BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, November 06, 2009
Novel : Virus Vs. Shuji 17
Nama Pena : Inua Itis

"Wargghhhh!!!" pantas Virus menyepak perut Shuji yang sedang asyik merenung wajahnya. Aksi spontan yang memang tidak pernah terlintas di mindanya. Shuji mengaduh kesakitan sambil memegang perutnya. Nasib baiklah sepakan itu tidak kuat mana.

"Kenapa ni?! Main sepak-sepak pulak! Haduihhh.." Shuji menekan-nekan perutnya. Dia terduduk di birai katil.

"Kau..muka kau..muka kau terlalu dekat sangat dengan muka aku! Arghh..pergi main jauh-jauh!" Virus geleng-geleng kepala sambil memejamkan mata. Dia masih terkejut beruk. Wajahnya usah dikata lagi, merah menyala bagaikan mata naga.

Bukannya dia tidak pernah mengalami situasi begitu bersama Shuji, malah sudah berkali-kali terjadi adegan yang menyebabkan muka mereka hampir bertemu. Shuji pun sudah pernah melakukan perkara yang lebih dari merenungnya seperti tadi iaitu mengucup bibirnya.

Cuma tadi entah mengapa dia terasa malu yang amat dan berdebar pelik dalam hatinya. Perasaannya lebih kepada suka tetapi kenapa dia boleh tega menyepak Shuji tadi? Arghh..apa ni? Dia bukan nak cium aku pun, dia cuma renung aku aje!

Lagipun salah aku jugak dia boleh terjatuh atas aku..and more importantly, tak salah juga kalau dia nak kiss aku. Arrr? Kiss? Aku ke yang tengah fikir pasal kiss ni? Virus gelabah dengan perasaannya sendiri.

Shuji rasa hairan dan pelik. Tadi cakap jangan tinggalkan dia la apa la..sekarang suruh aku pergi pulak dah? Tak faham betul aku dengan minah ni! Gumam Shuji sendirian. Dia ingin bangun, sudah hilang mood untuk berbicara dengan Virus.

"Kau..kau nak pergi mana?" soal Virus laju. Dia cuba membelek wajah Shuji yang membelakanginya. Lelaki itu tidak jadi untuk bangun. Satu keluhan berat tiba-tiba dilepaskan oleh Shuji.

"Kau nak aku buat apa? Tadi kau juga cakap, jangan tinggalkan kau. Lepas tu, kau suruh aku pergi main jauh-jauh. Dah aku nak blah, kau tanya pulak aku nak pergi mana?" kata Shuji sambil menggeleng kepalanya lemah. Mukanya masih tidak menoleh ke arah Virus.

Betul jugak kata Shuji tu! Kenapalah aku ni jadi mengong ni? Mereng macam orang tak betul aje ni! Virus cuba bertenang.

"Sorry..aku tak sengaja tadi. Serius tak sengaja..spontan, dowh!" kata Virus bersungguh-sungguh. Berharap agar Shuji memahami tindakannya.

"Dahlah..kau pergi berehat dulu. Aku tahu kau dah letih. Aku pun letih jugak ni..good night.."

"Err..Shuji.."

"Hmm?"

"Nothing.."

"Just go to sleep.."

"Err..aku.." Virus gagap.

"Kenapa ni?" soal Shuji. Dia sudah menoleh ke arah Virus yang kelihatan sedang termanggu-manggu.

"Kau..nak tidur mana?" soal Virus perlahan. Cuba mengawal emosinya yang sudah tidak stabil.

"Tempat biasalah. Sofa.." balas Shuji acuh tak acuh. Sebenarnya dia cuba memancing Virus dengan ayatnya itu.

"Err..kan aku kata tadi. Tidur sini..atas katil ni, tapi hujung sana.." ujar Virus lagi dengan suara lebih perlahan. Malunya!

"Apa? Aku tak dengar kau cakap apa.." Shuji sengaja berkata begitu. Padahal dia dapat dengar dengan jelas percakapan Virus tadi.

"Tidur sini..lain kali jangan tidur kat sofa lagi.." ulang Virus dengan teragak-agak. Dia menelan liur dalam debaran. Mukanya merah padam kerana malu.

"Tak naklah! Aku nak pergi main jauh-jauh..kau jugak suruh aku pergi main jauh-jauh tadi.." Shuji memerli Virus dengan wajah selamba.

