BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, November 17, 2009
Novel : Lady Gagah 5
Nama Pena : SilVer SiLinDeR

Qhaizriel duduk tersandar di kerusi balkoni sambil memandang kawasan rumahnya. Terasa sunyi pula bila begini. Mummy dan daddy sentiasa sibuk. Datin Sharifah sibuk dengan aktiviti persatuan. Dato’ Kahar sibuk dengan perniagaan. Daddynya dah menyuruhnya masuk ke pejabat hari ni. Tapi dia tiada mood.

Semalam dah berjumpa dengan orang yang ingin ditemuinya tanpa pengetahuan Dato’ Kahar dan Datin Sharifah. Orang sangat-sangat dirinduinya. Kalau mereka tahu pasti mengamuk agaknya. Biarlah. Lagipun, hanya dia dan Mak Ji sahaja yang tahu. Hai.. Apalah nasib. Orang yang ditemuinya itu tak pernah sekali pun mengenalinya dirinya. Hadiah yang dibelinya masih belum bertukar tangan. Masih setia dalam tangannya.

Album gambar lama di tangan ditatap lama. Satu persatu wajah yang dirakam enam tahun dahulu dilihat. Ada dia, Airil, Suraya dan June. June.... Dah lama menyebut nama wanita tersebut. Sejak June pergi meninggalkan dirinya, sejak itulah dirinya menjadi seorang yang tega untuk menerima cinta lagi. Dia dah lupa apa itu makna sayang. Dia dah lupa apa itu makna suka.

"Qhai, buat apa duduk kat sini ni sorang-sorang? Tak nak makan ke. Dari pagi Qhai tak sentuh makanan" wanita yang sudah separuh abad itu mendekati Qhaizriel.

Qhaizriel melepaskan satu keluhan berat. Pandangannya dialihkan kepada bekas pengasuhnya. Wanita itu masih setia di rumah mewah itu.

"Tak da apalah Mak Ji. Saya belum lapar lagi. Kalau saya lapar nanti saya turunlah. Saya tak tahu nak buat apa sebenarnya ni. Duduk aja kat rumah pun bosan jugak. Nak pergi pejabat tu belum ada mood lagi," jawab Qhaizriel.

Mak Ji memandang Qhaizriel. Rasa kasihnya begitu mendalam untuk Qhaizriel. Sejak Qhaizriel lahir dialah yang membesarkan Qhaizriel. Antara Qhaizriel dan adiknya, Qhaizriellah yang paling susah untuk dijaga.

Selalu mengikut kata hati dan juga keras kepala. Hatinya selalu memberontak berbanding si bongsu yang tak pernah ambil kisah. Lama Qhaizriel membawa diri. Baru kali ini hatinya terbuka untuk pulang ke Malaysia.

"Mummy dan daddy cari Qhai tadi. Lepas tu diorang terus keluar. Ada majlis katanya. Tak pergi jumpa Airil ke?" soal Mak Ji. Seluruh bilik Qhaizriel diperhatikan. Kemas. Itulah kelebihan Qhaizriel. Seorang yang mementingkan kesempurnaan walaupun hakikatnya tidaklah sesempurna mana. Matanya tertacap kepada album lama yang berada di tangan Qhaizriel.

"Kejap lagi nak jumpa dialah ni. Dah janji dengan dia semalam," beritahu Qhaizriel.

"Berapa kali Mak Ji nak pesan. Jangan ditatap pemergian orang," Segera dia mengambil album tersebut.
Qhaizriel tidak menjawab. Album yang sudah berada ditangan Mak Ji hanya dipandang sahaja.

"Yang dah lama tu biarkan ajalah Qhai. Orang tu pun dah lama pergi. Bukalah pintu hati Qhai untuk orang lain. Tak salah pun kalau Qhai buka pintu hati tu pada orang lain," Mak Ji mengosok-gosok bahu Qhai perlahan.

