BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, November 02, 2009
Novel : Hani Oh Hani 1
Nama Pena : sang_arjuna


BAB 1

Dengan airmata bergenang, Hani melipat pakaian yang baru diangkat dari jemuran. Hati nya sebal. Otaknya buntu. Kenapalah Along kena pergi Qatar?Mana aku nak tinggal masa cuti nanti? Bengong betul bos Along tu, hantarlah orang lain. Cewahh... macam lah aku ni VVIP sampai bos abang aku kena ambil kira jadual aku, dia menegur diri sendiri.

" Hani tinggal dengan Acik Mah bila cuti semester nanti.Kalau tak pun balik kampung duduk rumah Mak Tok" cadang abangnya Haris semasa menelefonnya sebentar tadi. " I have no choice. Project ni behind schedule. Kalau tak siap , company Along rugi besar"

" Kak Ina pun pergi sama?" Hani bertanyakan kakak iparnya. Kalau Kak Ina tak pergi , aku boleh tinggal berdua dengannya. Kakak iparnya seorang yang sempoi dan sekepala. Maklumlah Kak Ina kakak angkat Hani di sekolah dulu. Dialah yang memperkenalkan abangnya pada Kak Ina. Hani mengimbau waktu perkenalan mereka sehingga lah mereka berdua di sandingkan setahun lalu. Terhutang budi habis kedua nya pada aku. He..he...Perasan kejap.

" A\'ah. Kak Ina yang nak ikut Along. Takut Along mengurat perempuan Arab. Sampai sanggup ambil cuti tanpa gaji. " Haris berjenaka di susuli jeritan kecil. Mesti kena luku dengan bini dia. Padan muka. Along memang kuat menyakat.

"Boringlah macam ni. Acik Mah duduk di rumah boss dia kat Ulu Langat, takkan Hani nak tumpang sama. Kalau nak duduk dengan Mak Tok, minta maaf banyak banyak. Hani lagi rela duduk merempat kat tepi jalan." Hani mendengus. Sejak kecil dia memang tak sebulu dengan neneknya yang garang macam singa lapar. Semua yang di buatnya serba tak kena. Pantang salah sedikit, Mak Tok akan melampiaskan amarah.

" Hani, tak baik cakap macam tu. Mak Tok garang bersebab. Okay, macam ni lah. Along telefon Acik Mah tanya dia boleh tak Hani tinggal dengan dia. Bukannya lama. Dua bulan saja. Hani tolong lah buat kerja apa apa yang patut. Takkan boss dia tak benarkan. Puan Nuraishah tu baik orangnya. Kawan arwah Mak juga. " pujuk Haris. Cuba menyedapkan hati adiknya.

Hani terpaksa setuju. Tak ada pilihan lain. Mulalah hatinya melagukan balada anak yatim piatu. Be strong , Hani... kuatkan semangat. Macam kata arwah Mak pada nya dan Haris, bersyukur dengan apa yang kita ada. Jangan asyik bandingkan diri dengan orang lain dan menyalahkan takdir. Walaupun aku yatim piatu, aku masih ada Along dan Acik Mah. Mak Tok tu tolak tepi lah. Ada atau tak ada sama saja, bukan dia sayang aku dengan Along pun. Duit peninggalan Mak pun cukup,
dan aku masih dapat sambung belajar.Sungguh aku patut bersyukur, tapi aku cuma manusia biasa yang masih dangkal. Astaghfirullah.

Tugas mengemas pakaian selesai sudah. T shirt dan jeans di letak dalam almari kayu dua pintu di sudut bilik. Baju kurung dan blaus di sangkut dengan hanger atas palang besi. Kemas dan teratur. Puas hatinya. Pening kepala kalau tengok almari macam tempat kucing beranak. Dia menggeleng kepala dan tersengih sendiri.
Paket Milo 3 dalam 1 di koyak dan isinya di tuangkan dalam mug. Air panas di tuang dari termos. Dia mengambil dua keping biskut Jacob dari bekas tupperware. Sambil mengunyah, dia menyelak buku teks Management Theory. Peperiksaan akhir akan bermula minggu depan. Tahun dua pengajian Pengurusan Perniagaan taklah teruk sangat. Cuma perlu siapkan dua kertas project dan buat latihan amali selama 4 minggu. Peperiksaan akhir menyumbang 40% markah sahaja. Kalau semua beres, insyaallah boleh lulus. Kalau tak tersangkut, setahun lagi aku tamat belajar. Tak sabar aku nak berkerja,bisik hatinya.

Baru dua muka surat sempat di baca, pintu bilik di kuak.Teman sebiliknya Aina masuk diiringi aroma minyak wangi Coco Chanel yang semerbak menusuk hidung. Bilik mereka tak perlu air freshener sebab Aina punya koleksi perfume yang banyak macam di kedai SASA. Aina dengan minyak wangi dan alat mekap bagai irama dan lagu, tak boleh di pisahkan.

