BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Mei 21, 2008
Novel : Kau isteriku 1
na_sya90
mickey_leogurl@yahoo.com

"Sofia!!!!!!! Mari sini jap nak,"jerit Mak Siti dari ruang tamu rumahnya. Sofia yang mendengar panggilan ibunya terus bangun daripada pembaringan dan menuju ke ruang tamu. "Ade ape ibu ngan ayah panggil Sofia ni?". Sofia bertanya sambil memandang raut wajah kedua ibu bapanya. "Kau ingat lagi tak dengan Tan Sri Musa,ala yang ayah kau kerja sebagai driver dia dulu tu? Kau ingat tak?" Mak Siti memulakan perbualannya. "Tan Sri Musa yang tinggal di Taman Desa Angsana tu ke ibu?" pertanyaan Mak Siti berbalas dengan pertanyaan Sofia. "Yela Tan Sri tu la. Semalam dia dan isterinya datang ke rumah kita. Dia datang ke sini bawa hajat untuk ambil kau sebagai menantu mereka," Sofia kaget mendengar perkataan ‘menantu’, dia tidak pernah mengimpikan untuk menjadi menantu sesiapa buat masa sekarang apatah lagi memegang title sebagai seorang isteri. "Betul ke ni ibu? Jaganla main-main bu," Sofia inginkan kepastian daripada ibunya. "Betul Sofia, ayah pun terkejut semalam menerima kedatangan Tan Sri yang ingin bermenantukan kamu. Yela siapala kita ni jika nak dibandingkan dengan keluarga Tan Sri tu, rasanya bagai enggang dengan pipit. Tapi, Tan Sri dan isterinya, Puan Suhaila dan lame terpikat dengan kau, dan sudah lama menaruh harapan untuk menjadikan kau sebagai menantunya," "Macam ni la Sofia, kau fikirla masak masak dulu. Ibu dan ayah tak ade hak untuk menghalang kau. Tapi kau fikirla baik-baik, dulu Tan Sri dah banyak membantu keluarga kita. Walaupun keluarga kita tak setaraf dengan keluarga mereka tetapi mereka masih ingin mengambil kau menjadi salah seorang daripada ahli kelurga mereka. Kau fikirkanlah ye, nak. Fikirkan budi yang telah banyak ditabur oleh keluarga Tan Sri tu,". Sofia hanya tunduk memandang lantai sambil memikirkan bebanan yang terpaksa dipikul olehnya sekarang.

---------------------

" Hai Sofia termenung jauh nampaknya? Ade masalah ke? Tak nak kongsi dengan aku?" tanya Vimla lembut tetapi tetap mengajutkan Sofia yang khayal dalam dunia yang diciptanya sendiri. "takde ape-apela Vimla, Cuma masalah keluarga je," Sofia cuba menyembunyikan perkara tersebut daripada Vimla walaupun selama ini Vilmlalah tempat dia mengadu susah dan senang. Tetapi kali ini Sofia tidak dapat berbuat demikian kerana ini adalah untuk menetukan masa depannya. "okeyla Vimla, aku ade kelas ni, lain kalila kita berbual panjang ye," Sofia mengambil tas tangan dan buku dan berlalu ke kelas untuk meneruskan sesi pengajarannya.

----------------------

"Mama, papa, Haikal tak sukala kalau teman hidup Haikal pun mama dan papa yang tentukan. Haikal pun tak kenal budak yang bernama Intan Sofia tu. Macam mana Haikal nak hidup bersama dengan dia ma,". Tan Sri Musa hanya tersenyum melihat telatah anaknya tetapi sedikitpun dia tidak memandang wajah anak bongsunya itu dan terus menumpukan perhatian terhadap buku yang berada ditangannya. Puan Suhaila melirik ke arah suaminya yang sedang leka membaca buku yang baru dibelinya itu. "Haikal belum pun kenal lagi dengan Sofia tu, tapi mama yakin sekali Haikal kenal dengan Sofia tu pasti Haikal akan jatuh hati padanya," jawap Puan Suhaila sambil tersenyum memandang anaknya. "Tapi ma, Haikal dah ada buah hati Haikal sendiri ma. Takkan Haikal nak tinggalkan dia macm tu je ma," Haikal cuba berdalih dengan mamanya. "Siapa buah hati Haikal tu? Melissa? Huh, kalau budak tu mama tak ingin jadikan dia menantu mama. Dahla pakai baju macam tak cukup kain, tak pandai hormatkan orang tua pulak tu. Tak ade budaya ketimuran langsung. Perempuan macam tu kau nak buat isteri ye Haikal?" Marah Puan Suhaila. "Tapi Haikal cintakan dia ma, bukan Intan Sofia,". "Haikal, papa dan mama dah buat keputusan. Walau apapun terjadi Intan Sofia tetap akan jadi menantu kami. Kalau kau berdegil juga, sesen pun harta papa kau tak akan dapat. Dan jangan harap kau dapat tinggal di rumah ini lagi," Tan Sri Musa memberi amaran yang tegas kepada anak bongsunya, Haikal. Haikal terkedu mendengar amaran papanya dan terpaksa mengikut kehendak papa dan mamanya.

