BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Mac 26, 2008
Cerpen : Cinta Milik Siapa?
Evalinlooseinup
nurul_alhada@yahoo.com

Angin sepoi- sepoi bahasa bertiup. Waktu siang sudah hampir berlabuh apabila malam menjengah. Suasana di tepi pantai itu sangat tenang, setenang air di lautan. Jika siang tadi air laut pasang, kini air laut tenang tiada lagi ombak ganas. Kaki terus melangkah seolah tiada tujuan. Jiwa sesak memikirkan masa depan, sesekali hembusan nafas terlepas. Berat sungguh penderitaan ini, bolehkah masalah ini dipikul sendiri. Sesekali igauan lalu dating menghadirkan diri, tatkala diri ini masih lemah untuk berhadapan dengan dugaan lain.
Helaian rambut yang beralun, dibetulkan. Jika tahu dugaan sebegini akan melanda diri, sememangnya Hanna akan bersedia menghadapi. Tapi takdir Tuhan, tiada siapa yang dapat membantah. Kaki mahu melangkah lagi, tetapi terbatas apabila telingaku menangkap suara yang amat kukenali.
" Hanna! Nanti, jangan pergi!" satu suara dibelakangnya memanggil. Turutan nafasnya mula tidak keruan. Hanna tak sanggup lagi mendengar suara itu memanggil namanya. Baginya, cukuplah setakat ini, dia tak mampu lagi menghadapi dugaan. Kakinya terus melangkah walaupun namanya dipanggil berulang kali.
" Hanna! Kenapa perlu lari daripada masalah?" kata Yuzairee separuh menjerit. Kakinya tidak berdaya lagi untuk mengejar kekasih hatinya. Dia juga tidak mampu lagi berhadapan dengan dugaan yang semakin hari kian menghimpit dirinya. Sehingga suatu ketika dia hilang punca. Hanya Hanna satu- satunya tempat dia bergantung. Hubungan mereka suatu ketika dulu sangat baik, namun disangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Impian untuk berada disamping Hanna musnah bak kaca berderai apabila munculnya Dania yang mengaku ditiduri olehnya. Sememangnya dia tidak mengenali Dania, sehinggalah Dania muncul diambang kebahagiaannya dengan Hanna membawa berita yang dia seharusnya bertanggungjawab ke atas diri Dania.
Masalah datang bertimpa bak hujan batu. Sehingga keluarganya turut menanggung malu apabila berita ini digembar- gemburkan. Semuanya salah Dania. Dania umpama belati yang menghiris hatinya apabila melihat Hanna mula menjauhi dirinya. Sememangnya dia tidak bersalah. Hanna perlu diyakinkan bahawa semua ini hanya mainan Dania yang sememangnya mahu merosakkan hubungannya dengan Hanna.
Dania menghentikan langkahnya. Hatinya berkira- kira sama ada mahu menoleh ke belakang, memandang kekasihnya yang telah merobek kepercayaannya. Yuzairee telah pun melutut memandang pasir putih pantai. Hatinya sudah tidak mampu lagi menanggung sengsara. Jiwanya sudah sebak apabila memikirkan sekiranya Hanna meninggalkan dirinya.
" Dania…" Yuzairee tiada kekuatan, untuk menyebut nama satu- satunya pengarang jantungnya dia harus meraih segala kekuatan. Untuk menghadapi seorang diri dia tidak mampu. Dia mahu, dirinya dapat menyelesaikan masalah bersama- sama Dania. Dania menarik nafas dalam sebelum menoleh ke belakang. Kelihatan Yuzairee sudah terhinjut- hinjut bahunya menahan gelodak jiwa. Rasa bersalah mula singgah di hatinya, tidak sanggup dia melihat Yuzairee berkeadaan begitu. Kakinya mula menapak menghampiri Yuzairee. Dia turut berlutut menghadap wajah Yuzairee. Jiwanya terpaksa menerima hakikat, dirinya amat memerlukan kehadiran Yuzairee.
