BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, November 20, 2009
Novel : Antara Benci dan Rindu 35
Nama Pena : Ida Farisya

Sudah hampir jam 12 malam batang hidung suamiku langsung tidak kelihatan. Sedari tadi aku sudah puas menunggu. Sehingga mataku terasa teramat berat untuk dibuka. Katanya tadi cuma sekejap. Tapi sekarang sudah hampir tiga jam aku menunggu, wajahnya masih jua tidak kunjung tiba. Entah kemana suamiku pergi? Sanggup dia meninggalkan aku keseorangan di sini sedangkan dia hilang entah ke mana.
Tanpa sedar air mataku menitis. Pantas aku menyekanya. Tiba-tiba saja hatiku diruntun hiba bila mengenangkan kemungkinan suamiku keluar berjumpa bekas isterinya itu. Sebab itulah dia tidak mahu aku turut serta. Adakah kemunculan wanita itu petanda tidak baik kepada hubunganku dengan Yusrizal yang baru sahaja hendak melangkah ke alam bahagia? Ya Allah, aku mohon jauhkanlah semua itu. Berilah peluang untuk aku mengecapi bahagia. Aku tidak mahu terluka dan kecewa lagi dalam kehidupan berumahtangga.
Aku sedar aku terlalu menurutkan rasa marahku terhadap suamiku sehingga terlupa tanggungjawabku terhadapnya. Tapi bukankah aku telah cuba sedaya-upaya membukakan sedikit pintu hatiku untuk dirinya. Aku melaksanakan tugas dan kewajipanku sebagai seorang isteri seadanya. Cuma layanan batin yang tidak mampu aku sediakan. Aku masih samar dengan ketulusannya memperisterikan aku. Aku takut sekiranya aku sekali lagi dilukakan sekiranya sepenuh jiwa dan raga aku serahkan buatnya. Bantulah aku Ya Allah. Pulangkan Yusrizal kepadaku. Aku janji selepas ini aku cuba menjadi isteri Yusrizal dalam erti kata yang sebenarnya. Aku janji Ya Allah!
Dalam keghairahan aku meratapi nasib diri, tiba-tiba kedengaran loceng suite berbunyi beberapa kali. Pantas aku menghampiri pintu. Mungkin Yusrizal sudah pulang. Tapi kalau suamiku kenapa mesti membunyikan loceng. Sedangkan dia punya kunci sendiri.
Aku mengintai pada lubang kecil menerusi pintu. Hairan pula rasa hatiku bila melihat beberapa orang pekerja hotel sedang berdiri di luar. Kesemuanya wanita. Bukan Yusrizal seperti yang aku harapkan.
"Siapa?" Aku memekik dari dalam. Rasa gusar pula hendak membukakan pintu walaupun sudah jelas mereka mengenakan uniform hotel ini.
"Room service!"
Room service? Rasanya aku tidak ada memerlukan apa-apa. Malah aku juga tidak ada memesan apa-apa. Pada jam 12 malam pulak tu! Salah bilik agaknya. Lebih baik aku jelaskan. Lalu aku mencapai tudung dan membukakan pintu.
"Ma..."
"Surprise!!" Beterbangan rasa semangatku bila mereka semua terpekik begitu. Terkejut gila! Seakan mahu terduduk aku kerana terlalu terkejut.
Namun mataku sempat juga memandang sebiji kek yang agak besar yang dipegang oleh salah seorang daripada mereka.
"Happy birthday to you. Happy birthday to you. Happy birthday to Kak Ifa. Happy birthday to you."
Sekali lagi aku terpana apabila kedengaran lagu selamat hari lahir itu dinyanyikan mereka. Dalam kepala ligat berfikir apakah tarikh hari ini. 28 Disember. Tapi sebab sudah menjangkau 12 malam bermaksud 29 Disember. 29 Disember? Aku menepuk dahi. Macam mana aku boleh terlupa tarikh lahir sendiri?
"Kak Ifa, cepatlah tiup," kata salah seorang daripada mereka. Aku yang masih kaget pantas melakukan seperti yang mereka kehendaki. Lilin yang terpacak di atas kek itu aku tiup kesemuanya.
"Yeayyy...." Mereka bertepuk tangan kesukaan apabila kesemua lilin sudah habis terpadam.  
"Emm..mana kamu semua tahu hari ni birthday akak? Ni sebahagian daripada service hotel ni ke?" Tanyaku. Kalau telahanku benar bermakna hotel yang aku nginap ini terlalu mengambil berat akan perkhidmatan mereka dan juga kepuasan pelanggan. Hatiku sedikit tersentuh. Pihak pengurusan hotel sanggup membuat kejutan pada hari lahirku. Sedangkan suamiku..........? Hilang entah kemana. Dan mungkin juga langsung tidak tahu hari ini usiaku genap 28 tahun.
Mereka hanya tersenyum sambil membuang pandang ke luar pintu. Aku yang tidak tahu apa-apa hanya melakukan perkara yang sama. Tiba-tiba muncul seorang disebalik pintu. Aku mengintai siapakah gerangan orang itu. Wajahnya tidak dapat aku lihat kerana ditutupi dengan jambangan mawar merah yang kelihatan cantik sekali. Tapi dari segi pakaian aku kira aku sudah tahu siapakah gerangan orang itu.
"Rizal?"
Lelaki itu perlahan-lahan mengalihkan jambangan mawar yang menutup wajahnya tadi. Serta-merta hatiku melonjak girang apabila telahanku mengena. Terasa mahu sahaja aku berlari ke dalam pelukannya saat itu. Namun akalku menghalang. Hanya senyuman manis yang terukir di bibirku buat tatapannya.
Aku hanya menanti langkah suamiku yang semakin mendekat. Bibirnya juga mengukir senyuman.
"Happy birthday, sayang," ucap Yusrizal bersama ciuman hinggap di kedua belah pipiku. Kemudian dia menghulurkan jambangan mawar yang dipegangnya kepadaku. Malu aku dibuatnya dengan perlakuan spontan suamiku itu. Apatah lagi apabila mataku sempat mengesan senyuman-senyuman nakal dari pekerja-pekerja hotel yang sedari tadi memerhatikan gelagat kami berdua. Makin membuatkan pipiku terasa seperti dipanggang-panggang.
"Okay girls, boleh mulakan kerja sekarang." Kata Yusrizal. Mungkin menyedari ketidaksenanganku tadi.
Sebaik saja menerima arahan daripada Yusrizal, mereka mula bergerak. Troli yang dibawa ditarik ke meja makan. Kemudian segala isi yang terdapat di dalamnya dikeluarkan dan diletakkan di atas meja makan itu. Aku memandang hairan. Masih tidak mengerti dengan apa yang sedang berlaku di hadapanku ini.
"Apa mereka buat tu Rizal?" tanyaku.
"Nanti Ifa tahulah," katanya sambil tersengeh. Tidak dihiraukan langsung perasaanku yang diselubungi rasa ingin tahu. "Dah lama abang hulurkan bunga ni. Tak nak sambut ke?"
Pantas aku menyambut jambangan mawar yang sudah beberapa minit dihulurkan kepadaku. Aku mencium baunya yang begitu harum itu.
"Thanks Rizal. Buat susahkan awak aje."
"Apa yang susahnya sayang? Hari ni kan birthday Ifa. So, abang sebagai suami ingin meraikan isterinya."
Aku tersenyum. "Jadi awaklah rancang semua ni?"
"Untuk isteri abang yang tersayang, abang sanggup lakukan apa saja untuk membahagiakan sayang."
Mataku bergenang. Terharu! Tidak kusangka suamiku akan bersusah-susah begini semata-mata ingin menyambut hari lahirku. Sedangkan aku pula, sudah memikirkan yang bukan-bukan terhadapnya tadi. Sehingga sanggup berjanji kepada Tuhan yang aku akan menjalankan tanggunggjawabku sebagai isteri sepenuhnya dek kerana bimbang suamiku akan beralih-arah. Persoalannya sekarang mampukah aku menunaikan janjiku?
"Nina dan Fong, tolong siapkan isteri saya. Saya nak dia kelihatan cantik malam ni."
Aku semakin keliru. Apa pula yang mahu dilakukan suamiku ini?
"Jom kak," ajak gadis yang digelarkan sebagai Nina dan Fong itu. Aku memandang Yusrizal meminta kepastian. Tapi suamiku itu hanya tersenyum senang sambil menganggukkan kepala.
 