"Tapi Qhai tak boleh, Mak Ji. Sejak June tiada, hati Qhai tak boleh nak terima orang lain lagi. Qhai masih tak boleh melupakan June. Dia sentiasa hidup dalam fikiran dan hati Qhai," sayu kata-kata Qhai menusuk sanubari Mak Ji. Kalau dia ada anak perempuan. Mahu sahaja dia perkenalkan kepada Qhaizriel agar Qhaizriel bisa melupakan June. Terlalu hebat penangan June kepada Qhaizriel.

"Sampai bila Qhai nak jadi macam ni. Mak Ji tak sanggup nak tengok Qhai dalam keadaan macam ni. Dah lima tahun Qhai,"

Qhaizriel membuang pandang ke luar. Dia tiada jawapan untuk soalan Mak Ji.
Mak Ji hanya mampu berdoa agar ada wanita yang bisa membuka pintu hati Qhaizriel satu hari. Semoga doanya itu diperkenankan.

"Macam mana semalam?" Mak Ji mengubah tajuk perbualan. Senyuman diukir. Tak sanggup dia hendak melihat Qhaizriel terus bersedih. Kalau dia ada kuasa, pasti dia akan hilangkan ingatan Qhaizriel terhadap June. Tapi apakan daya dia hanya manusia biasa.

"Qhai dah jumpa dia," senyuman Qhaizriel turut terukir.

"Macam mana orangnya?"


------

Khairina meraba-raba poket seluarnya. Kosong. Ah, sudah... Aduh. Apasal pulak boleh jadi macam ni. Dah lah tengah pokai ni. Duitnya hanya 30sen dalam poket. Ni semua Laila punya pasal. Habis duitnya semata-mata nak beli sepasang dress dan rambut palsu hari tu. Nak minta dengan papa seganlah pulak. Dalam bulan ni jer dah dua kali dia mintak duit dari Dato’ Hassan. Tak lepaslah nampaknya dia nak pergi gerai ni.

Dahlah Pak Cu amik cuti emergency. Kalau tak, tak dalah sadis sangat hidupnya. Malang. Malang. Malang.

"Pakcik. Berhenti kat simpang tu je pakcik," arah Khairina. Serta-merta teksi berhenti di tempat yang diarahkan oleh Khairina.

"Tadi cakap nak hantar kat gerai dekat degan sekolah tu. Apsal berenti kat sini?"

"I have changed my mind lah pakcik,"

Teksi diperlahankan dan berhenti di bahu jalan.

"Semua sekali RM 15,"

Adus. Macam mana dia nak bayar ni. Pandangannya dicampak ke kiri dan ke kanan jalan.
Hah! Alhamdulillah. Dah dapat idea dah. Khairina tersenyum sumbing, hero sudah mari. cOme on baby.

Tu dia abang kesayanganku. Kebetulan sungguh kau di sana. Jadi mangsalah kau ya. Minta maaflah banyak-banyak.

"Pakcik, kalau saya bayar jap lagi boleh tak. Saya tertinggal dompetlah. Tu abang saya. Saya nak pergi mintak duit kat dia jap. Kejap jer pakcik,please," jarinya telunjuknya tepat menuju ke arah seseorang.

"Dah tau nak naik tapi tak nak bayar pulak. Macam nilah orang zaman sekarang. Nampak macam ada duit tapi sebenarnya tak da. Kalau tak da cakap awal-awal. Senang aku nak hantar kau pergi balai," misai pakcik tersebut yang dah tebal ala-ala misai Datuk K itu bergerak-gerak.

Dahi Khairina berkerut. Membebel pulak orang tua ni. Siap nak tolong pergi hantar balai pulak. Tak payah susah-susah. Dia sendiri boleh pergi kalau dia nak.

"Eh, pakcik ni. Orang nak bayarlah. Suka-suka hati aja nak kata saya tak nak bayar. Ingat saya ni cikai sangat ke sampai tak da duit. Tu hah abang saya. Saya nak pergi mintalah ni,"

"Aku tak caya ngan budak macam kau ni. Bak henset kau tu,"

"Pakcik nak buat apa pulak. Nak call polis ker? Kredit saya tak dalah. Kalau pakcik beriya-iya sangat nak call tunggu saya pergi topup dulu," telefonnya disorok di belakang.

