terseleweng sedikit dari tujuan asal..eh..ye ke?? Bukan tujuan aku nak mengendap Hazrey ke?? Tanduk kecik mula tumbuh dikepala tanpa dapat dilihat oleh mata-mata kasar. Ekor? Eh,ingat aku setan ke? Aku dapat melihat dengan jelas wajah Hazrey disebalik dinding kaca yang memisahkan kami. Makhluk ayu tadi aku lihat sedang seronok memicit-micit pipi Hazrey. Ala manja-manja....kuci-kuci.. "Comellah awak ni Hazrey." Kata makhluk ayu itu. Mindaku membuat telahan.

Hati aku berderai melihat babak itu. Jatuh..terhempas.. berkecai-kecai... pedihnya!! Mak, Pea terluka! Aku tak menoleh lagi ke arah mereka. Tangan aku yang tadinya elok melekat dekat perut aku tarik. Aku genggam tangan sambil hentak-hentak kaki. "Eiii..geramnya!!." Air mata yang mula meleleh tanpa aku minta aku seka perlahan. Malu wehh..tadi kata nak pergi toilet. Takkan berusaha kat toilet sampai nangis-nangis?? Kang Caca buat gosip panas. Tak nak aku mencapub!

Perlahan-lahan aku tarik tisu dari poket seluar, bergerak ke water cooler dan basahkan tisu dengan air sejuk. Lepas tu, aku lekap pada kedua-dua belah mata. Leganya!! Sebaik sahaja tisu ditarik, Hazrey berdiri betul-betul kat sebelah aku. "Err..Hai Sofea.Minum air ek?." Taklah, tengah main galah panjang. Tak nampak ke?

Aku mengangguk dan mula melangkah. Tak boleh lama-lama. Nanti cair tengok pakwe orang tu. Tak sempat mamat tu nak cakap apa-apa terus aku blah. Mak, Pea nak lupakan dia!! Masuk je pbl aku terus diam. Serius memandang ke arah white board. Bebelan Caca macam angin lalu je. Lembut-lembut menampar pipi. Perghh..rasa macam tepi pantai je sebab aku tak dengar langsung apa minah tu bebel. Apa yang Ranjit tulis aku nampak macam cacing-cacing kerawit jek. Tak faham langsung dan memang aku tak ada mood nak faham pun. Sekarang ni si mulut seksi nak suruh aku pergi jumpa dia??



* * * * * *



Hazrey mendongak bila namanya aku panggil dengan lembut. Seriyes, sangat lembut sampaikan aku rasa pokok-pokok kat tepi padang tu pun lentok abes dengar. Eh,bukan nak menggoda dia ek tapi karang cakap kuat-kuat ingat pekak pulak. Aku menghulurkan senarai nama budak-budak medik yang terpilih. Dia jadi ketua diorang manakala si mulut seksi pula jadi ketua untuk budak-budak farmasi. Hmm..bakal doktor yang hensem. Aku renung muka dia yang tengah khusyuk membaca senarai nama serta tugas-tugasan diorang. Pakwe orang Pea oiiii!!!

Dia menepuk-nepuk tempat disebelahnya. Tanda menyuruh aku duduk. Aku menurut je. "Ni nama-nama untuk booth next week?." Aku mengangguk. Eh, dah tulis kat situ. Tanya lagi buat apa? Tak reti baca ek?

"Budak-budak farmasi siapa yang incharge?." Aku buat muka toya. Kalau boleh waktu ni gak aku nak blah.Aku dah kasi dah senarai tu.Mission accomplished. Maknanya bolehlah saya beredar, betul tak Encik Hazrey Hakimi? Oii..jawablah Encik Hazrey oiii..

"Entah.Saya tak tahu." Aku menjawab ringkas sambil tangan sibuk menguis-nguis rumput. Satu persatu rumput-rumput yang hijau tu aku cabut. Takpe pakcik penjaga padang, saya buat free of charge.Lepas ni mesti padang ni clean and clear.

