BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, November 04, 2009
Novel : Sesucinya Cintamu 12
Nama Pena : ikmal zurin

Hubungan antara Ammar dan Ain masih lagi dingin.Macam ais!Namun pada malam itu mereka terpaksa berpura-pura mesra dihadapan keluarga mereka.Datin Maisarah,Datin Suraya,Dato’ Mukhriz,Amyza,Aizat dan Aisyah semuanya ada.Betapa sukarnya bagi Ain untuk melakonkan perkara yang tidak ada.Hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa dia ingin masa itu berlalu dengan pantas.

"Tambah Ain.Jangan malu-malu.Ibu panggil ni korang dua ni bukan apanya.Yelah lama kita tak berkumpul macam ni kan Su?"Datin Suraya tersenyum.Terubat sedikit sakitnya apabila dapat berkumpul sebegitu.Meriah!Lupa juga dia tentang sakitnya itu sementara.Ain mengukir senyuman kelat.Tiada mood untuk bergembira apabila sedang bergaduh dengan seseorang bukan?

"Malam ni tidur sini ya?"Ammar tersedak.Secara spontan Ain mengurut-urut belakang Ammar.Segera dia menghulurkan segelas air di hadapannya.

"Awak okey tak?"Ammar mengalihkan pandangannya ke arah isterinya.Mengapa wanita itu melakukan sebegitu?Adakah dia mengambil berat tentangnya?Atau hanya lakonan semata-mata?Ammar menganggukan kepalanya dan mengelap mulutnya menggunakan tisu.Ain pula runsing.Dia juga mempunyai perasaan seperti Ammar.Mengapa dia buat begitu ya?’Alah apa salahnya membantu orang yang dalam kesusahan.Tak ada apa-apa.’Dia menyedapkan hatinya.

"Tak bolehlah ibu.Erm esok Ammar ada flight.So takut lambat nanti."Alasan yang dicipta.Tidak mahu dia berada di rumah itu jika dia dan isterinya sedang perang dunia ketiga ni.Bahaya!Datin Maisarah kelihatan kecewa.

"Yelah.Kerja-kerja.Ain nasib kita sama.Asyik kena tinggal suami je.Itulah risikonya bila kahwin dengan pilot ni.Haha."Semua yang berada di situ tergelak.Ain pula?Tersenyum kambing.Demi menyedapkan hati semua orang.Tidak akan sekali-kali dia mencari nahas.

"Kami balik dulu."Ujar Ammar setelah dia mengucup tangan ibunya diikuti oleh Ain.

"Yelah.Bawak kereta elok-elok."Datin Maisarah melaung ke arah Ammar yang sudah pun jauh berada di kereta.Ain pula masih lagi mendakap Mamanya.Rindunya kepada Mamanya itu tidak tertanggung lagi.

"Sudahlah,tu Ammar dah tunggu tu."Datin Suraya meleraikan pelukan itu.Ain melangkah keluar dari bungalow tiga tingkat itu.Kakinya mengatur langkah ke arah kereta.

"Am!Sabar kejap!"Laung Aizat entah dari mana.Ain menghentikan langkahnya dan segera berpaling ke arah empunya suara.

"Pesal?"Dahi Ammar sudahpun berkerut seribu.

"Aku nak pinjam kereta kau.Esok nak kena pergi tapak projek.Kalau pakai kereta aku tuh tak pasal-pasal masalah nanti.Nanti lusa aku pulangkan balik."Ujar Aizat.

"Sehari 100 ringit."Seloroh Ammar.Kini kunci kereta bertukar tangan.Ammar menuju ke arah kereta BMW M6 yang berwarna hitam tanpa bumbung milik abangnya itu.Ain hanya membuntuti Ammar.

Perjalanan menuju ke rumah terasa sungguhlah lama bagi Ain.Hanya deruan angin yang kendengaran sepanjang perjalanan itu.Samada Ammar atau Ain tidak membuka mulut.Diam seribu bahasa.Tiba-tiba kedengaran guruh menggegarkan langit.Ammar membuka kaca mata hitamnya dan memandang ke arah langit.Dia memecut laju kereta itu.Tiba-tiba kereta yang dipandu itu menjadi semakin perlahan,perlahan dan perlahan dan akhirnya berhenti di tepi jalan.Terdengar keluhan kecil dari mulut Ammar.

