BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, November 16, 2009
Novel : Gaduh + Cinta 1
Nama Pena : Akko_Mikotyra

Bab 1

"Yes. Akhirnya aku jumpa juga buku ni!" Nia menjerit kegembiraan. Akhirnya pencariannya selama ini, berbaloi-baloi. Duh! Macam iklan celcom lah plak. Sudah lama dia mencari buku Ilham Hati yang ditulis oleh Damya Hanna, idolanya. Sudah 5 buah kedai dia jelajah, namun jawapan yang sama diterima dari kedai-kedai tersebut. Habis. Selepas membuat pembayaran, dia terus beredar dari kedai tersebut. Akibat leka membelek buku tersebut, Nia terlanggar seseorang di pintu masuk kedai itu. Bukunya jatuh dan hendak dijadikan cerita pula, seorang budak lelaki sedang berlari-lari dan secara tidak sengaja terpijak buku tersebut. Nia merenung lelaki itu tajam.
"Ni semua awak punya pasal lah. Awak tengok buku saya. Habis kotor." Marahnya sambil mengutip buku tersebut dari lantai. Sedih di hatinya hanya tuhan saja yang tahu. Terasa bagaikan hendak menangis di situ. Buku kesayangannya yang baru dibeli, dan tidak dibacanya lagi walau sepatah perkataan pun, sudah di cop mohor oleh budak lelaki tadi.
"Apsal pulak saya. Awak tu yang jalan guna tapak kaki. Saya yang sebesar alam berdiri dekat sini pun awak tak nampak." Bentak lelaki itu.
"Awak diamlah. Saya tak kira. Saya nak awak ganti balik buku ni. Cepat" gesa Nia. Walaupun dia tahu sememangnya dirinya bersalah, tapi dia tetap tidak mahu mengalah. Baginya, kaum Adam ni tidak boleh di bagi muka.
"Hello cik singa. Dalam soal ni, awak yang salah ok. Nak suruh saya ganti pulak. Pirraah" Lelaki itu terus beredar dari situ. Malas hendak melayan minah singa dari planet mana entah datangnya. Pada permulaannya, dia hendak meminta maaf walaupun dia tahu itu bukan salahnya. Tetapi apabila minah singa itu tiba-tiba menyinga di situ dan menuduhnya, apa lagi. Hilang teruslah sikap gentlenya itu.
"Apa awak kata? Saya singa. Hishh!! Awak tu tapir, tau. Tapir bin tenuk." jeritnya. Lelaki itu terus melangkah tanpa mempedulikannya. ‘Hishh! Geramnya aku. Siaplah kau. Jangan bagi aku jumpa kau lagi. Kalau tak, nahas kau aku kerjakan’ bentak hatinya.
************************************

"Kau kenapa" Aliah pelik melihat temannya itu. Masuk je rumah, terus dihempasnya buku ke meja. Dan yang menambah kehairanannya, terdapat kesan tapak kasut di buku itu.
"Sedih aku. Aku baru jer beli buku ni. Bukannya kau tak tahu, dah lima kedai aku cari buku ni. Tiba-tiba ada sorang mamat ni langgar aku. Eh silap, aku langgar dia. Jatuhlah buku aku. Datang budak laki terus pijak buku ni. Tak pasal-pasal, buku ni dapatlah cop mohor" dia menceritakan perkara sebenar. "Aku suruh dia ganti. Tapi dia tak nak. Dahlah tak mintak maaf. Dah tu, boleh panggil aku singa pulak. Hish!! Banci aku dengan mamat tapir tu!!"sambungnya lagi. Kali ini nada suaranya berbaur kemarahan. Sakit hatinya.
"Nia. Dah jelas-jelas, salah kau. Buat apa lah nak marah dia" Aliah menggelengkan kepalanya. Faham benar dia dengan sikap Nia yang tidak akan tunduk kepada lelaki.
Nia hanya mendiamkan diri. Sakit hatinya terhadap lelaki tadi belum reda, kawannya pula menyebelahi si tapir itu.
"Aku benci dia, tau tak" Nia menjerit.
"Jangan benci orang sangat. Nanti silap aribulan, orang yang paling kau benci tulah, yang menjadi jodoh kau" jelas Aliah. Nia terus berlalu dari situ, masuk ke biliknya dengan hati yang sebal.
*************************************