"Aku nak buat cagaranlah. Kang kau lari kang sapa nak bayar duit tambang? Kau ingat aku ni buat amal kebajikan ke nak hantar orang free of charge,"

"Pakcik tu dah tua-tua patut buat amal jariah. Setakat rm15 tu apalah sangat," madah bercili kata-kata Khairina.

Ewah..ewah… Nak buat cagaran dengan I-phonenya yang berganda-ganda mahal dari tambang teksi,. Tak standing dengan harga tambang teksi yang tak seberapa ni.

"Macam nilah ya pakcik. Pakcik tunggu sekejap je kat sini. Saya nak pergi kat abang saya tu ha. Dia tengah tunggu saya tu. Degillah pakcik ni. Dah tua-tua pun nak tunjuk perangai tak baik," tunjuk Khairina ke arah seorang lelaki yang tersandar di keretanya. Kang lari abang yang ditunjuk tu kang. Tak merasa duit baru tahu.

"Boleh percaya ke kau ni?"

"Mestilah boleh pakcik. Jamina 100% tanpa penjamin. Takkan saya nak menipu pulak dalam bulan Jamadil-awal ni,"

"Yelah-yelah. Aku tunggu kat sini. Jangan lama-lama pulak. Kalau kau lari nanti siaplah kau,"

"Yes pakcik. Don’t worry. Saya tak kan bagi pakcik menunggu lama. Never and ever. Saya tahu, penanti tu satu penyeksaan. Kalau saya lari pakcik kejar tau," sambil tersengih Khairina mengenyitkan mata ke arah pakcik yang sudah separuh abad itu.

Pakcik teksi tu mencebik. Terjuih bibirnya yang sedikit tebal.

Khairina segera berlari menuju kepada lelaki yang digelarnya sebagai abang itu.

------

"Pakcik nah. Kecoh." Khairina membongkokkan badan di tingkap teksi dan memberikan not RM50 di tangannya.

"Eh, bakinya mana?" soal Khairina apabila pemandu teksi tersebut bersedia untuk bergerak.

"Keep the change sudahlah."

"No..no…no…give back the change." Tangannya bergerak-gerak meminta baki.

Rm35 tu berharga di mata Khairina. Sebab dia ni memang pantang Nampak duit. Kalau pergi makan dah kenyang perut. Walaupun dalam bank tu ada berkapuk-kapuk duit tapi kad ATM bapaknya dah simpan. So dia adalah anak Dato’ yang paling miskin. Tiap-tiap bulan elaun cukup-cukup makan jer. Cash pulak tu.

Pakcik tu menarik muka masam. Merajuklah tu. Itulah muka yang paling hodoh yang pernah dilihat oleh Khairina.

"Ambiklah," Pakcik tersebut memulangkan baki dengan kasar.

"Baik-baiklah sikit pakcik. Nak cari rezeki tu muka kena senyum selalu," sempat Khairina memberikan nasihat sebelum teksi tersebut memecut laju.

------


"Eh, Khai. Amacam dengan petang ni?" Laila mengubah soalannya pula.

"Aku nak pergi gerailah. Esok ajalah,"

"Ala, kau ni semalam pun kau cakap esok jugak. Esok kau cakap lusa pulak," kata-kata Laila berbaur rajuk.

"Aku janji besok aku datang. Geraikan buka setengah hari jer," janji Khairina. Lagipun, Laila sudah mengotakan janjinya. Dia pun hairan bagaimana Laila boleh meyakinkan Dato’ Hassan sampai papanya itu memberikan keizinan seratus peratus terhadap gerai tersebut.

"Kau nak aku jemput ke abang aku yang jemput esok?"
Mata Khairina serta-merta bulat.

"Aku datang sendiri jer naik teksi. Nanti abang kau tu melencong tempat lain pulak. Nak suruh kau jemput lain tahunlah. Bawak kereta pun semput," Khairina menggoyang-goyang kedua-dua belah tangannya. Segera dia menolak.