--------------------------

"Hari ni mama nak kau pegi jumpe Sofia tu,". Mama dah bagitau kat mak ngan ayah dia yang kau nak amik Sofia kat tempat keje Sofia hari ni. Lepas tu kau ajakla Sofia tu pegi makan2 dulu ye. Cube kanal hati bui dia dulu," arah Puan Suhaila kepada Haikal. "Tapi ma, Haikal tak tau pon Sofia tu keje kat mana. Macam mana Haikal nak jemput dia ma?,". "Ala bukan susah sangat pun, Sofia tu kan cikgu kat Sekolah Kebangsaan Desa Angsana tu. Bukan susah pun. Ni nombor telefon Sofia. Nanti dah sampai kat depan sekolah tu kau telefonla dia, dia dah tau kau nak jemput dia hari ni,". "Yela ma, nanti Haikal telefon dia,". Haikal mengambil nombor telefon Sofia dalam terpaksa.

---------------------------

Tinggal lebh kurang 30 minit lagi sebelum loceng pulang sekolah berbunyi. Hati Sofia dihambat perasaan resah dan gelisah. Ini adalah kali pertama dia akan berjumpa dengan lelaki yang bernama Mohd Danish Haikal. Dan ini juga adalah kali pertama dia membuat janji temu atau bolehla dikatakan sebagai ‘dating’ dengan seorang insan yang bernama lelaki.kringggggggggggggggg!!!!!!! Loceng hari ni kedengaran begitu nyaring dan membuatkan hato Sofia bergetar lebih kencang. Tiba2 telefon bimbimtnye berbunyi dan tertera nama Haikal. Nombor telefon itu diberi oleh Puan Suhaila setelah dia bersetuju untuk berjumpa dengan Haikal. Sofia mengankat panggilan tersebut. "Hello!!!! Tak nak keluar lagi ke????? Dah lame saya tunggu awk kat luar ni tau!!! Dah nak berasap dah!!!! Saya bagi mase 5 mnit lagi kalau awk tak keluar jugak saya balik!!!!!,"tegas Haikal.
Sofia masih lagi terkejut apabila disembur dengan tiba2 oleh Haikal. Dia cepat2 bersiap dan keluar daripada bilik guru dan terus ke perkarangan dataran sekolah. Dia tercari2 kelibat Haikal kerana dia tidak tahu dimana Haikal menunggunya. Sofia mengambil telefonnya dan mendial nombor telfon Haikal. "helo,awk. Awk tunggu saya dekat mana?," tanya Sofia lembut. "dekat depan dewan ni, kereta honda civic warna hitam. Cepatla dah bosan saya tunggu awk tau!!! Laju langkah Sofia menuju ke hadapan dewan dan mencari kereta Haikal. Apabila ternampak kelibat kereta Haikal, Sofia mengetuk cermin kereta tersebut. Haikal menurunkan cermin keretanya. Sofia menghulurkan tangan dan memperkenalkan dirinya, "Intan Sofia," lalu Haikal menyambut huluran tersebut. "Cepatla naik!!,". Sofia lantas masuk kedalam kereta seperti lembu yang dicucuk hidung kerana gerun mendengar suara Haikal yang kuat itu.