"Sofea join?." Aku diam. Malasnya nak jawab. "Entah.Tak tau lagi." Hazrey memandangku sambil tersenyum. "Join kan?." Eh..mamat ni. Tak faham bahasa melayu ek? I don’t know yet!

"Tak tau!." Ada getar dihujung suara. Geram betul dengan dia ni. Makin lama duduk dengan dia makin pedih ulu hati ni. "Kalau nak tahu apa-apa tanya Diana, dia yang suruh saya passkan list ni kat awak.Takpun susah-susah awak pergi je tanya kat Dr.Mahfuz!."

Cepat-cepat aku bangkit dan berlalu pergi.Geramnya!!

* * * * * *



Kamal,Steve dan Hilda dari awal pagi lagi dah duduk terpacak kat depan jalan masuk menuju ke health booth kolej kami. Aku,Caca,Ranjit dan Diana pula jaga supplement- supplement, healthcare produk dan ubat-ubat OTC. Kenapalah wajib join?? Kalau tak boleh aku duduk rumah baca notes physiology aku yang setebal kamus dewan bahasa tu. Dahlah exam dah nak dekat.Takde simpati langsung!

Aku tunduk ke bawah. Mencari kotak berisi milk thistle dan ginkgo biloba. Sebaik sahaja aku bangun dan mengangkat kotak tersebut ke atas. Tiba-tiba wajah itu muncul. Hazrey! Hampir-hampir terlepas kotak dari tangan. Dia tersengih. Aku menoleh ke arah booth budak-budak medik. Orang dah mula kurang. Lerr..macam mana aku boleh tak perasan yang kitaorang satu shift??

Tanganku ligat menyusun produk-produk tersebut. Hazrey turut membantu. Sibuklah dia ni! Bila aku pandang ke tempat duduk kami.Kosong! Mana budak-budak ni?? Jin Afrit punya makhluk..korang tinggalkan aku dengan dia???

"Macam mana sales? Ok?." Aku mengangguk. "Emm..bolehlah tahan." Aku kembali melabuhkan punggung ke atas kerusi besi yang tak empuk langsung. Tanpa malu-malu dan ragu-ragu, Hazrey Hakimi terus mengambil tempat disebelah aku. Ishh..tak suruh pun duduk.Weiii Hazrey, tolonglah. Time aku suka ko tak pernah pula ko rajin bermesra alam dengan aku. Ni tengah aku berusaha keras lupakan ko, makin dekat pulak ko datang.

"Awak tau tak Sofea.Awak ni sombonglah!." Eh..eh..sesedap mulut dan sesedap rasa je cakap aku sombong.Mulut tu dah ada insuran ke Encik Hazrey oii??

Aku diam. Malas nak menjawab. "Saya tak sombong. Cuma tak suka berborak dengan pakwe orang.Takut kena serang dengan awek diorang." Ada nada sinis dihujung dialog yang cuba aku cipta itu.

Hazrey ketawa.Comelnya ko ketawa wahai Encik Hazrey. Rasa nak cubit-cubit jek. Oppss..bertenang Pea.

"Tapikan..saya bukan pakwe orang cik Aina Sofea. Then,why you’re still snobbish with me?." Hazrey tersenyum.Alahai…lemah lutut aku. Janganlah senyum mangkuk oii..Aku rasa hati aku dah mula cair macam coklat Cadbury dipanaskan atas water heater dengan suhu berkadar 40 darjah celcius.

Eh,Pea.Jangan! Tegarkan hatimu. Kentalkan jiwa. Tunjukkan pada dia siapa anak Kapten Roslan.

Pilihan pertama:

"Hari tu...saya nampak awak dengan sorang girl. Girl tu cubit-cubit pipi awak."

Nampak sangat aku mengendap dia.Stupid!!Stupid!!

Pilihan kedua:

"Saya ada list nama-nama jejaka yang telah berpunya dikolej kita.Nak tengok?."

Bengong! Buat apa nak simpan nama-nama pakwe orang?

Pilihan ketiga:

"Adalah..awak kan famous. Adalah orang-orang bagitahu."

Nampak sangat kaum Hawa memang suka bergosip!!