"Apa pasal pulak ni?"Ammar melangkah ke luar dari perut kereta dan membuka penutup enjin kereta BMW itu.Jantung Ain sudah berdebar.Jangan kata dia hendak kena tidur di sini.Di tengah-tengah jalan yang dikelilingi dengan semak-samun.Matanya tertancap ke arah lelaki yang sedang sibuk memerhatikan enjin kereta itu.Dia mengambil keputusan untuk turun dari kereta itu dan meninjau keadaan kereta itu.

"Kenapa?"

"Entahlah.Belum dikenal pasti lagi.Awak duduklah dalam kereta.Sejuk dekat luar ni."Arah Ammar.Ain menurut.Nasib mereka bertambah malang apabila rintik-rintik hujan sudah pun membasahi kulit.

"Lambat lagi ke?Dah hujan ni?"Jerit Ain.Kilat sambung menyambung membuat hati Ain gerun.Hujan semakin lebat turun.

"Kejap-kejap!Okey dah siap!"Segera Ammar memasuki ke dalam kereta sambil tangannya menjadi ‘payung’ kepalanya.Dia memasukkan kunci kereta dan memusingkan kunci itu.Tidak hidup!Dicubanya sekali lagi.Masih tidak hidup juga!Ain sudah menggigil kesejukan.’Kenapalah tak tadi awal-awal ‘mangkuk’ ni buka rooftop!Tak adalah aku sejuk macam ni!Kereta pun satu nak buat hal time ni jugaklah!Ish!’Gerutu Ain di dalam hati.Ammar memejamkan matanya dan berdoa di dalam hatinya.Kemudian dia memusingkan lagi kunci kereta itu.

"Finally!"Jerit Ammar gembira.Pantas dia menekan punat rooftop kereta itu.Dia menoleh ke arah isterinya.

"Awak sejuk sangat ke?"Risau juga apabila melihat wanita di sebelahnya menggigil.Ain mengangguk.Ammar membuka penghawa dingin kereta itu dan menukarkan suhunya supaya menjadi lebih panas.Haba terasa.Kurang sedikit sejuk yang mengigit badan Ain.Kereta pacuan empat roda itu menyusur laju menuju ke destinasinya.

Ammar membuka gril rumahnya dan pintu.Dia menarik lembut Ain masuk.Ain sepertinya sudah beku!Tidak boleh bergerak.Lampu dihidupkan dan Ammar mengarahkan Ain untuk duduk di atas sofa yang berwarna hitam di dalam rumah itu.Ammar berlari mendaki tangga.Ain mengetap giginya.Sejuk tersangatnya.Tiba-tiba badanya terasa dilap sesuatu.Anak matanya melihat Ammar sedang mengelap badannya menggunakan tuala.Kemudian lelaki itu menuju kehadapannya.Menghadaplah kiranya.Ammar mengelap muka Ain.Ammar melucutkan tudung yang dipakai oleh Ain lalu mengeringkan rambut wanita itu menggunakan tuala.Ain hanya diam membisu dengan perlakuan lelaki itu.

"Sejuk lagi?"Seraya Ain mengangguk laju.Ammar mengambil tempat di sebelah Ain.Dia mengarahkan agar Ain duduk bersila menghadapnya.Ammar memanaskan badan isterinya dengan menggosok-gosokan tubuh itu menggunakan tangannya.Ain memejamkan matanya.Terasa panas sedikit badannya.Dia mencelikkan matanya beberapa ketika kemudian.Dia memberhentikan perbuatan lelaki itu apabila badannya sudah merasa selesa.

"Terima kasih."Ucap Ain.Ammar merenung tepat ke arah anak mata isterinya.Ammar mengusap lembut pipi gebu itu.Nafsunya bergelora.Entah mengapa dia merasakan isterinya jelita pada malam itu.Jantung Ain berdegup kencang.Dia sudah dapat membau apa yang hendak ingin dilakukan oleh Ammar segera dia melangkah bangun dari sofa itu untuk berlalu pergi dari situ.Namun Ammar sempat menarik lengannya dan akibatnya dia terjatuh di atas riba Ammar.