"Woi! Aku dah offer baik punya ni! Kau main tarik-tarik tali pulak dengan aku?!" Virus tiba-tiba naik berang. Terlupa yang dia sedang sakit pinggang. Dengan pantas, dia menarik lengan Shuji lalu tubuh Shuji terjatuh diatas tubuhnya. Dia sendiri pun tidak sedar yang dia boleh bertindak begitu.

"Aduh! Aduiii..sakitnya pinggang aku!" Virus mengaduh sakit. Shuji cepat-cepat bagun dan menolong mengurut pinggang Virus.

"Haa..kau ni gelojoh sangatlah! Kan dah sakit! Padan muka kau!" bebel Shuji sambil mencapai minyak angin dari dalam beg sandangnya yang dibawa khas dari Malaysia. Shuji memang selalu membawa ‘First Aid Kit’ dia tu kemana-mana sahaja dia pergi. In case kalau berlaku apa-apa kejadian yang tidak diingini. Huhu

"Huh? Siapa benarkan kau urut-urut aku ni?" bebel Virus pula. Dia cuba menangkis segala sentuhan dari jemari Shuji dipinggangnya.

"Diam! Sakit-sakit begini pun kau nak degil jugak! Cuba duduk diam-diam.." leter Shuji sambil terus mengurut pinggang Virus. Baju Virus diangkat sehingga ke paras yang boleh dikatakan ‘selamat’ dari paras ‘bahaya’ iaitu hanya menampakkan perut gadis itu. Ketika itu pula Virus tidak memakai bengkungnya. Badan Virus dibalikkan supaya meniarap.

Virus sudah terdiam kini. Malas dia mahu berbalah lagi. Matanya tiba-tiba terpejam, menikmati keselesaan urutan dari jemari kasar Shuji. Seronok pula dia rasakan apabila ada orang yang sudi mengurutkan badan dia. Pandai juga rupanya si Shuji ni mengurut! Virus tiba-tiba kagum sendirian.

"Dah rasa okey sikit?" soal Shuji setelah agak lama mengurut pinggang Virus. Lama juga dia asyik memerhatikan dan membelai kulit halus dan putih melepak gadis itu.

Sesekali jiwanya bergelora namun keinginan lelakinya segera disekat. Sungguh dia tidak dapat menahan ‘godaan’ sekarang ini ketika berdua-duaan dengan Virus! Shuji mengeluh tiba-tiba membuatkan Virus tersentak.

"Hmm..aku dah okey. Thanks.." balas Virus seringkas mungkin. Dia tersenyum manis pada Shuji menyebabkan Shuji terus mengalami keadaan yang dipanggil ‘jiwa kacau’.

Tiba-tiba Shuji terbangun, membuatkan Virus kehairanan. Dadanya kelihatan bergelora. Arghhh..kenapa ni? Kenapa aku asyik fikir benda bukan-bukan ni? Aduh! Tak tahan betul aku tengok dia sekarang ni. Kalau hari-hari macam ni, bikin wa jadi gila beb! Tidak, aku takkan paksa kalau dia belum bersedia..Shuji bermonolog dalam hatinya.

"Kau apahal? Kena sampuk?!" pekik Virus tiba-tiba apabila panggilan biasa darinya tidak bersahut. Kalau ada microphone ni, tentu dia dah gunakan untuk menyedarkan Shuji.

Dari tadi dia cuba bertanya pada Shuji secara lembut, namun lelaki itu bagai sedang berangan dan kelihatan gelisah. Sebijik macam mama aku! Dahlah dia sempat belajar ilmu mama aku iaitu resistant kepada buli-bulian aku! Alih-alih sekarang ni, aku aje yang asyik terkena balik dengan mamat ni.. Sempat Virus berkata-kata dalam hatinya.

"Tak ada apa-apa..terfikirkan ayam aku kat kampung. Entah mak aku bagi makan atau belum.." tiba-tiba ayat itu terkeluar dari mulut Shuji yang sedang mengontrol macho. Dia tidak mahu Virus tahu yang dia sedang berfikir bukan-bukan. Malu woo..

"Ayam? Apa kebenda kau merepek ni? Sawan kau datang lagi, ya? Tak pernah kau sebut-sebut pasal ayam kau kat kampung? Setahu aku, kau mana ada kampung! Kau kan orang bandar! Orang KL gitu.." Virus terburai ketawa apabila melihatkan Shuji memuncungkan mulut. Sebijik macam muka kanak-kanak ribena yang merajuk sebab tak dapat gula-gula!