Disebabkan minda dan akalku masih waras, maka aku mengambil jalan rasional dan memilih pilihan ketiga. Kan orang memang selalu guna alasan ni.Ye tak??

"Adalah..budak-budak ni cerita..Awak kan famous." Aku mencapai pamplet-pamplet dan memberikan kepada pengunjung yang lalu lalang. Hazrey merampas sebahagian darinya dan turut serta.

"Saya famous ek? Awak lagi famous." Aku memandang kehairanan. Aku? Aina Sofea anak Kapten Roslan ni famous? Eh..terlupa pula.Aku kan memang talkative maka tak heranlah aku famous. Bakat membebel yang diwarisi dari mak aku memang tak dapat disangkal lagi. Sebab tu aku suka masuk debat dan syarahan.Seronok dapat membebel.

"Saya glamer sebab lain.Sebab saya ni lasak, nakal..talkative..." "Comel!." Belum sempat aku menghabiskan ayat dia dah potong.Aku terdiam. Comel? Aku ni comel ke? Aku tersenyum. Alamak, perasannya anda ni wahai cik Pea. Cukup..cukup!

"Hazrey,awak tu banyak yang fancy. Takkan sendiri tak tahu kot. Tak mustahil awak dah ada awek. Entah-entah saja je mengaku solo." Aku tersenyum nakal. Seronok gak dapat mengusik dia ni.

* * * * * *



Selesai sahaja Neo Cyber, aku mengemas barang-barangku. Kata-kata Hazrey tadi masih kemas diingatanku.

"Biarlah diorang nak fancy saya pun.Saya cuma suka kat sorang je. Orang tu lasak..nakal.. talkative... dan comel. Saya tak ada awek. Sumpah!."

Aku rasa waktu tu senyuman aku dah naik sampai ke telinga kot. Dari jauh, aku nampak Hazrey pun tengah sibuk mengemas.Tengah dia ligat mengangkat kerusi. Tiba-tiba seorang perempuan berbaju merah menghampirinya. Hazrey tersenyum. Perempuan tu memeluknya mesra. Ehh..tu bukan makhluk ayu tu ke? Dia peluk Hazrey??

Kaki aku rasa tak jejak tanah. Siamang punya jantan. Yelah tu.. saya cuma suka sorang je...

Si Setan: Eh,yang ko nak perasan ni kenapa? Dia tak cakap pun orang tu ko.

Si Angel: Tapi..dia cakapkan orang tu lasak,nakal,talkative,comel.. ayat yang sama

dengan yang ko cakap.

Si Setan: Eii bongok! Ko tak nampak ke amoi tu peluk dia bukan main lagi??

Si Angel: Jangan buat tindakan melulu.Tak salah kalau ko kawan je dengan dia.

Si Setan: Ye ke kawan je Pea oii??

Ahhh..sadaplah korang! Aku tengah tension ni. Korang boleh nak wat drama kat sini plak. Kusut!kusut! Aku segera mencapai segala-galanya. Tak yah susun-susun. Aku campak je semuanya dalam beg tote aku. Biar pecah, biar tertonggeng. Peduli hape aku. Yang penting, berambus dari sini secepat mungkin.

Aku mula melangkah laju. Kalaulah aku ni road runner dah lama aku lari laju-laju. Biar koyote Hazrey tak dapat nak kejar. Eh..nak ke dia kejar aku?

"Sofea..tunggu!." Langkahku terhenti. Ala..tak yahlah nak tunjuk awek ko tu. Simpan je. Tak minat pun nak kenal.. aku membebel dalam hati tapi kaki dah berhenti dah bergerak.

Hazrey berlari dengan girang ke arahku. Waktu tu aku rasa muka dah mula merah, mata berair dan hidung rasa tersumbat. Oksigen!! Oksigen!!

"Eh..kenapa ni? Sofea nangis ke??." Cepat-cepat aku kesat mata yang memang dah merah macam cili.

"Takdelah,mata masuk habuk tadi." Cover...cover...kantoi kang malu wehh.

