BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Julai 23, 2008
Cerpen : Cerita sedih
ShArUl FaHmI
GanuBoyz93@yahoo.com

Jam dinding berdeting beberapa kali. Pukul 3 pagi. Entah kenapa aku terbangun dari tidur yg lena. Kutatapi wajah 'sahabat' akrabku sedalam-dalamya. Ku belai perlahan rambut ikalnya yg yg menutupi wajahnya... Kau cantik sayang.., bisikku perlahan. Tanpa disedari, usia perkahwinan kami telah mencecah tahun yg kelima. Namun kami masih belum dikurniakan
cahaya mata sebagai penyeri kebahagiaan ini. "Ya Allah kurniakanlah kepada kami seorang anak. Walaupun, cuma seorang . Itulah doa yang sering ku panjatkan kepada Ilahi dalam setiap sujudku. Kami telah disahkan oleh doctor pakar bahawa kami berdua adalah normal. Pelbagai ikhtiar telah kami usahakan. Mungkin benar apa yang dikatakan doktor dua thn lalu;
"Bersabarlah, mungkin anda berdua sedang diuji Tuhan. Teruskan usaha dan berdoalah. Mudah- mudahan dimakbulkan doa anda berdua.. "Apakah hikmah yang tersembunyi di sebalik semua ini. Aku yakin, Allah menyimpan hikmah ini untuk kuketahui suatu ketika
kelak....Pasti!
"Huda....bangun.,...jom kita solat." Kugerakkan bahu isteriku perlahan. Dia mengeliat....Aku tersenyum melihat wajahnya yg keletihan.. Letih meguruskan rumahtangga ditambah pula kesibukannya sebagai pengusaha Taman Didikan Kanak-Kanak. Tentu dia penat melayan karenah 'anak-anak'nya... Ahh. Aku sayang padamu Huda.. Akhirnya, aku bangun sendiri.
Aku tenggelam dalam solat malamku yg panjang..Dan seperti biasa aku tak pernah lupa memanjatkan doa sebagaimana dalam firman Allah..(al A'raaf : 189) yg
bermaksud :
“ ya Allah jika engkau memberi kami anak yg soleh, tentulah kami termasuk orang-orang yg
bersyukur"..
Jam berbunyi empat kali. Aku mengakhiri solat witirku dan ketika Assalamu'alaikum kedua ku dapati Huda dah berada dibelakangku.. Wajahnya masam, merajuklah tu. Kurenung wajahnya dengan riak lucu.
" Kenapa ni.? Muncungya mulut.." usikku dalam nada separuh berbisik.. Semakin
menjadilah rajuknya.
"Kenapa abang tak kejutkan Huda.? "Protesnya...Aku tersenyum cuma.
"Dah, abang tengok cik adik letih sangat..bukan tak kejut tapi cik adik sayang yang tak sedar.."
Akhirnya Huda mengalah, tapi bersyarat.. Jangan tidur sampai dia selesai solat alam
."Baiklah tuan puteri, saya yang menurut perintah." Usikku lagi. Huda tersenyum lebar mendengar usikanku.. Serentak dengan itu jarinya yang mungil bertindak menggeletek pinggangku. Dia kemudianya berlalu dengan wajah yang melucukan. Petang itu, sambil kami menikmati minum petang, Huda memecahkan kedamaian itu dengan ungkapan :
"Abang.....nikah jelah satu lagi". Dengan nada yang bersahaja.. Aku tersentak. Aku memang amat mengharapkan keturunan. Kan Rasulullah berbangga umatnya ramai..! Tapi hingga saat ini aku belum mampu membahagikan cintaku pada wanita lain. Walaupun Islam tidak pernah menghalang poligami apatah lagi dengan keadaan yang kami alami sekarang ini, sanggupkah aku
memikul bebanan ini?
"Hai. Tak takut cemburu ke..? Umpanku pula. "Cemburu..... emmm itukan memang fitrah
manusia bang.. takkan Huda tak cemburu. Aisyah pun cemburu pada Khadijah, tapi masalahnya sekarang, kalau abang kawin satu lagi, kan Huda boleh tumpang kasih anak dari isteri abang..?”hujahnya panjang lebar.
"Hai.. Takkan tak cukup lagi 'anak-anak' di tadika..? “
"Abang niii.. Itu lain. Itu bukan dari zuriat abang.”
"Macam mana kalau isteri kedua abang juga tak boleh melahirkan zuriat..?" umpanku lagi.. "Kahwin satu lagi.."
"Kalau tak dapat anak juga,..?" Usikku terus.
"Nikah lagi..kan boleh sampai empat..!" Jawab Huda
dalam nada semakin kendur.