"Asal kau lambat, Rid." Soal Fakrul sepupunya. Zarid terus menarik kerusi bersebelahan dengan Fakrul dan melabuhkan punggungnya. Air fresh orange kepunyaan Fakrul disedutnya perlahan. Marah benar dia dengan gadis itu tadi.
"Apa kes kau ni Rid? Dahlah lambat datang. Alih-alih bila sampai, muka monyok macam orang putus cinta"soal Fakrul buat kesekian kalinya. Airnya yang sudah setengah itu, diambilnya kembali. Kalau dibiarkan, alamat habislah airnya.
"Aku geram betul dengan minah sorang ni. Dah langgar aku bukan nak mintak maaf, boleh marah-marah aku pulak.Dah tu, boleh panggil aku tapir bin tenuk." marahnya. Dilihatnya Faruk sudah ketawa terbahak-bahak. Aku dahlah tengah marah ni. Dia boleh ketawa pulak. Siap kau. Bahu Faruk ditumbuknya kuat. Faruk mengadu kesakitan.
"Woi. Sakitlah bahu aku" Faruk mengusap bahunya. Sakit!
"Padan muka kau. Aku tengah marah, kau boleh ketawa pulak. Hishh! Aku benci gila dengan perempuan tu. Kalau aku jumpa dia lagi, siaplah" katanya lagi.
"Jangan benci sangat dengan orang. Nanti dialah yang jadi jodoh kau" Faruk memberitahunya.
"Nonsense" Zarid menafikannya. ‘Ni mesti kes dah terpengaruh dengan novel yang dia baca tu’ desis hatinya
*************************************

"Eh, liah. Ada ais krim lah. Aku dah lama tak makan ni. Aku pergi beli jap. Kau tunggu kat situ eah" Jari Nia pantas menununjuk ke arah kerusi yang berada di bawah pokok yang besar itu. Aliah menganggukkan kepalanya. Dia terus pergi ke arah kerusi tersebut apabila Nia berlalu ke arah pakcik penjual ais krim itu. Dia duduk di situ sambil memerhatikan Nia. Dia bersyukur kerana mempunyai kawan sebaik Nia. Setiap hujung minggu, ada sahaja aktiviti yang akan mereka lakukan. Kadang-kadang, mereka akan pergi berjalan-jalan di tepi pantai. Dan kadangkala juga, mereka akan pergi berkelah. Dan kali ini, mereka mengambil keputusan untuk pergi bersiar-siar di taman. Semua aktiviti ini dirancangkan oleh Nia. Nia seorang gadis yang periang dan baik orangnya. Aliah berasa beruntung mempunyai kawan seperti Nia. Nia berada bersama-samanya sewaktu dia susah dan senang. Pernah sekali Nia bertindak menampar dan menyepak bekas kekasihnya. Semua ini terjadi kerana bekas kekasih Aliah yang memutuskan hubungan cinta mereka gara-gara dia sudah mempunyai perempuan lain.
"Ni liah kan?" tanya seorang lelaki. Aliah terus tersedar dari lamunannya. Dia merenung lelaki itu. Siapa pulak laki ni?
"Boleh aku duduk?"tanyanya lagi. Aliah hanya menganggukkan kepala.
"You ni sape eak?"tanya Aliah. Dia sama sekali tidak mengenali lelaki yang berada di sebelahnya.
"Takkanlah kau tak ingat. Ni akulah. Rid, kawan sepermainan kau dulu. Rid budak hingusan tu lah." Jelasnya bersungguh-sungguh. Aliah terus mengimbau masa lalunya. Selepas sesaat dua berbuat begitu, bibirnya mengukir senyuman.
"Ya Allah, Rid. Betul ke kau ni? Aku macam tak percaya je. Dulu kau selekeh, comot, dengan hingusnya lagi. But now, you look so different. Hensem, kemas, badan sasa pulak tu. Lainlah kau sekarang." Aliah seolah-olah tidak percaya bahawa lelaki di hadapannya ini, ialah kawan lamanya, Farid. Siapa tidak kenal Farid, budak paling selekeh dekat kampung. Farid hanya tersenyum bangga, Bangga kerana di puji.
"Well, masa dah berubah, aku pun dah berubahlah."
"Macam mana kau boleh kenal aku?"soal Aliah
"Kau kan kawan aku. Of course lah aku kenal kau" jelasnya.
Nia berjalan menuju ke arah liah . Siapa laki kat sebelah liah tu? Macam pernah tengok je. Dekat mana eak? Otaknya di putar 360 darjah, mengingati lelaki itu. Tiba-tiba, hatinya menjadi panas. Lelaki itu ialah lelaki yang menyebabkan bukunya dicop mohor. Aiskrim yang dipegangya dilepas dari tangan lalu terjatuh ke atas tanah.
"Eh Nia. Lambatnya kau ni. Mana aiskrim? Anyway, kenalkan. Ini kawan aku masa budak-budak dulu, Farid."Aliah memperkenalkan Farid kepada Nia.
"Jumpa lagi yerr Encik Tapir bin tenuk." Nia meninggikan suaranya sambil membesarkan matanya. Mungkin hendak mengikuti jejak Maya Karin, menjadi pontianak.
"Amboi. Sedapnya mulut tu cakap orang macam tu. Sebiji macam loji kumbahan"balas Farid, tidak mahu mengalah.
"Seloji-loji saya pun, badan saya tak macam awak. Belang hitam putih. Maklumlah, awak ni kan tapir" sengaja dia menekankan ayat itu. Aliah yang menyaksikan drama ‘hindustan’ itu, hanya terpinga-pinga.
"Hei awak jangan nak lebih eah. Awak tu singa tau tak. Asyik tau nak menyinga jer. Dahlah badan warna oren tahi." Balasnya lagi. Eh, adakah oren tahi. Ah, lu pikirlah sendiri Farid.
"Stop it. Korang ni kenapa ha?" Aliah memarahi mereka.
"Shut up"kata mereka serentak. Aliah terkedu. Tetapi, dia tidak mengambil pusing sangat kata-kata itu. Biasalah, orang tengah marah. Macam-macam boleh cakap. Mereka kembali senyap. Sudah penat, agaknya. Aliah menyuruh mereka duduk manakala dia yang akan berdiri, cuba menyelesaikan masalah mereka. Pada mulanya mereka enggan. Tetapi apabila Aliah berpura-pura merajuk, mereka setuju.