"Arey ingat Sofea nangis tadi." Serentak dengan itu tanganku ditarik ke dalam gengamannya.Aku tergamam. Menoleh ke arahnya. Hazrey cuma tersenyum.

Dia ni gila ke sasau?? Depan awek sendiri pegang tangan orang lain??

"Sofea,kenalkan..this is my sis, Hana." Makhluk ayu itu tersenyum ke arahku. Sis?? Makhluk ayu ni kakak dia??

"Dan Hana, kenalkan..this is Sofea,my sweetheart." Erkk…tersedak! Sweetheart?? Apa makna semua ni??

Hana memeluk bahuku. "Hazrey ni kembar Hana dah lama dah dia suka Sofea. Cuma dia malu je nak bagitahu. Hana datang ni pun sebab dia cakap hari ni dia nak bagitahu depan Hana"

"Bagitahu apa??." Aku blur. Hazrey disebelah aku dah mula blushing. Ehh,merahnya pipi dia. Malu tapi genggam tangan aku makin kuat.

Hazrey menghampiriku dan berbisik. "I love you, Aina Sofea. Sudi tak jadi my sweetheart?." Aku tersenyum. Mata rasa dah berkaca-kaca time tu. Macam mimpi. Tak sangka Hazrey rupa-rupanya dalam diam sukakan aku.

"Yes!." Aku tersipu. Malunya…malu sebab salah sangka dengan dia. Rupa-rupanya Hana tu kakak dia yang dah lama terpisah. Parents dia berpisah dan Hana tinggal kat Australia dengan emak diorang. Hana memang sporting sebab sanggup fly dari Australia semata-mata nak jumpa aku dan nak tengok kembar dia tu propose aku.

Mak, Pea dapat Hazrey mak!!!

FLASH BACK!!!

BABAK 1

Hana mencubit pipi Hazrey sambil tersenyum. "Look at you. So handsome. Sebiji macam daddy.Lama kita tak jumpa kan??." Hana ketawa girang. Hazrey turut tersenyum. Menganggukkan kepalanya. "Eii..comelnya..Tak puas hati.Nak cubit lagi."

"Adoihh..sakitlah!." Hazrey mengaduh.Pipi yang mula merah diusapnya perlahan. "Hana ni, ganas betul. Macam mama." Mereka sama-sama ketawa.

"So,where is she?." Hazrey menoleh ke dalam. Tak nampak pun kelibat minah tu. Selalu ada jek. "Ada kelas kot.." Nadanya kecewa. Hana membetulkan sunglasses diatas kepalanya. "Ala..janganlah sedih-sedih.I’m sure you can get her." Hazrey tersengih.

"Datang ye next week, I’m sure she will be there. Dia pun bukak booth."

Hana menganggukkan kepalanya. Badannya disandarkan pada proton waja. "Kenapa nak purpose depan Hana?." Hazrey ketawa. "Baru ada semangat. You’ll inspired me."

Lengan Hazrey dicubitnya.Hazrey mengaduh dan meniup perlahan. Hana meminta diri dan berjanji untuk datang sabtu depan. Hazrey melangkah perlahan dan melihat Sofea sedang melekapkan matanya dengan tisu. Dia segera berlari menghampiri gadis itu dan tersenyum. Erk..apsal dia terkejut tengok aku?? Mata dia..merah...dia nangis ke?

Pertanyaan Hazrey dijawab sepatah je. Lepas tu Sofea berlalu tanpa banyak bicara. Hazrey menggaru kepala yang tak gatal.Aku ada buat salah ke?

BABAK 2

Ehh..minah ni blah lagi.Tak sempat nak cakap apa..dia dah blah. Hazrey garu kepala. Lama-lama botak aku macam ni. Cik Aina Sofea ni kenapa?? PMS ke??

Tak puas hati, Hazrey melangkah menuruti Sofea. Siap nyorok-nyorok kat pokok-pokok. Macam spy. Mata Sofea mula berair. Mulut dia terkumat kamit. Macam menyumpah jek. Marah aku ke??

"Sibuklah.Banyak betul pertanyaan.Kalau nak tanya pergilah kaunter pertanyaan." Sofea mengomel. Air mata masih lagi meluncur laju. Hazrey masih mengekor.