Jari jemarinya mengusap pipi Yuzairee yang basah dengan air mata. Jiwanya turut sebak melihat Yuzairee begitu. Yuzairee seolah tersedar dari mimpi. Matanya bertembung dengan mata Hanna. Jiwanya bertambah sebak apabila melihat riak wajah Hanna yang turut keruh.
" Hanna…jangan tinggalkan Ery!" kepalanya digeleng berulang kali, dia tidak mahu kehilangan Hanna. Yuzairee pantas menggenggam erat jari jemari Hanna. Dia tidak mahu melepaskan Hanna. Hanna hanya mampu memerhatikan Yuzairee dengan pandangan berbalam. Hatinya kuat mengatakan Yuzairee tidak bersalah di dalam hal ini, namun fikirannya memikirkan yang sebaliknya. Dia harus membuat keputusan, sama ada meninggalkan Yuzairee ataupun mengecap kebahagiaan yang diimpikan bersama Yuzairee. Ya, dia harus membuat keputusan, tidak kira apa lagi halangan yang bakal muncul di hadapan, dia akan tetap kuat menghadapinya bersama Yuzairee. Masalah ini harus diselesaikan bersama. Dengan berbekalkan semangat yang hampir pupus, Hanna mahu masalah ini diselesaikan dengan segera.
" Ery…" kata Hanna setelah lama berdiam diri. Ery memandang tepat wajah Hanna.
" Ya…"
" Ery…Ery sayang Hanna tak?" Hanna menggenggam erat jari jemari milik Yuzairee. Dia yakin dengan keputusannya. Dengan pantas Yuzairee menggangguk. Tiada langsung riak sangsi untuk mengaku betapa dia amat menyayangi Hanna.
" Kalau Ery sayang Hanna, kita selesaikan masalah bersama. Hanna tau Ery tak bersalah dalam hal ni…" belum sempat Hanna mahu menghabiskan kata- katanya, Yuzairee pantas memotong.
" Tapi kenapa tak dari dulu? Kenapa Hanna mengelak bila Ery nak jelaskan perkara ni? Kenapa biarkan Ery hadapi seorang diri? Ery tak bersalah dalam hal ni. Dania tu yang buat cerita," katanya meluahan segala yang terbuku di hatinya. Hanna tertunduk. Segala kata- kata Yuzairee benar. Sememangnya dia terkejut apabila menerima Dania membawa berita, Yuzairee harus bertanggungjawab ke atas dirinya. Waktu itu Hanna tidak dapat berfikir dengan rasional. Apa yang dia nampak waktu itu, kejujuran Yuzairee hanyalah pura- pura. Namun kini dia pasti, Yuzairee tidak bersalah.
" Hanna mintak maaf. Waktu tu, Hanna tak dapat nak fikir betul- betul. Maafkan Hanna sebab ragu- ragu dengan kejujuran Ery. I’m sorry..." kata Hanna sambil mengusap pipi Yuzairee.
" Sekarang kita kena sama- sama berdepan dengan Dania. Tak ada sesiapa yang boleh haling hubungan kita!" kata Hanna tegas. Yuzairee tertunduk. Dia tidak yakin dia mampu untuk menghadapinya lagi.
" Ery tak yakin…Ery…" suaranya tersekat- sekat menahan gelodak jiwa.
" Kenapa Ery cakap macam tu?" kata Hanna sambil memanggung kepala Yuzairee.
" Ery dah cuba macam- macam nak yakinkan Dania. Tapi dia tetap tak nak lepaskan Ery. Dia suruh Ery bertanggungjawab dalam hal ni. Keluarga dia pun mendesak. Ery dah tak sanggup nak berdepan lagi. Keluarga Ery dah hilang kepercayaan…apatah lagi Hanna," kata Yuzairee. Kebelakangan ini jiwanya kacau dengan masalah ini. Dania sememangnya gadis yang tidak bertanggungjawab. Sanggup merosakkan hubungan seseorang.
" Kalau Ery dah tak sanggup, biar Hanna yang pergi jumpa dia!" kata Hanna tegas.
