BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, November 04, 2009
Novel : She's my maid 10
Nama Pena : oRkId eDyliYnE

"Dr. Emir." Panggilan itu membuatkan Emir berpaling.

"Ye saya. Kenapa?" Wajah Hanni yang masih kelihatan ceria walaupun berkerja tengah malam itu di tatapnya.

"Balik dah ke?" Dengan senyuman lebar dia bertanya.

Emir sekadar mengangguk. Gemar benar wanita itu menegurnya. Tahu sahaja bila masa dia hendak pulang dan bila masa dia datang. Selalu sahaja ditegurnya.

"Ada apa-apa lagi? Saya nak balik ni. Mengantuk." Senyuman nipis dilemarkan. Sebenarnya bukannya penat sangat kerana memang menjadi rutinnya balik sebegitu lewat dan ada kalanya lansung tak pulang. Tapi entah kenapa hari itu, otaknya serabut memikirkan satu perkara. ‘Siapa Asha?’.

Hanni menggeleng.

"So, saya balik dulu ok. Selamat bertugas." Dia mula mengambil langkahnya. Tidak faham dia dengan kerenah Hanni. Macam-macam sahaja.

"Bye." Kedengaran suara itu menucapkan selamat tinggal. Emir sekadar mengangkat tangannya dan kemudian memasukkan kembali tangannya ke dalam poket seluar.

‘Nak buat apa eh? Pergi tanya dia ke? Atau, pergi siasat sendiri?’ getus hati Emir sendiri sambil menunggu lif untuk turun.

"Dr. Emir. Tak nak naik ke?" tanya satu suara membuatkan Emir sedikit tersentak. Tak perasan pintu lif sudah terbuka luas.

"Oh." Sekadar menghilangkan rasa malunya, dia menlangkah masuk.

"Tak pernah-pernah nampak Dr. berangan waktu tunggu lif. Ada masalah ke?" tanya Syarif, jururawat lelaki yang juga selalu ditugaskan bersamanya ketika di wad.

"Eh tak adalah."

"Ke, dilamun cinta?" Sekali lagi Syarif bertanya menentak rasa dalam hati Emir.

Memang itu yang dia fikirkan selama beberapa hari itu. Kenapa sering sahaja dia risau mengenai Asha? Mengapa dia suka benar menggangu Asha dan rindu jika tidak melihat wajah itu menjadi merah menyala kerana geramkannya? Serabut apa yang dirasakannya itu.

"Dr. Termenung lagi? Tak nak turun ke?" Buat ke sekian kalinya sapaan Syarif mengejutkan Emir.

"Hah." Dia terus melangkah menuju ke lobi hospital tanpa menghiraukan Syarif yang tadi mengangkat tangan padanya. Bingung orang dikerjakan Emir.

Engin dihidupkan. Nama ‘Intan Asha Areen’ terus-terus berlagu dalam kepalanya. Pening pula jadinya.

Kereta terus dipandu, tidak seperti selalunya perlu menunggu engin panas dahulu kerana risau apa-apa jadi pada kereta kesayangannya itu kerana terus berjalan tanpa engin dipanaskan. Asha pula yang duduk di tangga pertama dalam hatinya berbanding keretanya itu.

Sampai di vila, keadaan sunyi-sepi. Seperti biasa, dalam orang lain sedap tidur diulit mimpi, dia baru hendak pulang dari kerjanya.

Kakinya terus melangkah setelah mengunci kembali pintu rumah. Belum kakinya melangkah naik, sempat matanya menjenguk pintu bilik Asha. Gelap. Memanglah gelap, dah pukul 4 pagi. Asha pun dah sedap tidur dengan mengigau-ngigau segala.

Emir mengetap bibirnya. ‘Payah ni,’ getus hatinya tak keruan.

Selesai mandi, tubuhnya yang terasa kepenatannya itu dilabuhkan di katil empuknya.

Namun, tetap juga wajah Asha bermain di mindanya. Pusing kiri tak kena. Pusiang kanan tak selesa. Terlentang nampak shiling. Akhirnya, tak tidur sampai pagi kerana memikirkan ‘Siapa Asha sebenarnya?’



Selepas mengerjakan halnya di bilik, dia turun seperti biasa. Punggungnya dilabuhkan di sofa ruang tamu sambil sempat jam dinding dikerling. 11 pagi.

Hatinya jahat hendak mendengki Asha di pagi hari. Semalam, tak sempat mendengki, dia je yang kena dengki sampai lambat pergi kerja sebab melayan Asha mengigau tak tentu hala.