"Hehe..kau takut abang aku ajak kau pergi dating macam hari tu ek?" Laila membuka cerita. Khairina memandang ke arah lain. Malu siot. Ada ke patut ajak tengok cerita jiwang+romantik. Sengaja nak mengenakan adialah tu. Tak guna betul.

"Dahlah. Aku nak chow dulu,"

"Aku nak ikut jugak," terkedek-kedek Laila menyaingi langkah Khairina.

------

"Kaki tu janganlah jalan terkangkang sangat," tegur Laila. Rotan sedia di tangan. Bila-bila masa sahaja akan dibilas ke kaki Khairina.

Terkepit-kepit Khairina melangkah. Susah jugak nak belajar berjalan ni rupanya. Nak tak nak terpaksalah juga bertandang ke rumah Laila. Sejak tadi asyik membebel tak sudah. Selagi tak muncul di rumahnya selagi itulah mulut Laila ak berhenti membebel.

"Tengkuk aku sakitlah," buku bapak punya tebal bertenggek di atas kepalanya. Silap hari bulan lehernya boleh tenggelam.

"Kalau nak jalan catwalk mestilah buat macam ni. Kalau tak jalan kau tu nanti bersepah," balas Laila.
Kepala Khairina bergoyang-goyang. Tangannya sudah terangkat-angkat agar buku yang berada di atas kepalanya tidak jatuh. Kakinya melangkah mengikut garisan lurus yang dibuat oleh Laila.

Gedebushh......Buku berselerak di atas lantai.

"Sekali lagi," arah Laila.

Khairina mengeluh. Letihnya. Khairina terduduk di lantai.

"Laila, buatkan aku air?" pinta Khairina. Buat muka kesian.

"Tadikan kau baru jer minum,"

"Aku haus lagilah. Banyak makan tenagalah bila Catwalk ni,"

"Yelah-yelah. Aku pergi buatkan air. Kau berlatih sementara aku pergi buat air,"

"Wokeh bos. Aku nak air kopi kurang manis gula tapi lebihkan manis senyuman tau," Khairina tersengih.

"Eh, jangan lupa bawak biskut sekali. Biskut Julie’s tau," arah Khairina lagi.

‘Yes!! Yes!! Khairina bersorak gembira’ Dia menari-nari kecil. Tarian poco-poco. Khairina membuka pintu bilik setelah Laila hilang entah ke mana. Terjongket-jongket dia berjalan. Misi untuk melarikan diri sekali lagi. Masuk hari ni dah lima kali dia melarikan diri. Haha...power tak aku.

"Hah!!!! Pencuri!!!"

"Aaaaa,!!" Khairina terjerit sambil melompat terkejut. Badannya melekap ke dinding. Kalaulah dia macam Cicakman mestilah dah melekat di siling rumah tersebut. Chais, tak guna.

Kedengaran ketawa kuat menampar pendengarannya.

"Kau nak lari mana pulak ni Khai. Tiap kali kau datang, mesti tiap kali tu jugaklah kau lari senyap-
senyap. Apa yang kau buat dengan si Lela dalam bilik tadi,"

Khairina menarik muka masam. Raksasa perosak makanan dah muncul.

"Sibuk jer," wajah Fahrin dijeling.

Fahrin tersengih.

"Weyh, aku nak chowlah. Bapak aku dah tipon. Erm, kalau Lela cari. Cakaplah aku pergi klinik ke pergi buang angin ke," Khairina mengurut-urut lehernya.

"Alasanlah tu,"

"Aku belanjalah kau nanti kalau kau tolong aku,"

"Betul ni? Belanja aku makan,"

"Kau ni kan. Badan jer kurus tapi kuat makan. Yelah-yelah aku belanja kau makan nanti,"

"Tapi aku tak nak kau belanja kau makan kat gerai kau tu,"

"Aku tahu. Aku belanja kau makan kat hotel nanti,"

"Tak nak jugak,"

"Habis tu?"

Fahrin mengurut dagunya. Sengihan di bibirnya mula terukir.