" Tapi…"
" Tak ada tapi- tapi. Hanna silap sebab biarkan Ery menghadap seorang diri. Biar Hanna yang jumpa dia. Selama ni Hanna ambil sikap berdiam diri, tapi dia pulak semakin besar kepala. Biar Hanna perbetulkan keadaan ni!" Hanna pantas berdiri. Kebahagiaannya harus kembali direntap daripada Dania.
" Hanna! Jangan bertindak melulu!" kata Yuzairee turut berdiri. Dia tidak sanggup sekiranya Hanna menerima sindiran daripada Dania umpama belati tajam. Tangannya pantas merentap lengan Dania. " Jangan!" kata Yuzairee memohon pengertian.
" Ery, kalau Ery sayangkan Hanna…Lepaskan Hanna!" Yuzairee berbelah bagi. Hanna sememangnya bijak memanipulasi keadaan. Dengan berat hati, Yuzairee melonggarkan pegangannya.
" Apa- apa telefon Ery!" Hanna membalas dengan senyuman.
" Awak dan saya perlu berbincang!" Hanna tegas menyuarakan tujuannya. Dania memandang sinis gadis di hadapannya. Gadis tinggi lampai, berkulit cerah dan bermata galak ini serius memandangnya. Setahu Dania, inilah gadis yang menawan hati Yuzairee.
Namun apa yang dia tau, Yuzairee miliknya.
" Nak bincang apa lagi, dah jelas sekarang Ery milik saya!" kata Dania sambil menyilang kakinya. Terselak skirt pendek yang dipakainya sehingga menampakkan betisnya. Hanna beristighfar di dalam hati. Kurang sopan!
" Itu kata awak! Tapi hakikatnya…he’s mine!" kata Hanna tegas menuntut haknya. Walaupun dia dan Yuzairee belum ada apa- apa ikatan, sekadar pasangan kekasih, tapi dia yakin Yuzairee miliknya dan begitulah sebaliknya.
" I think, you are the most stupid girl that I ever known! Awak dah tau kan, yang dia…" Dania mula melancarkan serangan dengan perangkapnya. Hanna tersenyum sinis.
" Itu kata awak, tapi tidak bagi Ery! Awak ni terdesak sangat ke? Sampai sanggup nak rampas kekasih orang lain, ataupun…awak memang dah tak laku?" Hanna bermain- main dengan straw sambil memandang sinis. Dania berasa terpukul dengan kata- kata Hanna.
" Hey, Ery tu milik saya! Milik saya!" Dania menghentak meja. Hanna langsung tidak berasa tergugat. Dia pasti, sangat pasti, Yuzairee hanya miliknya.
" Huh, awak betul- betul pasti ke?" Hanna sengaja menekankan ‘pasti’ supaya Dania sedar jangan menaruh harapan terlalu tinggi. Terkebil- kebil Dania memandang Hanna. Peluh mula merenik. Hanna bukan seperti yang disangka.
" Selama ni, saya cuma berdiam diri. Tapi awak dah besar kepala!" kata Hanna sinis, serentak dia berdiri.
" Tapi Ery milik saya! Bukan awak!" kata Dania separuh menjerit. Dia betul- betul sayangkan Yuzairee. Entah kenapa hatinya telah terpaut dengan Yuzairee tatkala mereka bertembung di pusat membeli- belah. Perwatakan Yuzairee yang comel dan bersahaja memikat hatinya.
" Jangan terlalu mengharap, takut kecewa! Assalamualaikum," kata Hanna mengundurkan diri. Belum sempat beberapa langkah, Dania berkata sesuatu menyebabkan Hanna berhenti melangkah.
" Baik, kita tengok siapa yang layak untuk Ery!" Hanna menoleh.
" Sure!" Hanna mula melangkah meninggalkan Dania yang terkulat- kulat. Dania mula memasang dendam. Yuzairee tidak seharusnya terlepas ke tangan Hanna. Sekiranya dia tidak dapat memiliki Yuzairee, begitu juga dengan Hanna. Senyuman sinis terukir dibibirnya.