Memang Shuji sejak kecil lagi membesar di Kuala Lumpur. Tidak pernah dia sebut-sebut yang dia mempunyai kampung halaman. Setiap kali raya, orang lain semua balik ke kampung halaman, dia aje yang beraya kat KL. Agak sedih jugalah jika dikenangkan nasib si Shuji itu. Huhuu..

"Diamlah! Damn it, nak kenakan aku pulak. Dahlah..aku pergi tidur dulu!" Shuji mengubah tajuk perbualan. Dia segera mengangkat punggungnya. Malas lagi mahu berlama-lama. Nanti makin menjadi-jadi perangai si Virus. Bukannya dia tidak kenal dengan sikap gadis itu. Dah tiga tahun lebih mereka berkawan.

Lagipun, kes sekarang berbeza dari dulu-dulu. Parah kalau aku berlama-lama kat sini sekarang. Karang tak pasal-pasal aku kena pelempang sebab kiss dia lagi. Huh..geram betul. Semakin comel pula dia dimata aku sekarang ni! Shuji bermonolog dalam hatinya sambil mengeluh panjang.

"Okey..dah cukup empat puluh empat kali kau mengeluh. Maknanya, kau dalam state yang bahaya sebab apa yang kau risaukan itu akan terjadi.." Virus cuba mengusik Shuji dengan kata-katanya.

Sengaja dia ketawa jahat macam ahli sihir yang kejam. Dia tidak tahu bahawa apa yang Shuji fikirkan adalah suatu perkara yang mungkin dia sendiri tidak mahu tahu dan berlaku. Shuji terpana mendengar ucapan Virus.

Mungkinkah berlaku? Takkanlah aku nak main rempuh aje..lagipun, dia nampak macam belum bersedia. Aku takkan paksa isteri aku jika dia tidak lagi bersedia. Ya, aku akan bersabar.

"Belum empat puluh empat kali, laa..pandai aje kau ni!" Shuji menggeleng-geleng kepalanya sambil mengeluh lagi. Kalaulah sayang tahu apa yang abang rasa sekarang ni..detik hati Shuji.

"Haih? Tengok tu mengeluh lagi. Memanglah kau ni dah kena sampuk dengan hantu Korea ni.." getus Virus lagi seraya meledakkan tawa kecil. Suka hati dia membuli Shuji dengan kata-katanya. Huhu dah lama jugak tak kenakan si Shuji itu!

"Okeylah..aku pergi tidur dulu.." kata Shuji malas seraya ingin menapak pergi lalu tangannya terasa disentap oleh Virus lalu dia terduduk semula. Dia tidak faham dengan sikap Virus. Apa sebenarnya yang gadis ini mahukan?

"Apa yang kau nak sebenarnya?" soal Shuji keras. Wajah Virus dipandangnya kali ini dengan riak bosan yang jelas tergambar.

"Berapa kali aku nak cakap? Tidur aje lah atas katil ni! Hujung sana tu..degil!" gumam Virus sambil menjeling Shuji.

Aduh! Macam mana aku nak tahan kalau tidur sekatil dengan dia? Parahlah kalau macam ni! Rintih Shuji sendirian.

"Apa lagi yang kau fikirkan tu, sengal? Sini..sebelah aku.." sengih Virus dengan muka selamba badaknya. Padahal dalam hatinya sudah berdebar tak keruan sebenarnya. Tapi bila difikir balik, tidak perlu untuk dia berdebar.

Alah, bukannya dia tidak pernah tidur sekatil dengan Shuji sebelum ini. Dah pernah sekali tidur dengan lelaki itu dan tak ada apa-apa yang berlaku. Aku yakin dengan Shuji! Fikir Virus.

Dia tidak tahu dan tidak sedar tentang kes mereka tidur sekali pada malam ketika Ikmal dan Auntie Zaharah memasukkan ubat tidur dalam makanan mereka. Kes dimana dia telah mencium Shuji tanpa sedar, ketika sedang mengigau. Kalaulah dia tahu, tentu dia tidak akan mengajak Shuji tidur bersebelahan dengannya malam ini. Huhuhu..

Shuji hanya membungkam sambil ligat berfikir. Macam mana ni? Perlu atau tidak untuk aku menerima pelawaan Virus itu?



