BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, November 23, 2009
Novel : Apa?! Kahwin dengan dia?! 1
Nama Pena : Penulis zurin

"Apa?!Awak merepek apa ni?!No way saya akan buat benda bodoh macam tu!Saya cintakan awak seorang faham?!"Marah Razif.

"Awak dengarlah apa saya nak cakap dulu."Rayu Zalfa.Razif sudah pun tidak keruan.Mundar-mandir dia di hadapan kerusi menunggu hospital.Nafasnya turun naik.Dia meraut mukanya.Zalfa bangkit dari duduknya.Dia menarik Razif supaya memandangnya.

"Boleh tak saya minta awak buat ni demi saya?"Muka Razif yang sememangnya ketat sebentar tadi longgar serta merta.

"Why you do this to me?I need you.I don’t want to lose you.Kenapa kita perlu korbankan cinta kita kepada orang yang dah nak mati tu?Biarlah dia pergi."Satu tamparan hebat tersasar dimuka Razif.Zalfa menitiskan air mata.

"Orang yang nak mati tu sahabat saya,awak tahu?!Dia sedang bertarung dengan nyawanya!Kenapa awak masih pentingkan diri awak sendiri Muhammad Razif Danish?!"Suara Zalfa sudah meninggi.Tidak dipedulikan kakitangan hospital yang sedang memandangnya.Memandangkan waktu sudah malam,tiada pelawat pun yang ada kecuali dia dan Razif.

"I’m sorry.I’m just stress.But why? Saya tak faham.Saya tak kehilangan awak!Awak faham tak Zalfa?"Razif memegang tubuh Zalfa.Dia betul-betul dahagakan penjelasan.

"Saya tak akan tinggalkan awak.Kalau awak betul cintakan saya,kahwin dengan Kamilia."Razif kaku.Terkejut dengan permintaan Zalfa,cinta pertama dan terakhirnya itu.Dia menelan air liur.Pegangan ditubuh Zalfa dilepas perlahan dan dia berundur setapak ke belakang.

"You’re joking right?Tell me you’re joking."Zalfa menarik nafas dalam lalu menggeleng.

"Are you crazy?Saya tak boleh kahwin dengan orang yang saya tak suka dan tak kenal lansung.Saya hanya tahu nama dia je and dia sahabat awak.Itu je.No way!Saya tak nak!Saya nak sehidup dan semati dengan awak."Pujuk Razif.

"Buat ni demi saya Razif.Kalau betul awak cintakan saya.Dan percayalah saya tak akan tinggalkan awak selagi awak bersama dengan Kamilia."Zalfa menagtur langkah ke bilik rawatan ICU yang didiami oleh Kamilia.Razif mencekak pinggangnya.Air matanya bergenang.Dia keliru.Sungguh dia tidak faham apa yang diucapkan oleh Zalfa tadi.

Zalfa merenung Kamilia yang dililiti dengan wayar-wayar di tubuhnya.Rasa kasihan timbul tanpa diundang.Dikucup dahi itu penuh rasa sendu.Dia tidak sanggup lagi melihat penderitaan yang ditanggung oleh Kamilia.Sudah 7 tahun Kamilia menghidap penyakit sakit jantung.Jantungnya mempunyai masalah sejak dia berumur 15 tahun.Doktor menganggarkan Kamilia hanya akan hidup selama 5 tahun tapi doktor sendiri terperanjat macamana Kamilia boleh hidup lebih daripada jangka masa yang dianggarkan.Mungkin itulah semangat untuk hidup barangkali.

"Cik Zalfa?Boleh kita berjumpa sekejap."Suara Doktor Jafar mencantaskan lamunan Zalfa.Dia menganggukan kepalanya dan membuntuti langkah Doktor Jafar,doktor yang merawat Kamilia.

"Doktor tak balik lagi?Dah pukul 10 malam dah ni."Tanya Zalfa dengan dahi yang berkerut.Yelah pelik juga dia doktor itu tidak pulang sedangkan malam sudah pun mulai larut.

"Saya ada kerja sikit tadi."Zalfa menganggukan kepalanya tanda faham.

"Ada apa doktor panggil saya ni?"Doktor Jafar menanggalkan kaca matanya.

"Oh saya nak tanya pasal pembedahan tu.Bila tarikh yang sesuai?"

"Secepat yang mungkinlah doktor."Doktor Jafar menganggu-anggukan kepalanya.

"Baiklah kalau macam tu.Minggu ni saya punya jadual pembedahan memang full.Jadi mungkin minggu depan.InsyAllah kalau boleh saya akan cari masa secepat mungkin untuk minggu ni.Kalau tak ada minggu depanlah."Zalfa tersenyum.Puas hati dengan jawapan itu.

"Terima kasih doktor."Zalfa berkira-kira untuk berlalu keluar dari bilik doktor itu.

"Oh ya doktor!Bil rawatan Kamilia semua masukkan dalam bil saya ya?"Doktor Jafar menggerakkan kepalanya ke bawah sekali lagi sambil tersenyum.