" Hani, malam nanti teman aku keluar, boleh?" tanya Aina sambil merebahkan diri atas katil bujang bercadar warna merah berbunga putih disebelah kiri bilik.
Tak nampak ke aku tengah tension ni, cik kak oi. Ni mesti nak suruh aku jadi pak pacak. Nur Aina Azman siswi tahun dua jurusan Komunikasi Massa adalah antara gadis paling ngetop di kampus Universiti Darul Ridzuan. Menjadi buruan pelajar lelaki dari tahun pertama hingga ke tahun akhir. Yang muda nak jadi adik angkat, yang tua tapi dah berpunya nak jadi abang angkat, baki nya nak jadi teman istimewa. Kadang kadang best juga, selalu dapat tumpang sekaki makan di restoran, tengok wayang, pergi berkelah. Tapi hari ini Hani memang tak ada mood. Bosan! Sedih! Bengang!

" Aku kena study. Aku dah janji dengan Izzah dan Dina nak pergi library malam ni" Jawab Hani dengan muka kelat.

"Jomlah Hani. Kejap saja. Aku malas nak keluar berdua dengan Shamil tu. Dia tu poyo, perasaan bagus. " rungut Aina sambil mencapai majalah InTrend di sisi bantalnya.

" Habis tu, kenapa kau nak keluar dengan dia? Entah apa apa lah kau ni. Gatal!"

Memang kena buku dengan ruas, Shamil dengan Aina. Siapa tak kenal Shamil Marzuki? Jejaka terhangat di kampus , berkereta Proton Gen 2, pelajar kursus Kejuruteraan dan juga pemain rugby universiti. Hani sendiri terpegun waktu pertama kali melihat si Shamil masa Minggu Orientasi dua tahun lalu. Tapi siapalah aku, macam enggang dengan pipit.Tak menepati piawaiannya langsung. Lagi pun kalau nak pilih pasangan hidup, aku nak orang yang sederhana. Tak payah yang glamour dan top. Jauh sekali yang jadi rebutan ramai. Memeningkan kepala aku. Asalkan beriman, berilmu, ada kerja tetap dan pandai menjaga hati sudah memadai. Arwah bapa aku dulu segak dan bergaya orangnya ( dari gambar yang aku lihat)
tapi emak cukup menderita.

Aina tergelak kecil. " Saja suka suka. He is not my type, kau pun tahu. Lagipun boring lah kalau tak keluar malam ni. Makanan kat hostel mesti tak sedap. " Memang betul kata Aina, kalau hujung minggu menu dewan makan mesti gulai ayam pencen dan sayur kangkung tawar hebeh.

"Aku tak ada selera nak makan lah."

" Kenapa pula? Kau ada problem kah? Ceritalah kat aku" Aina menarik kerusi di meja studi dan duduk di sebelah Hani. Aina ni macam ada sixth sense, dia mudah meneka mood rakan sebiliknya. Sebab mereka rapat sejak pertama kali menjejak kaki ke kampus ni agaknya. Macam adik beradik.

" Along kena pergi Qatar selama 6 bulan. Aku kena tinggal dengan Acik Mah masa cuti nanti" kata Hani sambil berpura pura membaca nota. Tidak mahu airmatanya yang bertakung melimpah. Hatinya tersayat lagi.

" Oh... patutlah. Kesian kau. Kalau parents aku tak pergi Haji boleh kau duduk dengan aku. Tapi cuti kali ni, aku tumpang rumah kakak aku." Selama ini pun,Hani selalu menumpang rumahnya di Ipoh kalau cuti pendek dan dia malas balik kerumah abangnya di Kuala Lumpur. Keluarganya sudah menganggap Hani macam anak angkat.

" Its all right, Na. Aku faham." Tak patut aku bebankan Aina. Kesian dia.

" Cheer up lah. Apa kata kita pergi makan laksa di kedai MakTom? Kau mesti suka kan?" Aina mengerling nakal.

Hishh... Aina nih. Kecur airliur aku di buatnya. Laksa asam Mak Tom bukan main sedap lagi. Gerainya tak pernah kering dengan pelanggan hingga ada pesaingnya yang menyebar khabar angin kononnya Mak Tom meletak ramuan " haram" dalam kuah laksa. Dengki lah tu!

" Nak ke si Shamil tu pergi tempat yang tak ada class macam kedai Mak Tom ?" duga Hani. Susah nak bayangkan si Shamil dengan pakaian berjenama duduk di kedai yang tak ada penghawa dingin. Habislah baju mamat tu bau ikan dan belacan.

" Kalau aku yang ajak, mesti dia kena turut cakap aku. Dia yang nak keluar sangat dengan aku." jawab Aina dengan penuh konfiden.Dia bangun ke meja solek yang di kongsi mereka berdua walaupun alat kecantikan kepunyaan Aina memenuhi 70% ruang. Bagi Hani memadai dengan berus rambut, losyen badan, pelembab muka Nivea, pelembab bibir dan pewangi Silky girl.