Masa terasa terhenti.Mata bertentangan mata.Tangan sasa lelaki itu membelai rambut yang lembab itu.Perlahan-lahan Ammar membawa mukanya dekat ke arah Ain.Ain memejamkan matanya.Bibirnya terasa disentuh oleh jari lelaki itu.Dia membuka matanya.Dia memegang pipi suaminya dan akhirnya bibir mereka bertaup.Beberapa minit kemudian Ain melepaskan kucupan itu.Ditenungnya mata lelaki itu.Terlihat keikhlasan jauh di dalam mata itu.Ammar merangkul tubuh isterinya dan bangkit dari sofa untuk mengendong wanita itu.Mata Ain masih tidak lepas memandang ke arah suaminya itu.’Handsome jugak dia ni.’Puji Ain sendirian.Ammar menaiki tangga rumahnya dan menuju ke bilik tidurnya.Dia meletakkan Ain di atas katil empuk bilik itu.

Ain mengamati bilik itu.Terlalu asing baginya.Yelah manalah pernah dia menjejakkan kakinya di tingkat atas rumah itu.Bilik itu lebih besar daripada bilik yang didiaminya selama dia berada di situ.

"Bilik apa ni?Ni ke master bedroom?"Ammar mengangguk dan berbaring di sebelah isterinya.Dia mencapai tangan lembut itu lalu dikucupnya mesra.

"Saya minta maaf kerana bohong pasal bilik.Sebenarnya bilik yang awak duduk tu bilik tamu dan sebelah bilik awak tu bilik stor."Terang Ammar jujur.

"Awak anggap saya sebagai tetamu?"Ammar tergelak kecil.Dia mengukirkan senyuman dan bangkit dari baringannya.Dia menghadap ke arah isterinya.Kiranya Ain di bawah,Ammar di atas.

"Itu semua dulu…Sekarang tak lagi.Sekarang saya mencintai awak.Saya sanggup lakukan apa sahaja untuk awak.Izinkan saya bahagiakan awak."Ujar Ammar romantis.Dia mengucup leher isterinya.Kemudian mata turun ke hidung dan akhirnya ke bibir mugil itu.

"Awak adalah satu-satunya wanita yang paling cantik yang pernah saya jumpa."Pujinya.

"Awak cantik sangat.Semakin cantik dari hari ke hari …"Ain sudah tenggelam dengan buaian yang diberikan oleh Ammar.Faham-faham sahajalah apa yang terjadi.

Ammar terjaga dari tidurnya apabila dia terdengar telefon bimbitnya berbunyi.Khidmat pesanan ringkas daripada Syafira.Segera dia mematikan telefonnya dan matanya mengalih ke arah jam dinding bilik itu.Baru pukul tiga pagi.Kemudian dia menoleh ke arah wanita di sisinya.Lena benar isterinya tidur.Dia merenung wajah ayu walaupun tanpa secalit make-up itu.Tangannya membelai lembut rambut hitam lebat itu.Timbul rasa kasih jauh di dalam hatinya.Dia mencapai telefon bimbitnya lalu ditekan butang buka tutup telefon Sony Ericsson X1a-nya itu.Fail video dibukanya.Terpapar video ‘ranjang’ dia bersama isterinya.Dia merakam video tu secara senyap-senyap bertujuan sebagai bukti kepada Danial.Ammar menghela nafas berat.Dia menoleh ke arah isterinya kemudian berbalik kepada video tadi.Hatinya berbelah bahagi.Rasa kasihannya tiba-tiba timbul.Kasihan isterinya tidak bersalah.Kenapa dia perlu buat begitu?Gerakan daripada Ain menerbangkan lamunannya.

"Kenapa tak tidur lagi?"Tanya Ain dengan mata terkebil-kebil.Mamai.Ammar tersenyum lalu menggelengkan kepalanya sambil tangannya menyembunyikan telefon bimbitnya itu.

"Tak ada apa-apa.Tidurlah."Ain mengangguk lalu memejamkan matanya kembali.Rasa ngantuk terasa kembali oleh Ammar.Dia meletakkan kembali kepalanya di atas bantal dan mendakap isterinya dari belakang.Dia musykil dengan perasaannya.Apa yang berlaku sebenarnya?

"Hai berseri-seri muka kau ni Ain.Ada apa-apa ke?"Tanya Ashraf.Ain tersengih.Dia sudah mengecapi bahagia.Dia sudah menjumpai cinta hidupnya.

"Baguslah kalau berseri-seri.Kau nak menyibuk apa pasal?Dah pergi buat kerja."Ashraf menggeleng-gelengkan kepalanya dan kakinya mengatur langkah ke meja kerjanya.Telefon pejabat itu berdering.Segera dia mengangkatnya.

"Puan,ops Cik Ain.Tadi ada customer buat appointment pukul satu petang nanti.Is that okey with you?"Tanya Sofia.Ain tergelak kecil.