**

Muka Razif lansung tidak ceria apabila dia mendapat tahu bahawa Zalfa terlibat dalam kemalangan.Hatinya bagaikan dirobek-robek apabila dia mendapat tahu tentang berita itu.

"Saya nak tengok mayat dia doktor.Tolonglah."Rayu Razif.Doktor Jafar menggeleng.

"Maafkan saya.Tapi pihak keluarga arwah Cik Zalfa tidak mengizinkan awak melihat mayat Zalfa.Mereka takut awak akan terkejut besar.Saya harap awak faham dengan amanah yang diberikan kepada saya."Razif menumbuk dinding.Rasa sakitnya tidak dipedulikan.Marah bukan main lagi.Sampai hati Dato’ Sufian dan Datin Aina tidak izinkannya melihat Zalfa buat kali terakhir.

"Razif?"Satu suara yang dikenalinya singgah digegendang telinganya.Razif segera berpaling.

"Aunty faham perasaan kamu."Puan Aina rupanya.

"Aunty izinkanlah saya jumpa dengan dia buat kali terakhir.Saya nak tengok muka dia.Tolonglah."Puan Aina serba salah.

"Maafkan aunty Razif.Aunty tak boleh izinkan.Aunty ada sebab aunty tersendiri."Razif mengeluh.

"Aunty datang jumpa kamu ni pun ada sebab."Razif merenung muka wanita separuh abad itu.

"Masa Zalfa tengah nazak tadi dia sempat sampaikan hasrat dia nak suruh kamu berkahwin dengan Kamilia.Dia cakap kalau kamu benar-benar cintakan dia,kamu berkahwinlah dengan Kamilia.Tunaikanlah Razif.Itulah permintaan terakhirnya."Datin Aina melangkah pergi dari situ.Razif terduduk di atas kerusi menunggu.Dia meraut rambutnya yang jatuh di atas dahi.

"Baiklah Zalfa.Saya buat ni kerana cinta saya pada awak!"

**

"Amin –amin ya rabbalalamin."Kedua-dua tapak tangan disapu kemuka tanda doa habis dibaca.

"Kalau tak ada apa-apa lagi kami minta izin pulang."Ujar Haji Kamarul,tok kadi yang menikahkan Razif dengan Kamilia di bilik rawatan Kamilia.

"Terima kasih."Dato’ Sufian tersenyum.Haji Kamarul berserta beberapa orang saksi keluar dari bilik rawatan itu.Dato’ Sufian menghampiri Razif.

"Kami dah anggap Kamilia macam anak kami sendiri sebab dia terlalu rapat dengan arwah Zalfa.Lagipun Kamilia anak yatim piatu.Jadi kami ingat nak jadikan dia sebagai anak angkat kami."Razif tersenyum kelat.Cukup dia benci melihat wajah Kamilia yang dilingkari dengan pelbagai wayar itu.

"Kamu jagalah dia elok-elok.Kami dah anggap dia seperti anak kandung kami sendiri."

"Bila pembedahan itu nak dijalankan Dato’?"Tanya Razif.

"Panggilah saya ayah.Kamilia ni kan anak kami?Pembedahan esok dijalankan.InsyAllah seminggu selepas itu Kamilia boleh keluar."

"Eh Dato’ Hisham tak datang?"Tanya Dato’ Sufian apabila menyedari ‘besannya’ tiada.

"Oh walid dia outstation.Dia setuju saya kahwin dengan Kamilia."Terang Razif.Dato’ Sufian menganggukan kepalanya.

"Nanti kirimkan salam saya kepada dia ya?"

"Razif...Jagalah Kamilia elok-elok ya?Aunty seperti dapat sinar baru apabila doktor kata,doktor dah menjumpai jantung untuk Kamilia.Kamilia memang seorang yang baik.Aunty sayang sangat dia.Aunty harap Razif tak sia-siakan dia."Penuh pengharapan Datin Aina.Razif tersenyum.

"Cintailah dia seperti mana kamu mencintai Zalfa."Razif terkesima.Tidak mungkin dia akan mencintai wanita itu.Zalfa adalah cinta pertama dan cinta terakhirnya.Tidak akan ada sesiapa yang mampu menggantikan tempat Zalfa di dalam hatinya.

**

"Apa?!Zalfa dah meninggal dunia?!Bila?!"Hampir tercabut jantung yang baru diperolehnya itu apabila dia mengetahui Zalfa,sahabat dunia akhiratnya sudah pulang ke rahmatullah.Diingatnya dia yang akan pergi berjumpa dengan Yang Maha Kuasa,rupaya Zalfa yang pergi.Butir-butir mutiara laju menitis membasahkan pipinya.

"Dan saya suami awak."Hampir pengsan Kamilia mendengar itu.Ternganga mulutnya mendengar akuan daripada Razif.

"Suami?"Razif mengangguk.

"Atas permintaan Zalfa.Saya tak cintakan awak okey?"Kamilia terkedu.

"Apa semua ni?Kenapa banyak benda yang jadi lepas saya bangun dari katil hospital tu?"Razif menekan pedal brek.