DATIN Rosmah dan Dato’ Sharif sedang berjalan-jalan di Kompleks Membeli-belah Mid Valley ketika itu. Datin Rosmah lah yang berkeras ingin membeli-belah dan Dato’ Sharif telah dipaksa olehnya agar menemani dirinya. Dato’ Sharif tidak dapat menolak kerana sekarang adalah hujung minggu. Lagi pula, bukan selalu dia dapat menemani isterinya itu kerana banyak masanya dihabiskan di pejabat.

"Abang! Mah nak tengok barang-barang kat kedai tu!" Datin Rosmah menarik lengan suaminya manja. Dato’ Sharif hanya tersenyum geli hati dengan gelagat isterinya yang keanak-anakan itu. Macam manalah si Virus itu tidak menjadi kebudak-budakan kalau mamanya juga begini. Like mother like daughter!

Lama juga mereka meneliti barang-barang di kedai tersebut. Tiba-tiba mata Datin Rosmah tertancap pada suatu sudut dalam kedai berkenaan yang begitu menarik perhatiannya. Pantas lengan suaminya dipaut ke sudut berkenaan.

"Abang..best kan kalau ada cucu sendiri?" Datin Rosmah tersenyum sambil mencapai satu set pakaian bayi yang sudah dibalut kemas di dalam kotak plastik.

"Memanglah seronok, Mah. Kenapa awak dah tak sabar nak menimang cucu ke?" tanya Dato’ Sharif dengan senyuman mesra. Dia faham benar perasaan isterinya ketika ini.

Sudah lama wanita itu mengidamkan anak perempuan mereka berubah menjadi perempuan normal semula. Sejak berumur 15 tahun, Virus berubah dari seorang perempuan yang lemah-lembut kepada seorang yang kasar dan berpakaian menyerupai lelaki. Namanya juga diubah dari Vanida kepada Virus.

Apabila ditanya kenapa dia berubah begitu, Virus tidak pernah mahu memberitahu sebabnya. Berbagai rancangan sudah dilakukan termasuk menyorokkan pakaian lelaki yang selalu dipakai oleh Virus namun segalanya tidak berjaya.

Kini isterinya itu hanya berharap pada Shuji sahaja untuk mengubah anak mereka. Dan semestinya perubahan itu adalah melalui cara perkahwinan paksa yang kebetulan muncul dan Datin Rosmah memikirkan, ini sahaja cara untuk dia mengajar anaknya cara menjadi perempuan sejati semula.

"Iyalah, bang. Siapa yang tidak teringin menimang cucu sendiri. Lagipun, dengan itu barulah si Virus itu akan kembali normal semula, bang.." kata-kata Datin Rosmah terus mematikan lamunan Dato’ Sharif sebentar tadi. Dia tersenyum lagi buat isterinya.

"Iyalah tu, Mah. Abang setuju dengan Mah.."

"Macam manalah agaknya perkembangan mereka sekarang ni, kan bang?" Datin Rosmah berkata seraya meletakkan kembali pakaian bayi yang dipegangnya tadi.

"Kalau tak silap abang, mereka balik pagi lusa kan?" Dato’ Sharif cuba memastikan. Muka isterinya ditenung tanpa kelip. Datin Rosmah hanya tersenyum kecil lalu angguk.

"Macam mana kalau..kita buat surprise pada mereka?" soal Dato’ Sharif apabila otaknya didatangi idea. Lagipun, dia tahu isterinya itu begitu ingin mengetahui perkembangan anak dan menantunya.

Kalau dengan cara ini dapat menggembirakan hati wanita tercintanya itu, dia sanggup membatalkan segala temujanji kerjanya pada hari berikutnya.

"Maksud abang? We fly to Korea?" muka Datin Rosmah sudah kelihatan berseri-seri. Memang dia terlalu ingin tahu perihal anak dan menantunya. Dato’ Sharif tersengih lalu mengangguk.

"Iye, Mah..nanti dah sampai, baru kita inform pada mereka. Kita buat dinner mengejut punya! Dan kita balik sekali dengan mereka aje nanti.."

"Macam seronok aje bunyinya, bang!" Datin Rosmah ketawa kecil.

"Abang tempahkan tiket flight esok, ya?" soal Dato’ Sharif dengan wajah puas hati melihat kegirangan isterinya. Datin Rosmah sekadar angguk-angguk kepala dengan senyuman yang tidak lekang dari bibir.



SHUJI membalikkan tubuhnya membelakangi Virus yang sedang berbaring di hujung bertentangan dengannya diatas katil King Size berkenaan. Setelah berfikir tadi, dia terus menerima pelawaan Virus. Baginya, selagi dia tidur membelakangi Virus tentu tidak akan terjadi apa-apa.