"Now it’s okey if you want to call me Mrs or Puan.I’m fine with that.Oh appointment dengan siapa?"Sofia mengerutkan dahinya tanda tidak mengerti.’Dulu tak suka kalau panggil Puan ni dah suka pulak?Ish,ish.Mungkin dia dah baik kot dengan suami dia."

"Oh dengan Datin Maria."Ain menganggukan kepalanya tanda setuju dengan appointment itu.Sofia berlalu pergi dari situ.Kini telefon bimbitnya pula berbunyi.Tertera nama Ammar.Hatinya bebunga-bunga.

"Assalamualaikum."Ain memulakan bicara girang.

"Waalaikumusalam.Sibuk ke?"

"Taklah.Kenapa?"Ain memperlahankan suaranya supaya tidak didengari oleh pekerjanya dua orang itu.

"Saja telefon.Rindulah kot…"Semakin lebar senyuman wanita itu.


"Eleh yelah tu."

"Eh betullah.Ni nak bagitahu petang nanti saya ada flight.Lusa kita jumpa lagi okey?"Kecewa hati Ain.Baru sahaja dia ingat dia ingin menghabiskan masanya bersama suaminya itu.Betul cakap ibu mertuanya.Kalau suami pilot memang selalu kena tinggal.Redha sahajalah.

"Okey…"Lemah sahaja suara itu.Ammar tahu isterinya itu kecewa.

"Janganlah macam ni.Lusa saya balik.Hai dulu tak pernah kisah kalau saya pergi lama-lama.Tapi kali ni dua hari pun dah nak merajuk ke?"Ain menarik mukanya.

"Awak!Dulu saya tak suka dekat awak.Sekarang bukan lagi suka tapi cinta."Ammar tersenyum gembira.Ain sudah jatuh ditangannya!

"I love you too.Okey got to go.Bye.Take care."Ain meletak telefon bimbitnya di atas meja.Setiap kali dia terbayangkan lelaki itu pasti dia akan tersenyum seorang diri.Aduihai inilah lumrah orang bercinta…

Syahir dan Nurin datang ke rumah kawan baik mereka pada sebelah malam.Itupun kerana atas permintaan Ain.Katanya dia sunyi seorang diri di rumah.

"Aku ada cerita nak bagitahu ni."Ucap Ain teruja.Syahir dan Nurin pun bukan main teruja nak dengar.

"Apa dia?"Tanya Nurin bingung.

"Aku dengan Ammar dah…"Syahir dan Nurin berpandangan.Mereka kembali melihat Ain.

"Dah mengaku kami memang saling mencintai."Ain mengangguk sambil tersenyum manis.Nurin mendakap sahabatnya itu.Gembira dengan berita yang baru didengarinya itu.

"Ye ke?!Bila?"Syahir mengangkat kening sebelah kirinya.

"Hari tu."Ujar Ain malu.

"So korang dua memang dah jatuh cinta sesama sendiri lah ni?Alhamdullilah."Ain mengangkat bahunya.

"Ya…Perasaan yang aneh selama ni adalah cinta.Bahagianya hati aku…Rasa macam dulu-dulu balik."

"Habis korang dah ‘tu’?"Tanya Syahir nakal sambil mengangkat sebelah keningnya berkali-kali.

"Ish tak ada soalan lain ke?"Marah Ain.Bercampur malu sebenarnya.

"Dah ke belum?"Desak Syahir.

"Okey dah!Puas hati?!"Ujar Ain.Ditebalnya sahaja mukanya.Jika dia tidak bagitahu,berbagai-bagai cara nanti Syahir itu akan korek.

"Haaa!Amacam best?"Ain menampar bahu lelaki itu.Geram sangat.

"Ish you ni Syahir sudahlah tu.Baguslah kalau macam tu kan?Aku pun ada berita gembira nak bagitahu ni."Kini Syahir dan Ain memandang tepat ke arah Nurin.Mereka melihat Nurin menunjukkan jari manisnya yang sudah tersarung cincin bertatahkan berlian.

"Ya Allah Nurin!Congrats!Dengan Amir?"Nurin mengangguk sambil tersenyum macam kerang busuk.

"Sorry Syahir you terlepas!Haha."Gurau Ain.

"Hei I tak ada apa-apa perasaan dengan dia okey?I pun ada buah hati apa?"