"So, apa kata kalau korang berdamai" cadang Aliah.
"No way" kata mereka serentak. ‘Ego je lebih budak dua ekor ni. Bagus sangatlah tu. Sorang tapir, sorang lagi singa’ desis hati Aliah
"Please lah korang. Aku harap sangat korang boleh berbaik-baik semula. Yang sudah tu, sudahlah. Korang buanglah yang keruh, ambil yang jernih. Lagipun, Allah kan suka kalau kita saling maaf-memaafi. Itu satu perbuatan yang sangat mulia tau tak." Aliah membebel dengan panjang lebar. Nia dan Farid, masing-masing senyap. Lama mereka begitu. Akhirnya Farid mengambil keputusan untuk berjabat tangan dengan Nia. Walhal, dalam hatinya, hanya tuhan je yang tahu betapa bencinya dia pada gadis itu. Nia hanya memandang Farid, tajam. Tiada tanda-tanda dia akan berjabat tangan dengan Farid
"Nia. Kan Farid nak berdamai tu. Kau tunggu apa lagi? Salam lah cepat" gesa Aliah.
"Bukannya tak nak salam. Tapi, perempuan dan lelaki yang bukan muhrim mana boleh bersentuhan. Kan haram." Nia terus beredar dari situ sambil melemparkan senyuman yang teramat sinis kepada Farid. Farid hanya menjelingnya tajam. Aliah hanya mengikuti langkah Nia. Tetapi sebelum itu, dia sempat bertukar nombor telefon dengan Farid.
***************************************

"Nia. Kau dah siap belum?" jerit Aliah. Maklumlah. Bilik Nia berada di atas. Manakala, biliknya berada di bawah. Nia turun ke bawah setelah mendengar jeritan Aliah.
"Cantiknya kau hari ni. Ada date kew?"soal Aliah sambil tersengih.
"A’ah. Aku ada date dengan sugar daddy aku" Nia mengiakan.
"Wah! Siapa sugar daddy kau tu?" soal Aliah lagi.
"Alah kau ni liah. Takkan tak kenal. Si Farid kamil tu." Mereka berdua ketawa serentak.
"Dahlah jom. Nanti bos marah pulak sampai lambat." Aliah masuk ke dalam kereta manakala Nia mengunci rumah. Setelah menutup pintu pagar, Nia masuk ke dalam kereta Myvi SE berwarna oren kepunyaan Aliah. Kereta itu pun meluncur laju di atas jalan menuju ke tempat kerja mereka. Aliah dan Nia bekerja di tempat yang sama. Jadi, tidak hairanlah jika mereka kelihatan begitu rapat sekali. Di mana ada Nia, pasti ada Aliah. Dan dimana ada Aliah, disitu ada Nia.
***************************************