"Huss.. Huda ! Jangan merepeklah . Abang tak mampu mencontohi Ibrahim bapa Ismail.. berilah peluang abang meneladani Zakaria bapa Yahya.." Kutamatkan dialog ini seolah-olah marah kepadanya.. Kudakap erat Huda... ada titisan panas yg membasahi dadaku..
Hari ini ulang tahun perkahwinan kami yang ke tujuh... Umurku sudah merangkak 33tahun... Uban di kepalaku sudah meningkat bilanganya... Berbanding ketika awal pernikahan bilangannya belum sampai sebelah tangan, beritahu Huda kepadaku.. Sehingga ke saat ini Allah belum kurniakan kami rezeki, seorang anak. Tapi cintaku pada Huda masih seperti dulu. Tak pernah pudar. Hidangan istimewa disediakan Huda hari ini.. Ada bungkusan hadiah
comel di meja hidangan. Huda menarik lenganku.. Dengan nada manja sambil berkata..: "Selamat menyambut ulang tahun perkahwinan kita.." Begitu teratur kalimah itu dibisikkan ke telingaku. Sambil mataku mencuri pandang hadiah di atas meja. Ada sampul surat yang berlogo hospiatl terkenal di ibu kota. Tanganku segera ingin mencapai sampul tersebut. Huda
dengan pantas menghalangya.
"Makanlah dulu kek coklat yang Huda buat! Abang ni tak sabarlah.." Protes Huda separuh merajuk.
"Oklah sayang." Ku pendamkan rasa ingin tahuku lalu ku ambil pisau yang dihulurkan.. "
Bismillahirrahmanirrahimm.. ku potong kek istimewa itu. Kami berbalas suapan.. Dengan perlahan-lahan aku mengambil sampul surat dari tangannya tadi.. "Subhanallah..Maha suci Allah,..Tuhan sekelian alam..!!" Huda hamill..!! Masya Allah.. Setelah sekian lama penantian ini! Seketika aku tersungkur sujud. Airmataku mengalir deras. Kurangkul Huda seerat-eratnya. Airmataku terus mengalir seolah-olah tak akan henti tika ini,..tangisan SYUKUR..!
"kenapa jumpa doctor tak bagitau abang..?" Tanya ku seperti memprotes..
“Kalau beritahu tak surprise lahhh." Jawab Huda selamba.. Tiba-tiba aku rasa bersalah.. Sejak akhir2 ini Huda ada mengadu sakit kepala dan rasa kurang selera makan.
Kusangka dia terlalu letih menguruskan cawangan tadikanya yang baru.. Ditambah pula dgn
kesibukanku di pejabat dan 'kewajipan saham akhirat'. Aku benar2 lupa membawanya ke klinik. Sungguh..!! Aku benar-benar rasa bersalah.. Sejak berita itu diterima kesihatan dan aktiviti Huda menjadi perhatian utamaku. Segala hajatnya kupenuhi. Aku tak benarkan dia memandu sendiri dan bercadang mengupah driver utk kemudahannya. Aku minta supaya dia mengurangkan semua aktivitinya.. Namun Huda tak bersetuju.. Katanya, janganlah terlalu manjakan dia.. Biarkan dia menjadi ibu yang 'luarbiasa' Ibu yang akan melahirkan anak yang 'luarbiasa' ketika aku ttp meminta dia memenuhi hasratku.. dia berkhutbah panjang.
"Abang sayangg...abang kata nak jadi seperti Zakaria bapa Yahya.. Abang kata nak bayi ini menjadi mujahid atau mujahidah.. Abang.. kalau kita bercita-cita nak jadikan anak kita sebagai mujahid atau mujahidah, kita kena latih dia sejak dalam kandungan.. Maknanya, jangan manjakan ibunya.. Kalau dilimpahkan kesenangan pada Huda dan anak yang bakal lahir ini.. bagaimana nak dapat anak seperti Fatimah atau Ali abi Thalib..? Abangkan kan tau,
kesenangan dan kemewahan bukan modal yang baik untuk anak... Dengan kesusahan barulah generasi menikmati kesenangan di syurga. Sebelum sempat khutbahnya dteruskan aku terus meletakkan tanganku di mulutnya.. 'Stop'.. Aku faham dan akan terus memahami hakikat pendidikan dalam Islam.. aku sendiri pelik kenapa tiba-tiba aku yang jadi terlalu cerewet..!
Pagi itu selepas sarapan aku melihat Huda tidak seperti biasa.. Peluh mengalir laju membasahi