"Eleh yelah tu.Selama ni I tak pernah nampak pun you dating dengan mana-mana girl."

"Eh ada.Tapi dah larilah."Ain dengan Nurin tergelak besar.Tambahan lagi apabila Syahir membuat muka sedih.

"Adalah nanti jodoh you tu.Kami dua dah jumpa jodoh kami.So I ucap good luck dalam mencari calon isteri!Hehe."Senang hati Nurin melihat sahabatnya itu gembira sebegitu.Nasib baiklah Ammar tu baik.Pada mulanya pun dia seperti ada sangka buruk kepada Ammar.Namun dia silap.Ammar tidak begitu.

"By the way,bila tarikhnya?"Tanya Ain apabila tawanya sudah reda.

"Maybe lagi three months.Kami nak tunang dulu."Ain menganggukan kepalanya.

"Haa kali ni kau pulak jadi mak andam aku ya?Syahir jadi pengapit bakal suami I nanti?Ain kau pun kena jadi pengapit aku!Faham?"Syahir menjuihkan bibirnya.

"Tak nak!Buang masa dan tenaga I je nak mengipas korang.Tak kuasa I."

"Eh jangan nak mengada.You kena jugak jadi pengapit.I dah booking.No excuses okey?"Nurin tahu Syahir hanya berseloroh.Tidak serius.

"Bila Ammar balik?"

"Pagi nanti.Pukul 5 pagi kot."

"Ala,ala.Siannya dia.Mesti bergunung rindu.Cik abang sayang cepatlah balik.Ada yang merinduimu ni.Haha"Nurin mencubit pipi gebu sahabatnya itu.Ain menepis tangan itu lalu digosoknya pipinya itu.

"Biarlah kalau aku nak rindu.Suami aku.Jealous.Hehe."Syahir bangkit dari sofa dan menuju ke dapur.

"Ain I laparlah.Ada Maggie cup tak?"Laung Syahir dari dapur.

"Lapar ke?Kesian.Tak apalah biar I masak.Nasi goring telur okey?"Syahir mengangguk laju.

"Dah pergi duduk depan.Nurin mari sini.Tolong aku masak!Jangan nak menghadap t.v je."Malas sahaja Nurin melangkah ke dapur.Syahir menjelirkan lidahnya.

"Padan muka!"Nurin memukul pinggang lelaki itu.Mereka dua sahabat pun bermulah memasak nasi goreng untuk bertiga.Seronok sahaja.Nurin merasakan kakinya disentuh sesuatu.Jantungnya berdetak laju.Pantas matanya mengalih ke arah kakinya.

"Ain!Cutenya dia ni."Ain yang sedang memotong bawang teperanjat besar apabila mendengar jeritan Nurin.Nasib baik tidak terpotong tangannya.Kalau tidak pasti Syahir akan tumbuh taring seperti dalam cerita Raja Bersiung.

"Oh nama dia Romeo."Ain tersengih.Dia mula teringatkan Ammar.Apalah yang sedang dilakukan oleh suaminya itu.

"Ni mesti Ammar belikan ni…Kalau tak kau takkan tersengih macam kerang busuk sorang-sorang.Betul tak?"Lambat-lambat Ain mengangguk.Nurin mengangkat kucing itu.

"Hai Romeo!Nak kenal boleh?Eii he so cutelah.Macam suami kau…"Duga Nurin.Dia ingin lihat apakah reaksi sahabatnya.

"Jangan nak puji lebih-lebih suami aku.Nanti kau jatuh cinta pulak.Amir nak letak mana nanti?"Ya!Sasaran mengena.Berbaur cemburu.Benarlah Ain sudah benar cinta dengan lelaki bertuah itu.20 minit kemudian nasi goreng telur pun siap.Mereka bertiga makan dengan berselera sekali.

"Sedap gila Ain you buat."Habis licin pinggan Syahir.Tidak tinggal sebutir pun nasi goreng telur itu tadi.


"Aku nak pergi toilet kejap."Ujar Nurin setelah dia habis meneguk airnya.Syahir melihat ke kiri dan ke kanan.Mencari kelibat Nurin.Line clear!Segera dia mencapai pinggan yang berisi separuh nasi goreng yang berada kepunyaan Nurin.

