BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, November 02, 2009
Novel : Cintaku milikmu 1
Nama Pena : saidatul firdaus

Bab 1

Hanya sekali lafaz, Izdihar terpaksa menerima hakikat bahawa kini dia terpaksa membesarkan anaknya sendirian tanpa wanita yang bergelar isteri di sisi nya. Mengalir jua air mata lelaki nya saat dia melafazkan talak terhadap Maisarah. Terselit rasa terkilan di hatinya apabila melihat wajah bersahaja Maisarah, tiada lagi kah rasa cinta wanita itu kepadanya. tiga tahun menjalin cinta dan dua tahun hidup bersama tidak menjanjikan apa-apa. Wanita di hadapannya kini bukan lah wanita yang dikenalinya lima tahun yang lalu. Bertambah pedih hatinya saat melihat Maisarah bersama lelaki lain ketika keluar dari mahkamah syariah. Maisarah sekali pun tidak memandang kepada dirinya dan anak mereka, Izdihar memandang kereta yang dinaiki Maisarah berlalu pergi dengan perasaan yang kosong seperti jiwanya juga yang sudah kosong.

"Sabar lah Iz, dah itu kehendak dia." Izdihar menelan liur, jiwa nya kacau apabila mengenangkan anaknya kini telah kehilangan kasih sayang seorang ibu. "Ah, selama ini pun dia tidak pernah menjalankan tanggungjawabnya dengan baik sebagai ibu." Detik hati kecilnya apabila mengingatkan sikap Maisarah yang lepas tangan dengan membiarkan anak mereka di besarkan oleh ibunya, Maisarah terlalu taksub dengan kerjanya, hingga mengabaikan rumah tangga mereka. "Mungkin ini balasannya kerana banyak menyakiti hati ibu dulu." Getus hati kecilnya lagi. "Papa.. jom alik.." Izdihar segera tersedar dari lamunannya, pantas enjin kereta dihidupkan. Bagai kan mengerti kesedihan papanya, Ikmal hanya mendiamkan diri sepanjang perjalanan pulang cuma matanya sahaja yang meliar ke luar kereta melihat pemandangan. Mardhiah juga tidak bercakap, tidak tahu apa yang hendak dibualkan dengan anaknya itu.

"Papa, mamam.." "Emm.. along mamam dengan nenek dulu ok? Nanti papa mamam." "Jom la mamam papa.." Ikmal menarik-narik tangan Izdihar supaya bangun dari sofa. "Hish..! pergi la makan dulu dengan nenek tu, tak faham ke papa kata tak nak makan lagi..!?" Tersentak anak kecil itu apabila diherdik oleh papanya, pantas dia berlari mendapatkan neneknya sambil menangis. "Kenapa dengan Iz ni, along ajak makan saja, yang nak marah tak tentu pasal tu kenapa? Jangan nak lepaskan kemarahan kau kepada budak ni. Sudah along, mari sini nenek suapkan nasi, jangan kawan dengan papa tu." Izdihar hanya mendiamkan dirinya apabila ditegur oleh ibunya. Dia segera menyedari kesilapannya, apa lah salah anaknya itu hingga dia hendak memarahinya. Hatinya diserbu rasa bersalah, perlahan kakinya menuju ke ruang makan. Kelihatan Ikmal sedang makan dengan wajah yang masam, baru beberapa suap, Ikmal menolak untuk makan lagi. "Kenapa makan sikit sangat along?" Ikmal tunduk memandang meja makan tanpa bersuara.

Izdihar memberikan isyarat kepada ibunya agar meninggalkan mereka berdua sahaja di ruang makan itu. "Along, papa cakap dengan along ni.. sian papa cakap sorang-sorang.." Ikmal masih mendiamkan dirinya. "Makan lagi sikit, papa suapkan." Masih tiada sebarang respon dari Ikmal, dia hanya membatukan diri. "Emm.. along nak ais-krim tak..? Pantas anak kecil itu mengangkat muka, Izdihar tertawa kecil, dia tahu sangat kelemahan anaknya itu, merajuk macam mana pun pasti akan hilang jika diberi ais-krim. "Along makan dulu, petang nanti kita makan ais-krim ok?" Tanpa bersuara anak kecil itu menganggukkan kepalanya sambil membuka luas mulutnya, seketika kemudian mulutnya kembali riuh berceloteh.