"Asha," panggil Emir dengan muka penuh kesiriusan sambil membuka surat khabar.

Kelihatan terkedek-kedek Asha berjalan mendekati Emir.

"Nak apa?" tanya Asha dengan nada lembutnya. Dia berdiri di sisi sofa tempat Emir duduk.

Emir memanggung kepala. Terkejut melihat wajah Asha.

‘Apasal minah ni. Muka pucat semacam je’. Getus hati Emir tiba-tiba hatinya dipalu kerisauan melihat wajah Asha.

Mana taknya. Selalu bibir comel je berkilat dengan warnanya yang begitu menarik hati. Muka kemerah-merahan macam buah peach. Rambut selalu tersanggul rapi je.

Hari ni, pagi-pagi lagi bibir dah pucat dengan muka yang pucat. Dengan rambut dia bersanggul tapi berterabur sikit tak tentu pasal macam zombie pun ada juga.

"Kau sihat ke tidak ni?" tanya Emir tiba-tiba dia sudah tidak tahan melihat wajah kesian yang Asha lahirkan.

"Saya sihatlah. Awak nak apa?" tanya Asha kembali. Tak senyum pun dia. Nak buka mulut pun macam tak larat je.

"Kau ok ke tak ni? H1N1 ke?" tanya Emir sambil bangun dan tangannya spontan mencecah dahi Asha. Risau sebenarnya.

Asha tak melawan macam selalu. Dibiarkan je Emir nak buat apa yang dia suka. Kan dia doktor.

"Panas gila badan kau ni. Kau ada pergi mana-mana tak semalam-semalam aku tak ada?" tanya Emir layaknya dia menjadi seorang doktor tapi guna kau aku je dengan pesakit. Entah apa-apa je dia ni.

"Taklah. Pening sikit je. Bukan ada flu pun. Awak tak nak apa-apa, saya nak pergi dapur tolong Bik Ita dengan Bik Lina. Nanti lambat sarapan pula." Asha dah malas nak melayan Emir.

‘Ceh. Macam risaukan aku je. Selalunya dengki aku’. Getus hati Asha sempat tersenyum mak tiri dekat dalam hati sebab tengok muka risau Emir. Sebenarnya, sejak dari ayah dia telifon suruh balik tu, malam-malam dia asyik menangis rindukan rumah. Sebab tu muka macam zombie tu.

"Kalau ada flu nanti beritahu aku. Manalah tahu H1N1 ke. Habis satu rumah nanti. Dengan aku-aku sekali kena," pesan Emir. Sempat lagi mulut dia hendak mengenakan Asha membuatkan Asha mengerutkan dahinya sebelum berlalu.

Emir duduk dan tersenyum sendiri sebab dapat tengok akhirnya kerutan dahi Asha. Hatinya tergelak puas.

Dalam duduk-duduk sendiri tu, sempat otak dia mengingatkan kembali pasal rancangan dia hendak pergi siasat latar belakang Asha. Tadi masa Asha ada depan mata, tak nak tanya.

‘Pergi Hotel Intan Purnama’. Cadang hati Emir sambil tergelak Jimmy Neutron. Bernas juga idea dia.

Tengah hari tu, lepas makan, Emir bergegas untuk pergi singgah Hotel Intan Purnama. Nak juga dia siasat sama ada betul atau tidak apa yang dikatakan Asha. Tapi memang lagak Asha macam orang berada. Tapi kenapa dia jadi pembantu rumah?

Betul ke apa yang dicakapkan yang dia lari rumah? Takkan lari rumah, tapi rumah dia dekat je pun. Pelik. Nak lari rumah, larilah jauh-jauh sikit, pergi Korea ke, pergi UK ke, Itali best juga. Ini nak lari rumah, tapi negeri yang sama. Tak masuk akal.

Emir melangkah masuk ke Hotel Intan Purnama macam gaya orang besar. Dengan kot hitamnya, bersut segala. Nampak macholah konon-kononnya.

"Selamat datang Encik," tegur dua wanita penyambut tetamu yang berdiri di hadapan pintu hendak masuk ke tempat makan dalam hotel itu dengan senyuman lebar dan manisnya.

Emir tersenyum bangga. Kakinya melangkah lagi. Sekali dua sahaja dia pernah melangkah masuk ke situ. Pertama, masa Along kahwin guna hotel itu untuk buat majlis makan malam, sekali sebab hari lahir Ara. Gatal nak buat dekat hotel 5 bintang.