Aina menyisir rambutnya yang cokelat keperangan. "Ikut lah , Hani" rayunya

" Okaylah. Tapi kalau dia melencong ke tempat lain, siap kau. Lagi satu, aku nak balik sebelum pukul 9. " dengus Hani. Goyahnya pendirian aku. Baru kena rasuah dengan laksa Mak Tom dah jadi pak turut.

" Thanks Hani" Aina tersengih gembira sambil memaut bahu sahabatnya. " Kau lah sahabat aku dunia akhirat."

" Yalah tu" Hani mencebik. Tapi dia akui, Aina sahabat yang baik. Sahabat susah dan senang, kata orang.
-----------------------------------------

Bab 2

Selesai solat Maghrib, Hani bersiap ala kadar. T shirt lengan panjang warna pink dengan jeans di sarungkan. Rambut nya yang lurus dan lebat melepasi bahu di siputkan dengan klip "butterfly" besar. Bahang panas malam mula terasa. Nak hujan agaknya. Dia menelefon Izzah memberitahu yang dia akan keluar makan.

" Jangan tunggu aku. Kau dengan Dina pergi lah dulu ke library. Bila aku balik aku join korang" pesannya. Henfonnya di simpan dalam poket jeans. Dompetnya pula mengisi poket lagi sebelah.

" Hani, you ni cantik. Kenapa lah kau malas bergaya? Pakai lah sikit lip gloss, bedak, blusher. Biar berseri sikit. Ni macam orang sakit je aku tengok. Baju tu, perlu kah pakai T shirt yang longgar gelobos? Apa salahnya sekali sekala tayang bentuk badan kau yang langsing tu." bebel Aina sambil menyapu mascara ke bulu matanya yang lentik. Seperti biasa, dia bergaya hebat dengan blaus merah tanpa lengan dan seluar hitam bawah lutut. Macam nak pergi clubbing. Tapi itulah identiti Aina. Sentiasa bergaya dengan fesyen terkini, tak kira di mana berada.

" Kita nak pergi makan laksa jer, bukannya nak pergi dinner kat 5 star hotel. Lagi pun, aku ni setakat jadi bodyguard engkau. Tak ada siapa nak tengok aku lah" tukas Hani. Sudah biasa menjadi " dayang" Tuan Puteri Nur Aina. Takkan hero nak pandang dayang kalau Tuan Puteri di depan mata. Hani sendiri pun tak pernah berangan nak mencari pasangan hidup semasa masih belajar. Buat serabut kepala yang dah sedia berselirat dengan teori pengurusan , pemasaran dan kewangan. Kalau pelajar perempuan lain takut tak laku, Hani pula takut nak kahwin. Lagipun takkan nak main tangkap muat saja. Pengalaman arwah ibunya yang lebih banyak pahit dari manis, membuat dia sentiasa berhati hati dengan makhluk bernama lelaki.

" Hani! Berangan lagi! Jom turun cepat. Shamil dah call cakap dia ada di bawah. " gesa Aina

Kereta Proton Gen 2 warna hitam sudah sedia menunggu di perkarangan Asrama Kenanga. Shamil melemparkan senyuman bila Aina memperkenalkan Hani padanya. Senyuman 5000 megawatt yang boleh mencairkan ramai gadis. Tapi gadis berhati salju itu cuma memandang tanpa riak. Hani segera mengambil tempat duduk di belakang. Nasib baik Shamil tak bawa rakan lelakinya. Pantang betul kalau lelaki yang nak mengorat Aina membawa teman untuk di pasangkan dengannya. Bermacam macam spesis terpaksa di layan selama ini. Mat skema, mat jiwang, mat rempit.... semua ada.

"Okay, where shall we go? You all rasa nak makan apa?" Shamil membuka bicara sambil menekan minyak.

" I teringin nak makan laksa di Kedai Mak Tom dekat Bank Islam tu. You know, the famous laksa that everybody talks about" jawab Aina dengan manja.

" Nak makan laksa saja? Tak nak pergi KFC? Makanan di sana lagi banyak choice. Tempat pun selesa."

Huh, aku dah agak dah. Anak orang kaya ni mana suka makan kedai biasa biasa yang tak ada aircond, getus Hani dalam hati. Aina , kau jangan lupa janji kau. Kempunan aku nanti.

" Sorry Shamil. Kita kena balik awal malam ni. KFC jauhlah" Aina memberi alasan. Hani tersenyum. Lega aku. Hidung aku dah terbau kuah laksa. Itulah aku dah kata, Aina ni sahabat yang tak pernah mungkir janji.

" Ok then, no problem" suara Shamil agak kendur. Kereta di pandu laju membelah malam menuju ke kedai laksa Mak Tom..
posted by Penulisan2u @ 5:55 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
6 Comments:

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group