"Wah, cantiknya Kak Ifa. Mesti abang Rizal tak lena tidur la malam ni," ujar Nina. Manakala Fong menganggukkan kepala tanda setuju dengan kata-kata temannya itu. Mereka kelihatan kagum memandang penampilanku di hadapan cermin.
Aku memandang tubuhku yang hanya dibaluti dress hitam tanpa lengan dan bertali halus. Bahagian dada pula terbuka lebar sehingga menampakkan lurahku. Labuhnya pula hanya menyapa lutut. Seksi habis! Tidak pernah aku memakai pakaian yang terdedah seperti ini. Terasa teramat janggal.
"Jomlah kak. Abang Rizal mesti dah lama tunggu." Nina menarik tanganku agar menuruti langkahnya. Aku menarik tanganku kembali. Enggan melangkah keluar dari kamar tidur ini.
"Kenapa kak?" tanya Fong. Mungkin hairan dengan gelagatku itu.
"Akak seganlah," terangku.
"Laa..apa yang nak disegankan? Kami semua perempuan la kak. Yang lelaki pun suami akak jugak. Takkan dengan suami pun nak malu?"
Betul juga! Yang lelaki cuma Yusrizal suamiku. Bagi Nina dan Fong mungkin ia perkara biasa. Tapi bagi aku? Ia terlalu luar biasa. Yusrizal tidak pernah melihat aku dalam keadaan seksi begini. Sudah tentulah aku berasa malu. Tapi mungkinkah mereka memahami apa yang bergolak dalam hatiku ini? Sudah tentu tidak!
"Jomlah kak. Kesian abang Rizal. Penat-penat dia sediakan semua ni untuk akak. Akak tak tahu betapa susahnya dia nak dapatkan dress ni untuk akak tadi. Satu bandar dia pusing!"
Aku sedikit terkejut. Benarkah sampai begitu sekali Yusrizal bersusah-susah untuk malam ini?
"Betul ke Nina, Fong?"
"Betullah kak. Takkanlah kami nak menipu pulak. Akak beruntung tahu dapat suami macam abang Rizal. Kalaulah Nina dapat suami macam tu...hai, memang sayalah orang yang paling bahagia."
"Betul cakap Nina tu akak. Akak memang beruntung," kata Fong pula.
Aku terdiam sejenak. Memikirkan kata-kata Nina dan Fong tadi. Benarkah aku begitu beruntung memilikinya sebagai suami?
"Jomlah kak. Kita keluar." Sekali lagi tanganku ditarik. Dan kali ini aku hanya menurut. Langkah kakiku diatur kemas menuju ke luar bilik. Walaupun perasaan segan masih bermaharajalela, tapi aku gagahkan jua. Tangan yang terasa sejuk ku genggam erat. Tidak dapat aku bayangkan reaksi Yusrizal apabila melihat aku dalam dress seksi ini. Dalam kegugupan sempat pula aku tersenyum mengenangkan kenakalan suamiku kerana memilih dress ini untukku.

