BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, November 22, 2009
Cerpen : Ketulusan hatimu memikatku
Nama Pena : SweetQasehIman

"Wahrrrgg.....i am late...." Intiaz menjerit setelah memerhati jam dipergelangan tangannya, 5 minit selepas 9 pagi.. mampus aku, dahlah kelas Miss Natasha, singa betina terkenal tu. Semua orang kenal dia.

Qalith melangkah terkocoh-kocoh menuruni tangga, dia sudah terlambat untuk kekelas, dahlah kelas penting tu, tambahan pula ader presentation lagi, so Dia berpakaian kemas dengan rambut yang disisir rapi, kenalah smart-smart sikit. Beserla budak paling popular kan. Wah, tekan lif masuk sendiri pulak aq ni, hehehe….

Bukkk..!! bunyi hentaman dan serentak
"aduyyy...! sakitnyer" kata Qalith. Malaun manelah yang kurang ajar langgar aku ni. Sebal gak rasa ati ni.

"Ya Allah,maafkan saya awak, saya tak sengaja. Saya nak cepat ni, kelas saya dah start dah " kata Intiaz cemas sambil memungut kertas2 yang berteraburan di atas lantai tanpa memandang kearah pemuda yang dilanggarnya.

Intiaz menghulurkan kertas yang dikutipnya kepada pemuda itu, pada masa yang sama, 2 pasang mata bertentang mata dan sejenis perasaan halus mula dirasai antara satu sama lain.

"wah, handsomenya mamat ni, macam Robert pattinson dalam citer twilight la" aduyyy hati,sabarlah kau. Sesungguhnya dia sudah x mampu untuk berkata walau sepatahpun.

"awak ok?" kata Qalith setelah melihat gadis itu diam seribu bahasa. Tetapi masih tiada respon. Akhirnya dia menggoncang bahu gadis itu.

"maafkan saya, saya tak bermaksud buat awak gitu. Anyway, nama saya Qalith, Megat Qalith Iman" kata Qalith.
"saya Intiaz, Puteri Qaseh Intiaz." kata Intiaz.

Tiba2, handset mereka berbunyi. Masing2 menjawab.
"weyh, qal, ko kat ner ar, jenuh aq tunggu ko tau tak, apsal lambat ni, jadi tak presentation? Ko jangan wat hal lak, nanti siap ko aq kerjakan, dah puas ker makan nasi gune tangan 2 yang nak makan gune straw plak ker?" bertalu2 suara iffiq hakim memarahinya.
"ok2, jap ag aq datang, accident sikit ni" kata Qalith seraya menamatkan panggilan tersebut.

K lah wak, saya pergi dahulu, semoga jumpa lain kali. Kata Intiaz seraya tersenyum yang sejak tadi menjadi penunggu setia tak bergaji Qalith.

Aku dah lambat, aku dah lambat, macam mane ni, guman Intiaz dalam hati. Dia berhenti seketika di hadapan pintu yang tertulis B24 itu. Ok, tarik nafas dulu… hembus...tarik… hembus… 3 kali baru afdal. Semoga nasibku baik. tombol pintu dipulas, 1,2 masuk... dia melangkah gementar, dia sedar semua mata didalam kelas semua memandangnya.

"Oh Intiaz rupanya, awak tau tak sekarang dah jam berapa? Jam awak rosak ker atau awak memang takder jam tangan?? awak tau tak yang saya pantang kalau student datang lewat???" bertubi soalan keluar dari mulut Miss Natasha ibarat murai tercabut ekor.