"Selamat pagi Encik. Encik ada buat tempahan tempat ke?" tanya gadis yang didekatinya yang menjaga kaunter. Begitu manis senyuman gadis itu. patutlah hotel itu selalunya diiktiraf dunia dengan layanan dan perkhidmatannya yang begitu memuaskkan.

"Tak. Saya bukan nak makan. Boleh saya nak jumpa head chef?" Emir bertanya penuh protokol dengan senyuman lebarnya. Bangga dilayan baik dengan perempuan cantik.

"Encik ada buat appoiment ke nak berjumpa dengan dia?" tanya gadis itu lagi masih lagi begitu beradab.

Emir menggeleng.

"Sekejap ye Encik," pinta gadis itu sebelum berlalu meninggalkan kaunter.

Emir sudah mengerutkan dahinya. Berfikir.

Macam mana minah Korea tu cakap yang dia head chef Hotel Intan Purnama ni? Dah agak dah. Mesti itu impian dia agaknya. Apalah aku ni. Getus hati Emir sedikit hampa kerana jangkaannya meleset.

"Ni dia Encik Irham." Kedengaran suara gadis tadi membuatkan Emir menoleh.

Siapa ni. Kenapa muka dia macam muka minah Korea tu? Cuma badan dia besar dengan rambut dia pendek. Cuba panjangkan rambut dia, rampingkan pinggang dia. Mesti serupa minah Korea tu. Bebel Emir dalam hati. Sempat lagi tu.

"Encik cari head chef ye? Saya Irham Rehan Syafie. Pengarah hotel ni. Minta maaf Encik. Head chef hotel ni tak ada buat sementara waktu ni. Ada apa-apa masalah ke Encik nak buat aduan ke atau apa-apa, boleh buat pada saya," jelas lelaki itu penuh kesopanan dan tuturnya begitu menjaga hati.

"Boleh saya tahu siapa nama head chef hotel ni dan mana dia pergi?" tanya Emir menjadi tak senang duduk kembali.

"Intan Asha Areen Fadilhuddin. Dia tu adik saya. Sekarang ni dia tengah belajar nak hidup susah agaknya. Encik ni siapa pada dia? Boleh saya tahu?" tanya Irham dengan muka yang masih lagi tersenyum.

"Saja nak tanya. Sebab saya nak buat majlis nanti dua tiga bulan lagi. Jadi, nak juga tahu siapa head chef hotel ni. Manalah tahu boleh buat tempahan. Sebab banyak orang kata, dekat sini the best," kata Emir membuat cerita siap puji lagi. Sebenarnya hati dah tak tahan nak balik cepat serang Asha.

"Oh. Kalau nak try dulu pun tak apa. Nak tahu sesuai ke tidak," balas Irham dengan senyuman.

"Maybe next time. Sebab hari ni saya banyak kerja lagi. Client ramai," beritahu Emir sekali lagi menipu sambil ditunjuknya telifon bimbitnya.

"Ok. Next time. Nice to meet you Mr..." Irham menggantung ayatnya sambil menghulurkan salamnya.

"Jihan," jawab Emir sambil menyambut tangan itu. Bangga seketika dapat berkenalan dengan bakal abang ipar.

"Mr. Jihan." Irham mengulang dengan senyuman.

"Saya pergi dulu," pinta Emir dengan senyuman dipaksanya kerana hendak cepat balik.

Irham mengangguk. Lelaki itu masih lagi kekal tersenyum mesranya.

Emir dengan pantas mendapatkan Porschenya dan memecut laju untuk sampai ke rumah. Sampai sahaja rumah, dia menyerbu ke ruang tamu. Tak sempat apa-apa.

"Asha," panggil Emir. Dia rasa tertipu dan hendak diberhentikan Asha waktu itu juga dan suruh gadis itu balik dari duduk di vila itu menjadi pembantu rumahnya. Sakit hati ada juga.

Tapi, dia sukakan Asha sebenarnya. Tapi, dia nak juga berhentikan Asha. Asha tak layak jadi pembantu rumahnya. Layak jadi girlfriendnya sahaja. Ish menyempat lagi si Emir ni.

"Emir. Asha tak sihat. Bik Ita dah suruh dia tidur tadi. Emir nak apa?" tanya Bik Ita yang terkedek-kedek mendekati Emir yang dah membuang diri atas sofa.

"Hah? Tak sihat?" Terlupa dia dengan rancangan dia tadi. Tiba-tiba datang rasa risaunya menutup rancangannya hendak memberhentikan Asha dan terlupa siapa sebenarnya Asha.

Bik Ita mengangguk.

"Panas badan dia. Dia kata, dia pening. Jadi, Bik Ita dah suruh dia makan panadol sebelum rehat tadi."