"Eii..bencinya. Macam manalah aku boleh tersuka dia?? Pakwe orang pula tu. Busuknya!!." Sofea berhenti bergerak.Kakinya dihentak-hentakkan ke rumput. Macam budak-budak! Hazrey ketawa perlahan. Eh, wait! Dia cakap apa tadi.. dia suka aku?? Yes!!! Hooray!! Sofea suka aku. Hazrey melompat girang. Rasa nak je dikejarnya Sofea. Peluk pastu cakap, jom kita kahwin tapi sebab kondisi serta kewangan tak mengizinkan. Itu adalah mustahil dan tidak releven disini. Hazrey tersenyum nakal.

BABAK 3

Aku memerhatikan Sofea yang sedang tertonggeng-tonggeng mencari sesuatu. Minah ni cari apa?? Tanganku memberikan isyarat supaya budak-budak yang lain beredar. Nak romantika de amore before Hana datang.

Mimik muka dia waktu tengok aku kelakar sangat. Pucat! Macam baru tengok hantu. Pulak tu, tak senyum langsung. Tahulah awak marah sebab saya dah ada awek!! Aku ketawa dalam hati. Tersenyum.

Sengaja aku mintak buat pertukaran shift, biar sama dengan dia. Memang sejak pertama kali masuk kolej ni, aku dah jatuh hati dengan Sofea. Sifat dia, perangai yang macam kanak-kanak ribena tu yang menambat hati aku. Jenuh juga cari jalan nak dekat dengan dia tapi selalu tak berkesempatan. Kelas lain-lain, jadual lain-lain. Kenapalah awak tak ambik medik Sofea oii??

Waktu dia cakap, "Saya tak sombong. Cuma tak suka berborak dengan pakwe orang.Takut kena serang dengan awek diorang." Aku ketawa sekuat hati. Hai, jeles betul awek yang sorang ni ek?? Aku tersenyum sebab orang yang dimaksudkan dia tu aku! Comelnya waktu tu. Muka dia..seriyes habes!
Hai..ni yang buat aku bertambah-tambah jatuh cinta kat Cik Aina Sofea anak Kapten Roslan. Lasak..Nakal.. Talkative... dan Comel!!!

-THE END-

Glossari:

SCL- student-based learning [study group]
PBL- program-based learning [tempat diskusi pasal pesakit]
Cardiac infarction- sakit jantung
Lacrimal fluid- air mata
Gluteus maximus- otot punggung yang besar
Mencapub- mencari publisiti
OTC- over the counter [ubat-ubat biasa]
Neo Cyber- ala-ala karnival jom heboh

~start:7.30pm finished:11.35pm date:22/07/07~
posted by BLOGGER @ 7:38 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
54 Comments:
  • At 12/7/08 10:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eiii, bosan jelah..sy pn bdk medic gk..tau ape tu pbl and so on..xyh la menunjuk2 yg kte ni pndi sgt yek..

     

  • At 12/7/08 11:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la tu...penulis bagtau apa makna perkataan tu. bdk medic mmg la tau, tp klu bkn bdk medic nk tau cmner...

     

  • At 12/7/08 12:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eh,sy bkn nk brlagak pndi..sy bg glossari so dat org yg tak faham dptlah sedikit input.. awk ni nama je budak medik tp xprofessional~ (emo plak haii)

    maaflah k~

    nota kaki: sy bkn bdk medik ;p

     

  • At 12/7/08 5:24 PTG, Blogger BLOGGER said…

    glossari tuh penting.. dalam sesetengah novel pasaran pun ada glosarri.. sebab tidak semua tahu pasal benda tuh.. saya sendiri tak tahu.. Tahniah untuk penulis, dengan ada glosarri akan mudah untuk fahami perkataan yang tidak pernah kita jumpa, dan tahu.

     

  • At 12/7/08 9:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eii..xpela die wt glossari tu.ak yg dak meki ni mne phm klo x ltk tu..lenla klo seme pmbacanye dak medik je.apela..