"Heyyy!Awak boleh senyap tak?!Kusut kepala sayalah!Macamanalah saya boleh setuju kahwin dengan perempuan yang banyak cakap macam awak ni?!Eiii sakit otak tahu tak?!"Marah Razif tiba-tiba.

"Saya tak suruh pun awak kahwin dengan saya!Saya pun dari dulu tak pernah suka awak masa awak bercinta dengan arwah Zalfa.Tapi Zalfa dah cinta mati sangat dekat awak!"

"Boleh tak jangan sebut nama Zalfa lagi?Saya sedih awak tahu?!"

"Awak ingat saya tak sedih?!Saya kenal dia lebih lama daripada awak eh?!"Ammar mengetuk stereng kereta.Dimasukkannya gear dan tekannya laju pedal minyak.Tersandar Kamilia dibuatnya akibat laju punya pasal.

"Dah turun pergi amik baju dan semua benda yang perlu.Mulai sekarang awak tak perlu nak tinggal dekat rumah buruk ni lagi!"Razif memberhentikan kereta Mini Coopernya di hadapan rumah teres Kamilia.Kamilia turun dari kereta itu dengan hati yang panas.Sudahlah dia sedih dengan permergian Zalfa.Tahu-tahu pula dia berkahwin dengan lelaki yang tidak disukainya.Apalah nasib hidupnya berkahwin dengan lelaki sebegitu?


p/s:harap cerita ni dapat menghiburkan anda.jgn lupa komen ya?!=)
posted by Penulisan2u @ 10:44 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
17 Comments:
  • At 23/11/09 11:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best
    entah-entah zalfa tu tak mati.

     

  • At 23/11/09 12:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    stuju..
    mmg zalfa xmti kowt..
    sbb mk dyew xksi zarif jmpe ats sebb trtn2..
    ok lah jgk...

     

  • At 23/11/09 12:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best,best....
    cpt r smbg.....
    pasal zalfa 2 aq pun rasa cam2 gak...
    dia x nk kacau perkahwinan diorg kot....

     

  • At 23/11/09 12:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnye citer nie...uploud la cepat cket ehhh...
    jgn buat org ternanti-nanti plak macam citer kawin paksa2....hehehe
    nurul 0_^

     

  • At 23/11/09 2:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rasa cm zalfa derma jantung dia kt kamilia..hehe..i guest jer...ade blog x?

     

  • At 23/11/09 3:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ak rse..
    zalfa mati...
    sbb dak dye x kasi razif tgk..tkut terkejut..msti.
    nie mesty kes zalfa beri jantung kat kamilia 2..

     

  • At 23/11/09 3:53 PTG, Blogger Maryam Kamal said…

    siapa itu ammar yang tetiba mengetuk stereng??
    tertukar nama ehhh..

    erm..
    crite kahwin paksa gak nih..
    tp plot laen drp yg laen..

    mcm yg laen,
    sy gak rasa zalfa tak mati.
    tp mgkin zalfa btul2 mati dan dermakan jantung dia pada Kamilia..

    erm..
    akad nikah tyme kamilia mati nih, mcm dlm citer ayat2 chenta je.. Fakhri kna kawen ngan Maria.. ea?

    ;)

    well done!

     

  • At 23/11/09 4:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2 cite nie.........
    cepat sambung.....

     

  • At 23/11/09 5:11 PTG, Blogger farahlikescookies said…

    ehh??
    bukan ke kalau nak kawen kena mntk tndatgn pengantin pompuan?
    camne lak boleh kawen mase si kamilia tuh tak sedarkan diri??

     

  • At 23/11/09 5:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besat la...
    cepat sambung ye...
    jangan lma..
    nnti malas baca dh...

     

  • At 23/11/09 6:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rase nyer...
    mmg zalfa x mati..
    yer y dermakan jantung kat kamilia...
    besar btul pengorbanan dia..
    korbankan cinta semata-mata demi persahabatan...
    tp dlm dunia realiti,,,
    owg korbankan persahabatan hanya semata-mata demi cinta..
    bese r,, alam realiti x seindah alam fantasi...
    x sbr nk bc y seterusnya...
    good job...

     

  • At 24/11/09 11:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sokong farah... xsign pon bley trus kawin ek

     

  • At 24/11/09 10:33 PTG, Anonymous yayayaayayayayayayayay said…

    best!!!cpt la next epsode!!!
    pls?!

     

  • At 25/11/09 12:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mesti zalfa 2 yg derma jantung.. n dia x nk org len tau.. zalfa 2 mesti lah mati,kalau x cam ne nk derma.. org idup x leh derma jantung..

     

  • At 25/11/09 8:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good starting...my conclusion would be either:
    i- zalfa x mati,cuma menghilangkan diri,or
    ii- zalfa yang derma jantung utk kamilia n pastu kamilia ada character zalfa...
    tp kena bce jugak sbb nk tau apa sbnr nyer yang jadi...
    not bad for an intro...

     

  • At 26/11/09 7:43 PTG, Blogger TAN-te said…

    ye saye amat bersetuju dengan org diatas, atas kedua dua reason yg dikasi itu...

     

  • At 26/11/09 10:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wa bestnyer..smbungla lg..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group