"Farid. Makan jom!" Fakrul tiba-tiba muncul di muka pintu bilik Farid. Farid mengusap-usap dadanya. Terperanjat.
"Kau ni Rul. Aku lesing kang, baru tau. Nak buat aku mati cepat, agaknya" marah Farid. Fakrul hanya tersengih-sengih. Sebiji macam kerang busuk. Farid mengemas fail-fail yang berselerakan di atas meja. Disusunnya dan diletakkan di penjuru meja. Dia bangun dan keluar dari bilik tersebut. Fakrul hanya menuruti langkah Farid. Fakrul mencadangkan Farid pergi ke Restoran B&w. Menurutnya, makanan di restoran itu, sedap-sedap belaka. Selepas memakir kereta, mereka berdua masuk ke kedai tersebut. Mereka melabuhkan punggung di kerusi masing-masing.
"Waiter" Farid memanggil.
"Nia. Pergi ambil order dekat meja no 12 tu."Ina, temannya memuncungkan bibir ke arah meja tersebut. Nia menganggukkan kepalanya. Dia megerling sekilas ke arah meja tersebut.
"Oh my god!"dia menjerit. Macam mana lah plak dia boleh ada kat sini. Tak ada tempat lain agaknya, mamat ni nak pergi. Ina memandangnya, hairan. Nia hanya melemparkan senyuman kepada temannya itu.
"Nia. Yang kau duduk tercegat dekat sini lagi buat apa? Dah macam tugu negara dah, aku tengok. Pergilah ambil order cepat. Nanti pelanggan lari" marahnya. Dia terus menolak Nia hingga badannya terdorong ke hadapan. Dengan lemah longlainya, Nia menapak perlahan-lahan ke arah meja tersebut.

"Cik nak pesan apa"Nia bertanya. Dia menundukkan sedikit mukanya supaya Farid tidak mengenalinya. Namun ternyata, jangkaannya meleset sama sekali. Farid mengenalinya.
"Eh, cik singa kita. Buat apa kat sini?"Farid berpura-pura bertanya. Dia tersenyum sinis. Ish geramnya aku. Kalau kau bukan pelanggan kat sini, dah lama aku hentuk kepala kau dengan kerusi. Nia hanya tersenyum sahaja, menahan marah.
"Encik tapir ni buat lawak lah. Dah tentulah saya tengah kerja sekarang ni. Takkanlah tengah basuh kapal terbang."balasnya lembut. Tetapi cukup untuk membuat hati Farid menggelegak.
"Oh yer. So kerja awak, waiter. Saya ingatkan awak kerja sebagai CEO syarikat sebab asyik tau nak menyinga je. Rupanya, waiter jer. Dahlah tak reti adab sopan pulak tu. Macam manalah mak bapak awak didik awak ye."Farid berkata dengan mukanya yang selamba badak je. Nia terpukul dengan kata-kata Farid. Matanya mula bergenang.
"Encik Farid. Tolong jangan nak main-main dengan mak bapak saya. Ya saya tahu. Kerja waiter ni, low class. Tak macam kerja Encik, high class. Tapi setidak-tidaknya, rezeki kami halal. Orang macam kami juga, tahu menjaga adab sopan kami. Kami tidak pernah merendah-rendahkan orang lain sebab kami tahu di mata Allah, manusi itu tiada bezanya. Semua sama. Daripada orang macam Encik, yang hanya tahu merendah-rendahkan kebolehan orang lain. Harap muka jer hensem. Tapi perangai nauzubillah." Selepas habis berkata-kata, Nia terus beredar dari restoran tersebut dengan linangan air mata. Orang ramai yang menyaksikan kejadian tersebut, hanya memandang Farid sambil menggeleng-gelengkan kepala mereka.
"Farid. Aku tak sangka kau macam ni. Bukankah dulu kau marah sangat kalau ada orang yang merendah-rendahkan kemampuan orang lain. Mana sikap kau yang dulu, ha? Mana?" Fakrul menyoalnya. Farid tidak betah duduk di situ. Dia berlalu pergi dari situ. Fakrul pula memohon maaf di atas sikap temannya itu. Seraya itu, dia pun mengikuti jejak Farid.

Akko_mikotyra= Ni merupakan karya yang 1st. Akko harap sangat korang boleh bagi komen yang membina dekat karya ni. Dengan komen2 korang tu, insa-Allah sambugn novel ni akan lebih bagus dari yang ini. Sekian, terima kasih.
posted by Penulisan2u @ 2:56 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
5 Comments:
  • At 17/11/09 2:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermm..
    bet la gak kn..
    arap sam bung lagi k!

     

  • At 17/11/09 10:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    awal crite dah best..
    so, i hope climax & ending pun best jugak...
    seriously farid dgn nia tu even diorang gaduh tapi nampak sweetlah..
    sy teringin nak bace sambungan cite ni..

     

  • At 18/11/09 2:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni best.....
    bile nak sambung lagi?

     

  • At 18/11/09 6:23 PTG, Blogger Irah said…

    urm,
    boleh thn laRh...

     

  • At 23/11/09 3:09 PTG, Anonymous Akko_Mikotyra said…

    tHankz ats kmen2..
    smbgnnyew sudh ad...
    so, hrp boleh kmen lg yew..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group