BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, November 22, 2009
Cerpen : Seandainya ini jodohku
Nama Pena : butterflystarz

Panas terik begini membuatkan kakiku melangkah menuju ke café Kolej Al-Putra.Aku ingin cepat melangkah ke sana kerana aku tidak mahu berebut-rebut makanan di sana.
Jangkaanku tepat sekali apabila bun kesukaanku sudah tiada di dalam talam yang disediakan untuk dijual.."hemph,nampaknya memang tiada rezekiku hari ini"suara hatiku berbisik.

"Zara,"tiba-tiba aku dikejutkan dengan suara orang memanggil namaku.Belum pun sempat menjawab,kerusi sudah ditarik dan….duduk…."Eh,kau ni x pandai nak bagi salam ke??nak aku ajarkan??"aku mengomel sendirian." kau ni apsal??m0ody je memanjang".."nothing.."sepatah aku menjawab."Banyaklah kau punya nothing.."
Cepat cerita,apa masalah kau??aku nak dengar.."Shada memberi arahan like "mem Besar.."

"Shada,kau tak faham aku..kan aku dah cakap,aku takut kalau dia kecewa..aku bukannya macam kau..cantik..petik jari je,lima puluh yang datt.."ey..jap-jap,tu dah melampau dah tu..takde la sampai camtu sekali..""ala,kau tak petik lagi,cuba kau petik,aku gerenti ada sorang yang datang.."Shada bergurau.."ya la tu.."aku mendengus..

"Eh,kau tak mesej dengan Khai ke?"Shada bertanya."hmm..aku malas la nak mesej dengan dia..asyik aku je yang mulakan..mana boleh..jatuh la standard aku.."
"takpe.mesej je.""taknak aku"aku membuat keputusan."Nora,kau tengah buat apa tu??
Tengah mesej dengan Sharif ke??""Kalau phone di tangan tu,dah memang sah la Zara"..
Shada menyampuk."Zara",kau dah tak berhubung dah ke dengan abang aku sekarang ni??Shada bertanya.."oit, sejak bila kau ada abang nie??"aku memberikan soalan cepumas kepadanya."hehehe..semalam..hehehe…"Dia menjawab sambil tersengih.

"Shada,bosan la aku kalau selalu macam nie."aku melahirkan kebosananku.
"Apsal pulak??kau gaduh dengan E-one ke??""hmm…takde maknanya aku nak gaduh dengan dia…""Habis tu apsal??""Ye la setiap kali nak mesej dengan dia mesti aku yang harus mulakan..mana adil camtu..aku rasa cam sia-sia je aku kenal dengan dia..
"Zara,tak baik kau cakap camtu..tahu tak??Kau patut bersyukur tau,sebab bukannya senang nak cari lelaki macam dia sekarang nie…beriman,smart,kaya..Zaman sekarang nie,dah takde pakage yang macam tu..tau tak??"Shada bermotivasi."Kau tak faham aku Shada..dia belum kenal aku..aku pun tak kenal dia.just tengok gambar dia je..Mana cukup.."Tapi Zara,dia cakap kat aku yang dia tak kisah pun pasal rupa…cantik ke tak..Aku kenal dia Zara.Please,terima lah dia seadanya..""I..Im sorry,I..I can’t.."
"Kenapa??teruk sangat ke dia.sampaikan dia tak layak untuk kau??""Shada..aku sayang sangat kat dia.Walaupun aku tak kenal dia,tapi ntah kenapa aku tak nak lepaskan dia.Aku merana kerana dia..Bila aku lama tak mesej dengan dia,aku jadi rindu kat dia..Why??Because I love him you know??I love him Very much.Tapi aku tak boleh terima dia..Bukan dia yang tak layak untuk aku tapi aku yang tak layak untuk dia..Dia berhak mendapa yang lebih baik dari aku.."