------------------------

"Awak dah tau tentang perancangan ibu bapa saya yang ingin menjodohkan kita?,"tanya Haikal memulakan perbualan. Sofia hanya mampu menganguk. "Saya dah pun mempunyai kekasih hati yang sangat saya cintai, jadi saya harap awk dapat menolak lamaran daripada keluarga saya,". Jelas Haikal dengan panjang lebar. Sofia hanya memandang dengan pandangan yang pilu. Dia teringat kembali perbualan dengan ibunya semalam selepas Puan Suhaila menelefon dan memberitahu bahawa Haikal ingin berjumpa dengannya. "Ibu gembira sangat Sofia akhirnya kau akan mendirikan rumah tangga. Kaulah satu2nya anak ibu ngan ayah. Ibu harap kau dapat jodoh yang baik, yang boleh menjaga kau buat selamanya. Dan ibu rasa, anak Puan Suhailalah yang dapat memberikan kau semua tu. Lagipun, Puan Suhaila dan Tan Sri Musa sangat sayangkan kau. Dari kau kecil lagi dia dah sayangkan kau. Jadi ibu harap kau terimalah lamaran Tan Sri dan Puan Suhaila ni,". "Awak dengar tak ape yang saya cakapkan ni??,". "Macam ni la Haikal, saya dah buat keputusan. Saya tak nak hancurkan harapan kedua ibu bapa saya, termasuk ibu bapa awk. Jadi kalau awk tak sudi nak memperisterikan saya awklah yang membantah. Lagipun awk kan anak lelaki takkan awk tak berani nak menyuarakan pendapat awk?," balas Sofia tegas dan lancar. Tiada lagi perasaan ragu2. bagi Sofia biarlah dia ketepikan perasaannya sendri daripada menghampakan harapan orang2 yang amat dia sayangi dan cintai. "Baik, kalau begitu kita akan berkahwin. Tetapi selepas kita berkahwin saya nak kita pindah rumah. Sya tak nak duduk dirumah ibubapa saya mahupun ibu bapa awk. Faham??? Dan awk juga tak perlu amik tahu hal saya dan begitu juga dengan saya. Tetapi depan ibu bapa kita, kita akan berlagak seperti biasa,". Kata Haikal. Sofia mengangukkan kepala tanda bersetuju dengan syarat tersebut. Difikiran Sofia telah terbayang hidup yang bakal dilalui bersama Haikal yang penuh dengan kepura-puraan.

----------------------

"Lisa, I bukannya tak cintakan u. tapi kalau I tak kahwin ngan prempuan tu, papa I tak akan bagi I tinggal di rumah tu lagi. Bukan tu saje malah 1 sen pun harta papa I, I tak akan dapat. Kalau macam tu, macam mane I nak tanggung u. maafkan I ye sayang. I janji walaupun I kahwin dengan dia, hati I hanya untuk u," Haikal cuba memujuk Melissa yang merajuk apabila mendengar berita perkahwinan Haikal. "Ok, tapi u mesti janji yang u akan belikan rantai yang I nak dekat Habib Jewel tu, ye sayang," rengek Melissa manja. Haikal tersenyum bahagia melihat gadis pujaannye tidak bermasam muka lagi. Bukannya susah mahu memujuk Melissa, hanya belikan sahaja apa yang dia mahukan pasti dia akan terlupa rajuknya itu. Ahhh perempuan!!! Getus Haikal di dalam hati. Tapi perempuan itu jugala yang dia gilakan daripada universiti lagi. "Ok sayang, shall we go now?," tanya Haikal sambil mengeyitkan mata pada buah hati tersayang. Melissa tersenyum manja sambil melingkarkan tangannya di pinggang Haikal dan menuju ke kereta.

---------------------

Cuma tinggal 2 minggu saje lagi, maka akan berlangsunglah perkahwinan Intan Sofia dan Mohd Danish Haikal. Perkahwinan yang tidak pernah terfikir mahupun terlintas di fikiran Sofia. Sofia termenung di jendela biliknya memikirkan bahtera perkahwinan yang akan dilayari bersama Haikal, jejaka yang tidak pernah terlintas di fikirannya untuk dijadikan sebagai suami. "Sofia, ape yang kau menungkan tu nak?" tanya Mak Siti yang melihat anaknya duduk termenung ke luar tingkap. "takde papela ibu. Saje je Sofia tengok pemandangan kat luar tu," balas Sofia. "Kau dah siapkan semua keperluan untuk hari perkahwinan tu? Kalau belum selesaikan cepat2, hari kau nak bersanding pun dah dekat Cuma tinggal dalam 2 minggu je lagi,". "Dah siap dah ibu, Cuma tinggal baju pengantin je lagi. Itupun 3 hari sebelum hari bersanding baru la Sofia pgi amik,". "Dah besar anak ibu ni. Sofia, nanti bila kau dah jadi isteri orang, kau mesti dengar cakap suami kau tu. Ibu ngan ayah dah tak de hak ats kau. Walau apepun yang terjadi kau mesti tabahkan hati. Jangan melawan cakap suami. Bila kau dah berkahwin, syurga bagi seorang isteri, terletak dibawah telapak kaki suaminye. Jadi kau dengarlah nasihat ibu ni ye nak. Ibu doakan kau dan Haikal akan berbahagia hingga ke akhir hayat," kata Mak Siti sambil mengesat matanya yang berair. "Ibu, Sofia nak minta ampun ngan ibu, kalau selama ni Sofia ade buat salah silap ngan ibu. Walaupun Sofia dah jadi isteri Haikal, tapi ibu ngan ayah tetap Sofia takkan lupakan. Maafkan Sofia ye ibu," balas Sofia sambil memeluk tubuh ibunya erat.
----------------------------
posted by BLOGGER @ 3:13 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
21 Comments:
  • At 21/5/08 10:58 PG, Blogger september lady said…

