BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, November 06, 2009
Novel : Cinta Cap Buruh 10
Nama Pena : dr.rock

Kata orang, senyuman tu salah satu cara untuk kekal muda.Sebagimana dalam agama sendiri dikatakan senyum adalah sedekah yang paling mudah.Dijanjikan pahala atas semua perbuatan yang niat ikhlas kerana-Nya.Mengingatkan hal itu, senyuman aku ukir lebar-lebar.


Walaupun tak berpuas hati dengan kata-kata yang dihamburkan dek jiran sebelah aku yang dah secara rasminya jadi supervisor aku berkuatkuasa hati ini, aku tetap harus mempamerkan raut wajah manis sepanjang hari.Kesempatan membasuh tangan di tandas aku gunakan sebaiknya.Senyuman aku ukirkan lebar-lebar di depan cermin.


Kalau ada orang nampak ni, sah orang tu hantar nama aku dekat Tampoi.Silap haribulan, aku praktikal dengan orang-orang istimewa pula jadinya.Bukan tabiat aku mengadap cermin dan melakukan senaman memaniskan muka seperti ini.Tapi disebabkan supervisor aku yang serius dan menyakitkan hati tu, nak tak nak terpaksa juga mencuri masa mencuba petua awet muda warisan umi aku ni.


1,2,3 senyum ke kanan, senyum ke kiri.Aku melepaskan nafas panjang.Berharap agar aku kesabaran terus menemani hari-hari yang mendatang.Kerana sabarlah, syaitan gagal mencuri dan menggoda hatinya Rasullallah.Dan besar harapan aku, agar aku terus bertahan dengan perangai si mulut laser yang pastinya menguji kesabaran aku.


Tudung dikepala aku betulkan letaknya.Berpuas hati dengan penampilan aku, aku melangkah keluar dari tandas.Kalau lama-lama dok sini,aku kawan dengan Cik Tan lak nanti.Hehe.

----------------------------------------------

"Uda, Ejai suruh cepat.Dia dah tunggu dekat depan.Nak tunjukkan site dekat Uda katanya",ujar Kak Nasya tenang ketika aku melintasi mejanya.


Aku yang berlenggang kangkung ni terus naikkan speed gerakan kaki bila mendengar pesanan Kak Nasya.Kalau lama dia menunggu jap lagi,bersedia jelah aku kena marah dek dia.Melihat kegugupan aku, Kak Nasya tersengih sendiri.Aku bingkas masuk ke bilik, beg tangan aku capai dan aku melangkah laju ke arah yang dimaksudkan Kak Nasya.


"Ha, lagi satu Ejai pesan.Jangan lupa bawa helmet yang dia letak atas meja tu.Kalau tak bawa, macammana nak naik motor jap lagi".


Pesanan kedua dari Kak Nasya membuatkan aku menggigir bibir.Bungkam dan tergamam aku dibuatnya.Takkan la nak ajak aku pergi site naik motor?Dia rabun ke buta nih.Aku sikit punya cun pakai baju kurung hari ni, takkkan dengan segala sukacitanya nak mencemarkan imej ayu aku ni.Aduh, seksanya hidup!


"La, apa yang duduk tercegat macam patung kat situ tu?Kalau lambat pergi, lambat la balik jap lagi.Tak pasal-pasal ada orang kena bermalam dekat site hari ini",tempelak satu suara.


Aku berpaling ke arah arah dia yang berada di belakang aku.Dia tersengih nakal sambil mengarahkan aku masuk mengikuti arahannya dengan isyarat tangannya.Rasa geram aku pendamkan.


Berat kaki melangkah masuk semula ke bilik.Helmet warna merah yang dia maksudkan aku capai.Satu tangan memegang helmet dan satu lagi memegang helmet.Gasak fikiran aku membayangkan rupa aku dengan helmet di kepala.Lagi satu hal yang membuatkan aku serba tak kena bila memikirkan aku terpaksa membonceng motornya ke site.


Aduhai, tak pernah ada hikayat hidup aku naik motor dengan lelaki selain ahli keluarga aku.Dengan baju kurung sebegini, jadi video klip lagu raya la jawabnya.Takkan nak naik terkangkang lak, confirm kena naik ala-ala orang zaman dulu-dulu ni.Complicatednya hidup.Adoi!