"Arrgh..Bosannya.Nak buat apa erk??"Aku menyoal pada diri sendiri..
Tiba-tiba aku teringat kepada E-one lantas aku teringat akan perbualan aku dengan dia tempoh hari.."E-one,Zara tanya sikit boleh??"aku memulakan perbualan..
"Tanya banyak pun takpe.."Dia memberi respon.."Um..Zara rasa,kita tak payah couple la erk??""Apsal??"Dia bertanya.."Sebab…..Zara rasa,Zara belum bersedia la.."aku berbohong.."emm..kalau itu lah keputusan Zara,E-one tak boleh nak halang..Cuma E-one harap Zara dah fikir masak-masak tentang semua nie.."E-one berkata lambat-lambat…Setelah terdiam sejenak."Terima kasih E-one sebab memahami Zara"..Dan..perbualan kami terputus di situ..Betul ke keputusan yang aku buat nie??Ntahlah..argh..malas la nak fikir..baik aku pergi tidur lagi bagus..Esok ada kelas pagi..

"Diya..sorry aku lambat..Aku baru habis kelas tadi.."Aku memanggil sambil meminta maaf atas kelewatan aku..
"its ok..Zara..Zara,??.""ya??"Aku berpaling ke arahnya.Apsal monyok je nie??Diya bertanya.."Err..Aku sebenarnya malu lah nak cerita kat kau..:""pasal E-one lagi??"Aku mengganguk laju..
Zara,betul apa cakap Shada tu..Kau patut bersyukur tau..Kau punya dia sebagai teman..Tak macam aku,mengharap pada yang tak sudi..""Siapa??Fizz??’’Diya mengangguk lambat-lambat.."Diya,dia tak layak untuk aku..Dia berhak mendapat yang lebih baik dari aku..Aku dah bagitahu dia yang aku taknak couple dengan dia..""ZAra..be..bett..betul ke yang aku dengar nie??""Diya,kau tak pekak lagi.."Aku memerli.."Zara,kau tau tak betapa frust nya dia dengan keputusan kau nie??""Itu keputusan aku Diya.."dan aku terus keluar dari café..

Aku ternampak Fizz yang baru keluar dari library menuju ke café..Lantas aku memanggilnya..Aku perlu berbincang dengannya.Antara hidup dan mati Diya..
"Fizz..!!"Fizz berpaling apabila mendengar namanya dipanggil.."Eh.Zara.Ada apa??"Aku nak cakap sikit dengan kau,jom kita ke café.."Aku memberikan cadangan.."Penting sangat ke??"Fizz bertanya dengan teragak-agak.."That’s very important.."Aku menjawab..Di café,kami memilih meja yang agak hujung kerana tidak mahu diganggu.
"Em..Zara,ada apa??"dia memulakan perbualan.."Macam nie Fizz,aku just nak tanya kau dah ada girlfriend belum??""La..yang tu je ke kau nak tanya aku??"Dia menyoal aku kembali.."Jawab je la..’Aku separuh meradang.."Tak".."ye ke??Tak kan la.."Kau nak percaya,percaya.Taknak percaya sudah.."Dia mulai bosan.."Ok,ok.."Aku terus ke pokok persoalan.."Fizz,kau tengok Diya cantik tak??""Boleh lah..Kenapa??""Sebenarnya,Diya tu dah lama admire kat kau..kau tau tak??Cuma kau je yang tak peras.."Wait..wait.." Kalau iya pun bagi lah aku habiskan ayat aku dulu...perasan.."ok..ok..sorry..Patutlah aku rasa lain macam je bila kami bertentang mata..rasa macam..something.."Kau??" "Maybe.."ya..itu lah tujuan aku ke sini..