dahinya.. Dia kelihatan pucat.. Kurasa badannya, panas.! Seingat aku Huda hanya akan melahirkan pada 18 jun,..hari ni baru 18 mei.. Aku panik.. Aku segera membawa Huda ke hospital dengan seribu satu doa yg tak putus dlm hatiku, Aku harap ayah dan ibuku segera
datang utk menambah ketenangnku. Aku mundar mandir.. Ya Allah! selamatkanlah isteri dan
anakku.. bisikku berulang kali..
”Encik Saifuddin..?" Dr Khadijah pakar sakit puan rujukan isteriku,
"Ya,..saya doctor,.." sahutku cepat..Ku hampiri Dr Khadijah..
"Boleh kita berbincang sebentar??" Minta Doktor sambil mengajakku ke bilik rundingan,..
"Saya harap Encik Saifudin bertenang.. Isteri encik menghadapi sedikit masalah.. air mentubannya dijangkiti kuman.. Dan degupan jantung bayi di dapati semakin lemah.. Puan Huda perlu dibedah segera.."
“Bedah..?"
"Buatlah apa yang sewajarnya doktor..Tapi isteri saya bagaimana doktor..?" Tanyaku dgn nada separuh ketar. Bimbang.
“saya akan cuba sedaya upaya utk menyelamatkan kedua-duanya, Yang lain kita pulangkanlah pada Allah. Sama-samalah kita berdoa.."
Suara tenang tapi yakin, lahir dari doktor Khadijah.. Ya Allah, selamatkanlah isteriku.. Ya Allah.. jangan Kau ujiku di luar batas kemampuanku.. Dalam sujudku yang panjang tak henti aku berdoa keselamatan isteri dan anakku.. Aku memohon limpah kasih sayang Allah kepada isteri dan anakku tersayang.. Begitu lamaku cari ketenangan dalam solatku.. Tiba2 ayahku
memanggilku dan mengajakku menunggu di luar bilik pembedahan.. Ketika sampai di pintu bilik, aku terdengar suara tangisan bayi, alangkah lunaknya.
"Encik Saifudin..?"
"Ya..saya.."
"Alhamdulillah isteri encik telah pun melahirkan bayi perempuan yang sihat, 2.9 kg dan comel
seperti ibunya." kata Dr Khadijah tenang..
"Alhamdulillah. Isteri saya bagaimana doktor.?"
Dr. Khadijah terdiam.. Tiba2 perasaan tidak sedap menjalar ke seluruh tubuhku.. Kutenung wajah Doktor dengan tatapan penuh tanda tanya.. Tiba2 doktor menggeleng kepalanya perlahan sambil tertunduk.. Mulutku ternganga seketika..
"Maaf. Saya telah berusaha semampu yg mungkin. Tapi Allah lebih menyayangi Huda.. "Deraian air panas bercucuran tanpa boleh dibendung. Perlahan aku mengikuti doctor
ke ruang bilik pembedahan.. Kurasa seperti seretan kaki ini sungguh lemah dan tak berdaya.. sesusuk tubuh di tutup dgn kain putih terbaring.. Perlahan aku membuka kain penutup.. Innalillahi wainna ilaihi raji'unnnn.. DariNya kita datang, kepadanya kita kembali,..
Wajah Huda pucat.. tapi bibirnya terukir senyuman manis.. manis sekali, tanpa disedari ku dakap Huda seerat eratnya.. Tangisku perlahan, tapi tak tertahan..!
"Sabar encik Saifudin.. sabar.." Terdengar suara doctor Khadijah cuba menenangkan aku..
"Nurse..tolong bawa anak encik Saifudin.." katanya lagi.. Seorang bayi mungil yg masih merah dihulurkan dihadapanku... perlahan ku ambil dan ku dakap bayi itu. Ku tatap wajahnya berganti-ganti dengan Huda.. Mereka amat mirip! Matanya.. hidungnya.. mulutnya.. Allahuakbar..!!! Dadaku bertambah senak.. tangisanku semakin menjadi-jadi.. Sehinggalah ayah datang memegang bahuku.. dan berkata..
"Iqamahkan anakmu Saifuddin.. sambutlah yang hadir.. doakanlah yang kembali.."
Huda.. rupanya inilah hikmah Allah.. Maha Kuasa dan Maha mengetahuinya Allah.. Dia memberi kesempatan kepadaku menemanimu, mengasihimu, hampir selama lapan tahun, utk akhirnya memanggilmu setelah dikurniakan gantinya. Ya Allah, jangan biarkan hati ini berandai-andai..
Seandainya kami tidak mengharapkan anak jika itu membawa kematian Huda. Tidak.. Tidak, itu semuanya ketentuan Mu Ya Rabb. Tuhan yang Maha Mengetahui.. Lagi Maha Pengasih,. Selamat jalan Huda,iesteriku.. Abang akan merinduimu..