--------------------------------------------

Syed Faizal akak Ejai yang tadinya asyik berbual dengan Kak Nasya mengangkat kepala bila menyedari aku melangkah menghampirinya.Dia melemparkan senyuman.Macam ikhlas tapi jauh benar tangggapan hati aku.Suka betul dia menyeksa jiwa raga aku.


"Got to go Nasya.See you soon na.Doakan i selamat pergi dan balik.Bawa anak dara orang keluar ni seram juga.Kalau ayu macam orang zaman dulu, bahagia juga i rasa.Sekali bawa perempuan ganas, memang panas hidup i.Kalau bawa you, boleh juga ubatkan hati yang tengah membara ni.Malang betul nasib i hari ni",katanya sambil mengengitkan mata kepada Kak Nasya.


Kak Nasya malu-malu dengan reaksi si Ejai.Gatal macam kena tahi ulat bulu.Kalau dah romeo tu, romeo la juga.Tak hilang juga perangainya.


Aku yang mendengar kata-katanya rasa macam nak hempuk je helmet atas kepala dia.Biar betul semula segala wayar-wayar yang berselirat dalam kepala dia.Sesuka hati gembira je mengutuk aku.


"Nur..........nar....nur".


Suaranya berubah mendayu-sayu memanggil nama aku.Muka gatal dia tak usah nak cakap la, nak terjeluak aku dibuatnya.Kakinya laju melangkah, aku mengikutinya dari belakang.Aku tahan marah dalam hati.Kalau tidak, ada hamba Allah terpukang kena ketuk dengan helmet sekejap lagi.


"Ya Allah, jauhkan aku dari sifat amarah.Sabarkan aku menghadapi dugaan sebegini".

-----------------------------------------

Tangannya dihulurkan kepada aku, mahukan helmet yang aku bawa sebentar tadi.Helmet bertukar tangan.Senyuman sekali lagi diukirkan kepada aku.Wah, banyak betul dia bersedekah hari ni.


"Kau memang tak reti senyum ye?Siannya la siapa-siapa jadi suami kau esok-esok.Dah la ganas, dekat dengan kau asyik rasa panas",tempelaknya lagi.


Aku mengetap bibir.Belum sempat aku membuka mulut membalas kata-katanya, dia bersuara terlebih dahulu.Memang laser tahap naga dia ni, tak ada tandingan lagi.


"Kalau tak reti senyum, bukan menyusahkan kau pun.Sebab kau bukannya suami aku esok-esok.Kau nak balas cakap benda ni kan?",ujarnya sambil tersenyum sinis.


Aku terpaku seketika.Memang itu yang ingin aku tegaskan padanya.Tak sempat nak meluah rasa geram, dia mengenakan aku terlebih dahulu.Sudahnya aku tersenyum sendiri bila mengingatkan gelagatnya.


"Ha,macam tu lah baru manis.Kau tengok tu.Baru kau senyum sikit, Arun dah datang sini.Kalau kau senyum lebar sikit, agaknya dia terus meminang kau.Tak payah susah-susah nak kerja dah".


Berdesing telinga aku mendengar tutur katanya.Memang naik mendadak tekanan darah aku kalau berterusan dia berperangai begini.Memang dasar mulut tak berinsurans betul!


"Cik adik manis, mahu pergi site ye?Jangan stress.Adik manis take it easy.Senang saja ini kerja",kata lelaki India yang menghampiri kami.


Aku melemparkan senyuman pada Arun, nama buruh tadi.Stress memang stress tapi kata-kata Arun sikit sebanyak melegakan perasaan aku yang gundah gulana sebelumnya.Si hitam menawan versi baik punya.Kalau si Arun ni orang Islam, boleh juga masuk senarai menantu buat abi.Haha, memang takde kerja aku nih!

----------------------------------------------

"Jangan lupa hantar motor saya sampai dekat site petang nanti.Saya kena guna Pajero hari ni.Tak kan nak bawa cik adik manis kau ni naik motor pula.Nanti hilang la manis dia kalau bonceng motor kan".


\"Ok, boss.Berita faham!\".


Permintaan Ejai disambut anggukan kepala Arun.Lega aku mendengar kisah sebenar di sebalik helmet yang sudah bertukar tangan.Kunci motor Honda kapcai Ejai bertukar tangan.Arun menyambutnya dan Ejai segera berlalu.