Virus sudah lama melelapkan mata namun Shuji masih tidak dapat melelapkan mata. Berkelip-kelip matanya didalam keadaan gelap begitu. Dengan malas, dia ingin bangun dari katil itu untuk pergi menonton TV.

Belum sempat dia bangun, dia terasa badannya dihentam dari belakang oleh seseorang. Nasiblah tidak sakit kesan hentaman itu. Rupanya Virus tiba-tiba telah bergolek tanpa sedar ke arah Shuji. Gadis itu masih terlena apabila tubuhnya menyandar ke belakang Shuji.

Shuji tersentak lalu tersengih lucu dengan gelagat Virus itu. Tidur buaslah katakan. Tidak sedar langsung yang dia sudah mendekati Shuji. Kalau tidak, tak adalah mereka kena tangkap basah dulu-dulu. Semuanya gara-gara Virus lah yang tidur terlalu buas sehingga bajunya boleh terangkat dan menampakkan bengkungnya.

Perlahan-lahan Shuji cuba mengalihkan badannya dan kini tubuhnya menghadap tubuh Virus yang betul-betul sedang tertidur lena disampingnya. Lampu meja disebelahnya dibuka dan suasana malap menerangi separuh bilik yang diduduki mereka.

Lama Shuji merenung tajam muka Virus tanpa berkelip. Senyuman kecil tiba-tiba meniti dibibirnya apabila Virus kelihatan seperti sedang bercakap-cakap dalam tidur. Mengigau lagilah tu! Sebuah kucupan hangat singgah didahi Virus ketika itu.

Shuji bangun lalu duduk dibirai katil. Pantas dia menarik selimut agar membaluti kemas tubuh Virus. Walaupun penghawa dingin sudahpun dimatikan awal tadi, kedinginan malam di Korea memang sehingga ke tahap yang menggigit kuku.

Shuji tersenyum lagi melihat Virus yang tiba-tiba menghisap ibu jari. Kelihatan comel sekali seperti bayi kecil yang sedang terlena dibuai mimpi. Ahh, betapa dia menyayangi isterinya ketika ini! Ya Allah, aku bersyukur kerana Engkau telah takdirkan dia sebagai teman hidupku..

Perlahan-lahan Shuji bangun kerana tidak mahu mengejutkan Virus yang jelas sedang lena tidurnya. Setelah mencapai baju tebalnya, dia membuka ‘sliding door’ untuk ke balkoni.

Niatnya untuk menonton TV sebentar tadi terus dimatikan apabila dia terpandangkan keindahan pemandangan laut diwaktu malam begini. Lagi pula, dia dapat melihat kelibat rumah api yang berada agak jauh dari hotel mereka menginap. Sungguh indah sekali!

Lama juga Shuji duduk di kerusi yang tersedia di balkoni berkenaan. Dia menghayati keindahan pemandangan malam itu dengan begitu khusyuk dan aman. Tiba-tiba bunyi seperti sesuatu yang terjatuh mengganggu tumpuannya pada pemandangan malam yang sedang dinikmatinya. Pantas Shuji bergerak ke dalam bilik semula.

Virus membuka matanya apabila badannya terasa perit. Rupa-rupanya dia telah terjatuh dari katil apabila bergolek-golek tanpa sedar tadi. Mukanya berkerut-kerut menahan sakit belakang apabila Shuji tiba dihadapannya.

"Aduhh..sakitnya.." rintih Virus. Badannya agak terketar-ketar menahan sakit. Sudahlah pinggangnya sakit, ditambah pula dengan sakit belakang. Shuji cuba membantu Virus duduk diatas lantai.

"Kau tak apa-apa? Macam mana boleh jatuh ni?" soal Shuji dengan wajah cemas setelah berjaya mendudukkan Virus.

"Aku pun tak tahulah, Shuji.." Virus membalas ringkas. Wajahnya masih blur. Rasa mamainya masih berbaki. Shuji tiba-tiba memegang pipi Virus lembut.

"Jom, aku angkatkan kau naik ke katil.." kata Shuji sambil terus mendukung tubuh Virus naik ke katil. Virus merasakan seperti segala kesakitannya hilang begitu sahaja apabila tubuhnya diangkat oleh Shuji.