Mardhiah menahan sebak melihat adengan dua beranak itu, hatinya sayu apabila mengingatkan Ikmal yang sedari kecil lagi tidak mendapat kasih sayang ibunya. dari mula lagi dia tidak bersetuju dengan pilihan hati Izdihar, tetapi anak nya tetap berkeras hendak mengawini Maisarah, tetapi Mardhiah akhirnya terpaksa juga merestui mereka berdua kerana mereka telah ditangkap kerana berkhalwat. Suaminya jatuh sakit akibat peristiwa itu, penyakit darah tingginya bertambah teruk hingga membawa kepada strok, setelah menderita selama sebulan akibat strok, suaminya pergi meninggalkan dirinya untuk selama-lamanya. Pada mulanya dia menyalahkan Izdihar atas kematian suaminya, tetapi setelah memuhasabah diri, dia dapat menerima kenyataan bahawa itu semua adalah kehendak Ilahi. Mardhiah menyalahkan dirinya sendiri kerana tidak mendidik Izdihar dengan baik. Maisarah pula terlalu mementingkan kerjayanya walaupun telah berumahtangga, natijahnya rumah tangga yang dibina tidak bahagia. Mardhiah menjaga Ikmal sedari dia berusia sehari, memang padan lah Ikmal tidak rapat dengan Maisarah, iaitu ibunya sendiri.

Petang itu, usai asar, Izdihar menunaikan janjinya kepada Ikmal, dalam perjalanan ke taman berhampiran Izdihar membeli ais-krim untuk anaknya itu. Bukan main gembira lagi Ikmal apabila di beri ais-krim oleh papanya. Hanya pada hujung minggu sahaja Izdihar dapat menemani anaknya itu bermain ke taman. Hari lain dia terlalu sibuk menguruskan syarikat kecil yang ditinggalkan oleh bapanya Sebaik sahaja jam menunjukkan pukul enam petang, Izdihar mengajak Ikmal pulang ke rumah, dia mahu mendidik Ikmal agar menghormati waktu solat walaupun pada usia itu anak kecil itu masih belum mengerti apa-apa, sekurang-kurangnya Izdihar mahu ia menjadi kebiasaan kepada Ikmal. Dia tidak mahu Ikmal menjadi seperti dirinya yang lama.

Sepanjang perjalanan pulang dari taman permainan, Izdihar mendukung Ikmal di atas bahunya, sesekali dia cuba mengusik dengan berpura-pura untuk menjatuhkan tubuh kecil itu. Terjerit-jerit Ikmal di atas bahu Izdihar, mungkin takut terjatuh. "Angan la papa.. atuh anti..!" mendengarkan kata-kata itu, semakin galak Izdihar mengusik, tawa mereka berdua bersatu memenuhi ruang hati Izdihar, sebolehnya dia tidak mahu anaknya terganggu dengan ketiadaan Maisarah. Walaupun tidak rapat, kadang kala Ikmal masih mahukan ibunya, sebab itu sedaya upaya Izdihar cuba membuat Ikmal melupakan ibunya itu.
Tawanya segera mati apabila melihat sebuah kereta di hadapan rumahnya. "Kereta siapa pula ni?" Hati kecilnya tertanya-tanya, Ikmal yang masih dia atas dukungan diturunkannya. Anak kecil itu pantas berlari masuk ke dalam rumah. "Nenek..! nenek..!" tanpa menghiraukan tetamu yang hadir Ikmal terus melabuhkan punggung ke atas ribaan Mardhiah. "Dah balik pun." "Siapa ni ibu?" Izdihar berbisik perlahan sambil mengambil tempat duduk di sebelah Mardhiah. "Iz ingat tak ibu ada cakap nak cari orang minggu lepas?" Izdihar cuba mengingati sesuatu, seketika kemudian dia mengangguk kecil. "Ini Kak Jamilah, kawan ibu di persatuan." Izdihar sekadar tersenyum kecil kepada wanita itu. Seketika kemudian matanya beralih kepada seorang gadis yang duduk bersebelahan Jamilah. Tanpa menunggu Izdihar bertanya, Mardhiah terlebih dahulu bersuara. "Ini Nisya," "Nampak muda saja, boleh ke dia ni jaga anak aku?" Bisik hati kecilnya ragu-ragu. "Kak Jamilah sembang lah dulu dengan ibu, saya nak mandi kan Ikmal, along jom mandi, busuk dah tu." Ikmal hanya menurut kata-kata Izdihar, dengan perlahan dia bangun dari ribaan Mardhiah.