Dia terkulat-kulat, belum sempat say sorry dah kena tembak dengan meriam cap buluh, sabar jelah wahai hati. X per la, nanti aq bawak ko g klinik amik ubat k. cian ko dah parah sangat ni.
"err miss, i know im late, but im really sorry, jam loceng saya abis bateri tu yang terbabas tido"jawab Tiaz.
"amboi, menjawab nampak. Awak tahukan saya bencikan alasan, takkan takda budak-budak sebilik awak yang leh kejutkan awak. Oleh kerana awak dah lewat masuk kelas saya, jadi awak akan di denda, tiada pengecualian, faham".
"oklah, aper dendanyer?"kata Tiaz rela dalam paksa.
Saya nak awak menyanyi lagu three bears dengan siap gaya sekali.
Mampus aq, aq ni mane reti nyanyi,kalau setakat menyanyi dalam bilik air tu bolehlah, Ya Allah, tolonglah hambamu yang malang ini.
Aku nak mula ni, nasibla kalau hujan… rasa macam nak g perang pun ader, hehehe…
Gom sema-ri-ga,
Han chi-bi-it-so,
Appagom ,
Ommagon,
Aegi gom
Appa gommun tung-tung-hae
Omma gommun nai-shing-hae
Aegi gommun na-bui-gwi-o-wo
Hisyuk- hisyuk char-han-da