Hah. Dah pikir idea jahatlah tu. Khairina menduga dalam hati.

"Aku nak kau yang masak,"

"Ceh. Tunggu aku dah ada anak lapan dulu," Khairina terus menyelinap keluar tanpa menghiraukan Fahrin.
Tak habis-habis nak buli. Nak tunggu lama-lama kang tak pasal-pasal Laila dah bawak dulang air.
Fahrin hanya menggelengkan kepalanya.

------


Khairina duduk termenung. Kejap tertoleh ke kiri dan kanan. Bosan. Rimas dengan puluhan manusia yang sedang bergelak ketawa. Ada yang duduk bersembang dan ada juga yang sedang khusyuk layan menari. Hanya dia yang duduk termenung di meja. Menyesal tak sudah datang ke majlis tersebut. Ingatkan meriah sangat. Memang meriah, tapi meriah dengan golongan manusia yang berstatus.
Laila entah hilang ke mana. Dan dia ditinggalkan keseorangan di situ.

"Hai," Zack duduk di sebelah Khairina.

"Hoi," jawab Khairina dalam hati.

"Kenapa duduk sorang-sorang kat sini?"

"Saja. Looking around," jawab Khairina malas.

Zack menatap wajah Khairina dari sisi. Gadis di sebelahnya itu hampir serupa dengan wajah Khairina. Mungkin pelanduk dua serupa atau matanya yang salah memandang. Atau mungkin juga yang dilihatnya itu adalah Khairina?

"You kenal khairina?"

Khairina yang baru hendak meneguk minuman hampir tersedak.

"Err.. Khairina? Who is that?" tempat duduk dibetulkan agar dia selesa. Hatinya mula berdebar-debar.

"She is one of my classmates and Laila’s best friend," ujar Zack. Mahu melihat reaksi Khairina.

"Owh, that girl. I know her. Why?" tenang sahaja wajah Khairina. Tak mahu menunjukkan reaksi yang mengundang kecurigaan Zack.

"Muka you hampir serupa dengan dia," Zack memulakan bicara. Mustahil ini Khairina. Gadis ini lemah lembut tidak seperti Khairina.

"Ya, maybe. Semua orang yang kenal Khai akan cakap muka I hampir serupa dengan dia. Cuma dia tu macam boy sikit. And you know what? Dia dan I sepupu," bohong Khairina.

"Really?" Zack kelihatan teruja mendengar cerita bohong Khairina.

"Obsolutely yess. Sebab tu muka dia ngan I hampir serupa. Her mother and my mother are twin. Berjangkit dengan muka kembar mak kitorang kot," jawab Khairina yakin.

"Amazing. I tak tahu pun dia ada sepupu yang sangat cantik," puji Zack. Sumpah dia tak tipu. Gadis di hadapannya itu sangat cantik. Hampir 99% peratus wajahnya hampir serupa dengan Khairina.

"Not really pretty at all. Khai lagi cantik daripada I," Khairina dah mula malu-malu kambing apabila dipuji begitu. Tak sangka Zack memujinya cantik. Kalau dari dulu dia memuji begitu, confirm dia akan boleh jadi rakan baiknya.

"Tapi dia tu tomboilah. Cantik kalau tomboi nak buat apa," Zack tersandar di kerusi. Di ruang matanya muncul wajah Khairina. Segera di menepis bayangan tersebut.

Hati Khairina mula berasap. Sempat lagi Zack mengutuk mengenai dirinya.

"Whatever," Khairina mengetap gigi. Dia bangun dari duduknya. Panas membahang apabila Zack duduk di sebelahnya.

------

"Khai," Laila menarik tangan Khairina di sudut yang jauh daripada orang ramai. Khairina segera mengikut. Ingatkan Laila dah tak ingat dunia lagi dalam majlis ni. Maklumlah, ramai yang ganteng-ganteng. Apa lagi, naik bululah si Laila.

"Kau pergi mana tadi Lela?" suara Khairina ditekan dalam hingar bingar manusia.

Laila tersengih.

"Aku rambang mata dan lupa lautan sekejap tadi." Laila mengeluarkan sekeping kertas dan ditunjukkan kepada Khairina.