Berseorangan begini membuatkan aku teringat akan teman-teman rapatku.Shada,Nora dan Diya..Shada??Shada sekarang nie dah bertunang dengan Khai.Insyaallah bulan hadapan mereka akan melangsungkan majlis mereka di teratak Shada di Melaka.Nora masih dengan abang Sharifnya.Masih dilambung cinta dan kini sedang menyambung pelajarannya di UK dalam semester ke-2. Diya pula telah menjalinkan hubungan yang istimewa dengan Fizz setelah Fizz meluahkan perasaannya terhadap Diya tempoh hari.Mereka akan bertunang pada minggu hadapan.Aku bersyukur sangat.Semua teman temanku dah berpunya.Tinggal aku sahaja yang masih solo.Lantas aku teringatkan E-one abang angkat kepada Shada.Bagaimanakah dia sekarang??sihat??Atau sebaliknya.Semenjak aku membuat keputusan untuk tidak mahu menjalinkan hubungan yang istimewa dengannya,Kami sudah tidak berhubung lagi.Dia seolah-olah melarikan diri dariku.Tiga tahun sudah berlalu..Mungkin kini dia sedang bahagia bersama isteri dan ank-anaknya.Terasa juga ingin bertanya kepada Shada,Tetapi hatiku menegah kerana malu.Terpaksalah aku pendamkan sahaja hasratku itu."Zara,ada bunga untuk kau" Terbang sudah semua lamunanku dek suara Liza."Hai kawan kita nie,semenjak bekerja kat sini,selalu dapat bunga dari orang tersayang..cemburu aku"Ila menyampuk sambil tersengih-sengih..Ini lah kawan-kawan aku..Selalu membuatkan kami di sini tidak kering gusi dengan gelagatnya.."Liza,Ila,bunga-bunga nie semua bukan dari orang tersayang la..""Habis tu""Ntah""Eleh..tak nak mengaku la tu.ngan kitaorang pun nak berahsia..Liza menunjukkan reaksi tidak puas hati.."Betul la Liza.Ila..Aku memang tak tahu siapa pengirim bunga nie..Ayat-ayat dalam kad-kad nie semua menu njukkan yang dia kenal aku..aku panggil dia lelaki misteri kerana signature nya ialah –I.M-Mestilah lelaki kan??."Aku memberi penerangan.."Haa..Zara ada admire..tak sangka aku"Mereka berkata serentak..

"Assalamualaikum.."Aku memberi salam apabila sampai di rumah..Aku terkejut apabila abang dan kakak duduk di kusyen..Lantas berlari-lari ingin memeluknya..
"Ish..Zara nie,tak macam perempuan langsung.."kakak menegur.."Ala Zara,kakak dengki kat abang la tu sebab Zara datang dekat abang dulu.."Abang membelaku..
"abang,Zara rindu la kat abang.abang tak rindu kat Zara ke??"Aku melepaskan rindu.
"Mestilah abang rindu dekat adik abang nie.."Dia meleraikan rinduku.Walaupun aku ni girl,tapi aku lebih rapat dengan abangku daripada kakakku..

"Abang,bangunlah.Dah lewat nie"Aku berkata seraya mengetuk pintu biliknya tetapi tidak berjawab lalu aku memasuki biliknya."Abang,abang..,bangunlah..Jom teman Zara pergi shopping.."Aku menggeraknya untuk mengajaknya menemaniku ke pasaraya.
"Alah Zara nie,campur daun betul la..Nantilah dalam pukul 10 nanti"Abangnya menjawab dalam keadaan yang masih mamai."Aku tergelak mendengarkan peribahasa itu."Apalah abang nie,mana ada peribahasa macam tu.Lagipun sekarang ni dah pukul 12 la abang..abang pergi la mandi,Zara tunggu abang kat bawah."Aku memberi arahan kepadanya seraya menarik tangannya menuju ke bilik air."hmm,ye la.."Dia mengalah demi adik tersayang.