"Syahir!You ni kan tak kenyang lagi ke?"Syahir menggeleng beria-ia.Dia menjamah nasi goreng yang berbaki itu.Ain geram.Dia bangun dari kerusinya dan menuju ke arah Syahir.Dia memukul bahu Syahir dan cuba mencapai pinggan yang berisi nasi goreng itu..Adegan tarik menarik pinggan pun bermula.Adegan itu terhenti apabila nasi goreng itu tertumpah di muka Ain.Muka Ain sudah pun naik merah.Menahan marah.

"Sorry,sorry."Syahir mengutip butir-butir nasi yang bertaburan di atas muka wanita di hadapannya sambil tergelak.Tanpa diduga Ammar pulang!Ain yang perasaan dengan kehadiran Ammar menelan air liur.Pahit rasanya.’Eh kenapa dia balik awak?’Detus hati Ain.Ammar yang berniat ingin masuk terus mati niatnya.Dia menuju kembali ke keretanya.Tidak diduga itu yang akan dilihatnya.Ain sanggup membawa balik lelaki tanpa kehadirannya di rumah.Ain mengejar suaminya.Syahir diburu rasa kesal.Dia tidak tahu hendak buat apa.Ain sempat menutup pintu kereta yang baru sahaja dibuka oleh Ammar.Ain memandang ke arah anak mata lelaki itu.Api cemburu membara di mata itu.

"Ianya bukan yang apa awak fikirkan."Ammar tergelak.Sinis sekali.

"Oh jadi selama ni,inilah kerja awak bila saya tak ada dekat rumah!Bawak balik jantan!"Marah Ammar.Aduh perang dunia ketiga bakal meletus.Ain beristighfar.Dia memegang muka suaminya.

"Tak itu Syahir.Tadi sebenarnya…"Ammar menepis tangan wanita itu kasar yang sedang membelai rambutnya itu.

"Sudahlah!Syahir ke siapa ke?!Lelaki jugakkan?!Oh ke awak memang suka serah ‘badan’ awak dekat semua lelaki?!"Air mata Ain menitis.Tergamaknya Ammar menuduhnya begitu.Seolah-olah dia itu pelacur.

"Saya tak pernah serah ‘badan’ saya kepada sesiapa kecuali awak!Sampai hati awak tuduh saya macam tu?"Hati Ain dihimpit pilu.

"Habis apa awak buat dengan dia berdua-duaan di dalam rumah malam-malam macam ni?!Jawab!"Seperti bergegar dinding rumah itu dengan jeritan Ammar.Nurin yang mendengar itu terus meluru keluar.

"Kenapa ni?"Nurin mendekati Ain.Muka Ammar semakin ketat!

"Apa yang you buat dekat dia?Lagipun macam mana you boleh ada dekat sini?Bukan ke you ada flight?"Marah Nurin.

"Dia cakap aku serah ‘badan’ dekat lelaki lain."Bertambah tinggi darah Nurin apabila mendengar aduan Ain.

"Kurang ajar you ya?!Dia cintakan you,sampai hati you cakap dia macam tu?!"

"You tak nampak apa yang I nampak!Dia bersama dengan lelaki dalam rumah tu!Apa lagi kalau bukan…"Cakap Ammar dipotong oleh Syahir.

"Sebenarnya bukan itu yang jadi…"Syahir menerangkan perkara sebenarnya.

"Pandailah kau nak putar belit cerita!"Syahir menghela nafas berat.Dia menuju ke arah Ammar.

"Ammar,cuba kau fikir.Kalau aku nak buat ‘benda’ tu dengan dia,aku takkan buat dekat rumah ni.Aku akan buat dekat tempat lain.Dekat sini ada jiran ramai.Lagipun aku bukan berdua-duaan dengan dia.Nurin pun ada.Jadi cuba fikir logik.Lagipun aku tak pernah ada niat nak buat apa-apa dengan dia.Dia cintakan kau."Muka Ammar yang ketat tadi menjadi semakin longgar.Dia mula berfikir.Betul juga!’Apalah bodoh sangat aku fikir macam tu!’Marah dia kepada dirinya sendiri.Ain sudah pun lama memasuki ke dalam rumah bersama Nurin.

"Pergilah pujuk dia.Dia tak salah.Lagipun nasi yang bertaburan tu bukti dia kami gaduh pasal berebut nasi.Sorry bro kalau kau tak suka aku datang rumah kau."Syahir menepuk bahu Ammar.

