BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, November 02, 2009
Novel : Hanya Dia 1
Nama Pena : Puteri Selendang Biru

BAB 1

DARI kejauhan kelihatan seorang gadis berbaju kurung dan berselendang putih sedang berdiri di bawah pohon rendang di perkarangan masjid Jalan Perak. Sambil berdiri dia memerhatikan sanak saudaranya yang lain sedang menguruskan pengebumian arwah kakaknya.
Ketika Imam membacakan doa dan Talkin, dia juga menadah tangan dan menyedekahkan Fatihah kepada jenazah. Sesekali dia menyeka airmata yang mengalir di pipi.
Walaupun peristiwa itu masih berdarah namun kerana ikatan kasih yang masih bersisa di hati, dia datang juga ke sini untuk memberi penghormatan terakhir terhadap arwah. Apatah lagi jika mengenangkan hubungan mereka terlalu rapat sebelum peristiwa itu berlaku.
Sebaik sahaja doa dan Taklin selesai dibaca, pantas dia melangkah pergi dan meninggalkan pusara itu agar tidak terserempak dengan keluarga dan saudara yang lain.
Bukan tidak sudi menunjukkan wajahnya. Tetapi dia tidak mahu bertembung muka dengan lelaki itu. Lelaki yang banyak meninggalkan luka yang berdarah di hatinya.