Akhirnya habis juga, lega betul rasa hati ini. Aku angkat muka. Terlopong mulut sumer orang memandangku. Hai, naper lak ni… Takkan baru tahu bahawa aq ni memang mempunyai bakat dalam nyayian, hehehe… Cemburu ar 2… Jangan sangka Intiaz tak terror k… inilah yang dikatakan jangan sangka buah cempedak tak leh jadi nangka, dah jadi siap leh masak gulai lemak lagi. Conform sedap sampai menjilat ibu jari kaki.
"bilalah kita nak jumpe lagi Qalith?, aku rindu ko, tak rindu ker kau kat aq??"guman Tiaz dalam hati sebelum tidur. Semoga hari esok lebih bermakna, hehehe…
"hishh, manerla minah ni, dari tadi aq cari x jumpe pun, nak kater ader kelas, sekarang kan break, mane ko Intiaz, muncullah depan aq sekarang gak?"rungut Qalith. Ni lah bengongnya, naperla aq tak mintak no dia semalam, kalau x, xderla aq susah2 macam ni. Dahlah semalam xleh tidor. Asyik ingat kat die jer. Parah2.
Akhirnya, setelah seminggu masing2 mencari, mereka dipertemukan di dalam library. Hanya hati jer yang tahu betapa gembiranya mereka. Muka pun dah kembali berseri dan tidak lagi bermuram durja, cewah, hehehe…
Dari hari ke hari, hubungan mereka semakin utuh sehinggalah pada suatu hari…
"Intiaz, boleh tak kalau Qalith nak ajak Intiaz datang umah qal minggu ni? Qal nak kenalkan pada umi dan walid qal"kata qal
"tiaz bukan xnak, tapi tiaz takutla qal, nanti umi qal cakap pe lak kan"kata tiaz.
"tak der aperla, tiaz jangan takut k, kan qal ada nanti."kata Qal
"oklah, kalau gitu kata qal?"kata Tiaz perlahan.
Pada hari yang dinanti, Tiaz memakai sehelai baju kurung berwarna hijau pucuk pisang dan juga menggunakan tudung dari rona nada yang sama. Dia kelihatan begitu ayu dengan wajahnya yang sememangnya lembut dan mukanya yang bujur sirih dan hidung mancung. Bertambah terserlah kecantikannya.
Qalith tak lepas memandangnya dan kerap memujinya sehinggakan tersipu malu tiaz dibuatnya.
Waktu yng mendebarkan akhirnya tiba jua. Mereka sampai di rumah keluarga qalith. Tiaz kagum dalam hati melihat rumah tersebut yang sangat cantik. Umi dan walid qalith juga cantik dan muda lagi. Mereka menyambutnya dengan tangan terbuka. Dia rasa gembira sekali. Mereka berjanji akan menyatukan mereka berdua setelah tamat pelajaran.
Rupa-rupanya panas yang disangka sampai ke petang telah hujan ditengah hari. Petang itu, hanya tinggal dia dan umi sahaja. Qal pula pergi ke kedai untuk membeli barang.
"tiaz, aper yang kau dah buat dengan anak aq ha?"kata umi.
"aper yang umi cakap ni, tiaz x faham?"kata Tiaz
"ape yang kau dah bagi kat qal sampai dia gilakan ko sangat ni ha, ko guna2 kan anak aq yer? Dan jangan sesekali ko panggil aq umi, panggil aq syarifah"kata umi.
"x baek mak cik syarifah cakap gi2 , saya x der wat pepepun kat qal, saya sayangkan dia?"kata Tiaz
"oklah, lebih baik aq berterus terang ajerla, aq x sudi terima ko sebagi menantu aq, ko x layak, lagipun aper yang ko ader, ko langsung tak setaraf dengan kami,orang macam ko hanya layak dengan orang beser gak, bukan dalam kalangan bangsawan seperti kami, faham?baek ko cermin diri ko 2 sikit"kata umi dengan bengisnyer.
"sampai hati mak cik syarifah kata gitu kat saya?"kata Tiaz dalam sendu. Kerana terlalu sedih, Tiaz lari dari situ dan pulang ke rumahnya. Di pertengahan jalan, pandangannya terasa kabur dan segalanya menjadi gelap gelita…
Apabila Qal balik, dia terkejut kerana kekasih hatinya telah tiada. Dia berusaha menelefon Tiaz tetapi hanya pesanan yang diterima.
Sudah seminggu Tiaz tidak menghadiri kelas. Beribu panggilan dan mesej juga tidak berbalas. Akhirnya qal membuat keputusan pergi kerumahnya. Disana dia mengetahui akan perkara sebenar tetapi Tiaz tetap merahsiakan hal yang umi menghinanya dan juga keturunannya. Tetapi tiaz meminta qal supaya bersabar dengan ujianNya dan jangan seseskali membelakangkan keluarga.
Mereka meneruskan pelajaran sehingga mendapat segulung ijazah. Sesudah itu, qal menuntut janji untuk menyatukan mereka berdua. Sesungguhnya, dugaan mereka memang banyak, kini uminya pula tidakk mahu menyatukan mereka.