---------------------
x PeLu CRi TMaN SCaNTiK BaLQiS KLu DiRi X SeInDaH SuLaIMaN. MngPa HRaP TMaN STaMPaN YuSuF KLU KSiH X STeGuH ZuLaiKhA?X PRLu TMaN STeGuH IbRaHiM KLU DiRi XSkUAt HaJaR & SaRAH.Knpe MnDaMBa TmAn IDuP SeIsTiMeWa KhADiJaH KLu DiRi XSSmPuRNa RASULULLAH s.a.w
posted by BLOGGER @ 12:36 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
30 Comments:
  • At 23/7/08 2:20 PG, Anonymous zulaikha said…

    dlm Quran x de kisah cinta yusuf-zulaikha...
    yg ada cuma isteri pembesar mesir yg jatuh cinta dgn Nabi Yusuf...
    fitnah baginda...
    then bertaubat dgn mngaku pd raja yg nabi Yusuf x bsalah~

    even nama Zulaikha tu pon sndiri x de dlm Quran~

     

  • At 23/7/08 7:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Mcm ku penah bc saja ini crite..ciplak ke?

     

  • At 23/7/08 2:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    membg pernh bace pun...
    dlm blog nie gak...
    jgn ciplak hasil org..
    -kiara dania-

     

  • At 23/7/08 5:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dah 100 kali dah bace citerr ni,,
    mmg ade kat lam blog ni,,

     

  • At 23/7/08 5:49 PTG, Anonymous ladyie_aida said…

    knp awk paste cerpen nie dr cerpen "isteriku huda"?....awk try la cr idea yang baru k....sorry... =)

     

  • At 26/5/09 8:01 PTG, Blogger Aku.Love.Kamu said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

     

  • At 10/2/11 9:17 PG, Anonymous Syllah said…

    Walaupun baca banyak kali,citer nie ttp sedih..tak kisah la dah beratus kali ker baca,ttp sdh..gud luck...

     

  • At 9/5/11 3:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedihlah cerita ni.

     

  • At 7/6/11 5:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sori, tapi tak best. jalan cerita too simple ; tak menarik. give a little kejutan. semuanya dapat diagak pembaca ; yg menjadikannya tak best. be more kreatif instead of meng-copy-paste cerpen org lain . tq

     

  • At 20/6/11 12:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    HUHUHU APA LA KORANG NI....BANYAK SONGEH NAK YG TERBAIK CUBA BUAT SENDIRI TGOKKK

     

  • At 17/7/11 11:57 PTG, Anonymous mujahidah said…

    manjadda wajada,,wamanzara'a hasada..:)

     

  • At 30/7/11 11:58 PG, Anonymous Sofiyya said…

    ble tahan la...tpi citer mcmnie da slalu jmpe

     

  • At 8/8/11 8:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Saya fikir Huda masih hidup ,, tetapi ternyata Allah sudah mengambil nya dahulu ... Sedihnya ,,, huhuh

     

  • At 21/10/11 10:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..sedih giler..cinta hebat dari seorang suami untuk isterinya..

     

  • At 22/11/11 2:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni sdh la...wlaupun simple tpi mmg best+sdh....kpada pnls ni trskan usha anda ok..:)

     

  • At 11/12/11 12:27 PTG, Blogger ayuejafares said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

     

  • At 11/12/11 1:55 PTG, Blogger Hamba Allah said…

    sedh citer neh...

     

  • At 27/12/11 3:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x bez sgt la.. kna pandai uraikan lagi.. sy yg cpat nanges pon x nanges bca cerita ni

     

  • At 9/1/12 3:30 PTG, Blogger marciana martin said…

    best baca cerpen ni..sedih pun ada..teruskan usaha...

     

  • At 9/1/12 3:31 PTG, Blogger marciana martin said…

    ceritanya bagus..teruskan usaha...

     

  • At 15/2/12 9:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak berapa nak sedih lah,,,

     

  • At 25/3/12 11:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez juge.tp xsehebat cerpen cinta sampai ke syurga ;)

     

  • At 2/4/12 12:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bolh blh..

     

  • At 28/5/12 12:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best

     

  • At 13/6/12 4:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    papa pun. best laa. ciplak ka? huhai. xda sala pn. bkn diaa jual. hha

     

  • At 5/7/12 8:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best :)

     

  • At 17/8/12 5:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hargailah skit weh,kire ok die da package crete cmni,still ade yg bace,
    termasuk AWAK...
    :)

     

  • At 23/10/12 2:25 PTG, Anonymous rumah said…

    terima kasih atas cerita yang sudah di berikan dalam web ini

     

  • At 29/12/12 4:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ...kurg cdeyh ar citew nieyh... aru nk fling2 da xjdix... cpt n smple cgt citew nieyh... kurg menrk... hurm apepown gud luck... @_@ ...

     

  • At 21/9/13 10:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    setuju gile yg cite ni tak best lngsong. typical sgt jln cerita nya. Kurang menarik.

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group