BAB 2

KAHWIN? Tersentak Maisara dengan permintaan uminya. Uminya datang dari jauh semata-mata kerana itu? Kenapa?
Maisara mengurut-ngurut dahinya sambil matanya mencuri-curi memandang Maimun yang duduk bertentangan dengannya.
Memang dia agak terkejut apabila mendapat panggilan dari Maimun pagi tadi sebelum dia berangkat ke tempat kerja. Setelah Maimun memberitahu kedatangannya ke rumah sewa Maisara, lantas Maisara menghubungi pejabat dan memohon cuti kecemasan.
"Kenapa secara mendadak ni umi?" tanya Maisara. Tanpa menjawab soalan itu, Maimun bangun lalu duduk di samping anak bongsunya.
Maimun akui, permintaannya memang keterlaluan dan dalam keadaan mengejut. Namun, hanya kepada Maisaralah dapat disandang harapan. Apatah lagi permintaan itu juga datangnya dari arwah Suhana.
"Takkanlah umi datang ke sini semata-mata kerana itu?’ tanya Maisara lagi.
Maimun memandang wajah Maisara. Bagaimana hendak dijelaskan kepada Maisara apa yang berlaku? Setujukah Maisara dengan permintaan arwah Suhana sedangkan semenjak Suhana mendirikan rumahtangga, hubungan antara kedua beradik itu menjadi renggang. Di mana silapnya dan apa puncanya tidak diketahui.
"Umi!!" panggil Maisara agak kuat setelah panggilannya beberapakali tidak mendapat respon dari Maimun.
Maimun memandang Maisara lalu mengukirkan senyuman pahit. Kecilkah hati orang tua itu setelah mendapat reaksi negetif darinya?
"Umi….." panggil Maisara seakan memujuk. "…bukan Sara tak nak kahwin. Tapi belum masanya. Lagi pun, Sara belum ada sesiapa."
Ah…..bagaimana untuk Maisara jelaskan apa yang berlaku sebenarnya. Perkara yang selama ini dipendam sehingga dia membawa diri ke negeri Indera Kayangan.
Walaupun peristiwa itu sudah berlalu dan Suhana juga telah pergi meninggalkan semuanya, namun tiada satu pun ingatannya terhadap perkara itu luput dari kotak ingatannya.
Memang dia telah maafkan setiap kesalahan arwah Suhana namun memaafkan tidak bermakna segalanya akan hilang dari ingatan.
Dek kerana peristiwa itu, dia sentiasa membataskan pergaulan dengan lelaki apatah lagi jika lelaki itu semakin cuba menghampirinya. Bukan dia tidak ada keinginan untuk mencintai dan dicintai, tetapi kepercayaannya sudah lama hilang.
"Bagaimana kalau umi kata ….yang…..umi dah ada calon untuk Sara?"
"Umi!!"
Terkejut Maisara mendengarnya. Umi sudah ada calon? Kenapa umi lakukan semua ini? Dia bukannya anak dara yang sudah lanjut usianya untuk umi khuatir jika masih belum berumahtangga! Usianya baru mencecah dua puluh lima tahun. Masih punya banyak waktu untuk memikirkan soal itu.
"Sara belum bersedia umi!" Maisara menggenggam tangan Maimun erat. "Sara tak mahu serahkan hidup Sara kepada orang yang Sara tak kenal!"
"Calon yang umi maksudkan bukannya orang lain. Melainkan…..abang ipar Sara sendiri. Fariz!"
Fariz??!!!
Terlopong mulut Maisara. Waktu dirasakan terhenti. Sudah lama dia tidak mendengar nama itu dan hari ini nama itu kembali menyingkap cuping telinganya. Maisara tersandar di kerusi.
Kenapa perlu Fariz? Bukan sahaja wajah, malah bayang lelaki itu juga dia tidak mahu lihat. Terbayang wajah Fariz yang melambai-lambai kepadanya sambil memeluk Suhana. Mereka berdua mentertawakannya lalu berlalu meninggalkan dia menangis sendirian.
Melihatkan reaksi Maisara, Maimun tahu anaknya itu keberatan untuk menerima Fariz dalam hidupnya.
"Sara…." Panggilnya lembut sambil mengusap-ngusap lengan Maisara.
"Sara bukan menolak, umi. Tapi, kalau Fariz yang umi maksudkan, Sara tak boleh terima," Maisara menolak dengan lembut.
Maisara kemudiannya beralih memandang Maimun. Tangan Maimun yang sedang mengusap lengannya dicapai lalu digenggam erat.
"Fariz abang ipar Sara. Suami arwah Kak Su," Satu-persatu ayat disebut. "Rasanya tak sanggup Sara gantikan tempat arwah."
"Tapi ini permintaan Suhana sendiri!" tegas Maimun.
Permintaan Kak Su?
Maisara kebingungan. Kenapa Suhana tega melakukan semua ini? Merampas kebahagiaannya tatkala dia sudah memasang angan-angan untuk membina mahligai bahagia dan sekarang menambahkan kedukaannya dengan permintaan sedemikian.
"Sebelum Suhana dibawa masuk ke wad bersalin, dia ada beritahu umi tentang hajatnya."
Walaupun sebulan telah berlalu, namun segalanya masih kuat diminda Maimun. Kubur arwah Suhana juga masih merah. Aiman yang masih kecil ditinggalkan. Bayi itu perlukan ibunya. Kasihan….bukan sahaja kasih sayang malah sentuhan dari ibunya juga tidak sempat dirasai.