"Milah jangan ambil hati dengan Iz tu, dia memang macam tu." "Ish.. aunty ni, saya tak ambil hati pun, dia bukan buat apa-apa pun." "Yelah, layan Milah pun nak tak nak saja gaya nya." "Tak ada apa lah tu, saya nak minta diri ni." "Nak balik dah?" "Saya nak beli barang sikit, ni pun datang nak hantar si Nisya ni saja, dah janji dengan aunty nak hantar dia hari ni kan." "Kalau sibuk tak apa lah, buat susah-susah saja." "Alah, kita bukan orang lain saya dah anggap aunty macam keluarga sendiri. Nisya dengar cakap aunty tau, kerja tu elok-elok, ingat keluarga di kampung." "Baik lah Kak Milah, terima kasih sebab hantarkan saya." "Kalau ada apa-apa telefon akak." Gadis itu sekadar menganggukkan kepalanya. Seketika kemudian kereta yang dinaiki Jamilah hilang dari pandangan mata. "Masuk Nisya, aunty bawa Nisya pergi bilik." Banisya sekadar mengekori langkah Mardhiah, seketika kemudian pandangannya jatuh kepada Izdihar yang sedang menuruni anak tangga sambil mendukung anaknya. Tiba-tiba pandangan mereka bersatu, Banisya segera mengalihkan pandangannya, hatinya bergetar saat terpandangkan renungan tajam Izdihar. Langkahnya dilajukan menuju ke bilik yang di tunjukkan oleh Mardhiah.

"Papa.. nak egok tiwi.." Izdihar meletakkan Ikmal di atas sofa, pantas tangannya mencapai remote control, dia mencari siaran kartun untuk di tonton oleh Ikmal, selepas berpuas hati, dia meletakkan kembali remote control di atas meja. "Dah mandi along?" "Dah.." Ikmal menjawap sepatah, "Siapa mandikan tadi?" "Papa.." Mardiah tersenyum sendiri, kusyuk sungguh cucunya itu menonton televisyen. "Mana kak Jamilah kenal budak tu?" Mardhiah mengangkat sedikit wajah memandang Izdihar, jelas ada riak kurang senang di wajah lelaki itu. "Itu budak satu kampung dengan dia, diorang tu kira berjiran jugalah." "Oh.. nampak macam budak saja lagi?" "Emm.. Jamilah bagitahu ibu, dia dari keluarga susah, ayahnya dah meninggal, keluarga pula besar, nak harapkan siapa lagi kalau bukan dia untuk mencari nafkah keluarga." Izdihar sedikit terkejut dengan penerangan yang di berikan ibunya itu, dia tidak menyangka masih ada insan yang lebih malang darinya. Walaupun dia bukanlah dari golongan orang kaya, sekurang-kurangnya syarikat yang ditinggalkan oleh bapanya masih mampu menanggung hidup mereka bertiga.

"Umur pun baru sembilan belas tahun, memang muda sangat lagi." Mardhiah menyambung penerangannya kepada Izdihar. "Dia tak minat nak sambung belajar ke?" "Macam mana nak sambung belajar, duit makan pakai pun tak cukup, adik-adik ramai lagi yang tengah sekolah. Lepas SPM dia bekerja di kampungnya, tapi gaji kat kampung tu banyak mana sangat. Jamilah yang syorkan dia bila ibu bagitahu nak cari seorang pembantu rumah." "Iz tak kisah ibu, tapi muda-muda macam tu apa yang dia tahu buat?" "Ish.. Iz ni, dia tu budak kampung, bukannya macam budak bandar, umur tiga puluh tahun pun belum tentu pandai memasak." "Ye lah ibu, tapi ibu tengok-tengok juga lah bila dia menjaga along nanti, kita bukan kenal sangat dengan dia lagi." "Eh, cakap tu perlahan sikit, kecil hati dia kalau dia dengar." Izdihar tidak mengedahkan apa yang dikatakan oleh ibunya, matanya dihalakan ke televisyen.

Banisya mengeluh lemah, hatinya sudah mula menjadi tawar, niatnya hanya satu, mencari rezeki untuk membantu keluarga di kampung. Kalau lah hidup dia sekeluarga tidak di timpa malang, pasti dia juga sekarang sedang hidup dengan senang, tidak perlu lah bekerja di rumah orang. Banisya segera mengucap panjang, memohon keampunan, apabila mengingat kan itu semua ujian dari Allah, seharusnya dia bersyukur kerana masih bernafas di muka bumi ini. "Dah solat Nisya?" Suara Mardhiah dari luar bilik mematikan lamunannya. Dia mengemaskan ikatan kain batiknya dan menuju ke pintu, perlahan pintu dibuka. Kelihatan Mardiah tersenyum manis, wajah tua itu mengingatkan Banisya kepada ibunya. "Penat tak? aunty nak minta tolong masak kat dapur ni." "Eh, tak penat pun, aunty nak masak apa malam ni?" Soal Banisya sekadar memulakan bicara.