"Aku yang patut minta maaf dekat semua.Sorry ya?"Syahir tersenyum.Dia faham perasaan Ammar.Siapa yang tidak cemburu apabila melihat isterinya bersama lelaki lain?Ammar pantas mendaki tangga rumahnya.Dia berhenti di hadapan pintu bilik tidur.Menarik nafas panjang.Dia memulas tombol pintu dan menjenguk ke dalam.Kelihatannya Ain sedang menangis teresak-esak di sisi Nurin di birai katil.

"Ain?"Ain mengalihkan pandangannya.Sakit hatinya masih lagi bersisa.Dia segera berpaling dan menuju ke balkoni bilik itu.Nurin bangkit dan berjalan menuju ke arah Ammar.

"Dia sedih bila you cakap macam tu.Dia perempuan yang baik Ammar.Dia takkan buat macam tu.Dia cintakan you.Apabila sahaja dia mencintai seseorang,dia mencitai bersungguh-sungguh."Ammar tertunduk ke bawah.

"I tahu I salah.I tak patut tuduh dia macam tu."Kesal Ammar.

"I faham perasaan you.Pergilah pujuk dia elok-elok.I dan Syahir balik dulu.Tak nak ganggu privacy you dua.Good luck!"Ujar Nurin dan berlalu pergi dari bilik itu.Kaki Ammar mengorak langkah menuju ke isterinya.Ammar memegang bahu wanita itu tetapi ditepis kuat oleh Ain.Ammar menghela nafas berat.

"Ain…Pandang saya sayang."Namun tiada respons.

"Saya tahu saya salah.Saya tak patut tuduh awak macam tu.Saya tak tahu kenapa saya boleh cakap macam tu.Awak tahukan bila saya dah marah saya akan cakap bukan-bukan.Tapi saya tak ada niat nak cakap macam tu.Maafkan saya Ain?"Deruan angin yang menjawab soalan Ammar.Ammar bergerak ke hadapan Ain untuk menatap wajah wanita itu.Namun Ain memalingkan pandangannya.Sekali lagi Ammar membuat perkara yang sama.Sama juga reaksi Ain.Kini Ammar menarik muka yang berpaling darinya itu.Muka yang putih itu bertukar merah.Matanya sembab.Hati Ammar dibebani rasa bersalah.

"Hey?Awak tahu kenapa saya buat macam tu?"Tiada pergerakkan.

"Itu tandanya saya cemburu bukan?Maknanya saya sayangkan awak.Saya tak sanggup tengok awak dengan lelaki lain."Pujuk Ammar.

"Saya minta maaf sebab buat awak…"Ammar meletakkan jari telunjuknya di atas bibir merah itu.

"Hey awak tak patut minta maaf.Saya yang kena minta maaf.Saya tak patut cakap macam tu dekat awak?Forgive me sebab tuduh awak bukan-bukan."Ammar mengangkat dagu isterinya lalu dikesatnya air mata yang berselarakan di muka jelita itu.Ain mendakap badan sasa itu.Ammar membalas.Lama mereka begitu.

"Awak dah maafkan sayalah ni?"Ain menganggukan kepalanya setelah Ammar meleraikan pelukan itu.

"Jangan nangis lagi.Saya tak sanggup tengok awak nangis lagi."Ammar mengucup dahi wanita itu.

"Awak kata awak balik pagi nanti?"

"Flight tukar waktu."Ain melonggarkan tali leher suaminya.

"Jomlah masuk.Sejuk dekat luar ni."Ammar memimpin Ain memasuki ke dalam.Kemudian dia menutup pintu kaca yang menjadi penghadang untuk keluar ke balkoni.Dilihatnya Ain ingin keluar dari bilik tidur itu.

"Nak pergi mana?"Hairan juga Ammar.

"Oh nak pergi bersihkan lantai tadi.Nanti bersemut pulak."Ammar tersenyum.Dia berbaring di atas katil dan membuka televisyen.Dia termenung.Benarkah dia cemburu tadi?Hati memang terasa dirobek-robek apabila melihat Ain bersama lelaki lain.Apa maknanya semua ini?Tidak!Dia tidak mencintai wanita itu.Itu hanya sebahagian daripada permainannya.

"So Am masa dah habis.Dah dapat ke?"Ujar Danial sinis.Ammar,Danial dan Farhan seperti kebiasaannya ‘melepak’ di kedai mamak bistro.Tapi pertemuan mereka kali ini kerana Danial dan Farhan inginkan bukti.Ammar mengeluarkan telefon bimbitnya dan menunjukkan video yang dirakamannya tiga minggu lepas.