"qal, umi pun nak anak umi jadi macam sepupu2 kita gak, dapat melanjutkan master dan phd di arab?qal sayang umi tak?? "kata umi manja kepada qal supaya mengikuti arahannya.
"tapi umi, Tiaz macammaner, qal sayang sangat kat die."kata qal tak mahu mengalah.
"oklah, kalau itu kata qal, umi akan tunangkan qal dan Tiaz tapi dengan satu syarat"umi tersenyum.
"yeker umi? Sayang umi" balas qal seraya mencium pipi ibunya.
"qal kena belajar di arab selama setahun mulai bulan depan dan umi akan tunangkan qal dengan tiaz sebelum qal berangkat kesana, macamaner?"kata umi
"oklah umi qal terima aper sahaja kata umi" jawab qal lemah. Umi hanya tersenyum kerana akhirnya jeratnya sudah terkena.
Qal berjumpa tiaz untuk menceritakan kisah yang sebenarnya.
"tak perla qal kalau itu kehendak umi, kita sebagai anak harus terima dengan redha. Qal jangan risau, tiaz sentiasa akan menunggu qal disini. Qal pergilah menuntut ilmu, demi masa depan kita gak nanti."kata tiaz memberi semangat kepada qal.
Hari pertunangan mereka berjalan dengan lancar sekali, dan yang pastinya orang yang paling bahagia adalah Intiaz, dia kini sudah bergelar tunang kepada qalith, permata hati dan pengarang jantungnya.
Keesokan harinya, qal berangkat ke arab, tiaz mengiringi pemergiannya dengan air mata duka. Kepala tiaz pening lagi. Namun dia cuba bertahan agar perubahannya tidak disedari qal.
Setiap hari, pekerjaan tiaz hanyalah duduk termenung mengingati qal. Dia terlalu rindukan qal. Sudah lama tidak bertemu. Dan semakin hari, penyakit pening kepalanya semakin kerap menyerang. Bahkan kadang kala sehingga dia pengsan, mujurlah ahli keluarganya tidak tahu akan hal ini.
Oleh itu, dia bercadang untuk berjumpa doktor untuk pemeriksaan lanjut. Hari ini adalah hari keputusan ujian ke atasnya keluar. Dia berharap semuanya akan baik2 sahaja.
"doktor, aper sebenarnya sakit saya ni?"Tanya tiaz kurang sabar
"saya harap awak banyakkan bersabar k,semua yang berlaku adalah kehendak tuhan, kita hanya mampu merancang, Allah yang menentukan"kata doktor muda itu.
"apa maksud doktor, saya tak faham, tolonglah katakan yang sebenarnya, jangan wat saya berteka teki begini?"asak tiaz kaget.
"sebenarnya, awak menghidap penyakit barah otak, penyakit awak sememangnya sudah parah dan awak cuma ada masa dalam 6 bulan hingga setahun sahaja lagi, saya harap awak bersabar dan terima keputusan ini dengan redha"terang doktor itu lagi
Saat itu, kurasakan bagai kepalaku dihempap batu yang besar. Ya Allah, besarnya dugaanmu terhadapku. Tapi apa yang aku mampu lakukan adalah dengan hanya menangis kerana aku tidak berdaya untuk mengubah nasibku ni. Aku cuma berharap agar aku sempat untuk melihat qal buat kali terakhir sebelum aku menutup mata apabila nyawa terpisah dari badan. Ketahuilah qal bahawa aq amat menyayangi dirimu dan kepergianku ini membawa bersama cinta suci kita berdua.
Semakin hari, tahap kesihatan tiaz semakin teruk. Ubat sudah tidak berkesan lagi untuk merawatnya. Dia seringkali pitam. Nasibnya baik kerana ahli keluarganya tidak tahu akan penyakitnya itu. Ya, dia Berjaya menyembunyikan hal itu. Dia sering duduk di dalam bilik ketika tahap kesihatannya tidak memberangsangkan.
Akhirnya, dia merasakan bahawa masanya sudah tidak lama lagi. Dia sering berdoa kepada tuhan agar dia sempat berjumpa dengan qal yang akan balik dalam masa seminggu lagi. Tetapi jodoh pertemuan tiada siapa yang tahu…
Malam jumaat itu dia merasakan bahawa dia sudah tidak kuat lagi. Dia keluar dari bilik dengan kesakitan yang mencucuk-cucuk demi melihat wajah2 yang tersayang. Dia mahu melihat wajah2 mereka buat kali terakhir. Mereka yang menyedari kedatangannya lantas mengajaknya bersembang bersama.
"besok qal akan sampai kan?patutlah diam sahaja adik kakak ni, cik abang nak balik rupenye, seronoklah 2?" sakat kakaknya insyirah sambil ketawa
Dia hanya mampu tersenyum sahaja agar kerut kesakitannya tak dirasai.
"emak, ayah… terima kasih kerana telah membesarkan tiaz selama ini dan memberikan pendidikan sehingga tiaz menjadi seorang anak yang terpelajar. Budi baik mak dan ayah hanya Allah yang dapat membalasnya. Tiaz sayang semua. Semoga hidup kita sentiasa diberkati dan dimurahkan rezeki"