"Along, mari makan, ajak papa sekali.." Ikmal tidak mempedulikan panggilan neneknya, dia khusyuk bermain dengan kereta mainannya. "Along.." sebaik saja mendengar suara papanya, Ikmal pantas berlari mendapatkan neneknya. Izdihar tersenyum melihat gelagat anaknya itu, walaupun manja dengannya tetapi anak itu juga cukup takut dengan nya jika dia bersuara tegas. "Eh?" Banisya kaget seketika apabila Ikmal tiba-tiba memeluknya, nasib baik dia berjaya mengimbangkan diri, kalau tidak sudah pasti dia terjatuh bersama gelas di tangannya. "Eh, along peluk siapa tu?" Pantas Ikmal mengangkat muka, sebaik sahaja terpandangkan wajah Banisya, terlepas pelukannya, dia mencari-cari suara neneknya. "Nenek kat sini lah." Semua orang tertawa melihat gelagat Ikmal yang kelam kabut berlari mendapatkan neneknya, dia tertawa kecil di atas ribaan neneknya. "Nenek.. cape tu?" mulut kecilnya dimuncungkan ke arah Banisya. Banisya tersenyum kecil melihat wajah mulus Ikmal. "Tu makcik Nisya, dia sekarang tidur kat rumah ni." "Acik tu tido umah papa ye.." "Ye sayang.."

Setelah semua mengambil tempat duduk, tiba-tiba Ikmal berlari turun dari kerusinya, dia menuju ke arah Banisya. "Nak dudu..! nak dudu..! nak dudu..!" dia cuba memanjat kerusi yang diduduki oleh Banisya. Banisya yang terkejut dengan tindakan mengejut Ikmal itu pantas bangun dari kerusinya. "Apa ni along!?" Izdihar memandang tajam wajah anaknya itu. Ikmal tidak mempedulikan teguran papanya itu, bersahaja saja wajahnya. "Biarlah Iz, Iz lupa ke itu kan kerusi dia?" Ujar Mardhiah cuba menenangkan anaknya itu. Izdihar menepuk dahinya, hampir terlupa pula dia Ikmal hanya mahu duduk di atas kerusi itu. "Emm.. Nisya duduk sini, biar aunty duduk dekat dia. Banisya bertukar tempat duduk dengan Mardiah bersebelahan dengan Izdihar. Banisya sedaya upaya mengawal gemuruhnya, entah kenapa dia begitu gemuruh apabila berhadapan dengan Izdihar.

***********************
Selepas menyuapkan nasi goreng kepada Ikmal, Banisya mengemas bahagian dapur, Ikmal pula dibiarkan bermain di ruang tamu. Selesai mengemas dapur dia menuju ke ruang tamu pula. Langkahnya mati apabila terpandangkan wajah Izdihar, lelaki itu nampak segak dengan kemeja berwarna ungu dan slack hitam disertai tali leher berwarna hitam juga. "Along dah makan?" "Dah.. dengan acik.." Spontan Izdihar menoleh ke arah Banisya yang sedang berdiri tegak di hadapan pintu dapur. "Err.. tadi aunty suruh aa.. err.. beli beras, dah habis." "Aku nak panggi dia apa? Encik? Abang?" Detik hati kecil Banisya. "Panggil abang Iz saja." Izdihar memberi arahan seakan mengerti perasaan Banisya ketika itu. Banisya sekadar mengangguk kecil, langkahnya di atur ke ruang tamu. "Nisya, ibu mana?" "Emm.. pagi-pagi lagi dia dah keluar, ada hal penting katanya, tapi dia tak bagitahu saya pun hal apa." "Ok.. tak apa lah." Selepas bersarapan, Izdihar mendapatkan anaknya. "Along, papa nak pergi kerja ni." Tanpa disuruh anak kecil itu terus menyalami tangan Izdihar dan mencium kedua pipinya, Izdihar juga turut mencium kedua pipi anaknya itu. Sejuk hati Banisya melihat kemesraan di antara Izdihar dan Ikmal.
posted by Penulisan2u @ 5:33 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
4 Comments:
  • At 2/11/09 11:48 PG, Blogger Aisha @ Sara Hamza said…

    cerita mmg best....tp boleh tak asingkn dialog n perenggan...dh tu asingkn la dialog2 org2 yg bercakap....smpi tak tahu yg mana satu org yg bercakap....n lagi satu cte ni byk sgt jumping....mule2 watak2 tu kat tmpt nie, alih2 kat tmpt lain pulak....papepun teruskn berkarya n cube perbaiki lagi....

     

  • At 2/11/09 3:50 PTG, Anonymous saidatul firdaus said…

    thanks for the comments.. sbnarnye ni first time..
    so byk kekurangan..

     

  • At 3/11/09 9:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    akum..tahniah .....teruskan usaha untuk menghasilkan karya yg.....lebih baik. mane sambungannye????? cepat laaa..

     

  • At 4/11/09 12:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    macam best je citer ni. sambung cepat ek. tak sabar nak tau kisah seterusnya. walaupun macam dah dapat agak jalan ceritanya macam mana, tapi saya pasti writer punyai idea yang tersendiri. gud job.

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group