"Apa ni?"

"Tekalah?" Laila berteka-teki.

"Ni mesti Mat Bangla bagi kau nombor telefon ni kan? Bilalah perangai playgirl kau ni nak berubah," jawab Khairina.

"Yes, you are obsolutely right. And one more thing, this is for you. Not for me. Aku okaylah lagi playgirl. Sekurang-kurangnya ada lagi perasaan terhadap perempuan," Laila menghulurkan kepada Khairina. Khairina tidak mengambilnya.

"Aku tak nak,"

"Weyh, kau nikan. Ni dari Ashraf tau. That hansome guy. And he is one of the famous actors in Malaysia," jari telunjuk Laila mengarah kepada Ashraf. Ashraf yang sedang memandang ke arah mereka mengukirkan senyuman manis.

"Oooo......hansomenya. Tergoda aku tengok senyuman dia tu," Laila menggenggam tangan Khairina lalu ditarik ke dada. Kalaulah senyuman itu dihadiahkan kepadanya, alangkah bahagianya hidup.

"Kau nak sangat ambiklah," tangan segera ditarik kasar. Bukannya dia tak tahu Ashraf tu playboy nombor satu Malaysia. Kalau digandingkan dengan Laila memang seswaiii..

"Tolak tuahlah kau ni," Laila geram. Segera meninggalkan Khairina. Baik dia pergi mengendeng di mana-mana tempat yang ada lelaki kacak. Sekurang-kurangnya dapat berkenal-kenalan dan tambah koleksi teman lelakinya. Duduk dengan Khairina hanya akan menyebabkan hatiya jadi sakit.

------

Khairina berjalan-jalan tanpa arah tujuan dalam majlis tersebut. Pelbagai juadah tak membuka seleranya untuk makan. Dia sudah muak hendak makan yang disediakan di hotel walaupun perutnya dah mula menyanyikan lagu ala-ala hip hop. Lagi sedap makanan yang disediakan oleh Mak Dah.

Dress yang dipakai menyukarkan pergerakkan. Pakaiannya itu sempit di bahagian peha dan labuh dibahagian belakang. Sesekali kakinya tersekat. Jalannya jadi kekok dan seperti orang yang baru berlajar berjalan.

"Auch," Kahirina mengosok-gosok kepalanya yang terlanggar sesuatu.

"Jalan tu pandang betul-betul. Nasib baik tak langgar dinding," segera Khairina mengangkat muka. Matanya bulat serta-merta.

------

Khairina ketawa senang. Hatinya gembira bukan kepalang apabila ornag yang dilanggarnya tadi adalah orang yang pernah membantunya. Mungkin ini dinamakan jodoh.

"Awaklah yang saya jumpa kat tepi jalan tu. Yang tak cukup duit tambang tu ya?" Airil memeluk tubuhnya. Dia memandang penampilan Khairina dari atas ke bawah. Memang lain daripada yang lain. Hari tu sangat selekeh. Tapi hari ni, hanya satu yang dapat dia katakan. Khairina sangat cantik.

Khairina meletakkan jari ditelunjuknya di atas bibir.

"Syhh... ni rahsia. Saya menyamar sebenarnya ni? Ada misi gerak gempur" bisik Khairina perlahan.
Airil ketawa.

"Awak ni ada gerak gempur apa dalam majlis ni? Gerak gempur nak tackle lelaki ya?" soal Airil dalam sisa tawanya.

Khairina hanya mampu tersengih. Takkan nak cerita dari awal sampai akhir. Malaslah. Biarlah Airil nak cakap apa.

"Wah, seronok kau berbual ya. Sampai aku datang pun kau tak perasaan," sapa seseorang. Mungkin kenalan Airil. Khairina memandang ke arah lain. Beri laluan agar Airil dan sahabatnya berbual.

"Awak," panggil Airil.

Segara Khairina menoleh. "Ya"

"This is my friend, Qhaizriel. Hansome tak," Airil tersenyum penuh makna.
Senyuman Khairina mati sebelum sempat diukir.