"Smartnya abang Zara,rasa cam nak usha je.."Aku mengusik sewaktu dia menuruni tangga menuju ke ruang tamu..Sesampai saja dia di ruang tamu terus dia mengambil sebiji bantal kecil lalu membaling ke arahku.Malangnya ia telah terkena kakakku setelah aku berjaya mengelak membuatkan mukanya merona merah..Aku dan abang apa lagi,terus berlari keluar dari rumah setelah dikejar oleh kakak menuju ke kereta."Umi,abah..Zara pergi dulu.."Aku berkata sambil melangkah masuk ke dalam kereta."Zara,kita nak pergi mana nie??"Abang bertanya kepadaku.."Ups to you..Asalkan tempat tu tempat shopping and abang kena belanja Zara.."Aku mengeluarkan arahan."Amboi adik abang nie,memerintah nampak??"Dia memerli.."Zara tak kisah apa abang nak cakap asalkan hajat Zara nak shopping hari nie menjadi.."Aku berlagak slumber.."ok,ok..Demi adik abang yang sorang nie abang sanggup buat apa saja.."Dia mengalah."Terima kasih Abang..Sayang abang…"Aku berkata manja..""Ya la tu..Sekarang jom kita pergi bank sekejap..Abang nak ambil duit."Dia berkata seraya membelokkan kereta ke kiri.

Sesampainya kami di KLCC,kami menuju ke tingkat atas di mana tempatnya aksesori wanita seperti beg tangan,kasut dan baju di jual."Abang,jom ke sana."Aku mengajak seraya menunding jari kearah sebuah butik.Aku memilih beberapa pattern beg tangan yang menarik minatku..Aku ingin meminta pendapat abang lalu aku menoleh ke kanan.Tapi abang telah tiada.."Ah,lantaklah.Maybe abang dah bosan menunggu.."Aku mengagak.Biasalah perempuan bershopping,sekejap baginya tetapi lama pula bagi orang yang menunggunya.

"Adam"terdengar sayup-sayup namanya dipanggil.Dengar macam suara seorang lelaki.Dia menoleh ke belakang."Hey E-one.Lama tak dengar khabar.Macam mana kau sekarang,setelah pulang dari Jordan??"Adam bertanya setelah lama tidak mendengar khabar rakannya itu."Aku ok je..sihat..kalau tak,takkan aku jumpa kau kat sini..kau buat apa kat sini??"E-one menyoalnya."Aku tunggu adik aku shoping..Adik aku tu perempuan,aku ni pulak lelaki.Manalah aku tau apa citarasa dia.So,aku datang la sini..
Eh,jom la..Aku kenalkan kau pada adik aku."Zara,kenalkan nie Ikhwan kawan abang."
"Ikhwan,kenalkan nie adik aku Zara."Dia menoleh pula kepada Ikhwan seraya memperkenalkan adiknya."Zara??"Ikhwan seolah-olah terkejut.."Ikhwan??"Aku pun terkejut sama.

"Sebenarnya aku dah kenal lama dengan adik kau nie."Ikhwan memulakan bicara setelah kami berdiam diri buat beberapa ketika.Kami singgah di sebuah restoran yang berdekatan dengan KLCC setelah dicadang oleh Ikhwan."0oo..Apsal Zara tak bagi tau abang??"Adam bertanya kepada Zara.""Manalah Zara tau yang E-one nie kawan abang.."Aku berkata selamba sedang badai yang melanda perasaan tidak siapa yang tau.
Aku sedikit malu berada semeja dengan Ikhwan kerana kami tidak pernah duduk semeja sebelum ini.Aku hanya mendengar dia bercerita kepada abang tentang kisah hidupnya di Jordan.Tidak pula terasa ingin mencelah perbualan mereka.Sesekali Ikhwan melirik ke arahku dan apabila kami bertentang mata,aku cepat-cepat menjatuhkan pandanganku ke meja.Betapa bosannya aku disini lalu aku mengajak abangku pulang dengan alasan hari sudah menjelang malam.