"Adik manis, kerja baik-baik.Kalau mahu minta tolong, kasi tahu saya sama saya saja",pesan Arun lagi sebelum aku melangkah meninggalkannya.


Aku menganggukkan kepala.Kecil tapak tangan, nyiru aku tadahkan.Sikit dia nak tolong aku, semua kerja aku suruh dia buat esok-esok.Hehe, salah guna kebaikan orang pula aku ni.


"Oit, sudah la tu berangan.Kalau jalan macam siput, kau kena tukar kasut esok-esok.Kau nak aku belikan roller blade ke?",jerit Faizal dari jauh.


Mendengar kata-katanya yang bagikan halilintar, aku bergegas menghampiri Pajero JKR yang sudah dihidupkan enjinnya.Pintu aku buka perlahan, masuk dan kereta bergerak ke destinasi.

-------------------------------------

Tak mudah rupanya menjadi seorang jurutera wanita.Menceburkan diri dalam dunia yang didominasi lelaki memang memerlukan semangat yang tinggi.Ditambah dengan perangai supervisor aku yang amat cerewet dan menguji kesabaran, aku memutuskan aku harus berusaha 2 kali ganda berbanding yang lain.Masih terngiang-ngiang di telinga aku kata-kata motivasi yang sedikit menyakitkan hati petang tadi.


"Kalau kau setakat datang sini nak mencairkan make up, aku sarankan kau balik je.Aku tanya soalan sikit punya senang pun tak boleh jawab.Ni budak sekolah menengah pun boleh jawab soalan sikit punya senang gini.Memalukan budak engineering je kau nih!Balik ni, pergi buka sikit mata kau tu.Baca la semua yang berkaitan dengan transportation civil engineering.Bukan yang ada dalam buku gemok dekat university je.Tambah-tambah sikit pengetahuan am dalam kepala tu.Jangan terror nak cari gaduh je".


Bebelan dia memang panjang berjela.Ade lah dalam 5 minit, aku tadah telinga dengar luahan tak puas hati akan jawapan aku yang salah.Atoi, mana la aku tahu dia nak tanya pasal terowong terpanjang dekat Malaysia hari pertama aku kerja.Alamatnya, geleng kepala jelah aku dek soalan menguji minda dia niyh.


"Teka jelah.Soalan senang pun tak tahu.Berapa terowong dekat Malaysia yang kau pernah tahu ni?Sebut je mana-mana yang kau rasa kau suka.Yang penting, kau jangan mengalah!",tegas nadanya bila aku hanya menggelengkan kepala bila disoal sebegitu.


"Terowong dekat Banjaran Titiwangsa tu kot",balasku.


Dia menggelengkan kepala.Salah ni memang kena bebel la aku.Duhai telinga, kau jangan berdarah ye kena sembur dek hamba Allah nih.


"Aduhai, itu zaman Tok Kaduk la.apa nasib aku dapat kau.Sah, kau ni asyik menhadap buku je kerjanya.Sampai dunia luar pun tak tahu.Kau jadikan ni kau punya assignment.Balik ni minta tolong dengan Mr.Google.Cari sampai jumpa semua maklumat pasal terowong terpanjang dekat negara ni.Sejarah dia dan lain-lain.Esok aku nak tengok.Kalau tidak, jangan harap aku nak bawa kau pergi site lagi esok-esok",marahnya lagi.


Aku menerima arahannya dengan rasa sebal di hati.Tapi apa aku nak buat, redha je dengan segala kemarahan dia.Mengakui kebenaran kata-katanya.Memang boleh dikatakan, aku kurang ambil tahu hal-hal dunia sekeliling yang ada.


Menghadap buku dan jarang sekali aku menambah pengetahuan am soal negara tercinta. Kalau dia tanya pasal Rukun Negara pun, belum tentu aku ingat semua.Kalau aku ingat pun, susunan tunggang langgang semuanya.Kenapa dan mengapa?Sebab aku nak buktikan dekat umi aku, pilihan aku tak silap dan aku mampu melaksanakan apa yang umi rasakan aku tak mampu.Dan kerana itu, aku terus tekad untuk kekal di sini.Menghadapi segala karenah Syed Faizal demi mencapai cita-cita dam impian aku di masa akan datang.