------

"Sapa perempuan tu?" soal Qhaizriel.

"Kawan aku," jawab Airil pendek.

"Setau aku kau takda kawan ngan perempuan cun macam tu," Qhaizriel ketawa.

"Weyh, kau ingat aku ni tak berkawan ke ha. Kau jealouslah tu aku dapt kawan yang cun macam tu," usik Airil.

Qhaizriel mencebik. Tak terlintas langsung dibenaknya untuk cemburu. Dia memandang Khairina dari jauh. Kenapa wajah tu macam pernah dilihatnya? Kenapa Khairina seperti benci melihat dirinya? Padahal ini baru kali pertama mereka bertemu. Jelas sekali ketidaksenangan dari perilaku Khairina terhadapnya.

"Woih, kau tenung apa tu," Airil melambai-lambai tangannya di hadapan Qhaizriel.

"Err, tak da apalah,"

"Sapa nama dia. Belum sempat aku nak tanya dia terus bla ja. No manners betul," terangkat kening Airil memandang Qhaizriel.

"Nama dia?" Airil menepuk dahinya.

"Aku lupalah nak tanya," dia betul-betul terlupa. Hari tu Khairina pernah memberitahu namanya. Tapi dia lupa. Tadi dia mahu bertanya nama Khairina tapi sekali lagi dia terlupa.

"Kau ni biar betul? Apa-apa ajalah. Change the topic. Where’s Suraya. Aku tak nampak batang hidung dia pun," mata Qhaizriel tercari-cari wajah Suraya dalam puluhan hadirin yang datang.

"She is not here," beritahu Airil.

"Busy? Show kat mana pulak sekarang?" soal Qhaizriel.

Airil tidak menjawab. Dia mengeluh berat. Hanya bahunya dijongket.

"Bro, let’s go. Kau kena bagi ucapan. Lepas tu aku nak kenalkan kau dengan kawan aku," Zack menepuk mesra bahu Qhaizriel.

------

Muka Khairina berkerut-kerut. Mulutnya terkumat-kamit. Matanya tidak duduk diam. Matanya berlaih tiap kali bertentangan dengan Qhaizriel. Cis, tak guna punya Laila. Baru dia tahu Qhaizriel itu merupakan abang kepada Zack. Dan lelaki itu juga telah melanggarnya tidak lama dahulu. Laila disebelah sudah beberapa kali dijeling tajam. Tak guna punya kawan. Sanggup mengenakan kawan sendiri.

"You tak apa-apa ke?" Airil bertanya. Dari tadi Khairina kelihatan sangat tidak selesa. Atau yang lebih tepatnya setiap kali adanya Qhaizriel. Khairina pernah mengenali Qhaizriel ke sebelum ni? Tapi Qhaizriel seperti tidak pernah mengenali Khairina.

"I am okay. Just pening kepala sikit. Tak biasa sangat dengan orang yang ramia kot," Khairina mengukir senyuman kepada Airil sekejap. Kemudian wajahnya berubah masam semula.

Laila tidak berani hendak bersuara. Dia tahu Khairina sedang marah. Ala, siapa suruh tak peka dengan informasi yang pernah diberitahu dahulu. Dia dah nyatakan Qhaizirel ni anak Dato’ Kahar. Takkan tu pun tak perasan yang nama bapak diorang ni sama. Takkan tu pun nak marah sampai macam ni sekali.

Qhaiziriel pula merenung Khairina. Apa yang perempuan ini tak puas hati dengannya pun dia tak tahu.

"You ni ada masalah dengan I ker?" spontan Qhaizriel bertanya. Panas jugak hatinya apabila ada yang buat muka basi dengannya. Padahal seingatnya dia tak pernah buat salah dengan gadis ni.

"Qhai," kata-kata Airil tersekat apabila tangan Qhaizriel menunjukkan isyarat agr jangan masuk campur.

"Nope," jawab Khairina pendek.