"Hah. Tak apalah. Biarkan dia rehat. Jangan lupa tuamkan kepala dia tu. Nanti kalau panas sangat, saya pula yang susah," jawab Emir begitu risau.

Kenapa pula dia yang nak susah. Sebenarnya susah hati. Buah hati dah tak sihat.

"Yelah. Emir nak apa?" Bik Ita kembali bertanya.

"Tak ada apa-apa. Ingat saya pesan tu," suruh Emir sebelum melangkah. Hatinya bercelaru memikirkan diri Asha.

Dia naik ke bilik dan berbaring. Pusing kiri tak kena, pusing kanan tak kena sebab fikiran dia sekarang ni pasal kesihatan Asha je. Ish parah. Dahlah semalaman tak boleh tidur. Ini pun masih lagi ada perasaan yang ditambahkan dengan kerisauan.
posted by Penulisan2u @ 7:19 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
27 Comments:
  • At 4/11/09 8:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehehehehe....yeh yeh....dia dah jatuh tangga...ehkkk salah jatuh hati......waaaaa best best...

    DiYaNN

     

  • At 4/11/09 8:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite best....tapi cepat la sambung....tak sabar la

     

  • At 4/11/09 9:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah bestnyer.............
    cepat lah sambung................

     

  • At 4/11/09 9:20 PG, Blogger zue_amin said…

    waaahhh...besh..keep it up k..
    =D

     

  • At 4/11/09 10:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cite ni.. de blog x...?? klu de blh la bg...

     

  • At 4/11/09 10:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt lah smbg....plsss...best giler cite nie..
    x sabar...

     

  • At 4/11/09 11:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ya cepat sambung ya x sabar
    dah penat menunggu tau...
    menunggu 2 satu penyiksaan

     

  • At 4/11/09 11:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yeh..cpt2larh smbung ea..
    hehehe

     

  • At 4/11/09 1:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    heheh... kaco ank dara org dah jatuh tangga la plak
    best5 knp cket sgt cepat sambung
    tahniah kepada penulis.

     

  • At 4/11/09 2:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good..smbg cepat ea..

     

  • At 4/11/09 2:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gle cite ni..
    cpat la smbung..
    xbest la sparuh2 cmni,,
    huhu

     

  • At 4/11/09 5:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpat2 smbungggggggggggggg ....

     

  • At 4/11/09 6:09 PTG, Anonymous eleeza eva said…

    bez ...........
    nk compare dgn epsd lps......
    yg n lg bez.....
    cpt smbg.....
    dh x sbr nk tahu selanjutnya.....

     

  • At 4/11/09 8:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestttttt aa emir niiiiiii
    A.1

     

  • At 4/11/09 11:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagi la blog...nk baca cite ni..best sgt..lain dr yg lain..

     

  • At 5/11/09 9:57 PG, Blogger alreinsy said…

    nice n3... mkn best la pulak... smbg cepat2...
    x de blog ke?

     

  • At 5/11/09 2:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seronok sgt baca cite ni hehe
    cpt la sambung,,,

     

  • At 5/11/09 3:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok best
    cpt smbung eh

     

  • At 5/11/09 7:09 PTG, Anonymous hafiz said…

    hek3...
    aaaa..
    x ksh la mana2 pon..
    up 2 u..
    hum..pilihan ni sbnarnya menarik tp kalu ikut idea writer trus lg bagus...
    ok writer...
    sila jwb exam cpt2 dan sambg n3 ni,hek33

     

  • At 5/11/09 10:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bly tak wat asha tu pakai pakaian yg tutup aurat skt..
    kan bezt kalo asha tu pakai tudung............

     

  • At 5/11/09 11:08 PTG, Anonymous syamizi azwaza said…

    wah.... bagus. .emir & asha. tapi mesti byk konflik ni nanti. cepat sambung. x sabo da nih.

     

  • At 5/11/09 11:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gler dowh...
    mantap ah...
    thanx kt pnulis..hihi

     

  • At 6/11/09 1:57 PG, Anonymous calla lily said…

    best,,,,,,,,,,,,,,

     

  • At 4/12/09 11:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pg 11 mane...

     

  • At 7/12/09 3:03 PTG, Blogger elya kamelia said…

    best2...
    superb!!!
    sush gile cri epsod ni

     

  • At 23/1/10 7:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hihihi...rsecm nak terbang pn ada bce cta nie..
    gud2..keep it up

     

  • At 13/6/12 9:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best.... emg layan lh cter n ie...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group