----------------------------------

Pulang dari JKR petang tadi, aku terus buka laptop.Melayari internet yang sekian lama aku lupakan.Kalau dulu, dok busy cari maklumat yang tak ada dalam buku untuk menyiapkan assignment.Hari ini pun aku ada tugasan yang sama.Alhamdulillah, sedikit sebanyak soalan yang ditanyakan aku temui jawapannya.Lega weh!


"Macammana cik Uda.Best tak 1st day kerja?",soal Nadia sambil menghampiriku di ruang tamu.


Izzah dan Linda masih belum pulang.Entah kemana, aku pun tak pasti.Mungkin sibuk menyelesaikan kerja-kerja pre-praktikal yang akan bermula minggu depan barangkali.


"Angkat bahu tanda ape tu cik Uda oi?Best ke tidak?Ada dulu pilihan jawapan je.Kalau bahasa isyarat pun, kau kena guna angguk atau geleng je!",tambah Nadia lagi bila respon aku tak seperti yang diharapkan.


Aku tergelak melihat mimik mukanya yang geram.Marahkan aku la tu!


"Ada yang best dan ada yang tak best.Yang bestnya, aku jadi makin rajin sekarang ni.Yang tak bestnya, aku rasa biarlah jadi rahsia!",balasku sambil ketawa.


Nadia tersengih mendengar kata-kata aku.Tapi muka dia semacam je, mesti nak korek rahsia tempat kerja aku yang banyak dugaan tu.Sori la kawan, rahsia tetap rahsia.Tak mungkin aku cerita kisah kontroversi aku hari ni.Hehe.


"Ceh, sejak bila kau pandai berahsia ni.Aku rasa supervisor kau tu terlebih handsome tak?Tak pun dia terlebih baik?Tak pun dia Sebab tu kau beriya nak rahsiakan dari aku pasal pengalaman 1st day kau kerja ni?",soal Nadia lagi.


Aku menggelengkan kepala sekali lagi.Boleh tahan la jiran aku punya rupa, tapi sorry to say, aku kurang berkenan dengan mulut laser dia tu.Bab baik tu ada la juga.Tapi sikit je.Dah tersorok kebaikan dia dek mulut tak ada lesen tu.


"Geleng lagi.Mana satu yang betul ni?Kau ni Uda.Tak sporting langsung.Malas la aku nak kawan dengan kau.


Tu dia, dah tarik mulut panjang sedapa dah.Aku tergelak sakan tengok muncung Nadia yang ala-ala Donald Duck tu.Boleh buat gulai la esok-esok kalau lauk dah habis.Haha.


"Tak nak kawan sudah.Nama kau Bedah",gurauku sambil ketawa kuat.Nadia menjengilkan bibirnya.Seketika kemudian, dia berjalan kearah tingkap mengadap ke rumah jiran kami.Aku menggelengkan kepala dengan perangai merajuk susah dipujuknya tu.

-----------------------------------------------

"Weh Uda.Kau tak mahu join sekaki sekodeng jiran kita ke?Si mulut laser tu naik motor kapcai je sekarang ni.Mana pergi entah dia punya BMW.Aku rasa dia punya sugar mummy tarik balik la kereta tu.Baru dia tahu langit tinggi rendah sekarang ni",ulas Nadia laju.


Aku tergelak mendengar ulasannya.Terlintas amarahnya supaya berhenti memanggilnya si mulut laser.Tapi kalau mulutnya baik, boleh juga aku ubah persepsi aku.Macammana nak ubah, kalau jam ke jam, makin menyakitkan hati.


Ulasan Dania memang ada benarnya.Dari hari aku berperang high-heel aritu dah BMW tu tak pernah balik ke rumah dia.Gila takde kerja apa aku nak tanya dekat tempat kerja.Silap haribulan, makin panjang khutbah dia dekat aku.Pekak telinga aku kalau tak kena gaya nih.


"Diam lagi.Eh, Uda.Cuak la pula aku.Mamat tu datang sini la weh.Dia perasan aku mengata dia ke weh?Tolong aku!",jerit Nadia sambil berlari ke arah aku.


Terkejut aku dibuatnya.Takkan la dia sebab marahkan Nadia sekodeng dia sampai cari gaduh ke rumah.Dia takde kerja apa?