Malam sudah hampir mencecah ke pukul 10 malam.Tetapi aku tidak betah berada di dalam bilik lalu ke beranda untuk menghirup angin malam.Lantas aku teringat akan pertemuan aku dan Ikhwan.Setela sekian lama,itulah kali pertama aku berjumpa kembali dengannya.Aku berasa amat resah memikirkannya.Tiba-tiba telefonku berbunyi menandakan aku telah menerima satu panggilan.Aku menggagau saku baju untuk mengambil phoneku lantas melihat si pemanggilnya..0188200080..Aku tidak kenal akan pemanggil ini tetapi mengangkatnya juga.Suara si pemanggil seorang lelaki..Rasanya macam aku kenal suara itu.."Hello,Assalamualaikum.Boleh saya bercakap dengan Zara??"Si pemanggil memulakan bicara.Aku terkedu apabila mendengar suara itu serasa mahu sahaja aku meletakkan phone kala itu juga."Walaikummussalam,ya saya Zara..Boleh saya tau,siapa di sana??"Aku menjawab salam yang diberi dengan berhati-hati."Hai Zara,nie E-one.Zara apa khabar??Sihat??"Dia bertanya ramah sedangkan hatiku di sini resah gelisah..Setelah bertanya khabar masing-masing,kami terdiam seketika..Lantas dia menghidupkan kembali suasana dengan mengajak aku dinner pada pukul 8.30 malam esok..Aku menolak dengan mengatakan aku sibuk.Tetapi,setelah didesak beberapa kali,aku terima jua akhirnya..

Hari ini aku berpeluang bersarapan dengan keluarga kerana hari ini adalah hari minggu..
Usai bersarapan,aku dan abang mengambil peluang duduk bersantai di Taman Mini milik umi."Zara,abang nak tanya sikit boleh??"Adam bertanya setelah kami duduk di atas kerusi yang telah umi sediakan di situ."Sejak bila pulak abang pandai meminta izin nie??Macam tak biasa pulak"Aku memerli.Terasa pelik juga akan sikap abangku hari ini."Err..Zara dah lama kenal dengan E-one??"Dah ku agak.Pasti soalan itu yang akan muncul dari mulutnya..riak wajahku berubah.Abang terperasan akan wajahku yang telah berubah riak."Zara,abang dah tau segalanya..E-one dah beritahu abang.Kenapa Zara buat macam nie,kesian kat dia.Dah lama dia tunggu Zara.Zara,walaupun Zara merendah diri,tetapi bagi dia Zara lah wanita yang paling cantik yang telah berjaya mencuri hatinya.Abang tidak pernah nampak dia segembira ini.Aku terkesima dengan penjelasan yang diberi.Riak kurang percaya jelas terpamer di wajahku.."Tapi abang…""Zara"Adam memotong.."Zara terimalah dia..Dia adalah lelaki yang terbaik buat Zara.Abang kenal dia dah lama Zara..Dah lapan tahun kita orang bersama berjuang mencari ilmu.Abang kenal sangat dengan hati budi dia tu..Dia tak macam lelaki lain.Abang tak nak paksa Zara.Tapi sebagai abang,abang nak yang terbaik buat adik abang Abang harap Zara fikirlah baik-baik.Nanti Zara ada dinner date dengan dia kan??Abang harap Zara terima lamarannya."Aku terkaku buat seketika."Insyaallah abang..Terima kasih atas segala nasihat abang."