SEMINGGU sebelum tarikh jangkaan bersalin, Fariz telah diminta ke Singapura untuk menghadiri majlis menandatangi perjanjian bersama sebuah syarikat di sana bagi menggantikan tempat rakan sekerja yang tidak dapat menghadiri majlis tersebut kerana terlibat dengan kemalangan.
Memang pada mulanya Fariz ralat dengan permintaan syarikat. Namun memandangkan Suhana bersungguh-sungguh memintanya pergi dan memandangkan Suhana tidak bersendirian kerana mereka berdua tinggal bersama keluarga Suhana, akhirnya dia bersetuju untuk pergi.
Ketika itu, Suhana, Maimun dan Khalid menemani Fariz ke lapangan terbang. Sebaik sahaja penerbangan Fariz berlepas, tiba-tiba sahaja Suhana mengadu kesakitan.
Tiba-tiba cecair merah mula mengalir di celahan kangkang Suhana. Suhana menjerit sambil memegang perutnya.
Mujurlah, tatkala tubuh Suhana ingin jatuh sempat Khalid dan Maimun menahan. Orang ramai mula mengerumuni mereka. Suhana meraung-raung kesakitan.
Maimun yang berada di sampingnya tak lekang menyuruhnya mengucap dan menyebut Allahuakbar.
Khalid sudah hilang mencari Pak Kassim, pemandunya. Kemudian, bayang Khalid muncul bersama Pak Kassim.
Orang ramai di situ turut membantu mereka membawa Suhana ke dalam kereta.
Sebaik sahaja tiba di hospital, ramai jururawat berkejaran ke arah mereka. Suhana diusung dengan scratcer hingga ke wad bersalin. Sepanjang jalan ketika mengusung Suhana, tangannya menggenggam erat tangan Suhana untuk memberi kekuatan.
Tak henti-henti Suhana memohon ampun kepada kedua orang tuanya dan dia juga sempat meninggalkan pesan seolah-olah dia tahu panggilanNya telah tiba.
"Ampunkan kesalahan Su, umi….abah…." Airmata tak henti-henti mengalir dipipinya. Sesekali dia mengerang kesakitan. "Beritahu Sara….Su minta ampun pada Sara. Seandainya sesuatu yang buruk berlaku pada Su, jangan biarkan bayi Su merasa kehilangan. Su berharap, Sara dapat gantikan tempat Su….Su banyak dosa dengan Sara. Tolong umi…..beritahu Sara, Su minta maaf. Tiada siapa yang boleh menggantikan tempat Su melainkan Sara."

TIBA-tiba sahaja Maimun memeluk Maisara lalu mengangis tersedu-sedu di bahu Maisara. Dia menggogoi seperti anak kecil.
Bagai terdengar-dengar dan terngiang-ngiang di telinganya tangisan bayi itu. Seolah-olah memanggil-manggil ibunya dan meminta ibunya memeluk dan menyusukannya.
"Sudahlah, umi. Sabar……Semuanya dah tertulis." Maisara mengusap-ngusap belakang Maimun bagi menenangkannya.
Maimun mengangkat kepalanya lalu menyapu airmata dengan hujung lengan baju kurung yang dipakainya. Dia memandang Maisara.
"Ini permintaan terakhir Suhana. Dia mahu Sara menggantikan tempat dia! Umi merayu pada Sara, tunaikanlah permintaan Suhana demi Aiman."
Hati Maisara tersentuh melihatan rayuan uminya. Besar sangatkah dia sehingga sanggup membiarkan uminya sendiri merayu begitu padanya?
"Kasihanilah Aiman. Dia perlukan Sara!"