     

  • At 13/7/08 6:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cite best dan tidak membosankan... syabas...

     

  • At 14/7/08 9:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yup,sy setuju..
    tahniah penulis..
    klo xletak dftr kata..sy yg blaja art,mmg kurang faham.. sebab
    membaca kalo tak faham pun xguna...
    xde rasa kt org..hehe

     

  • At 14/7/08 10:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhkhuhkhkh...
    jgn la bg komen negatif..
    bg lah komen yg membina..
    mmg dlm setiap novel de glosari pe..
    ngee..~
    neway..
    ctew nie gila2 love..
    ahakahakaha..
    nice!

     

  • At 15/7/08 3:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    glossary can give the more description about ur story..but honey u need more study about what ur meaning of every word, some meaning i think xkena maksudnye..sori coz give a bad comment for u..but, for me, as writer u must accept any comment either it is good or bad, important thing u must know, improvement..improve ur skill, ur experience and so on..thanks

     

  • At 15/7/08 3:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i'm not say glossary x penting pn..if i study pn, my best frenz is medical dictionary..no dictionary, i don't understand anything..but ur crite, is quite boring..why? no kelainan..jus in same way..but congatulation, some joke make perfect

     

  • At 15/7/08 6:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow!!!!!!!!!!!
    besh giler2....
    OMEDETO!!
    congratulation!
    klakar pon ader...
    heheh..:)

     

  • At 21/7/08 1:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kiter suker sbb it's such a cute luv story..and it also contained loads of new stuff..way to go!!

     

  • At 21/7/08 2:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kpd yg bosan tu ~ bkn semua org tau sal medik..bkn smua student kt dunia ni amik medik..pe la salahnyer share knowladge..nmpk sgt la awk bdk medik yg kedekut knowladge..n terlalu la perasan pandai.

    to Nursyuhada Azzman ~ congrates! well done for this short story..menghiburkan!

     

  • At 21/7/08 4:58 PTG, Blogger NuRuL NaDiAh YuNuS said…

    salam adik akak....akak suka bc cerpen kat sini..tak sangka lak adah pon join gak...well best cite adah...good luck....miss u...muuuaaahhhh.....congrats...sama mcm ikhlas klu menulis ayat leh wat org tergoda....hehehehe

     

  • At 22/7/08 4:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mula2 baca nk marah sbb apa bnda la ya dia ckp 2 x fhm biasa la sy bdak electronic mna la fham madic punya bahasa. nsib baik ada glossary.good job.

     

  • At 24/7/08 11:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Bukan senang nak memuaskan hati semua org. alangkah indah jika kita semua berbaik sangka...jauhilah penyakit hati

     

  • At 26/7/08 6:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Wah best la citer nih...
    SAya aetuju gak ngan kwn2 yang len..mula2 tu sya tak fhm...
    tapi bla ada glosari kata kat bawah tu...baru saya fhm..
    saya bkan fhm benda2 mcm tu...jadi dengan adanya glosari tu...saya jadik fhm...
    tahniah...saya suka citer awak Nurshuhada....CoNGrAtUlaTioNs..!!!!
    FrOm : SaBaHaN GirL

     

  • At 27/7/08 3:04 PTG, Blogger s.c.h.u.l.t said…

    huhuu..tq all..terharu dgr~~ =)

    to kak nadia, hehe..borink2 baca cerpen..tu ah kejenyer..mish u too~~

     

  • At 28/7/08 2:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bgus pe de glosari tue mcm kamus gak klau xphm bleh refer..anyway good job..

     

  • At 3/8/08 7:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eee tak comei pon...
    i lagi comei....

    dh le crite x besh...
    ngade... nk muntah jeq..

    besh lagi crite budak TADIKA!!!

     

  • At 8/8/08 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jgn suke nak ngata org bleh tak? awak tu yang menunjuk pandai rasenye, writer tu bkn budak medik pon, ape ade nak menunjuk2? welldone girl! simple n nice...lain dari yang lain...

     

  • At 19/8/08 1:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Nk sedap uat ar citer sndiri org atas Oii...kira ok what...skurang-kurangnyer dia bleh mnulis...bodoh punya orang...