Tiaz dapat merasakan sakit di kepalanya yang tadinya ditahan-tahan semakin menjadi-jadi, mencucuk tinggi hingga sampai ke umbi rambut. Pandangannya yang sedia kabur, menjadi semakin teruk. Dicapainya ketiga tangan yang sangat bermakna dalam hidupnya. Disalami dan diciumnya penuh hormat.
"mak,ayah, kakak… hal….halalkan segalanya yang mak ayah dan kakak berikan kepada Tiaz selama ini. Kakak! Ja…jagalah mak dan ayah ini seperti menjaga nyawa akak sendiri."
Selesai berkata-kata, tiba-tiba tubuhnya melayang jatuh namun segera disambut oleh ayahnya.
"kenapa dengan adik yah? "
Mak dan kakak hanya mampu menangis sahaja memikirkan akan nasib Tiaz.
Sesampai di hospital, mereka hanya mampu berserah pada takdir agar Tiaz selamat. Namun, kemunculan doktor yang merawatnya membuatkan mereka semakin sedih.
"pak cik. Minta maaf. Saya harap semua dapat bersabar. Intiaz telah selamat kembali ke rahmatullah"
"tapi… apa sakit anak saya doctor. Setahu saya dia baik-baik ajer"
"pak cik, mak cik, sebenarnya Tiaz sudah lama sakit dan dia adalah pesakit di bawah jagaan saya. Penyakitnya sudah tidak dapat dicegah kerana sudah mencapai tahap kritikal"
"tapi, apa sebenarnya penyakit anak saya"
"barah otak"
Semua yang berada di situ terkejutyang amat seolah disentap tangkai jantung. Mereka hanya mampu menangis mendengar bicara doktor itu.
"ternyata selama ini, dia pandai berahsia rupanya demi mengaburi mata kita semua dari mengetahui akan penyakit yang dihidapinya. Tiaz, mengapa kau buat ayah begini. Kau memang kuat nak, ayah bangga denganmu. Pergilah anakku, ayah redha dengan kepergianmu. Semogamu tenang di sana. Doa kami sentiasa ada buatmu."
Akhirnya jenazah Intiaz selamat dikebumikan pada pagi sabtu. Pada petangnya, qaalith datang sejurus tiba di KLIA. Dia sudah tidak sabar mahu berjumpa Intiaz, dia sudah mula bermimpikan akan perkahwinan mereka berdua nanti dimana mereka akan sama-sama berbahagia menyambutnya dan akan bahagia seumur hidup selagi nyawa dikandung badan, memperoleh anak-anak yang soleh dan solehah, insyaallah… Nyata, kedatangannya membawa seribu kedukaan. Dia merasakan bahawa hampir seluruh nyawanya melayang apabila dikhabarkan akan berita kematian insan kesayangannya. Apa yang dia boleh lakukan adalah menerimanya dengan redha atas semua ketentuan ilahi. Ya Allah, aq sangat menyaynginya, kau peliharalah dia sebelum ajalku sampai dan kami akan bertemu disana kelak, insyaallah.
Sebelum pulang ayah memberi sepucuk surat dan sebuah diari kepadanya.
Assalamualaikum!
Kehadapan qalith yang Intiaz ingati. Harapan dan doa Tiaz agar Qal sekeluarga sihat sejahtera.
Qal…
Ketika surat ini tiba kepangkuanmu, mungkin Tiaz sudah tak ada lagi. Tiaz harap Qal tabahkanlah hati menerima takdir illahi ini. Tiaz bangga mempunyai tunang seperti Qal. Qal bagi Tiaz adalah seorang lelaki yang sempurna, cukup sempurna buat seorang wanita bernama Puteri Qaseh Intiaz. Terima kasih kerana sudi menyayangi Tiaz walaupun seketika Cuma. Namun Tiaz tetap menghargainya kalau takdir telah berkata begitu.
Qal…
Peristiwa lalu jangan dikenang…biarlah ia berlalu bersama waktu. Tiaz harap agar Qal dapat membina kehidupan yang baharu. Pemergian ini jangan ditangisi kerana kepergianku ini tak kan kembali.
Qalith yang Intiaz sayang…
Tiaz mintak maaf kerana selama ini Tiaz banyak berahsia dengan Qal. Ketahuilah bahawa bukan niatku begitu… tapi Tiaz sudah tak berdaya. Jika tidak sudah pasti orang tersayang Tiaz akan susah hati memikirkan keadaan Tiaz yang hanya mengira sisa-sisa hidup yang tinggal.
Qal…
Terima kasih atas cintamu. Jagalah umi dan walid dengan sebaiknya. Tunaikanlah setiap permintaan mereka. Jangan abaikan tanggungjawab seorang anak. Qal! Salam perpisahan buat Qal yang amat Tiaz cintai. Kenangan kita tetap bersemadi. Jangan dikenang ia kerana ianya hanya akan menambahkan luka. Carilah pengganti perawat luka. Andai sudi, sedekahkanlah bacaan ayat suci alquran kepada Tiaz ye. Sampaikanlah salam terakhir Tiaz pada semua. Tiaz sayang mereka semua.