BAB 3

SUDAH seminggu Maisara pulang ke rumah orang tuanya di Pantai Miami. Sejak kedatangan Maimun bulan lalu hatinya mula menjadi tak keruan. Setiap detik setiap saat rayuan uminya terngiang-ngiang di telinganya.
Akhirnya, dia membuat keputusan untuk berhenti kerja dan pulang ke Pulau Pinang walaupun kata putus sama ada menerima atau tidak masih belum diberikan.
Dia tahu kedua-dua orang tuanya masih merasa kahilangan Suhana, justeru itu dia mengambil keputusan begitu. Biarlah dia pula yang menemani mereka berdua memandangkan kini dia menjadi anak tunggal dalam keluarga itu setelah pemergian Suhana.
Sebelum pulang ke Pantai Miami dia telah pun menghantar resume kepada beberapa buah syarikat di Pulau Pinang dan buat masa ini dia masih belum mendapat apa-apa balasan dari mereka.
"Sara…." Panggil Maimun yang sedari tadi memerhatikan Maisara. Entah apalah yang difikir anaknya itu.
Maisara yang sedang hanyut dibuai anganan berpaling memandang Maimun yang telah pun berdiri di belakangnya.
"Sejak pulang ke sini. Sara langsung tak ke mana-mana," Maimun membuka kata. "Apa kata kalau kita pergi melawat Aiman," usulnya kemudian.
Semenjak pemergian Suhana, Fariz telah berpindah semula ke rumah orang tuanya di Bandar Tanjung Bungah. Aiman dibawa bersamanya. Sebelum itu, dia dan suaminya, Khalid pernah meminta Fariz supaya terus tinggal bersama mereka. Namun kata Fariz, dia tidak betah tinggal di situ tanpa kehadiran Suhana.
"Bagaimanalah keadaan Aiman agaknya. Entah boleh entah tidak Fariz menjaga dia." Ada keluhan dari bibir tua itu.
"Anak dia….pandai-pandailah dia jaga. Lagi pun, orang tua Fariz kan ada untuk tengok-tengokkan Aiman. Janganlah umi risau."
Tersentuh hati Maimun mendengar jawapan Maisara. Langsung tidak berbekaskah di hatinya untuk melihat anak saudaranya sendiri?
"Umi tak fahamlah dengan Sara," akhirnya Maimun bersuara. "Sara seolah-olah tak peduli tentang Aiman."
Maisara tengadah. Rasa bersalah mula timbul. Baru dia sedar keterlanjuran kata-katanya.
"Bukan macam tu umi…." Maisara menafikan. "Tapi…." Dia kehilangan kata-kata. Bagaimana caranya untuk dia menerangkan rahsia hatinya? Bukan dia tidak mahu melihat Aiman, tetapi dia tidak mahu berjumpa dengan Fariz. Lelaki itu yang menjadi penghalang untuk dia melihat bayi itu.
"Macam ni…." Maisara mendapat akal. "Apakata kalau umi pergi ambil Aiman dan bawa Aiman ke sini. Biarlah Sara jaga Aiman selagi Sara masih belum dapat kerja."
Mata Maimun bersinar kembali. Cadangan Maisara ada bernasnya. Manalah tahu senadainya Maisara menjaga Aiman, pintu hatinya akan terbuka untuk menerima Fariz kerana Aiman.

MATANYA terpaku pada bayi yang digendong Maimun dalam pelukannya. Langkah dihayun menghampiri mereka berdua.
Maimun menyerahkan Aiman yang berada dalam dukungannya kepada Maisara. Maisara membawa Aiman dekat dalam pelukannya.
Matanya terancap wajah comel Aiman. Tiba-tiba sahaja rasa kasih timbul dalam hatinya. Lantas dia mencium dahi Aiman lama. Kemudian dia membawa Aiman dan duduk di sofa.
Kasihan Aiman. Terasa air panas mula bertakung di kelopak matanya. Namun ditahan agar tidak mengalir.
Dia mengusap pipi gebu Aiman. Bayi itu memandangnya lalu tersenyum membalas tindakannya. Maisara mengukirkan senyuman.
Cerdik sungguh bayi kecil ini. Walaupun baru berusia dua bulan, namun dia sudah pandai memberi tindak balas terhadap sentuhannya.
Jari telunjuknya diletakkan dalam genggaman tangan Aiman. Rasa kasihan pula berputik dihati melihatkan Aiman seolah-olah menyenangi setiap perbuatannya.
Aiman memang memerlukan aku……
posted by Penulisan2u @ 5:10 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
3 Comments:
  • At 2/11/09 4:41 PTG, Blogger Aisha @ Sara Hamza said…

    waaaaaaaaaa.............best2.....smbg2!cuma kene hati2 dgn spelling.....stretcher bukan scatcher........tp bestttttttttttttt..........sambung lagikkkkkkkkkk

     

  • At 3/11/09 9:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaaaa..
    best r..
    ak mmg ske cter camnie..

     

  • At 4/11/09 12:51 PG, Anonymous syamizi azwaza said…

    salam writer. gud job. penggunaan bhs pun amat bagus. teruskan berkarya. saya dah siap download lagi citer ni. best gilerrrrrrrr. sambung cepat. tak sabo nih!!!!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group