     

  • At 25/8/08 2:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    okey pe cite nie..wlaupn mula2 tu tak fham gak,n nasib baik ada glosari, jd faham le... Tahniah!

     

  • At 14/9/08 10:02 PTG, Blogger Unknown writer said…

    bestb apa tapikan sebenarnya aku tak pam apa- apa pun. mula faham dari dah nak kat babak 1 sampai babak berapa ek?

     

  • At 15/9/08 3:32 PTG, Blogger Unknown said…

    nasib baik penulis ada letak glossari-- kalau tak blur saya.. apabenda lah penulis ni tulis!!tq.. at least saya belajar perkataan / istilah baru setiap hari :P

     

  • At 15/9/08 4:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ingatkan orang yang mengutuk penulis nih baca sekerat jer,tak sangka boleh bagi KOMEN.....terutama orang kat atas yang cakap tak comei tuh.kalau rasa ngko tuh comei sgtbuatlah cerita ngko yang COMEI SANGAT TUH...BUAT BUSUK JERRR....PIIIRRRRRAHHHH...SABO2 bulan puasa nihhhh,batal puasa...nasib baik bln puasa kalau tak aku kutuk tahap CIPAN....to penulis,good job thumb up.......saya tak paham sgt pasal glosari,tapi xpelah saya baca jerrr......bab lawak tuh memang goodlah...sori panjang plak....

     

  • At 21/9/08 12:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cter nih!!!
    wrter pandai susn suasaner..plot nk cter..
    untuk org y duk kutuk2 tu..macamlah bgus!!!kalo bgus sagt..asal xwat cter sndr!!hot ni..acewah..kter plak y hot..
    nway..best ngn cter n lwak2 2..
    chaiyok!!

     

  • At 24/9/08 4:44 PTG, Blogger eyerien said…

    hahaha...

     

  • At 29/9/08 1:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagus jugak citer ni..ok jgak ada glossari tu...br faham..berilah komen yg membina sbb menulis cerpen bukan mudah sebenarnya...sebb sy pun ada hantar cerpen kat forum...apapun teruskn berkarya...:)

     

  • At 4/10/08 8:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih kat korang ,,
    apasal hanya glossari nak gaduh .
    sebenarnya yang komen cam tu lah yang belagak pandai .
    kalau boleh , kongsi lah ilmu turh sikit .
    nama jerk belajar medik .
    huh !

     

  • At 9/10/08 5:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kah3.app2 pun mmg syok ar bacer cite nie...mcm real ajer..
    laen kali bwt lagi panjg yer..
    huhuhu

     

  • At 9/10/08 10:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala,xpyhla bergaduh psl glossari..okay la ader glossari tuh..at 1st,i pon xphm gak scl tuh aper cz i study kat uni. jpn..mna la tau mnda2 cmtuh..congratz cz citer nih beshla..i suka jln citer dier n ayt2 dier yg mcm real life,xder bga2 sgt..good job!

     

  • At 12/10/08 1:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kesian kat org yg blagak tuh..
    xpela cik writer..nnt hang buat la story utk die..BERLAGAK KAH AKU?
    huhu..
    apepun sy suke citer nie..comel..senyum jek bile bace..dr awal spi abes..huhu..well done!

     

  • At 13/10/08 2:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    he..he..sy sokong 100% komen kt ats ni..nnt bile cik writer dh siapkn psl citer 'berlagak kah aku?' nnt email kt sy k... anyway sy suke sgt citer ni sbb sntai je. one more thing,10xx 4 the glossari..baru sy phm ckit maknenyer tu. maklumla sy bkn bdk medik @ gEDIK tu yg phm sume psl mende2 medik ni..