Tepat jam 8.30 malam aku sampai di café Sumatera Thai Seafo0d.Itu pun setelah didesak oleh abang kesayanganku.Macam-macam alasan yang aku berikan..Termasuklah alasan ketiadaan transport.Katanya dia sanggup menghantar aku untuk datang ke sini..Akhirnya terpaksa lah aku mengalah..
"Cik,Sila masuk.En. Ikhwan berada di meja 20.Pandainya dia memilih meja.Meja yang agak tersorok dan jauh daripada orang ramai.Rukyahnya juga menarik.Romantik sekali.Terasa diri bagai puteri raja.Hatiku berkata setelah aku tiba di meja 20."Zara,sila lah duduk."Ikhwan berkata sambil menarikkan kerusi untukku.Dia menyuruh aku memesan makanan.Oleh kerana dia yang arif tentang makanan di sini,aku menyuruh dia saja yang memilih makanan untuk kami..Selesai makan dia mengambil peluang menatap wajahku.Tindakannya itu membuatkan aku termalu sendiri."Zara,E-one nak cakap sikit boleh??Tentang kita.."Tepat sekali tekaanku..Aku ingin mengelak tapi aku berubah fikiran.Sampai bila aku harus mengelak apabila topik ini dibuka??Lantas aku mengangguk dengan perlahan-lahan."Sebenarnya dah lama E-one nak bagitahu Zara.Sejak pertama kali melihat gambar Zara,E-one dah terpaut dengan Zara.Walaupun Zara tidaklah secantik gadis-gadis yang lain,walaupun E-one tidak kenal Zara,tetapi E-one merasakan kelainan apabila menatap wajah Zara.Bagi E-one,rupa paras bukanlah kunci kepada kebahagiaan sebaliknya Iman lah kunci kepada segala kebahagiaan rumah tangga kita.Sampai sekarang,E-one terkilan sangat kerana Zara amat merendah diri.Zara tak bagi peluang langsung kepada E-one.Sekarang,E-one dah berjumpa kembali dengan Zara.E-one dah tak nak kehilangan Zara lagi.E-one merana Zara..E-one tau,Zara juga merana kan??Buktinya Zara menghargai semua bunga-bunga yang E-one kirimkan untuk Zara sedangkan Zara tidak tahu siapa pengirimnya."Aku terkedu mendengar luahan hatinya.Betulkah apa yang aku dengar ini??Rupa-rupanya dialah lelaki misteri itu.-I.M-.Ikhwan Mohamad.Ya Allah. Betapa aku kejam selama ini kerana membiarkan dia menanggung rindu terhadapku."Zara,sudikah Zara menjadi yang halal bagi E-one??"Ikhwan melamarku.Aku gugup seketika.Aku mencari-cari keikhlasan di wajahnya.Jelas ternampak sinar keikhlasan di matanya.."Zara,sudikah Zara menjadi yang halal bagi E-one??"Ikhwan mengulanginya sekali lagi.."Zara sudi"Aku berkata malu-malu sambil menunduk.Ya Allah seandainya inilah jodohku..




Selamat membaca dan memberi komen.Semoga anda terhibur dengan cerpen di atas iaitu cerpen kedua saya selepas cerpen aku,dulu,kini dan selamanya.Terima kasih atas komen anda.komen-komen anda akan menjadi pembangun jiwa saya.
posted by Penulisan2u @ 4:27 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
5 Comments:
  • At 22/11/09 1:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la............

     

  • At 22/11/09 3:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    idea untuk plot cerita ada..cuma penggunaan penutup kata perlu dititik beratkan. satu lagi..leh tak saudari bayangkan skit watak itu adalah saudari..hayatinya...jangan gopoh gapah..amik setiap detik dan luahkan melalui penggunaan bahasa. pilih kosakata yang menarik dan gaya bahasa yang mengkagumkan...tima kasih..usaha agi..

     

  • At 22/11/09 5:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurmm, jalan cite dye cm nak cepat jep.
    hehehehe, nyway, okayy laa ;)



    me ;D

     

  • At 22/11/09 9:14 PTG, Blogger niza said…

    kena kejar anjing ke???
    haha,,just kidding,,
    tp,,kot ye pon,,bagilah perenggan,,
    nak baca pon,,mata ble main lari2,,,mcm
    cerita nie,,,laju jerk,,

     

  • At 24/11/09 11:40 PG, Blogger nuoi87 said…

    gaya penulisan membuatkan saya malas nak membaca..maaf kalau komen saya ketelanjuran..tapi itu lah kenyataannya...dialog diantara watak terlalu rapat hingga mengelirukan saya untuk memahami dialog yang disuarakan oleh watak..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group