Hanna dan Yuzairee berpimpin tangan menyusuri bibir pantai. Di sinilah selalunya mereka menghabiskan masa bersama. Sejak Hanna bertemu dengan Dania, kelibat Dania sudah tidak kelihatan. Mungkin Dania sedar dia tidak sepatutnya mengganggu hubungan mereka.
" Awak kata apa kat Dania, sampai dia dah tak ganggu saya lagi?" tanya Yuzairee sambil tersenyum. Hanna menyembunyikan senyumannya. Namun Yuzairee dapat melihat senyuman yang cuba disembunyikan Hanna.
" Biarlah benda ni berlalu. Jangan difikirkan lagi!" kata Hanna sambil mencubit pipi Yuzairee. Mereka menyusuri bibir pantai. Waktu pun sudah hampir malam. Sebentar lagi bintang- bintang dan bulan akan menghiasi dada langit.
" Jom balik, hari dah nak malam ni,’" kata Hanna.
" Okey!" mereka berdua menuju ke kereta Satria Neo Yuzairee yang telah diparkir di bawah pokok ru. Angin sepoi- sepoi bahasa sungguh nyaman. Tersenyum mereka berdua mengukir angan- angan.
" Hanna!" kata Yuzairee sebelum masuk ke perut kereta. Hanna memandangnya penuh tanda tanya.
" Yup," kata Hanna sambil menghadiahkan senyuman paling manis.
" Awak milik saya, dan saya milik awak!" kata Yuzairee dalam maksudnya. Hanna tertunduk malu, seketika kemudian dia menghadiahkan flying kiss. Yuzairee ‘menangkap’ lalu dibenamkan ke dalam hatinya.
" Yes and always, saranghae!" kata Hanna sambil mengucap kata cinta dalam bahasa Korea. Belum sempat mereka berdua memboloskan diri ke dalam perut kereta, mereka terdengar ranting pokok yang patah. Mereka berdua menoleh ke belakang, kelihatan satu baying- baying dibalik pokok ru dibelakang mereka.
" Ery, apa tu?" kata Hanna mula tidak sedap hati. Dia dapat merasakan sesuatu akan terjadi.
" Entah…" Yuzairee kurang pasti. Tiba- tiba sekujur tubuh menjengah dari balik pokok ru. Mereka berdua terkesima. Kelihatan Dania tersenyum sinis memandang mereka. Seketika kemudian dia ketawa sambil mengacukan pistol ke arah mereka berdua. Yuzairee terus berlari ke arah Hanna. Sebelum terjadi sesuatu ke arah Hanna, biarlah dia yang bertanggungjawab melindungi Hanna.
" Jangan mimpilah korang nak bahagia! Ery! Kau kan tau aku sayangkan kau, kenapa kau buat aku macam ni? Aku tak cukup baik ke jika nak dibandingkan dengan Hanna. Apa kurangnya aku?" Dania mula melangkah menghampiri mereka. Yuzairee mendepangkan tangannya, cuba melindungi Hanna. Keadaan di situ agak gelap, kerana malam sudah melabukan tirainya. Sesiapa pun tidak perasan akan keadaan ini. Jumlah pengunjung pun semakin kurang.
" Dania, awak perlukan bantuan. Letak pistol tu!" Yuzairee cuba menenangkan Dania yang kelihatan seperti orang gila. Perwatakannya juga kusut masai.
" Tak…saya okey. Ery, saya sayangkan awak. Kenapa awak layan saya macam ni?!" Dania mula berubah rentak. Sebentar tadi dia kelihatan tenang, sekarang dia mula bengis. Pistol di tangannya bila- bila akan meledak melepaskan tembakan. Tangannya kembali mengacukan pistol, kali ini ke arah Hanna.
" Kerana kau lah, Ery benci aku! Sebab kau lah, Ery lari daripada aku! Kau tau tak Ery tu milik aku!!!" tanpa memikirkan apa- apa, Dania melepaskan tembakan. Berterbangan burung- burung yang sedang berehat di dahan pokok.
" Hanna!!!" jerit Yuzairee sambil memangku tubuh Hanna yang rebah. Tembakan tersebut tepat mengena dada Hanna. Darah membuak- buak mengalir keluar dari tubuh Hanna. Dania ketawa kuat, seoalah suka dengan darah yang mengalir dari tubuh Hanna.
" Padan muka!" Yuzairee memandang tajam ke arah Dania.
" Awak memang melampau!" Yuzairee terus menerpa ke arah Dania, cuba merampas pistol di tangan Dania. Berlaku pergelutan antara mereka berdua.
" Ery, awak milik saya! Haha!" kata Dania separuh ketawa.
" Saya takkan jadi milik sesiapa kecuali Hanna!" serentak itu kedengaran satu tembakan lagi dilepaskan. Mereka berdua terkesima. Terkebil- kebil Dania memandang Yuzairee yang melurut jatuh. Tembakan tersebut tepat mengena perut Yuzairee. Dania terkejut, pistol di tangan dipandang dengan perasaan berbaur.
Yuzairee masih ada kudrat untuk merangkak menghampiri Hanna yang teresak- esak menarik nafas. Tangan Hanna digenggam erat.
" Ery…" pegangan mereka mula longgar. Hanna menghembuskan nafsnya yang terakhir. Yuzairee memandang dengan pandangan berbalam. Pandangan mula kabur, pautannya turut longgar.
" Hanna…" darah merah pekat keluar dari mulut Yuzairee sebelum Yuzairee turut menghembuskan nafas terakhir sambil tangannya masih digenggaman Hanna. Dania memandang dua tubuh yang sudah tidak bernyawa itu. Seketika kemudian, Dania ketawa tanpa memikirkan apa- apa. Pistol ditangan diacukan ke kepala, kemudian dia memetik picu. Bergema bunyi tembakan yang menamatkan riwayat Dania.
Cinta mereka tidak kesampaian apabila Dania dengan senang merampas nyawa mereka. Akhirnya cinta mereka terkubur begitu saja, tanpa ada sedikit pun kebahagiaan dihujungnya. Wajarkah cinta mereka dirampas begitu, tanpa kerelaan mereka?
posted by MUZRI @ 1:49 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
10 Comments:
  • At 26/3/08 12:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ok laaa... tp apekes amek tndkn yg xrasional lgsg... tlalu tggi la berimaginasi....