"Perghhh dasyat gila kau!Kau dapat perempuan tu!Tak sangka aku bro!"Farhan menepuk-nepuk bahu Ammar.Ammar tersenyum bangga.Bangga dengan pencapaiannya.Berjaya juga dia mempermainak wanita itu.Beruntungnya dia,duit dapat ‘mahkota’ wanita itu pun dia dapat.

"Tunggu apa lagi?Duit mana?!"Ammar menepuk-nepuk meja.Lambat-lambat Farhan menyerahkan lima ribu ringit Malaysia kepada Ammar.

"Ha kau Danial!Apesal tak percaya?Tu dah ada bukti!Mana duit?Lupa nak ambik dari bank ke?"Ammar merenung tajam ke arah Danial.

"Bro tahniah!Kau pelakon terhebat!Dulu aku singkatkan masa aku cuma nak cabar kau.Aku tau kau pantang dicabar tu lah pasal.Jangan ambik hati ya?"Danial tersenyum kemudian dia mengeluarkan sampul surat yang agak besar saiznya lalu diserahkan kepada Ammar.Ammar membuka sampul itu dan melihat isi di dalamnya.Kemudian dia mengangguk-anggukan kepalanya sambil tersenyum lebar.

"Tak apa.Aku tau kau takkan khianat aku.Kau cuma nak duga aku.Don’t worry.Tak ada masalah pun!Kitakan kawan!"Ujar Ammar girang.

"Eh mana handset aku?Kau buang ke?"Ammar mencari-cari telefon bimbintya.

"Oh nah.Lupa pulak.Haha."Danial mengembalikan telefon bimbit rakannya itu.Sebenarnya dia secara senyap-senyap sudah menghantar video itu ke telefon bimbitnya.Mindanya sudah mempunyai idea agar hasratnya tercapai!
posted by Penulisan2u @ 7:14 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
9 Comments:
  • At 4/11/09 10:22 PG, Anonymous nad said…

    eiii x suke ammar tu, die ni salah pilih kawan....rasenye ain xkan maafkan ammar kalo die dpt tau video tu tsebar.

     

  • At 4/11/09 10:27 PG, Anonymous nzlyna said…

    nape dgn ammar 2,
    siap rakam lagi
    bodoh
    geram tol

     

  • At 4/11/09 10:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jahat nye ammar 2..kejam tul..
    kcian ain..bde y paling susah nk dterima n dmaafkan
    mgkhianati sesuatu perhubungan..
    say gud bye je kat org cam 2..
    gud job writer..all de best 4 u..sambung cepat
    ~pandanasiza~

     

  • At 4/11/09 12:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bengong r ammar 2..gler la laki 2..
    sggp de wut ain cm2..laki cm2 xleyh d hrp..
    kalo trsbr rkaman 2..mmg gerenti malu besar..
    xpsl2 ain jdik mgse..kalo pn ain dpt tau sal 2..
    nak2 kalo de tau ammar pny angkare..
    jgn d trime laki 2 blik..jgn d maafkn lgsg2...
    ain..blah je dr idop laki xgune cm ammar 2...ammar xikhls lgsg2..tau nk mainkn prsn org..

     

  • At 4/11/09 12:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    la kurang ajar punya ada suami
    mcm nie sanggup wat isteri mcm 2
    ...tp x pe wanita yg baik diciptakan utk lelaki
    yg lebih baik..k

     

  • At 4/11/09 2:47 PTG, Blogger keSENGALan teserlah.. said…

    walaweyyyhhhh..
    sengal gle si ammar nieh..
    sengalllllllllllllllllllll
    nyampah aku..
    kawan ape la dorang2 nieh...

    ammar..better sedar cpt weyhhh..
    n try to get the video back from danial..
    seyes..
    if not..
    i will not forgive u even ain forgive u one day..
    gudjob writer...
    =)

     

  • At 4/11/09 3:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aishhh....jhat tol ammar 2....
    good job 2 de writer...

     

  • At 4/11/09 7:29 PTG, Blogger mija said…

    bab neh jiwang sket ohh. naik bulu roma aku bce. hehe.
    tp siyes best sgt. congrats zu, u r talented! :)

     

  • At 26/11/09 4:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermmm...geram baca bab nih.....tergamak ammar buat macm tu...rasanya danial tu maybe danish kan?apa motif dia buat macm tu?anyway suma citernyer best..........tahniah - penang_gurl610

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group