Novel yang akan berada di pasaran, yang akan di terbitkan.
posted by Penulisan2u @ 3:56 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
6 Comments:
  • At 20/11/09 11:00 PG, Anonymous sifa said…

    x sbr nak tggu keluaran novel nie.... pasti akn mendptkannyer satu..

     

  • At 20/11/09 1:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam...

    kadang2 terasa mcm dah malas baca novel kat sini coz bila tiba klimaks cerita tu pasti akan keluar memo tentang smbungan cite akan d sambung dlam buku.huhuhu...mkin ni satu strategi juga kot utk lariskan novel tu nnt, tapi bila selalu dah mcm ni, terasa mcm plak nak baca coz dah tahu yg endingnya pasti akan d bukukan.

     

  • At 20/11/09 1:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    betul tu...sepatutnya abiskan la satu2 episod..kalo nk dibukukan mungkin boleh ubah sikit..edit ejaan/susunan ayat.kan dah ada komen...ala..tak semua orang baca kat sini...maknanya kalo jual pun masih laku...kita pun x der mood nk baca..dah la nak cari setiap samb tu susah..klik sana..klik sini...lebih baik baca kat blogspot..baca yg ada last episode..tak pun beli buku terus...tak payah nak baca kat sini...tunggu episod demi episod..pastu tiba2 stop utk dibukukan...

     

  • At 20/11/09 3:12 PTG, Blogger HaYisA neeRzA said…

    best...sangat..geram pon ada...cepat lah terbitkan x sabar nk baca sambungan dia..ngee ~ :)

     

  • At 21/11/09 12:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xsbr nk tggu novel ni de kt psrn...romantik gk rizal ni.hehe...

     

  • At 26/12/09 6:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saye pernah bace yg sikit lebih kurang mcm nie.

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group