     

  • At 26/3/08 4:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    harap lain kali penulis check nama btol2...ni skejap hanna skjap dania..x logik pon ade jgk cte ni..huhu

     

  • At 27/3/08 12:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Oo..tima kasih ats komen yg diberi..Ini percubaab pertama tulis cerpen...Apapun nanti sy akn try wat lebih elok! Tima kasih bnyk ats komen!

     

  • At 1/4/08 1:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la mase mule2..
    tp cam t'lebih imaginasi plak mase last tu...
    ermmm... watak tu bercampur.. pening cket... check name watak tu.. tp percubaan yang baik...

     

  • At 3/4/08 2:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    buat aku tergelak je baca cerita ni.
    fenin fenin dengan nama watak yang asyik bertukar.
    kejap hanna, kejap dania.

     

  • At 28/6/08 6:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni dr segi pgunaan bhs ok,tp watak2 dlm cita ni kejap2 btukar... be careful next time, ending cite ni sgt2 xbest, ery & dania masing2 mbunuh diri (kesian secara automatic jd gol org kafir)

     

  • At 6/11/08 3:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cube bce skali lg... mne ade watak yg bertukar.. korang yg x phm.. ape2 pn good try.. bkn sng nk buat cerpen kn.. hope dpt buat yg trbaek..

     

  • At 18/7/09 6:32 PTG, Anonymous puteri syaysa said…

    ok good untuk penulis ni.saye rase cite ni bikin saye terharu...untuk penulis ni jangan tersinggung akan komen diorang yang tak puas hati ngan awak..tapi saye rase cite nie not bad...actually this is best story for me.percubaan yang bagus..kalau boleh buat lah cerpen yang banyak lagi..tau tak nape,sebab saye suke bace cite awak tu.biasakah baru first time memanglah ade tersalah sikit tapi kalau dah lame pasti tak de yang salah pun.bila saye bace cite ni kan,saye boleh bayangkan macam mane si ery tu bunuh diri.pehlamak best giler.ade stu reason lagi nape kita minat cite ni sebab watak dalam cite nie semua name cousins saye.tapi betul la dania cousin saye tu jahat and suke rampas pakwe orang hem tak patut tak patut tak patut eh macam ipin la pulak .HOPE DO THE BEST AND JANGAN MUDAH UNTUK PUTUS ASE

     

  • At 31/10/09 1:33 PG, Anonymous cahayakebijaksanaan said…

    cerpen nie mmg menarik,pabila dpt tgk semangat hanna utk bersatu dgn ery dihdpn dania...Tetapi kenpa msti ery dn hanna mendpt cinta x berpenghujung??? Itulah yg dikatakan sbgi takdir cinta setiap psngan..Tidak semestinya,cinta yg dibina,akn berakhir dgn kebahagiaan.. Salam

     

  • At 5/8/10 7:05 PTG, Anonymous nurul a rahman said…

    sedih tetapi menarik , teruskan usaha :)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group