    macam best jer citer nie tapikan macam takda sambungan jer...so plz ada kan kesudahannya nyer

     

  • At 21/5/08 9:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rasanya penulis cuba ciplak karya org lain coz sy pernah baca cerita sebijik mcm cerita ni. cuma watak aje bertukar. di harap berkarya menggunakan idea sendiri. itu lagi asli dan lebih dihargai.

     

  • At 24/5/08 10:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ciplak o tak.. x kisah asl.. dia punya jln cite best n blh diperbaiki dr hr ke hr...cite nie mcm old version.. tp best ah jgk.. hope dpt bg da next chptr

     

  • At 24/5/08 10:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm menarik citer nie..so cepatla smbgnnyer yer..dah xsabar den nk bace nie

     

  • At 24/5/08 10:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm menarik citer nie..so cepatla smbgnnyer yer..dah xsabar den nk bace nie

     

  • At 28/5/08 6:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln citer ni cm biase je.. tpi, ok la.. keep it up!!

     

  • At 9/6/08 2:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila nak smbg citer ni tak sabar nak tunggu....cepatlah smbg...

     

  • At 20/6/08 3:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cAm cite kau yang satu. . hahaa. .

     

  • At 23/6/08 5:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kenapa lambat sangant nak sambung cerita ni

     

  • At 9/7/08 12:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm.. sebijik...jalan cerita.. ekekeke..

    ciplak novel Nia Azalea... ekekeke

     

  • At 9/7/08 12:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eh.. silap.. bkn nia azalea...

    tp ciplak citer kemelut kasih.. kemelut kasih pun ciplak DOnia.. tp lain sket.. kekeke

     

  • At 18/8/08 3:12 PG, Anonymous GraphicAnne said…

    best la jugak...tp mcm dah selalu dah org buat criter mcm ni...

    niway all the best...
    cepatlah sambung...lmbt sgt...nanti lame2 org lupe crite ni...

     

  • At 17/10/08 10:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    EEmmm....sy xleh menafikan awk nie kreatif tp jgn le ciplak. watak saja berubah.....dlm novel "KEMELUT KASIH" watak sebenar sofia JAHAT. melissa pula baik...watak utama laki tu ja yg tukar. watak sebenar lelaki iskandar... sy da koleksi novel nie....

     

  • At 18/12/08 11:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble nk sambong cter nie..cpt2 la smbong.xsaba nk bce -biela^hana

     

  • At 28/6/12 1:58 PTG, Blogger hajimin said…

    ALAMRAYA
    SALAMCERIO

     

  • At 28/6/12 1:58 PTG, Blogger hajimin said…

    MM ADO ADO AJO..

     

  • At 28/6/12 2:08 PTG, Blogger hajimin said…

    ALAMRAYA
    SALAMCERIO

    I LIKE I LOV

     

  • At 5/8/12 1:17 PTG, Blogger hajimin said…

    ALAMRAYA
    SALAMCERIO
    i like i love

    cinta luar biasa

     

  • At 5/8/12 1:21 PTG, Blogger hajimin said…

    ALAMRAYA
    SALAMCERIO
    i like i love

    cinta luar biasa

     

  • At 28/10/13 12:38 PTG, Blogger hajimin said…

    ALAMRAYA

    hidup ini umpama terombang-ambing di tengah lautan dan jauh dari daratan. hidup diuji penuh ranjau...

     

  • At 28/10/13 12:39 PTG, Blogger hajimin said…

    Terombang-ambing di tengah lautan dan jauh dari daratan. ni gaya hidup di dunia wkkk

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group