Salam sayang,
Intiaz

Selesai membaca surat tersebut, hati Qal remuk sekali. Tiaz gadis yang dicintainya telah pergi buat selama-lamanya.
Keesokannya, lama diari berwarna coklat itu ditenungnya. Lantas dia pun mengambilnya dan menyelak sedikit demi sedikit helaiannya. Matanya tertumpu pada catatan yang tertera.
6 Januari 2008
Alamak, hari ni ntah apa yang silapnya aku terlanggar satu malaun ni. Megat Qalith iman, sedapnya nama kau. Muka kau pun not bad, kacak, hehehe, aq suke kat kau, kau suka aq x? bilala kita leh jumper lagi?
Ntah aper ntah, gara-gara masuk kelas lewat, aq kena nyanyi lagu three bears. Tapi ok gak coz mesti aq da wat yang the best kan babtu dorang x complain pepepun, hehehe, baru korang tau Tiaz ni hebat. See the leg la.
Tiaz, ternyata kita sama, qal pun mula menyayangimu diwaktu itu. Ternyata kita sama-sama merasakannya. Sepasang mata itu terus meneroka ke baris lain pula. Catatan berdakwat hitam menarik minat.
12 Januari 2008
Yahoo! Setelah seminggu aq berhempas pulas mencarinya, akhirnya ketemu. Qal, aku rindu giler kat ko tau. Seminggu yang lepas ibarat setahun bagi aku. Akhirnya aq dapat semula semangatku apabila berada di sisi kau. Terima kasih kerana telah menceriakan hidupku. Tak sabar nak tunggu esok agar kita boleh ketemu lagi. Hai malam, naperla ko lambat sangat untuk menjadi siang.
18 Januari 2008
Dari hari ke hari perhubungan kita makin akrab. Aku bahagia sekali bertemu kamu. Kamulah cahaya hidupku. Aku gembira apabila kau memilihku menjadi kekasihku. Harap ia kekasih awal dan akhir.
20 Januari 2008
Tiaz: am I pretty?
Qal: no
Tiaz: do you want to life with me?
Qal: no
Tiaz: if I leave u, will you cry for me?
Qal: no
Then, Tiaz started to cry. Qal pulled Tiaz besides him and said that:
Qal: you are not pretty, but the prettiest, I don’t want to life with you but I want to life for you and if you leave me ill not cry, but I will die…

Aq terharu membaca mesej yang telah kau berikan tadi. Kata-katanya sungguh menikam kalbu. Semoga cinta kita kekal abadi .
Ya Allah sungguh murni cintanya padaku.
Helaian demi helaian diselak. Sampai di satu catatan lelaki itu mengerutkan wajahnya.
15 Februari 2008
Apa salah saya umi? Sampai hati umi cakap gitu pada saya. Hina sangatkan saya ni sampai tidak boleh berkawan dengan keturunan megat. Sesungguhnya ketahuilah umi bahawa saya sangat menyayangi qal sepenuh jiwa raga. Restuilah hubungan kami umi.
Kenapa aku leh pitam tengah jalan? Nasib baik ada orang yang baik hati sanggup membantu kalau tidak mesti aku dah jadi arwah dah dek kena langgar dengan kereta yang lalu lalang…
21 Februari 2008
Seminggu aku tak kekuliah bagi menenangkan fikiran. Maafkan Tiaz Qal, Tiaz tak mampu untuk berdepan dengan Qal buat masa ini.
23 Februari 2008
Maafkan Tiaz Qal, Tiaz terpaksa berbohong akan hal sebenarnya. Tiaz tak mahu kerana Tiaz, Qal sekeluarga akan bermusuhan. Walau apapaun, dia tetap umi Qal, ibu bapa mesti dihormati. Tiaz sayang sangat kat Qal. Terima kasih kerana sudi terima Tiaz dalam hidup Qal. Aku pitam lagi…
5 Ogos 2008
Akhirnya, aku dan Qal telah berjaya memperoleh segulung ijazah. Sesungguhnya hari itu adalah hari yang bermakna padaku. Kini, aku telah berjaya.
10 Ogos 2008
Ya Allah, janganlah kau mendugaku lagi, sesunggunya hambamu ini sudah tidak larat lagi untuk menghadapinya. Memang aku gembira kerana bakal bergelar tunang Qal tapi keberangkatannya ke Arab pasti akan merenggut sedikit sebanyak kebahagiaanku. Tapi, demi cinta kami, aku sanggup walau terpaksa ke hujung dunia sekalipun. Aku pitam lagi….
Helaian buku itu diselak. Matanya terpaku pada catatan yang tertulis. Matanya terasa pedih.
28 September 2008
Ya Allah! Nape berat sekali ujian hambamu ini. Serasa ingin meletup jiwa ini pabila mendapat tahu bahawa aku menghidap barah otak di peringkat akhir. Berikanlan aku kesempatan untuk bersama orang yang tersayang biarpun sebentar Cuma. Kau tunaikanlah doaku ini. Mak, ayah, maafkan tiaz kerana menyembunyikan hal sebenar, Tiaz tidak mahu menyusahkan semua yang Tiaz sayang dalam menghitung bilah-bilah hari yang tinggal.
15 September 2009
Ya Allah, berikanlah aku sedikit lagi peluang kerana seminggu sahaja lagi dan aku akan dapat melihat “nyawaku”. Tolonglah Ya Allah, hambamu ni bermohon kepadamu.
Sehingga di akhir-akhir sisa hidpmu, kau masih memikirkan aku, Tiaz sesungguhnya kau adalah kekasihku dunia akhirat dan tiada siapa yang dapat menandingi dirimu di mataku. Kaulah kesempurnaanku.
19 September 2009
Aku dah tak larat dah. Nak pegang pen pun kurasakan payah. Maafkan Tiaz Qal, Tiaz tak dapat jumpa Qal buat kali terakhir. Tiaz dapat rasakan masa Tiaz dah tak lama. Tiaz dah tak larat nak tunggu Qal. Sesungguhnya ketahuilah bahawa Tiaz amat mencintai Qal sehinggakan setiap denyutan nafas yang Tiaz hembuskan di dunia ini diiringi dengan nama Megat Qalith Iman. Cinta kita tak kesampaian tapi jangan mengeluh kerana itu semua takdir. Takdir yang telah menemukan kita dan kerana takdir juga kita tidak dapat bersama. Tiaz harap jangan dipersalahkan pada tahdir yang memisahkan kita. Redhalah dengan apa yang telah ditakdirkan buat kita. Ternyata sememangnya cintaku terhadapmu memang tidak kesampaian.