"Habis tu yang you buat muka tak siap dengan I kenapa?" Qhaizirel menyandarkan tubuh di kerusi dan memeluk tubuh. Fokusnya hanya kepada Khairina. Ahli-ahli lain yang duduk di meja tersebut tidak dihiraukan. Zack diam. Dia tahu sikap panas baran Qhaizrel. Begitu juga Zhari dan Kamal.

"Awak perdulik apa. Suka hati saya lah," mahu sahaja dia mengeluarkan perkataan aku dan kau.

Qhaizriel bertambah geram. Airil segera menghalang. Lengan Qhaizriel dipegang kejap. Kepalanya digeleng agar Qhaizriel tidak bertindak jauh. Perangai Qhaizriel yang satu itulah menyebabkan ramai wanita yang tidak tahan dengannya.

Qhaizirel mendengus kasar.

------

"Kepala hotak dia berjambul," hamun Khairina setelah sampai di hadapan pintu rumahnya. Khairina menghempas pintu kereta kuat. Kasut tumit tinggi yang dipakainya segera dicabut. Laila turut keluar daripada kereta.

"Kau ni perempuan murahan pada pandangan mata aku. Sengaja nak tarik perhatian aku lah tu dengan buat muka basi kau tu. Ingat aku heran sangat ke," Khairina menutup telinganya. Sakit hati bukan kepalang apabila mengingat kembali kata-kata Qhaizriel sewaktu hendak berangkat pulang.

"Tak guna,"

"Relaxlah Khai. Dont act like a childish," pujuk Laila.

"Kau diam. Kau ni pun satu. Yang kau tak cakap yang Qhaizriel tu abang Zack apsal?" peluru berpandu dilancarkan kepada Laila.

"Aku pulak yang kena. Kau tu yang lampi sapa suruh. Layan kau ni bukan menyelesaikan masalah pun. Makin serabut ada lah. K la, aku balik dulu. Kau tenangkanlah hati kau tu. Pujuk orang macam kau ni tak gua jugak. Keras hati," Laila masuk ke dalam keretanya dan terus memandu. Bukannya apa, kalau dilayan perangai panas baran Khairina sampai esok pun belum tentu habisnya.

------


Khairina mencampakkan kasut tumit yang dipegangnya ke dalam longkang. Tsk kuasa dia hendak menyimpan kasut itu lagi. Sekali seumur hidup dia memakai kasut seksaan manusia itu.

Rumahnya sudah pun gelap. Pasti Mak Dah dan papa dah tidur. Perlahan-lahan pintu pagar dibuka. Kunci rumah dikeluarkan. Kepalanya terjenggul di pintu memandang seluruh rumah yang gelap. Terjongget-jongket dia melangkah.

"Siapa tu?" suara Mak dah menangkap di gegendang Khairina. Aiseh. Mak Dah belum tidur lagi. Khairina segera menyorok di belakang dinding. Bayang-bayang Mak Dah diperhati.

"Khai ke tu?"

"Miaowww...Miaowwww....miaowwww," Khairina meniru suara kucingnya yang diberi nama Boyish. Mungkin lebih manja daripada kucing yang hendak mengawan. Mati kalau Mak Dah nampak dia berpakaian begitu. Mahu orang tua tu gelak seminggu tak berhenti nanti.

"La, Boyish ke tu. Mak Dah ingatkan Khai yang balik tadi. Boyish pergilah tidur ya. Mak Dah pun dah mengantuk tunggu Khai balik," bayang-bayang Mak hilang. Khairina mengurut dada. Selamat. Mak Dah melalutlah tadi tu. Sempat pulak bagi pesanan penaja kat Boyish. Khairina menggeleng-gelegkan kepalanya. Dia melangkah menuju ke biliknya. Dia cukup letih hari ni.

------


### garapan terbaru. Lepas aku abis final exam n cuti semester aku bermula. Bebasnya aku. K arh, keep reading and enjoy urself. Hasil nukilan yang xseberapa. Walla.. This is for u. those who r keep reading Lady gagah. Aku tengah cari idea nak smbg citer ni.. hehehe
posted by Penulisan2u @ 8:33 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
6 Comments:

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group