"Lek-lek, biar aku je yang settlekan.Kau tunggu je dalam ni",ujarku sambil menyarung tudung di kepala.


Laju kaki aku melangkah ke pintu.Pintu aku buku, Syed Faizal tegak berdiri di depan pintu.Ada fail berwarna biru ditangannya.Termangu-mangu aku dibuatnya.Apa hal pula ni?


"Sori la ganggu.Aku nak minta tolong kau semakkan kertas kerja ni.Sambil-sambil tu, boleh juga kau belajar sikit-sikit pasal projek ni.Mana la tau kalau-kalau esok Chief Engineer turun.Kau boleh juga jawab sikit-sikit kalau kena soal.Bangga la sikit aku",balasnya bersahaja.


Huluran tangannya aku sambut.Dia tersenyum melihat kepatuhan aku.


"Ha, lagi satu.Esok jangan pakai baju kurung dah.Susah nak bergerak ke sana ke mari.Kalau dibuatnya esok takde Pajero tu, nak tak nak kau kena la naik motor dengan aku.Tapi kalau kau tak nak, aku tak kisah.Boleh juga aku panjangkan umur motor aku dari bawa kau yang berat tu".


Fuh, ayat dia memang tak sah kalau takde ayat menyeksakan batin.Aku mengeluh mendengar kata-katanya.Malas nak melayan.Silap aribulan, ada pula perang high heels kali ke-2 bulan ni.


"Ni je kan yang saya kena buat.Terima kasih sebab percayakan saya.Assalamualaikum",balasku sambil berpaling darinya.


Dari hujung mata, aku perasan perubahan wajahnya bila aku membahasakan diri sebagai saya dengannya.Biar la dia nak fikir apa pun.Yang penting sekarang ni aku kena bahasakan diri sebagai saya selepas ni.Cukuplah sekali aku kena tegur sekali dekat site dek buruh hitam menawan tadi.Macammana buruknya perangai dia, lasernya mulut dia, aku harus menghormatinya sebagai ketua aku.

-----------------------------------------

Terkejut aku bila Nadia menyergahku di sebalik pintu utama.Ada-ada je perangai kawan aku seorang ni.Sabar jelah.


"So, saya kena berjaga la malam ni ye.Saya kena baca semua benda ni sebelum pagi esok!",kata Nadia sambil tersengih-sengih.


Dari raut wajah Nadia, jelas dia nak mengenakan aku.Nampak gayanya rahsia bukan rahsia lagi.Siap perli aku lagi tu,masak la aku dikenakan sekejap lagi.


Nadia mengekori aku.Dia mahu aku berterus terang akan apa yang didengar dan dilihatnya melalui intipannya sebentar tadi.Muka dia tak usah cakap la, dah jadi cikgu disiplin dah!


"Ok, aku cerita.Memang dia supervisor aku.Aku puh terkejut beruk tadi.Tapi aku malas nak bising.Mudah-mudahan, aku bertahan sampai habis praktikal nanti!",jelasku ringkas.


Nadia mengurut dadanya mendengar cerita aku.Tak percaya dengan insiden yang menimpa aku.Dah la bergaduh tak ingat, alik-alik takdir menetapkan dia sebagai supervisor aku.Bimbang benar dia kalau Syed Faizal balas dendam akan perbuatan aku sebelumnya.


"isk,kau ni.Takkan la dia sampai nak belasah aku dekat site.Kau jangan risau la.Ni Huda Diyana.Setakat perang mulut tu, aku boleh memang punya.See the mouth la weh",gurauku sambil mencebikkan bibir kepadanya.


Nadia ketawa.Tapi masih ada raut runsing mengisi wajahnya.Belum sempat dia meluahkan kata-kata, pintu terbuka dari luar.Serentak kami berpaling.Izzah dan Linda dah pulang ke rumah.


Tak sempat aku memaniskan muka dan beramah mesra, Linda dan Izzah menjerit serentak.


"Udaaaaaaaa!betul ke si mulut laser jadi supervisor kau?".


Aku menganggukkan kepala.Serentak, keduanya berlari dan memeluk aku.Aduhai, apa kes jadi drama airmata lak ni?Macammana rahsia boleh pecah ni?Penat la nak bercerita sekejap lagi!
posted by Penulisan2u @ 7:05 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
2 Comments:

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group