     

  • At 17/1/09 11:15 PTG, Blogger pink sapphire said…

    umm bes sgt cite ni n sbb sy med student rs cm lbh penghayatan sket..umm tp kan musykilla satu bnde..why medulla oblongata?MO mane leh sahkan org pmpn ke laki since MO kan untuk autonomic functions..umm..pape pn serius menarikla cite ni..*wink*

     

  • At 27/1/09 2:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    heran la tengok perangai manusia nieyh..
    dah tak suka..tak yah la mengada - ngada nak anta komen yang menyakitkan haT..
    tak boleh kerr diam jer kalau tak suka?
    nie tak..
    nak jugak komen..

    anyway..
    congrats writer..

    ~sha~
    (^_^)

     

  • At 7/3/09 1:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku nk kembar....stu laki stu pmpuan...coz im lesbi...wahahahahahahahahahahahah

     

  • At 22/3/09 5:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    biar la dye nk bgtaw...
    coz bkn sumer org tau...
    sy pon xtau sb sy hya tau bkak akaun n then ttup akaun...
    hehehe!!!

     

  • At 12/5/09 5:31 PTG, Blogger s.c.h.u.l.t said…

    haha..sorry.mungkin patut tulis hipothalamus. tulis main laju. otak ingat hipo..tp tereja medula :D

    sorry~ ;)

     

  • At 7/6/09 9:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Sweetoo :-)
    Em cita-cita kuh hendak menjadi doktor ^^

    -NABILAH-

     

  • At 29/6/09 12:58 PG, Blogger s.c.h.u.l.t said…

    my blog:

    http://missvociferous.blogspot.com

     

  • At 22/10/09 7:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    syud..ko wat cerpen ek...sapa laki tu ye..?
    rfha....

     

  • At 20/11/09 2:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kanak2 ribena..
    hehe..
    syokk larh..

     

  • At 27/10/10 12:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bezla citer ni...
    ad gak yg klakar...
    hekhekhek

     

  • At 4/12/10 2:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni best r...
    congrats 2 writer

     

  • At 7/2/11 2:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...tp menyampah dgr komen yg 1st tu.....berlagak cz bdak medik gak...ape da....ikt suke dia la nk translate...buke sume org tau.....

     

  • At 5/12/11 1:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eleh budak medik tu kutuk je tau. bgus org buat cerpen bgi dia baca and komen tpi x pndai mmanfaatkn. btw, thumbs up for the author! :))

     

  • At 3/1/12 7:45 PTG, Blogger emileya said…

    sweet jea cter dia...dr awk asyik tersenyum2 jea...btl 2 berlagak gler dak y komen first 2...skrg ni ak ase bkn dia y nk tnjuk best,ak ase ko y nk tnjuk best..koya la konon amik medic...bla la...sbk nk komen cter org xbest..ko wat la 1 ak nk baca...tgk org skew kea x ngn cter ko..kea ko xtaw hayati cter..ops lupew mana ko reti kan..ko reti belajar jea...by da way..for the writer..good job dear...comeyh seyh..

     

  • At 19/1/12 6:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so gooood..
    cite nye...bestt cgat

     

  • At 8/6/12 7:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seriously best! keep it up writer:)

     

  • At 8/6/12 7:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nya cite ni...

     

  • At 8/8/12 2:31 PTG, Anonymous anti mnunjuk2 said…

    bdak medic 2 yg blagak die pndai sngt..ok la writer wt glosari,skurng2 nye die xkdekut ilmu n die nk pham kn pmbca pe yg die tulis...jgn nk ckp writer mnunjuk2..ko 2 yg mnunjk2,pirrrraaaahhhhhhh...1 lg kt org yg kmen die 2 comei ,jgn nk prsan la dri 2 comei,lau comei p aty bsuk wt pew..bkn comei dh p hodoh...ikt sdap mlut die je ngata org x comei...
    to writer your short story is the best,coz this short story len dri yg len ...
    thum up 2 u writer.
    pduli kn org yg blgk kmen die 2 bgz...

     

  • At 10/12/13 2:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    awlolo~ sweetnya. teruskn berkarya :)

     

  • At 5/1/14 8:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    biar je ape org nak kata...lagipun bagus je glosari tu...saya ni tak belajar medik...masuk universiti pun belum tp dapat la jugak sedikit sebanyak tntng medik...anyway, cerpen ni comel :)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group