Ya Allah, sungguh mulia hati seorang wanita yang bernama Puteri Qaseh Intiaz. Aku juga amat menyayangimu. Semoga kau tenang di alam sana. Tunggulah aku sayang,kita akan bersatu bersama di syurga Firdausi milik kita berdua. Juraian air mata menitis ke tubir mata Qal. Memang Qal berjanji tidak akan menangis, air mata ini adalah air mata gembira kerana mengingati saat manis kita bersama dahulu. Terima kasih kerana telah memberi kenangan yang manis buat Qal. Pergilah Tiaz, Qal doakan Tiaz gembira dan tenang di alam sana.

Cinta….
Yang suci datang dari
Dua hati yang ikhlas
Ikatan yang murni datang dari
Dua hati yang mencintai
Bersatu kerana menegakkan
Agama dan sunnah nabi
posted by Penulisan2u @ 4:32 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
6 Comments:
  • At 22/11/09 1:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lumayan....

     

  • At 22/11/09 2:25 PTG, Blogger Nura Shikari said…

    cdey gilak..huhuhuhu

     

  • At 22/11/09 10:57 PTG, Blogger nurul fj said…

    jln citer hmper samer ngan satu nvel nieh....
    seindah kasih kot tajok dier...
    x baper igt r...
    tp heroin dier nmer dayang n hero dier nme syed perw tah...
    anway..gud job wtiter...

     

  • At 23/11/09 11:44 PG, Blogger Daniera said…

    dlm diary tiaz tu mengenai pbualan tiaz ngan qal pasal pretty, life n leave tu, sy rasa the spell should be LIVE bukan LIFE kot. em, better check semula kot. kalo sy salah maaf la yerk :) pe2 pon cite ni best ;)

     

  • At 23/11/09 4:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    two thumbs up!

    =)

     

  • At 14/12/09 5:03 PTG, Anonymous ain said…

    seindah memori laa tajuk novel tu .
    novel favourite tuu .
    sedih gilaa sebab dayang mati last sekali .
    menangis lama tuu bce novel ni .
    nama laki tuu syed iqbal kot .
    lebih kurang laa citer dy .
    tp , len sikit .
    gudluck yer penulis !
    anda berbakat .
    -ain-

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group