Shuji berbaring disebelah Virus tanpa dipinta oleh gadis itu. Baginya, dia tidak boleh lagi membiarkan gadis itu tidur sendirian. Bimbang nanti Virus akan terjatuh lagi. Pelik juga dia rasakan kerana sebelum-sebelum ini, tidak pula Virus itu sampai boleh terjatuh katil ketika tidur.

Virus juga pelik kenapa dia boleh terjatuh dari katil tadi. Mungkin kerana dia sudah mengharapkan Shuji ada disebelah untuk menghalangnya dari terjatuh. Atau mungkin, dia ‘sengaja’ walaupun tanpa sedar lalu bergolek ke arah Shuji untuk merasai kehangatan tubuh lelaki itu? Ahhh, tak mungkinlah! Virus segera menyangkal fikiran bukan-bukan yang baru menerpa di benaknya.

"Kau tidur sini..dekat-dekat dengan aku. Kalau perlu, biar aku peluk kau sampai pagi. Barulah kau takkan jatuh lagi!" kata Shuji dengan nada tegas. Risau benar dia dengan Virus yang asyik mendapat sakit sejak kebelakangan ini.

"Pe..pe..peluk?!" Virus seakan terjerit kecil dengan pernyataan selamba badak dari mulut Shuji. Kali ini Virus merasakan tangan Shuji sudah memaut erat tubuhnya dan tangan kasar lelaki itu terus menarik Virus ke dalam pelukannya.

Entah mengapa, Virus tidak membantah seperti selalu. Dia bagaikan merelakan segala perlakuan Shuji terhadapnya. Shuji memeluk Virus kemas-kemas. Bahagia dia rasakan apabila Virus seakan tidak menolak perlakuannya. Cinta dan kasih sayangnya pada gadis itu mencurah-curah saat ini.

"Ida..Vanida binti Dato’ Sharif..abang cintakan Ida selama-lamanya..abang tidak akan biarkan Ida terjatuh dan tercedera lagi..abang akan lindungi sayang sampailah ke hujung nyawa abang..I love you, my love.." bisik Shuji ke telinga Virus dengan sepenuh hati.

Serentak dengan kata-kata romantisnya itu, ciuman demi ciuman singgah ke dahi dan kedua belah pipi Virus. Kemudian, bibir Shuji singgah pula ke hidung kecil Virus. Cuma bibir Virus sahaja yang tidak dikucupnya. Yang itu, dia mahu menunggu sehingga Virus sudi menerima dia dengan lafaz cinta yang nyata.

Ya, dia mahu mengucup bibir Virus dengan rasa cinta dan perasaan yang direlai oleh gadis itu sendiri. Bukan seperti dulu, ketika dia mengucup bibir gadis itu dalam rasa amarahnya kerana rasa tercabar dengan kata-kata Virus. Sehingga menyebabkan Virus patah hati ketika itu. Maafkan abang, sayang..

Virus tergamam. Hatinya begitu terharu dan berdebar-debar. Airmata bagai ingin mengalir keluar dari tubir matanya yang sudah berair. Ya, dia begitu terharu sekali dengan kata-kata romantis yang lahir dari hati tulus ikhlas Shuji.

Lagi pula, Shuji memanggil nama sebenarnya iaitu Vanida. Adakah ini tandanya yang aku perlu berubah? Virus menyoal hatinya berkali-kali dalam rasa bahagianya.

"I love you too, my love.." ucap Virus dengan penuh syahdu. Airmatanya mengalir setitis kerana begitu terharu. Hilang sudah bebanan perasaan yang ditanggungnya selama ini. Ucapan itu betul-betul melonjakkan hati Shuji. Ucapan yang membuatkan diri Shuji terasa bagaikan berada di awang-awangan.

Virus tersenyum lalu memaut leher Shuji lembut. Perlahan-lahan, dia mendekatkan mukanya ke wajah Shuji. Dia mengucup bibir Shuji ketika itu tanpa berfikir panjang lagi.

Ya, kali ini dia memang sedang sedarkan diri. Dia tidak mahu lagi berdalih dengan perasaan yang kian berputik dan berbunga-bunga ini. Biarlah semuanya tidak menjadi rahsia lagi antara mereka berdua.

Shuji mengeratkan pelukan, begitu juga Virus. Kini mereka menarik selimut sehingga menutupi muka mereka. Kedua-duanya hanyut didalam perasaan cinta dan sayang masing-masing yang baru berbunga. Memang tidak dapat dinafikan lagi, mereka memang telah diciptakan oleh Allah untuk satu sama lain..
posted by Penulisan2u @ 6:14 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
2 Comments:

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group